Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(2)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(29)
dostępne
(24)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(20)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(30)
Autor
Chamot Anna Uhl
(3)
Küpper Lisa
(3)
O'Malley J. Michael
(3)
Oxford Rebecca L
(3)
Dörnyei Zoltán
(2)
Littlewood William T
(2)
Allington Richard L
(1)
Amerstorfer Carmen M
(1)
Block Cathy Collins
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Bygate Martin
(1)
Chi Julie C
(1)
Cleary Timothy J
(1)
Cohen Andrew D
(1)
Cohen Anrew D
(1)
Corbett Greville
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dembo Myron H. Motivation and learning strategies for college success
(1)
Gębal Przemysław (1972- )
(1)
Hurd Stella
(1)
Johnson Keith
(1)
Kappler Barbara
(1)
Khurshid Ahmad (1948- )
(1)
Kiński Czesław
(1)
Knight Paul
(1)
Lassegard James P
(1)
Lewandowska Ewa
(1)
Lewis Tim Dr
(1)
Lindsay Cora
(1)
Macaro Ernesto
(1)
Mercer Sarah (1974- )
(1)
Morrow Lesley Mandel
(1)
Nasukhah N
(1)
Nowak Sabina A. (filolog)
(1)
Oxford Rebecca L. (1946- )
(1)
Paige R. Michael
(1)
Pressley Michael
(1)
Robinson Peter (1956- )
(1)
Rogers Margaret
(1)
Ryan Stephen
(1)
Seli Helena
(1)
Sussex Roland
(1)
Szulc-Kurpaska Małgorzata
(1)
Szyszka Magdalena (filolog)
(1)
Watkins Peter
(1)
Wharton-McDonald Ruth
(1)
Wingate Jim
(1)
Zemsauer Nicole
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(10)
Kiribati
(8)
Anglia
(6)
Nowy Jork (stan) (USA)
(4)
Hawaje (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(17)
angielski
(14)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(13)
Nauczanie języków obcych
(9)
JĘZYKI
(5)
Language and languages
(4)
NAUCZANIE
(4)
JĘZYKOZNAWSTWO
(3)
Metody nauczania
(3)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Second language acquisition
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
CZYTANIE
(1)
Cross-cultural orientation
(1)
Dwujęzyczność
(1)
English language
(1)
First grade (Education)
(1)
Independent study
(1)
Język angielski
(1)
Językoznawstwo
(1)
KOMPUTERY
(1)
Language acquisition
(1)
Learning strategies
(1)
Lęk
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Motywacja
(1)
Nauczanie
(1)
PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
(1)
Reading (Primary)
(1)
Wymowa
(1)
Gatunek
BAJKA i BAŚŃ
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Opracowanie
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Językoznawstwo
(8)
Psychologia
(2)
Słowo kluczowe
learning strategies
(31)
teaching
(11)
language
(9)
study and teaching
(7)
English language
(6)
language acquisition
(5)
language learning
(4)
second language acquisition
(4)
second language learning
(4)
ESL
(3)
foreign language
(3)
language skills
(3)
learning
(3)
psychology
(3)
study
(3)
behaviourism
(2)
error
(2)
first language acquisition
(2)
learner
(2)
motivation
(2)
psychological aspects
(2)
reading
(2)
speaking
(2)
anxiety
(1)
behavioral strategies
(1)
classroom activities
(1)
classroom managment
(1)
computer
(1)
conversation
(1)
cross-cultural perspective
(1)
education
(1)
individual differences
(1)
language assessment
(1)
listening
(1)
motivational strategies
(1)
pedagogy
(1)
planning
(1)
pronunciation
(1)
special educational need
(1)
story
(1)
thinking styles
(1)
writing
(1)
young learners
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Based on current research, this text provides ESL/EFL and foreign language teachers with practical recommendations for developing their students' second language learning strategies. Detailed suggestions for strategy use in each of the four language skills are included as well as case studies and models for setting up similar programs.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15586 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1714.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3064.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The book covers the essentials of classroom management, teaching vocabulary, grammar, speaking, listening, reading, writing and pronunciation. There are also chapters on error correction, learner independence, learner variation, planning (including several full lesson plans), teaching in different contexts (ESOL, one-to-one, business, and young learners, and professional development. The appendices contain a summary of terminology to describe grammar, and also the form and main uses of many verb patterns. The book is ideal for people enrolling on, or following a Cambridge CELTA course, a Trinity College London certificate in TESOL course or any other pre-service EFL course.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9061.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10647.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
The Psychology of Second Language Acquisition offers a systematic and accessible overview of the main psychological areas and theories in order to keep abreast of the ongoing paradigm shift. Readers will find succinct and up-to-date descriptions of a wide range of psycholinguistic and neuropsychological topics such as language and the brain; neuroimaging and other research methods in psycholinguistics and brain research; non-nativist approaches to language acquisition; explicit/implicit learning and memory, procedural/declarative knowledge, and the automatization of language skills; learner characteristics, age effects, and the critical period hypothesis; and the psychological basis of language learning in educational contexts.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18633.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18632.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research Series / editors Susan M. Gass, Alison Mackey)
Over the past decade, the focus of inquiry into the psychology of SLA has shifted from the analysis of various characteristics within individuals towards a greater consideration of individuals’ dynamic interactions with diverse contexts. This revisit of the bestselling The Psychology of the Language Learner reflects on these developments by challenging some of the assumptions upon which the original text was based, maintaining the familiar structure of the original, while situating the discussion within a very different theoretical framework. Written in a lively, accessible style, the book considers how the field has evolved and maintains a keen eye on the future, suggesting exciting new directions for the psychology of SLA. The Psychology of the Language Learner Revisited will appeal to students and researchers in a wide range of disciplines, including applied linguistics, second language acquisition, modern languages, and psychology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18631.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18630.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second language acquisition ; 33)
Includes bibliographical references and index.
In recent years traditional, classroom-based language tuition has been increasingly overshadowed by innovative approaches, such as distance learning, supported independent learning and blended learning (with an online component). This timely volume examines the use of language learning strategies in a range of independent settings, and addresses key issues for independent learners such as autonomy, strategic awareness and self-regulation.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14809.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15588.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(New Directions in Language Teaching)
The book discusses the importance of computers in the upcoming era of IT generation as far as ELT and learning are concerned. It also advertises the use of technology in the classroom as the mean of motivating young students.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11155.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and Researching Language Learning Strategies / Rebecca L. Oxford. - Second Edition. - London ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2017. - XV, 354 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Applied Linguistics in Action)
Includes bibliographical reference and index.
Now in its second edition, Teaching and Researching Language Learning Strategies: Self-Regulation in Context charts the field systematically and coherently for the benefit of language learning practitioners, students, and researchers. This volume carries on the author's tradition of linking theoretical insights with readability and practical utility and offers an enhanced Strategic Self-Regulation Model. It is enriched by many new features, such as the first-ever major content analysis of published learning strategy definitions, leading to a long-awaited, encompassing strategy definition that, to a significant degree, brings order out of chaos in the strategy field. Rebecca L. Oxford provides an intensive discussion of self-regulation, agency, and related factors as the "soul of learning strategies." She ushers the strategy field into the twenty-first century with the first in-depth treatment of strategies and complexity theory.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21797.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21796.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references and index.
An important goal in every first-grade classroom is to get children reading--but how? This book examines current research on first-grade literacy instruction, and shows how it translates into what good teachers really do in the classroom. The authors, premier early literacy scholars and educators, describe several studies of effective beginning reading instruction conducted across the country. They then take readers directly into the classrooms of five highly successful teachers, exploring the reading, writing, and classroom management techniques these practitioners use to boost student engagement and achievement. The book provides readers with a vivid picture of the complexities of successful teaching. In particular, it demonstrates ways that teachers can blend elements of both holistic and skills approaches to provide rich and enjoyable learning environments for young readers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15590.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Copycats)
"Knowing me, Knowing You" provides a variety of photocopiable quizzes, questionnaires and other activities designed to develop effective learning strategies and enable teachers and students to find out more about themselves and each other.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9047 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9046.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10627.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Speaking / Martin Bygate. - Oxford : Oxford University Press, 2010. - X, 125 s. : il. ; 25 cm.
(Language Teaching : A Scheme for Teacher Education)
How do learners learn to speak a foreign language? What different approaches have been developed to teach this important skill? Speaking deals with both these questions, providing clear explanations of recent research and developments in methodology. In the final section the author suggests practical ways in which teachers can gain a better understanding of the role of oral classroom activities.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9111.XXIV.14.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10736.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 257-265) and indexes.
Motivation and Learning Strategies for College Success provides a framework organized around motivation, methods of learning, time management, control of the physical and social environment, and monitoring performance that makes it easy for students to recognize what they need to do to become academically successful. Full of rich pedagogical features and exercises, students will find Follow-Up Activities, opportunities for Reflection, Chapter-End Reviews, Key Points, and a Glossary. Seli and Dembo focus on the most relevant information and features to help students identify the components of academic learning that contribute to high achievement, to master and practice effective learning and study strategies, and to complete self-regulation studies that teach a process for improving their academic behavior. Combining theory, research, and application, this popular text guides college students on how to improve their study skills and become self-regulated learners.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21792.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21791.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Learning about Language / ed. Geoffrey Leech, Mick Short)
"An Introduction to Foreign Language Learning and Teaching" presents an engaging, student-friendly guide to the fields of foreign language learning and teaching. For students beginning their study of these fields, the book provides essential background information, dealing with language learning and teaching in a clear and comprehensible way. An Introduction will also be of value to teachers in training and those already working in the field, providing an up-to-date overview which focuses on contemporary issues while at the same time providing an important historical perspective.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9048 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10630.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10629.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aimed at students who want to make the most of their study abroad experience, this flexible and user-friendly guide helps students identify and use a wide variety of language- and culture-learning strategies. The guide begins with three inventories designed to help students be more aware of how they currently learn language and culture. The following sections provide students with tools and creative activities they can use to enhance their favored learning strategies and try out unfamiliar ones. Students can use this guide as they prepare for study abroad, during their experience, and once they return to maximize their experience.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14812.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 15593.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.298 [Czytelnia A], CD.297 [Czytelnia A] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Learning and Language Teaching ISSN 1569-9471 ; Volume 2)
Second language learners differ in how successfully they adapt to, and profit from, instruction. This book aims to show that adaptation to L2 instruction, and subsequent L2 learning, is a result of the interaction between learner characteristics and learning contexts. Describing and explaining these interactions is fundamentally important to theories of instructed SLA, and for effective L2 pedagogy. This collection is the first to explore this important issue in contemporary task-based, immersion, and communicative pedagogic settings. In the first section, leading experts in individual differences research describe recent advances in theories of intelligence, L2 aptitude, motivation, anxiety and emotion, and the relationship of native language abilities to L2 learning. In the second section, these theoretical insights are applied to empirical studies of individual differences-treatment interactions in classroom learning, experimental studies of the effects of focus on form and incidental learning, and studies of naturalistic versus instructed SLA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10633.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Learning and Teaching)
Offers a unique approach to researching pronunciation learning strategies Discusses the interplay of two L2-learner characteristics/individual differences (pronunciation learning strategies and language anxiety) that affect the processes of foreign language acquisition Provides important guidelines for foreign-language scholars, teachers and learners interested in pronunciation teaching/learning
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21793.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 473-520 i bibliografie, netografie przy rozdziałach.
“The book is founded on the task-based approach and positive education, reflecting contemporary trends and tendencies in foreign language teaching methodology. Compared to other similar publications available on the Polish market, the book’s most distinguishing feature is the attention devoted not only to developing the students’ language competence, but also their well-being, which is in keeping with the tenets of positive psychology. Academic in form, it is a truly unique volume that fills the gap in this type of literature on the Central European publishing market.” Prof. Michał B. Paradowski, University of Warsaw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22178.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22177.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka. CD ROM zawiera : Activities 3.13, 4.6, 5.2, 5.4; Case studies 1-9; Classroom language.
This comprehensive guide to methodology and language learning covers the teaching of all four skills as well as assessment and lesson planning. An audio CD containing case study listening activities is included.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9107.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10731.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
In "Foreign and Second Language Learning", William Littlewood surveys recent research into how people acquire languages and considers its relevance for language teaching. He describes the most important studies and ideas about first language acquisition, and how these have influenced and developed into studies of second language acquisition. He considers the background of language theories which were current before the present interest in acquisition research, and looks at factors such as learners' errors, whether learners are predisposed to acquire language in certain sequences, why some people are apparently more successful at learning languages than others, and how learners make use of their new language to communicate. The use of clear examples, the careful explanation and balanced commentary on the research enable the reader to evaluate the evidence and consider the relevance of work in this field to the day to day concerns of teaching and learning languages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11873.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
In "Foreign and Second Language Learning", William Littlewood surveys recent research into how people acquire languages and considers its relevance for language teaching. He describes the most important studies and ideas about first language acquisition, and how these have influenced and developed into studies of second language acquisition. He considers the background of language theories which were current before the present interest in acquisition research, and looks at factors such as learners' errors, whether learners are predisposed to acquire language in certain sequences, why some people are apparently more successful at learning languages than others, and how learners make use of their new language to communicate. The use of clear examples, the careful explanation and balanced commentary on the research enable the reader to evaluate the evidence and consider the relevance of work in this field to the day to day concerns of teaching and learning languages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1721.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej