Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(362)
Forma i typ
Książki
(355)
Publikacje naukowe
(55)
Publikacje dydaktyczne
(24)
Publikacje fachowe
(23)
E-booki
(6)
Muzyka
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(325)
dostępne
(266)
wypożyczone
(26)
nieokreślona
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(104)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(168)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(329)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(11)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(11)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(14)
Szuścik Urszula
(13)
Camarda Sylwia
(10)
Montessori Maria (1870-1952)
(10)
Siara Olga
(7)
Brągiel Józefa
(5)
Janke Andrzej W
(5)
Kawula Stanisław (1939- )
(5)
Błażejewski Wojciech
(4)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Woynarowska Barbara
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Andruszkiewicz Anna
(3)
Banaszkiewicz Mariola
(3)
Borys Tadeusz (1945- )
(3)
Ciechaniewicz Wiesława
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Grzesiak Jan (1946- )
(3)
Kiełczewski Dariusz (1967- )
(3)
Kretek Henryk
(3)
Kubińska Zofia (1950- )
(3)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(3)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(3)
Lewicki Czesław
(3)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Marć Małgorzata
(3)
Roguska Agnieszka
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Skalski Dariusz (1960- )
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Zahradniczek Kazimiera
(3)
Adamczyk-Zientara Małgorzata
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(2)
Baraniak Barbara (1944- )
(2)
Bednarek Józef
(2)
Binkowska-Bury Monika
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Brytek-Matera Anna
(2)
Błaszczak Dawid
(2)
Chruściel Paweł
(2)
Czarnecki Dawid
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Dobrzańska Bożena M
(2)
Dobrzański Grzegorz (1963- )
(2)
Dyzmann-Sroka Agnieszka
(2)
Fedyn Beata
(2)
Fidelus Anna
(2)
Firlit-Fesnak Grażyna
(2)
Frąckowiak Anna (1977- )
(2)
Gembalczyk Ilona
(2)
Giddens Anthony (1938- )
(2)
Głowala Agnieszka
(2)
Juszczyk Maciej (1973- )
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(2)
Klinik Anna
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kostkiewicz Janina
(2)
Lukasek Aleksandra Kinga
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Pacian Anna
(2)
Panek Tomasz (1953- )
(2)
Parlak Mirosława
(2)
Piekarski Jacek (nauki społeczne)
(2)
Piotrowski Tomasz (nauki medyczne)
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(2)
Półturzycki Józef (1934- )
(2)
Ruszaj Zbigniew
(2)
Sawicki Bogusław (1952- )
(2)
Sutton Philip W. (1959- )
(2)
Sygit Marian (1948- )
(2)
Szewczyk Alicja (1963- )
(2)
Szulżycka Alina
(2)
Szylko-Skoczny Małgorzata
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Tokarska-Rodak Małgorzata
(2)
Tomanek Paweł
(2)
Tuszyńska Ligia (1950- )
(2)
Weiner Agnieszka
(2)
Wiśniewska-Paź Barbara (1970- )
(2)
Wojtyński Maciej
(2)
Woynarowska Barbara (1940- )
(2)
Włoch Stanisława
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Zielińska Ewa (pedagog)
(2)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(2)
Adamczyk Kazimiera
(1)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Aksman Joanna
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bandura Ewa
(1)
Barbier Jean-Marie
(1)
Bartczak Jowita
(1)
Bartniczak Bartosz
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Betlej Alina
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(234)
2000 - 2009
(85)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(78)
1901-2000
(7)
1945-1989
(5)
1918-1939
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(362)
Holandia
(3)
Język
polski
(357)
angielski
(4)
portugalski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(16)
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(5)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Lekarze
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Promotorzy zdrowia
(2)
Przedszkola
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Dziennikarze
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
EDUKACJA ZDROWOTNA
(26)
PROMOCJA ZDROWIA
(19)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(16)
ZDROWIE PUBLICZNE
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(14)
NAUCZANIE
(12)
DZIECKO
(11)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
PEDAGOGIKA
(10)
PIELĘGNIARSTWO
(10)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(9)
INTERNET
(9)
Metoda Montessori
(9)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(9)
Promocja zdrowia
(9)
WYCHOWANIE
(9)
Edukacja prozdrowotna
(8)
HIGIENA
(8)
Metody nauczania
(8)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(8)
EKOROZWÓJ
(7)
Kształcenie
(7)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(7)
OŚWIATA
(7)
Wychowanie
(7)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(7)
EDUKACJA MEDIALNA
(6)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(6)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(6)
LUDZIE STARZY
(5)
MŁODZIEŻ
(5)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(5)
Nauczanie
(5)
Nauczyciele
(5)
POLITYKA SPOŁECZNA
(5)
SZKOLNICTWO
(5)
Zdrowie publiczne
(5)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(4)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
KSZTAŁCENIE
(4)
KULTURA FIZYCZNA
(4)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(4)
NAUCZYCIELE
(4)
OPIEKA SPOŁECZNA
(4)
Odżywianie
(4)
PEDAGOGIKA RODZINY
(4)
Pedagogika
(4)
UCZNIOWIE
(4)
Uczniowie
(4)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
BIBLIOTEKARSTWO
(3)
Bezpieczeństwo
(3)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(3)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(3)
Dietetyka
(3)
Dobre praktyki
(3)
EDUKACJA dla BEZPIECZEŃSTWA
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Epidemiologia
(3)
KULTURA
(3)
Kreatywność
(3)
MEDYCYNA SPOŁECZNA
(3)
MULTIMEDIA
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Ochrona środowiska
(3)
PEDAGOGIKA KULTURY
(3)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(3)
PORONIENIE SZTUCZNE
(3)
Profilaktyka zdrowotna
(3)
Psychologia dziecka
(3)
ROLNICTWO
(3)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo
(3)
UZALEŻNIENIE od KOMPUTERA
(3)
WARTOŚĆ
(3)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(3)
ZACHOWANIA ZDROWOTNE
(3)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(3)
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE
(2)
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(2)
Badania naukowe
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Bezpieczeństwo społeczne
(2)
CHORZY
(2)
CHORZY w RODZINIE
(2)
CUKRZYCA
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
Degradacja środowiska
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Temat: czas
2001-
(34)
2001-0
(20)
1901-2000
(9)
1989-
(9)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
POLSKA
(4)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Kanada
(1)
NIEMCY
(1)
Powiat bialski (woj. lubelskie)
(1)
RACIBÓRZ (woj. śląskie)
(1)
RPA
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Słowacja
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(36)
Podręcznik
(32)
Praca zbiorowa
(31)
Opracowanie
(18)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(10)
PODRĘCZNIKI
(8)
Poradnik
(7)
Monografia
(5)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(4)
Raport z badań
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Antologia
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
PORADNIKI
(2)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(2)
Bibliografia
(1)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
MONOGRAFIA
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(68)
Medycyna i zdrowie
(24)
Psychologia
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Kultura fizyczna i sport
(6)
Ochrona środowiska
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Historia
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Nauka i badania
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Słowo kluczowe
edukacja
(134)
edukacja zdrowotna
(76)
dzieci
(49)
promocja zdrowia
(37)
edukacja wczesnoszkolna
(31)
rodzina
(27)
zdrowie
(27)
wychowanie
(26)
profilaktyka
(23)
nauczyciel
(22)
edukacja ekologiczna
(20)
aktywność fizyczna
(19)
pedagogika
(19)
młodzież
(17)
nauczanie
(17)
zdrowie publiczne
(17)
edukacja przedszkolna
(16)
szkoła
(15)
zachowania zdrowotne
(15)
edukacja dla bezpieczeństwa
(14)
otyłość
(14)
zdrowie psychiczne
(14)
cukrzyca
(12)
edukacja dorosłych
(12)
edukacja medialna
(12)
stres
(12)
edukacja międzykulturowa
(11)
edukacja seksualna
(11)
jakość życia
(11)
pielęgniarstwo
(11)
pomoc społeczna
(11)
rynek pracy
(11)
uczeń
(11)
wykluczenie społeczne
(11)
bezrobocie
(10)
metoda Montessori
(10)
ubóstwo
(10)
wsparcie społeczne
(10)
Internet
(9)
choroba
(9)
choroby cywilizacyjne
(9)
niepełnosprawni
(9)
niepełnosprawność
(9)
opieka pielęgniarska
(9)
społeczeństwo
(9)
wychowanie przedszkolne
(9)
żywienie
(9)
kształcenie
(8)
ochrona zdrowia
(8)
ochrona środowiska
(8)
odżywianie
(8)
rehabilitacja
(8)
terroryzm
(8)
uzależnienie
(8)
bezpieczeństwo narodowe
(7)
choroby układu krążenia
(7)
cyberprzestrzeń
(7)
depresja
(7)
edukacja regionalna
(7)
kultura
(7)
ludzie starzy
(7)
polityka społeczna
(7)
praca
(7)
profilaktyka uzależnień
(7)
przemoc w rodzinie
(7)
przestępczość
(7)
psychologia
(7)
rozwój psychofizyczny
(7)
rozwój zrównoważony
(7)
socjalizacja
(7)
społeczeństwo informacyjne
(7)
styl życia
(7)
turystyka
(7)
Narodowy Program Zdrowia
(6)
alkoholizm
(6)
anoreksja
(6)
bezpieczeństwo
(6)
bulimia
(6)
dziecko niepełnosprawne
(6)
edukacja informacyjna
(6)
edukacja kulturalna
(6)
ekorozwój
(6)
globalizacja
(6)
karmienie piersią
(6)
komunikacja społeczna
(6)
kultura pedagogiczna
(6)
medycyna pracy
(6)
migracje
(6)
muzyka
(6)
narkomania
(6)
nauczanie początkowe
(6)
nowotwór
(6)
opieka zdrowotna
(6)
pedagogika rodziny
(6)
polityka
(6)
polityka zdrowotna
(6)
program nauczania
(6)
przemoc
(6)
seksualność
(6)
socjologia
(6)
362 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Indeks.
Druga część monografii poświęcona pedagogiczno-społecznym aspektom manipulacji. Monografia powstała z inicjatywy pedagogów z Wydziału Nauk Humanistycznych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Temat monografii nieodzownie łączy się z prowadzonymi w tej uczelni badaniami naukowymi pod nazwą: Akademickie kształcenie a psychiczny rozwój studentów, w których jedną z badanych zmiennych jest przygotowanie studentów do życia w warunkach wzmożonej manipulacji. Zaproszenie do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami na temat współczesnej manipulacji przyjęli nie tylko pedagodzy, ale także grono naukowców z innych dziedzin nauki i sztuki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13201.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 263-264.
Opracowanie ma za zadanie przybliżyć cel, charakter, zadania, organizację i praktykę marketingową w branży edukacyjnej. Autorzy położyli nacisk na wskazanie roli marketingu w strategii funkcjonowania uczelni w warunkach gospodarki rynkowej. Przedmiotem rozważań są: podstawowe pojecia marketingowe, specyfika marketingu usług, marketing usług edukacyjnych w Polsce i na Ukrainie, organizacja marketingu w szkole wyższej, kontrola działalności marketingowej w szkole wyższej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16973.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Praktyki, Profesjonalni Nauczyciele.)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Publikacja powstała w ramach projektu „Profesjonalne praktyki – profesjonalni nauczyciele”. Przedstawia luźne artykuły zgrupowane w trzech częściach: Nauczyciele wobec przyszłych nauczycieli, Studenci wobec praktyki nauczycielskiej, Ku ewaluacyjnej innowacyjności w praktyce pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16346.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Il segreto dell'infanzia.
Oddajemy w ręce czytelników niepublikowaną dotychczas na polskim rynku, klasyczną książkę Marii Montessori, w której autorka wykłada podstawy swojej koncepcji kształtowania się psychiki dziecka. W 48 krótkich rozdziałach autorka opisuje poszczególne aspekty rozwoju dziecka oraz zagadnienia związane z towarzyszeniem mu w optymalnym rozwoju. Życie psychiczne dziecka należy obserwować w taki sam sposób, w jaki Fabre obserwował owady: poznawał je w ich naturalnym środowisku życia, by uzyskać ich żywy obraz, pozostając jednak w ukryciu, by im nie przeszkadzać. Obserwacje te należy rozpocząć w momencie, gdy zmysły, niczym organy poznawania, zaczynają wychwytywać i gromadzić świadome odczucia ze świata zewnętrznego, wraz z nagłym rozpoczęciem rozwoju [ze wstępu].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22348.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22347.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 249-263.
Celem głównym pracy jest rozwój metodologii kwantyfikacji dóbr publicznych oraz pomiaru efektywności dostarczania edukacji jako dobra publicznego. Praca koncentruje się na zagadnieniach teoriopoznawczych prowadzących do rozwoju metod identyfikacji oraz sposobów analizy edukacji rozumianej jako dobro publiczne. Odkrycie zależności determinujących dostarczanie edukacyjnego dobra publicznego będzie mogło sugerować kierunki w polityce edukacyjnej państwa. Celem wspomnianych zmian powinno być osiągnięcie maksymalnego wzrostu kapitału ludzkiego społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16964.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie / red. nacz. Marian Podstawka)
Tom II drugiego numeru Zeszytów poświęcony politykom gospodarczym Unii Europejskiej zawiera trzy części. W pierwszej zamieszczono prace dotyczące przeglądu teoretycznych aspektów wielofunkcyjności w kontekście rozwoju zrównoważonego, współczesnych teorii renty gruntowej i jej znaczenia dla wspólnej polityki rolnej, zagadnień organizacji, funkcjonowania i finansowania szkolnictwa oraz dokształcania i doradztwa zawodowego rolników, a także zagadnień rynku pracy i związanych z nimi zjawik migracji. W części drugiej zostały skupione prace z zakresu polityk instrumentalnych, w tym głównie dotyczące sfery finansów publicznych i ubezpieczeń. Część trzecia zawiera opracowania poświęcone instytucjom i organizacjom służącym realizacji wspólnotowych polityk gospodarczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10488.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliogr. s. 155-174. Indeks.
Rynek korepetycji od dawna funkcjonuje w większości państw rozwiniętych gospodarczo. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zaobserwowano jego gwałtowny wzrost równiez w krajach rozwijających się. Zjawisko powszechności lekcji prywatnych, bardzo często powielających treści nauczane w szkołach, od dawna niepokoi polityków kształtujących system edukacji, dyrektorów szkół oraz pedagogów. Może bowiem świadczyć o nieefektywności systemu nauczania. W publikacji omówiono: rozmiar rynku korepetycji w różnych krajach, pedagogiczne, społeczne oraz ekonomiczne skutki powszechności korepetycji, czynniki wpływające na rozwój tego zjawiska, wnioski płynące z badań rynku korepetycji dla skuteczniejszego kształtowania polityki edukacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12683 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13730.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: bibliografia szkolnictwo edukacja
Bibliografia obejmuje wybrane pozycje ksiażkowe i artykułowe, które ukazały sie na rynku wydawniczym w latach 1989-1998. Dotyczą one tematyki związanej z tradycyjnymi uwarunkowaniami funkcjonowania różnych placówek oświatowych, polityką edukacyjną władz, koncepcjami pedagogicznymi, organizacją kształcenia, nauczaniem oraz opieką i wychowaniem w innych państwach. Pozycja jest adresowana do studentów oraz pracowników placówek oświatowych, pracowników nadzoru pedagogicznego, samorządowców, nauczycieli oraz innych osób interesujących sie szkolnictwem i oświatą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 457.V.3 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żłobek : wychowanie i edukacja / redakcja Aneta Jegier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 284 strony : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografie, netografie przy niektórych pracach.
Jak nie zaprzepaścić wrodzonych możliwości i zdolności dziecka? Jak w toku pedagogicznej działalności wydobyć z naszych podopiecznych to, co najlepsze i najbardziej cenne? W żłobkach mamy do czynienia z małymi dziećmi, takimi, które nie zwerbalizują problemu. W jaki sposób mamy pomagać małym ludziom, aby stali się samodzielni, starali się żyć mądrze i potrafili odróżnić dobro od zła? Autorzy poszczególnych rozdziałów to uznani pedagodzy i psycholodzy, osoby pracujące z dziećmi i dla dzieci, wykładowcy uczelni pedagogicznych i kierownicy żłobków. W swoich tekstach dokonują analizy rzeczywistości żłobkowej i z refleksją, ale i pokorą podchodzą do dziecięcych możliwości oraz rozwiązań metodycznych opieki, wychowania i edukacji najmłodszego pokolenia. Opieka, wychowanie i edukacja małych dzieci wymaga kierowania się mądrością i życzliwym podejściem do dziecka. Codzienne propozycje mają zachęcać do aktywności i wzbudzać ciekawość dzieci. Oferta spędzania czasu w żłobku powinna być atrakcyjna zarówno poznawczo, jak i emocjonalnie. Ma sprawić, aby dziecięca radość pokonała tęsknotę za domem i bliskimi. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną opiekunowie małych dzieci – rodzice, pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość możliwości żłobkowych w obszarze wychowania i edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21016.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21015.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Kolorowe szybki" w przystępny sposób przedstawia małym dzieciom (w wieku od 6 do 9 lat) zagadnienia z dziedziny sztuk plastycznych takie jak: faktura, autoportret, sztaluga, architektura, pejzaż. Krótkie opowiadania, które przenoszą małego czytelnika w świat sztuki, są tak ciekawe, że dziecko uczy się ich bez wysiłku, a nawet więcej - zapamiętuje je z łatwością. Można powiedzieć, że ta książka jest rodzajem poradnika: - dla rodziców, którzy nie bardzo wiedzą jak mówić swoim dzieciom o sztuce - dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego - dla dzieci, które same ją przeczytają i poznają wiele tajemnic ze świata sztuki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1421.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1420.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Praca zbiorowa […] związana jest tematycznie z istotnym i aktualnym społecznie oraz perspektywistycznie rosnącym znaczeniowo zagadnieniem wiązania edukacji z gospodarką w okresie rozwoju procesów globalizacji. Zagadnienie to jest jeszcze słabo zaakcentowane w dorobku naukowym w dziedzinie literatury z nauk społecznych, w tym przede wszystkim z pedagogiki. Należy więc przyjąć z uznaniem inicjatywę przygotowania i opublikowania tej pracy zbiorowej […]. Książka, jak piszą Redaktorzy, „stanowi wypowiedź […] związaną z analizą aksjologiczną fundamentów edukacji i gospodarki, przestrzenią i dynamiką przemian cywilizacyjnych”. Wypowiedź ta nie wyczerpuje wszystkich składników i uwarunkowań oraz diagnoz i prognoz dotyczących problematyki wiązania edukacji z gospodarką w dobie globalizacji, ale stanowi liczący się, zarówno w wymiarze naukowym, jak i praktycznym, głos polskich uczonych, wywołujący potrzebę refleksji i dyskusji. Z recenzji wydawniczej prof. zw. dra hab. Stanisława Palki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15724.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 1003-1072. Indeksy.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki – zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych – jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej – w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych – tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun – to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym „wyposażeniem” duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju."
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17586 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18815.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18814.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.210.IV.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.212.IV.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.211.IV.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.209.IV.1 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Pedagogika : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski ; [recenzent prof. dr hab. Kazimierz Przyszczypkowski]. - eBook został przygotowany na podstawie wydania papierowego z 2019 r., (wyd. nowe). - [Warszawa] : [Wydawnictwo Naukowe PWN SA], [2019]. - 1127, [1] strona : fotografie, ilustracje, portrety ; 29 cm.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 1003-1072. Indeksy.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki – zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych – jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej – w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych – tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun – to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym „wyposażeniem” duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.90.IV.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref.
Publikacja Edukacja konsumencka - cele, instrumenty, dobre praktyki może inspirować do dalszych badań, przyczyniając się do wypełnienia luki, jaka obecnie znajduje się na rynku w przedmiotowej dziedzinie. Krąg jej potencjalnych czytelników rysuje się szeroko. Obok studentów kierunków ekonomicznych i społecznych obejmie także osoby z coraz liczniejszych instytucji i organizacji podejmujących zadanie edukacji konsumenciej oraz młodych naukowców, zainteresowanych tą "wschodzącą" problematyką. O rosnącym zainteresowaniu tej ostatniej grupy świadczą referaty kilkunastu młodych pracowników różnych polskich uczelni, które wchodzą w skład tej publikacji. Przyczynią się one niewątpliwie do rozwoju nauki w omawianym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8735 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8734.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10210.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Dobrego Nauczyciela)
Publikacja omawia zbieżności i różnice w organizacji systemów edukacji w krajach europejskich w wybranym obszarze. Porównanie rozwiązań stosowanych w innych krajach z własną wiedzą i doświadczeniem pozwoli Czytelnikowi na ocenę i refleksję na temat polskiej oświaty w rodzinie europejskiej i może zachęcić do bliższego zainteresowania sie niektórymi problemami. W celu podsumowania oraz ukazania polityki edukacyjnej Unii Europejskiej na szerszym, europejskim i światowym tle, część publikacji poświęcono omówieniu działalności organizacji międzynarodowych o europejskim i pozaeuropejskim zasięgu: Rady Europy, OECD i UNESCO w sferze edukacji i wzajemnych powiązań w tym obszarze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3011 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3010.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres „życia wewnętrznego”, który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu. Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18582.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18581.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22365.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22364.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Tom 15 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Pedagogika zmiany w edukacji dziecka, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Oddajemy w ręce Państwa kolejny tom z serii Edukacja małego dziec­ka. Dzielimy się pedagogiczną refleksją nad koniecznością zmiany myślenia o warunkach edukacji. Zmiany, która pozwoli na poszanowanie rytmu rozwojowego dziecka w procesie kształcenia i wychowania. Dzięki tej zmianie edukacja dziecka nabierze autentycznego wymiaru humanistycznego. Jest to wymiar, który wspiera dziecko, ale zgodnie z jego możliwościami i rytmem rozwojowym. Strefa najbliższego rozwoju dziecka powinna być bardziej uwzględniona w ogólnych założeniach dydaktyki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz realizowana w praktyce pedagogicznej. Stąd opracowania przedstawiamy w dwóch częściach tomu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21838.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-309. Indeksy.
Zmieniająca się nieustannie struktura i sposób funkcjonowania społeczeństwa narzuciły nowy podział ról oraz konieczności i obowiązki; jednym z nich jest imperatyw całożyciowego uczenia, łączącego edukację formalną (sygnowaną kolejnymi zdobytymi świadectwami i zaświadczeniami) i nieformalną (polegającą prostym uczestnictwie w codziennym życiu). Nakaz (by nie rzec: przymus) nieustającej edukacji narzuca określony styl życia, daleki od mieszczańskiego spokoju naszych przodków. Paradoksalnie, nadążanie za wymogami naszych czasów staje się źródłem frustracji, w chwili, gdy życie, jakie w zamian otrzymujemy, nie odpowiada oczekiwaniom, wiązanym np. z poziomem uzyskanej edukacji – pozostaje to w sprzeczności z głoszonymi od wieków prawdami, zgodnie z którym jedynie społeczeństwo oświecone to społeczeństwo szczęśliwe; współczesny wyścig kompetencji i rodzące się na tym tle dramaty zdają się temu zaprzeczać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15434.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Książkę cechuje zmysł skonstruowania zarysów pojęciowych odnoszących się do świata działania. Punktem odniesień autora jest dziedzina edukacji, a szczególnie sfera kształcenia dorosłych. W publikacji poddano analizie takie zagadnienia, jak problem kultury edukacyjnej i jej ewolucję w odniesieniu do innych kultur, w które jest wpisana, podstawowe pojęcia, stosowane w dziedzinie kształcenia i pracy socjalnej, problem aktywności mentalnych i dyskursywnych czy też problem aktywności badawczej, postrzeganej jako organizacja działań, intencjonalnie ukierunkowanych na tworzenie wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5494.VII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6897.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej