Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(21)
Forma i typ
Książki
(15)
Rejestracje audio i wideo
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(21)
dostępne
(8)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(21)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Rozenbaum Aleksandr
(2)
Bahmet T
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Danielak-Chomać Małgorzata
(1)
Dennett Daniel C. (1942- )
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Gryciuk Franciszek (1948- )
(1)
Grębecka Zuzanna (1975- )
(1)
Hejwosz Daria
(1)
Jabłońska Barbara (socjolog)
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Kasprzyk Damian
(1)
Kuba Lidia
(1)
Kurz Iwona
(1)
Litwinowicz-Droździel Małgorzata
(1)
Marciniak Katarzyna (nauki historyczne)
(1)
Niedziółka Jacek
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Paruzel-Dyja Marzena
(1)
Rodak Małgorzata
(1)
Roguska Agnieszka
(1)
Stachyra Krzysztof
(1)
Stanosz Barbara (1935- )
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zaniewicz Joanna Ewa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Rosja
(1)
Język
polski
(20)
rosyjski
(1)
Temat
ĆWICZENIA SIŁOWE
(3)
KULTURA MASOWA
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
Aerobik
(1)
Bonny, Helen L. (1940-2010)
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Kreatywność
(1)
MUZYKA
(1)
MUZYKA ROSYJSKA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
RELIGIA
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
SCHOLA CANTORUM MISERICORDIS CHRISTI (Biała Podlaska)
(1)
SOCJOLOGIA KULTURY
(1)
Siłownie (sport)
(1)
TELEKOMUNIKACJA
(1)
TRADYCJA
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
UMUZYKALNIANIE
(1)
UNIWERSALIZM
(1)
WIEDZA o KULTURZE
(1)
WIELOKULTUROWOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
Wizualizacja (psychologia)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
Ćwiczenia siłowe
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
Muzyka rosyjska
(1)
Gatunek
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(3)
MUZYKA ROZRYWKOWA
(3)
ALBUMY
(1)
Dokumenty dzwiękowe
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
FOTOGRAFIA POLSKA
(1)
Monografia
(1)
Muzyka rosyjska
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Muzyka taneczna
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura fizyczna i sport
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
muzyka
(16)
fitness
(5)
edukacja
(3)
edukacja wczesnoszkolna
(3)
druk
(2)
dzieci
(2)
kino
(2)
komunikacja
(2)
kultura popularna
(2)
muzyka popularna
(2)
muzyka rosyjska
(2)
pismo
(2)
plastyka
(2)
religia
(2)
seksualność
(2)
teatr
(2)
telewizja
(2)
tożsamość kulturowa
(2)
wychowanie przedszkolne
(2)
Amazonka
(1)
Biała Podlaska
(1)
Bonny, Helen
(1)
Internet
(1)
Rosja
(1)
Schola Cantorum Misericordis Christi
(1)
aerobik
(1)
album
(1)
artysta
(1)
bollywood
(1)
choreografia
(1)
ciało
(1)
czytanie
(1)
duchowość
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dźwięk
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja estetyczna
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja techniczna
(1)
ewolucja
(1)
film
(1)
fotografia
(1)
hip-hop
(1)
historia
(1)
jubileusz
(1)
język angielski
(1)
karnawał
(1)
katechizacja
(1)
kompetencje muzyczne
(1)
komputer
(1)
kreatywność
(1)
kultura
(1)
kultura ludowa
(1)
kultura masowa
(1)
kultura medialna
(1)
kultura współczesna
(1)
literatura
(1)
ludoznawstwo
(1)
media
(1)
media masowe
(1)
moralność
(1)
mowa
(1)
muzyka współczesna
(1)
muzykoterapia
(1)
myślenie twórcze
(1)
naród
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauka
(1)
ojcostwo
(1)
pieśń maryjna
(1)
pisanie
(1)
poezja maryjna
(1)
polityka
(1)
przestrzeń
(1)
radio
(1)
region
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
społeczeństwo
(1)
społeczeństwo informacyjne
(1)
szkoła
(1)
sztuka
(1)
telefon komórkowy
(1)
telekomunikacja
(1)
terapia
(1)
tożsamośc kulturowa
(1)
tożsamość narodowa
(1)
tożsamość płci
(1)
uczeń zdolny
(1)
wielokulturowość
(1)
wizualizacja
(1)
wizualizacja muzyczna
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie do wartości
(1)
wychowanie estetyczne
(1)
ćwiczenia fizyczne
(1)
środki masowego przekazu
(1)
21 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
80s POP MEETS HOUSE Vol. 2. - Hamburg : MOVE YA!, cop. 2007. - 1 płyta CD (61,06 min.) : digital, stereo. ; 12 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.157 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
2010 Most Wanted : best of chart hits. - Hamburg : MOVE YA!, cop. 2010. - 1 płyta CD (67:02 min.) : digital stereo. ; 12 cm.
Płyta zawiera dynamiczną muzykę specjalnie przygotowaną do wykorzystania podczas treningu fitness.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.290 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
2010 Most Wanted : best of club hits. - Hamburg : MOVE YA!, cop. 2010. - 1 płyta CD (69:51 min.) : digital, stereo. ; 12 cm.
Płyta zawiera dynamiczną muzykę specjalnie przygotowaną do wykorzystania podczas treningu fitness.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.289 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Fitness music - Warszawa : BandS. - 1 płyta (CD) : digital, stereo. ; 12 cm.
Temat
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: fitness muzyka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.26 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rossijskaâ Imperatorskaâ Biblioteka)
Autor
Słowo kluczowe: muzyka historia Rosja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14234.XXII.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie odczytanie jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18557.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 359-378. Indeks.
Książka stanowi próbę empirycznego poznania determinant kompetencji muzycznych, istotnych w procesie wczesnoszkolnego nauczania i uczenia się muzyki (oraz muzycznego rozwoju). Praca została podzielona na dwie części - teoretyczną i empiryczną. Część pierwsza prezentuje pojęcie kompetencji muzycznych i ich uwarunkowania, przegląd teorii i światowych badań nad wyznacznikiem kompetencji muzycznych oraz sytuację wczesnoszkolnej edukacji muzycznej w perspektywie międzynarodowej wraz z analizą podstaw programów szkolnych w tym zakresie. Część empiryczną wypełnia prezentacja rezultatów badań własnych nad konstrukcją autorskiego modelu uwarunkowań kompetencji muzycznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym w perspektywie dynamicznego interakcjonizmu. Książkę kończy próba umiejscowienia empirycznego modelu predyktorów kompetencji muzycznych na tle uniwersalnych mechanizmów rozwojowych człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12016.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13159.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia muzyki / Barbara Jabłońska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, copyright 2014. - 249, [5] stron : ilustracje ; 25 cm.
(Wykłady z Socjologii ; t. 8)
Bibliogr. s. 225-242. Indeks.
Socjologia muzyki to monografia naukowa o muzycznym wymiarze życia społecznego ludzi oraz o refleksji socjologicznej na jego temat. Pierwsza część pracy poświęcona została teoretyczno-metodologicznym zagadnieniom związanym z muzyką i społeczeństwem. Jest to część, w której na nowo ukonstytuowane zostały fundamenty socjologii muzyki, pojmowanej jako odrębna subdyscyplina wiedzy naukowej. Druga część książki odnosi się do takich zagadnień, jak muzyka i edukacja, muzyka i polityka, muzyka i religia, czy też muzyka i nowe technologie. Socjologia muzyki to praca, która ma na celu wskrzeszenie dyskursu naukowego na temat ludzkich praktyk nakierowanych na muzykę oraz ożywienie tradycji badań nad muzyką i społeczeństwem. Z pewnością książka ta zainteresuje socjologów, kulturoznawców, muzykologów oraz wszystkich tych, dla których sztuka dźwięków jest ważnym elementem codzienności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22226.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Schola Cantorum Miseri: XX-lecie chóru 1996-2016. - Lublin: Wydawnictwo POLIHYMNIA, 2016. - 119, [1] s. : il. kolor. ; 30 cm.
Album jublieuszowy wydany z okazji dwudziestolecia funkcjonowania chóru 1996-2016.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16735.XXI.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Tyt. oryg.: Breaking the spell : religion as a natural phenomenon.
Bibliogr. s. 462-477.
Daniel Dennett w swojej najnowszej książce szuka źródeł zjawisk religijnych, traktując je jako przejawy natury ludzkiej na równi z innymi zjawiskami społecznymi, psychologicznymi czy politycznymi. Pyta, na jakiej psychologicznej i kulturowej glebie wyrastają religie. Czy ich źródłem są jakieś istotne potrzeby, o które należy dbać? Czy stanowią produkt ślepego instynktu i ewolucji, czy też wynik racjonalnego wyboru? Czy ci, którzy wierzą w Boga, mają po temu słuszne racje? Książka Dennetta czerpie z wyników nauk empirycznych: biologii, historii, psychologii społecznej i ewolucyjnej. Autor twierdzi, że aby lepiej poznać i wytłumaczyć religie, należy zdjąć z nich pozór tajemniczości. Książka nie jest jednak dziełem antyreligijnym, to raczej trzeźwa eksploracja roli, jaką religie grają w życiu osobistym, społecznym i politycznym każdego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8561.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 201-205.
Wiedza instruktora rekreacji ruchowej jest niezbędna w efektywnym prowadzeniu zajęć. Dla instruktora niezwykle istotne okazują się również: znajomość techniki wykonania ruchu, podstawowe zasady bezpieczeństwa ćwiczeń w treningu rekreacyjnym czy też metodyka nauczania. Nieadekwatna do potrzeb liczba godzin kursów instruktorskich nie sprzyja pełnemu przekazaniu wiadomości, a spory koszt specjalistycznych szkoleń zazwyczaj ogranicza dalszy rozwój instruktora. Obecnie na rynku polskim istnieje kilka podręczników polsko-i obcojęzycznych o tematyce wellnessu, fitnessu czy aerobiku. Jednakże w swojej dotychczasowej pracy niejednokrotnie spotykałyśmy się z problemem zebrania i usystematyzowania wiadomości z omawianego zakresu. Celem niniejszego opracowania jest zatem zamieszczenie interesujących i najbardziej poszukiwanych przez instruktorów informacji oraz połączenie treści teoretycznych z praktyką stosowaną w zajęciach. Pozycja Fitness - nowoczesne formy gimnastyki. Podstawy teoretyczne, którą oddajemy w Państwa ręce, zawiera informacje niezbędne w pracy każdego instruktora aerobiku, zarówno początkującego, jak i doskonalącego swoje umiejętności zawodowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18020 [Magazyn 1], P.18021 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19647.XIX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19646.XIX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 233-245.
Helen Bonny stworzyła metodę, która odmieniła muzykoterapię. Zaprzestano postrzegania muzyki jedynie jako narzędzia w rękach terapeuty, a zaczęto rozumieć realną siłę jej bezpośredniego oddziaływania na człowieka. Książka ukazuje wszechstronne możliwości, jakie daje Wizualizacja Kierowana z Muzyką w pracy z ludźmi o różnych potrzebach. Powstała, by przybliżyć klasyczną metodę BMGIM, dokonać przeglądu różnorakich form jej modyfikacji, pomóc wyjaśnić procesy oddziaływania muzyki i wyobrażeń. Podjęto w niej próbę przekrojowego ukazania szerokiego wachlarza perspektyw wykorzystania muzyki i wizualizacji w terapii oraz edukacji - począwszy od profilaktycznego, wspierającego ich zastosowania, przez wspomaganie w radzeniu sobie z traumatycznymi doświadczeniami, a skończywszy na głębokich formach terapii o charakterze reedukacyjnym i rekonstrukcyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18026 [Magazyn 1], P.18027 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19653.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19652.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej małego dziecka. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Trzecia część obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Tom zamyka część, w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14437.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. okł.: Zarys historii i rozwoju mediów.
Przydatne kompendium wiedzy o mediach, polecane zwłaszcza studentom dziennikarstwa. Autor przedstawia najważniejsze wynalazki, udoskonalające komunikację medialną w szerokim kontekście historycznym i społecznym. Praca zawiera też zestawienie chronologiczne ważniejszych wydarzeń w historii mediów oraz tematy samodzielnego przemyślenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3306 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2115.VI.11 [Czytelnia B], P.2116.VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji. W części drugiej podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Część trzecia tomu prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14438.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Książka wyróżnia antropologiczne, a nie tylko artystyczne rozumienie kultury, a także jej ujęcie medialne. Na początku znajduje się wyjaśnienie antropologicznej definicji kultury oraz omówienie zagadnień, z którymi uczeń spotyka się na co dzień: duchowości, materialności, przestrzeni i czasu. Następnie prezentowane są różne rodzaje grup społecznych. Najwięcej miejsca zajmuje przedstawienie podstawowych mediów kultury, m.in. słowa, dźwięku, obrazu. Ponadto poruszane są kwestie postaw i sposobów działania w kulturze współczesnej (np. tożsamości, wielokulturowości, globalizacji).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8193 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8192.XXV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9534.XXV.3 [Czytelnia B], 9535.XXV.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Celem niniejszego tomu jest przybliżenie czytelnikowi niżej wymienionych sfer pop-kultury, które nie tylko dają nam możliwość oderwania się od rzeczywistości, lecz są również formą interakcji z nią i próbą włączenia nas samych do dyskursu codzienności. Część pierwsza obejmuje tematykę popularnych zachowań we współczesnym świecie, część druga wskazuje na współczesnych bohaterów kina oraz to w jaki sposób wpływają oni na stan świadomości zbiorowej oraz masowe upodobania. W trzeciej części autorzy wskazują na problem literatury popularnej, a w kolejnej omawiają problematykę muzyki popularnej i dziennikarstwa muzycznego. W ostatniej części wskazano na tradycyjne wątki, motywy oraz instytucje oraz ich nowe popkulturowe ujęcie. Problem naukowej dyskusji nad zjawiskiem kultury popularnej wiąże się nierozerwalnie z kłopotliwą potrzebą stworzenia względnie jednolitej definicji tego specyficznego typu kultury oraz określenia płaszczyzn, na których się przejawia. Przedsięwzięcie to wydaje się jednak skazane z góry na porażkę z tej przyczyny, iż o ile wszyscy zgadzamy się, że kultura popularna kształtuje w istotny sposób nasze życie codzienne, to trudno nam jasno wskazać klarowną granicę określającą pole jej bezpośredniego oddziaływania. Kultura popularna stała się tym samym immanentną częścią życia w społeczeństwach współczesnych, przy jednoczesnym rozmyciu jej konceptualnej jednoznaczności. Wydaje się dziś przenikać społeczną praktykę oraz zbiorowe światopoglądy tak silnie, że tracimy z oczu wyraźnie odrębną specyfikę jej charakteru. Charakter ten określany jest zarówno przez dające się wyróżnić mechanizmy jej działania, jak i nowe formy kulturowej ekspresji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11208.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12281.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Opracowanie jest interdyscyplinarnym studium nad zjawiskami zachodzącymi w kulturze współczesnej. Książka składa się z czterech części. Część pierwsza zawiera teksty, których problemtyka podejmuje zagadnienie sposobów edukacyjnego "wykorzystania" sztuki i kultury popularnej. Artykuły wypełniające część drugą koncentrują sie na mediach jako przestrzeni naszej edukacji i socjalizacji. W części trzeciej znalazły się teksty dotyczące kwestii relacji kultury popularnej ze szkołą i światem młodzieży. Ostatnia część podejmuje temat powiązań kultury popularnej ze sferą duchowości i tożsamości płci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11207.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12279.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16851.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Grand Collection. CD.1 / Aleksandr Rozenbaum. - Moskva : Kvadro - Disk, 2002. - 1 płyta audio CD (78 min) : digital ; 12 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.31 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej