Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Dostępność
tylko na miejscu
(30)
dostępne
(15)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(11)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(30)
Autor
McCarthy Michael (1947- )
(3)
Carter Ronald (1947- )
(2)
Platt Heidi
(2)
Platt John
(2)
Richards Jack C. (1943- )
(2)
Widdowson H. G
(2)
Bell Roger T. (1938- )
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Bot Kees de
(1)
Brown Gillian (1937- )
(1)
Bygate Martin
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Chaudron Craig (1946- )
(1)
Cohen Andrew D
(1)
DeCarrico Jeanette S
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Ellis Rod
(1)
Grabe Wiliam
(1)
Hughes Rebecca (1962- )
(1)
Koda Keiko (1954- )
(1)
Kumaravadivelu B. (1948- )
(1)
Lier Leo van
(1)
Lowie Wander (1959- )
(1)
Macaro Ernesto
(1)
McKay Sandra Lee
(1)
Nation I.S.P
(1)
Nattinger James R
(1)
O'Malley J. Michael
(1)
Paltridge Brian
(1)
Phakiti Aek
(1)
Reinhardt Jonathon
(1)
Rost Michael
(1)
Skehan Peter
(1)
Stern H. H
(1)
Stoller Fredrick L
(1)
Swain Merrill (1944- )
(1)
Verspoor Marjolijn
(1)
Voller Peter
(1)
Zybert Jerzy
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(27)
Anglia
(2)
Kiribati
(1)
Niemcy
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(29)
angielski
(3)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(25)
JĘZYKI
(6)
JĘZYKOZNAWSTWO
(4)
Językoznawstwo
(3)
Badania naukowe
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
CZYTANIE
(1)
FRAZEOLOGIA
(1)
Gry komputerowe
(1)
Język angielski
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
PRZEKŁADY
(1)
RUSIECKI, JAN (1926- )
(1)
Technologia
(1)
Terminologia
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Podręcznik
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Słownik angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Słowo kluczowe
applied linguistics
(32)
linguistics
(21)
teaching
(8)
ESL
(5)
learning
(5)
EFL
(4)
language
(4)
ELT
(3)
English language
(2)
SLA
(2)
dictionary
(2)
listening
(2)
methodology
(2)
reading
(2)
second language acquisition
(2)
spoken language
(2)
study
(2)
cognitive theory
(1)
computer games
(1)
data analysis
(1)
data collection
(1)
educational technology
(1)
gaming
(1)
language teaching
(1)
lexicon
(1)
research
(1)
research method
(1)
speaking
(1)
vocabulary
(1)
32 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(ESL & Applied Linguistics Professional Series / ed. Eli Hinkel)
Index s. 177-183
This text introduces teachers to research methods they can use to examine their own classrooms in order to become more effective teachers. Becoming familiar with classroom-based research methods not only enables teachers to do research in their own classrooms, it also provides a basis for assessing the findings of existing research. McKay emphasizes throughout that what a teacher chooses to examine will dictate which method is most effective. Each chapter includes activities to help readers apply the methods described in the chapter, often by analyzing research data.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8389.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9771.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(The Cambridge Applied Linguistics Series)
O'Malley and Chamot review the literature on learning strategies, describe and classify learning strategies in second language learning, and discuss why learning is affected in a positive manner when such strategies are used. The authors present instructional models for learning-strategy training that teachers can apply to their own classes. The material is based on current research in second language acquisition and cognitive theory.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3234 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3233.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and Researching Listening / Michael Rost. - Harlow : Longman, 2002. - XII, 309 s. ; 23 cm.
(Applied Linguistics in Action)
Teaching and Researching: Listening provides an up-to-date summary of teaching and researching listening to meet the changing needs of language and linguistics students, teachers and researchers. Firstly discussing the history, context and background to listening, it then looks at key questions which can be addressed through research and provides practical ideas for linking research issues to actual teaching practice. Michael Rost treats listening in language learning as a distinct field of inquiry, arguing that that the traditional way of including listening as part of oral language or communication studies does not give the topic adequate treatment.Teaching and Researching: Listening provides a thorough and practical treatment of both the linguistic and the pragmatic processes that are involved in oral language use from the perspective of the listener.. Through understanding the interaction between these processes, language educators and researchers can develop more insightful, valid and effective ways of teaching and researching listening. The inclusion of a broad range of ideas and practical tools for the construction of teaching and research models will engage and inform all those investigating communicative language use. Written in a highly accessible style, Teaching and Researching: Listening has a variety of learning aids and teaching resources: -definitions of key concepts in psycholinguistics -concept boxes allowing readers to review key ideas -quotes from leading figures in applied linguistics - categorisation of instructional concepts related to oral language teaching - analysis of testing practices - a range of realistic research projects, including procedural guidelines . Michael Rost is a lecturer at the University of California, Berkeley. He has been active in language teaching, program administration, and teacher training around the world for over 20 years; and has worked as a language consultant with several international associations including Save the Children Foundation, the Foreign Ministry in Japan and the Annenberg Foundation in Washington.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3291.XXIV.14.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
Professor Stern puts applied linguistics research into its historical and interdisciplinary perspective. He gives an authoritative survey of past developments worldwide and establishes a set of guidelines for the future. There are six parts: Clearing the Ground, Historical Perspectives, Concepts of Language, Concepts of Society, Concepts of Language Learning, and Concepts of Language Teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3244.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Professor Henry Widdowson is an internationally acclaimed authority in applied linguistics and language teaching. His many books, articles, and lectures have been seminal in establishing both the field of applied linguistics and its mode of enquiry.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3316.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Professor Henry Widdowson is an internationally acclaimed authority in applied linguistics and language teaching. His many books, articles, and lectures have been seminal in establishing both the field of applied linguistics and its mode of enquiry.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3315.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Routledge Applied Linguistics / Christopher N. Candlin, Ronald Carter)
Bibliogr. s. 279-297. Index s. 298-303
The book is characterized by an ambitious scope, a well-thought out structure, and a balanced approach. It follows a clear progression from fundamental concepts in linguistics to models of acquisition to practical applications in language teaching. Complex information is presented in an easily accessible format without resorting to oversimplification or generalizations and without losing sight of the intended audience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9772.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics and Language Study)
Index s. 244-258
Researching Pedagogic Tasks brings together a series of empirical studies into the use of pedagogical tasks for second language learning, with a view to better understanding the structure of tasks, their impact on students, and their use by teachers. The volume starts with an introduction to the background and key issues in the topic area and is then organised into three sections: the first section focuses on the language and learning of students on tasks the second on the use of tasks in the language classroom the third on the use of tasks for language testing Each section begins with a succinct section introduction, and the volume concludes with an afterword relating the theme of the volume to issues in curriculum development. The chapters include both experimental and qualitative approaches to the topic, some providing original accounts of specific studies, others offering overviews of linked series of studies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8393.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9777.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
Provides a unique and timely re-examination of key issues such as strategies in context, strategy instruction, and strategy research methods by numerous experts in the field. Offers an invaluable overview of what is known from empirical research about listening, reading, speaking, writing, vocabulary, and grammar strategies. Proposes a clear and focused research agenda for the next decades.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9188.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book explores the relationship between research, teaching, and tasks, and shows how research and task-based teaching can mutually inform each other and illuminated the areas of task-based course design, methodology, and assessment.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7639.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], P.6834.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7638.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Applied Linguistics / ed. Michael H. Long, Jack C. Richards)
This critical volume, provides an in-depth analysis of second language reading's multiple dimensions. The paperback edition describes the complexity of reading and explains how reading differs in a first and second language. The book is broad in scope, covering all major aspects of the reading process and synthesizing all current reading research. The author provides a cross-linguistic orientation, explaining how first and second languages can mutually facilitate one another. This important volume offers strategies for enhancing literary acquisition, second-language learning and bilingual processing, and will serve as a valuable guide for graduate students, professors, researchers and foreign language teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7982.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9286.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Index s. 203-206
"Spoken Language and Applied Linguistics" argues for putting spoken language right at the centre of the syllabus. It brings together a number of separate studies by the author, based on the CANCODE spoken corpus, and weaves them together to illustrate the central role the study of spoken language can play in applied linguistics. After an introduction to the corpus, the author lays out the main components of a theory of spoken genres, with corpus examples. There then follows a broad discussion of what can/should be taught about the spoken language, followed by chapters on discourse grammar and on the sometimes parallel, sometimes different, grammatical patterning of spoken and written texts. The book then turns to lexis, with a general overview of the vocabulary of spoken language and closes with a look at another central area of language teaching, speech reporting.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9206.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spoken Language and Applied Linguistics / Michael McCarthy. - Digital printing. - Cambridge : Cambridge University Press, 2005. - VIII, 206 s. ; 23 cm.
Index s. 203-206
"Spoken Language and Applied Linguistics" argues for putting spoken language right at the centre of the syllabus. It brings together a number of separate studies by the author, based on the CANCODE spoken corpus, and weaves them together to illustrate the central role the study of spoken language can play in applied linguistics. After an introduction to the corpus, the author lays out the main components of a theory of spoken genres, with corpus examples. There then follows a broad discussion of what can/should be taught about the spoken language, followed by chapters on discourse grammar and on the sometimes parallel, sometimes different, grammatical patterning of spoken and written texts. The book then turns to lexis, with a general overview of the vocabulary of spoken language and closes with a look at another central area of language teaching, speech reporting.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9285.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Learning Vocabulary in Another Language / I.S.P. Nation. - 10th printing. - Cambridge, New York : Cambridge University Press, 2008. - XIV, 477 s. ; 23 cm.
(Cambridge Applied Linguistics / ed. Michael H. Long, Jack C. Richards)
Index s. 464-477
"Learning Vocabulary in Another Language" provides a detailed survey of research and theory on the teaching and learning of vocabulary with the aim of providing pedagogical suggestions for both teachers and learners. It contains descriptions of numerous vocabulary learning strategies which are justified and supported by reference to experimental research, case studies, and teaching experience. It also describes what vocabulary learners need to know to be effective language users. Learning Vocabulary in Another Language shows that by taking a systematic approach to vocabulary learning, teachers can make the best use of class time and help learners get the best return for their learning effort. It will quickly establish itself as the point of reference for future vocabulary work.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7913.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9207.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach, wykaz publikacji prof. J. Rusieckiego s. 20-32
The book aims to dispel some of the myths surrounding the place of oral and written error correction in language education by providing an exhaustive and up-to-date account of issues involved in this area, taking the stance that the provision of corrective feedback constitutes an integral part of form-focused instruction.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8486.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9880.XXIV.14 [Czytelnia A], 9881.XXIV.14 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford applied linguistics)
Includes bibliographical references (p. [317]-328) and index.
This is a very practical and accessible book that offers a comprehensive overview of research methodology in applied linguistics by describing the various stages of qualitative and quantitative investigations, from collecting the data to reporting the results. It also discusses 'mixed methods research', that is, the various combinations of qualitative and quantitative methodologies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18375.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17995.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book draws on research in presenting a language teaching program based on the use of "prefabricated language." It shows that the "lexical phrase" can serve as an effective basis for learning English.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7904 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9194.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9193.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
An updated edition of this practical study dictionary, which is aimed at students of applied linguistics and teacher trainees for whom English is a second or foreign language.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9509 [Magazyn 1], 11904 [Magazyn 2] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This best-selling dictionary is now in its 9th edition. Specifically written for students of language teaching and applied linguistics, it has become an indispensible resource for those engaged in courses in TEFL, TESOL, applied linguistics and introductory courses in general linguistics. Fully revised, this new edition includes over 350 new entries. Previous definitions have been revised or replaced in order to make this the most up-to-date and comprehensive dictionary available.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 248.I.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(New Language Learning and Teaching Environments)
Demonstrates how research into autonomous, informal learning in voluntary, self-directed contexts can inform gameful learning in formal ones Combines theory, research, and practice, to provide a framework for exploring the practice of gaming; the theories of play, games, and learning; and the implications of research on gameful L2TL Argues that practitioners should be involved in all stages of the creation of digital games for second language learning, and that development should be informed by theory and practice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20495.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej