Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(1)
Autor
Babik Wiesław (1956- )
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Piotrowska Ewa (bibliotekarz)
(1)
Skórka Stanisław (1970- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
KULTURA INFORMACYJNA
(1)
PEDAGOGIKA BIBLIOTECZNA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MONOGRAFIA
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Słowo kluczowe
kultura informacyjna
(3)
biblioteka
(1)
ekologia informacji
(1)
informacja naukowa
(1)
information literacy
(1)
kompetencje informacyjne
(1)
przestrzeń edukacyjna
(1)
sztuczna inteligencja
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Nauka o informacji / pod redakcją Wiesława Babika. - Warszawa : Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; [Kraków] : Instytut Książki, 2016. - 711, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 174.)
Bibliografia, netografia na stronach 655-689 i przy pracach. Indeksy.
Monografia jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych problematyką szeroko pojętej informacji i działalności informacyjnej, w tym zwłaszcza do studentów bibliologii i informatologii oraz bibliotekarzy praktyków. Opracowanie przedstawia panoramę obecnego stanu nauki o informacji (informacji naukowej, informatologii) w Polsce i jej prospektywny potencjał. Jest to kompendium uaktualnionej wiedzy o informacji i o nauce o informacji, motywujące do dalszych poszukiwań odpowiedzi na pytania o aktualny stan nauki o informacji oraz działalności informacyjnej w Polsce i za granicą, a także o dalsze kierunki jej rozwoju. Autorzy starali się odnieść do kluczowych zagadnień współczesnej nauki o informacji, nie roszcząc sobie jednak pretensji do kompletności ani autorytatywnych rozstrzygnięć. Szczegółowej analizie zostały poddane przede wszystkim te zagadnienia informacji, które korespondują z realizowanymi na wyższych uczelniach w Polsce programami kształcenia w zakresie szeroko rozumianej nauki o informacji. Poruszone problemy odnoszą się także do działań praktycznych oraz umiejętności informacyjnych stosownie do wypracowanych w tej dziedzinie norm i standardów, a także obecnej oferty usług informacyjnych dla indywidualnych i zbiorowych grup odbiorców informacji w różnych społecznościach i korzystających z różnych źródeł informacji, w tym z serwisów społecznościowych i Internetu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17022.I.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 16-17 maja 2011 r., Kraków.
Bibliogr. przy ref.
Przestrzeń edukacyjna jest obszarem nieograniczonych możliwości rozwoju intelektualnego, oddziałującym na wykształcenie i osobowość człowieka od najwcześniejszych lat życia. W rozwoju tym bibliteki pełnią istotną funkcję jako element instytucjonalny przestrzeni edukacyjnej, a także jako część jej infrastruktury. Bez bibliotek nie można mówić o eukacji, trudno równiez prowadzić prawidłowy proces dydaktyczny - nawet w erze powszechnego dostępu do internetowych źródeł informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14184.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 142)
Bibliogr. s. 129-141. Indeksy.
Autorka podjęła w książce bardzo ważną kwestię dojrzałości informacyjnej jako ważnej i pożądanej cechy ludzi funkcjonujących we współczesnym społeczeństwie, w którym doświadczenia związane z tworzeniem i korzystaniem z informacji są bardzo skomplikowane. Dojrzałość ta jest rozumiana szerzej niż tylko sprawne posługiwanie się informacją i nowymi technologiami informacyjnymi. Droga do jej osiągnięcia, w ujęciu Autorki, przebiega równolegle z permanentnym procesem wychowania do informacji oraz kształtowania kultury informacyjnej jednostki i całych grup społecznych. (...) Omawiana praca jest bardzo ważnym głosem w dyskusji nad zakresem edukacji informacyjnego społeczeństwa, celami i kierunkami tego kształcenia. (z recenzji prof. UMK dr hab. Ewy Głowackiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14287.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej