Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(9)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(10)
Autor
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(2)
Hirszel Krzysztof (1929- )
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Zbonikowski Andrzej
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(8)
RODZINA
(4)
CHORZY w RODZINIE
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(2)
DZIECKO
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
OJCOSTWO
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
PRZEMOC
(1)
RODZICE
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Słowo kluczowe
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(10)
rodzina
(6)
agresja
(2)
edukacja
(2)
nauczanie
(2)
przemoc
(2)
psychologia
(2)
szkoła specjalna
(2)
terapia
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
wychowanie
(2)
ADHD
(1)
aktywność twórcza
(1)
defaworyzacja społeczna
(1)
demoralizacja
(1)
dyskryminacja
(1)
dzieci
(1)
dzieci ulicy
(1)
integracja sensomotoryczna
(1)
jakość życia
(1)
macierzyństwo
(1)
metody terapeutyczne
(1)
młodzież
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
ojcostwo
(1)
opieka społeczna
(1)
otyłość
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
poczucie własnej wartości
(1)
przemoc rówieśnicza
(1)
przemoc seksualna
(1)
rehabilitacja
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
rodzice
(1)
rodzicielstwo
(1)
rola społeczna
(1)
równość szans
(1)
stymulacja sensoryczna
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
wsparcie społeczne
(1)
wykluczenie społeczne
(1)
zabawa
(1)
zespół Downa
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Książka Hanny Olechnowicz ─ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie ─ podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów. Książka jest kopalnią pomysłów, jak pobudzać aktywność dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie interakcji z rodzicami i rówieśnikami, jak budować ich samoocenę i poczucie własnej wartości, jak wyrywać z apatii, bezczynności, łagodzić zaburzenia emocjonalne, uczyć sprawstwa i płynącej z tego satysfakcji oraz rozwijać twórczość i chęć działania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9080.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10698.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tomie pierwszym dzieła zebrano opracowania dotyczące problemów osobowości i zachowania się osób z niepełnosprawnością intelektualną, a także dotyczące ich rodzin oraz edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży dotkniętych różnym stopniem tej niepełnosprawności. Autorzy szczególnie akcentują i uzasadniają potrzebę społecznego wspierania osób niepełnosprawnych, podkreślają podmiotowość rodziców w procesie rehabilitacji dziecka oraz ich obciążenie związane z koniecznością aktywnego uczestnictwa w tym procesie. Książka zawiera opracowania ukazujące możliwości oraz trudności w realizacji edukacyjnej integracji dzieci i młodzieży z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3075.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4080.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugi tom Człowieka z niepełnosprawnością intelektualną stanowi kontynuację rozważań nad wieloaspektową problematyką niepełnosprawności intelektualnej i złożoną sytuacją osób nią dotkniętych. Strukturę tomu stanowią trzy części, w których zaproponowano opracowania prezentujące problemy społecznego i zawodowego funkcjonowania a także wspomagania, rehabilitacji i terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną. Autorzy mają nadzieję, że pozycja ta przyczyni się do poszerzenia i upowszechnienia wiedzy na temat trudności, ograniczeń, ale także możliwości dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnych zakresach ich funkcjonowania w dzisiejszej rzeczywistości, i będzie inspiracją do poszukiwania nowych, lepszych i bardziej skutecznych rozwiązań ciągle trudnej i złożonej sytuacji tych osób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3076.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4081.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 3.)
Na grzb. wyłącznie tyt. serii.
Bibliogr. s. 431-451.
"Opracowanie (...) wpisuje się w sposób znaczący w przestrzeń analizy kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień związanych z tworzeniem kanonów rozwojowych osób z niepełnosprawnością intelektualną(...). Rezultatem przeprowadzonych gruntownych analiz teoretycznych jest stworzenie przez Autorkę własnych syntez opisowych(...).Zakres ujętej problematyki sytuuje pracę w nurcie analiz dotyczących codziennego radzenia sobie przez matki i ojców z obowiązkami wynikającymi ze sprawowania opieki nad osobą z niepełnosprawnością umysłową (...)" Z recenzji dra hab. , prof. APS Andrzeja Giryńskiego i dr hab., prof. WSNS Hanny Żuraw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16628 [Magazyn 1], P.16635 [Magazyn 1], P.16633 [Magazyn 1], P.15170 [Magazyn 1], P.16629 [Magazyn 1], P.16626 [Magazyn 1], P.16652 [Magazyn 1], P.16640 [Magazyn 1], P.16644 [Magazyn 1], P.16655 [Magazyn 1], P.16641 [Magazyn 1], P.16654 [Magazyn 1], P.16649 [Magazyn 1], P.15171 [Magazyn 1], P.16630 [Magazyn 1], P.16653 [Magazyn 1], P.16646 [Magazyn 1], P.16642 [Magazyn 1], P.16632 [Magazyn 1], P.16631 [Magazyn 1], P.16650 [Magazyn 1], P.16634 [Magazyn 1], P.16627 [Magazyn 1], P.16639 [Magazyn 1], P.16643 [Magazyn 1], P.16638 [Magazyn 1], P.16637 [Magazyn 1], P.15169 [Magazyn 1], P.16645 [Magazyn 1], P.16648 [Magazyn 1], P.16636 [Magazyn 1], P.16651 [Magazyn 1], P.16647 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16207.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16206.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 122-128.
"Niniejsza publikacja odwołuje się przede wszystkim do merytorycznych aspektów pracy nauczyciela i wychowawcy uczniów z upośledzeniem umysłowym uczących się w szkole specjalnej. Autorka proponuje projekty dydaktyczne i wychowawcze realnie zastosowane w pracy w szkole specjalnej. Pracę wzbogacają propozycje scenariuszy zajęć do wykorzystania w pracy z uczniem upośledzonym intelektualnie w szkole podstawowej oraz gimnazjum." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15967 [Magazyn 1], P.15957 [Magazyn 1], P.15971 [Magazyn 1], P.15963 [Magazyn 1], P.12370 [Magazyn 1], P.15981 [Magazyn 1], P.15961 [Magazyn 1], P.15960 [Magazyn 1], P.15974 [Magazyn 1], P.15962 [Magazyn 1], P.15979 [Magazyn 1], P.15956 [Magazyn 1], P.15968 [Magazyn 1], P.15976 [Magazyn 1], P.15958 [Magazyn 1], P.15953 [Magazyn 1], P.12371 [Magazyn 1], P.15955 [Magazyn 1], P.15964 [Magazyn 1], P.15978 [Magazyn 1], P.15959 [Magazyn 1], P.15972 [Magazyn 1], P.15954 [Magazyn 1], P.15980 [Magazyn 1], P.15970 [Magazyn 1], P.15977 [Magazyn 1], P.15975 [Magazyn 1], P.15982 [Magazyn 1], P.12372 [Magazyn 1], P.15969 [Magazyn 1], P.15966 [Magazyn 1], P.15965 [Magazyn 1], P.15973 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13517.IV.4 [Czytelnia B], 13516.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65-67.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9066.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10656.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Bibliogr. przy pracach.
Praca zbiorowa pod redakcją Agnieszki Żyty "Rodzina osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec wyzwań współczesności" otwiera cykl czterech książek, które połączy wspólny podtytuł: "Heurystyczny wymiar ludzkiej egzystencji". Jak pisze we "Wstępie" A. Żyta "teoretycy i praktycy pedagogiki specjalnej i psychologii próbują znaleźć odpowiedź na ciągle aktualne pytania - jaka jest sytuacja psychospołeczna współczesnych rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne, jakie działania praktyczne podejmowane są w Polsce oraz za granicą w celu wspierania różnorodnych potrzeb tych rodzin i optymalizacji warunków ich życia oraz jak w sytuacji zmian kulturowo-społecznych odnajdują się rodzice oraz rodzeństwo osób z niepełnosprawnością intelektualną". Na te i inne pytania starają się odpowiedzieć autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11553.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy pracach.
W publikacji zostało zaprezentowane wieloaspektowe podejście do zjawiska defaworyzacji, obejmujące zarówno wybrane wymiary społeczne oddziaływań defaworyzujących, jak również uwarunkowania podmiotowe oraz interakcje szeroko rozumianych czynników psychospołecznych. Samo zjawisko defaworyzacji – mimo różnorakich kontekstów, w jakich jest rozpatrywane przez poszczególnych autorów – jest na poziomie pojęciowym rozumiane najczęściej jako element składowy mechanizmów dyskryminacji oraz społecznej ekskluzji. Autorzy wskazują, iż istotą defaworyzacji jest obniżanie pozycji jednostek i grup w określonym porządku społecznym, a także umniejszanie ich szans na korzystanie z należnych im praw określonych normami (formalnymi lub nieformalnymi) danej struktury społecznej. Całość publikacji ma układ problemowy złożony z trzech części.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11564.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej