Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(8)
Autor
Bałtowski Maciej (1953- )
(1)
Chwistek-Dudek Halina
(1)
Cygler Joanna
(1)
Janus Agnieszka
(1)
Jasiński Bartosz
(1)
Marcinkowski Adam
(1)
Niemczyk Jerzy
(1)
Ochodek Bolesław
(1)
Ponikowski Henryk
(1)
Porada-Rochoń Małgorzata
(1)
Romanowska Maria (1947- )
(1)
Sroka Włodzimierz
(1)
Stańczyk-Hugiet Ewa
(1)
Wawrzyniak Adam
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(5)
WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA
(4)
ZARZĄDZANIE
(3)
INNOWACJE
(1)
KONKURENCJA
(1)
OTOCZENIE FIRMY
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
UMOWA
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręcznik
(1)
Słowo kluczowe
alians strategiczny
(8)
holding
(3)
przedsiębiorstwo
(3)
sieci przedsiębiorstw
(3)
zarządzanie strategiczne
(3)
fuzja
(2)
grupa kapitałowa
(2)
joint venture
(2)
klaster
(2)
przejęcie
(2)
fundacja
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka światowa
(1)
grupa producencka
(1)
innowacyjność
(1)
internacjonalizacja
(1)
konkurencja
(1)
konsorcjum
(1)
korporacja międzynarodowa
(1)
kultura organizacji
(1)
otoczenie przedsiębiorstwa
(1)
podatek
(1)
prawo
(1)
regionalizacja
(1)
restrukturyzacja
(1)
samorząd gospodarczy
(1)
sieci agencyjne
(1)
sieci franczyzowe
(1)
sieci kooperacyjne
(1)
sieci międzyorganizacyjne
(1)
sieci outsourcingowe
(1)
sieci publicznoprawne
(1)
spółdzielnia
(1)
spółka
(1)
stowarzyszenie
(1)
współpraca
(1)
zarządzanie
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera)
Książka poświęcona zagadnieniu aliansów strategicznych powstających jako forma zdobycia przewagi konkurencyjnej. Pozycja ta obszernie omawia tematykę aliansów strategicznych w różnorodnych aspektach. Przedstawiono w niej koncepcję aliansów, ich topologię, tworzenie oraz zarządzanie nimi; zostały też przedstawione nowe trendy dotyczące aliansów strategicznych. Książka adresowana jest zarówno do studentów uczelni ekonomicznych i szkół zarządzania, jak i do praktyków, kadry ierowniczej polskich przedsiębiorstw oraz konsultantów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2639.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Alianse strategiczne / Joanna Cygler. - Warszawa : "Difin", 2002. - 206 s. : rys., tab. ; 23 cm.
Celem książki jest przedstawienie aliansów strategicznych jako sposobu na zwiększenie możliwości rozwojowych przedsiębiorstw. Dzięki sojuszom mogą one odnieść znacznie większe korzyści niż gdyby funkcjonowały indywidualnie. Wiele uwagi poświęcono problemom tworzenia i zarządzania współpracą przez niezależne od siebie organizacje i wynikającym z tego konsekwencjom. Istotną częścią książki jest opis doświadczeń przedsiębiorstw, które zdecydowały się na rozwój poprzez tworzenie aliansów strategicznych oraz wynikające stąd wnioski. Ze szczególną uwagą zaprezentowano sojusze zawierane przez podmioty gospodarcze pochodzące z różnych krajów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2344.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia problemy aliansów strategicznych, które są formą strategicznego międzynarodowego współdziałania firm. Ma ono coraz większe znaczenie wobec nasilającego się dążenia dużych firm do jednoczesnego lokowania się na rynkach wielu krajów i w różnych regionach świata. Wiąże się to jednak z wieloma barierami i z dużym ryzykiem, dlatego firmy często preferują współdziałanie z miejscowymi firmami z tej samej lub pokrewnej branży, wchodząc z nimi właśnie w alianse strategiczne. Książka zawiera nie tylko precyzyjne wyjaśnienie istoty takiej formy współdziałania łącznie ze światowymi przykładami, ale także opis dotychczasowych doświadczeń firm polskich w tym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2365 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2366.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe WSPA)
Publikacja zawiera teksty referatów pozytywnie ocenionych przez Radę Programową Konferencji w Nałęczowie w dn. 30-31 maja 2005 r. Składa się z trzech części, poświęconym trzem głównym obszarom tematycznym konferencji. Część pierwsza obejmuje przede wszystkim problemy współzależności występujące pomiędzy postępem globalizacji, a rozwojem regionalnym. Część druga zawiera opracowania koncentrujące się na zagadnieniach związanych z korporacjami międzynarodowymi i rynkami globalnymi. Część trzecia dotyczy szeroko rozumianej problematyki zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach globalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5133.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 205-212.
W publikacji przedstawiono kluczowe zagadnienia restrukturyzacji przedsiębiorstw w architekturze współczesnego otoczenia. Zwrócono uwagę na zjawiska kryzysowe oraz perspektywy innowacyjnego spojrzenia na kryzys, dokonano wnikliwej analizy specyfiki zarządzania przedsiębiorstwem w obliczu zmian. Wskazano także na międzynarodowe doświadczenia w zakresie procesów przystosowania przedsiębiorstw do nowych warunków ekonomicznych, społecznych i politycznych w celu kreowania globalnej przewagi konkurencyjnej. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniom: - zarządzania przedsiębiorstwem w procesie zmian; - restrukturyzacji jako ciągłego procesu dostosowawczego; - instrumentarium finansowego w procesie restrukturyzacji. Przykładowe procesy restrukturyzacji polskich przedsiębiorstw przedstawiono w formie studiów przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10319.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 127-129, netogr. s. 131-132.
Celem niniejszej pracy jest przybliżenie problematyki organizacji współdziałania przedsiębiorstw zarówno w sensie kooperacyjnym jak i koncentracyjnym. Praca ze względu na rozległość tematyki nie stanowi kompendium wiedzy, a jedynie wprowadzenie do studiowania tej problematyki i wskazuje stosowne źródła. Poruszane zagadnienia to: formy organizacyjne sieciowych powiązań przedsiębiorstw, inicjatywy klastrowe i klastry, organizacja aliansów strategicznych, fuzji i przejęć, wybrane aspekty organizacyjne przedsięwzięć joint venture, grup kapitałowych i holdingów oraz finansowanie rozwoju sieciowych powiązań przedsiębiorstw ze środków europejskich. Książka przedstawia również przykłady wybranych powiązań przedsiębiorstw w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13519.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Bibliogr. s. 321-348. Indeks.
Celem przedstawianego opracowania jest pokazanie fenomenu sieci międzyorganizacyjnych z perspektywy współczesnych wyzwań zarządzania. Jest to studium teoretyczno-metodyczne sieci międzyorganizacyjnych w naukach o zarządzaniu i stanowi wynik długoletnich doświadczeń autorów opracowania w badaniach sieci międzyorganizacyjnych, zarówno na poziomie metateorii sieci, jak i poszczególnych jej rodzajów."
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12163.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13287.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 179-183.
"Problematyka prawnych aspektów budowy sieci kooperacyjnych przedsiębiorstw koncentruje się na kluczowych, z punktu widzenia rozwoju gospodarczego, zagadnieniach, dotyczących zewnętrznych innowacji organizacyjnych, takich jak budowa sieci kooperacyjnych. Punktem wyjścia podejmowanych rozważań jest założenie, że współcześnie właśnie poprzez budowanie różnorodnych powiązań między przedsiębiorstwami, następuje podniesienie aktywności i skuteczności, a także zwiększenie konkurencyjności podmiotów gospodarczych." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13525.X.1.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej