Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(95)
Forma i typ
Książki
(92)
Rejestracje audio i wideo
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(84)
dostępne
(70)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(29)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(41)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(86)
Autor
Thornbury Scott
(8)
Ellis Gail
(5)
Brewster Jean
(4)
Harmer Jeremy (1947- )
(4)
Brown H. Douglas (1941- )
(3)
Renandya Willy A
(3)
Richards Jack C. (1943- )
(3)
Cook Guy
(2)
Cruz Christopher sol
(2)
Gray Peta
(2)
Green Catherine
(2)
Grundy Peter
(2)
Herrera Mario
(2)
Lewis Michael
(2)
Murphy Richard A
(2)
Reid Joy M. (1942- )
(2)
Tanner Rosie
(2)
Teeler Dede
(2)
Widdowson H. G
(2)
Willis Jane
(2)
Ansel Linnette
(1)
Batstone Rob
(1)
Bolitho Rod
(1)
Brazil David
(1)
Broomhead Lisa
(1)
Brown Gillian (1937- )
(1)
Campbell Colin
(1)
Carrier Michael
(1)
Celce-Murcia Marianne
(1)
Coyle Do (1952-)
(1)
Cunningsworth Alan
(1)
Dakowska Maria
(1)
Dangerfield Les
(1)
Davies Geoff
(1)
Dobson Julia M
(1)
Dudeney Gavin (1964- )
(1)
Ellis Rod
(1)
Gerngross Günter
(1)
Grellet Francoise
(1)
Halliwell Susan
(1)
Hedge Tricia
(1)
Heekyeong Lee
(1)
Hiebert Elfrieda H
(1)
Hockly Nicky
(1)
Hood Philip (1951-)
(1)
Hutchinson Tom (1930- )
(1)
Jarvis Jennifer
(1)
Johnson Keith
(1)
Kamil Michael L
(1)
Kelly Gerald
(1)
Kennedy Chris
(1)
Kryszewska Hanna
(1)
Lyster Roy
(1)
Malmkjoer Kirsten
(1)
Marsh David (1956-)
(1)
Matthews Alan
(1)
McCarthy Michael (1947- )
(1)
McNamara Tim (1949- )
(1)
McNiff Jean
(1)
Musioł Magda
(1)
Norrish John
(1)
Nuttall Christine
(1)
Odlin Terence
(1)
Painter Lesley
(1)
Puchta Herbert
(1)
Raimes Ann
(1)
Read Carol
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Rossner Richard
(1)
Rubin Joan
(1)
Salaberri Sagrario
(1)
Scott Wendy A
(1)
Scrivener Jim
(1)
Sinclair Barbara
(1)
Sinclair J. McH
(1)
Slattery Mary
(1)
Smolinski Frank
(1)
Spratt Mary
(1)
Stern H. H
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Szulc-Kurpaska Małgorzata
(1)
Taylor Linda
(1)
Thaine Craig
(1)
Underwood Mary
(1)
Ur Penny
(1)
Villarroel Magaly
(1)
Walter Elizabeth 1961-
(1)
Waters Alan
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Wenden Anita
(1)
Wilkin Margaret
(1)
Williams John
(1)
Willis Dave
(1)
Woodford Kate
(1)
Yalden Janice
(1)
Ytreberg Lisbeth H
(1)
Zaro Juan Jesus
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(47)
1990 - 1999
(29)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(86)
Wielka Brytania
(3)
Anglia
(2)
Kiribati
(2)
nieznany (us)
(2)
Język
polski
(87)
angielski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(86)
Język angielski
(4)
JĘZYKI
(3)
JĘZYKOZNAWSTWO
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie języków obcych
(2)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Języki
(1)
KOMPUTERY
(1)
NAUCZANIE
(1)
PRACA DOMOWA UCZNIA
(1)
Sztuka
(1)
Gatunek
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
PODRĘCZNIKI SZKOLNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(3)
Słowo kluczowe
ELT
(95)
teaching
(55)
EFL
(12)
methodology
(10)
linguistics
(9)
teacher development
(9)
vocabulary
(8)
resource book
(7)
teacher education
(7)
grammar
(5)
primary school
(5)
SLA
(4)
handbook
(4)
literacy
(4)
speaking
(4)
story
(4)
applied linguistics
(3)
lesson planning
(3)
primary school education
(3)
teacher's handbook
(3)
teaching vocabulary
(3)
English language
(2)
article
(2)
children
(2)
classroom managment
(2)
composition
(2)
elementary education
(2)
essay
(2)
language teaching
(2)
lesson plan
(2)
newspaper
(2)
pronunciation
(2)
semantics
(2)
storytelling
(2)
study
(2)
the Internet
(2)
writing
(2)
CLIL
(1)
ESL
(1)
English grammar
(1)
choosing coursebook
(1)
classroom organisation
(1)
coaching
(1)
cognitive psychology
(1)
collocation
(1)
content-based classroom
(1)
conversation
(1)
coursebook
(1)
developmental psychology
(1)
didactics
(1)
dyslexia
(1)
education studies
(1)
fairy tale
(1)
fluency
(1)
game
(1)
homework
(1)
language
(1)
language acquisition
(1)
language learning
(1)
language skills
(1)
language testing
(1)
learning
(1)
lexical approach
(1)
lexicon
(1)
lifelong learning
(1)
mentoring
(1)
phonetics
(1)
phonology
(1)
planning
(1)
quizz
(1)
reading
(1)
reading skills
(1)
resourcebook
(1)
social psychology
(1)
syntax
(1)
task based learning
(1)
teaching speaking
(1)
technology
(1)
testing
(1)
training
(1)
young learner
(1)
95 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching English to Children / Wendy A. Scott, Lisbeth H. Ytreberg. - London ; New York : Longman, [1994]. - VII, 115 s. : ryc. ; 22 cm.
(Longman Keys to Language Teaching)
This book is full of ideas and activities which can be adapted for use with children of any age and it gives much practical advice on the planning of lessons and the organisation of the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3261.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching and Learning Vocabulary / Linda Taylor. - New York [et al.] : Prentice Hall, 1990. - XII, 93 s. : ryc., tab. ; 23 cm.
(Language Teaching Methodology Series)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3186.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
How to Teach Speaking / Scott Thornbury. - Ed. 2. - Harlow : Longman, 2006. - IV, 156 s. : rys. ; 24 cm.
(How to)
Learning a language and being able to speak it do not go hand in hand. This book provides both structured activities to get students speaking and ideas for developing confidence in using English outside the classroom. Essentially, this book: examines the different approaches and activities that can be used for teaching and testing speaking. Covers areas of speech such as articulation, fluency and register. Looks at classroom approaches such as drilling, discussions, drama, dialogues and conversation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5176 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Learner Strategies in Language Learning / ed. by Anita Wenden, Joan Rubin. - New York [et al.] : Prentice Hall, [cop.1987]. - XVII, 181 s. : tab. ; 23 cm.
(Language Teaching Methodology Series)
What do second language learners do to learn a second languate? How do they manage or self-direct these efforts? What do they know about their language learning process? How can their skills be refined and developed? The papers presented in this collection address these theoretical and practical concerns. They report on research that demostrates that second language learners bring a varied range or learning skills to the tas of acquiring second language competence. They also bring to light the knowledge learners have about their learning process. The second language learning. It points to the dimensions to be taken into account in the development of learned-centered methods and materials. It is a book that will be of interest and practical value to both classroom teachers and researchers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3268.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3267.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This is an easy to digest review of some of the methodological changes in English Language teaching from the 90's including Lexical and Task Based Learning. There are also sections on introducing innovations in your teaching. Jane and David Willis are leading lights in the arena of TBL.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2902.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Handbooks for the English Classroom)
Dealing with storytelling, this is one of a series of practical guides for teachers which examine pedagogical areas at the centre of ELT debate. Teachers are provided with ideas designed to help them develop their own material and tailor it to their individual needs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3636.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gimson's pronunciation of English. - 6 Edit. - London : Arnold, [2001]. - 339 s. ; 24 cm.
This revised edition in the field of English pronunciation gives an expanded treatment of world Englishes. The content has been extended, in particular the sections on language teaching and the measurement of sounds. This comprehensive study includes: historical background to the present sound systems; a detailed study of the present sound systems; changes in received pronunciation; the acoustic nature of English sounds; a section on stylistic variation in received pronunciation; rules concerning connected-spead processes; and an appendix on the teaching of English pronunciation. The book should be useful as a reference book for teachers of English as a foreign language and for students of English pronunciation at an advanced level of English.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3122 [Magazyn 1], 4116 [Magazyn 2], P.3123 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3121.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4115.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Instant Lessons 3 : Advanced. - Harlow : Penguin English, 2001. - 139 s. : il. ; 30 cm.
(Penguin English Photocopiables)
*10 self-contained lessons on each language area -- reading, writing, grammar and vocabulary *Each lesson is designed to last around 55 minutes *Suitable for Advanced level students *Detailed teacher's notes with clear guidance on preparation, timing etc. *Practical layout with teacher's notes next to photocopiable pages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3979.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Grammar / Rob Batstone. - Wyd. 3. - Oxford : Oxford University Press, 1999. - XI, 146 s. : rys., tab. ; 25 cm.
(Language Teaching : A Scheme for Teacher Education)
"Grammar" provides the practising language teacher with a clear and straightforward overview of this complex subject. It describes the nature of grammar, its role in language learning and language use, and how it can be taught most effectively. Using examples from published materials, the book invites readers to apply these ideas in their own teaching. There is much of relevance for teachers working within both traditional and innovative syllabuses.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1724.XXIV.12.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching by Principles is a widely acclaimed methodology test used in language teacher education programs around the world. In this fourth edition, Dr. H. Douglas Brown and Dr. Heekyeong Lee offer a comprehensive survey of practical language teaching options firmly anchored in current research on second language acquisition and pedagogy. Features of the Fourth Edition A comprehensive update on current issues, new research findings, and innovative classroom teaching techniques, with additional and reworked chapters to reflect this information. A description and analysis of new foundational principles, including: agency, identity, languaculture, communities of practice, embodied cognition, and self-regulation. Pre-reading organizers at the beginning of each chapter. Frequent statistics and pedagogical "tips" in each chapter. Numerous "classroom connections" to stimulate practical applications of concepts and principles. End-of-chapter group activities, discussion topics, and suggested additional readings. A glossary of technical terminology
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17925 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19374.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19373.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Resource Books For Teachers)
The book provides seventy language practice activities which use the wealth of knowledge, experience, and expertise that learners bring with them to the classroom. The activities can be used to supplement a coursebook or to form the basis of an entire teaching programme. The areas covered include grammar, vocabulary, and examination practice. Teachers working in conditions where there is limited access to published materials will find the book especially helpful.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6843 [Magazyn 1], P.6844 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6842.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], 7644.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7643.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.105 [Magazyn 1], P.104 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.107.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.106.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3265.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Process of Composition / Joy M. Reid. - Wyd. 3. - Harlow : Longman, 2000. - 348 s. : rys. ; 25 cm.
This book is prefect book for all of you who wants to start to compose writing in English.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3004.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The Process of Composition : teacher's manual / Joy M. Reid. - Wyd. 3. - Harlow : Longman, 2001. - 77 s. ; 25 cm.
This book is prefect book for all of you who wants to start to compose writing in English.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3005.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podrecznik do dydaktyki nauczania jezyka angielskiego dzieci, napisany przez specjalistki w tej dziedzinie. Ksiazka uwzglednia specyfike polskiej szkoly: organizacje systemu edukacji oraz standardy i minima programowe. Dzieli sie na dwie czesci - Readings, czyli wlasciwy podrecznik - omawia podstawy teoretyczne oraz problemy: nauczania dzieci w róznych grupach wiekowych (przedszkole, klasy I-III i klasy IV-VI); nauczania jezyka (slownictwo, gramatyka, wymowa); nauczania poszczególnych sprawnosci jezykowych (czytanie, mówienie, pisanie, sluchanie); metod i technik nauczania; planowania lekcji, oceniania, portfolio jezykowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8545.XXIV.14.8 [Wypożyczalnia A], P.8544.XXIV.14.8 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9970.XXIV.14.8 [Czytelnia A], 9969.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
How to Teach Grammar / Scott Thornbury. - Harlow : Longman, 2007. - IX, 182 s. : rys. ; 24 cm.
(How to)
Covering the various methods for teaching grammar including the practice and integration of grammar and how NOT to teach grammar! Explores different techniques for teaching grammar including inductive and deductive approaches. Covers practising, testing, error correction and how to integrate grammar with various methodologies such as communicative language teaching and task-based learning. Sample lessons show a range of teaching approaches and grammar items in context.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5169 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5170.XXIV.14.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6370.XXIV.14.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
How to Teach Speaking / Scott Thornbury. - Ed. 4. - Harlow : Longman, 2007. - IV, 156 s. : rys. ; 24 cm.
(How to)
Learning a language and being able to speak it do not go hand in hand. This book provides both structured activities to get students speaking and ideas for developing confidence in using English outside the classroom. Essentially, this book: examines the different approaches and activities that can be used for teaching and testing speaking, covers areas of speech such as articulation, fluency and register, looks at classroom approaches such as drilling, discussions, drama, dialogues and conversation.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6376.XXIV.14.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6375.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mentoring in Schools / ed. by Margaret Wilkin. - London : Kogan Page, cop. 1992. - 182 s. : ryc. ; 22 cm.
(Kogan Page Books for Teacher)
A substantial shift in the way student teachers are trained has meant that increasing numbers of school teachers are now sharing the responsibility for student tuition with teacher training colleges. The mentoring pilot system has caused teachers anxiety due to a lack of guidelines on how to integrate the mentoring system into everyday school life. This volume provides teachers with practical advice on the creation and maintenance of mentoring programmes. It covers proactive supervision, the development of programmes, the programme criteria and future developments.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3209.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3208.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
How to Teach Grammar / Scott Thornbury. - Harlow : Longman, 2001. - IX, 182 s. : rys. ; 24 cm.
(How to)
Here you ll find a host of ways to develop or enhance your grammar teaching skills. "How to Teach Grammar" demonstrates methods for practicing a variety of grammar topics, dealing with errors, and integrating grammar instruction into general methodologies such as task-based learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1722.XXIV.14.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej