Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(46)
Forma i typ
Książki
(46)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(43)
dostępne
(12)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(43)
Autor
Perrine Laurence
(2)
Arp Thomas R
(1)
Baldick Chris (1954- )
(1)
Barnet Sylvan
(1)
Barr Pat
(1)
Bayer Gerd
(1)
Beers G. Kylene (1957- )
(1)
Blaz Deborah
(1)
Boardman Roy
(1)
Bode Carl 1911-1993
(1)
Bogart Doris van de
(1)
Booth Wayne
(1)
Cain William E
(1)
Chesterton G.K
(1)
Christopher David (1958- )
(1)
Culler Jonathan (1944- )
(1)
Cullinan Bernice
(1)
Daniels Harvey (1947- )
(1)
Diaz Joanne
(1)
Dixon Chris Jennings 1946-
(1)
Dłutek Aneta
(1)
Easthope Antony (1939- )
(1)
Finke Laurie A
(1)
Fiutka Ewa (1970- )
(1)
Fountas Irene C
(1)
Gardner Janet E
(1)
Hewings Ann
(1)
Hill Robert
(1)
Hughes Derek (1944- )
(1)
Inge M. Thomas
(1)
King Anne Mills
(1)
Kläger Florian
(1)
Kurtinitis Sandra
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Lazarus Neil (1953- )
(1)
Leitch Vincent B. 1944-
(1)
Lerer Seth (1955- )
(1)
Les'kìv Alìna Zenovìïvna
(1)
Levenson Michael
(1)
Lipoński Wojciech (1942- )
(1)
Lorenzo-Modia Maria Jesús
(1)
Martin Alex (1953- )
(1)
Mazur Zbigniew (1961- )
(1)
McGowan John
(1)
McGregor Tanny
(1)
McRae John (1949- )
(1)
Michael Magali Cornier
(1)
Moore-Hart Margaret A
(1)
Mulvey Christopher
(1)
Novak Daniel A
(1)
Pietrzak Danuta
(1)
Pinnell Gay Su
(1)
Prescott Lynda 1948-
(1)
Rosenblatt Louise M
(1)
Saitō Yoshifumi 1958-
(1)
Seargeant Philip
(1)
Sharpley-WhitingT. Denean
(1)
Sloan Glenna Davis (1930- )
(1)
Steineke Nancy
(1)
Sussman Herbert
(1)
Szczepaniak-Kozak Anna
(1)
Teranishi Masayuki
(1)
Wales Katie
(1)
Wawrzyczek Irmina
(1)
Williams Jeffrey J
(1)
Wimsatt William Kurtz
(1)
Wąsikiewicz-Firlej Emilia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Stany Zjednoczone
(7)
Kiribati
(6)
nieznany (us)
(6)
Nowy Jork (stan) (USA)
(3)
Anglia
(2)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Niemcy
(1)
Illinois (USA)
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(24)
angielski
(22)
Odbiorca
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Temat
LITERATURA ANGIELSKA
(10)
Literatura
(8)
LITERATURA
(7)
JĘZYK ANGIELSKI
(6)
Nauczanie języków obcych
(4)
WIELKA BRYTANIA
(4)
ANTOLOGIE
(3)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(3)
KULTURA MASOWA
(3)
LITERATURA AMERYKAŃSKA
(3)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(2)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(2)
Historia
(2)
Język
(2)
Język angielski
(2)
KRYTYKA LITERACKA
(2)
Krytyka literacka
(2)
Literatura angielska
(2)
SZTUKA
(2)
SZTUKA ANGIELSKA
(2)
Społeczeństwo
(2)
Teoria literatury
(2)
BIRD, ISABELLA (1831-1904)
(1)
Byatt, A. S. (1936- )
(1)
CZYTANIE
(1)
Cywilizacja
(1)
DZIECKO
(1)
Doświadczenie (filozofia)
(1)
Epoka wiktoriańska
(1)
Esej
(1)
FOTOGRAFIA
(1)
Foreign language
(1)
Historiografia
(1)
JĘZYKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
KRYTYKA LITERACKA ANGIELSKA
(1)
Kultura
(1)
LITERATURA PODRÓŻNICZA AMERYKAŃSKA
(1)
LITERATURA PODRÓŻNICZA ANGIELSKA
(1)
LITERATUROZNAWSTWO
(1)
Language and languages
(1)
Literatura amerykańska
(1)
MODERNIZM
(1)
Miasta
(1)
MĘŻCZYZNA
(1)
NIEWOLNICTWO
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie
(1)
PRERAFAELICI
(1)
Pamięć zbiorowa
(1)
Pisanie
(1)
Powieść
(1)
REALIZM
(1)
SZKICE LITERACKIE
(1)
SZKICE LITERACKIE ANGIELSKIE
(1)
Socjologia
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
TEATR ANGIELSKI
(1)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone
(2)
Cywilizacja
(1)
Gatunek
LITERATURA
(2)
Antologia
(1)
Esej
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
LITERATURA MŁODZIEŻOWA
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(7)
Literaturoznawstwo
(7)
Edukacja i pedagogika
(5)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
literature
(46)
criticism
(11)
history
(10)
culture
(5)
study and teaching
(5)
teaching
(5)
English language
(4)
Great Britain
(4)
art
(4)
language
(4)
writing
(4)
United States
(3)
architecture
(3)
reading
(3)
society
(3)
theory
(3)
anthology
(2)
anthology of literature
(2)
book
(2)
civilization
(2)
collections
(2)
essay
(2)
foreign language
(2)
intercultural studies
(2)
linguistics
(2)
literary form
(2)
literary theory
(2)
music
(2)
philosophy
(2)
popular culture
(2)
study
(2)
technology
(2)
theatre
(2)
theory of literature
(2)
youth
(2)
America
(1)
American fiction
(1)
American literature
(1)
American novel
(1)
Byatt, Antonia Susan
(1)
England
(1)
English
(1)
English fiction
(1)
English literature
(1)
Europe
(1)
Japanese speakers
(1)
Jews
(1)
Pre-Raphaelitism
(1)
celebrations
(1)
children
(1)
children's literature
(1)
cinema
(1)
city
(1)
communicative competence
(1)
composition and exercises
(1)
content area reading
(1)
creative writing
(1)
critical essay
(1)
cultural adaptation
(1)
cultural studies
(1)
curriculum planning
(1)
decolonization
(1)
developing literacy
(1)
drama
(1)
drama (ped.)
(1)
ecocriticism
(1)
emigration
(1)
fashion
(1)
film
(1)
grammar
(1)
historiography
(1)
history of art
(1)
history of literature
(1)
ideology
(1)
intercultural teaching
(1)
interdisciplinary approach
(1)
interpretation
(1)
journalism
(1)
kompetencje językowe
(1)
language arts
(1)
language learning
(1)
language play
(1)
linguistic
(1)
literary criticism
(1)
literary terms
(1)
male authors
(1)
media
(1)
mem
(1)
men in literature
(1)
metaphor
(1)
modern play
(1)
modernism
(1)
nauczanie języków obcych
(1)
neo-victorian fiction
(1)
oral fluency
(1)
painting
(1)
photography
(1)
pismo linearne
(1)
poetics
(1)
poetry
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
"Genre Connections" makes learning achievable, accessible, and incremental for all readers - including struggling readers. Tannyĺs lessons use everyday objects, works of art, music, and her much-loved anchor charts to help readers get acquainted with seven commonly taught genres and to discover what makes them unique. Her launching sequences gradually release responsibility for learning about text types, and they can be adapted for any genre. They help readers weave creative, sensory threads into a tapestry of understanding by taking them from a fun introductory object lesson to an immersive experience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14544.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Language and literacy series)
New to the fourth edition of this text is discussion of the significance of contemporary theories for classroom practice. Academic and literary references have been updated and lists of children's authors expanded. Advice on storytelling, assessment and facilitating writing are included.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13922.XXIV.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3188.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studies in Literature and Culture ; vol. 16.)
Bibliografia na stronach 223-240.
In this book the author shows the connections between literature and historiography as exemplified by the neo-Victorian fiction of the British writer A.S. Byatt, specifically in her novels 'Possession', 'The Biographer's Tale' and 'The Children's Book', as well as the two novellas in 'Angels and Insects'. The theoretical framework is provided by the texts of two philosophers of history, Hayden White and Frank Ankersmit. The author starts with the theory of narrativism and its influence on literature, and then shows the development of the historiographical appproach towards new categories of mediating the past, namely memory and experience, which are visible both in historical writing and fiction. In this way, the author demonstrates how histography and literature follow the same patterns in the presentation of the past.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17751.XXIV.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19900.XXIV.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This publication revolves around one main issue, which is how human beings transfer their thought and experiences from life to texts. This volume is divided into three different sections, the first one dealing with literature and cultural topics, the second including essays about intercultural studies, and the third centered on language learning analyses inspired by the narrative approach. The book is grounded on the idea that language, literature, and culture should never be studied in isolation, no matter how specialized each of these has become in the last century. On the contrary, a holistic, even eclectic approach that would connect different humanistic studies in a coherent and cohesive discourse has much to offer. The articles in this publication, therefore, provide an interesting interconnected dialogue along these three different lines.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13523.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Modern Plays / Alex Martin, Robert Hill. - New York, London : Prentice Hall International, 1995. - 256 s. ; 24 cm.
(Introductions to Modern English Literature for students of English)
Intended for students who are ready to approach literature in English, this text deals with the literary and language aspects of modern plays. It includes seven extracts of modern plays, contrastive extracts and an introductory chapter on the anatomy of a play, which deals with characters, plots, stage design, acting and rehearsals. The text contains a variety of language-based exercises in areas of grammar, vocabulary and writing styles, as well as exercises involving personal responses. An answer key to the exercises means the book can be used for self-study. The seven main play extracts are from: Shaw's "Pygmalion", O'Neill's "Long Day's Journey into Night", Miller's "The Crucible", O'Casey's "The Plough and the Stars", Williams's "A Streetcar named Desire", Fugard's "Siswe Bansi is Dead" and Ayckbourn's "Man of the Moment". Contrastive extracts are taken from Wesker, Leonard, Friel, Russel and Mamet.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11203.XXIV.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
This book examines how literary texts can be incorporated into teaching practices in an EFL classroom. It takes a multi-faceted approach to how English language teaching and learning can best be developed through presentation and exploration of literary texts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18070.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
"Genre Study..." is a comprehensive professional book that focuses on genre study trough inquiry-based learning with an emphasis on improving reading comprehension and supporting the craft of writing. The authors concentrate on three broad instructional contexts for developing student's genre expertise through authentic reading and writing: Interactive Read-Aloud, Reader's Workshop, and Writer's Workshop. Students learn how to develop genre understandings through a process of immersing themselves in mentor texts, and, with teacher guidance, analyzing and experiencing the foundational characterisitcs that help them to understand and define the genre.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14545.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieje kultury brytyjskiej / Wojciech Lipoński. - Wyd. 1 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004. - 831 s., [36] s. tabl. : fot. kolor., mapy, portr. ; 24 cm.
Fascynująca i błyskotliwa synteza kultury brytyjskiej! Największe i najpełniejsze opracowanie kultury brytyjskiej w języku polskim z narracją prowadzoną wartkim i przystępnym językiem. Praca ukazuje całokształt dorobku kulturowego krajów Wielkiej Brytanii w chronologicznej całości. Na równych prawach prezentuje kulturę Anglii, Walii, Szkocji i Kornwalii. Książka obejmuje szerokie spektrum kulturowe. Wykracza poza tradycyjną problematykę tego typu opracowań. Czytelnik znajdzie tu szczegółowo omówione zagadnienia od literatury, sztuki, filozofii i architektury począwszy, poprzez meblarstwo, zegarmistrzostwo, jubilerstwo, a także obyczaje erotyczne i kulturę życia codziennego, aż na kosmetyce, higienie, ubiorach i – rzecz w książkach autora oczywista – kulturowym ujęciu historii sportu brytyjskiego skończywszy. Autor uwzględnił problematykę najnowszą doprowadzając książkę do lat 2000-2002. Publikacja przeznaczona dla studentów historii, historii sztuki, filologii klasycznej, filologii polskiej, kulturoznawstwa, a także dla naukowców, badaczy kultury, dziennikarzy, miłośników historii, historii sztuki oraz literatury. W ramach XI Krajowych Targów Książki Akademickiej Atena 2004 pozycja otrzymała Nagrodę Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich. Więcej Opinie o książce: To jedno z największych i najpełniejszych opracowań kultury brytyjskiej w języku polskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3151.XXIV.1 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3410.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8414.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Researching British Culture Topics and Approaches)
Bibliogr. przy pracach.
The essays cover aspects of British politics, media, music, film and popular culture at the close of the XX century. They indicate that the Labour Party's concept of "New" Britain introduced for political marketing is justified by significant qualitative transformations of British culture. In their critical interpretations the authors apply key theories and methods of the field to empirical material and demonstrate the importance of an interdisciplinary approach to cultural analysis.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10937.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
In "Notice and Note" Kylene Beers and Bob Probst introduce 6 'signposts' that alert readers to significant moments in a work of literature and encourage students to read closely. Learning first to spot these signposts and then to question them, enables readers to explore the text, any text, finding evidence to support their interpretations. In short, these close reading strategies will help your students to notice and note. In this timely and practical guide Kylene and Bob: examine the new emphasis on text-dependent questions, rigor, text complexity, and what it means to be literate in the 21st century; identify 6 signposts that help readers understand and respond to character development, conflict, point of view, and theme; provide 6 text-dependent anchor questions that help readers take note and read more closely; offer 6 Notice and Note model lessons, including text selections and teaching tools, that help you introduce each signpost to your students. "Notice and Note" will help create attentive readers who look closely at a text, interpret it responsibly, and reflect on what it means in their lives. It should help them become the responsive, rigorous, independent readers we not only want students to be but know our democracy demands.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14551.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: Informed teaching.
Bibliogr. przy pracach.
The following volume presents a collection of chapters pertaining to English studies. The transversal theme for all of them is the pedagogical issue of informed teaching. In this volume the reader will find results of research and reflection of academic researchers and practitioners which may implicitly or explicity inspire language teachers to improve school practices by presenting insights into language teaching related areas. The book is divided into four main areas. Part one focuses on communication related issues and discusses the development of work-related competences. Part two of the volume is devoted to intercultural issues in foreign language pedagogy. Part three contains ruminations on creativity and reflectivity at school. Part four of the volume encompasses ideas lying at the crossroads of linguistics and literature.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13524.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Studies in Nineteenth-Century Literature and Culture ; 60)
Index s.223-229
This fascinating account of the relationship between photography and literary realism in Victorian Britain draws on detailed readings of photographs, writings about photography, and fiction by Charles Dickens, George Eliot and Oscar Wilde. While other critics have argued that photography defined what would be 'real' for literary fiction, Daniel A. Novak demonstrates that photography itself was associated with the unreal - with fiction and the literary imagination. Once we acknowledge that manipulation was essential rather than incidental to the project of nineteenth-century realism, our understanding of the relationship between photography and fiction changes in important ways. Novak argues that while realism may seem to make claims to particularity and individuality, both in fiction and in photography, it relies much more on typicality than on perfect reproduction. Illustrated with many photographs, this book represents an important contribution to current debates on the nature of Victorian realism.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8417.XXIV.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Studies in Nineteenth-Century Literature and Culture ; 3)
Index s. 222-227
Herbert Sussman's book explores ideas of manhood and masculinity as they emerged in the early Victorian period, and traces these through diverse formations in the literature and art of the time. Concentrating on representative major figures - Thomas Carlyle, Robert Browning, the Pre-Raphaelite Brotherhood and Walter Pater - Sussman focuses on areas of conflict and contradiction within their formulation of the masculine. He identifies the development of a 'masculine poetics' as a project which was for the Victorians, and continues to be, crucial to an industrial and commercial age. The book reveals manhood as an unstable equilibrium, and is responsive to the complex ways in which the early Victorians' masculine poetics simultaneously subverts and maintains patriarchal power.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8413.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
A Companion to the American Novel / edited by Alfred Bendixen. - Chichester Malden Oxford: John Wiley & Sons Ltd. Blackwell Publishing Ltd, copyright 2015. - XXIX, 624, [8] pages of colour charts ; 24 cm.
(Blackwell Companions to Literature and Culture)
Featuring 37 essays by distinguished literary scholars, A Companion to the American Novel provides a comprehensive single-volume treatment of the development of the novel in the United States from the late 18th century to the present day. Represents the most comprehensive single-volume introduction to this popular literary form currently available. Features 37 contributions from a wide range of distinguished literary scholars. Includes essays on topics and genres, historical overviews, and key individual works, including The Scarlet Letter, Moby Dick, The Great Gatsby, Beloved, and many more.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18061.XXIV.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Why do students often graduate from high school unprepared for college writing and what can we do about it. These are the questions that a group of classroom teachers set out to explore. Over the course of seven years, a group of middle, high school, college, and university teachers participated in a federally funded writing coalition project to implement innovative approaches to teaching writing. Together they developed this series of lesson plans designed to make writing both fun and an integral part of diverse curricula. "Practical" is the recurrent motif of each teaching strategy. Developed by real teachers in real classrooms, the lessons are grouped into seven categories: writing process, portfolios, literature, research, grammar, writing on demand, and media.Each lesson follows a standard format that includes purpose of the activity; necessary preparation; required props and materials; process and procedure for implementation; instructional pointers and/or possible pitfalls; and reflections from the teacher that provide "behind the scenes" insights.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21353.XXIV.14.4 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21352.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
British culture : an introduction / David Christopher. - Ed. 2. - New York : Routledge, 2006. - XXIII, 292 s. : il. ; 23 cm.
Completely amended and updated to include cultural events since 1997, this very welcome second edition is the complete introduction to culture and the arts in Britain today. Exploring issues such as language, the novel and poetry, theatre, TV, and radio, David P. Christopher takes a factual approach and investigates the key movements of British culture, setting them in a clear, historical context. Extensively illustrated and incredibly student-friendly, the chapters focus on key themes including politics, the media and language, with emphasis on outstanding artists in each area, and strengthens reading and study skills through follow-up activities and suggestions for further reading at the end of each chapter. This exciting second edition includes: a more in-depth analysis of films and novels extended analyses of the subjects for students new to British culture fully revised and updated chapters two brand new chapters on sport and print media authentic extracts from novels, plays and TV series discussion of recent cultural events such as the building of the London Gherkin, and the phenomenon of the Harry Potter novels. David P. Christopher's book is an engaging study of the art of contemporary life and is a must-have for the bookshelf of any student of modern Britain.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9183.XXIV.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10877.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Artykuły zawarte w tomie odnoszą się do szerokiego zakresu tematów. zostały one podzielone na cztery części, tj. Językoznawstwo / Linguistics, Literatura / Literature, Kultura / Culture oraz Nauczanie/Uczenie się / Teaching/Learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18090.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej