Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(21)
dostępne
(12)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(8)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(21)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Gajdzica Zenon
(2)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(2)
Krzemińska Dorota
(2)
Bac Aneta
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bouras Nick
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Gałecki Piotr (psychiatria)
(1)
Holt Geraldine
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klinik Anna
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Kędziora Kornatowska Kornelia
(1)
Lindyberg Iwona
(1)
Marcinowicz Ludmiła
(1)
Muszalik Marta
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pisula Ewa
(1)
Ploch Leszek
(1)
Prysak Dorota
(1)
Skolmowska Edyta
(1)
Stankowski Adam
(1)
Walewska Katarzyna
(1)
Wiącek Grzegorz
(1)
Zawiślak Aleksandra
(1)
Ślusarska Barbara
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(9)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(4)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(4)
SOCJALIZACJA
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
CHORZY PRZEWLEKLE
(1)
Chorzy
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
INTELIGENCJA SPOŁECZNA
(1)
Leczenie
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA UMYSŁOWO
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
OPIEKA DŁUGOTERMINOWA
(1)
OPIEKUNKI i OPIEKUNOWIE ŚRODOWISKOWI
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
PIELĘGNIARSTWO
(1)
PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
(1)
Pielęgniarstwo społeczne
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
RODZINA
(1)
ROZMOWA
(1)
STRES
(1)
Służba zdrowia
(1)
TERAPIA ZAJĘCIOWA
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
UCZNIOWIE o SPECJLANYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-0
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawni intelektualnie
(21)
niepełnosprawni
(7)
niepełnosprawność umysłowa
(5)
rehabilitacja
(5)
edukacja
(3)
mózgowe porażenie dziecięce
(3)
rehabilitacja społeczna
(3)
rehabilitacja zawodowa
(3)
terapia zajęciowa
(3)
aktywizacja zawodowa
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
jakość życia
(2)
opieka długoterminowa
(2)
rodzina
(2)
socjalizacja
(2)
szkoła specjalna
(2)
terapia pedagogiczna
(2)
wsparcie społeczne
(2)
zaburzenia mowy
(2)
adaptacja społeczna
(1)
aktywizacja społeczna
(1)
aktywność zawodowa
(1)
arteterapia
(1)
atopowe zapalenie skóry
(1)
badanie psychiatryczne
(1)
choreoterapia
(1)
choroba Alzheimera
(1)
choroby psychosomatyczne
(1)
chorzy psychicznie
(1)
cukrzyca typu 1
(1)
diagnoza
(1)
dorosłość
(1)
dyskurs
(1)
dziecko autystyczne
(1)
edukacja specjalna
(1)
geriatria
(1)
gruźlica
(1)
głusi
(1)
heterotaksja
(1)
hipoterapia
(1)
integracja społeczna
(1)
jąkanie
(1)
język
(1)
kampania społeczna
(1)
kazirodztwo
(1)
kod językowy
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
kompetencje społeczne
(1)
kształcenie
(1)
leczenie
(1)
małżeństwo
(1)
miłość
(1)
mukowiscydoza
(1)
muzykoterapia
(1)
nadciśnienie tętnicze
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie integracyjne
(1)
niepełnosprawni fizycznie
(1)
niewidomi
(1)
nowotwór złośliwy
(1)
odleżyny
(1)
opieka domowa
(1)
opieka pielęgniarska
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pedagogika specjalna
(1)
pediatria
(1)
pielęgniarka
(1)
pielęgniarstwo
(1)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(1)
placówka specjalna
(1)
pomoc społeczna
(1)
porozumiewanie się
(1)
przewlekle chorzy
(1)
przyjaźń
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
psychiatria
(1)
psychologia rehabilitacyjna
(1)
psychopatologia
(1)
psychoterapia
(1)
rehabilitacja psychiatryczna
(1)
reumatoidalne zapalenie stawów
(1)
rewalidacja
(1)
rodzicielstwo
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
rozwój społeczny
(1)
schizofrenia
(1)
stereotyp
(1)
stres
(1)
sytuacja trudna
(1)
szczepienia ochronne
(1)
terapeuta
(1)
terapia
(1)
uczeń niepełnosprawny
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
upośledzenie umysłowe
(1)
wczesna interwencja
(1)
wychowanie
(1)
włączanie społeczne
(1)
zaburzenia osobowości
(1)
zaburzenia psychiczne
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 194-204. Indeks.
Monografia jest kolejną prezentacją badań Autora, dotyczących problematyki seksualności człowieka z niepełnosprawnością intelektualną stopnia głębszego. Tym razem dr Remigiusz Kijak, wspierając się koncepcją rozwoju seksualności Martina Seligmana, przedstawił wybrane tematy funkcjonowania seksualnego osób z określonym typem niepełnosprawności. Badania objęły kilka obszarów, m.in. orientację seksualną, tożsamość płciową, funkcjonowanie seksualne i role płciowe. Ważnym tematem opisanym w książce jest analiza związku, jaki zachodzi pomiędzy wybranymi zagadnieniami seksualności a cechami środowiska rodzinnego ( stylami wychowawczymi, czy warunkami socjalno-bytowymi rodzin). Publikację kończy rozdział przedstawiający badania własne Autora, które z pewnością będą przydatne w praktyce pedagogicznej i edukacji specjalnej. Książka zainteresuje zarówno pedagogów, psychologów, jak i pracowników służby zdrowia, którzy na co dzień spotykają się z problemem niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15312.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Autorki recenzowanej pracy, koncentrując swoją uwagę na dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną, zamykają koncept pracy w dwóch rozdziałach, w których - w odwołaniu do badań własnych ujawniających osobisty punkt widzenia osób z niepełnosprawnością intelektualną i osób z ich najbliższego otoczenia - poszerzają perspektywę naukowego opisu o osobach z niepełnosprawnością intelektualną, dopełniają naukowe spojerzenie na realizację ról kobiety i mężczyzny w dorosłości, zabierają głos w dyskusji o instytucjonalnej opiece dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną." z recenzji dr hab. Sławomiry Sadowskiej, prof. UG
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13294.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 199-220.
Praca jest rozprawą badawczą, w której przy użyciu uniwersalistycznego narzędzia dokonano analizy jakości życia osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, mieszkających w Polsce w otwartym środowisku, uczestników dziennych form rehabilitacji. Część teoretyczna składa się z trzech rozdziałów, w których zaprezentowano analizę pojęć "niepełnosprawność intelektualna" i "jakość życia"oraz uwarunkowań uzyskiwania pomyślnych stosunków z otoczeniem przez osoby niepełnosprawne intelektualnie. Część metodologiczna przedstawia zastosowane rozwiązania badawcze, wyniki badań oraz wnioski z nich płynące.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11179.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12218.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 227-232.
"Publikacja dr Doroty Krzemińskiej porusza zagadnienia, którym w literaturze pedagogiki specjalnej poświęcono niewiele uwagi. Kwestia porozumiewania się osób z niepełnosprawnością intelektualną traktowana była dotychczas głównie w kontekście trudności i deficytów komunikacyjnych. W pewnym sensie praca ta jest zaprzeczeniem, a przynajmniej podaniem w wątpliwość jednoznacznej tezy o trudnościach osób z niepełnosprawnością intelektualną do wyrażania swoich myśli i rozumienia innych. [...] We wnioskach z badań Dorota Krzemińska podważa ugruntowane przekonanie, że opóźnienie czy utrudnienie mowy osób głębiej upośledzonych uniemożliwia im komunikowanie się z innymi, w tym też współkonstruowanie dyskursu. W swoich badaniach krok po kroku wykazuje, że osoby te, pomimo ograniczonego kodu językowego, są w stanie przekazywać treści pozwalające odbudowywać wiedzę o rzeczywistości, w której żyją i którą kreują." prof. zw. dr hab. Amadeusz Krause (fragment recenzji)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13266.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 175-189.
Celem publikacji jest jakościowa charakterystyka stylu i strategii radzenia sobie młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia w różnych sytuacjach trudnych oraz poznanie regulacyjnej mocy wybranych właściwości temperamentu i niektórych wymiarów osobowości w radzeniu sobie tej młodzieży w tych sytuacjach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9955.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11595.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 313-325.
Głównym celem niniejszej publikacji jest przedstawienie i opisanie propozycji, wskazówek wychowania włączającego podopiecznych o obniżonej sprawności umysłowej w warunkach systemowego kształcenia i zorganizowanej opieki w placówce specjalnej. Przybliżono zjawiska, procesy, prawidłowości i wskazania strategii włączającej w aspekcie zaspokajania indywidualnych potrzeb rozwojowych podopiecznych, jak też trudnej i skompliowanej pracy pedagogiczno-integracyjnej. Tym samym prezentowane opracowanie może więc być dowodem na nieograniczone możliwości placówki w strategii włączania społecznego podopiecznych na wspólnej płaszczyźnie z działaniami środowiska i w środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12787.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób niepełnosprawnych intelektualnie / red. Nick Bouras i Geraldine Holt. - Wyd. 1 pol. / red. Antoni Florkowski i Piotr Gałecki. - Wrocław : Elsevier Urban & Partner, 2010. - XVI, 463 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka zawiera : charakterystykę najczęstszych zaburzeń występujących u osób niepełnosprawnych intelektualnie (m. i. depresji, zaburzeń lękowych i adaptacyjnych, schizofrenii i zaburzeń pokrewnych), omówienie symptomatologii zaburzeń psychicznych w grupie osób niepełnosprawnych intelektualnie, opis możliwości trafnego diagnozowania zaburzeń psychicznych oraz zasad właściwego leczenia farmakologicznego, interwencji terapeutycznych i psychospołecznych, skale diagnostyczne niezbędne do obiektywnej oceny psychopatologii towarzyszącej niepełnosprawności intelektualnej, aktualną, uznaną i promowaną na świecie nomenklaturę, wiele praktycznych rad i wskazówek pomocnych w opiece nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12510.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 243-256.
"Problematyka niepełnosprawności intelektualnej doczekała się szerokiego opracowania w literaturze polskiej i światowej. Związek kompetencji społecznych i niepełnosprawności intelektualnej to zagadnienie, któremu poświęcono w publikacjach znacznie mniej miejsca. Te dwa pojęcia tworzą zestawienie z pogranicza psychologii społecznej i pedagogiki specjalnej. Pierwsza z nauk próbuje zdefiniować kompetencje społeczne i dokonuje ich interpretacji, druga zajmuje się osobą z niepełnosprawnością intelektualną jako jednym z obiektów swoich badań i rozważań teoretycznych. Książka jest próbą obszaru eksploracji, czyli związku niepełnosprawności intelektualnej i kompetencji społecznych." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12247.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13370.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Niepełnosprawność intelektualna / Remigiusz J. Kijak. - Warszawa : Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, 2013. - 126 s. : il. (gł. kolor.) ; 25 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Między Diagnozą a Działaniem)
Bibliogr. s. 120-126.
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Książka dotyczy podstawowych problemów życia i funkcjonowania osób z orzeczonym stopniem społecznej i psychicznej niesprawności. Zawiera ogólną charakterystykę osoby niepełnosprawnej intelektualnie i problemów, z jakimi styka się w codziennym społecznym życiu. Przedstawia także zakres świadczeń i ulg przewidzianych prawem dla osób niepełnosprawnych intelektualnie. Podkreślono w niej równiez obszar ekonomii społecznej, jako ważnego kierunku działań na rzecz włączania osób niepełnosprawnych intelektualnie do życia społecznego i równoprawnego bytowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15081.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 14)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest poświęcona społecznej sytuacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz osób niepełnosprawnych intelektualnie w Polsce i w Czechach. Składa się z dwóch części. W pierwszej zostały omówione zagadnienia związane z kształceniem, wychowaniem, socjalizacją i wspieraniem uczniów ze specjalnymi potrzebami w Republice Czeskiej oraz w Polsce. Część ta zawiera wyniki badań nad dystansem społecznym wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie polskich i czeskich studentów. Druga część zawiera podrozdziały ukazujące porównania polskich i czeskich rozwiązań w zakresie aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, popierane konkretnymi przykładami oraz osadzone w systemie legislacyjnym obu krajów i aktów prawnych UE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14286.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.13)
Bibliogr. po art.
Trzynasty tom serii zawiera treści opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji specjalnej oraz niwelowania szeroko pojętych barier socjalizacyjnych. Pierwsza część tomu obejmuje treści związane z edukacją w kontekście omawianych procesów kształcenia i wychowania. Potwierdzenia tej tezy można szukać w analizie rozpatrywanych w związku z edukacją pojęć, na przykład indywidualizacji, treningu umiejętności społecznych czy wspomagania rozwoju. Z kolei w drugiej części książki - objętej tytułem nawiązującym do problematyki socjalizacji - znajdujemy sporo odniesień do procesów wychowania i kształcenia. W opinii autorów są one podstawą adaptacji społecznej, nabywania podstawowych kompetencji życiowych, kreowania dróg do samodzielności, ustalania celów życiowych, wzmacniania aktywności czy rozwiązywania aktualnych problemów społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13055.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. V-VII.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Jest to nowoczesny podręcznik, zgodny ze standardami kształcenia obowiązującymi na kierunku pielęgniarstwo, przygotowujący do opieki nad osobami przewlekle chorymi i niepełnosprawnymi. Książka została napisana przez zespół specjalistów - lekarzy, pielęgniarek i psychologów - zajmujących się tą tematyką. Prezentuje ona aktualny stan wiedzy z dziedziny pielęgniarstwa w opiece długoterminowej. Podręcznik składa się z dwóch części: ogólnej i szczegółowej. Część ogólna zawiera podstawowe wiadomości dotyczące organizacji systemu ochrony zdrowia i pomocy społecznej w Polsce z uwzględnieniem opieki długoterminowej. W części szczegółowej opisano zagadnienia dotyczące wybranych problemów zdrowotnych, pielęgnacyjno-opiekuńczych, psychologicznych i społecznych osób przewlekle chorych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14761.XVIII.1.11 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9204.XVIII.1.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10928.XVIII.1.11 [Czytelnia B], 10929.XVIII.1.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-197.
Książka ma charakter podręcznikowy, repetytoryjnie ujmujący problematyke oligofrenopedagogiki. Składa się z dwóch części, teoretycznej, a ściślej teoretyczno-przeglądowej i empirycznej, jako swoistego, bo przyjmującego klasyczną formę raportu z badań, z podziałem na dwa rozdziały:: metodologiczny i analityczny. Część teoretyczną tworzą trzy rozdziały poświęcone analizie funkcjonowania i jego uwarunkowaniom osób z upośledzeniem umysłowym w zakresie ich poszczególnych sfer rozwoju. Kolejne rozdziały prezentują syntetycznie ujęte założenia badań własnych oraz analizę uzyskanych wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12137.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13257.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang.
Bibliogr. przy pracach.
Praca stanowi zbiór artykułów przygotowanych przez pracowników naukowych i praktyków pedagogiki specjalnej z Czech, Słowacji i Polski, wskazuje nie tylko na teoretyczne aspekty terapii pedagogicznej, ale zawiera także szereg wskazań do obszaru działań praktycznych. Pozwoli nauczycielom, wychowawcom, studentom, terapeutom czy rodzicom na nowo spojrzeć na problematykę wychowania dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10144.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11717.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa / redakcja naukowa Aneta Bac. - Wydanie I - 3 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2018. - 171 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia przy rozdzialach. Indeks.
Podręcznik przedstawia obszary pracy oraz kompetencje terapeuty zajęciowego, umożliwiające prowadzenie terapii zajęciowej w zakresie szeroko pojętej adaptacji zajęć i środowiska do potrzeb konkretnej osoby w taki sposób, aby dać jej możliwość uczestnictwa w zajęciach dla niej istotnych i ważnych, a przez to przeciwdziałać dyskryminacji oraz wykluczeniu społecznemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18612.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18611.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdziałach zostały omówione różne ujęcia niepełnosprawności intelektualnej i wielowymiarowość tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej, problemy dotyczące opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, ich kształcenia i wychowania, wybrane metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowościowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostareczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Zamierzeniem prezentowanego tomu jest wielowątkowe i wieloaspektowe przedstawienie tematyki związanej z codziennym funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością. Dla łatwiejszego posługiwania się prezentowaną książką artykuły zostały usystematyzowane w pięciu podrozdziałach. Wskazane dwa obszary przewodnie: edukacja i socjalizacja oscylują wokół szczegółowych zagadnień: aktywność w życiu osób niepełnosprawnych, choroba a niepełnosprawność, wybrane uwarunkowania socjalizacji osób niepełnosprawnych (obszary społeczne), rodzina w życiu osoby niepełnosprawnej, osoba niepełnosprawna w życiu codziennym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13342.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka pokazuje człowieka niepełnosprawnego jako pełnosprawnego członka społeczeństwa. W części pierwszej znajdują się informacje dotyczące specyfiki kontaktów z innymi ludźmi w danym okresie rozwojowym, tego, jak niepełnosprawność może zakłócać społeczne kontakty oraz w jaki sposób można wspierać człowieka w trudnej sztuce bycia z innymi. W części drugiej autorki dotykają egzystencjalnych problemów człowieka. Piszą o przyjaźni, szczęściu, miłości, cierpieniu, lęku przed śmiercią i potrzebie wsparcia udzielanego przez bliskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11695 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11694.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12886.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Publikacja przedstawia praktyczne zastosowanie metody studium przypadku w pracy pielęgniarki rodzinnej uwzględniając koncepcję opieki skoncentrowanej na pacjencie i jego rodzinie. Pierwszy rozdział to zwięzła charakterystyka studium przypadku jako strategii badawczej z uwzględnieniem kwestii etycznych w prowadzeniu badań jakościowych. W drugim rozdziale omówiono założenia opieki skoncentrowanej na pacjencie oraz koncepcję i współczesny kontekst zindywidualizowanej opieki pielęgniarskiej. W kolejnych rozdziałach przedstawiono 13 opisów pacjentów oraz charakterystykę 84 diagnoz pielęgniarskich sformułowanych w systemie tradycyjnym przy użyciu PES (Problem; Etiologia; Symptomy), z wykorzystaniem katalogu diagnoz ICNP® oraz klasyfikacji NANDA. Całość zamyka rozdział „Dokumentowanie opieki pielęgniarskiej w środowisku zamieszkania pacjenta i jego rodziny - dokumentacja dydaktyczna”, w którym syntetycznie opisano przykład dokumentacji możliwej do wykorzystania w trakcie prowadzenia zindywidualizowanej opieki pielęgniarskiej nad pacjentem w środowisku zamieszkania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17270.XVIII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.298.XVIII.2 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.297.XVIII.2 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.296.XVIII.2 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.295.XVIII.2 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Konteksty Psychologii Rehabilitacji = The Contexts of Rehabilitation Psychology)
Tyt. równol.: A recipe for rehabilitation : methodologies and methods in research and transdisciplinary rehabilitation practice.
Bibliogr. przy pracach.
Książka prezentuje zjawisko rehabilitacji i niepełnosprawności. Publikacja została podzielona na kilka części zorganizowanych tematycznie. Pierwszą z nich stanowią opracowania opisujące podstawowe problemy w aktualnym stanie wiedzy na temat rehabilitacji osób z niepełnosprawnością. Kolejne części monografii prezentują opracowania poświęcone tematyce określonych grup osób niepełnosprawnych, a więc osób z niepełnosprawnościowymi zmysłami, chorobą psychiczną, niepełnosprawnością umysłową, niepełnosprawnością ruchową i somatyczną, a także z deficytami neurologicznymi, zaburzeniamo mowy oraz niepełnosprawnością wieloraką. Książkę kończy zbiór prac poświęconych zagadnieniom metodologicznym i proceduralnym w praktyce rehabilitacyjnej. (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15962.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej