Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(311)
Forma i typ
Książki
(301)
Rejestracje audio i wideo
(15)
Publikacje naukowe
(4)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(206)
dostępne
(179)
nieokreślona
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(32)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(148)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(217)
Autor
Dooley Jenny
(10)
Evans Virginia (1945- )
(9)
Rabley Stephen
(8)
Ellis Rod
(6)
Escott John
(6)
Lightbown Patsy M
(5)
Sanabria Kim
(5)
Spada Nina
(5)
Clare Antonia
(4)
Evans Virginia
(4)
Richards Jack C. (1943- )
(4)
Tomlinson Brian
(4)
Wilson JJ
(4)
Bielak Marlena
(3)
Brown H. Douglas (1941- )
(3)
Burgess Sally
(3)
Collins Anne
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Edwards Lynda
(3)
Graham Carolyn
(3)
Harmer Jeremy (1947- )
(3)
Kramsch Claire
(3)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(3)
McCarthy Michael (1947- )
(3)
Nunan David
(3)
Obee Bob
(3)
Puchta Herbert
(3)
Strange Derek
(3)
Ur Penny
(3)
Willis Jane
(3)
Acklam Richard (1960- )
(2)
Barone Diane M
(2)
Brown James Dean
(2)
Byram Michael
(2)
Cohen Andrew D
(2)
Farrell Thomas S. C. (Thomas Sylvester Charles)
(2)
Jones Christopher (1949- )
(2)
Jordan R. R
(2)
Kehl Jacqueline
(2)
Laird Elizabeth
(2)
Lapp Diane
(2)
Littlewood William T
(2)
Long Michael H
(2)
Lyster Roy
(2)
Macaro Ernesto
(2)
Mercer Sarah
(2)
Moss Barbara 1950-
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Newbrook Jacky
(2)
Oxford Rebecca L
(2)
Rinvolucri Mario (1940- )
(2)
Rodgers Theodore S
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Stevenson Robert Louis (1850-1894)
(2)
Trask R. L
(2)
Wright Andrew
(2)
Yule George
(2)
Zdybiewska Małgorzata
(2)
Aitchison Jean (1938- )
(1)
Alcott Louisa May (1832-1888)
(1)
Allwright Dick
(1)
Anderson Kris
(1)
Annabell Clementine
(1)
Arens Katherine (1953- )
(1)
Arnold Jane
(1)
Arnold Jane (1944- )
(1)
Arthur Lois
(1)
August Diane
(1)
Bachman Lyle F. (1944- )
(1)
Bailey Kathleen M
(1)
Baker Judith
(1)
Baker Mona
(1)
Baralt Melissa
(1)
Barfield Andrew
(1)
Barrett Barney
(1)
Bassnett Susan (1945- )
(1)
Beers G. Kylene (1957- )
(1)
Bell Allan
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Birsh Judith R
(1)
Blaz Deborah
(1)
Bolitho Rod
(1)
Brinton Donna M
(1)
Brock Avril
(1)
Brown Cheryl (1945- )
(1)
Brown H. Douglas 1941-
(1)
Bruno Anthony
(1)
Burton S. H
(1)
Cameron Deborah (1958- )
(1)
Carr Nathan T. (1966- )
(1)
Carreker Suzanne
(1)
Celce-Murcia Marianne
(1)
Cerezo Luis
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Chi Julie C
(1)
Chung Leeva C. 1965-
(1)
Cohen Anrew D
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Coonan Carmel Mary
(1)
Cooper James Fenimore (1789-1851)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(105)
2000 - 2009
(90)
1990 - 1999
(88)
1980 - 1989
(9)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(180)
Wielka Brytania
(38)
Anglia
(28)
Kiribati
(23)
Nowy Jork (stan) (USA)
(20)
Stany Zjednoczone
(10)
nieznany (us)
(4)
Niemcy
(3)
Massachusetts (USA)
(2)
Australia
(1)
Chiny
(1)
nieznany (cdn)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Indie
(1)
Maryland (USA)
(1)
Singapur
(1)
Walia
(1)
Język
polski
(184)
angielski
(127)
Odbiorca
C2 poziom biegłości językowej
(12)
C1 poziom biegłości językowej
(10)
Szkoły wyższe
(9)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
Poziom zaawansowany
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(156)
Nauczanie języków obcych
(54)
Język angielski
(45)
JĘZYKI
(30)
JĘZYKOZNAWSTWO
(18)
C2 (poziom biegłości językowej)
(12)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(12)
Nauczanie
(10)
CZYTANIE
(8)
Językoznawstwo
(8)
English language
(7)
Language and languages
(7)
Metody nauczania
(7)
Pomoce dydaktyczne
(6)
Dwujęzyczność
(5)
Język
(5)
NAUCZANIE
(5)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(5)
CPE (certyfikat językowy)
(4)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(4)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(4)
UCZENIE SIĘ
(4)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(3)
JĘZYK
(3)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(3)
Kultura
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Pisanie
(3)
Second language acquisition
(3)
Sprawność językowa
(3)
Słuchanie
(3)
Testy językowe
(3)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(2)
Dyskurs (językoznawstwo)
(2)
Język handlu i biznesu
(2)
Język środowiskowy
(2)
KOMPUTERY
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KULTURA
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
LEKSYKOLOGIA
(2)
Language acquisition
(2)
Language arts (Primary)
(2)
Literacy
(2)
Literatura
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Media literacy
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
PISANIE
(2)
POWIEŚĆ SZKOCKA
(2)
PRZEKŁADY
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
SOCJOLINGWISTYKA
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Technologia
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Uczenie się
(2)
Visual literacy
(2)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(2)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(2)
Applied Linguistics
(1)
Badania naukowe
(1)
Bilingualism
(1)
Blended learning
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Children
(1)
Czytanie
(1)
DRAMAT ANGIELSKI
(1)
DUCHOWOŚĆ
(1)
DZIECKO
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Education
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Estetyka
(1)
Fleksja
(1)
Fonologia
(1)
Foreign language
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY JĘZYKOWE (pedagog.)
(1)
Gramatyka
(1)
Gry komputerowe
(1)
Historia
(1)
INTERNET
(1)
Independent study
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Intercultural communication
(1)
Interdisciplinary approach in education
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski
(1)
Język specjalistyczny
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Językoznawstwo porównawcze
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
PODRĘCZNIKI
(5)
Program edukacyjny
(5)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(3)
Rejestracja dźwiękowa
(3)
Monografia
(2)
LITERATURA
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(74)
Edukacja i pedagogika
(69)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Kultura i sztuka
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
language
(98)
English language
(76)
language reader
(70)
teaching
(55)
language skills
(49)
readers
(43)
study and teaching
(35)
language learning
(31)
language acquisition
(28)
language teaching
(26)
linguistics
(26)
learning
(25)
EFL
(24)
second language acquisition
(24)
learning strategies
(16)
listening
(15)
exam
(14)
advanced level
(13)
foreign language
(13)
CPE
(12)
study
(12)
culture
(11)
language arts
(11)
C1 (poziom biegłości językowej)
(10)
Cambridge Advanced Exam
(10)
reading
(10)
education
(9)
second language learning
(9)
writing
(9)
bilingualism
(7)
listening skills
(7)
ELT
(6)
children
(6)
communication
(6)
literature
(6)
methods of teaching
(6)
practice tests
(6)
SLA
(5)
applied linguistics
(5)
discourse
(5)
literacy
(5)
pronunciation
(5)
speaking
(5)
vocabulary
(5)
C2
(4)
CAE
(4)
classroom managment
(4)
elementary level
(4)
grammar
(4)
intermediate
(4)
language teacher
(4)
media
(4)
methodology
(4)
teacher development
(4)
technology
(4)
Penguin Readers
(3)
communication skills
(3)
coursebook
(3)
foreign speakers
(3)
games
(3)
gender
(3)
journalism
(3)
language and culture
(3)
language and languages
(3)
multicultural education
(3)
newspaper
(3)
psycholinguistics
(3)
semantics
(3)
sociolinguistics
(3)
task-based learning
(3)
testing
(3)
tests
(3)
upper-intermediate
(3)
young learners
(3)
American literature
(2)
American novel
(2)
CLIL
(2)
English
(2)
English literature
(2)
Great Britain
(2)
Internet
(2)
United States
(2)
Wales
(2)
activity program
(2)
assessment
(2)
authentic text
(2)
behaviourism
(2)
bilingual education
(2)
business English
(2)
communicative competence
(2)
computer
(2)
context of speech
(2)
cultural studies
(2)
dyslexia
(2)
education studies
(2)
error
(2)
first language acquisition
(2)
group work
(2)
identity
(2)
intercultural communication
(2)
311 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: Informed teaching.
Bibliogr. przy pracach.
The following volume presents a collection of chapters pertaining to English studies. The transversal theme for all of them is the pedagogical issue of informed teaching. In this volume the reader will find results of research and reflection of academic researchers and practitioners which may implicitly or explicity inspire language teachers to improve school practices by presenting insights into language teaching related areas. The book is divided into four main areas. Part one focuses on communication related issues and discusses the development of work-related competences. Part two of the volume is devoted to intercultural issues in foreign language pedagogy. Part three contains ruminations on creativity and reflectivity at school. Part four of the volume encompasses ideas lying at the crossroads of linguistics and literature.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13524.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This superb book, much cited in recent articles and studies, popularized the notion that culture is not something "out there", as conceived and taught in many language classrooms, but something created in interaction between people separated culturally, historically and socially. As Brian Street remarked about 6 years ago, "culture is a verb". This book has been instrumental in changing notions of what culture is and how it can be explored in all its rich manifestations--whether in the classroom or out. The depth and sophistication of the book, far from being inhibitory, invites constant re-readings and new insights: 6 years of reading and re-reading has not exhausted the possibilities. Kramsch's remarkable blend of incisive yet delicately nuanced phrasing, yields a startling clarity of thought and style rare in academic discourse these days. The temptation to plagiarize is hard to resist. It is a pleasure to read this book, and if the term "food for thought" were ever well applied, it would be to this book. Because of its inter-disciplinary approach and ground-breaking nature, this book should be read by anyone in fields remotely connected to language and culture--not just teachers mainly concerned with applying insights to the classroom. Language teaching is often dumbed-down and reduced to a matter of simply applying the currently-accepted methodology; Kramsch has revealed that language teaching can be (and should be) an intellectual endeavour. She has done nothing less than to revolutionize the nature of the field. We have everything to thank her for it.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7901.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9187.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Context and Culture in Language Teaching / Claire Kramsch. - Ed. 1, 3 im. - Oxford : Oxford University Press, 1996. - VIII, 295 s. ; 22 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This superb book, much cited in recent articles and studies, popularized the notion that culture is not something "out there", as conceived and taught in many language classrooms, but something created in interaction between people separated culturally, historically and socially. As Brian Street remarked about 6 years ago, "culture is a verb". This book has been instrumental in changing notions of what culture is and how it can be explored in all its rich manifestations--whether in the classroom or out. The depth and sophistication of the book, far from being inhibitory, invites constant re-readings and new insights: 6 years of reading and re-reading has not exhausted the possibilities. Kramsch's remarkable blend of incisive yet delicately nuanced phrasing, yields a startling clarity of thought and style rare in academic discourse these days. The temptation to plagiarize is hard to resist. It is a pleasure to read this book, and if the term "food for thought" were ever well applied, it would be to this book. Because of its inter-disciplinary approach and ground-breaking nature, this book should be read by anyone in fields remotely connected to language and culture--not just teachers mainly concerned with applying insights to the classroom. Language teaching is often dumbed-down and reduced to a matter of simply applying the currently-accepted methodology; Kramsch has revealed that language teaching can be (and should be) an intellectual endeavour. She has done nothing less than to revolutionize the nature of the field. We have everything to thank her for it.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9514 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka. CD ROM zawiera : Activities 3.13, 4.6, 5.2, 5.4; Case studies 1-9; Classroom language.
This comprehensive guide to methodology and language learning covers the teaching of all four skills as well as assessment and lesson planning. An audio CD containing case study listening activities is included.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9107.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10731.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
A course in English language teaching / Penny Ur. - Second edition. - Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 2012. - X, 325 stron : ilustracje ; 27 cm.
Includes bibliographical references and index.
A completely revised and updated edition of A Course in Language Teaching. This book provides a comprehensive introduction to English language teaching, and is suitable for teachers in a variety of educational settings, including compulsory education. It has been completely revised and updated to include essential new topics for the modern English language teacher, including English as an international language, Content and Language Integrated Learning (CLIL) and using digital materials. It is ideal for initial teacher training and as a reference guide for practising teachers. The book combines theory and practice, with each unit containing tasks that encourage reflection and discussion, plus action tasks such as classroom observation and practice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21376.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Language Teaching Games and Contests / W. R. Lee. - Ed. 2 revised. - Oxford : Oxford University Press, 2008. - 208 s. : il. ; 22 cm.
Designed to make language learning enjoyable and effective, this book includes games for all age groups and language levels. Each chapter begins with a short introduction, and each game is then explained clearly and practically. The book is especially suitable for use with large classes.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9109.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10733.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Artykuły zawarte w tomie odnoszą się do szerokiego zakresu tematów. zostały one podzielone na cztery części, tj. Językoznawstwo / Linguistics, Literatura / Literature, Kultura / Culture oraz Nauczanie/Uczenie się / Teaching/Learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18090.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This old edition won't help if you consider taking CAE this year. Just find a new one (with 2015 specification). But still you can use it as the book that could help you enrich your vocabulary, improve your reading and listening skills.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Little Women / Louisa May Alcott. - Oxford : Oxford University Press, 1995. - 76 s. : il. ; 20 cm.
When Christmas comes for the four March girls, there is no money for expensive presents and they give away their Christmas breakfast to a poor family. But there are no happier girls in America than Meg, Jo, Beth, and Amy. They miss their father, of course, who is away at the Civil War, but they try hard to be good so that he will be proud of his 'little women' when he comes home. This heart-warming story of family life has been popular for more than a hundred years. An Oxford Bookworms Library reader for learners of English, adapted from the Louisa May Alcott original by John Escott.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 764.XXVIII.1 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
Considerable research has gone on in recent years into exactly what happens in the language classroom--what and how learners learn, what teachers actually do, and what kind of events take place. Sometimes the findings show that what happens is not what is expected when lessons are being prepared and taught. Allwright and Bailey set out to define the aims, principles, and objectives of classroom research, to describe the findings and relate these to teaching practice. All teachers will find in this book much that they can relate to their classrooms. It contains points to discuss, suggestions for further reading, and mini-projects, all of which can either be carried out by the individual reader or by teachers working in groups.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3219.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The Wrong Man / Kris Anderson. - Harlow : Longman, [1997]. - 16 s. : il. ; 21 cm.
(Longman Originals)
A stage 1 reader, this volume features a police commissioner on holiday near Ayers Rock in Australia. A warning is given that a killer is waiting for him there. Steve Malone, a police agent, has to find that killer - in two days. Then Steve receives a message about a "wrong man".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.374.XXVIII.1.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gold C1 Advanced : teacher's book / Clementine Annabell, Louise Manicolo, Rawdon Wyatt. - New edition, third impression. - Harlow : Pearson, 2019. - 176 strony : illustrations, 31 cm.
Uzupełnieniem kompletu jest Student's Book. Do książki dołączono płytę o tej samej sygnaturze.
Gold: British English | 4 levels Gold takes students from Preliminary to Advanced level, helping build their confidence and develop natural speaking skills in English every step of the way.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20720.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20719.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Resourceful Teacher Series.)
The Principled Communicative Approach offers a fresh take on communicative language teaching, based on cutting-edge research in psychology and linguistics. The Principled Communicative Approach integrates scientific discoveries with the accumulated experience of classroom practitioners. In this book the three renowned authors propose seven key principles that underlie effective communicative teaching, and then illustrate these principles with 75 practical classroom activities. The Principled Communicative Approach is a unique blend of theory embedded in practice, providing excellent resource material for the classroom that students will find motivating and very rewarding, but also useful information for teachers to keep up with the latest developments in the field.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17706.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
The affective domain and the emotional factors that influence language learning have been of interest in the field of language teaching for a number of years. By proposing a holistic approach to the learning process, this volume takes the position that the language learning experience will be much more effective when both affect and cognition are considered. The eighteen chapters discuss issues such as memory, anxiety, self-esteem, facilitation, autonomy, classroom activities, and assessment from the perspective of affect.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3621.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 243-253.
This book uses fifteen grounded research projects to explore innovative self-reflexive approaches to autonomy in language education. It emphasizes the multi-voiced and contradictory complexity of pursuing autonomy in language education and includes commentary chapters to help readers engage with key issues emerging from the research.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17479.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Bibliogr., index.
Many reading programs today overlook an essential component of literacy instruction-helping children develop an enduring love of reading. This authoritative and accessible guide provides a wealth of ideas for incorporating high-quality children's books of all kinds into K-6 classrooms. Numerous practical strategies are presented for engaging students with picturebooks, fiction, nonfiction, and nontraditional texts. Lively descriptions of recommended books and activities are interspersed with invaluable tips for fitting authentic reading experiences into the busy school day. Every chapter concludes with reflection questions and suggestions for further reading. The volume also features reproducible worksheets and forms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13929.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Summarizing current research and weaving it into practical instructional strategies that teachers can immediately use with young English language learners (ELLs), this book addresses a major priority for today's primary-grade classrooms. All aspects of effective instruction for ELLs are explored: oral language development and instruction, materials, word study, vocabulary, comprehension, writing, and home-school connections. Assessment is discussed throughout, and is also covered in a separate chapter. The volume is packed with realistic examples, lesson planning ideas, book lists, online resources, and reproducibles. Discussion and reflection questions enhance its utility as a professional development tool or course text.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13928.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
In "Notice and Note" Kylene Beers and Bob Probst introduce 6 'signposts' that alert readers to significant moments in a work of literature and encourage students to read closely. Learning first to spot these signposts and then to question them, enables readers to explore the text, any text, finding evidence to support their interpretations. In short, these close reading strategies will help your students to notice and note. In this timely and practical guide Kylene and Bob: examine the new emphasis on text-dependent questions, rigor, text complexity, and what it means to be literate in the 21st century; identify 6 signposts that help readers understand and respond to character development, conflict, point of view, and theme; provide 6 text-dependent anchor questions that help readers take note and read more closely; offer 6 Notice and Note model lessons, including text selections and teaching tools, that help you introduce each signpost to your students. "Notice and Note" will help create attentive readers who look closely at a text, interpret it responsibly, and reflect on what it means in their lives. It should help them become the responsive, rigorous, independent readers we not only want students to be but know our democracy demands.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14551.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics and Language Study)
The topics of autonomy and independence play an increasingly important role in language education. They raise issues such as learners' responsibility for their own learning, and their right to determine the direction of their own learning, the skills which can be learned and applied in self-directed learning and capacity for independent learning and the extents to which this can be suppressed by institutional education. This volume offers new insights into the principles of autonomy and independence and the practices associated with them focusing on the area of EFL teaching. The editors' introduction provides the context and outlines the main issues involved in autonomy and independence. Later chapters discuss the social and political implications of autonomy and independence and their effects on educational structures. The consequences for the design of learner-centred materials and methods is discussed, together with an exploration of the practical ways of implementing autonomy and independence in language teaching and learning . Each section of the book opens with an introduction to give structure to the development of ideas and themes, with synopses to highlight salient features in the text and help build upon the material of previous chapters.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3622.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 299-304.
This monograph constitutes a study of the communicator that is to be formed as a result of communicative processes. The creation of the aforementioned communicator will by analysed with particular reference to the field of non-native language teching and learning must face new challenges. This monograph constitues the complete presentation of the idea, backround and pedagogical applications of the transcommunicator.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 15743.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej