Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(112)
Forma i typ
Książki
(106)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
E-booki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Pliki i bazy danych
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(98)
dostępne
(69)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(24)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(55)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(102)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Dziewanowska Dorota (1956- )
(3)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(3)
Piwko Marian
(3)
Urbański Stanisław (1947- )
(3)
Wieczorek Adam
(3)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Błażejewski Wojciech
(2)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(2)
Deczewska Justyna
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Grzesiak Jan (1946- )
(2)
Gębal Przemysław (1972- )
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Lewicki Roman (1953- )
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Weiner Agnieszka
(2)
Wrzesińska Anna (rusycysta)
(2)
Zybert Mirosław
(2)
Świrko Krzysztof
(2)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Anisimowicz Barbara
(1)
Bandura Ewa
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Boryczka Bożena
(1)
Broadhead Annie
(1)
Brophy Jere E
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Clarke Alan (1952- )
(1)
Czekaj Krzysztof (1958- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czyżewska Urszula
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Derenowski Marek
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dudzik Iwona (filozofia)
(1)
Dybiec-Gajer Joanna
(1)
Dyndał Stanisław
(1)
Dziamska Dorota. ABC origami
(1)
Dąbrowski Dominik (1977- )
(1)
Dłutek Aneta
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Elżbieta
(1)
Gawkowska Aneta (1972- )
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Grocholewski Zenon (1939- )
(1)
Groffik Dorota
(1)
Gruchała Paweł (1979- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Hollins Peter
(1)
Jagieła Beata
(1)
Jarocka Janina (1948- )
(1)
Jaroszewska Anna (germanistka)
(1)
Jastrzębska Elżbieta
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Karpiński Ryszard (kultura fizyczna)
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kata Grzegorz Jerzy
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klebanowski Michał
(1)
Klinik Anna
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Kopik Aldona
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kuźmicki Marek (1975- )
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lipińska Ewa (filolog)
(1)
Lishman Joyce
(1)
Lorens Roman
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machałek Małgorzata
(1)
Matczak Anna
(1)
Michalak Renata
(1)
Mikrut Adam
(1)
Miodunka Władysław (1945- )
(1)
Mocarz-Kleindienst Maria
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Noga Beniamin
(1)
Noga Marian (1946- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(70)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(110)
Kiribati
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(106)
rosyjski
(4)
portugalski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Dorośli
(2)
Dziennikarze
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Politycy
(1)
Poziom podstawowy A1-A2
(1)
Poziom podstawowy B1-B1+
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły średnie
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Temat
JĘZYKI
(10)
NAUCZANIE
(9)
JĘZYK ROSYJSKI
(8)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(7)
Nauczanie
(7)
Nauczanie języków obcych
(7)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(5)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(5)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(5)
PEDAGOGIKA
(4)
AKCENT ROSYJSKI
(3)
CHORZY w RODZINIE
(3)
Dziecko zdolne
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Metody nauczania
(3)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
UCZENIE SIĘ
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
CZYTANIE
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(2)
DZIECKO
(2)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(2)
Edukacja włączająca
(2)
INTERNET
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
KULTURA
(2)
MATEMATYKA
(2)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(2)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(2)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
RODZINA
(2)
UCZNIOWIE
(2)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(2)
WYCHOWANIE
(2)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
AUTYZM
(1)
Aqua fitness
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIOLOGIA
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Blok matematyczno-przyrodniczy
(1)
CAE
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
CZASOWNIK ROSYJSKI
(1)
Cele kształcenia
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
EDUKACJA MEDIALNA
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EGZAMINY
(1)
EGZAMINY SZKOLNE
(1)
ETYKA SPOŁECZNA
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Historia
(1)
IMIESŁÓW ROSYJSKI
(1)
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
JĘZYK FRANCUSKI
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Język rosyjski
(1)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
LICZEBNIK ROSYJSKI
(1)
Literatura
(1)
MOODLE
(1)
MULTIMEDIA
(1)
MUZYKA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Mnemotechnika
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie twórcze
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NARCIARSTWO ZJAZDOWE
(1)
NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKÓW
(1)
NAUKA
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
2001-
(3)
1989-
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Kanada
(1)
NIEMCY
(1)
POLSKA
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(8)
Podręcznik
(8)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
MOWY i HOMILIE PAPIESKIE
(3)
Opracowanie
(3)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(3)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
LISTY APOSTOLSKIE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Monografia
(2)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
ENCYKLIKI
(1)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(26)
Językoznawstwo
(9)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
nauczanie
(77)
język obcy
(11)
język rosyjski
(10)
nauczanie początkowe
(10)
uczenie się
(10)
dydaktyka
(9)
edukacja
(9)
edukacja wczesnoszkolna
(8)
nauczanie na odległość
(8)
niepełnosprawni
(8)
dzieci
(7)
e-learning
(7)
wychowanie
(7)
Jan Paweł II
(6)
język angielski
(5)
nauczanie języków obcych
(5)
rehabilitacja
(5)
rodzina
(5)
ćwiczenia
(5)
czytanie
(4)
dziecko niepełnosprawne
(4)
język polski
(4)
kształcenie
(4)
kultura
(4)
nauczyciel
(4)
niepełnosprawność umysłowa
(4)
pedagogika specjalna
(4)
psychologia
(4)
uczeń
(4)
wychowanie przedszkolne
(4)
Internet
(3)
akcent
(3)
autyzm
(3)
dziecko autystyczne
(3)
edukacja przedszkolna
(3)
kompetencje językowe
(3)
metody nauczania
(3)
nauczanie integracyjne
(3)
nauczanie zintegrowane
(3)
nauka
(3)
pisanie
(3)
praca
(3)
program nauczania
(3)
terapia zajęciowa
(3)
uczeń zdolny
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
aktywizacja zawodowa
(2)
aktywność zawodowa
(2)
cele kształcenia
(2)
cele nauczania
(2)
choroba Alzheimera
(2)
dysleksja
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
dziecko zdolne
(2)
edukacja ekologiczna
(2)
edukacja kulturalna
(2)
edukacja matematyczna
(2)
edukacja międzykulturowa
(2)
edukacja przyrodnicza
(2)
gramatyka
(2)
historia
(2)
integracja społeczna
(2)
komputer
(2)
matematyka
(2)
metodyka
(2)
muzyka
(2)
myślenie twórcze
(2)
młodzież
(2)
nauczanie przedszkolne
(2)
nauczanie wspomagane komputerowo
(2)
niepełnosprawni intelektualnie
(2)
niepełnosprawność
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
ortografia
(2)
pedagogika
(2)
poziom podstawowy
(2)
psychologia poznawcza
(2)
relacja nauczyciel-uczeń
(2)
religia
(2)
rewalidacja
(2)
rozwój emocjonalny
(2)
seksualność
(2)
stereotyp
(2)
szkolnictwo
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
szkoła podstawowa
(2)
szkoła specjalna
(2)
sztuka
(2)
technologia informacyjna
(2)
terapia
(2)
terapia pedagogiczna
(2)
uczniowie
(2)
uniwersytet
(2)
wiek przedszkolny
(2)
wychowanie do wartości
(2)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
ADHD
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
112 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja jest zbiorem materiałów konferencyjnych poświęconych problematyce akredytacji środowiskowej w Polsce. W pracy przedstawiono dotychczasowe doświadczenia związane z procedurami i standardami akredytacji kierunków uniwersyteckich, medycznych i politechnicznych a także z praktyką ich zastosowania. Publikacja ponadto jest pomocna w oddolnym stymulowaniu działań na rzecz rozwijania w uczelniach zarządzania jakością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1212.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-197.
Książka ma charakter podręcznikowy, repetytoryjnie ujmujący problematyke oligofrenopedagogiki. Składa się z dwóch części, teoretycznej, a ściślej teoretyczno-przeglądowej i empirycznej, jako swoistego, bo przyjmującego klasyczną formę raportu z badań, z podziałem na dwa rozdziały:: metodologiczny i analityczny. Część teoretyczną tworzą trzy rozdziały poświęcone analizie funkcjonowania i jego uwarunkowaniom osób z upośledzeniem umysłowym w zakresie ich poszczególnych sfer rozwoju. Kolejne rozdziały prezentują syntetycznie ujęte założenia badań własnych oraz analizę uzyskanych wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12137.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13257.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik prezentuje oryginalną i uniwersalną propozycję uporządkowania wiedzy pedagogicznej, potrzebnej nauczycielom w codziennej praktyce szkolnej. Uwzględnia problemy wynikające ze zmieniającej się rzeczywistości szkolnej oraz postępu w badaniach pedagogicznych. Przedstawia zagadnienia z zakresu dydaktyki (cele kształcenia, wyniki kształcenia, metody nauczania, gry dydaktyczne, itp.), ujęte w sposób zgodny z założeniami reformy nauczania, treści dotyczące nowych zjawisk w szkole (negocjacje), agresji oraz uzależnienia młodzieży. Wiadomości na temat uczniów "niezwyczajnych", czyli zarówno trudnych, jak i zdolnych stanowią cenną pomoc w praktycznym rozwiązywaniu problemów szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20060.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20059.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.235.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.234.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.233.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.232.V.4 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Problematyka proponowanej publikacji w całości mieści się w edukacji dziecka. Stanowi zwarty, konsekwentny blok tematyczny z odniesieniem w szczegółowych tekstach do różnych zagadnień związanych z rozwojem i edukacją dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11236.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12318.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom pierwszy podręcznika obejmuje zagadnienia psychlogii nauczania. Przedstawione w nim zostały współczesne poglądy na temat istoty, przebiegu, uwarunkowań zewnętrznych, motywacji i systemu wzmocnień, planu i programu nauczania. Omówiono różne koncepcje nauczania, nauczanie przygotowawcze w powiązaniu z edukacją permanentną, aktywizowanie poznawcze uczniów, dojrzałość szkolną, nauczanie dorosłych i inne istotne elementy składające się na tę ważną gałąź wiedzy psychologicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15056 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15055.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15955.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-172. "Netografia" s. [173]-176.
W książce poprzez analizę sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnością podjęto próbę pośredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano 'grzechy główne” edukacji skierowanej ku osobom niepełnosprawnych. dotyczące m.in.: braków w przygotowaniu kadry współpracującej z dzieckiem niepełnosprawnym, niedostosowania placówek edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów (począwszy od dostępności fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kształcenia), postaw społecznych wobec niepełnosprawności, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy też wciąż zbyt późnej diagnozy niepełnosprawności. Analiza efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnością doprowadziła autorkę do stwierdzenia, że w Polsce wciąż nie ma strategii kształcenia osób o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co skłaniać może do wniosku, iż kształcenie osób z niepełnosprawnością nie jest priorytetem dla władz resortowych. Problemem, który wybrzmiał w treści książki wyraźnie jest zagadnienie kształcenia pedagogów specjalnych. Autorka stawia tezę, iż w obliczu istniejących przepisów prawa i braku woli ich zmiany, za czas jakiś nie będzie chętnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi poważnymi konsekwencjami obniżenia się jakości kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i negatywnie odbić się może na ich przygotowaniu do realizacji zadań społecznych i zawodowych w dorosłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9068.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10660.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 317-324.
Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycje wśród książek przedmiotowo-metodologicznych. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12007.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13150.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 131-135.
Podstawowym zadaniem publikacji jest wzbogacenie i urozmaicenie warsztatu początkującego nauczyciela poprzez dostarczenie mu narzędzi, czyli technik, jakie może wykorzystać w planowaniu pracy lekcyjnej. W celu łatwiejszego korzystania z zebranych propozycji zostały one podzielone według przyświecających im celów. Poszczególne rozdziały przybliżają organizację jednostki dydaktycznej, jak również zajęć poświęconych podsystemom językowym oraz rozwijaniu sprawności. Rozpoczynające je ogólne zalecenia są jedynie hasłowym przypomnieniem zagadnień wnikliwie rozwiniętych w wielu innych publikacjach. Następujące po nich omówienie faz pracy nad danym zagadnieniem ma za zadanie ukierunkować i usystematyzować planowanie działań dydaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12752.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13840.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Bibliogr. s. 347-376. Indeksy.
Wyrażony w tytule niniejszego tomu rezerwat przestrzeni publicznej z pozoru stanowi dość kontrowersyjną kategorię opisu i wyjaśniania sytuacji społecznej osób niepełnosprawnych. Wszak rezerwat w potocznym ujęciu kojarzy się z czymś, co zamknięte i zarezerwowane dla wybranych. Jednak nie o taki rezerwat tu chodzi. Chociaż trudno oprzeć się wrażeniu, że ciągle jeszcze dla wielu z nas inność wyrażająca się ograniczoną sprawnością czy nieco odmiennym wyglądem jest wystarczającym powodem konstruowania ram funkcjonalnych i rezerwowania ról daleko innych niż te, które zwykle określamy jako wartościowe. Każdy z rezerwatów generuje nieco inne problemy osób niepełnosprawnych lub jest ich następstwem. Właśnie te problemy są punktem wyjścia poszczególnych rozdziałów tej książki. Publikację zamykają pozytywne przykłady przełamywania uprzedzeń - wychodzenia osób z głębszą niepełnosprawnością poza ramy przestrzeni społecznej wyznaczonej sprawnościami i ukonstytuowanymi na podstawie stereotypów możliwościami życia człowieka niepełnosprawnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14148.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 389-421. Indeksy.
Podręcznik prezentuje najważniejsze prawidłowości odnoszące się do uczenia się i nauczania, zasady konstruktywistycznego podejścia do tych procesów oraz zagadnienia szczegółowe, w końcowej części natomiast problemy nauczania na początku XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11175.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12211.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej małego dziecka. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Trzecia część obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Tom zamyka część, w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14437.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy książki rozważają jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnoprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne, czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym, jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedze i umiejętności, co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych, czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12483.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Problematyka przedstawianego tomu jest różnorodna, zarówno pod względem tematyki badawczej, jak i przyjętych założeń metodologicznych. Mamy do czynienia z tekstami przeglądowymi, badawczymi i teoretyczno-praktycznymi. Wskazuje to na wielość możliwych do podjęcia zagadnień, będących konsekwencją refleksji nad teoriami pedagogicznymi i praktyką edukacyjną dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem tego tomu jest zabranie głosu w nieustającej dyskusji nad wybranymi zagadnieniami konstruujacymi aktualny i przyszłościowy dyskurs społeczny dotyczący uczenia się, rozwoju dzieci mających własne prawa obywatelskie, oferowanej im edukacji w instytucji przedszkolnej i szkolnej." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12252.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13378.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-289.
W książce autor określa wartości i definiuje cele edukacji w szkolnictwie ogólnokształcącym. Istotną sprawą jest respektowanie zasady podmiotowości ucznia i jego wielostronnej aktywności w procesie uczenia sie i nauczania. Nie mniej ważnym zagadnieniem jest samodzielne uczenie się, którego podstawą jest znajomość metod uczenia się. W związku z tym jawi się potrzeba opracowania teorii kształcenia dotyczącej prawidłowości rządzących procesem nauczania i uczenia się w szkolnictwie ogólnokształcącym. Książka ujmuje również podstawowe umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11181.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12224.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Czym jest rozwój psychiczny człowieka? Jakie są czynniki tego rozwoju? Oto podstawowe pytania na które daje odpowiedź ta książka. Dalej omówiony jest rozwój czynników poznawczych, takich jak: postrzeganie, myślenie i pamięć. Następstwem tego jest rozwój emocjonalny i społeczny oraz rozwój osobowości. Wszystko to związane jest z rozwojem człowieka, poczynając od niemowlęctwa, poprzez wiek przedszkolny, młodzieńczy aż do dorosłości. W książce zgromadzono kompendium wiedzy, niezbędnej nauczycielowi w pracy wychowawczej, stąd podtytuł "Podręcznik dla nauczycieli". Na marginesie wypada tylko dodać, że jest to skrócona i uwspółcześniona wersja popularnego podręcznika A. Matczak i Z. Włodarskiego "Wprowadzenie do psychologii", na którym wychowały się całe pokolenia nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2566 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4615.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1289.III.2 [Czytelnia B], P.4614.III.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 91-[94].
Praca to pełna informacja o podstawowych problemach i kontrowersjach w dziedzinie dydaktyki międzykulturowej, zamieszczona w teoretycznej części pracy oraz oryginalne badanie występowania elementów związanych z kulturą na lekcjach języka obcego omówione w części empirycznej pracy [z recenzji prof. Hanny Komorowskiej].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20351.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest odpowiedzią na ustanowienie przez Radę Unii Europejskiej roku 2003 Europejskim Rokiem Osób Niepełnosprawnych. Jednym z celów Europejskiego Roku Osób Niepełnosprawnych jest przybliżenie problemów ludzi niepełnosprawnych oraz przeciwdziałanie ich społecznej dyskryminacji. Teksty tu zawarte stanowią próbę spojrzenia na problem jakości życia osób niepełnosprawnych w różnych fazach życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11511.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Przykładowe prace plastyczno-techniczne dla uczniów I etapu kształcenia. Cz. 1 / Katarzyna Bider. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. - 93, [1] strona, [13] kart tablicowych : ilustracje (w tym kolorowe) ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD).
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka.
Publikacja jest dodatkową propozycją dla nauczycieli I etapu kształcenia zintegrowanego. Zamieszczone tu wybrane prace plastyczno-techniczne i techniczno-plastyczne, wraz z opisami technik wykonywania, odnoszą się do świata przyrody, do czterech pór roku i mogą być wykorzystane podczas zajęć w klasie pierwszej. Przedstawione techniki i sposoby wykonywania stanowią pewien wzorzec wykorzystania informacji zmysłowych uczniów w treściach zajęć edukacyjnych. Na uwagę zasługuje prezentowana w książce koncepcja zastosowania "przykładowych plastycznych rozwiązań" z praktycznym nastawieniem nauczyciela na wyszukiwanie w pracy wychowanków działań twórczych i subiektywnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12017.IV.9 [Wypożyczalnia B], 20047.IV.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20046.IV.9 [Czytelnia B], 13160.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 241-242.
W treści opracowania, którego głównym celem jest zachęcenie studentów do samodzielnych poszukiwań sposobów integrowania - scalania wiedzy przedmiotowej w atrakcyjne dla uczniów kompleksy - moduły - zawarto szereg refleksji, wskazówek i przykładów praktycznych. Nauczania całościowe (zintegrowane) oraz przedmiotowe nie muszą wykluczać się wzajemnie, ale stanowić dopełniające się modele dydaktyczne na różnych szczeblach edukacji. [Ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19896.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10800.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej