Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(21)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(14)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(25)
Autor
Richards Jack C. (1943- )
(6)
Renandya Willy A
(3)
Brewster Jean
(2)
Ellis Gail
(2)
Gass Susan M
(2)
Mackey Alison
(2)
Rodgers Theodore S
(2)
Alasuutari Pertti
(1)
Bell Judith
(1)
Burnham Peter (1959- )
(1)
Celce-Murcia Marianne
(1)
Davies Geoff
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Ellis Rod
(1)
Gilland Lutz Karin
(1)
Grant Wyn
(1)
Harmer Jeremy (1947- )
(1)
Hay Colin (1968- )
(1)
Hedge Tricia
(1)
Hudson Thom
(1)
Jarvis Jennifer
(1)
Kennedy Chris
(1)
Layton-Henry Zig
(1)
Marsh David (1946- )
(1)
Stoker Gerry
(1)
Stokes Jane
(1)
Taylor Linda
(1)
Woodward Tessa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(17)
Kiribati
(5)
Anglia
(3)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(22)
angielski
(4)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(13)
Nauczanie języków obcych
(4)
JĘZYKI
(3)
NAUKI POLITYCZNE
(3)
Badania naukowe
(2)
ETNOGRAFIA
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Język angielski
(1)
Językoznawstwo
(1)
KULTURA
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Metodologia
(1)
NAUKI SPOŁECZNE
(1)
Nauczyciele języków
(1)
POLITYKA
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(3)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Słowo kluczowe
methodology
(26)
teaching
(15)
ELT
(10)
political science
(3)
research
(3)
study and teaching
(3)
EFL
(2)
English language
(2)
applied linguistics
(2)
culture
(2)
language teaching
(2)
linguistics
(2)
story
(2)
SLA
(1)
TESOL
(1)
applied statistics
(1)
data analysis
(1)
data collection
(1)
design
(1)
education
(1)
ethnology
(1)
handbook
(1)
language
(1)
language skills
(1)
language teacher
(1)
learning
(1)
mass media
(1)
politics
(1)
primary school
(1)
qualitative research
(1)
reading
(1)
reasearch
(1)
research method
(1)
second language acquisition
(1)
textbook
(1)
theory
(1)
vocabulary
(1)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
This collection provides an overview of current approaches, issues, and practices in the teaching of English to speakers of other languages. This book provides an overview of current approaches, issues, and practices in the teaching of English to speakers of other languages. The anthology offers a comprehensive overview to the teaching of English and illustrates the complexity underlying many of the practical planning and instructional activities it involves. Organized into 16 sections, the book contains 41 seminal articles by well-known teacher trainers and researchers. Also included are two sets of discussion questions - a pre-reading background set and a post-reading reflection set. This anthology serves as an important resource for teachers wishing to design a basic course in methodology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6901 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6900.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7685.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This collection provides an overview of current approaches, issues, and practices in the teaching of English to speakers of other languages. This book provides an overview of current approaches, issues, and practices in the teaching of English to speakers of other languages. The anthology offers a comprehensive overview to the teaching of English and illustrates the complexity underlying many of the practical planning and instructional activities it involves. Organized into 16 sections, the book contains 41 seminal articles by well-known teacher trainers and researchers. Also included are two sets of discussion questions - a pre-reading background set and a post-reading reflection set. This anthology serves as an important resource for teachers wishing to design a basic course in methodology.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3632 [Magazyn 2] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ways of Training : recipes for teacher training / Tessa Woodward. - Harlow : Pilgrims : Longman, cop. 1992. - VIII, 184 s. : il. ; 25 cm.
(Pilgrims Longman Resource Books)
Forma i typ
Temat
The "Pilgrim Longman Resource Books" series provide a range of practical lessons in recipe format. They are written by experienced English language teachers. The activities can be used as the basis for lessons, as a departure point for classroom development and creativity, or as last minute time fillers. This book is for anyone interested in teacher training, whether trainer, trainee, organizer or administrator. It is for teachers who help each other in staffrooms, who sit in on each other's classes, or who want to share ideas with others. It is mostly concerned with modern language teacher training, but contains much of interest for people involved in other kinds of training too.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11156.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The growth of interdisciplinary cultural studies poses new challenges for the process of doing research. In this textbook, Pertti Alasuutari introduces the range of approaches and methodological tools available for undertaking critical research, and shows how cultural studies transcend traditional divisions between qualitative and quantitative methods and between social sciences and humanities. He draws upon three main sources: the qualitative traditions of sociological and anthropological research, including ethnography and symbolic interactionism; methods for the study of language and interaction - semiotics, narrative analysis, conversation analysis and discourse analysis; and quantitative analysis in terms of its relevance to data produced by research on culture.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11198.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
If you are a beginner researcher, the problems facing you are much the same whether you are producing a small project, an MEd dissertation or a PhD thesis. You will need to select a topic; identify the objectives of your study; plan and design a suitable methodology; devise research instruments; negotiate access to institutions, material and people; collect, analyze and present information; and, finally, produce a well-written report or dissertation. Whatever the scale of the undertaking, you will have to master techniques and devise a plan of action which does not attempt more than the limitations of expertise, time and access permit. Most people learn to do research by actually doing it, but a great deal of time can be wasted and goodwill dissipated by inadequate preparation. This book aims to provide you with the tools to do the job, to help you avoid some of the pitfalls and time-wasting false trails that can eat into your time, and to establish good research habits. It takes you from the stage of choosing a topic through to the production of a well-planned, methodologically sound and well-written final report or dissertation on time. "Doing Your Research Project" is designed to serve as a source of reference and guide to good practice for all beginner researchers, whether undergraduate and postgraduate students or professionals such as teachers or social workers undertaking investigations in education and the social sciences. This second edition retains the basic structure of the first edition, whilst incorporating some important new material.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3190.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3189.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Political analysis / Guy Peters, Jon Pierre, Gerry Stoker)
The second edition of this popular text provides a comprehensive introduction to the main research methods employed in the study of politics and assessment of their strengths and limitations and of ethical issues in research. It has been revised and updated throughout, and a new chapter considers the relationship between research and policy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11304.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Penguin English Photocopiables)
Storytelling handbook for primary teachers of English - a lot of interesting material to be used in the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3256.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Penguin English Photocopiables ; Cassette)
Storytelling handbook for primary teachers of English - a lot of interesting material to be used in the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. T.161 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book explores the relationship between research, teaching, and tasks, and shows how research and task-based teaching can mutually inform each other and illuminated the areas of task-based course design, methodology, and assessment.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7639.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], P.6834.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7638.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Forma i typ
Słowo kluczowe: ELT teaching methodology handbook
This is a comprehensive handbook for teachers wishing to develop and explore their teaching. It involves teachers in their own professional development and aims to develop insights into issues, problems, and possibilities in ELT methodology. It is also useful as a general reference for the classroom teacher. Each chapter is illustrated with examples from course materials and includes follow-up activities and recommended reading.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6837 [Magazyn 1], P.6838 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5151.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6280.XXIV.14 [Czytelnia A], 6281.XXIV.14 [Czytelnia A] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Gives you a thorough overview of theory and research relating to second-language reading. Includes practical suggestions for teaching reading in different contexts. Presents a variety of strategies for reading and teaching reading and discusses how to use them in appropriate contexts. Sets the skill of reading in a wider psychological and social context Can be used as a textbook or self-study text for trainee teachers or as a reference guide for practising teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7905.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A], 9196.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9195.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Research methods in second language acquisition : a practical guide / edited by Alison Mackey and Susan M. Gass. - 1st edition - Chichester, West Sussex ; Malden, Mass. : Wiley-Blackwell, c2012. - 326 pages ; 26 cm.
(Guides to research methods in language and linguistics)
Includes bibliographical references and index.
Research Methods in Second Language Acquisition: A Practical Guideis an informative guide to research design and methodology for graduate students and scholars. Each chapter of this volume offers background, step-by-step guidance, and relevant studies to create comprehensive coverage of each method.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18002.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Key issues in language teaching / Jack C. Richards. - Cambridge : Cambridge Univeristy Press, 2015. - XXII, 826 stron : ilustracje ; 25 cm.
Includes bibliographical references and index.
A comprehensive and extensively researched overview of key issues in language teaching today. This essential text, also available to purchase separately as an enhanced eBook with embedded video, surveys a broad range of core topics that are essential in understanding contemporary approaches to teaching English as a second or international language, and which form the content of many professional development courses for language teachers. A wide range of issues is examined, including a consideration of the nature of English in the world, the way the English teaching profession works, the development of teaching methods, the nature of classroom teaching, teaching the four skills, teaching the language system, and elements of a language program.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18292.XXIV.14 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20094.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20093.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This second edition is an extensive revision of this successful text. Like the first edition, it surveys the major approaches and methods in language teaching, such as grammar translation, audiolingualism, communicative language teaching, and the natural approach. The text examines each approach and method in terms of its theory of language and language learning, goals, syllabus, teaching activities, teacher and learner roles, materials, and classroom techniques. The second edition includes new chapters on topics such as whole language, multiple intelligences, neurolinguistic programming, competency-based language teaching, cooperative language learning, content-based instruction, task-based language teaching, and the Post-Methods Era. Teachers and teachers-in-training will enjoy reading this comprehensive survey and analysis of the major and minor teaching methods used around the world. The book seeks not only to clarify the assumptions behind these methods and their similarities and differences, but also to help teachers explore their own beliefs and practices in language teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21379.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 21378.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
How to do Media and Cultural Studies / Jane Stokes. - Ed. 1, reprint. - Los Angeles, London : SAGE Publications, 2007. - VIII, 198 s. ; 24 cm.
Tekst w j. angielskim
"How to do Media and Cultural Studies" provides an essential student guide to the process of research and writing. Aimed at any student about to start on an extended essay or dissertation it covers all the key stages - from formulating a research question to writing up. It covers both quantitative and qualitative methods - Includes separate chapters of how to analyze media and cultural texts, industries and audiences - Works through a series of key examples of media and cultural research - Includes a list of useful library resources and essential web sites Suitable for use as a coursebook, this book can also be used independently by students. No other book provides such an accessible and practical guide. "How to do Media and Cultural Studies" is an essential purchase for all media, communication, film and cultural studies students.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6855 [Magazyn 1], P.6856 [Magazyn 1], P.6854 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7654.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7653.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching and Learning Vocabulary / Linda Taylor. - New York [et al.] : Prentice Hall, 1990. - XII, 93 s. : ryc., tab. ; 23 cm.
(Language Teaching Methodology Series)
Forma i typ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3186.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford applied linguistics)
Includes bibliographical references (p. [317]-328) and index.
This is a very practical and accessible book that offers a comprehensive overview of research methodology in applied linguistics by describing the various stages of qualitative and quantitative investigations, from collecting the data to reporting the results. It also discusses 'mixed methods research', that is, the various combinations of qualitative and quantitative methodologies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18375.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17995.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The Practice of English Language Teaching / Jeremy Harmer. - Edition 3 revised and updated. - Harlow : Longman, 2001. - 370 stron : ilustracje ; 25 cm.
The hoghly acclaimed "the Practice of English Language Teaching" is an essential guide for teachers of English. This edition has been completely revised to reflect new developments in language teaching. It includes: a discussion of English as a world language, an evaluation of new technologies in the classroom, a wide range of practical teaching ideas reflecting current methodological practice, an increased focus on issues such as: teacher development, learner autonomy and context-sensitive teaching, a DVD showing extracts from real classes and discussions between the author and the teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 514.XXIV.14 [Magazyn 1], 513.XXIV.14 [Magazyn 1], 511.XXIV.14 [Magazyn 1], 510.XXIV.14 [Magazyn 1], P.4728.XXIV.14 [Magazyn 1], 506.XXIV.14 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 507.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], 509.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], 508.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 512.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3265.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Second Language Research : methodology and design / Alison Mackey, Susan M. Gass. - New York, London : Routledge, cop. 2008. - XV, 405 s. : il. ; 23 cm.
Index s. 393-405
Specifically targeted towards the needs of a second language research audience, Second Language Research: Methodology and Design addresses basic issues related to research design, providing step-by-step instructions for how to carry out studies. This up-to-date text includes chapters that cover identifying research problems and questions; selecting elicitation measures; dealing with ethical issues related to data gathering; validity and reliability in research; research in second and foreign language classroom contexts; data description and coding; and data analysis. Also included is a chapter on the much needed and rarely addressed topic of writing up SLA research, giving concrete suggestions about preparing for publication. Principles of both qualitative and quantitative research are discussed in the context of design issues. Throughout the book, examples from applied linguistics, second language acquisition, and TESOL are provided. Helpful discussion and data-based skill-building exercises at the end of each chapter promote better understanding of the principles discussed. A glossary outlines the key terms in second language research. Second Language Research: Methodology and Design is an ideal textbook for introductory and advanced classes in second language research methods, as well as classes in related areas, for example, TESOL research methods.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8383.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9763.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej