Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(116)
Forma i typ
Książki
(116)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(108)
dostępne
(58)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(40)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(108)
Autor
Ellis Rod
(6)
Roach Peter (1943- )
(5)
Crystal David (1941- )
(3)
Kramsch Claire
(3)
McCarthy Michael (1947- )
(3)
Trudgill Peter
(3)
Widdowson H. G
(3)
Yule George
(3)
Atkinson Martin
(2)
Britain David
(2)
Carter Ronald (1947- )
(2)
Clahsen Harald
(2)
Hoey Michael (1948- )
(2)
Radford Andrew
(2)
Skehan Peter
(2)
Sobkowiak Włodzimierz
(2)
Spencer Andrew
(2)
Trask R. L
(2)
Allen J. P. B
(1)
Armstrong Nigel
(1)
Baker Mona
(1)
Barber Charles
(1)
Barnhardt Sarah
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Bauer Laurie (1949- )
(1)
Bell Roger T. (1938- )
(1)
Benati Alessandro G
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Bot Kees de
(1)
Brown Gillian (1937- )
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Brown James Dean
(1)
Bygate Martin
(1)
Byram Michael
(1)
Campbell Stuart (1950- )
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Chomsky Noam (1928- )
(1)
Cohen Andrew D
(1)
DeCarrico Jeanette S
(1)
El-Dinary Pamela Beard
(1)
Fabb Nigel
(1)
Fairclough Norman
(1)
Finch Geoffrey
(1)
Firth J.R
(1)
Fleming Michael (1974- )
(1)
Freeman David E
(1)
Freeman Yvonne S
(1)
Gamerschlag Thomas
(1)
Grabe Wiliam
(1)
Greene Judith (1936- )
(1)
Głaz Adam (1970- )
(1)
Haegeman Liliane
(1)
Hannah Jean
(1)
Hatim Basil
(1)
Haynes John (1936- )
(1)
Hughes Arthur (1941- )
(1)
Hughes Rebecca (1962- )
(1)
Ishihara Noriko
(1)
Jackson Howard
(1)
Johnson Keith
(1)
Kalenscher Tobias
(1)
Kenworthy Joanne
(1)
Krashen Stephen D
(1)
Kumaravadivelu B. (1948- )
(1)
Lado Robert (1915- )
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Lee David Alan (1939- )
(1)
Lehmann Winfred P
(1)
Lieber Rochelle 1954-
(1)
Lorenzo-Modia Maria Jesús
(1)
Lowie Wander (1959- )
(1)
Lyons John 1932-
(1)
Löner Sebastian
(1)
Macaro Ernesto
(1)
Macpherson Robin (1952- )
(1)
Malmkjoer Kirsten
(1)
McKay Sandra Lee
(1)
McMordie W
(1)
Munday Jeremy
(1)
Munday Jeremy (1960- )
(1)
Nattinger James R
(1)
Newmeyer Frederick J
(1)
Odlin Terence
(1)
Pahl Kate
(1)
Painter Lesley
(1)
Paul Gill
(1)
Piasecka Liliana
(1)
Podesva Robert
(1)
Porwoł Monika
(1)
Rheindorf Markus
(1)
Rodgers S. Theodore
(1)
Rost Michael
(1)
Rowsell Jennifer
(1)
Saeed John I
(1)
Saville-Troike Muriel 1936-
(1)
Schlauch Margaret (1898-1986)
(1)
Schrenk Markus
(1)
Scovel Thomas (1939- )
(1)
Seidl Jennifer
(1)
Seliger Herbert W
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(49)
1990 - 1999
(33)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
10 - 19
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(92)
Anglia
(11)
Kiribati
(3)
Wielka Brytania
(3)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
Niemcy
(1)
Illinois (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
nieznany (us)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(90)
angielski
(26)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(53)
JĘZYKOZNAWSTWO
(44)
JĘZYKI
(14)
Językoznawstwo
(13)
PRZEKŁADY
(7)
Nauczanie języków obcych
(5)
Język angielski
(3)
JĘZYK
(2)
JĘZYK POLSKI
(2)
KULTURA
(2)
Second language acquisition
(2)
Semantyka
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
AFAZJA
(1)
CZYTANIE
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
FRAZEOLOGIA
(1)
Gramatyka
(1)
Historia
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO KOGNITYWNE
(1)
Język
(1)
Językowy obraz świata
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korpus językowy
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
Kultura popularna
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Metody badawcze
(1)
Modalność językowa
(1)
Morfologia (językoznawstwo)
(1)
Nauczanie
(1)
Ontologia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PRACA DOMOWA UCZNIA
(1)
PRZEKŁADY ANGIELSKIE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
Poznanie
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Publicystyka
(1)
RUSIECKI, JAN (1926- )
(1)
SEMANTYKA LINGWISTYCZNA
(1)
Semiotyka
(1)
Warhol, Andy (1928-1987)
(1)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(18)
Edukacja i pedagogika
(6)
Historia
(1)
Słowo kluczowe
linguistics
(116)
applied linguistics
(21)
language
(21)
English language
(16)
teaching
(13)
second language acquisition
(10)
ELT
(9)
EFL
(8)
phonetics
(8)
culture
(7)
English phonetics
(6)
psycholinguistics
(6)
ESL
(5)
learning
(5)
syntax
(5)
translation
(5)
SLA
(4)
comparative linguistics
(4)
semantics
(4)
cognitive grammar
(3)
discourse
(3)
grammar
(3)
vocabulary
(3)
English grammar
(2)
English syntax
(2)
authentic text
(2)
context of speech
(2)
historical linguistics
(2)
history
(2)
intercultural studies
(2)
interpreting
(2)
language and culture
(2)
lexicon
(2)
literary text
(2)
literature
(2)
methodology
(2)
morphology
(2)
pragmatics
(2)
psychology
(2)
reading
(2)
research
(2)
research method
(2)
sociolinguistics
(2)
spoken language
(2)
story
(2)
structure
(2)
translating
(2)
Andy Warhol
(1)
Chomsky Noah
(1)
English accent
(1)
English dialects
(1)
Interlanguage
(1)
Polish language
(1)
academic English
(1)
aphasia
(1)
bilingualism
(1)
change
(1)
cognition
(1)
cognitive linguistics
(1)
communication
(1)
communicative competence
(1)
composition
(1)
corpora
(1)
creative writing
(1)
dialect
(1)
digital libraries
(1)
discourse analysis
(1)
education
(1)
ethics
(1)
etymology
(1)
first language acquisition
(1)
foreign language
(1)
generative grammar
(1)
generative linguistics
(1)
history of language
(1)
homework
(1)
identity
(1)
idiom
(1)
intercultural teaching
(1)
interpretation
(1)
language acquisition
(1)
language and languages
(1)
language and society
(1)
language assessment
(1)
language learning
(1)
language structure
(1)
lexicology
(1)
listening
(1)
literacy
(1)
mass media
(1)
media
(1)
native language
(1)
natural approach
(1)
ontology
(1)
open data
(1)
philosophy
(1)
phonics
(1)
phonology
(1)
phraseology
(1)
popular culture
(1)
116 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Homework / Lesley Painter. - Oxford : Oxford University Press, 2004. - XIV, 146 s. : il. ; 25 cm.
(Resource Books For Teachers)
Over 100 classroom activities. Will encourage students to actually do their homework! Encourages learning outside the classroom. The companion website (www.oup.com/elt/teacher/rbt) provides regular updates to the information and ideas in the book.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6841 [Magazyn 1], P.6840 [Magazyn 1], P.6839 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7642.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7641.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ISSN 1233-6408 ; nr 411)
Bibliogr. s. 217-230. Indeks.
Reading in the native and consequently in a foreign language is related not only to how well we know the language but also to a whole gamut such factors as language aptitude, reading motivation, reading strategies, learning styles, personality, reading anxiety, gender, attitude to reading, dyslexia, socio-economic status of the family or home environment. Fluent reading in a foreign language is connected with fluent native language reading and both depend on proficiency in a given language, but also on language talent, parent’s education and employment and – very important – access to the classic writings of Polish literature and the use of the Internet in order to get knowledge. Foreign text readers rely not only on the knowledge of the language but also on their general knowledge, experience and reading practices that are shaped by the world in which they live.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9807.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
A comprehensive guide to conducting research projects in linguistics, this book provides a complete training in state-of-the-art data collection, processing, and analysis techniques. The book follows the structure of a research project, guiding the reader through the steps involved in collecting and processing data, and providing a solid foundation for linguistic analysis. All major research methods are covered, each by a leading expert. Rather than focusing on narrow specializations, the text fosters interdisciplinarity, with many chapters focusing on shared methods such as sampling, experimental design, transcription and constructing an argument. Highly practical, the book offers helpful tips on how and where to get started, depending on the nature of the research question. The only book that covers the full range of methods used across the field, this student-friendly text is also a helpful reference source for the more experienced researcher and current practitioner.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21546.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21545.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Linguistics : an introduction / Andrew Radford, Martin Atkinson, David Britain, Harald Clahsen, Andrew Spencer. - Second edition, eighth printing. - Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 2015. - XV, 433 pages : illustrations ; 26 cm.
Includes bibliographical references (pages 415-421) and index.
Written by a team based at one of the world's leading centres for linguistic teaching and research, the second edition of this highly successful textbook offers a unified approach to language, viewed from a range of perspectives essential for students' understanding of the subject. Using clear explanations throughout, the book is divided into three main sections: sounds, words, and sentences. In each, the foundational concepts are introduced, along with their application to the fields of child language acquisition, psycholinguistics, language disorders, and sociolinguistics, giving the book a unique yet simple structure that helps students to engage with the subject more easily than other textbooks on the market. This edition includes a completely new section on sentence use, including an introduction and discussion of core areas of pragmatics and conversational analysis; coverage of sociolinguistic topics, introducing communities of practice; a wealth of new exercise material and updated further reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18069.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Routledge Handbooks in Applied Linguistics)
Includes bibliographical references and index.
This is the first handbook of literacy studies to recognise new trends and evolving trajectories together with a focus on radical epistemologies of literacy. The Routledge Handbook of Literacy Studies is an essential reference for undergraduate and postgraduate students and those researching and working in the areas of applied linguistics and language and literacy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20520.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
English idioms and how to use them / Jennifer Seidl, W. McMordie. - Warszawa : PWN, 1978. - [4], 267, [1] s. ; 20 cm.
Index s. 256-267
Przedruk oryg.: Oxford University Press, 1978
This is the 5th edition of this reference book providing intermediate to advanced level students with information about over 3000 idioms. Each idiom is listed, explained and presented in context to enable students to understand how and when to use it.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8902 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Routledge Handbook of Applied Linguistics / edited by James Simpson. - First edition. - Milton Park, Abingdon, [UK] ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2011. - XIX, 725 pages ; illustrations ; 26 cm.
(Routledge Handbooks in Applied Linguistics)
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Includes bibliographical references and index.
The chapters are written by specialists from around the world. Each one provides an overview of the history of the topic, the main current issues and possible future trajectory. Where appropriate, authors discuss the impact and use of new technology in the area. Suggestions for further reading are provided with every chapter. The Routledge Handbook of Applied Linguistics is an essential purchase for postgraduate students of applied linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20519.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching and Learning Vocabulary / Linda Taylor. - New York [et al.] : Prentice Hall, 1990. - XII, 93 s. : ryc., tab. ; 23 cm.
(Language Teaching Methodology Series)
Forma i typ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3186.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Language Change / R. L. Trask. - London; New York : Routledge, [1994]. - VII, 93 s. ; 25 cm.
(Language Workbooks)
In "Language Change" , R. L. Trask uses data from English and other languages to introduce the concepts central to language change. Language Change: covers the most frequent types of language change and how languages are born and die uses data-based exercises to show how languages change looks at other key areas such as attitudes to language change, and the consequences of changing language.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3246.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This is an introduction to the main varieties of English spoken throughout the world. This edition has been expanded and updated to add substantial information on regional and ethnic varieties of American English. It also examines a wide range of non-native varieties of English, from West Africa to Bangladesh, and Pakistan to the Philippines. The book is aimed at teachers and advanced learners of English as a second or foreign language, and to students and lecturers with an interest in the English language, sociolinguistics and language variation. A complementary cassette is also available. It presents the vowel systems of the varieties of English discussed in the book, together with readings by a native speaker.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3192.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach, wykaz publikacji prof. J. Rusieckiego s. 20-32
The book aims to dispel some of the myths surrounding the place of oral and written error correction in language education by providing an exhaustive and up-to-date account of issues involved in this area, taking the stance that the provision of corrective feedback constitutes an integral part of form-focused instruction.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8486.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9880.XXIV.14 [Czytelnia A], 9881.XXIV.14 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Introducing Second Language Acquisition / Muriel Saville-Troike and Karen Barto. - Third edition. - Cambridge : Cambridge Univeristy Press, 2017 - X, 232 strony : ilustracje ; 26 cm.
(Cambridge Introductions to Language and Linguistics)
Includes bibliographical references (pages 219-229) and index.
Providing a solid foundation in second language acquisition, this book has become the leading introduction to the subject for students of linguistics, psychology and education, and trainee language teachers. Now in its third edition, the textbook offers comprehensive coverage of fundamental concepts, including second language acquisition (SLA) in adults and children, in formal and informal learning contexts, and in diverse socio-cultural settings, and takes an interdisciplinary approach, encouraging students to consider SLA from linguistic, psychological and social perspectives. Each chapter contains a list of key terms, a summary, and a range of graded exercises suitable for self-testing and class discussion. The third edition has been revised throughout, and features new material on the practical aspects of teaching language, along with updated online resources, including new classroom activities to accompany each chapter, as well as updated references and further reading suggestions.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21526.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21525.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Learning about Language)
Includes bibliographical references (p. [183]-195) and index.
Examines the ways language has changed in the twentieth century. It concentrates on standard English and takes a historical rather than sociolinguistic view of the changes which have occurred.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11906.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
SLA Research and Language Teaching / Rod Ellis. - Oxford : Oxford University Press, cop. 2014. - VIII, 280 s. : il. ; 23 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This book presents SLA research as a source of specifications for teachers to explore in their own classrooms. The author sees the four main roles of SLA researchers as developing relevant theories, conducting their own classroom research, making research accessible to teachers, and facilitating action research. Each chapter addresses a major issue in the field of SLA and language teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.15030.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15896.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Word of mouth : a new introduction to language and communication / Geoffrey Finch. - Second edition. - London ; New York ; Oxford ; New Delhi ; Sydney : Bloomsbury Academic, 2013. - XIII, 246 pages : illustrations ; 22 cm
Includes bibliographical references (pages 235-239) and index.
The study of language has changed enormously over the past two decades. Many of the ideas which have become current in the twenty-first century challenge our notions about who we are and to what extent we are unique in nature. Word of Mouth introduces these ideas to the reader in a fresh, engaging and jargon-free way. It assumes no prior knowledge of language study, just an interest in the power of words and the way they shape and influence our lives. Geoffrey Finch begins with a discussion of the evolution of language, suggesting that the acquisition of language was a cognitive leap forward with significant repercussions for what we understand by the term 'human nature'. Subsequent chapters explore the social and communicative functions of language, its structure and psychology, as well as the impact of electronic media on contemporary usage. Ideal for the general reader and students of language and communication, Word of Mouth is a stimulating introductory guide to a fascinating subject.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22858.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22857.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Style / John Haynes. - London ; New York : Routledge, [cop.1995]. - VI, 89 s. ; 24 cm.
(Language Workbooks)
In "Style", John Haynes provides a lively introduction to the study of expression in relation to meaning. Style: * introduces readers to the key areas in the study of style through practical exercises * encourages an interest in and sensitivity to words and structures * enables students to recognize contrasts within and between texts * heightens awareness with regards to word choice, meaning, communicative purpose and stylistic convention * examines an enormous variety of text-types; both literary and non-literary, spoken and written * in addition to numerous exercises, contains suggestions for project work.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3264.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3263.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Teaching Methodology Series)
The Natural Approach is based on the following tenets: 1). Language acquisition (an unconscious process developed through using language meaningfully) is different from language learning (consciously learning or discovering rules about a language) and language acquisition is the only way competence in a second language occurs. (The acquisition/learning hypothesis) 2). Conscious learning operates only as a monitor or editor that checks or repairs the output of what has been acquired. (The monitor hypothesis) 3). Grammatical structures are acquired in a predictable order and it does little good to try to learn them in another order.(The natural order hypothesis). 4). People acquire language best from messages that are just slightly beyond their current competence. (The input hypothesis) 5). The learner's emotional state can act as a filter that impedes or blocks input necessary to acquisition. (The affective filter hypothesis).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3210.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book draws on research in presenting a language teaching program based on the use of "prefabricated language." It shows that the "lexical phrase" can serve as an effective basis for learning English.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7904 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9194.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9193.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13784.XXIV.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Language : the basic / R. L. Trask. - London ; New York : Routledge, cop. 1996. - XV, 197 s. : ryc. ; 20 cm.
"Language: The Basics" provides a concise introduction to the study of language. Written in an engaging and entertaining style, it encourages the reader to think about the way language works. It features: * chapters on 'Language in Use', 'Attitudes to Language', 'Children and Language' and 'Language, Mind and Brain' * a section on sign language * a glossary of key terms * handy annotated guides to further reading. Providing an accessible overview of a fascinating subject, this is an essential book for all students and anyone who's ever been accused of splitting an infinitive.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3207.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej