Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(4)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Bauman Teresa
(1)
Błachut Janina
(1)
Domański Henryk (1952- )
(1)
Ostrowska Antonina
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Sztabiński Paweł B
(1)
Sztumski Janusz (1930- )
(1)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Metody badawcze
(1)
OPINIA PUBLICZNA
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ
(1)
Pedagogika
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
Temat: miejsce
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
POLSKA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
sondaż
(5)
eksperyment
(3)
obserwacja
(3)
ankieta
(2)
badania pedagogiczne
(2)
hipoteza
(2)
metody badań
(2)
problem badawczy
(2)
techniki badań
(2)
wywiad
(2)
Polska
(1)
Unia Europejska
(1)
analiza dokumentów
(1)
analiza ilościowa
(1)
analiza jakościowa
(1)
badania ankietowe
(1)
badania jakościowe
(1)
badania naukowe
(1)
badania reprezentacyjne
(1)
badania sondażowe
(1)
badania społeczne
(1)
badania terenowe
(1)
kapitał społeczny
(1)
materiał badawczy
(1)
metoda biograficzna
(1)
metoda monograficzna
(1)
metoda socjometryczna
(1)
metoda szacowania
(1)
metodologia
(1)
metody statystyczne
(1)
narzędzia badawcze
(1)
organizacja
(1)
pedagogika
(1)
pomiar
(1)
praca
(1)
prace domowe
(1)
proces badawczy
(1)
przestępczość
(1)
rodzina
(1)
socjometria
(1)
statystyka
(1)
techniki socjometryczne
(1)
testy pedagogiczne
(1)
wykształcenie
(1)
zawód
(1)
zjawiska społeczne
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Problemy związane z pomiarem przestępczości / Janina Błachut. - Stan prawny na 1 lutego 2007 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, cop. 2007. - 335, [1] s. : il. ; 21 cm.
(Monografie, ISSN 1897-4392.)
Bibliogr. s. 323-[336].
Książka poświęcona jest problematyce diagnozowaniaprzestępczości. Autorka stara się w niejodpowiedzieć na pytania: dlaczego należy mierzyćprzestępczość? Jak to się robi? Z czym są największeproblemy? Dlaczego wokół diagnozowaniaprzestępczości jest tyle nieporozumień? Uzyskanie naukowej wiedzy o rozmiarach przestępczościwymaga badań empirycznych, a te mogą byćprzeprowadzane według wielu różnych schematów.W zależności od "paradygmatycznego usytuowania"badacza przestępczość może różniebyć definiowana, operacjonalizowana, mierzona,analizowana, interpretowana - co powoduje, żetwierdzenia o rozmiarach przestępczości mogąbyć zróżnicowane. Stojąc na stanowisku, że zjawiskoprzestępczości należy mierzyć - bowiem diagnoza "stanu" przestępczości jest niezbędnadla prowadzenia racjonalnej i spójnej politykikryminalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14776.VI.15 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15513.VI.15 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Metody i techniki badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki. - Wydanie XI. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011. - 329, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych. Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.81.V.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 293-309.
Geograficzny środek Europy znajduje się w Polsce. Czy tylko geograficzny? Z faktu tego wyciągamy wnioski. Naszym celem jest uchwycenie międzykrajowych prawidłowości - dotyczą one różnych zjawisk z zakresu struktury społecznej, stylu życia i postaw. W anlizach tych odwołujemy się do najnowszego zbioru danych, pochodzących z badania Europejski Spondaż Społeczny (ESS), zrealizowanego na przełomie 2004 i 2005 roku w 24 krajach. Przedstawione tu teksty dotyczą bardzo róznych kwestii, niepodporządkowanych jakiejś wyraźniejszej, spajającej je tezie. Założenie takiej prezentacji zostało przyjete przez nas świadomie. Pozwala dostrzec wielość i różnorodność możliwych aplikacji, jakie oferuje Europejski Sondaż Społeczny. Prezentowana książka pokazuje, że dane zebrane w badaniu stwarzają pole do rozmaitych interpretacji; mogą one stanowić zarówno podstawę analiz dla socjologow o orientacji ilościowej, jak i ilustrację też czy inspirację dla podejścia nazywanego jakościowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13245.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. 4 okł. błędny ISBN.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
"Podręcznik (...) nie zawiera pełnej i wyczerpującej wiedzy o sztuce badań naukowych. Jest formą propedeutyki, którą mozna uzupełniać i pogłębiać przez studia specjalistycznych publikacji oraz praktykę badawczą. Praca nie nadaje się do systematycznego czytania. Powinno się raczej wyszukiwać i czytać fgragmenty doraźnie potrzebne dla konkretnej sytuacji. Kluczową zasadą porządku poznania w naukach humanistycznych jest organizacja i fazy postępowania badawczego. To właśnie owe kroki poznania dyktować powinny kolejność czytania treści i zaleceń metodycznych podręcznika." (fragment Słowa wstępnego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1291 [Magazyn 1], P.4421 [Magazyn 1], P.6131 [Magazyn 1], P.2063 [Magazyn 1], P.6134 [Magazyn 1], P.4420 [Magazyn 1], P.6136 [Magazyn 1], P.6133 [Magazyn 1], P.12373 [Magazyn 1], P.6138 [Magazyn 1], P.6135 [Magazyn 1], P.6137 [Magazyn 1], P.4419 [Magazyn 1], P.6132 [Magazyn 1] (14 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2062.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7344.V.9 [Czytelnia B], 7345.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp do metod i technik badań społecznych / Janusz Sztumski. - Wyd. 6 zm. i uzup. - Katowice : "Śląsk" Wydawnictwo Naukowe, 2005. - 272, [1] s. : il. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 271-[273].
Przygotowując kolejne wydanie autor dążył do usunięcia rozmaitych potknięć merytorycznych i stylistycznych, które występowały w poprzednim wydaniu. Natomiast uwzględniając uwagi Czytelników omówiono szerzej te fragmenty książki, które były dotąd zbyt skrótowo napisane. Ukazując problemy metodologiczne badań społecznych uwzględniono także nowszą literaturę przedmiotu, zarówno polską- jak i obcojęzyczną, czyli opublikowaną po 2010 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4376 [Magazyn 1], 7159 [Magazyn 2], 4844 [Magazyn 2] (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej