Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(10)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(8)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(10)
Autor
Dutton Mark
(2)
Gaździk Tadeusz Szymon (1954- )
(2)
Solecki Bogusław
(2)
Błaszczyk Janusz Wiesław
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Kasperczyk Tadeusz (1948- )
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Mucha Dariusz (1962- )
(1)
Nikodemska El Tairy Hanna
(1)
Petryński Wacław
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Kinezjologia
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
ARTETERAPIA
(1)
Anatomia człowieka
(1)
BIOMECHANIKA
(1)
Biomechanika
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Filozofia nauki
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA
(1)
KINEZYTERAPIA
(1)
Metodologia
(1)
NARZĄD RUCHU
(1)
ORTOPEDIA
(1)
Ortopedia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Uczenie się
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Zmysły
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Słowo kluczowe
kinezjologia
(6)
kinezjologia edukacyjna
(4)
biomechanika
(3)
rehabilitacja
(3)
anatomia człowieka
(2)
fizjoterapia
(2)
aktywność fizyczna
(1)
arteterapia
(1)
dieta
(1)
dysleksja
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja
(1)
edukacja przez ruch
(1)
elektromiografia
(1)
gimnastyka korekcyjna
(1)
integracja sensomotoryczna
(1)
integracja sensoryczna
(1)
język migowy
(1)
kość
(1)
lokomocja
(1)
metoda Ruchu Rozwijającego
(1)
metoda dobrego startu
(1)
mięśnie
(1)
motoryczność
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
narząd ruchu
(1)
niepełnosprawność intelektualna
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
niesmiałość
(1)
ontogeneza
(1)
ortopedia
(1)
postawa ciała
(1)
procedury terapeutyczne
(1)
relaksacja aktywna
(1)
rodzina
(1)
rozwód
(1)
rozwój człowieka
(1)
rozwój psychomotoryczny
(1)
stawy
(1)
stymulacja sensoryczna
(1)
symulacja polisensoryczna
(1)
terapia
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
trening
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie
(1)
zakażenia usprawniające
(1)
zmysły
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zarys kinezjologii : ujęcie systemowo-teoretyczne / Wacław Petryński. - Wrocław : Edra Urban & Partner, copyright 2019. - XVII, [1], 196 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 187-189. Indeks.
Jedynym sposobem fizycznego oddziaływania istoty żywej – w tym człowieka – na środowisko i wywoływania w nim pożądanych zmian jest ruch. Co więcej, jest on zarazem obserwowalnym zjawiskiem, na podstawie którego można wnioskować o tym, co dzieje się w sferze fizjologii i psychiki istot żywych. Dociekaniem jego podstaw i mechanizmów, zwłaszcza u człowieka, zajmuje się kinezjologia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17604 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18868.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18867.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 55.
W książce zaprezentowano scenariusze wykorzystujące elementy Gimnastyki Mózgu (wg Dennisonów) – bazowego programu w ramach Kinezjologii Edukacyjnej. Propozycje w nich zawarte skierowane są do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Proste i możliwe do wykonania w każdych warunkach ćwiczenia, mogą być zastosowane jako:: relaksujące, w przerwie między zajęciami, wyciszające po zajęciach, koncentrujące przed wysiłkiem, usprawniające przed czynnościami pisania, czytania, zapamiętywania. Scenariusze mogą być wykorzystane do pracy z dziećmi 6-7-letnimi. Zawierają one zestaw ćwiczeń nakierowanych na konkretny cel, taki jak:: rozwijanie umiejętności samodzielnego uczenia się i koncentracji, wspomaganie uważnego słuchania i jasnego wypowiadania się, doskonalenie umiejętności czytania, pisania i rysowania, rozwijanie umiejętności matematycznych oraz kształtowanie postaw twórczych. W scenariuszach znalazły także zastosowanie techniki twórczego myślenia według Edwarda Nęcki. Połączenie ćwiczeń z zakresu Kinezjologii Edukacyjnej i technik twórczego myślenia przynosi zaskakujące rezultaty w pracy z małymi dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16500.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16499.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ortopedia Duttona / Mark Dutton ; t. 1.)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Książka stanowi znakomite źródło wiedzy na temat szeroko pojętej ortopedii. Zarówno studenci fizjoterapii, jak i lekarze z zakresu rehabilitacji szybko i sprawnie znajdą w nim poszukiwane przez siebie informacje dotyczące przeprowadzania badania, formułowania oceny oraz wyboru sposobu postępowania w przypadku pacjentów z problemami ortopedycznymi. Podręcznik został napisany w taki sposób, aby zainteresowany Czytelnik odnalazł w nim „krok po kroku" wszystkie wskazówki niezbędne do postawienia diagnozy, ustalenia rokowania oraz zaplanowania właściwej, w danym przypadku, strategii postępowania terapeutycznego i zabiegów terapeutycznych. W 4 tomach znalazły się niezbędne informacje aby leczyć chorego i pomóc mu powrócić do normalnego życia. Najistotniejsze wiadomości podano w formie wyróżnionych graficznie wskazówek klinicznych. Istotne dane przedstawiono za pomocą praktycznych tabel i ilustracji. Przedstawiono najczęstsze rozpoznania w oparciu o subiektywne i obiektywne ustalenia, badania kontrolne, informacje na temat diagnostyki różnicowej, zalecanych sposobów leczenia oraz rokowania. Pod koniec każdego rozdziału poświęconego określonej części ciała zawarto serię ćwiczeń terapeutycznych opartych na tolerancji pacjentów na określone ruchy lub czynności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17940 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19460.XVIII.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19459.XVIII.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W aspekcie realizacji dydaktyki z zakresu kinezjologii, podręcznik „Zarys kinezjologii wypełnia istniejącą do tej pory lukę w tym zakresie i stanowi w związku z tym bardzo użyteczną propozycję dla nauczycieli akademickich. Jego treści przekonują o dużych walorach aplikacyjnych opracowania w zakresie diagnostyki i terapii ruchem, w związku z czym uważam, iż powinni po niego sięgnąć nie tylko studenci kierunku fizjoterapii i innych pokrewnych kierunków studiów ale również praktykujący fizjoterapeuci, lekarze a także reprezentanci innych zawodów włączający się czynnie w proces kompleksowej rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Dr hab. prof. nadzw. Marek Pieniążek
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16473.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16472.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ortopedia Duttona / Mark Dutton ; t. 1.)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka stanowi znakomite źródło wiedzy na temat szeroko pojętej ortopedii. Zarówno studenci fizjoterapii, jak i lekarze z zakresu rehabilitacji szybko i sprawnie znajdą w nim poszukiwane przez siebie informacje dotyczące przeprowadzania badania, formułowania oceny oraz wyboru sposobu postępowania w przypadku pacjentów z problemami ortopedycznymi. Podręcznik został napisany w taki sposób, aby zainteresowany Czytelnik odnalazł w nim „krok po kroku" wszystkie wskazówki niezbędne do postawienia diagnozy, ustalenia rokowania oraz zaplanowania właściwej, w danym przypadku, strategii postępowania terapeutycznego i zabiegów terapeutycznych. W 4 tomach znalazły się niezbędne informacje aby leczyć chorego i pomóc mu powrócić do normalnego życia. Najistotniejsze wiadomości podano w formie wyróżnionych graficznie wskazówek klinicznych. Istotne dane przedstawiono za pomocą praktycznych tabel i ilustracji. Przedstawiono najczęstsze rozpoznania w oparciu o subiektywne i obiektywne ustalenia, badania kontrolne, informacje na temat diagnostyki różnicowej, zalecanych sposobów leczenia oraz rokowania. Pod koniec każdego rozdziału poświęconego określonej części ciała zawarto serię ćwiczeń terapeutycznych opartych na tolerancji pacjentów na określone ruchy lub czynności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15173.XVIII.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biomechanika kliniczna : podręcznik dla studentów medycyny i fizjoterapii / Janusz Wiesław Błaszczyk. - Wyd. 1 z 2004 r. w druku na żądanie. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, [2012], cop. 2004. - 283 s. : il. ; 21 cm.
Aneksy.
Na dok. rok wyd.: 2004, przypuszczalny rok wyd.: 2012.
Bibliogr. s. 275-277. Indeks.
Biomechanika kliniczna obejmuje podstawowe wiadomości dotyczące diagnostyki zaburzeń ruchu oraz metod oceny postępu rehabilitacji w różnych stanach pourazowych. Ponieważ jest połączona z diagnostyką medyczną, ortopedią, protetyką narządu ruchu i treningiem usprawniającym, stała się podstawowym narzędziem klinicznym wykorzystywanym przez ortopedów. Autor omawia zagadnienia dotyczące biomechaniki i neurofizjologii ruchu, metod diagnostycznych oraz sposobów oceny stanów patologicznych narządu ruchu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13093.XVIII.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14185.XVIII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 125-134.
W niniejszej pracy autorka starała się znaleźć miejsce dla arteterapii wśród innych dyscyplin naukowych. Próbuje także wprowadzić jej elementy do pracy pedagoga, nie będącego arteterapeutą, a posiadającego jedynie głębokie przekonanie o potrzebie oddziaływania za pomocą sztuki. W książce zawarła metody i techniki arteterapeutyczne, przedstawiła scenariusze zajęć i omówiła ich strukturę. Wszystko to zostało wzbogacone szczegółowymi opisami przypadków dzieci poddanych przez autorkę oddziaływaniom terapeutycznym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11176.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12214.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W książce omówiono zagadnienia: niepełnosprawność i wychowanie do integracji w świetle wyzwań współczesności, rodzina w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego w okresie przemian, problemy diagnozy i terapii dzieci niepełnosprawnych o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i możliwościach rozwoju, metody i techniki we wspomaganiu rozwoju dzieci niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2104 [Magazyn 1], P.2103 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3301.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 163-164.
Kinezjologia Edukacyjna – fenomen skuteczności jest jedyną w Polsce publikacją zawierającą prezentację badań naukowych prowadzonych przez wybitnych i uznanych na świecie naukowców, których wnioski są zbieżne z założeniami Kinezjologii Edukacyjnej dr. ph. Paula Dennisona. Publikacja przeznaczona jest dla wszystkich zainteresowanych poznaniem podstaw naukowych metody oraz dla tych, którzy chcieliby podnieść jakość swojego życia. Napisana z pasją, barwnym językiem, prezentuje sposób wprowadzania korzystnych zmian w życiu każdego człowieka. W żywy, interesujący sposób autorka opisuje przypadki osób, które dzięki jej pomocy odzyskały kontrolę nad swoim życiem lub uczyniły je radośniejszym. Prezentacja tych osobistych doświadczeń, poparta licznymi przykładami z praktyki autorki, jak również relacje osób korzystających z metod kinezjologicznych, nadają książce walor autentyczności. Hanna Nikodemska El Tairy jest trenerem Kinezjologii Edukacyjnej od siedemnastu lat, za swoje osiągnięcia została wpisana do Who is Who w Polsce. Jej prace są znane w kraju i za granicą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17976 [Magazyn 1], P.17975 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19510.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19509.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [243]-250.
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych. Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna. Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny. Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18962.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18961.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej