Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(38)
Forma i typ
Książki
(38)
Publikacje naukowe
(2)
Pliki i bazy danych
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(34)
dostępne
(21)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(12)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(34)
Autor
Mucha-Szajek Ewa
(4)
Siwiński Wiesław (1934- )
(4)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(4)
Buko Jacek
(2)
Klementowski Kazimierz
(2)
Milewska Mariola
(2)
Mrozowicz Kazimierz
(2)
Ozimek Irena
(2)
Werner Zbigniew T
(2)
Włodarczyk Bogdan
(2)
Afonin Anatolij Alekseevič (1938- )
(1)
Bednarska Marlena
(1)
Bednarzak Justyna
(1)
Błaszczuk Waldemar
(1)
Cetner Jan
(1)
Czarniecka-Skubina Ewa
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hawlena Joanna (1963- )
(1)
Hyski Marcin
(1)
Iwan Bolesław
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Kacprzak Marzena
(1)
Kienzler Iwona (1956- )
(1)
Krajewska Sylwia
(1)
Krupa Jan
(1)
Kwiatkowski Cezary (kultura fizyczna)
(1)
Marak Janusz
(1)
Mazurek-Kusiak Anna K
(1)
Meyer Beata
(1)
Mikułowski Bogdan
(1)
Mogiła-Lisowska Jolanta
(1)
Moskała Jerzy
(1)
Nalazek Mirosław
(1)
Nesterowicz Mirosław (1942- )
(1)
Nowak Dorota
(1)
Nowicka Teresa
(1)
Oparka Sylwia
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Rapacz Andrzej (1951- )
(1)
Rouba Rafał
(1)
Rutkowska Elżbieta (kultura fizyczna)
(1)
Sala Józef
(1)
Sawicka Anna Helena
(1)
Sawicki Bogusław (1952- )
(1)
Sikora Krzysztof
(1)
Werner Zbigniew
(1)
Werner Zbigniew Tymoteusz (1939- )
(1)
Witkowski Czesław
(1)
Wojciechowska-Solis Julia
(1)
Wyrzykowski Jerzy
(1)
Zalech Mirosław
(1)
Ziaja Waldemar W
(1)
Ziółkowski Romuald
(1)
Łopaciński Krzysztof
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(38)
Odbiorca
Hotelarze
(2)
Menedżerowie
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
HOTELARSTWO
(21)
TURYSTYKA
(21)
KULTURA FIZYCZNA
(4)
ODPOCZYNEK
(4)
USŁUGI
(4)
GASTRONOMIA
(3)
GLOBALIZACJA
(2)
Hotelarstwo
(2)
POPYT
(2)
ZAMKI i PAŁACE
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
CONTROLLING
(1)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
DWORY
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
INNOWACJE
(1)
INTERNET
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
Prawo
(1)
RATOWNICTWO
(1)
SEGMENTACJA RYNKU
(1)
SPORT
(1)
TURYSTYKA BIZNESOWA
(1)
TURYSTYKA ZDROWOTNA
(1)
Turystyka
(1)
Usługi turystyczne
(1)
ZNAKI TOWAROWE
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa
(1)
Gatunek
DANE STATYSTYCZNE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Dane statystyczne
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKO-POLSKIE
(1)
SŁOWNIKI POLSKO-ANGIELSKIE
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
hotelarstwo
(38)
turystyka
(18)
ruch turystyczny
(11)
agroturystyka
(10)
gastronomia
(9)
przedsiębiorstwo turystyczne
(8)
baza noclegowa
(7)
usługi turystyczne
(7)
Polska
(5)
gospodarka turystyczna
(5)
rynek turystyczny
(5)
turystyka uzdrowiskowa
(5)
biuro podróży
(4)
hotel
(4)
atrakcyjność turystyczna
(3)
czas wolny
(3)
konkurencyjność
(3)
marketing
(3)
polityka turystyczna
(3)
rekreacja
(3)
sport
(3)
turystyka kulturowa
(3)
zarządzanie jakością
(3)
aktywność turystyczna
(2)
ekoturystyka
(2)
infrastruktura turystyczna
(2)
innowacyjność
(2)
kultura fizyczna
(2)
piłka nożna
(2)
piłka ręczna
(2)
podaż turystyczna
(2)
popyt turystyczny
(2)
produkt turystyczny
(2)
szlaki turystyczne
(2)
turystyka biznesowa
(2)
turystyka konna
(2)
turystyka medyczna
(2)
usługi hotelarskie
(2)
zarządzanie
(2)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(2)
Internet
(1)
SPA
(1)
Straż Pożarna
(1)
aerobik
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność ruchowa
(1)
animacja czasu wolnego
(1)
controlling
(1)
dieta
(1)
dwór
(1)
ekonomika turystyki
(1)
fast food
(1)
fitness
(1)
globalizacja
(1)
gmina
(1)
golf
(1)
gry rekreacyjne
(1)
hipoterapia
(1)
hokej
(1)
hokej na trawie
(1)
hotel systemowy
(1)
hotelarstwo systemowe
(1)
innowacje
(1)
inwestycje
(1)
jakość życia
(1)
język angielski
(1)
język polski
(1)
konsumpcja
(1)
konsumpcjonizm
(1)
linie lotnicze
(1)
marka
(1)
marketing usług
(1)
menedżer
(1)
mobbing
(1)
niepełnosprawni
(1)
obsługa klienta
(1)
odpoczynek
(1)
organizacja hotelarska
(1)
organizacja turystyczna
(1)
organizacje hotelarskie
(1)
partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
pałac
(1)
pilot wycieczek
(1)
podróżowanie
(1)
portal internetowy
(1)
portal społecznościowy
(1)
prawo turystyczne
(1)
promocja zdrowia
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
przestrzeń miejska
(1)
przestrzeń turystyczna
(1)
rachunek satelitarny turystyki
(1)
recepcja
(1)
reklama
(1)
rekreacja ruchowa
(1)
rezydencja
(1)
rozwój zrównoważony
(1)
segmentacja rynku
(1)
siatkówka
(1)
strategia marketingowa
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 338-344.
Hotelarstwo jest jedną z najbardziej dochodowych gałęzi przemysłu turystycznego. Z każdym rokiem można zauważyć coraz bardziej dynamiczny rozwój tej dziedziny aktywności gospodarczej, związany nie tylko z rosnącą mobilnością społeczeństwa, ale także z postępem w tworzeniu nowoczesnych technologii. W takich warunkach rosną również oczekiwania osób korzystających z najróżniejszych rodzajów bazy noclegowej. W związku z tym każdy obiekt hotelowy musi mieć odpowiednie przygotowanie poparte dogłębną wiedzą o gałęzi gospodarczej, w której działa, oraz podjąć się realizacji wielu wyzwań, aby sprostać oczekiwaniom klientów i utrzymać się na bardzo konkurencyjnym rynku. W książce Autorzy w uporządkowany sposób przedstawili najważniejsze zagadnienia dotyczące tej tematyki w Polsce, takie jak: historia hotelarstwa w Polsce i na świecie; organizacje i stowarzyszenia hotelarskie; charakterystyka podstawowych obiektów bazy noclegowej; analiza usługi hotelarskiej; struktura funkcjonalno-organizacyjna hotelarstwa; trendy w rozwoju usług hotelarskich w XXI w.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14967.XX.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15795.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 129-133.
Książka podejmuje problematykę syntetycznego podejścia do zintegrowanego systemu zarządzania strategicznego w sektorze turstycznym. Zaprezentowano w niej trendy rozwojowe branży hotelarskiej oraz ich wpływ na zmiany w organizacji firmy oraz określono podstawy formułowania strategii marki sektora hotelarskiego w oparciu o interkacje przedsiębiorstw z otoczeniem zewnetrznym. Dokonano także identyfikacji czynników zachowania konkurencyjności w ramach branży i struktury organizacyjnej i jej funkcji w realizacji założonej strategii firmy w tworzeniu marki hotelowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13801.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, ISSN 1899-3192 ; nr 258)
Na s. przedtyt.: VI Gremium Ekspertów Turystyki, Wrocław, 29 listopada - 1 grudnia 2012. Na grzb. odmienny tyt. serii: Prace Naukowe UE.
Bibliogr., netogr. przy ref.
"Publikacja podejmuje zagadnienia mające znaczenie dla branży turystycznej w obliczu wyzwań współczesnego rynku turystycznego oraz dla obszarów recepcji. Prezentowane w opracowaniu artykuły zostały podzielone na dwie części. Pierwsza obejmuje publikacje dotyczące branży turystycznej stojącej w obliczu wyzwań wynikających ze zmian nie tylko w popycie turystycznym w krajach UE, lecz również w podaży turystycznej, bedących skutkiem procesu globalizacji, rosnącej konkurencji czy też kryzysów ekonomicznych. Drugą część pracy poświęcono kwestii współpracy sektorowej uznawanej za istotny warunek rozwoju turystyki na poziomie lokalnym i regionalnym i osiągania celów polityki turystycznej przez administrację publiczną i samorządową". (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13983.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 173-178.
Zakres tematyczny pracy obejmuje funkcję hotelarską ogólnodostępnych i otwartych obiektów zlokalizowanych w dworach i pałacach oraz zamkach. Tematyka ta ściśle nawiązuje do zagadnień związanych z metodami ochrony i ratowania dóbr kultury poprzez nadawanie im nowej funkcji, w tym przypadku adaptację na potrzeby obsługi ruchu turystycznego. Istotna część rozważań dotyczy zmian dokonujących się pod wpływem funkcji hotelarskiej w przestrzeni geograficznej wokół badanych obiektów. Autor porusza również zagadnienia dotyczące: określenia najbardziej pożądanych elementów lokalizacji dla prowadzenia działalności hotelarskiej w pałacach, dworach i zamkach, analizy czynników determinujących relacje badanego obiektu z otoczeniem, poszukiwania mozliwości podnoszenia efektywności ekonomicznej przedsięwzięć w sektorze hotelarstwa w pałacach, dworach i zamkach. Temat podjętej pracy jest szeroki i interdyscyplinarny, dlatego też autor korzysta z dorobku nauk geograficznych, historycznych, ekonomicznych oraz ochrony i opieki nad zabytkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12409.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN 1689-7374 ; 225)
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy opracowania stawiają wiele pytań odnoszących się do istoty współczesnych warunków funkcjonowania podmiotów gospodarki turystycznej. W szczególności przedmiotem ich zainteresowań są determinanty działalności odzwierciedlające wyzwania, jakie stoją przed przedsiębiorstwami i regionami turystycznymi, orazmetody i narzędzia zarządzania stosowane na rynku turystycznym, stanowiące odpowiedź na te wyzwania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13980.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
T. 1 pt.: Problemy potencjału społecznego organizacji turystycznych i sportowych w spektrum wielowymiarowych aspektów zarządzania.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Oddana do rąk Czytelnika książka pt. Problemy potencjału społecznego turystycznych, sportowych i ratowniczych w spektrum wielowymiarowych aspektów zarządzania jest zbiorem artykułów pracowników oraz studentów Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyki Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, a także przedstawicieli zaprzyjaźnionych z nią środowisk naukowych. To już druga część zmagań z nauką, które zdecydowali się oni ponownie podjąć. Zamieszczone w niniejszej monografii publikacje teoretyczne, empiryczne i przeglądowe są rezultatem oryginalnych pomysłów oraz działań naukowych ich autorów. Byli oni tak uprzejmi, by zaprezentować swoje prace w ramach niniejszego opracowania. Adresowana jest dla naukowców, dydaktyków i studentów zgłębiającą problematykę nauka o organizacji i zarządzaniu, praktyków zarządzania w sporcie, turystyce i ratownictwie, a także przedstawicieli innych dyscyplin naukowych oraz branż gospodarki, zmierzających do zapoznania się, a może nawet pogłębienia wiedzy z tego dziewiczego do niedawna obszaru nauki oraz praktyki. Katowicki AWF oraz kilku wizjerów znających od strony praktycznej problemy sportu i turystyki, zapragnęło zapoczątkować budowanie badawczych podstaw dla rozwoju nauki o zarządzaniu, skoncentrowanej na problemach sportu oraz turystyki . Niniejsza publikacja jest wynikiem pojawiania się coraz to nowszych pytań oraz problemów badawczych, kształtowania się specyficznego warsztatu naukowego ze stosowanym instrumentarium metodycznych oraz swoistych teorii i terminologii. Wieloaspektowy charakter przedstawionej książki wynika poniekąd z szerokiego wachlarza problemów, z jakimi rozpoczęły zmagania nauki o organizacji i zarządzaniu w obszarze sportu, turystyki i ratownictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16940.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesna turystyka i rekreacja - nowe wyzwania i trendy / pod red. Ireny Ozimek. - Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2012. - 259, [1] s., [14] s. tabl. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz.
Problematykę współczesnej turystki i rekreacji można przedstawiać w różnych obszarach tematycznych. Ze względu na swoją złożoność i zasięg nie sposób nie zauważyć, że oddziałuje ona na środowisko zarówno społeczne, jak i przyrodnicze. Zagadnienia poruszane w publikacji to m.in. rozwój turystyki wiejskiej, w tym agroturystyki, różne formy turystyki aktywnej, jakość usług hotelarskich i gastronomicznych. Książka zwraca również uwagę na nowe wyzwania i trendy we współczesnej turystyce, takie jak zarządzanie jakością w turystyce, wlontariat w turystyce czy slow tourism.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12872.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13979.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Problematyka zagadnień związanych z funkcjonowaniem oraz rozwojem turystyki i rekreacji wskazuje na ich znaczną różnorodność i duży zakres. Z jednej strony, z punktu widzenia współczesnej turystyki w różnych obszarach jej funkcjonowania i wspierania, szczególnie istotne wydaje się przedstawienie aspektów finansowania rozwoju turystyki w Polsce ze środków publicznych oraz wpływu współczesnych trendów w turystyce i rekreacji na planowanie rozwoju turystyki w gminie. Stąd też ważna jest rola turystyki w rozwoju społeczno-gospodarczym (kraju, powiatu, gminy) i jej finansowania. Z drugiej zaś strony, w celu pełnej ochrony konsumentów na rynku usług turystycznych niezbędne jest prowadzenie edukacji konsumenckiej, aby zwiększyć świadomość konsumentów z zakresu praw im przysługujących w tym obszarze usług oraz znajomości wśród nich instytucji i organizacji zajmujących się ochroną konsumentów na rynku. Ważną kwestią jest także nie tylko przestrzeganie regulacji prawnych przez przedsiębiorstwa działające na rynku usług turystycznych, ale również stosowanie przez nie zasad etycznych w promocji swojej oferty oraz w sposobie jej realizacji. Jednocześnie warto podkreślić, że obecnie nie można odnosić się tylko do społecznej odpowiedzialności biznesu, ale trzeba także do społecznej odpowiedzialności turysty. Produkt turystyczny jest kategorią niezwykle złożoną, a poszczególne jego elementy ulegają zmianie w zależności od rodzaju turystyki i indywidualnych preferencji turystów. Najważniejszym składnikiem produktu turystycznego są walory turystyczne, a szczególnie walory przyrodnicze. Niezmiernie ważna jest problematyka oddziaływania turystyki i rekreacji na zagospodarowanie lasów oraz bezpiecznego funkcjonowania i rozwoju fauny. Ważne jest również określenie stanu obecnego i możliwości rozwoju szlaków krajoznawczych w Polsce, tym bardziej że położenie Polski na europejskich szlakach kulturowych stwarza nadzieję na właściwe miejsce szlaków krajoznawczych na turystycznej mapie Polski w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12998.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 535-557. Indeks.
Podręcznik przedstawia zagadnienia turystyczne możliwie kompleksowo, choć ich autorzy najczęściej związani są tylko z jedną z dyscyplin naukowych zajmujących się turystyką. Poszczególne rozdziały poświęcono ważniejszym aspektom turystyki w ujęciu interdyscyplinarnym. Rozdział pierwszy został poświęcony definicjom turystyki oraz jej naświetleniu jako przedmiotu interdyscyplinarnych badań naukowych, systematyce ruchu turystycznego, historii turystyki, aktualnemu obrazowi turystyki międzynarodowej i jej współczesnym tendencjom. W następnych rozdziałach przedstawiono podstawy teoretyczne, metody badań, przykłady opracowań i ważniejsze informacje z zakresu następujących aspektów turystyki: biofizjologicznego, socjologiczno-psychologicznego, ekonomicznego, przestrzennego i prawnego. Dodatkowo zaprezentowano studia przypadków, wyróżnione w podręczniku szarym tłem. Opracowanie może być przydatne studentom turystyki i rekreacji, a także osobom zajmującym się badaniami naukowymi w turystyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9943 [Magazyn 1], P.9942 [Magazyn 1], P.9941 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11579.XX.1.1 [Wypożyczalnia B], P.9940.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11578.XX.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 105-109.
W pracy podjęto próbę określenia zagadnień warunkujących rozwój turystyki w Polsce w latach 2008-2012, z uwzględnieniem sytuacji gospodarczej naszego kraju i trendów rozwoju turystyki w świecie. Zaprezentowano teorię zagadnień ekonomicznych decydujących o rozwoju turystyki oraz nowoczesne sposoby rozwiązywania problemów w usługach turystycznych, zwłaszcza podejście projektowe. Przedstawiono również zagadnienie innowacyjności i konkurencyjności w turystyce, doskonalenia procesów normalizacji i wdrażania norm ISO. Analizą objęto także zjawisko rachunków satelitarnych dla Polski oraz wyniki badań własnych na temat strategii rozwoju, innowacyjności i współpracy w turystyce i hotelarstwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13790.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja nie wyczerpuje obszernej problematyki dotyczącej rynku turystycznego. Podejmuje jednak szereg zagadnień, które przyczyniają się do lepszego zrozumienia funkcjonowania rynku turystycznego. Publikacja jest miejscem prezentacji różnych zagadnień z zakresu branży turystycznej (agroturystyki, produktu turystycznego, hotelarstwa, usług specjalistycznych, instytucji i organizacji wspomagających rozwój turystyki). Jest ona kolejną, dziesiątą już publikacją przygotowaną przez Katedrę Turystyki i Rekreacji Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej, przy znaczącym udziale pracowników naukowych reprezentujących różne ośrodki akademickie w kraju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13716.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 10 grudnia 2010 r.
Bibliogr. przy ref.
Niniejsze opracowanie jest zwartą pozycją książkową poświęconą dość szeroko pojętej problematyce innowacyjności i konkurencyjności w turystyce. Tematyka zamieszczonych artykułów obejmuje zagadnienia innowacyjnych rozwiązań w sferze usług, ze szczególnym uwzględnieniem działalności hotelarsko-gastronomicznej oraz gospodarki uzdrowiskowej, jak również ekoinnowacyjnych rozwiązań w szeroko pojętej turystyce. W publikacji opisano innowacyjne metody zarządzania rozwojem turystyki oraz przedstawiono nowe koncepcje w rozwoju turystyki wiejskiej i agroturystyki. Szczególną uwagę zwrócono na możliwości zastosowania partnerstwa publiczno-prywatnego do rozwoju turystyki oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne w hotelarstwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12567.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"Dbałość o zdrowie jest dziś wyraźnie zaznaczonym trendem w zachowaniach coraz większej rzeszy ludzi w różnym wieku. Turystyka i rekreacja efektywnie wspierają starania o dobre samopoczucie, głównie dzięki zaspokajaniu takich potrzeb, jak: odpowiednia sprawność, otwarcie na nowości, integracja społeczna, akceptowalny subiektywnie wygląd. Ich realizacja wymaga jednak coraz częściej dobrych warunków z zakresu informacji lub recepcji. To z kolei prowokuje rozwój wielu sektorów obsługi ruchu turystycznego i rekreacyjnego, w tym hotelarstwa i gastronomii. Celem niniejszej monografii jest wskazanie na istotną rolę turystyki i rekreacji w ksztaltowaniu postaw prozdrowotnych różnych grup społeczeństwa." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12375.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13534.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu ISSN 1640-1298.)
Czas wolny - Rekreacja - Turystyka - Hotelarstwo - Żywienie - wyniki badań naukowych na temat poziomu i sytuacji wychowania fizycznego , sportu , rekreacji ruchowej , rehabilitacji modele funkcjonowania stylu kierowania przedsiębiorstwami turystyczno-rekreacyjnymi i hotelarsko-gastronomicznymi. Książka zawiera zbiór opracowań, które powstały w latach 2000— 2003 w ramach prowadzonych badań empirycznych przez Członków Polskiego Stowarzyszenia Naukowego Animacji Rekreacji i Turystyki oraz przez nauczycieli akademickich Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu i innych uczelni polskich i zagranicznych zajmujących się kulturą fizyczną, turystyką, hotelarstwem, gastronomią, ich wpływem na kształtowanie stylu życia, zdrowia i sprawności fizycznej społeczeństwa. Zaprezentowano tu niektóre wybrane zagadnienia mieszczące się w ramach kultury fizycznej, turystyki, hotelarstwa i gastronomii. Opublikowane wyniki badań spełniają przede wszystkim rolę inspirującą: pokazują szereg możliwości prowadzenia dalszych badań w tej dziedzinie, zachęcają do systematycznego ich prowadzenia w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6675.XIX.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6630.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16836.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, ISSN 1895-1546 ; nr 7)
Bibliogr. przy pracach.
Celem publikacji jest przedstawienie funkcjonowania i rozwoju usług gastronomicznych, hotelarskich i turystycznych w warunkach globalizacji. Mają one charakter ekonomiczny, demograficzny, społeczny i gospodarczy. Książka zapoznaje także czytelnika z oceną ruchu turystycznego i formami turystyki. Pozycja przydatna jest dla uczniów i studentów kierunków turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12873.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 84)
W serii gł.: ISSN 1640-6818 ; nr 699.
Tematyka rynku turystycznego, a szczególnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowań naukowych pięciotomowego wydania "Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego" serii Ekonomiczne Problemy Usług przygotowanych przez przedstawicieli najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce zajmujących się zagadnieniami turystyki, zwłaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom III "Popyt turystyczny. Konsumpcja - segmentacja - rynki" obejmuje zagadnienia wzorców konsumpcji turystcyznej, segmentacji rynku turystycznego oraz problematykę popytu turystycznego na branżowych rynkach turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13452.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 83)
W serii gł. : nr 698.
Tematyka rynku turystycznego, a szczególnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowań naukowych pięciotomowego wydania "Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego" serii Ekonomiczne Problemy Usług przygotowanych przez przedstawicieli najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce zajmujących się zagadnieniami turystyki, zwłaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom II "Popyt turystyczny. Uwarunkowania" dotyczy determinant popytu turystycznego w aspekcie ogólnym, determinant popytu w aspekcie form i rodzajów turystyki oraz zagadnienia współzależności uwarunkowań popytu i podaży turystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13453.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, ISSN 1895-1546 ; nr 9)
"Autorzy artykułów w niniejszej monografii opisują różnorodne typy jakości usług turystycznych, rekreacyjnych i hotelarsko-żywieniowych w oparciu o piramidę potrzeb psychologicznych człowieka. Do czynników umożliwiających walidację jakości usług zaliczyli: komfort, wygodę i reaktywność, pewność, niezawodność, zgodność, relację, aprobatę i zrozumienie, poczucie wartości, uprzejmość i akceptację, rozwój i dbałość o sprawiedliwość społeczną, innowacje i uczenie się, opisy poziomu doznań i uznanie. Uzupełnieniem takiego pojmowania jakości jest kategoria jakości oczekiwanej i doświadczanej (rzeczywistej)." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13289.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, ISSN 1895-1546 ; nr 8)
Bibliogr. przy pracach.
"Książka ma charakter monografii naukowej, ale zawarte w niej treści mogą być przydatne dla osób zajmujących się zarówno teorią, jak i praktyką zarządzania turystyką, rekreacją, sportem, hotelarstwem, technologią żywienia, itp. Porządkuje ona bowiem wiedzę dotyczącą aktualnych problemów współczesnej turystyki, rekreacji i sportu masowego oraz zagadnienia związane z hotelarstwem i żywieniem w świetle badań własnych przeprowadzonych przez autorów. Jednocześnie treści w niej zawarte dotyczą zarówno doświadczeń europejskich, jak i polskich wynikających z badań przeprowadzonych w ostatnich latach, dzięki czemu mogą być wykorzystane do poprawy funkcjonowania zarządzeń wynikających z ustaw o kulturze fizycznej, sporcie, turystyce i gospodarce hotelarsko-żywieniowej w warunkach globalizacji." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13183.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej