Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(20)
dostępne
(12)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(11)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(20)
Autor
Kiełczewski Dariusz (1967- )
(3)
Borys Tadeusz (1945- )
(2)
Dobrzańska Bożena M
(2)
Dobrzański Grzegorz (1963- )
(2)
Parlak Mirosława
(2)
Tuszyńska Ligia (1950- )
(2)
Bartniczak Bartosz
(1)
Budniak Alina
(1)
Czartoszewski Jacek Wojciech
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Grott Edward (1951- )
(1)
Harasimiuk Marian (1941- )
(1)
Klimska Agnieszka
(1)
Kosieradzka-Federczyk Agata
(1)
Małachowski Krzysztof
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Niemiec Oktawia
(1)
Niemiec Witold
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Piasta-Siechowicz Joanna (1965-2021)
(1)
Sadowska Sylwia
(1)
Sadowski Ryszard (1965- )
(1)
Sawicki Bogusław (1952- )
(1)
Sobczyk Wiktoria
(1)
Stawiński Wiesław (1928- )
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Walosik Alicja
(1)
Wnuk Zygmunt
(1)
Wollman-Mazurkiewicz Lidia
(1)
Zaremba-Warnke Sabina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(9)
EKOROZWÓJ
(5)
Edukacja ekologiczna
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Degradacja środowiska
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(2)
OŚWIATA
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
BIOLOGIA
(1)
DEGRADACJA ŚRODOWISKA
(1)
Dzieci
(1)
EKOLOGIA
(1)
EKOTURYSTYKA
(1)
Ekologia
(1)
FILOZOFIA EKOLOGICZNA
(1)
GOSPODARKA
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
OBSZARY CHRONIONE
(1)
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
(1)
PRAWO OCHRONY ŚRODOWISKA
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
PRZYRODA
(1)
Program nauczania
(1)
Psychologia
(1)
ROLNICTWO
(1)
ROLNICTWO EKOLOGICZNE
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
TURYSTYKA
(1)
WYCHOWANIE
(1)
Wychowanie
(1)
ŚWIADOMOŚĆ EKOLOGICZNA
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Podręcznik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Ochrona środowiska
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Słowo kluczowe
edukacja ekologiczna
(20)
ochrona środowiska
(7)
ekorozwój
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
dzieci
(3)
turystyka
(3)
środowisko
(3)
agroturystyka
(2)
degradacja gleb
(2)
degradacja środowiska
(2)
edukacja
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
etyka ekologiczna
(2)
globalne ocieplenie
(2)
kryzys ekologiczny
(2)
prawo
(2)
przyroda
(2)
zanieczyszczenie środowiska
(2)
biologia
(1)
biotechnologia
(1)
dziedzictwo kulturowe
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
ekologia
(1)
ekologia społeczna
(1)
ekonomika środowiska
(1)
ekoturystyka
(1)
energia odnawialna
(1)
etyka środowiskowa
(1)
filozofia
(1)
gleba
(1)
język angielski
(1)
konflikt ekologiczny
(1)
konsumpcja
(1)
literatura
(1)
muzyka
(1)
myślenie ekologiczne
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie początkowe
(1)
obszar chroniony
(1)
obszary wiejskie
(1)
ochrona przyrody
(1)
organizacje ekologiczne
(1)
pedagogika
(1)
pogoda
(1)
polityka ekologiczna
(1)
program nauczania
(1)
przedszkole ekologiczne
(1)
rachunek ekonomiczny
(1)
rolnictwo
(1)
rolnictwo ekologiczne
(1)
ruch turystyczny
(1)
społeczność lokalna
(1)
turystyka alternatywna
(1)
wieś
(1)
wpływ na środowisko
(1)
wychowanie proekologiczne
(1)
zagospodarowanie przestrzenne
(1)
zagospodarowanie turystyczne
(1)
zagrożenia środowiskowe
(1)
zasoby naturalne
(1)
zjawiska przyrodnicze
(1)
środowisko naturalne
(1)
środowisko przyrodnicze
(1)
świadomość ekologiczna
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Edukacja ekologiczna znalazła swoje miejsce w różnych strukturach zarówno formalnych, jak i nieformalnych. Istnieje wiele możliwości oddziaływań edukacyjnych na społeczności lokalne. Obowiązkiem nauczycieli i wszystkich animatorów edukacji jest wskazywanie możliwości, rozwiązań i zasad postępowania zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Autorzy poszczególnych artykułów tej książki, patrząc z różnych punktów widzenia, przedstawiają metody i formy oraz przykłady konkretnych działań na rzecz środowiska lokalnego w aspekcie miejsca zamieszkania (osiedla) i miejscowej szkoły czy ośrodka edukacji ekologicznej. W Polsce, podobnie jak w niniejszej książce, terminy: edukacja ekologiczna i edukacja środowiskowa używane są zamiennie, pomimo zastrzeżeń i sporów definicyjnych naukowców. Bardziej poprawne znaczeniowo pojęcie edukacja środowiskowa zostało zapisane w dokumentach państwowych jako edukacja ekologiczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11390.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stara się udowodnić tezę, że budowa zrównoważonego rozwoju winna być powinnością każdego chrześcijanina. Zmiana mentalności społeczeństwa, wykorzenienie złych nawyków i przyzwyczajeń wymagają dobrych wzorców, autorytetów i świadectw, stąd potrzeba i wymóg ciężkiej pracy pedagogów, wychowawców i duchowieństwa. Publikacja ma za zadanie być inspiracją dalszej pracy naukowej w celu wdrażania koncepcji zrównoważonego rozwoju dla dobra wspólnego społeczeństwa i przyszłych pokoleń. Adresowana jest do pedagogów, wychowawców i ludzi dobrej woli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6730.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 209-218.
Celem książki jest wskazanie na taki rodzaj wykształcenia pedagogicznego, jaki pozwoli jasno zrozumieć i przybliżyć pojęcie zrównoważonego rozwoju oraz potrzebę edukacji społecznej niezbędnej dla ochrony środowiska przyrodniczego i zdrowia człowieka. W książce przedstawiam przykłady definicji, historię, akty prawne, projekty edukacyjne, strategie i udział Polski w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Ze Wstępu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19742.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19741.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 1)
Opis wg okł. Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Tekst częśc. tł. z niem.
Bibliogr. przy ref.
W tomie I dotyczącym edukacji dla ładu zintegrowanego, obecnie podstawowej wykładni istoty nowego paradygmatu rozwoju, zawarto artykuły problemowe oceniające zaawansowanie realizacji celów i zadań ogłoszonej przez ONZ na lata 2005-2014 Dekady Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju i europejskiej strategii realizacji celów Dekady. Ocena polskiego systemu edukacyjnego z punktu widzenia realizacji jej założeń na tle doświadczeń innych krajów europejskich, zwłaszcza niemieckich, jest szczególnym przedmiotem zainteresowania autorów publikacji zamieszczonych w tym tomie. Publikacja adresowana jest do wszystkich zainteresowanych edukacją dla nowego paradygmatu rozwoju, nie tylko w jej formalnym wydaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11849.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekologia społeczna / Dariusz Kiełczewski. - Wyd. 2 zm. - Białystok : Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 2001. - 245, [1] s. : rys., tab. ; 21 cm.
W niniejszej publikacji przedstawiona została koncepcja ekologii społecznej rozumianej właśnie jako metanauka koordynująca i porządkująca wyniki dociekań prowadzonych w ramach różnych nauk opisujących relacje między światem człowieka a światem przyrody. Zamysłem autora było przedstawienie przede wszystkim treści filozoficznych, które się na tę dziedzinę wiedzy skladają. Pozostałe zagadnienia zostały jedynie zasygnalizowane. Układ książki, w szczególności zagadnienia filozoficzne, dostosowany jest w ogólnych zarysach do rozwoju treści merytorycznych ekologii społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4835 [Magazyn 1], P.397 [Magazyn 1], P.396 [Magazyn 1], P.4837 [Magazyn 1], P.4836 [Magazyn 1], 877.XVII.1 [Magazyn 2] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.395.XVII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 878.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie odczytanie jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18557.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65-69 i przy niektórych rozdz. Indeks.
Głównym celem edukacji w dziedzinie ekologii i ochrony przyrody powinno być uświadomienie uczniom, że człowiek jest tylko częścią przyrody, a jego działania mają nierozerwalny związek ze stanem środowiska. Ekologiczny styl życia, mający bezpośredni związek z wysokim poziomem świadomości ekologicznej, należy w naszym kraju w dalszym ciągu do rzadkości. Jest to skutkiem wieloletnich zaniedbań w dziedzinie edukacji społeczeństwa, a więc nieuświadamiania problemów zagrożenia środowiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11389.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 117-120.
Książka adresowana jest do nauczycieli przedszkoli oraz pedagogów pracujących w edukacji wczesnoszkolnej, a także do rodziców, którzy są coraz bardziej świadomi i zaangażowani w edukację swych dzieci. Ciekawe rozwiązania znajdą w tej książce również nauczyciele świetlic szkolnych i środowiskowych, a także opiekunowie, zajmujący się dziećmi w innych sytuacjach, np. podczas wakacji. Ważnym adresatem są adepci przygotowujący się do zawodu nauczyciela wczesnej edukacji - studenci kierunków pedagogicznych wszystkich uczelni w Polsce. Ideą książki jest wszechstronne aktywizowanie dziecka, a więc oparcie działań edukacyjnych na jego osobistej aktywności, będącej najważniejszym czynnikiem rozwoju. Realizacja propozycji działań metodycznych zawartych w publikacji będzie więc służyć podniesieniu jakości wczesnej edukacji dziecka nie tylko w zakresie poznawania przyrody i kształtowania postaw ekologicznych wychowanków, lecz i innych obszarów edukacji przedszkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22539.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22538.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Publikacja jest zbiorem referatów po konferencji z cyklu Ekologia Humanistyczna, współorganizowanej przez Centrum Ekologii i Ekofilozofii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie i Krajową Szkołę Administracji Publicznej, pod tytułem „Antropologiczne i przyrodnicze aspekty konsumpcji nadmiaru i umiaru”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21927.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik obejmuje całokształt problemów dotyczących nowoczesnego nauczania-uczenia się biologii, przyrody i ochrony środowiska. Autorzy przedstawili współczesne światowe tendencje w edukacji biologicznej i środowiskowej. Podręcznik podzielono na 2 części. W części l — ogólnej przedstawiono: - dydaktykę biologii i ochrony środowiska jako naukę i przedmiot studiów - cele nauczania, dobór i układ treści - kształtowanie pojęć i umiejętności - problemy związane z przebiegiem procesu nauczania oraz dokonywaniem innowacji Część 2 - szczegółowa to omówienie: - dydaktyki poszczególnych dziedzin nauczania, od problemów treści przyrodniczych edukacji wczesnoszkolnej przez dydaktykę botaniki, zoologii, fizjologii, anatomii, ekologii, aspektów edukacji środowiskowej do problemów popularyzacji wiedzy biologicznej i środowiskowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11388.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 4)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie IV przedstawiono rolę i znaczenie edukacji ekologicznej w kształtowaniu ładu środowiskowego i przestrzennego. Zgodnie z przyjętą konwencją wszystkich publikacji z cyklu Edukacja dla zrównoważonego rozwoju, w tomie IV przedstawiono również przykłady programów nauczania dla ładu środowiskowego i przestrzennego. Książka jest skierowana do wszystkich ekoedukatorów, prowadzących działania zarówno w ramach edukacji formalnej jak i nieformalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11852.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 311-336.
Celem niniejszej monografii jest promocja nowych form zarządzania środowiskiem na obszarach chronionych i organizacji turystyki w cennych przyrodniczo regionach, z pełnym poszanowaniem walorów przyrody, a także dziedzictwa kulturowego. Opracowanie przedstawia zarówno problemy, jak i korzyści związane z obszarami chronionymi oraz przybliża wypracowanie konsensusu między zachowaniem walorów przyrodniczych a potrzebami lokalnych społeczeństw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16837.XX.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16249.XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 418-427.
Problematyka zawarta w niniejszej publikacji ujmuje podstawowe zagadnienia z ekologii, ochrony środowiska i przyrody oraz relacji człowiek a środowisko. W opracowaniu podano "Ustawę o ochronie przyrody" z 16.04.2004 r. oraz wykaz przepisów dotyczących ochrony przyrody i środowiska, a także stan środowiska w Polsce i najnowsze tendencje w ekologii, takie jak ekorozwój = rozwój zrównoważony oraz ekofilozofia. Na końcu publikacji umieszczono słowniczek pojęć z zakresu ekologii i ochrony środowiska, który ułatwi czytelnikowi opanowanie terminologii stosowanej w niniejszej pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10941.XVII.1 [Magazyn 1], P.13415 [Magazyn 1], P.11810 [Magazyn 1], P.13414 [Magazyn 1], P.13413 [Magazyn 1], P.11809 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11808.XVII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11922.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom. 3 t.3)
Książka ta zaczyna się sentencją „spiesz się powoli” i ona stanowi jej główną myśl. Spiesząc się człowiek nie może dojrzeć ani piękna ani dramatu otaczającej go przyrody. Odpowiada na pytania: Jak zwiększyć ludzką wrażliwość?, Jak ocalić planetę – Ziemię?, Jak pracować, by zrozumieć świat i siebie?, Jak kształcić nauczycieli z ducha?, a przede wszystkim „Co zrobić, aby zapobiec degradacji człowieka, świata przyrody i sztuki?”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19722.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19721.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 280-306.
Niniejszy podręcznik, opracowany z myślą o studentach kierunków pedagogicznych przygotowujących się do pracy z dziećmi przedszkolnymi i wczesnoszkolnymi, zawiera zagadnienia teoretyczne, dotyczące podstaw nauczania o otaczającym dziecko środowisku (przyrodniczym, geograficznym, społecznym) oraz propozycje metodyczne związane z przedszkolną i wczesnoszkolną edukacją środowiskową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14019 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12009.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13152.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pomaga zrozumieć funkcjonowanie delikatnej sieci wzajemnych powiązań między przyrodą a społeczeństwem. Autorzy w przystępny sposób wyjasniają, że naruszenie jednego, choćby najmniejszego elementu (np. ekologicznego, etycznego, gospodarczego) udającego naszą rzeczywistość, pociąga za sobą trudne do przewidzenia skutki. Zaletą publikacji jest systemowe spojrzenie na przyczyny zagrożeń środowiska, ich skutki oraz metody przeciwdziałania. Cały materiał został podzielony na pięć działów: Podstawowe pojęcia i problemy ochrony środowiska. Stan środowiska w Polsce i na świecie. Cechy współczesnego kryzysu ekologicznego. Problemy śriodowiskowe: globalne ocieplenie, zanieczyszczenie wód i gleb, zdrowotne skutki degradacji środowiska, przyczyny degradacji środowiska i działalności na rzecz jego ochrony. Humanistyczne aspekty ochrony środowiska.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6933.XVII.1 [Magazyn 1], 7723.XVII.1 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7722.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pomaga zrozumieć funkcjonowanie delikatnej sieci wzajemnych powiązań między przyrodą a społeczeństwem. Autorzy w przystępny sposób wyjasniają, że naruszenie jednego, choćby najmniejszego elementu (np. ekologicznego, etycznego, gospodarczego) udającego naszą rzeczywistość, pociąga za sobą trudne do przewidzenia skutki. Zaletą publikacji jest systemowe spojrzenie na przyczyny zagrożeń środowiska, ich skutki oraz metody przeciwdziałania. Cały materiał został podzielony na pięć działów: Podstawowe pojęcia i problemy ochrony środowiska. Stan środowiska w Polsce i na świecie. Cechy współczesnego kryzysu ekologicznego. Problemy śriodowiskowe: globalne ocieplenie, zanieczyszczenie wód i gleb, zdrowotne skutki degradacji środowiska, przyczyny degradacji środowiska i działalności na rzecz jego ochrony. Humanistyczne aspekty ochrony środowiska.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21127.XVII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21126.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-240.
Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie związków zachodzących między gospodarką a środowiskiem i ekologią, a więc odpowiedź na pytanie: jaki wpływ ma gospodarka człowieka na środowisko przyrodnicze i odwrotnie, chociaż oddziaływanie środowiska na systemy społeczno-gospodarcze było zawsze wyraźne i rzadko kwestionowane. Książka ta przedstawia istotę ścisłych powiązań gospodarki ze środowiskiem, jej wpływ na stan i zagrożenie przyrody oraz formy ochrony i racjonalnego kształtowania środowiska. Praca zwraca uwagę na ekorozwój, czyli prowadzenie wszelkiej działalności gospodarczej w harmonii z przyrodą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11151.XVII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12150.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 335-354.
Treść książki dotyczy relacji między rolnictwem i środowiskiem. Autorka przedstawiła analize rolniczych zagrożeń ekologicznych, opisała niekorzystne zmiany zachodzące w środowisku, podała przykłady pozytywnego oddziaływania agrosfery na stan środowiska, bioróznorodność i kształtowanie krajobrazu oraz podkresliła potrzebę permanentnej edukacji ekologicznej społeczeństwa wiejskiego. Analiza została uzupełniona przykładami działań prośrodowiskowych (na podstawie Wstępu).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13496.XVII.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14453.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz źródeł prawnych s. 247-253.
Bibliogr. s. 239-245.
Celem podręcznika jest próba syntetycznego przedstawienia zasadniczych uregulowań stanowiących porządek prawny w zakresie ochrony środowiska, w odniesieniu do działalności gospodarczej związanej z turystyką. Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunku Turystyka i pokrewnych oraz osób interesujących się ochroną środowiska, pracowników administracji terenowej oraz animatorów ruchu turystycznego, którzy są zainteresowani samodzielnym wykonywaniem oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia w ramach sporządzanego biznesplanu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9924.XX.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11542.XX.1.4 [Czytelnia B], 11541.XX.1.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej