Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(112)
Forma i typ
Książki
(109)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
E-booki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Pliki i bazy danych
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(98)
dostępne
(69)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(24)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(55)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(102)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Dziewanowska Dorota (1956- )
(3)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(3)
Piwko Marian
(3)
Urbański Stanisław (1947- )
(3)
Wieczorek Adam
(3)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Błażejewski Wojciech
(2)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(2)
Deczewska Justyna
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Grzesiak Jan (1946- )
(2)
Gębal Przemysław (1972- )
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Lewicki Roman (1953- )
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Weiner Agnieszka
(2)
Wrzesińska Anna (rusycysta)
(2)
Zybert Mirosław
(2)
Świrko Krzysztof
(2)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Anisimowicz Barbara
(1)
Bandura Ewa
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Boryczka Bożena
(1)
Broadhead Annie
(1)
Brophy Jere E
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Clarke Alan (1952- )
(1)
Czekaj Krzysztof (1958- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czyżewska Urszula
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Derenowski Marek
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dudzik Iwona (filozofia)
(1)
Dybiec-Gajer Joanna
(1)
Dyndał Stanisław
(1)
Dziamska Dorota. ABC origami
(1)
Dąbrowski Dominik (1977- )
(1)
Dłutek Aneta
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Elżbieta
(1)
Gawkowska Aneta (1972- )
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Grocholewski Zenon (1939- )
(1)
Groffik Dorota
(1)
Gruchała Paweł (1979- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Hollins Peter
(1)
Jagieła Beata
(1)
Jarocka Janina (1948- )
(1)
Jaroszewska Anna (germanistka)
(1)
Jastrzębska Elżbieta
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Karpiński Ryszard (kultura fizyczna)
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kata Grzegorz Jerzy
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klebanowski Michał
(1)
Klinik Anna
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Kopik Aldona
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kuźmicki Marek (1975- )
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lipińska Ewa (filolog)
(1)
Lishman Joyce
(1)
Lorens Roman
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machałek Małgorzata
(1)
Matczak Anna
(1)
Michalak Renata
(1)
Mikrut Adam
(1)
Miodunka Władysław (1945- )
(1)
Mocarz-Kleindienst Maria
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Noga Beniamin
(1)
Noga Marian (1946- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(70)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(110)
Kiribati
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(106)
rosyjski
(4)
portugalski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Dorośli
(2)
Dziennikarze
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Politycy
(1)
Poziom podstawowy A1-A2
(1)
Poziom podstawowy B1-B1+
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły średnie
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Temat
JĘZYKI
(10)
NAUCZANIE
(9)
JĘZYK ROSYJSKI
(8)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(7)
Nauczanie
(7)
Nauczanie języków obcych
(7)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(5)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(5)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(5)
PEDAGOGIKA
(4)
AKCENT ROSYJSKI
(3)
CHORZY w RODZINIE
(3)
Dziecko zdolne
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Metody nauczania
(3)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
UCZENIE SIĘ
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
CZYTANIE
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(2)
DZIECKO
(2)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(2)
Edukacja włączająca
(2)
INTERNET
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
KULTURA
(2)
MATEMATYKA
(2)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(2)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(2)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
RODZINA
(2)
UCZNIOWIE
(2)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(2)
WYCHOWANIE
(2)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
AUTYZM
(1)
Aqua fitness
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIOLOGIA
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Blok matematyczno-przyrodniczy
(1)
CAE
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
CZASOWNIK ROSYJSKI
(1)
Cele kształcenia
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
EDUKACJA MEDIALNA
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EGZAMINY
(1)
EGZAMINY SZKOLNE
(1)
ETYKA SPOŁECZNA
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Historia
(1)
IMIESŁÓW ROSYJSKI
(1)
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
JĘZYK FRANCUSKI
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Język rosyjski
(1)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
LICZEBNIK ROSYJSKI
(1)
Literatura
(1)
MOODLE
(1)
MULTIMEDIA
(1)
MUZYKA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Mnemotechnika
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie twórcze
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NARCIARSTWO ZJAZDOWE
(1)
NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKÓW
(1)
NAUKA
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
2001-
(3)
1989-
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Kanada
(1)
NIEMCY
(1)
POLSKA
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(8)
Podręcznik
(8)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
MOWY i HOMILIE PAPIESKIE
(3)
Opracowanie
(3)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(3)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
LISTY APOSTOLSKIE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Monografia
(2)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
ENCYKLIKI
(1)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(26)
Językoznawstwo
(9)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
nauczanie
(77)
język obcy
(11)
język rosyjski
(10)
nauczanie początkowe
(10)
uczenie się
(10)
dydaktyka
(9)
edukacja
(9)
edukacja wczesnoszkolna
(8)
nauczanie na odległość
(8)
niepełnosprawni
(8)
dzieci
(7)
e-learning
(7)
wychowanie
(7)
Jan Paweł II
(6)
język angielski
(5)
nauczanie języków obcych
(5)
rehabilitacja
(5)
rodzina
(5)
ćwiczenia
(5)
czytanie
(4)
dziecko niepełnosprawne
(4)
język polski
(4)
kształcenie
(4)
kultura
(4)
nauczyciel
(4)
niepełnosprawność umysłowa
(4)
pedagogika specjalna
(4)
psychologia
(4)
uczeń
(4)
wychowanie przedszkolne
(4)
Internet
(3)
akcent
(3)
autyzm
(3)
dziecko autystyczne
(3)
edukacja przedszkolna
(3)
kompetencje językowe
(3)
metody nauczania
(3)
nauczanie integracyjne
(3)
nauczanie zintegrowane
(3)
nauka
(3)
pisanie
(3)
praca
(3)
program nauczania
(3)
terapia zajęciowa
(3)
uczeń zdolny
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
aktywizacja zawodowa
(2)
aktywność zawodowa
(2)
cele kształcenia
(2)
cele nauczania
(2)
choroba Alzheimera
(2)
dysleksja
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
dziecko zdolne
(2)
edukacja ekologiczna
(2)
edukacja kulturalna
(2)
edukacja matematyczna
(2)
edukacja międzykulturowa
(2)
edukacja przyrodnicza
(2)
gramatyka
(2)
historia
(2)
integracja społeczna
(2)
komputer
(2)
matematyka
(2)
metodyka
(2)
muzyka
(2)
myślenie twórcze
(2)
młodzież
(2)
nauczanie przedszkolne
(2)
nauczanie wspomagane komputerowo
(2)
niepełnosprawni intelektualnie
(2)
niepełnosprawność
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
ortografia
(2)
pedagogika
(2)
poziom podstawowy
(2)
psychologia poznawcza
(2)
relacja nauczyciel-uczeń
(2)
religia
(2)
rewalidacja
(2)
rozwój emocjonalny
(2)
seksualność
(2)
stereotyp
(2)
szkolnictwo
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
szkoła podstawowa
(2)
szkoła specjalna
(2)
sztuka
(2)
technologia informacyjna
(2)
terapia
(2)
terapia pedagogiczna
(2)
uczniowie
(2)
uniwersytet
(2)
wiek przedszkolny
(2)
wychowanie do wartości
(2)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
ADHD
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
112 wyników Filtruj
E-book
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 4)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Praca zbiorowa Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego - to kontynuacja ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Obie pozycje tworzą całość, wzajemnie się uzupełnianjąc. W ABC znalazło sie omówienie zagadnień metodycznych z zakresu nauczania podsysytemów języku, rozwijania sprawności oraz kontroli wyników. Niniejsza praca koncentruje się na szeroko rozumianym kontekście nauczania, uwzględniając m.in. uczącego się, nauczyciela, proces dydaktyczny, kontakty językowe itp.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.141.V.8 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka.
Jest to przewodnik po możliwościach wykorzystania nowych technologii w nauczaniu pozwalający nauczycielowi odnaleźć się w 'cyfrowym świecie'. Książka zawiera teoretyczne wiadomości dotyczące metodyki zdalnego nauczania, prawa autorskiego w e-learningu i konkretne wskazówki pomocna w tworzeniu materiałów dydaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11082.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12044.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-328.
Książka przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania dwóch podstawowych środowisk wychowawczych - rodziny i szkoły w zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej. Wskazuje na wyzwania, z którymi przychodzi się zmierzyć zarówno rodzicom, jak i nauczycielom. Rozdział pierwszy został poświęcony wspólnocie rodzinnej oraz wyzwaniom i zagrożeniom społecznym stojącymi przed nią. W rozdziale drugim podjęto problematykę związaną ze zmianami, które nastąpiły w edukacji po 1999 r. W rozdziale trzecim dokonano oceny i tendencji we współdziałaniu szkoły ze środowiskiem lokalnym i rodziną w zakresie kształcenia, wychowania, opieki i profilaktyki. Ostatni rozdział przedstawia rozwiązania pedagogiki Marii Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15092.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to skrypt, który dotyczy współczesnej edukacji w krajach rozwiniętych, głównie europejskich i północnoamerykańskich. Zawiera 36 wybranych tematów związanych z edukacją wraz z podstawową literaturą i pytaniami kontrolnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 458.IV.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 121)
Bibliogr. s. 165-169.
Książka porusza bardzo istotny i aktualny dla edukacji problem aktywizowania uczniów w procesie kształcenia. Jest także próbą weryfikacji fundamentalnych założeń reformy szkolnictwa. Główny nacisk został położony na ukazanie wpływu własnej aktywności ucznia na rozwój jego umiejętności poznawczych, dzięki którym zdobywa on wiadomości o najbliższym otoczeniu, a więc o obiektach, zjawiskach, procesach, a także relacjach zachodzących między nimi oraz rozumie i wyjaśnia ich przyczyny i skutki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12014 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13157.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [321].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 6 zawiera zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Pracę otwiera część, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych. W kolejnej części zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nie umiejętności i wiadomości. Trzecia część obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym ľ muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych. Tom zamyka część, w której autorzy wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej, mogącego stać się swoistą szansą w procesie wspierania rozwoju zarówno dzieci zdrowych, jak i ich niepełnosprawnych rówieśników oraz przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14442.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 612)
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
Proponowana publikacja to kompendium wiedzy o różnych sferach - przestrzeniach - funkcjonowania osób z niepełnosprawnością. Część poświęcona przestrzeni kulturowej prezentuje wizerunek ludzkiej niepełnosprawności w wytworach kultury od czasów starożytnych po współczesność oraz formy uczestniczenia w kulturze osób niepełnosprawnych. Kolejna część stanowi próbę zestawienia badań ukazujących zjawisko niepełnosprawności w percepcji społecznej. Część poświęcona przestrzeni informatycznej zawiera wiadomości na temat rozwiązań umożliwiających osobom niepełnosprawnym korzystanie z komputera, rozwiązania dotyczące problematyki edukacji na odległość, telepracy czy społeczności on-line. Czwarta część publikacji porusza zagadnienia związane z przestrzenią ekonomiczną, w szczególności aktywizacją zawodową niepełnosprawnych. Treści części piątej odnoszą się do przestrzeni fizycznej. Uwzględniono w niej zagadnienia uniwersalnego projektowania, usuwania barier architektonicznych, urbanistycznych i komunikacyjnych, a także rekreacji, turystyki oraz sportu osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12262.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13384.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 639.)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tyt. serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliogr. s. 282-297.
Praca wybiega poza obszar ściśle glottodydaktyczny, odnosi się do aspektów psychologicznych (rozwój poznawczy i językowy dziecka) i pedagogicznych (odniesienie do sytuacji uczenia ogólnego, środowiska domowego itp.), co czyni z niej świetne kompendium wiedzy dla przyszłych nauczycieli, nauczycieli już praktykujących, rodziców, wreszcie badaczy zajmujących się nabywaniem i rozwijaniem umiejętności czytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16102.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16101.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65-69 i przy niektórych rozdz. Indeks.
Głównym celem edukacji w dziedzinie ekologii i ochrony przyrody powinno być uświadomienie uczniom, że człowiek jest tylko częścią przyrody, a jego działania mają nierozerwalny związek ze stanem środowiska. Ekologiczny styl życia, mający bezpośredni związek z wysokim poziomem świadomości ekologicznej, należy w naszym kraju w dalszym ciągu do rzadkości. Jest to skutkiem wieloletnich zaniedbań w dziedzinie edukacji społeczeństwa, a więc nieuświadamiania problemów zagrożenia środowiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11389.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Bibliogr. s. 227-228 i przy rozdz. Indeks.
Kształcenie na odległość, nazywane potocznie e-learningiem, znajduje obecnie zastosowanie niemal w każdej dziedzinie życia społecznego, biznesu, polityki oraz indywidualnych ludzi. Książka ta ma na celu zapoznanie z rozległą tematyką e-learnigu oraz całym spektrum procesów edukacyjnych, w których e-learning może być wykorzystywany. Poza wiedzą teoretyczną książka zawiera wiele przykładów zastosowania przedstawianych rozwiązań w praktyce, problemów do przemyślenia oraz ćwiczeń pozwalających dostosować nabytą wiedzę do potrzeb Czytelnika. Autorka prezentuje m.in.: narzędzia, formy oraz tryby kształcenia na odległość, przegląd narzędzi technologicznych wykorzystywanych w e-nauczaniu, metody i usługi wsparcia procesu e-edukacji, metody pomiaru efektywności oraz rentowności e-nauczania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11075.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12032.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka odnosi się do wybranych problemów związanych z korzystanie z Internetu. Autorka poddaje refleksji rozmaite przejawy współczesnej kultury związane z Internetem. Całość treści podzielono na rozdziały: E-kultura, E-nauka, E-społeczeństwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8453.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9850.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review")
W swych artykułach autorzy z trzech krajów omawiają całą paletę aktualnych problemów związanych z wykorzystaniem mediów informacyjnych i komunikacyjnych w zaspokajaniu różnorodnych potrzeb dziecka. W sposób kompetentny pokazują kompleksowy i intencjonalny wpływ mediów na procesy nauczania i wychowania oraz zdrowie dziecka. W pracy zbiorowej przedstawione są wyniki różnorodnych badań empirycznych oraz analiz teoretycznych, opartych na procedurach metodologicznych stosowanych w Polsce, Czechach i Słowacji. Książka zawiera ponadto interesujące refleksje pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7060.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
W rozwiniętych krajach Zachodu obserwuje się od lat odchodzenie od idei integracji i zastępowanie jej konstruktem inkluzji społecznej. Jest to koncepcja o wiele szersza od integracji, która dalece wykracza poza tradycyjnie pojmowane obszary pracy pedagoga. Pedagogika inkluzyjna nie pozostaje jedynie w sferze teoretycznych rozważań, lecz postuluje wprowadzenie konkretnych rozwiązań w oświacie. Do najważniejszych z nich należą spersonalizowanie procesu nauczania i wychowania oraz praca na zasobach ucznia, czyli skupienie się na talentach uczennic i uczniów, oraz rozwijanie tychże predyspozycji. Polscy pedagodzy, nauczyciele i inni specjaliści mieli jednak ograniczony dostęp do tych nowinek, ponieważ na polskim rynku wydawniczym brakowało książki kompleksowo opisującej tę nową koncepcję pedagogiczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17192.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17191.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16225.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Mediów)
Bibliogr. s. 217-228.
W ujęciu zaproponowanym przez dr. J. Wagnera odzwierciedlone zostały najnowsze trendy oraz prognozy dotyczące dynamiki i kierunków rozwoju mediów wspierających proces edukacji. Uwzględniona została problematyka zarówno z zakresu teorii pedagogicznych istotnych w kształceniu na odległość, jak i możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych w procesie nauczania uczenia się wspomaganego komputerowo. Na podstawie przeprowadzonych badań autor książki wskazuje na potrzebę i konieczność tworzenia uczelnianych systemów wspomagania procesu nauczania-uczenia się. Ukazując pewne niedoskonałości tej formy kształcenia, podkreśla istotne pozytywne aspekty wykorzystania technologii informacyjnych w procesie kształcenia i ich wpływ na wyniki sprzyjające podnoszeniu jakości zajęć oraz skuteczności pracy pedagoga-nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13728.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
Książka
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 153-[154].
Jest to książka pomocnicza adresowana do nauczycieli klas początkowych, logopedów i pedagogów szkolnych oraz nauczycieli pracujących w świetlicach. Autorki świadomie zrezygnowały z uporządkowania tematycznego oraz podziału materiału do kolejnych klas. Przedstawione pomysły plastyczne i muzyczne ułatwią organizację zajęć w taki sposób, by edukacja muzyczna i plastyczna o charakterze twórczym była jednocześnie nauką i wypoczynkiem dla dzieci, stanowiąc krótkie sekwencje codziennych zajęć zintegrowanych świetlicowych lub kompensacyjno-korekcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.15.IV.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 359-378. Indeks.
Książka stanowi próbę empirycznego poznania determinant kompetencji muzycznych, istotnych w procesie wczesnoszkolnego nauczania i uczenia się muzyki (oraz muzycznego rozwoju). Praca została podzielona na dwie części - teoretyczną i empiryczną. Część pierwsza prezentuje pojęcie kompetencji muzycznych i ich uwarunkowania, przegląd teorii i światowych badań nad wyznacznikiem kompetencji muzycznych oraz sytuację wczesnoszkolnej edukacji muzycznej w perspektywie międzynarodowej wraz z analizą podstaw programów szkolnych w tym zakresie. Część empiryczną wypełnia prezentacja rezultatów badań własnych nad konstrukcją autorskiego modelu uwarunkowań kompetencji muzycznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym w perspektywie dynamicznego interakcjonizmu. Książkę kończy próba umiejscowienia empirycznego modelu predyktorów kompetencji muzycznych na tle uniwersalnych mechanizmów rozwojowych człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12016.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13159.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie do wartości w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Wołosiuk. - Lublin : Wydawnictwo KUL, 2010. - 286 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Bibliogr. s. 259-271.
Książka dotyczy problemów wartości w edukacji wczesnoszkolnej, realizowanej w formie kształcenia zintegrowanego. Praca ma charakter teoretyczno-badawczy. Część teoretyczna wyjaśnia podstawowe tło problemowe, przybliża kluczowe pojęcia, definiuje watości oraz ich znaczenie w edukacji, ukazuje podstawy programowe edukacji zintegrowanej oraz proces wychowania dzieci do wartości. Częśc metodologiczna prezentuje przedmiot i cel badań, problemy badawcze, opis sytuacji badawczej, zastosowane narzędzia i sposoby przeprowadzenia badań oraz analize i interpretację wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13143 [Magazyn 1], P.10993 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10992.V.2 [Wypożyczalnia B], P.10991.V.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11958.V.2 [Czytelnia B], 11957.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
E-book
Książka
W koszyku
Tytuł z ekranu tytułowego.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych.
Nauczanie języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej to publikacja skierowana do badaczy zainteresowanych tematyką wczesnoszkolnego i przedszkolnego nauczania języków obcych, nauczycieli języków obcych w przedszkolu i klasach młodszych, nauczycieli klas młodszych szkoły podstawowej oraz wychowania przedszkolnego, którzy chcą wprowadzać w procesie dydaktycznym elementy nauczania języka obcego, bądź osób predestynujących do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego w klasach młodszych szkoły podstawowej i przedszkolu oraz wszystkich tych, którym bliska jest tematyka wczesnego nauczania języka angielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Brak informacji o dostępności: sygn. E.161.XXIV.14 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref.
"Publikacja jest owocem konferencji naukowej. Zebrany materiał został zawarty w trzech częściach, w których zwrócono uwagę na problemy jakie dotykają osoby niepełnosprawne szczególnie z terenów wiejskich. Pierwsza część obejmuje opracowania dotyczące wybranych aspektów aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych zamieszkałych na terenach wiejskich, w tym charakterystykę aktywności zawodowej, motywy poszukiwania zatrudnienia przez bezrobotne osoby niepełnosprawne, metody aktywizacji zawodowej, techniki kształcenia na odległość, po ocenę sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych. Druga część porusza aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych, głównie na rynku pracy, sposoby wsparcia w aktywizacji zawodowej, ekonomię społeczną jako szansę wsparcia osób niepełnosprawnych w wejściu na rynek pracy. Odrębny rozdział jest poświęcony edukacji i aktywizacji dzieci niepełnosprawnych i roli rodziny w tym procesie oraz asystenta osoby niepełnosprawnej. Istotną część stanowi również problem polityki równości szans kobiet i mężczyzn w sferze społeczno-gospodarczej." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12363 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12362.VII.3 [Wypożyczalnia B], P.12361.VII.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13510.VII.3 [Czytelnia B], 13511.VII.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej