Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(109)
Forma i typ
Książki
(108)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(100)
dostępne
(68)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(21)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(62)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(103)
Autor
Juchnowicz Marta (1948- )
(4)
Jasiewicz Justyna
(2)
Kostera Monika (1963- )
(2)
Kęsy Marcin
(2)
Moczydłowska Joanna
(2)
Oleksyn Tadeusz
(2)
Perechuda Kazimierz
(2)
Suchar Marek
(2)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Aue Wiesława
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baj-Korpak Joanna (1980- )
(1)
Bakalarski Krzysztof (public relations)
(1)
Bartczak Jowita
(1)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bera Ryszard
(1)
Białasiewicz Maria
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bylok Felicjan (1957- )
(1)
Błachno Andrzej
(1)
Bławat Franciszek (1945- )
(1)
Cannon James (1947- )
(1)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(1)
Chrząszcz Aneta
(1)
Ciechomski Wiesław
(1)
Connors Roger
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Cyrklaff Magdalena J
(1)
Czabanowska Katarzyna
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czajka Zdzisław
(1)
Czapla Tomasz (nauki ekonomiczne)
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Daniel Ewald
(1)
Dresler Ewelina (1976- )
(1)
Dzikowski Piotr
(1)
Dąbrowska Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Dłutek Aneta
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Florczak Jacek
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Frydrychowicz Stefan
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Galas Barbara
(1)
Gitling Maciej
(1)
Glinka Beata
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gorzelany Teresa
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Guzal-Dec Danuta (1978- )
(1)
Głowacka Maria Danuta
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Hollyforde Sarah
(1)
Iwańska Katarzyna
(1)
Jabłońska-Wołoszyn Maria
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Jabłoński Marek Marian
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jacukowicz Zofia
(1)
Jamka Beata (1961- )
(1)
Janoś-Kresło Mirosława
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kamińska-Czubała Barbara (1955- )
(1)
Karwowski Waldemar (1953- )
(1)
Kiełczewski Dariusz (1967- )
(1)
Klimowicz Magdalena
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Korczyński Stanisław (nauki pedagogiczne)
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kozak Agnieszka
(1)
Kozłowska Dorota
(1)
Kozłowska Zofia (filolog)
(1)
Kryza Joanna
(1)
Kubisiak Paweł
(1)
Kurkowska Ewa Jadwiga (1972- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Lammert Katherin
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Lany Magdalena
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Lewicka Dagmara
(1)
Lewicki Roman (1953- )
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Marek Stanisław
(1)
Marx Sabine
(1)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(1)
Materska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(74)
2000 - 2009
(29)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(109)
Język
polski
(108)
sandawe
(1)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły branżowe I stopnia
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Technikum
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Tłumacze
(1)
Temat
KADRY
(33)
ZARZĄDZANIE
(22)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(11)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(8)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(8)
JĘZYKI
(4)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(4)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(4)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(4)
ZAWÓD
(4)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(3)
MENEDŻEROWIE
(3)
MOTYWACJA PRACY
(3)
PRACA
(3)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(3)
PRZYWÓDZTWO
(3)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(3)
BIBLIOTEKARSTWO
(2)
EDUKACJA MEDIALNA
(2)
INTERNET
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(2)
OCENY PRACOWNIKÓW
(2)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(2)
ORGANIZACJE
(2)
OSOBOWOŚĆ
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
PŁACA
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
SZPITALE
(2)
SŁUŻBA ZDROWIA
(2)
TESTY PSYCHOLOGICZNE
(2)
ZATRUDNIENIE
(2)
ZDOLNOŚCI
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
BIBLIOTEKI PUBLICZNE
(1)
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(1)
BUDOWNICTWO
(1)
Biblioteki
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
DZIECKO
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EKONOMIA
(1)
EMIGRACJA ZAROBKOWA
(1)
ETNOGRAFIA
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
INTELIGENCJA SPOŁECZNA
(1)
Jakość życia
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO KOGNITYWNE
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
KARIERA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KULTURA INFORMACYJNA
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kobieta z niepełnosprawnością
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Kompetencje tłumaczeniowe
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kucharstwo
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(1)
Literatura
(1)
MARKETING
(1)
MEDYCYNA
(1)
MUZYKA
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
Młodzież
(1)
NAUCZANIE
(1)
NIEMIEC, JERZY (1932- )
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele
(1)
Nierówności edukacyjne
(1)
ORGANIZACJA
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PILOCI WYCIECZEK
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POSTAWY
(1)
PRACODAWCY
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
PRODUKTYWNOŚĆ PRACY
(1)
PRZEDSIĘBIORCY
(1)
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Pedeutologia
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Temat: czas
1989-
(5)
2001-
(4)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
NIEMCY
(1)
POLSKA
(1)
RPA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(12)
PODRĘCZNIKI
(7)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
PORADNIKI
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
INFORMATORY
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(4)
Językoznawstwo
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Słowo kluczowe
kompetencje
(24)
kompetencje pracownicze
(19)
kompetencje zawodowe
(16)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(15)
kultura organizacyjna
(11)
organizacja
(11)
przywództwo
(11)
rekrutacja pracowników
(11)
kompetencje kierownicze
(10)
kompetencje społeczne
(10)
motywowanie pracowników
(10)
przedsiębiorstwo
(9)
wynagrodzenie
(9)
kapitał ludzki
(8)
menedżer
(8)
ocena pracowników
(8)
zarządzanie
(8)
coaching
(7)
kompetencje informacyjne
(7)
komunikacja interpersonalna
(7)
praca
(7)
zatrudnienie
(7)
kompetencje komunikacyjne
(6)
kompetencje menedżerskie
(6)
kultura organizacji
(5)
osobowość
(5)
psychologia
(5)
rozwój zawodowy
(5)
zarządzanie kompetencjami
(5)
język obcy
(4)
kapitał intelektualny
(4)
kompetencje językowe
(4)
konflikt
(4)
mentoring
(4)
młodzież
(4)
organizacja ucząca się
(4)
pedagogika
(4)
rodzina
(4)
satysfakcja zawodowa
(4)
społeczeństwo informacyjne
(4)
struktura organizacyjna
(4)
szkolenie pracowników
(4)
wypalenie zawodowe
(4)
zachowania organizacyjne
(4)
zarządzanie kapitałem ludzkim
(4)
zarządzanie strategiczne
(4)
zarządzanie talentami
(4)
zarządzanie wiedzą
(4)
zarządzanie zmianą
(4)
edukacja informacyjna
(3)
innowacyjność
(3)
kariera zawodowa
(3)
mobbing
(3)
motywacja
(3)
nauczanie
(3)
nauczyciel
(3)
otoczenie przedsiębiorstwa
(3)
planowanie karier
(3)
przedsiębiorczość
(3)
rynek pracy
(3)
selekcja
(3)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(3)
stres
(3)
testy rekrutacyjne
(3)
uczenie się
(3)
wartościowanie pracy
(3)
zarządzanie personelem
(3)
Internet
(2)
aktywizacja zawodowa
(2)
badania pedagogiczne
(2)
badanie
(2)
benchmarking
(2)
bezrobocie
(2)
bhp
(2)
działalność gospodarcza
(2)
dzieci
(2)
edukacja
(2)
edukacja medialna
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
efektywność pracy
(2)
elastyczne zatrudnienie
(2)
etyka biznesu
(2)
etyka pracy
(2)
glottodydaktyka
(2)
information literacy
(2)
kierowanie
(2)
kompetencje informatyczne
(2)
kompetencje medialne
(2)
kompetencje przedsiębiorcze
(2)
komunikacja
(2)
konsument
(2)
kontrola
(2)
kreatywność
(2)
kształcenie
(2)
marka
(2)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(2)
negocjacje
(2)
niepełnosprawni intelektualnie
(2)
osiągnięcia edukacyjne
(2)
patologia pracy
(2)
109 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 123)
Bibliogr. s. 133-153.
Przedmiotem publikacji są zagadnienia związane z edukacją informacyjną. Za główny cel autorka przyjęła ustalenie, w jakim stopniu polski system oświaty dostosowuje się do ogólnoświatowych tendencji kształcenia idealnych użytkowników informacji. Jednym z założeń było przedstawienie krajowych i międzynarodowych standardów przygotowywanych z myślą o dzieciach i młodzieży w wieku szkolnym. Opierając się na dokumentach, stanowiących fundament polskiej edukacji oraz analizie podręczników, autorka ukazała, w jakim stopniu treści różnych przedmiotów uwzględniają konieczność przygotowania uczniów do poszukiwania i wykorzystywania informacji. Zwróciła także uwagę na miejsce, jakie w procesie edukacji informacyjnej przypadło bibliotekarzowi i bibliotece szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12254.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2495)
Bibliografia strony: 167-170.
Zaletami monografii są: klarowny wywód i przejrzysta koncepcja, starannie przygotowana aparatura pojęciowa, rzeczowność analizy i poprawność wnioskowania, dobrze wybrana bibliografia. Wybór właściwych ram teoretycznych i swoboda poruszania się w obszarze badanej problematyki pozwoliły autorowi dać względnie pełny obraz analizowanej problematyki. Oceniane studium zainteresuje z pewnością szersze grono traduktologów i językoznawców, a także studentów. Jest to pierwsza w Polsce próba ujęcia problematyki tytułowej. Oceniana monografia zawiera bogate treści teoretyczne, jednakże istotniejsze wydają się jej implikacje praktyczne dla traduktologii. (Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Józefa Sypnickiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22688.I.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 241-259.
W niniejszej książce przedstawiono wyniki badania obrazu jakości życia rodzin, w których kobiety z niepełnosprawnościami pełnią role rodzinne, ze szczególnym uwzględnieniem ich poziomu kompetencji społecznych i samooceny. W badaniu wzięły udział kobiety z niepełnosprawnościami i kobiety sprawne w pełni oraz ich mężowie lub partnerzy. Wyniki wyraźnie wskazują na związek jakości życia rodziny z kompetencjami społecznymi i samooceną kobiet, które w rodzinach pełnią role żony, partnerki, matki. Niepełnosprawność kobiety może być czynnikiem, który nie zakłóca prawidłowego funkcjonowania rodziny, jeśli inne jej charakterystyki, jak kompetencje społeczne i samoocena, rozwinięte są prawidłowo i osiągają optymalne poziomy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22959.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22958.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 88-91.
Prawidłowe funkcjonowanie w relacjach z innymi jest niezbędną umiejętnością, szczególnie w przypadku osób, których praca wymaga stałego obcowania z ludźmi. Posiadanie odpowiednio wysokich kompetencji psychospołecznych to ważny wyznacznik efektywności w sytuacjach zawodowych, bowiem tzw. kompetencje miękkie są tak samo potrzebne, jak twarde kompetencje specjalistyczne. Obecnie do kompetencji miękkich przykłada się coraz większą wagę i są one mocno doceniane na rynku pracy, a w niektórych zawodach należą wręcz do kompetencji kluczowych. Edukacja nastawiona na trening kompetencji psychospołecznych wymaga pracy w formie warsztatowej, w której członkowie grupy uczą się przede wszystkim dzięki swej aktywności wewnętrznej i zewnętrznej. Specyfika metod stosowanych podczas warsztatów oraz wysoki stopień aktywności uczestników sprzyjają skutecznemu rozwijaniu dyspozycji osobowościowych i społecznych. Dochodzi tu zarówno do nabywania przez nich wiedzy, przekonań, umiejętności i sprawności, jak i kształtowania potrzeb i postaw oraz poczucia odpowiedzialności za efekty pracy. Na zajęciach warsztatowych, za pomocą psychoedukacji opartej na modelowaniu, odgrywaniu ról oraz udzielaniu informacji zwrotnych, pobudzana jest aktywność emocjonalna, poznawcza i działaniowa. Warsztaty pozwalają na ujęcie uczenia się jako procesu dynamicznego, przebiegającego etapowo. Są najskuteczniejszą formą tzw. strumieniowania umiejętności. Niniejsze opracowanie stanowi bazę teoretyczną niezbędną do ugruntowania i dopełnienia wiadomości przekazywanych studentom podczas zajęć realizowanych w ramach przedmiotów: warsztaty rozwoju kompetencji psychospołecznych oraz psychospołeczne uwarunkowania pracy z klientem. Jest także adresowane do osób zainteresowanych rozwojem osobistym, pragnących świadomie budować i ulepszać swoje kontakty z ludźmi. Książka składa się z sześciu rozdziałów, w których został zawarty przegląd literatury dotyczącej kompetencji odpowiedzialnych za funkcjonowanie człowieka w relacjach interpersonalnych, zarówno w codziennych sytuacjach życiowych, jak i w odniesieniu do efektywności zawodowej. Struktura opracowania wynika z dokonanej przeze mnie klasyfikacji składników kompetencji psychospołecznych (Romanowska-Tołłoczko, 2018). W pierwszym rozdziale przedstawiam i wyjaśniam koncepcje różnych autorów dotyczące elementów tworzących strukturę kompetencji psychospołecznych. W kolejnych rozdziałach omawiam specyfikę oraz uwarunkowania umiejętności składowych tychże kompetencji. Wskazuję również narzędzia badawcze służące do pomiaru opisywanych właściwości. Ostatnia część dotyczy syndromu wypalenia zawodowego oraz znaczenia kompetencji miękkich w zapobieganiu i niwelowaniu jego skutków. Każdy rozdział zakończony jest zestawem zadań do wykonania mających na celu utrwalenie i zastosowanie zdobytej wiedzy. Na bazie treści zawartych w opracowaniu oraz indywidualnych, życiowych doświadczeń uczestników prowadzone są ćwiczenia praktyczne, podczas których studenci rozwijają swoje umiejętności konstruktywnych zachowań w sytuacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19893.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 191-201. Indeks.
Kompetencje interpersonalne, nazywane często kompetencjami nowoczesnego lidera lub pracownika organizacji przyszłości, należą do najważniejszych kompetencji zawodowych, które pomagają pracownikowi odnaleźć się na rynku pracy, a organizacji zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną. Książka stanowi praktyczne wprowadzenie w zagadnienia pomiaru i doskonalenia kompetencji społecznych ujmowanych jako umiejętności interpersonalne. Szczegółowo omówiono m.in.: uwarunkowania kompetencji społecznych i zasady ich pomiaru, predysozycje do rozwoju kompetencji społecznych, rolę metod edukacyjnych w kształtowaniu tych kompetencji, modele treningu umiejętności społecznych, coaching umiejętności interpersonalnych, programy doskonalenia kompetencji społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12500 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12499.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10384.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich – diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy – negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22571.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22570.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana w tej książce metoda rekrutacji (opracowana na podstawie koncepcji "wielkiej Piątki"), określana "pięcioczynnikowym modelem IPK", powstała w wyniku badań empirycznych prowadzonych w latach 1993-2002 w ramach codziennej praktyki rekrutacyjnej w firmie doradztwa personalnego IPK. Od tego skrótu, będącego nazwą firmy, pochodzi też nazwa modelu. Niniejsza książka zawiera krótki opis założeń modelu IPK oraz opatrzony wskazówkami praktycznymi zestaw narzędzi rekrutacyjnych, opracowanych na jego podstawie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12778.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Zarządzania Personelem)
Na s. 4 okł. błędny ISBN.
Książka jest przeznaczona dla menedżerów różnych szczebli, przed którymi w codziennej praktyce zarządzania stają bezpośrednio najrozmaitsze zadania związane z zarządzaniem ludźmi. Każdy menedżer musi więc mieć w jakimś stopniu kompetencje specjalisty w dziedzinie zarządzania personelem. Czytelnik znajdzie tu także zbiór rozmaitych narzędzi (kwestionariusze, scenariusze rozmów, formularze), dzięki którym zdobytą w czasie lektury książki wiedzę, natychmiast będzie mógł wykorzystać w codziennej praktyce menedżerskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11546.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8108.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 149-156.
W książce zaprezentowano kluczowe pojęcia z zakresu współczesnego rynku pracy oraz zarysowano główne trendy na polskim rynku pracy w ostatnich kilkunastu latach. Rozważania poparte zostały analizami danych statystycznych oraz omówieniem wybranych badań realizowanych przez autorkę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11696.VII.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12887.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja stanowi zbiór wykładów akademickich czołowych polskich przedstawicieli socjologii edukacji. Autorzy dokonują oglądu i analizy najistotniejszych problemów dotyczących edukacji takich jak: - proces nabywania kompetencji społecznych w rodzinie, grupach rówieśniczych i zmieniającym się społeczeństwie, - rola edukacji w pomnażaniu kapitału społecznego, - konstruowanie tożsamości jednostek i grup społecznych, - istnienie nierówności społecznych w szkolnictwie, - możliwość kształtowania równych szans edukacyjnych Polaków. Publikacja ukazuje wielowymiarowe społeczne uwarunkowania edukacji, teorie umożliwiające analizę funkcjonowania szkół i innych placówek oświatowych jako instytucji społecznych, a także rolę edukacji w procesach rozwoju społeczeństwa, gospodarki i kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22493.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22492.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kierownik w organizacji / Stefan Tokarski. - Warszawa : "Difin", cop. 2006. - 340 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 328-340
Książka stanowi syntezę wiedzy ostatnich kilkudziesięciu lat na temat kierownika i jego pracy. Wykorzystano klasyczne koncepcje badania kierownika (teoria cech, teoria zachowań, teoria sytuacyjna i teoria interakcyjna) do zaprezentowania sposobu oceny efektywności pracy kierownika oraz do usprawnienia działań zespołów zarządzających organizacjami w sytuacjach trudnych. Na podstawie dociekań najwybitniejszych teoretyków i praktyków o uznanym autorytecie światowym, po zweryfikowaniu ich koncepcji, zaproponowano gotowe do zaaplikowania rozwiązania w polskiej formacji gospodarczej. Prezentowana praca jest więc realizowana według paradygmatu - jak jest, jak być powinno i co zrobić?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11925 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11924.III.6 [Wypożyczalnia B], P.8819.III.6 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10298.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 229-240.
"Książka jest rezultatem wieloletnich badań autorów nad ważnymi, współczesnymi problemami zarządzania. Koncentrują się one wokół zarządzania zasobami ludzkimi, kształtowania kompetencji kadry kierowniczej, pomiaru kapitału ludzkiego, badania efektywności pracy zespołowej oraz oceny funkcjonalności kultury organizacyjnej. Wiedzę o instrumentach, procedurach projektowania i doskonalenia takich systemów, dostosowanych do realiów gospodarczych polskich przedsiębiorstw pokazuje właśnie niniejsza praca." prof. zw. dr hab. Leszek Kozioł
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12167 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12166.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13295.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 122-132.
Tematyka książki jest bardzo różnorodna. Wprowadzeniem do rozważań jest rozdział opisujący potrzebę interdyscyplinarności płaszczyzny badawczej przedsiębiorczości. Kontynuacją rozważań jest rodział dotyczący potencjału rozwojowego polskich przedsiębiorstw i roli raportów dotyczących przedsiębiorczości w skali makro. Rozdział trzeci dotyka problemów związanych z przedsiębiorczością społeczną. Rozdział czwarty jest opisem konkretnego typu przedsiębiorczości, jaką jest przedsiębiorczość rodząca się, inaczej preprzedsiębiorczość. Rozdziały piąty i szósty są poświęcone psychologicznym aspektom przedsiębiorczści: jej komponentm i cechom przedsiębiorczych kobiet. Ostatni rozdział opisuje edukację przedsiębiorczą na poziomie studiów wyższych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15771.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
"Niniejsza monografia pokazuje, że interkulturowość na stałe zagościła w dydaktyce języków obcych na różnych poziomach nauczania. Celem tej monografii jest przede wszystkim podzielenie się praktycznymi doświadczeniami i refleksjami dotyczącymi dydaktyki języków obcych oraz odniesienie się do najnowszych trebdów w szeroko rozumianym językoznawstwie stosowanym, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień interkulturowości, kreatywności i refleksyjności." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13522.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 359-378. Indeks.
Książka stanowi próbę empirycznego poznania determinant kompetencji muzycznych, istotnych w procesie wczesnoszkolnego nauczania i uczenia się muzyki (oraz muzycznego rozwoju). Praca została podzielona na dwie części - teoretyczną i empiryczną. Część pierwsza prezentuje pojęcie kompetencji muzycznych i ich uwarunkowania, przegląd teorii i światowych badań nad wyznacznikiem kompetencji muzycznych oraz sytuację wczesnoszkolnej edukacji muzycznej w perspektywie międzynarodowej wraz z analizą podstaw programów szkolnych w tym zakresie. Część empiryczną wypełnia prezentacja rezultatów badań własnych nad konstrukcją autorskiego modelu uwarunkowań kompetencji muzycznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym w perspektywie dynamicznego interakcjonizmu. Książkę kończy próba umiejscowienia empirycznego modelu predyktorów kompetencji muzycznych na tle uniwersalnych mechanizmów rozwojowych człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12016.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13159.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. przy rozdz.
W książce przedstawiono uwarunkowania i specyfikę funkcji personalnej w małych i średnich przedsiębiorstwach (MŚP), strategie i metody stosowane w tego typu organizacjach, kwestie elastycznych form zatrudnienia i wynagradzania. Podano także kilka przykładów realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwach różnych branż. W siedmiu odrębnych tematycznie częściach zaprezentowano zagadnienia dotyczące m.in.: przedsiębiorczości i aktywności zawodowej starszych pracowników w MŚP; przeciwdziałania pracoholizmowi w małych przedsiębiorstwach; pozyskiwania kadry kierowniczej i procedur diagnozowania utalentowanych pracowników; relacji sieciowych w MŚP i ich wpływu na realizację zadań personalnych, a także wykorzystania technik informatycznych; stresu zawodowego i zarządzania konfliktem; kształtowania wynagrodzeń i problemu płacy godziwej; metod diagnozy i zarządzania opartego na kompetencjach; roli unijnych instrumentów wspierania rozwoju kapitału ludzkiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13497.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14455.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 545-560 i przy pracach. Indeks.
Podręcznik przedstawia najważniejsze zagadnienia związane z zarządzaniem współczesnymi organizacjami. Informacje teoretyczne uzupełnione są o zestaw ćwiczeń. Mają one różnorodną formę, od analizy studiów przypadków, poprzez gry menedżerskie, testy samooceny, odgrywanie ról, aż po dyskusję, dzięki czumu pozwalają nabyć Czytelnikowi różnorodne umiejętności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13503 [Magazyn 1], 13586.IX.1 [Magazyn 1], P.12440.IX.1 [Magazyn 1], P.13489 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12441.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14448.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 261-286. Indeksy.
Autorzy prezentują psychologiczne podejście do zarządzania organizacją. Problematyka rozpatrywana jest zarówno w aspekcie wewnętrznym, odnoszącym się do funkcjonowania człowieka w strukturach biznesowych oraz postrzegania ludzkiego aspektu organizacji, jak i zewnętrznym, budując wizerunek i markę przedsiębiorstwa. Podział książki na cztery części wynika z prezentowanej tematyki. W części pierwszej Autorzy koncentrują się na kwestiach ogólnych, takich jak kultura organizacyjna i wielokulturowość, część druga poświęcona jest zarządzaniu kompetencjami zawodowymi pracowników, motywowaniu i szkoleniom, w części trzeciej punkt centralny stanowi jednostka, jej zaangażowanie i emocje, natomiast w czwartej części poruszono kwestie wizerunku i utrzymania dobrej reputacji, a także kształtowania marki przedsiębiorstwa. W książce zostały połączone elementy psychologii i teorii organizacji. Autorzy skupili się na kwestiach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, takich jak: wielokulturowość w organizacji, kariera i rozwój zawodowy, motywowanie, zaangażowanie i emocje w pracy, wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa. Psychologiczne ujęcie pomaga w zrozumieniu mechanizmów zachodzących wewnątrz organizacji i przyczynić się do bardziej efektywnego jej funkcjonowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11356.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 445-448.
W podręczniku omówiono zagadnienia z zakresu PDG, KPS, BHP oraz kwalifikacji TG07, która dotyczy wyposażenia zakładów gastronomicznych. Publikacja stanowi swoisty przewodnik dla osoby kształcącej się w zawodzie kucharza lub technika żywienia i usług gastronomicznych. Autorka najpierw przedstawia problematykę BHP, ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpiecznej pracy na stanowisku kucharza, następnie wprowadza w zagadnienia ekonomiczne, opisuje najważniejsze postanowienia prawa pracy, kwestie umów o pracę i zakładania własnej działalności gospodarczej, dzięki czemu uczeń może zobaczyć swoje przyszłe miejsce na rynku pracy. W podręczniku zostało także zaprezentowane wyposażenie poszczególnych typów lokali gastronomicznych. Autorka tłumaczy też, jak ważne są kondycja psychiczna pracownika i jego kultura osobista. Te ostatnie zagadnienia zostały omówione razem z efektami kształcenia KPS. Podręcznik jest dostosowany językowo i merytorycznie do wieku odbiorcy. Przedstawiono tu podstawową terminologię techniczną stosowaną w branży gastronomicznej, w przypadku terminów obcojęzycznych wskazano ich poprawną wymowę. Podręcznik zawiera wykaz najważniejszych terminów i pojęć branżowych w językach polskim, angielskim i niemieckim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18598.XVIII.10 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22022.XVIII.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22021.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.264 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej