Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(10)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(22)
Autor
Buko Jacek
(2)
Kruczek Zygmunt
(2)
Puchnarewicz Elżbieta
(2)
Andrejčuk Vâčeslav Nikolaevič
(1)
Balińska Agata
(1)
Banasik Włodzimierz
(1)
Biełuszko Katarzyna. n
(1)
Boruszczak Mirosław
(1)
Celuch Krzysztof. n
(1)
Deluga Włodzimierz
(1)
Dyczkowska Joanna (rachunkowość)
(1)
Fierla Irena (1933- )
(1)
Fiszer Dagmara. n
(1)
Górska-Warsewicz Hanna n
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Helnarska Karolina Julia
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Jaremen Daria Elżbieta n
(1)
Kachniewska Magdalena n
(1)
Kaiser Alicja
(1)
Kociszewski Piotr (geograf) n
(1)
Kondrat Kazimierz (1956- ) n
(1)
Kulasa Jerzy. n
(1)
Manczak Iryna. n
(1)
Marak Janusz
(1)
Meyer Beata
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Nizioł Anna. n
(1)
Olszewski Marcin. n
(1)
Orłowski Dominik
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- ) n
(1)
Para Anna Katarzyna. n
(1)
Przybylska Anna (geograf) n
(1)
Rapacz Andrzej (1951- )
(1)
Rapacz Andrzej (1951- ) n
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Sikorska-Wolak Izabella
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Szromek Adam R
(1)
Szutowski Dawid. n
(1)
Wyrzykowski Jerzy
(1)
Wójtowicz Bożena (1957- )
(1)
Zawistowska Hanna (1950- ) n
(1)
Ziółkowski Romuald
(1)
Ćwiklińska Jolanta n
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Temat
TURYSTYKA
(16)
EKOTURYSTYKA
(2)
MARKETING TERYTORIALNY
(2)
OBIEKTY i URZĄDZENIA TURYSTYCZNE
(2)
POPYT
(2)
TURYSTYKA KULTUROWA
(2)
USŁUGI
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KRAJOBRAZ
(1)
KUCHNIA REGIONALNA
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
LISTA ŚWIATOWEGO DZIEDZICTWA KULTURALNEGO i PRZYRODNICZEGO UNESCO
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
ODMIENNOŚĆ KULTUROWA
(1)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(1)
REZERWATY i PARKI NARODOWE
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
TRAKTAT LIZBOŃSKI (2007)
(1)
TURYSTYKA - antropologia społeczna
(1)
TURYSTYKA ZDROWOTNA
(1)
UZDROWISKA
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
EUROPA
(1)
POLSKA
(1)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
atrakcyjność turystyczna
(22)
turystyka
(12)
produkt turystyczny
(8)
przedsiębiorstwo turystyczne
(5)
ruch turystyczny
(5)
turystyka kulturowa
(5)
agroturystyka
(4)
dziedzictwo kulturowe
(4)
ekoturystyka
(4)
gospodarka turystyczna
(4)
turystyka uzdrowiskowa
(4)
hotelarstwo
(3)
innowacyjność
(3)
konkurencyjność
(3)
rozwój regionalny
(3)
rynek turystyczny
(3)
turystyka medyczna
(3)
zagospodarowanie turystyczne
(3)
baza noclegowa
(2)
biuro podróży
(2)
infrastruktura
(2)
infrastruktura turystyczna
(2)
klaster
(2)
marketing
(2)
marketing terytorialny
(2)
polityka turystyczna
(2)
popyt turystyczny
(2)
region
(2)
region turystyczny
(2)
turystyka biznesowa
(2)
turystyka wiejska
(2)
turystyka zdrowotna
(2)
usługi turystyczne
(2)
uzdrowisko
(2)
Lista Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO
(1)
Polska
(1)
SPA
(1)
Unia Europejska
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność turystyczna
(1)
badania marketingowe
(1)
badanie
(1)
czas wolny
(1)
demografia
(1)
e-urząd
(1)
ekomarketing
(1)
elektroenergetyka
(1)
etniczność
(1)
fundusze UE
(1)
fundusze europejskie
(1)
geografia turystyczna
(1)
gospodarka
(1)
handel zagraniczny
(1)
hutnictwo
(1)
jakość usług
(1)
jednostka samorządu terytorialnego
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
krajobraz
(1)
krajobraz kulturowy
(1)
kuchnia regionalna
(1)
marketing polityczny
(1)
mikrodermabrazja diamentowa
(1)
nordic walking
(1)
obiekty rekreacyjno-sportowe
(1)
obszar chroniony
(1)
ochrona środowiska
(1)
odnowa biologiczna
(1)
oferta turystyczna
(1)
organizacja turystyczna
(1)
park narodowy
(1)
partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
planowanie marketingowe
(1)
polityka regionalna
(1)
portal internetowy
(1)
portal społecznościowy
(1)
potencjał turystyczny
(1)
promocja
(1)
przemysł
(1)
przemysł chemiczny
(1)
przemysł maszynowy
(1)
przemysł spożywczy
(1)
przestrzeń turystyczna
(1)
regionalizacja gospodarcza
(1)
rodzina
(1)
rolnictwo
(1)
rynek pracy
(1)
surowce energetyczne
(1)
szlaki turystyczne
(1)
turystyka ekologiczna
(1)
turystyka kajakowa
(1)
turystyka kongresowa
(1)
turystyka kulinarna
(1)
turystyka kwalifikowana
(1)
turystyka międzynarodowa
(1)
turystyka pielgrzymkowa
(1)
turystyka przemysłowa
(1)
turystyka uzależnień
(1)
turystyka wypoczynkowa
(1)
turyzm
(1)
walor turystyczny
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Monografie o Tematyce Turystycznej ; 10)
Bibliogr s. 171-178.
Niniejsza monografia porządkuje poglądy na istotę atrakcji turystycznych, porównuje definicje i kryteria ich klasyfikacji. Zasadniczym celem pracy jest jednak identyfikacja i opis metod badań nad atrakcjami turystycznymi. Autor proponuje podział metod i omawia najwazniejsze stosowane techniki i narzędzia badań. W miarę możliwości ilustruje sposób zastosowania omawianych metod w odniesieniu do konkretnych badań. Badania nad atrakcjami turystycznymi mają ogromne znaczenie dla rozwoju turystyki oraz tworzenia nowych i doskonalenia istniejących produktów turystycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11440 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11439.XXI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12660.XXI.2 [Czytelnia B], 12661.XXI.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 137-143.
Książka ukazuje, czym jest atrakcyjność turystyczna regionu z punktu widzenia konsumenta. Przedstawia definicje i przedmiot atrakcyjności turystycznej, metody jej analizy, zasady klasyfikacji regionów turystycznych oraz ich charakterystykę w kontekście naturalnych i antropogenicznych zasobów Polski. Część druga zawiera rezultaty podjętych w tym zakresie badań. W ostatniej części zawarto teorię klasteringu jako nowoczesnej formy organizacyjnej podmiotów gospodarki rynkowej oraz propozycję modelu klastra działającego w przykładowym regionie geograficznym Polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15104.XXI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 301-304.
Książka jest obszernym studium teoretyczno-empirycznym dotyczącym szerokiego zakresu podejmowanej tematyki funduszy europejskich w gospodarce turystycznej. W pracy przedstawiono następujące zagadnienia: funkcjonowanie Unii Europejskiej oraz podstawy europejskiej polityki turystycznej; struktury funduszy Unii Europejskiej oddziałujące na rozwój gospodarki turystycznej; funkcjonowanie regionalnej i lokalnej gospodarki turystycznej, w tym analizę poziomu atrakcyjności turystycznej regionów; analizę aplikowania i wykorzystania funduszy europejskich w regionalnej gospodarce turystycznej w perspektywie finansowej na lata 2007-2013; efekty i kierunki wykorzystania funduszy europejskich w gospodarce turystycznej w kolejnej perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13811.XII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14776.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego PTG, ISSN 1896-1460 ; nr 14)
Bibliogr. przy pracach.
Krajobraz i turystyka od lat znajdują się w polu badawczym geografii. Pomiędzy obydwu sferami zachodzą wielowymiarowe i wielowątkowe interakcje przestrzenne, funkcjonalne, rozwojowe i inne. Proponowany tom dotyczy aspektów teoretycznych systemu relacji "krajobraz-turystyka", krajobrazowych walorów turystycznych wybranych regionów świata i Polski oraz architektonicznego ujęcia zagadnień, związanych z krajobrazem i turystyką. Poruszane w niniejszej książce zagadnienia w żadnym stopniu nie wyczerpują bogactwa i różnorodności aspektów, związanych z turystyką i krajobrazem, wskazują jednak na główne problemowe kierunki rozwoju w tym obszarze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12902.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 140-[142].
Niniejsza publikacja jest próbą przybliżenia problemów towarzyszących rozwojowi obszarów wiejskich wschodnich regionów przygranicznych Polski oraz ukazuje możliwości przynajmniej częściowego ich rozwiązania z wykorzystaniem funkcji turystycznej. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcony jest zagadnieniom metodologicznym - określono w nim cel główny i cele szczegółowe badań, zakres i metodykę badań oraz scharakteryzowano próbę badawcza. Rozdział drugi ma charakter teoretyczny. Ukazano w nim różne podejścia do definiowania i określania istoty turystyki wiejskiej oraz jej powiązania z innymi rodzajami turystyki. Rozdział trzeci to charakterystyka przestrzenna i społeczno-ekonomiczna obszaru badań. Z uwagi na przygraniczne położenie w części wstępnej rozdziału uwzględniono zagadnienia współpracy transgranicznej i jej znaczenia w rozwoju turystyki. Kolejny, czwarty rozdział ukazuje atrakcyjność turystyczną badanych regionów i gmin. Ze względu na ograniczenia objętościowe, oraz mnogość informacji, zaprezentowane zostały tylko podstawowe informacje dotyczące walorów turystycznych oraz ukazano stan rozwoju infrastruktury turystycznej. W rozdziale piątym zaprezentowano stan rozwoju turystyki wiejskiej postrzegany przez wymienione w poprzednim rozdziale grupy opiniotwórcze. Scharakteryzowano proponowaną ofertę usług turystycznych, pożądaną sylwetkę osoby świadczącej usługi turystyczne segment odbiorców oraz stosowane środki i kanały promocji. Rozdział szósty akcentuje potrzebę i ukazuje perspektywy rozwoju funkcji turystycznej badanych gmin. Szczególnie wiele miejsca poświęcono w nim zasobom niematerialnym możliwym do wykorzystania w rozwoju turystyki wiejskiej, jakim są postawy mieszkańców wsi nie zaangażowanych w działalność turystyczną wobec rozwoju turystyki. Zaproponowana Czytelnikowi publikacja nie wyczerpuje złożonych i wieloaspektowych zagadnień związanych z kierunkami rozwoju turystyki wiejskiej i jej rolą w ewolucji obszarów wschodniego pogranicza Polski. Jest ona jedynie próbą przybliżenia tych problemów, a życzeniem autorek jest aby zainspirowała Czytelnika do dalszych badań nad poruszaną problematyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9217 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10447.XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Stare oznaczenie "Wypożyczalnia"
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9073.XIX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10675.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Studia i artykuły zawarte w monografii mają charakter historyczny, etnograficzny, socjologiczny, geograficzny i mówiąc ogólnie kulturoznawczy. Oparte są na bogatej literaturze przedmiotu, rożnorodnych dokumentach i danych statystycznych, badaniach terenowych i innych materiałach źródłowych. Książka może być zaliczona do istotnych dzieł podejmujących fundamentalne zagadnienia turystyki kulturowej. Jako taka powinna stanowić jedną z ważnych pozycji kanonu lektur dla studentów na kierunku turystyka i rekreacja, a także dla tych podróżników, którzy preferują turytstykę kulturową lub też - uczestnicząc w turystyce masowej - są nastawieni na kontakt z regionalną i lokalną kulturą. (z recenzji prof. dr. hab. Zbigniewa Krawczyka)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12532.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie o Tematyce Turystycznej ; 13)
Bibliogr. przy rozdz.
"Turystyka uzdrowiskowa posiada własną genezę, ewolucję, stan obecny i perspektywy. Posiada własne struktury i funkcje, które są wyjątkowe i warte zbadania. Niniejsza praca stopniowo prowadzi do odnalezienia części wspólnej turystyki medycznej, turystyki zdrowotnej, turystyki wellnessowej (ciała i umysłu), turystyki i jakości życia, ukazując więcej podobieństw niż różnic. Niniejsze studium przypadku kontrastuje z podobnymi zjawiskami w innych krajach. Takie porównawcze badania prowadzą do kompleksowego przeglądu oraz zrozumienia zagadnienia. Prezentowany wkład jest ważnym krokiem w tym kierunku, wspartym interdyscyplinarnością i międzykulturowością badań prowadzących do nowej wiedzy na temat turystyki uzdrowiskowej i jej ostatecznego transferu do praktyki gospodarczej w Polsce oraz w innych krajach." (ze Słowa wstępnego).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12276.XX.1.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13402.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tom poświęcony jest rozmaitym aspektom turystyki kulturowej w miejscach i na obszarach o różnym natężęniu ruchu turystycznego. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy obejmuje rolę dziedzictwa kulturowego w rozwoju turystyki w regionach. W drugim rozdziale zamieszczono materiały z badań odnoszących się do turystyki kulturowej na poziomie lokalnym. Osobne miejsce zajmują rozważania poświęcone badaniom kulturowym w regionalnej turystyce kulinarnej. Rozdział czwarty jest również w znacznej mierze powiązany z kulinariami, odnosi się bowiem do technologii i produktów kuchni regionalnych jako ważnego komponentu turystyki kulinarnej. Ostatnia część opracowania zawiera rozważania o nowych możliwościach rozwoju turystyki kulturowej w regionach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12533.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, ISSN 1899-3192 ; nr 303)
Na grzb. odmienny tyt. serii: Prace Naukowe UE.
Bibliogr. przy pracach.
Książka obrazuje rozległość i wieloaspektowość zagadnień związanych z gospodarką turystyczną. Znalazły się w niej publikacje podejmujące wybrane problemy funkcjonowania obszarów recepcji (gmin i regionów turystycznych) oraz dotyczące działania przedsiębiorstw turystycznych. Wśród zagadnien, które prezentuje opracowanie, należy wymienić: kwestie dotyczące atrakcyjności obszarów turystycznych i konkurencyjności w turystyce; problematyke jakości usług i wdrażania innowacji w obiektach hotelarskich; wykorzystanie przez przedsiębiorstwa turystyczne instrumentów marketingowych; tematykę zarządzania obszarami recepcji turystycznej, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy w turystyce na poziomie lokalnym i regionalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14879.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Wiodącym tematem książki jest rynek turystyczny i dynamika jego przemian. Przemiany te determinowane są czynnikami demograficznymi, nowymi technologiami, działaniami innowacyjnymi, a także procesami integracji branży turystycznej czy powstawaniem nowych struktur organizacyjnych. Problemy te poruszane są w artykułach zmaieszczonych w monografii, przygotowanych przez autorów zajmujących się szeroko rozumianym rynkiem turystycznym oraz badaniami nad turystyką jako zjawiskiem społecznym i ekonomicznym. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16001.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 535-557. Indeks.
Podręcznik przedstawia zagadnienia turystyczne możliwie kompleksowo, choć ich autorzy najczęściej związani są tylko z jedną z dyscyplin naukowych zajmujących się turystyką. Poszczególne rozdziały poświęcono ważniejszym aspektom turystyki w ujęciu interdyscyplinarnym. Rozdział pierwszy został poświęcony definicjom turystyki oraz jej naświetleniu jako przedmiotu interdyscyplinarnych badań naukowych, systematyce ruchu turystycznego, historii turystyki, aktualnemu obrazowi turystyki międzynarodowej i jej współczesnym tendencjom. W następnych rozdziałach przedstawiono podstawy teoretyczne, metody badań, przykłady opracowań i ważniejsze informacje z zakresu następujących aspektów turystyki: biofizjologicznego, socjologiczno-psychologicznego, ekonomicznego, przestrzennego i prawnego. Dodatkowo zaprezentowano studia przypadków, wyróżnione w podręczniku szarym tłem. Opracowanie może być przydatne studentom turystyki i rekreacji, a także osobom zajmującym się badaniami naukowymi w turystyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9943 [Magazyn 1], P.9942 [Magazyn 1], P.9941 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11579.XX.1.1 [Wypożyczalnia B], P.9940.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11578.XX.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studenckie Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku)
Bibliogr. przy pracach.
Pisząc o rozwoju turystyki uzdrowiskowej, z przykrością należy stwierdzić, że monolityczny, jednofunkcyjny model uzdrowisk polskich okazał się, na przestrzeni minionych lat, fatalnym nieporozumieniem. Ograniczenia w tworzeniu w uzdrowiskach infrastruktury towarzyszącej spowodowały zaniedbania, często trudne do odrobienia. Rozwój naszych uzdrowisk będzie zależeć od ich wielofunkcyjności, ponieważ wychodzi naprzeciw społecznemu zapotrzebowaniu. Bogata oferta uzdrowiskowa, uzupełniona jest o ofertę turystyczną, rekreacyjną: kulturalną i sportową, decydować będzie o popularności i efektach ekonomicznych uzdrowisk. Wyłącznie leczenie uzdrowiskowe nie trafia już do przekonania zbyt wielu osób. Należy zrozumieć, że produktem będą uzdrowiska, które zaoferują szeroki wachlarz usług towarzyszących leczeniu uzdrowiskowemu, poczynając od niezwykle popularnych usług typu SPA, wellness i beauty kończąc. Należy podkreślić, że w przypadku polskich uzdrowisk brakuje wyraźnie zarysowanego wielofunkcyjnego modelu. Wynika to z prostej przyczyny, jaką jest priorytet zaspokajania potrzeb lokalnych, które domagają się często inwestowania w infrastrukturę komunalną, nie zawsze zgodną z zadaniami uzdrowisk. (Fragment wstępu Mirosław Boruszczak)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13243.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 85)
W serii gł.: ISSN 1640-6818 ; nr 700.
Tematyka rynku turystycznego, a szczególnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowań naukowych pięciotomowego wydania "Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego" serii Ekonomiczne Problemy Usług przygotowanych przez przedstawicieli najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce zajmujących się zagadnieniami turystyki, zwłaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom IV "Popyt turystyczny. Fundusze europejskie, zagadnienia regionalne" obejmuje zagadnienia wykorzystania środków Unii Europejskiej na rynku turystycznym, europejskiego rynku turystycznego oraz regionalnych aspektów rozwoju rynku turystycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13451.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 52)
Niniejsza publikacja obejmuje artykuły naukowe, których idea związana jest z prezentacją zagadnień przestrzennych potencjału turystycznego. Ze względu na obszerny zakres tematyczny prezentowanych zagadnień, w ramach publikacji wydzielono pięć głównych części dotyczących szczególnych aspektów potencjału turystycznego w ujęciu przestrzennym. Pierwsza z nich ma charakter ogólny i w sposób teoretyczny dotyczy podstawowych problemów potencjału turystyczne-go, druga przedstawia kwestie związane z regionalnym zróżnicowaniem potencjału turystycznego, kolejne dwie części koncentrują się wokół elementów strukturalnych potencjału turystycznego, takich jak walory turystyczne i infrastruktura turystyczna, ostatnia zaś część dotyczy aspektów ekologicznych potencjału turystycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10801.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / Instytut Ekonomii i Zarządzania [Politechnika Koszalińska] ; nr 196)
ISSN 0239-7129 oraz nr 196 odnosi się do pierwotnego tyt. serii: Monografie / Wyższa Szkoła Inżynierska w Koszalinie.
Bibliogr. przy rozdz.
Monografia może stanowić punkt wyjścia do dalszych badań i rozważań naukowych w zakresie marketingu terytorialnego, przedsiębiorstw usługowych, konkurencyjności jednostek terytorialnych, czy ochrony środowiska. W poszukiwaniu nowych koncepcji teoretycznych i zastosowania praktycznych rozwiązań autorzy niniejszej publikacji dokonalizy analizy działań w czterech częściach. Pierwsza część jest poświęcona realizowanym przez jednostki terytorialne strategiom marketingowym oraz turystyce, która jako subprodukt determinuje rozwój regionu. W drugiej części autorzy skupiają uwagę na personelu, jako czynniku rozwoju przedsiębiorstw usługowych i polityce w zakresie marketingu wewnętrznego, która decyduje o sukcesie firmy. Część trzecia prezentuje problematykę konkurencyjności regionów w kontekście innowacyjności, infrastruktury ligostycznej oraz analizę oceny rozwoju i poziomu konkurencyjności wybranych jednostek terytorialnych. W części czwartej autorzy zasygnalizowali znaczenie ekomarketingu w ochronie środowiska oraz przedstawili filozoficzny model świadomości ekologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12419.XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja nie wyczerpuje obszernej problematyki dotyczącej rynku turystycznego. Podejmuje jednak szereg zagadnień, które przyczyniają się do lepszego zrozumienia funkcjonowania rynku turystycznego. Publikacja jest miejscem prezentacji różnych zagadnień z zakresu branży turystycznej (agroturystyki, produktu turystycznego, hotelarstwa, usług specjalistycznych, instytucji i organizacji wspomagających rozwój turystyki). Jest ona kolejną, dziesiątą już publikacją przygotowaną przez Katedrę Turystyki i Rekreacji Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej, przy znaczącym udziale pracowników naukowych reprezentujących różne ośrodki akademickie w kraju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13716.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 75)
Reforma administracyjna oraz decentralizacja władzy w Polsce wpłynęły na wykreowanie nowej roli samorządów terytorialnych, które przejęły odpowiedzialność za swój rozwój. W nowych, rynkowych uwarunkowaniach, samorządy nie mogą ograniczać się do tradycyjnych form dostarczania usług publicznych społecznościom lokalnym, lecz powinny podejmować działania promarketingowe ukierunkowane na odbiorcę i jego potrzeby. Niniejsza publikacja Zeszytów Naukowych jest próbą przybliżenia tej różnorodnej tematyki. Składa się z sześciu części, do których należą: marka i wizerunek regionu, partnerstwo w kreowaniu produktu terytorialnego, narzędzia marketingu terytorialnego, komunikacja marketingowa jednostek samorządu terytorialnego, e-urząd i rola personelu w obsłudze interesantów, marketing polityczny. (ze wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12851.XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia składa się z czterech głównych rozdziałów przedstawiających odrębne dziedziny rozwoju turystyki, które w zasadniczy sposób wiążą się ze sobą przez odniesienie do nowych aspektów jej oddziaływania na świecie: - W rozdziale pierwszym podjęto próbę przedstawienia najważniejszych problemów związanych z ruchem turystycznym. Poza postawieniem kwestii dotyczących migracji turystycznych, wiele uwagi poświecono zagranicznemu ruchowi turystycznemu na świecie na przełomie XX i XXI wieku oraz wpływom pochodzącym z turystyki. - Rozdział drugi dotyczy polityki turystycznej w kształtowaniu produktu i wizerunku turystycznego m.in. obiektów światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO. Zagadnienia te rozważane są na przykładzie Francji, Wielkiej Brytanii, Ukrainy oraz Polski a w niej głównie Krakowa. - Rozdział trzeci zawiera prace dotyczące: walorów przyrodniczych, rozwoju geoturystyki na obszarach parków narodowych w USA oraz zmian, jakie zachodzą w przyrodzie pod wpływem działalności człowieka. - Rozdział czwarty, końcowy jest przede wszystkim poświęcony regionowi świętokrzyskiemu, jego walorom przyrodniczym i kulturowym, zagospodarowaniu turystycznemu, strukturze i wykorzystaniu bazy noclegowej, dostępności do obiektów rekreacyjno-sportowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10902.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 83)
W serii gł. : nr 698.
Tematyka rynku turystycznego, a szczególnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowań naukowych pięciotomowego wydania "Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego" serii Ekonomiczne Problemy Usług przygotowanych przez przedstawicieli najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce zajmujących się zagadnieniami turystyki, zwłaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom II "Popyt turystyczny. Uwarunkowania" dotyczy determinant popytu turystycznego w aspekcie ogólnym, determinant popytu w aspekcie form i rodzajów turystyki oraz zagadnienia współzależności uwarunkowań popytu i podaży turystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13453.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej