Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(138)
Forma i typ
Książki
(133)
Programy komputerowe
(6)
Rejestracje audio i wideo
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(126)
dostępne
(68)
nieokreślona
(5)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(13)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(57)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(131)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Lightbown Patsy M
(5)
Spada Nina
(5)
Zemach Dorothy E
(5)
Chamot Anna Uhl
(4)
Graham Carolyn
(4)
Dörnyei Zoltán
(3)
Küpper Lisa
(3)
Mann Malcolm
(3)
O'Malley J. Michael
(3)
Oxford Rebecca L
(3)
Taylore-Knowles Steve
(3)
Willis Jane
(3)
Barrett Barney
(2)
Bygate Martin
(2)
Byram Michael
(2)
Cotton David
(2)
Falvey David
(2)
Fleming Michael (1974- )
(2)
Kent Simon
(2)
Lansford Lewis
(2)
Lebeau Ian
(2)
Lewis Gordon
(2)
Littlewood William T
(2)
Lowe Susan
(2)
McKinnon Mark
(2)
Mercer Sarah
(2)
Pile Louise
(2)
Rees Gareth
(2)
Ryan Stephen
(2)
Sharma Pete (1956- )
(2)
Southern Anna
(2)
Strasser Thomas
(2)
Trappe Tonya
(2)
Allington Richard L
(1)
Amerstorfer Carmen M
(1)
Antonaros Suzanne
(1)
Barfield Andrew
(1)
Barrall Irene
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Beatty Ken
(1)
Beetlestone Florence 1943-
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Bentley Kay
(1)
Bixby Jennifer
(1)
Block Cathy Collins
(1)
Bourdais Daniele
(1)
Bowler Bill
(1)
Boyle Mike S
(1)
Bradbury Tom
(1)
Brock Annie
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Campbell Bruce 1945-
(1)
Campbell Linda 1948-2003
(1)
Caviglioli Oliver
(1)
Chi Julie C
(1)
Clandfield Lindsay
(1)
Cleary Timothy J
(1)
Cohen Andrew D
(1)
Cohen Anrew D
(1)
Corbett Greville
(1)
Couri Lilika
(1)
Davis Fiona
(1)
Dellar Hugh
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dembo Myron H. Motivation and learning strategies for college success
(1)
Dooley Jenny
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Edwards Lynda
(1)
Ellis Gail
(1)
Ellis Sue
(1)
Escobar Linda
(1)
Farrell Thomas S. C. (Thomas Sylvester Charles)
(1)
Forder Clare
(1)
Fortescue Sue
(1)
Goodlad Sinclair
(1)
Gordon John 1971-
(1)
Gray Karen
(1)
Greet Judith
(1)
Grice Tony
(1)
Griffiths Carol (1945- )
(1)
Grisewood Emma
(1)
Gębal Przemysław (1972- )
(1)
Harmer Jeremy (1947- )
(1)
Harris Neil
(1)
Hayes Nicky
(1)
Heward William L
(1)
Hidi Suzanne
(1)
Hinkel Eli
(1)
Hirst Beverly
(1)
Hockly Nicky
(1)
Hundley Heather
(1)
Hurd Stella
(1)
Ioannou-Georgiou Sophie
(1)
Ishihara Noriko
(1)
Israel Susan E
(1)
Jiménez Raya Manuel
(1)
Johnson Christine (1947- )
(1)
Johnson Keith
(1)
Jones Christopher (1949- )
(1)
Jones Francis
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(69)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
1945-19891989-2000
(1)
Kraj wydania
Wielka Brytania
(49)
Polska
(32)
Anglia
(19)
Kiribati
(8)
Nowy Jork (stan) (USA)
(8)
Stany Zjednoczone
(7)
Kalifornia (USA)
(6)
Niemcy
(3)
Kanada
(2)
Australia
(1)
nieznany (f)
(1)
Hawaje (USA)
(1)
Indie
(1)
Missouri (USA)
(1)
New Jersey (USA)
(1)
Singapur
(1)
Szwajcaria
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
angielski
(98)
polski
(39)
Odbiorca
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(6)
C1 poziom biegłości językowej
(4)
Poziom średniozaawansowany
(4)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(3)
Szkoły wyższe
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Poziom niższy średniozaawansowany
(2)
Poziom profesjonalny
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Temat
Język angielski
(48)
Nauczanie języków obcych
(46)
JĘZYK ANGIELSKI
(34)
Nauczanie
(20)
JĘZYKI
(11)
Metody nauczania
(11)
B2 (poziom biegłości językowej)
(8)
CZYTANIE
(6)
FCE (certyfikat językowy)
(6)
Language and languages
(6)
Nauki ekonomiczne
(6)
Dzieci
(5)
Psychologia nauczania
(5)
NAUCZANIE
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Strategie uczenia się
(4)
Czytanie
(3)
JĘZYKOZNAWSTWO
(3)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(3)
Kultura
(3)
Pisanie
(3)
Psychologia
(3)
Reading
(3)
Technologia
(3)
Tutoring
(3)
UCZENIE SIĘ
(3)
C1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Coaching
(2)
Dwujęzyczność
(2)
GRY JĘZYKOWE (pedagog.)
(2)
Język środowiskowy
(2)
Językoznawstwo
(2)
KOMPUTERY
(2)
Korepetycje
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Motywacja
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Second language acquisition
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Aplikacja mobilna
(1)
Blended learning
(1)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(1)
Chęć komunikowania się
(1)
Cognitive learning
(1)
Cross-cultural orientation
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Education
(1)
Educational technology
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Effective teaching
(1)
English language
(1)
FONETYKA
(1)
First grade (Education)
(1)
Gry komputerowe
(1)
INTERNET
(1)
Independent study
(1)
Internet
(1)
Język specjalistyczny
(1)
Języki angielski
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Kreatywność
(1)
Language acquisition
(1)
Language teachers
(1)
Learner autonomy
(1)
Learning strategies
(1)
Learning, Psychology of
(1)
Leksykologia
(1)
Lęk
(1)
Metacognition in children
(1)
Metoda projektów
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mówienie
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca zespołowa
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Reading (Primary)
(1)
Reading comprehension
(1)
Reading, Psychology of
(1)
Różnice indywidualne
(1)
Style poznawcze
(1)
Tablica multimedialna
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
WIELOJĘZYCZNOŚĆ
(1)
Wideo
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wymowa
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(17)
Monografia
(3)
BAJKA i BAŚŃ
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Rejestracja dźwiękowa
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(53)
Edukacja i pedagogika
(51)
Psychologia
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
learning
(101)
teaching
(40)
English language
(34)
learning strategies
(31)
language
(24)
English
(21)
reading
(16)
speaking
(13)
psychology
(12)
writing
(12)
study and teaching
(11)
second language acquisition
(10)
second language learning
(9)
B2
(8)
children
(8)
FCE
(6)
business
(6)
language acquisition
(6)
language learning
(6)
listening
(6)
study
(6)
teaching approaches
(6)
applied linguistics
(5)
linguistics
(5)
methods of teaching
(5)
ESL
(4)
culture
(4)
education
(4)
educational technology
(4)
grammar
(4)
language skills
(4)
motivation
(4)
pronunciation
(4)
vocabulary
(4)
assessment
(3)
behaviourism
(3)
business English
(3)
foreign language
(3)
language teaching
(3)
task-based learning
(3)
technology
(3)
young learners
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Content and Language Integrated Learning
(2)
EFL
(2)
classroom managment
(2)
coaching
(2)
cognitive learning
(2)
computer
(2)
effective teaching
(2)
error
(2)
first language acquisition
(2)
games
(2)
interactive whiteboards
(2)
learner
(2)
learning methods
(2)
learning skills
(2)
learning strategy
(2)
peer tutoring
(2)
planning
(2)
psychological aspects
(2)
reading comprehension
(2)
song
(2)
special educational need
(2)
teacher
(2)
web applications
(2)
CLIL
(1)
ELT
(1)
Interlanguage
(1)
Internet
(1)
Simple View of Reading
(1)
SpLD
(1)
Teaching Knowledge Test
(1)
academic achievement
(1)
acquisition
(1)
ageing
(1)
anxiety
(1)
audio-visual aids
(1)
autism spectrum disorders
(1)
behavioral strategies
(1)
behaviour
(1)
bilingual reader
(1)
blended learning
(1)
blindness
(1)
classroom activities
(1)
cognitive skills
(1)
cognitive style
(1)
communication
(1)
communication disorders
(1)
communication skills
(1)
computer games
(1)
conversation
(1)
creative thinking
(1)
cross-cultural perspective
(1)
deafness
(1)
digital technology
(1)
disability
(1)
discourse
(1)
138 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Longman Applied Linguistics)
Includes bibliographical references (page 323) and index.
An understanding of sociocultural context is crucial in second language learning yet developing this awareness often poses a real challenge to the typical language learner. This book is a practical language teachers' guide that focuses on how to teach socially and culturally appropriate language for effective communication. Moving beyond a purely theoretical approach to pragmatics, the volume offers practical advice to teachers, with hands-on classroom tasks included in every chapter. Readers will be able to: * Identify possible causes of learner errors and choices in cross-cultural communication * Understand second language acquisition theories that support their classroom practices * Develop a pragmatics-focused instructional component, classroom-based assessments, and curricula * Help learners to become more strategic about their learning and performance of speech acts * Incorporate technology into their approach to teaching pragmatics This book aims to close the gap between what research in pragmatics has found and how language is generally taught today. It will be of interest to all language teachers, graduate students in language teaching and linguistics, teacher educators, and developers of materials for teaching language.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17991.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 186-202.
The book has been inspired by the need to investigate the process of reading comprehension in native and additional languages, as well as the changes in word recognition as developed by primary Polish learners of English when exposed to a good quality balanced reading instruction. The recommendations for early reading instruction offered by the current English language methodology guidelines in Poland for grades 1-3 do not refer clearly to an approach which is constructed on a balanced combination of code-and meaning-based instruction [from introduction].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18096 [Magazyn 1], P.18094 [Magazyn 1], P.18095 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19838.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19837.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
A First Course in Psychology / Nicky Hayes. - Third Edition. - Cheltenham : Nelson, 1993. - VIII, 472 strony : ilustracje ; 23 cm.
Includes bibliographical references.
This text is written in a straight forward language that assumes no previous knowledge of the subject. It: features a summary of the main points at the end of each chapter; and includes a comprehensive glossary of terms at the back of the book, with updated ethical guidelines for psychological research.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20358 XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
In "Foreign and Second Language Learning", William Littlewood surveys recent research into how people acquire languages and considers its relevance for language teaching. He describes the most important studies and ideas about first language acquisition, and how these have influenced and developed into studies of second language acquisition. He considers the background of language theories which were current before the present interest in acquisition research, and looks at factors such as learners' errors, whether learners are predisposed to acquire language in certain sequences, why some people are apparently more successful at learning languages than others, and how learners make use of their new language to communicate. The use of clear examples, the careful explanation and balanced commentary on the research enable the reader to evaluate the evidence and consider the relevance of work in this field to the day to day concerns of teaching and learning languages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11873.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
In "Foreign and Second Language Learning", William Littlewood surveys recent research into how people acquire languages and considers its relevance for language teaching. He describes the most important studies and ideas about first language acquisition, and how these have influenced and developed into studies of second language acquisition. He considers the background of language theories which were current before the present interest in acquisition research, and looks at factors such as learners' errors, whether learners are predisposed to acquire language in certain sequences, why some people are apparently more successful at learning languages than others, and how learners make use of their new language to communicate. The use of clear examples, the careful explanation and balanced commentary on the research enable the reader to evaluate the evidence and consider the relevance of work in this field to the day to day concerns of teaching and learning languages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1721.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
An introductory textbook that assumes no prior knowledge of linguistics or second language acquisition, this book presents a comprehensive overview of the theoretical foundations, methods and practices of Teaching English as a Foreign Language (TEFL) for pre-service teachers. Lennon covers the theoretical bases for TEFL and addresses second language-acquisition research, past and present EFL teaching methodology, as well as psychological and social approaches to individual language-learner variation. Further chapters provide extensive yet accessible coverage on essential foundational topics, including chapters on pronunciation, grammar, vocabulary, literature and testing. Offering a sociocultural approach in which the teacher is seen as a facilitator and supporter of students’ self-directed learning, this text provides the prospective teacher with the knowledge and skills to be an effective educator in the EFL classroom. The targeted EFL focus makes this book ideal for pre-service teachers and for teacher training programmes around the world. Each chapter includes a Food for Thought section with questions for reflection and a Further Reading list.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 21436.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Opublikowano we współpracy z Cambridge ESOL, University of Cambridge, ESOL Examinations : English for Speakers of Other Languages.
Bibliogr. s. 124.
This course is designed for teachers and trainee teachers preparing for the Cambridge ESOL TKT: Content and Language Integrated Learning test (TKT: CLIL). It is ideal for both content and language teachers. Written by a CLIL expert in collaboration with Cambridge ESOL, this course covers the four key areas of the test: knowledge of CLIL and principles of CLIL, lesson preparation, lesson delivery and assessment. It will also be useful for anyone seeking an introduction to CLIL theory and practice. The TKT Course CLIL Module introduces teachers to the concepts and terminology central to CLIL and provides an introduction to its main theories, approaches and activities. Teachers are then encouraged to apply these to their own teaching contexts and analyse their usefulness to their own learners. Materials and activities are available which further develop and explore the topics introduced in the course.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16862.XXIV.14.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This guide is designed to provide beginning foreign language students with a general guide to language learning success, and to accompany second language textbooks. An introductory section is addressed to both teachers and students. The first chapter proposes that language learners can take charge of their own language learning experience. Chapter 2 encourages learners to set their own personal goals for learning. Chapters 3, 4, and 5 emphasize the importance of self-confidence in the language learning experience and offer ways to reduce anxiety and take risks. Chapter 6 encourages the learner to take a broad view of the language learning experience. The usefulness of cooperative learning is stressed in chapter 7, and the role of learning style is discussed in chapter 8. Chapters 9 and 10 look at differences between right- and left-brain functions in relation to language learning and use, and outline some "superlearning" techniques. Avoiding interference from one's native language and benefiting from mistakes are the subjects of chapters 11 and 12. Chapters 13 and 14 discuss delving into the target culture. The final chapter urges learners to treat language learning as a game. Each chapter is accompanied by a series of exercises.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1843 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2994.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Speaking / Martin Bygate. - Oxford : Oxford University Press, 2010. - X, 125 s. : il. ; 25 cm.
(Language Teaching : A Scheme for Teacher Education)
How do learners learn to speak a foreign language? What different approaches have been developed to teach this important skill? Speaking deals with both these questions, providing clear explanations of recent research and developments in methodology. In the final section the author suggests practical ways in which teachers can gain a better understanding of the role of oral classroom activities.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9111.XXIV.14.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10736.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mindful learning : 101 proven strategies for student and teacher success / Linda Campbell, Bruce Campbell. - Second edition - Thousand Oaks, CA : Corwin Press, copyright 2009. - XI, 201 pages : illustrations ; 28 cm.
Includes bibliographical references (p. 180-195) and index.
Mindful Learning, Second Edition is an ideal resource for any classroom teacher who wants an answer to the question, 'How can I make my teaching more effective?' With a focus on activating students' prior knowledge and facilitating active learning through varied instructional methods, Linda Campbell and new coauthor, Bruce Campbell, offer 101 teaching strategies that are grounded in best classroom practices and research from the cognitive sciences. Every technique has a proven track record with students of diverse ages, languages, abilities, and socioeconomic status and teachers of every grade level will find strategies for any content area to apply or adapt to individual classroom needs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18705.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Students learn the language of content areas and are taught to combine context and learning strategies to successfully transition to academic subjects.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3059.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Students learn the language of content areas and are taught to combine context and learning strategies to successfully transition to academic subjects.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3060.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Students learn the language of content areas and are taught to combine context and learning strategies to successfully transition to academic subjects.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3061.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Self-Regulated Learning Guide introduces K-12 teachers to the basics of self-regulation. Highly practical and supported by cutting-edge research, this book offers a variety of techniques for seamlessly infusing self-regulated learning principles into the classroom and for nurturing students’ motivation to strategize, reflect, and succeed. Featuring clear explanations of the psychology of self-regulation, these nine chapters provide teachers with core concepts, realistic case scenarios, reflection activities, and more to apply SRL concepts to classroom activities with confidence.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21805.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21804.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategies in learning and using a second language / Andrew D. Cohen. - 2nd ed. - Harlow, England ; New York : Pearson/Longman, c2011. - XIV, 425 s. : ill. ; 24 cm.
(Longman applied linguistics)
Includes bibliographical references and index.
Strategies in Learning and Using a Second Language examines what it takes to achieve long-term success in languages beyond the first language. Distinguishing language learning from language-use strategies, Andrew D. Cohen disentangles a morass of terminology to help the reader see what language strategies are and how they can enhance performance. In this fully revised and substantially rewritten second edition, every chapter has been reworked, with material either updated or replaced. Entirely new material has also been developed based on examples of specific strategies supplied by actual learners, mostly drawn from a website featuring these strategies in the learning of Spanish grammar.Strategies in Learning and Using a Second language will be an invaluable resource for language teachers and researchers, as well as for administrators of second language programmes and for students of applied linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.14813.XXIV.14.11 [Czytelnia A], 15603.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
The Psychology of Second Language Acquisition offers a systematic and accessible overview of the main psychological areas and theories in order to keep abreast of the ongoing paradigm shift. Readers will find succinct and up-to-date descriptions of a wide range of psycholinguistic and neuropsychological topics such as language and the brain; neuroimaging and other research methods in psycholinguistics and brain research; non-nativist approaches to language acquisition; explicit/implicit learning and memory, procedural/declarative knowledge, and the automatization of language skills; learner characteristics, age effects, and the critical period hypothesis; and the psychological basis of language learning in educational contexts.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18633.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18632.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research Series / editors Susan M. Gass, Alison Mackey)
Over the past decade, the focus of inquiry into the psychology of SLA has shifted from the analysis of various characteristics within individuals towards a greater consideration of individuals’ dynamic interactions with diverse contexts. This revisit of the bestselling The Psychology of the Language Learner reflects on these developments by challenging some of the assumptions upon which the original text was based, maintaining the familiar structure of the original, while situating the discussion within a very different theoretical framework. Written in a lively, accessible style, the book considers how the field has evolved and maintains a keen eye on the future, suggesting exciting new directions for the psychology of SLA. The Psychology of the Language Learner Revisited will appeal to students and researchers in a wide range of disciplines, including applied linguistics, second language acquisition, modern languages, and psychology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18631.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18630.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 473-520 i bibliografie, netografie przy rozdziałach.
“The book is founded on the task-based approach and positive education, reflecting contemporary trends and tendencies in foreign language teaching methodology. Compared to other similar publications available on the Polish market, the book’s most distinguishing feature is the attention devoted not only to developing the students’ language competence, but also their well-being, which is in keeping with the tenets of positive psychology. Academic in form, it is a truly unique volume that fills the gap in this type of literature on the Central European publishing market.” Prof. Michał B. Paradowski, University of Warsaw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22178.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22177.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition ; 67)
Includes bibliographical references (pages 199-217) and index.
This book addresses fundamental questions regarding the relationships between successful language learning and strategy use and development according to learner, situational or target variables. It considers strategy effectiveness from an individual point of view and discusses pedagogical issues, especially relating to teacher perceptions and training, classroom and learner factors, methodology and content.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14815.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15609.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Exceptional Children: An Introduction to Special Education has always been known for its innovation, strong research base and accessibility. The tenth edition has all of those strengths, but has a greater focus on highly effective, research-based practices that are described in a very step-by-step, applied manner. Heward presents an informative and responsible introduction to the professional practices, trends, and research that define contemporary special education while also conveying the diversity and excitement of this changing field. The book is for those teachers who will be professionals in the area of special education or those who are working with students that have exceptionalities.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22819.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22818.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej