Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(136)
Forma i typ
Książki
(134)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(130)
dostępne
(107)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(32)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(81)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(130)
Autor
Janasz Władysław (1940- )
(3)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(3)
Balcerzak Adam P
(2)
Czyżewska Marta
(2)
Gonciarski Wiesław
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(2)
Kucab-Bąk Katarzyna
(2)
Lichniak Irena
(2)
Makieła Zbigniew
(2)
Nowacki Robert
(2)
Pająk Kazimierz (1953- )
(2)
Prokopiuk Aleksander
(2)
Sankowska Anna
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Szromnik Andrzej (1948- )
(2)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(2)
Zalewski Romuald I
(2)
Zastempowski Maciej (1974- )
(2)
Żabiński Leszek
(2)
Adamik Anna
(1)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Afonin Anatolij Alekseevič (1938- )
(1)
Aftyka Waldemar
(1)
Antonowicz Alicja (organizacja i zarządzanie)
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Banasik Włodzimierz
(1)
Baran Michał (organizacja i zarządzanie)
(1)
Baranowska Alicja (nauki rolnicze)
(1)
Barska Anetta
(1)
Batko Barbara
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bessant John
(1)
Białasiewicz Maria
(1)
Białoń Lidia
(1)
Bieliński Tomasz
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Biełuszko Katarzyna. n
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Bombała Bronisław
(1)
Borek Robert
(1)
Borkiewicz Łukasz
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Borusiak Barbara
(1)
Borzęcka-Walker Magdalena
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Bugaj Justyna
(1)
Bukowski Sławomir I. (1956- )
(1)
Buła Piotr
(1)
Celuch Krzysztof. n
(1)
Chmielewski Jakub
(1)
Choroś-Mrozowska Dominika
(1)
Cichosz Marzenna
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czemiel-Grzybowska Wioletta (1978- )
(1)
Czyżewski Bazyli
(1)
Deluga Włodzimierz
(1)
Deschamps Jean-Philippe
(1)
Dolan Simon L.andau (1947- )
(1)
Drabik Ireneusz
(1)
Drobny Paweł
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Dworak Edyta
(1)
Dyczkowska Joanna (rachunkowość)
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Faber Antoni
(1)
Fabińska Monika
(1)
Fiszer Dagmara. n
(1)
Francik Anna
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Geodecki Tomasz
(1)
Goleński Wojciech
(1)
Golińska-Pieszyńska Małgorzata
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gospodarowicz Andrzej (1945- )
(1)
Gospodarowicz Marcin
(1)
Grabia Tomasz
(1)
Gracz Leszek
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Górka Kazimierz (1940- )
(1)
Górska-Warsewicz Hanna n
(1)
Górski Hubert (ekonomista)
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Jagoda Henryk
(1)
Jamka Beata (1961- )
(1)
Jancz Anna
(1)
Jaremen Daria Elżbieta n
(1)
Jarosz Zuzanna
(1)
Jarzębiński Marek
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jendrzejczak Marcin
(1)
Jewtuchowicz Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(114)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(136)
Język
polski
(136)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(3)
Przedsiębiorcy
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
INNOWACJE
(60)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(30)
ZARZĄDZANIE
(14)
Innowacje
(13)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(11)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(9)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(8)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(7)
EKOROZWÓJ
(6)
GOSPODARKA
(6)
ROZWÓJ REGIONALNY
(6)
KADRY
(5)
TURYSTYKA
(5)
KLASTRY (ekon.)
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(4)
REGIONY (adm.)
(4)
UNIA EUROPEJSKA
(4)
WZROST GOSPODARCZY
(4)
GOSPODARKA TERENOWA
(3)
KONKURENCJA
(3)
KRYZYS GOSPODARCZY
(3)
POLITYKA REGIONALNA
(3)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(3)
Zarządzanie
(3)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(2)
Finansowanie
(2)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(2)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
MARKETING
(2)
Marketing terytorialny
(2)
POLSKA
(2)
Polityka regionalna
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
TRANSFER TECHNOLOGII
(2)
Zarządzanie innowacjami
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
Absorpcja
(1)
BUDŻETY GMINNE
(1)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Bankowość elektroniczna
(1)
Benchmarking
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Biznesplan
(1)
Dyfuzja innowacji
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Emisja gazów i pyłów
(1)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GOSPODARKA REGIONALNA
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
INFORMATYKA
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Infrastruktura techniczna
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KONSUMPCJA (ekonomia)
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Konkurencyjność międzynarodowa
(1)
Krajowy Plan Odbudowy
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MARKETING REGIONALNY
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MIASTA
(1)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Medycyna
(1)
NAUKA
(1)
Nauki społeczne
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
OLSZTYN (woj. warmińsko-mazurskie ; okręg)
(1)
ORGANIZACJA
(1)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(1)
ORGANIZACJE
(1)
OTOCZENIE FIRMY
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Organizacje
(1)
PLANOWANIE TERENOWE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PRZEDSIĘBIORCY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIRTUALNE
(1)
PRZEDSIĘBIORTSWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
PRZYWÓDZTWO
(1)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Polityka innowacyjna
(1)
Polski Ład (program społeczno-gospodarczy)
(1)
Prywatyzacja
(1)
Przedsiębiorczość akademicka
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
2001-0
(16)
1989-
(11)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(11)
POLSKA
(6)
CHINY
(1)
EUROPA
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Estonia
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
Rosja
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŚWIĘTOKRZYSKIE, województwo
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
Praca zbiorowa
(7)
Monografia
(6)
PODRĘCZNIKI
(4)
Podręcznik
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Dane statystyczne
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
OPRACOWANIE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(14)
Zarządzanie i marketing
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
innowacyjność
(67)
innowacyjność przedsiębiorstw
(56)
konkurencyjność
(31)
przedsiębiorstwo
(29)
innowacje
(26)
innowacyjność gospodarki
(20)
zarządzanie
(19)
rozwój regionalny
(18)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(17)
klaster
(16)
przedsiębiorczość
(15)
zarządzanie wiedzą
(13)
gospodarka oparta na wiedzy
(12)
gospodarka
(9)
organizacja
(9)
region
(9)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(9)
kapitał ludzki
(8)
marketing
(8)
finansowanie
(7)
globalizacja
(7)
kreatywność
(7)
turystyka
(7)
Unia Europejska
(6)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(6)
kultura organizacyjna
(6)
polityka regionalna
(6)
przedsiębiorstwo turystyczne
(6)
regionalizacja gospodarcza
(6)
rynek pracy
(6)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(6)
e-biznes
(5)
finanse
(5)
przywództwo
(5)
rozwój zrównoważony
(5)
transfer technologii
(5)
wzrost gospodarczy
(5)
zarządzanie strategiczne
(5)
ekorozwój
(4)
innowacyjność regionów
(4)
kapitał intelektualny
(4)
marketing terytorialny
(4)
outsourcing
(4)
partnerstwo publiczno-prywatne
(4)
polityka innowacyjna
(4)
samorząd terytorialny
(4)
zarządzanie innowacjami
(4)
zarządzanie jakością
(4)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(4)
zarządzanie ryzykiem
(4)
Polska
(3)
Strategia Lizbońska
(3)
atrakcyjność turystyczna
(3)
biznesplan
(3)
fundusze europejskie
(3)
gospodarka turystyczna
(3)
inwestycje zagraniczne
(3)
jakość usług
(3)
kapitał społeczny
(3)
komunikacja marketingowa
(3)
konsumpcja
(3)
korporacja transnarodowa
(3)
kryzys finansowy
(3)
kryzys gospodarczy
(3)
kultura organizacji
(3)
logistyka
(3)
negocjacje
(3)
ochrona środowiska
(3)
organizacja wirtualna
(3)
parki technologiczne
(3)
regionalny system innowacji
(3)
rekrutacja pracowników
(3)
restrukturyzacja
(3)
rozwój
(3)
rynek turystyczny
(3)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(3)
strategia rozwoju
(3)
system informacyjny
(3)
szkolenie pracowników
(3)
technologia
(3)
transfer wiedzy
(3)
transport
(3)
zachowania konsumenckie
(3)
zarządzanie marketingowe
(3)
zarządzanie projektami
(3)
zarządzanie talentami
(3)
CRM
(2)
Chiny
(2)
agroturystyka
(2)
aktywność zawodowa
(2)
działalność badawczo-rozwojowa
(2)
działalność gospodarcza
(2)
działalność innowacyjna
(2)
e-commerce
(2)
e-learning
(2)
ekoturystyka
(2)
finanse przedsiębiorstw
(2)
firma rodzinna
(2)
foresight
(2)
franchising
(2)
136 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
"To, co zasadniczo wyróżnia tę monografię dotyczącą organizacji wirtualnej, jest jej wysoka precyzja oraz próba sformalizowania analiz badawczych w jej ramach. Analiza ta ma swoją utylitarną wartość, ponieważ kończy się zestawem wielu wniosków z zakresu teorii i praktyki organizacji wirtualnych, wobec których zarówno badacze, jak i praktycy zarządzania nie powinni przejść obojętnie". (z recenzji prof. dr hab. Ireny Krystyny Hejduk)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7349.IX.12 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8314.IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Autor książki sięga zarówno do zasobu autentycznych doświadczeń biznesowych, jak i do wyników badań empirycznych. Opisuje specyfikę różnych form przywództwa, które sprzyjają rozwojowi innowacyjności i pomagają utrzymać ją na wysokim poziomie. Ta książka pomoże zwiększyć innowacyjność Twojej firmy. Dowiesz się, jak: rozpoznawać w pracownikach liderów innowacyjności, stworzyć odpowiednie warunki umożliwiające powstawanie oddolnych inicjatyw, rozróżniać cztery rodzaje strategii działań proinnowacyjnych i zrozumieć odmienne wymogi, jakie każda z nich niesie dla przywództwa, ocenić zasoby innowacyjne Twojej firmy i stworzyć środowisko odpowiednie do rozwoju liderów innowacyjności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15375.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji naukowej pt.: "Innowacyjny samorząd. Wyzwania gospodarcze, społeczne i polityczne dla jednostek samorządu terytorialnego we współczesnym świecie", 15 listopada 2022 r., Włocławek.
Bibliografie, netografie przy referatach.
Opracowania dotyczą administracji publicznej, samorządu terytorialnego w kontekście innowacyjnym, ale także w ujęciu regresywnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22408.XIII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategia Lizbońska jako program długookresowego rozwoju społeczno-gospodarczego krajów Unii Europejskiej została przyjęta w niniejszej monografii jako główne odniesienie merytoryczne, wyznacznik zmian oraz podstawa związków rynkowych obejmujących całą polską gospodarkę, a w tym małe i średnie przedsiębiorstwa. Zespół Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem traktuje te związki jako ważny element polskiej transformacji oraz podstawę wątków strategicznych na bliższą i dalszą przyszłość. Autorzy prezentują w monografii rozległe uwarunkowania wynikające ze studiów literatury polskiej i zagranicznej, a także z rezultatów badań empirycznych zrealizowanych na celowo dobranej próbie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7600.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8600.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 241-252.
W książce zostały przedstawione zagadnienia związane z innowacyjnością turystyki zdrowotnej, która jest podstawą kształtowania konkurencyjności przez podmioty działające na tym rynku. Problematyka obejmuje między innymi: identyfikację form i przejawów innowacji w turystyce zdrowotnej oraz czynników ją kształtujących, interpretację rodzajową procesów innowacyjnych, wraz z oceną ich efektywności, diagnozę stanu oraz określenie determinant innowacyjności podmiotów turystyki zdrowotnej w Polsce, prezentację najlepszych praktyk w zakresie innowacyjności w każdym z czterech obszarów turystyki zdrowotnej (usługi lecznicze, uzdrowiskowe, wellness & spa oraz w zakresie medycyny estetycznej), koncepcję modelu systemu innowacyjności turystyki zdrowotnej. Publikacja adresowana jest do właścicieli i pracowników obiektów świadczących usługi turystyki zdrowotnej, pracowników jednostek samorządu terytorialnego w gminach uzdrowiskowych, przedstawicieli organizacji turystycznych oraz stowarzyszeń gmin uzdrowiskowych, studentów, doktorantów, a także do pracowników naukowych uczelni w ramach kierunków ekonomicznych, turystycznych, medycznych, o zdrowiu, o ziemi i prawniczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17161.XX.1.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17160.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Pracownicy Instytutu Studiów Międzynarodowych i innych jednostek Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, wraz z grupą Doktorantów i Współpracowników, w ostatnich latach ukierunkowali badania naukowe na przebieg, przejawy i różnorodne konsekwencje obecnej rewolucji cyfrowej. Analiza tych przełomowych i wielopłaszczyznowych przemian - w ujęciu zmodernizowanej koncepcji twórczej destrukcji J.A. Schumpetera - stwarza też dalsze możliwości badawcze w zakresie pobudzania kreatywności i innowacyjności różnych podmiotów w celu zwiększania korzyści ekonomicznych i społecznych. Wspieranie zdolności innowacyjnych na różnych poziomach aktywności ludzi i grup podmiotów gospodarczych staje się ważnym zadaniem polityki publicznej w dobie rewolucji cyfrowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14744.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15478.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 219-238.
Mimo wielu lat badań pytanie o to, jak budować innowacyjność przedsiębiorstwa, wciąż jest aktualne. Książa ta jest próbą odpowiedzi na to pytanie, udzielonej z perspektywy wciąż rozwijanej teorii zasobowej oraz specyfiki małych przedsiębiorstw. Przeznaczona jest zarówno dla środowisk naukowych, doktorantów i studentów zarządzania, jak i szerokiego grona przedsiębiorców i menedżerów, którzy w swych codziennych działaniach nieustannie dążą do kreowania nowych produktów i usług, zdobywania nowych rynków i wdrażania nowych rozwiązań organizacyjno-marketingowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17997 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19589.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19588.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliografia, netografia na stronach 349-368. Indeks.
Przedsiębiorczość należy do aktualnej i stale rozwijającej się problematyki prac naukowych, zarówno na polu rozważań teoretycznych badań podstawowych, jak i prac aplikacyjnych. Ukształtowana postawa przedsiębiorcza, aktywność przedsiębiorców i społeczeństwa, w decydującym stopniu wpływają na wzrost oraz podnoszenie konkurencyjności podmiotów gospodarczych, a także rozwoju społeczno-gospodarczego i kulturowego układów regionalnych, czy krajowych. Dlatego na szczególne podkreślenie zasługuje duża waga i aktualność podjętej problematyki badawczej przez redaktorów oraz interesująca koncepcja układu recenzowanego tomu [rec. Prof. dr hab. Zbigniew Zioło]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18007 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19618.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19617.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
(Zarządzanie / [Uniwersytet Łódzki])
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia na stronach 217-228.
Ze względu na nieustannie rosnące tempo zmian, determinowane wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań we wszystkich obszarach gospodarki oraz zmieniające się uwarunkowania społeczno-ekonomiczne i polityczne konieczne jest ciągłe monitorowanie zachodzących transformacji oraz szybka adaptacja do nowych warunków. Monitorowanie czynników kapitału regionalnego pozwala z dużym prawdopodobieństwem przewidywać zmiany i ich efekty, a na tej bazie podejmować odpowiednie działania. Podstawą w zarządzaniu innowacyjnym rozwojem regionu oraz tworzeniu odpowiednich ram dla właściwej koordynacji i stymulacji działań podejmowanych przez poszczególnych aktorów sceny regionalnej na rzecz kreacji regionu wiedzy jest zastosowanie odpowiedniego instrumentarium. Stanowią je narzędzia SPI (inteligentne narzędzia wspierające proces tworzenia założeń strategicznych), dlatego powinny być wykorzystywane przez decydentów politycznych i ekonomicznych z uwagi na dostarczanie im zbioru obiektywnych i wyczerpujących informacji. Narzędziem uniwersalnym w ramach instrumentarium SPI jest benchmarking regionalny. Pozwala on osiągnąć dodatkową wartość, na którą składają się procesy identyfikacji, zrozumienia i kreatywnej adaptacji informacji – dobrych praktyk – zarówno w odniesieniu do wnętrza regionu, jak i jego otoczenia – regionów wiodących i/lub konkurujących. Może być też stosowany do zdiagnozowania poziomu efektywności wykorzystania pozostałych narzędzi SPI w odniesieniu do innych regionów. W książce omówiono metodykę zastosowania benchmarkingu do monitorowania czynników kapitału regionalnego w ujęciu NUTS2 oraz sformułowano rekomendacje dla modelu uwzględniającego narzędzia SPI w zarządzaniu innowacyjnym rozwojem regionu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.68.XIII.3 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Publiczne / Uniwersytet Ekonomiczny (Kraków). Katedra Gospodarki i Administracji Publicznej)
Bibliogr. przy rozdz.
We współczesnym świecie rośnie znaczenie innowacyjności jako głównego czynnika przewagi konkurencyjnej. Coraz większa jest zatem rola polityki innowacyjnej, która staje się jednym z najważniejszych narzędzi stymulowania rozwoju. W książce przedstawiono istotę innowacyjności i polityki innowacyjnej, wpływ innowacji na rozwój gospodarczy, metodykę pomiaru działalności innowacyjnej, instrumenty polityki innowacyjnej i ich klasyfikacje, narodowy i regionalny system innowacji, znaczenia miast w kreowaniu innowacyjności oraz rozwoju regionalnego i lokalnego, instytucjonalny wymiar polityki innowacyjnej. Wiele miejsca poświęcono w niej także ochronie własności intelektualnej oraz przemysłom kreatywnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14477 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14476.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15404.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przyspieszenie i zmiany natury globalizacji zmuszają do stawiania pytań o sens rozwoju regionalnego i lokalnego. Podstawowym wyzwaniem ekonomicznym wydaje się globalna integracja procesu innowacji, co każe zwrócić szczególną uwagę na logikę lokalizacji przedsiębiorstw, ściśle związaną z rozwojem konkretnego terytorium. Problemy te są przedmiotem rozważań i myślą przewodnią artykułów zebranych w tym tomie. Wszystkie były prezentowane i dyskutowane podczas zorganizowanej przez Zakład Ekonomiki Regionalnej i Ochrony Środowiska w maju 2003 roku konferencji poświęconej rozwojowi regionów w kontekście globalizacji i integracji europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3583 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4307.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: Przedsiębiorczość i innowacyjność.
Bibliogr. s. 577-593.
Wiedza o rozwoju regionalnym państw Europy Środkowo-Wschodniej jest bardzo ograniczona, a w poświęconej temu zagadnieniu literaturze występuje dotkliwa luka. Szczególnie mało znane są problemy kreowania i wykorzystania tak ważnych czynników tego rozwoju, jak przedsiębiorczość i innowacyjność. Na Łotwie, podobnie jak w innych krajach postsocjalistycznych, poza nielicznymi wyjątkami, w zasadzie nie prowadzi się w tym zakresie badań empirycznych. Niniejsza praca, napisana pod kierunkiem znanego badacza EŚW Profesora Wojciecha Kosiedowskiego, w znaczny sposób te lukę wypełnia. Jej wielką zaletą jest powiązanie teorii z praktyką. Na szczególna uwagę zasługują przedstawione w omawianej książce wyniki unikatowych, międzynarodowych badań ankietowych, w toku których zebrano bardzo interesujące opinie i materiały, dostarczające nowej, oryginalnej i dobrze uzasadnionej wiedzy, mającej posłużyć do udoskonalenia polityki regionalnej. [Z recenzji dr Olgi Lavrinenko z Uniwersytetu w Daugavpils ]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14349.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15256.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przywództwo a innowacyjność organizacji : perspektywa teoretyczna i praktyczna / Katarzyna Kozioł-Nadolna. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 101, [3] strony : ilustracja, wykresy ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 87-101.
Książka uzupełnia i rozszerza dotychczasową wiedzę na temat różnych rodzajów przywództwa i jego wpływie na innowacyjność. Autorka w swoich badaniach nie przyjęła żadnej konkretnej teorii przywództwa, lecz przeanalizowała problem z trzech odmiennych perspektyw dotyczących roli przywódców w stymulowaniu innowacyjności pracowników. W pierwszej zbadała własne podejście liderów do zmian, rozwiązywania problemów, wyznaczanie przez nich celów i komunikowania się. Drugi aspekt objął styl kierowania pracownikami. W trzecim przeanalizowano podejście kadry zarządzającej do pracowników, metody pobudzania ich kreatywności, poszerzania wiedzy, propagowania zachowań innowacyjnych czy nadzoru nad pracą zespołową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21826.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21825.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 197-218.
Małe przedsiębiorstwa, jako istotne ogniwo sektora MSP, pełnią obecnie liczne funkcje gospodarcze i są odpowiedzialne za realizację wielu zadań społecznych. O sile mniejszych podmiotów gospodarczych świadczy nie tylko ich wolumen, ale przede wszystkim istotny udział w generowaniu krajowego PKB czy w poziomie zatrudnienia. Jednak ukazana specyfika małych przedsiębiorstw niejednokrotnie utrudnia możliwości rozwojowe tych podmiotów. Jedną z najczęściej przywoływanych przyczyn ograniczonej aktywności innowacyjnej mniejszych przedsiębiorstw w Polsce jest kwestia finansowania procesu innowacyjnego, dlatego tak ważne jest podejmowanie systematycznych badań w tym zakresie, a w konsekwencji ukierunkowanych i kompleksowych działań wzmacniających potencjał innowacyjny małych przedsiębiorstw - począwszy od zapewnienia odpowiedniego zaplecza infrastrukturalnego, przez właściwe regulacje prawno-podatkowe i przydatne instrumenty wsparcia w ramach prowadzonej polityki innowacyjnej, a skończywszy na stworzeniu kultury organizacyjnej sprzyjającej kreowaniu i adaptacji nowatorskich rozwiązań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20263.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20262.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Temat książki dotyczy istotnego i aktualnego zjawiska, jakim są ekoinnowacje produktowe tworzone w sektorze technologii środowiskowych, a konkretniej źródła i mechanizmy ich powstawania. W kontekście coraz silniejszego nacisku ze strony polityki publicznej na implementowanie rozwiązań ekologicznych, poznanie źródeł opracowywania proekologicznych rozwiązań przez przedsiębiorstwa ma kluczowe znaczenie dla dalszych kierunków rozwoju zarządzania technologiami środowiskowymi. Podsumowaniem rozważań podjętych w publikacji są rekomendacje dotyczące skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem nakierowanym na tworzenie ekoinnowacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Brak informacji o dostępności: sygn. P.15208 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16502.XVII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16501.XVII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 155-164, netogr. s. 164.
Głównym celem pracy jest przedstawienie dystansu innowacyjnego województw w Polsce w roku 2016. Szczegółowe badania empiryczne przeprowadzono w przekroju poszczególnych województw w oparciu o dane liczbowe z badanych dwu lat 2002 i 2009 oraz prognozę na 2016. Publikacja składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym opisano teoretyczne podstawy rozwoju innowacyjnego. Przedstawniono innowacje w teorii ekonomii oraz w polityce gospodarczej. Zaprezentowano też uwarunkowania i czynniki rozwoju innowacji. Rozdział drugi zawiera charakterystykę innowacji, które są współczesną przesłanką rozwoju regionów i krajów. Podkreślono, że gospodarka oparta na wiedzy i innowacje decydują o rozwoju społeczno-gospodarczym regionów i krajów. Rozdział trzeci zawiera szczegółowe studia i oceny innowacyjności polskich województw. W rozdziale tym omówiono charakterystykę wskaźników innowacyjności oraz klasyfikację poziomu innowacyjności poszczególnych województw w roku 2002 i 2009. Klasyfikację tę oparto na kilku metodach statystycznych. Rozdział czwarty poswięcony jest perspektywom rozwoju potencjałów innowacyjnych województw. Przedstawniono prognozę kształtowania się potencjału innowacyjnego województw w roku 2016, a także kierunki rozwoju - dystans innowacyjny województw. W zakończeniu sformułowano najważniesze wnioski płynące z dokonanych badań i analiz oraz podkreślono rolę i znaczenie potencjału innowacyjnego w rozwoju województw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14450.XIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15358.XIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-301.
Książka stanowi wartościowe studium teoretyczno-empiryczne określonych zależności ekonomicznych dotyczące uwarunkowań innowacyjności organizacji funkcjonujących w specyficznych warunkach regionu przemysłowego, jakim jest województwo śląskie. Autorka podejmuje tematykę, która odnosi się do uwarunkowań innowacji w skali mikro i mezo. Podjęty temat uważam za ważny, aktualny i wobec niewystarczających osiągnięć w zakresie budowy teorii czy wiedzy praktycznej, wymaga on różnokierunkowych badań. Każda terytorialne zorientowana sieć, aby móc się rozwijać dynamicznie, potrzebuje potencjału innowacyjnego, a tym samym nowych produktów, usług, technologii i systemów organizacyjnych. Nie maleje zainteresowanie badawcze problematyką innowacyjności. Ma to swoje uzasadnienie w głębokim, niemal zasadniczym znaczeniu innowacyjności w rozwoju i osiągnięciu przewagi strategicznej organizacji, a znajduje swoje odzwierciedlenie w opracowaniach naukowych powstających w wyniku badań prowadzonych w wielu krajach wysoko rozwiniętych. Prace takie muszą być kontynuowane ustawicznie, bowiem nieustannie zmieniają się uwarunkowania procesów innowacyjnych, co prowadzi do powstawania nowych okoliczności ich inicjacji. Niniejsza książka wpisuje się w listę tych opracowań, które mogą być bardzo pomocne w ocenie wspomnianych uwarunkowań. (Z recenzji prof. zw. dr. hab. Władysława Janasza)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12116.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13244.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing terytorialny : miasto i region na rynku / Andrzej Szromnik. - Wydanie V poszerzone. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. - 546 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. s. 515-536. Indeks.
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów. Autor kompleksowo omawia specyfikę marketingu jednostki osadniczej i marketingowe podejście w zarządzaniu miastami i regionami, a także główne problemy funkcjonowania współczesnych miast konkurujących z innymi o dostęp do deficytowych czynników rozwojowych. Dużo uwagi poświęca również zasadom i procedurom budowy marketingowych strategii pozyskiwania i utrzymywania rynków wewnętrznych i zewnętrznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18159.XIII.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20038.XIII.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Marketing terytorialny : miasto i region na rynku / Andrzej Szromnik. - Wydanie V poszerzone. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. - 546 stron : ilustracje ; 24 cm.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 515-536. Indeks.
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów. Autor kompleksowo omawia specyfikę marketingu jednostki osadniczej i marketingowe podejście w zarządzaniu miastami i regionami, a także główne problemy funkcjonowania współczesnych miast konkurujących z innymi o dostęp do deficytowych czynników rozwojowych. Dużo uwagi poświęca również zasadom i procedurom budowy marketingowych strategii pozyskiwania i utrzymywania rynków wewnętrznych i zewnętrznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.77.XIII.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Managing innovation : integrating technological, market, and organizational change, 2009.
Indeks.
Autorzy książki, cenieni brytyjscy naukowcy, prowadzą czytelnika przez wyzwania związane z zarządzaniem innowacjami. Dzielą się swoją wiedzą, którą popierają: przedstawieniem uwarunkowań globalnych i lokalnych, obszernym przeglądem literatury przedmiotu, prezentacją praktycznych, sprawdzonych procesów, modeli i narzędzi, studiami przypadków opisujących procesy innowacji w przemyśle i usługach w sektorach prywatnym i państwowym. Celem tej książki jest dostarczenie Czytelnikom niezbędnej wiedzy i wyczerpujących wskazówek, a także inspirowanie do uczenia się i eksperymentowania w warunkach specyficznych dla każdej firmy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11597 [Magazyn 1], P.11595.IX.5 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11596.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12350.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej