Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Kubów Stefan (1948- )
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Temat
BIBLIOTERAPIA
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Dzieci
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Młodzież
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
biblioterapia
(4)
dzieci
(2)
nauczyciel
(2)
ADHD
(1)
arteterapia
(1)
bajka
(1)
biblioteka szkolna
(1)
czytelnictwo
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
geloterapia
(1)
młodzież
(1)
obsługa bibliotecza
(1)
pedagogika wczesnoszkolna
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
reakcja stresowa
(1)
relaksacja
(1)
rozwój
(1)
scenariusze
(1)
stres
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
trening
(1)
uczeń
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
wychowanie
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-181.
Prezentowana praca pokazuje sposób kształtowania zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim za pomocą biblioterapii. Publikacja składa się z dwóch rodziałów w części teoretycznej i trzech w części analitycznej. W części teoretycznej zaprezentowano szczegółową analizę pojęcia upośledzenia umysłowego, scharakteryzowano zachowania przystosowawcze oraz sklasyfikowano środowiska wychowawcze. Ukazano także zagadnienia czytelnictwa i biblioterapii, uwzględniono formy biblioterapii oraz zwrócono uwagę na rolę bajki w procesie biblioterapeutycznym. Część analityczna obejmuje kwestie metodologiczne oraz problematykę badawczą. Ukazuje analizę porównawczą wyników z zakresu wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego oraz z zakresu poziomu zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13149.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem konferencji naukowej, której celem było ukazanie dotychczasowego zastosowania dorobku nauki w praktyce terapeutycznej bibliotekarza, który można wykorzystać w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz zainspirowanie środowiska nauczycieli bibliotekarzy do korzystania zeń, także twórczego rozwijania go.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3604.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"Książka "Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym" jest publikacją wielowątkową, o zróżnicowanym materiale merytorycznym. Dotyczy ważnych zagadnień ze społecznego i pedagogicznego punktu widzenia, związanych z edukacją dziecka w początkowych etapach nauki szkolnej. Treść zawartych w niej artykułów mieści się w obszarze przedmiotowym pedagogiki wczesnoszkolnej i współczesnej pedeutologii. Autorzy podejmują w niej wiele problemów istotnych dla teorii i praktyki edukacyjnej nie tylko wieku wczesnoszkolnego, jako szczególnie znaczącego okresu rozwojowego, ale także całożyciowej edukacji człowieka". (z recenzji dr. hab. Agaty Cudowskiej prof. Uniwersytetu w Białymstoku)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12015.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13158.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia, netografia na stronach 157-160.
Przemiany społeczno-kulturowe, rozwój technologiczny, konsumpcjonizm oraz przeformułowanie hierarchii wartości może generować zagrożenia dla młodych ludzi. Pedagodzy, nauczyciele i rodzice borykają się z wieloma trudnościami, dylematami oraz wyzwaniami wychowawczymi. Autorki monografii prezentują bardzo cenne, ale niedoceniane dotąd rozwiązanie – relaksacyjne metody oddziaływań pedagogicznych. Publikacja zawiera konspekty zajęć, które można wykorzystać m.in. w szkołach, przedszkolach, świetlicach, placówkach resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych oraz podczas indywidualnej pracy w domu. Autorskie warsztaty dedykowane są dzieciom, młodzieży, a także osobom dorosłym. Mają zróżnicowany charakter: pierwszy typ stanowią ćwiczenia z relaksacji neuromięśniowej fizycznie aktywnej, drugi rodzaj jest ukierunkowany na wypracowanie obrony przed stresorami, pozostałe konspekty dotyczą dystansowania się od stresorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18042 [Magazyn 1], P.18033 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19661.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19660.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej