Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(93)
Forma i typ
Książki
(90)
Publikacje naukowe
(7)
E-booki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(84)
dostępne
(80)
wypożyczone
(7)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(27)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(58)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(84)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Bolanowski Janusz (medycyna)
(2)
Bręczewski Grzegorz
(2)
Czerwińska-Jasiewicz Maria
(2)
Garbat Marcin
(2)
Giddens Anthony (1938- )
(2)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(2)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Liberska Hanna (1955- )
(2)
Markocka-Mączka Krystyna (1948- )
(2)
Niemczyński Adam (1942- )
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Rutkowska Elżbieta (kultura fizyczna)
(2)
Siara Olga
(2)
Sutton Philip W. (1959- )
(2)
Szulżycka Alina
(2)
Tomanek Paweł
(2)
Trempała Janusz
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Wrzosek Zdzisława
(2)
Apanel Danuta
(1)
Armstrong Carol L. (1969-)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Barczykowska Ewa
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(1)
Barnes Colin (1946- )
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Bergier Józef (1952- )
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bolach Eugeniusz (1940- )
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Bronowicki Stanisław
(1)
Brukwicka Irena
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Budny Jolanta
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chańska Weronika (1976- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czapiński Janusz (1951- )
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Frysztacki Krzysztof (1949- )
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Giedrewicz-Niewińska Aneta
(1)
Giedrojć Marzenna
(1)
Górnicka Beata
(1)
Hagner-Derengowska Magdalena
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Harciarek Michał
(1)
Harmaciński Ryszard
(1)
Janus Edyta
(1)
Jastrzębska Anna
(1)
Jędrzejewska Teresa
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Karski Jerzy Bohdan (-2009)
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1927- )
(1)
Kiwerski Jerzy (1937- )
(1)
Klinik Anna
(1)
Kocór Maria
(1)
Korczyński Mariusz
(1)
Kostorz Jerzy (1968- )
(1)
Kowalik Krzysztof (1959- )
(1)
Kołaczkowski Bartosz
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Malina Alicja
(1)
Mercer Geof
(1)
Migasiewicz Juliusz (1953- )
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Mojs Ewa
(1)
Morawski Piotr
(1)
Morrow Lisa
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Naprawa Renata
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Nosarzewska Sylwia
(1)
Nowak Anna (pedagog)
(1)
Noworól Jarosław
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Panek Tomasz (1953- )
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Pietras Tadeusz (nauki medyczne)
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Porawska Ella (1971- )
(1)
Porawski Marek
(1)
Pużyński Stanisław (1936- )
(1)
Pyrczak-Piega Monika
(1)
Ratajczak Małgorzata
(1)
Rudzki Sławomir
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(74)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(93)
Język
polski
(90)
angielski
(3)
Odbiorca
Pielęgniarki i pielęgniarze
(2)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI
(25)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(9)
Rehabilitacja medyczna
(9)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(6)
CHORZY w RODZINIE
(5)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(4)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(4)
Fizjoterapia
(3)
HIGIENA
(3)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
OPIEKA SPOŁECZNA
(3)
RODZINA
(3)
SŁUŻBA ZDROWIA
(3)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
FIZYKOTERAPIA
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Opieka długoterminowa
(2)
PEDIATRIA
(2)
POMOCE TECHNICZNE dla NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(2)
PSYCHIATRIA
(2)
Pielęgniarstwo
(2)
REHABILITACJA (med.)
(2)
SOCJOLOGIA
(2)
Socjologia
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(2)
ZDROWIE PUBLICZNE
(2)
BIOETYKA
(1)
BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE
(1)
BUDOWNICTWO UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ
(1)
CHOROBY DZIECIĘCE
(1)
CHORZY PSYCHICZNIE
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
Choroby narządów ruchu
(1)
Choroby zawodowe
(1)
DOMY POMOCY SPOŁECZNEJ
(1)
DYSKURS (filoz.)
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dziecko głuchoniewidome
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
GOSPODARSTWO DOMOWE
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
INTELIGENCJA SPOŁECZNA
(1)
Igrzyska paraolimpijskie
(1)
Implanty
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inwalidztwo
(1)
Jakość życia
(1)
KOBIETA NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kobieta z niepełnosprawnością
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie
(1)
MEDYCYNA
(1)
MIESZKANIA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Metody fizjoterapeutyczne
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA UMYSŁOWO
(1)
NEUROPSYCHOLOGIA
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
NIEWIDOMI
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Ortopedia
(1)
PIELĘGNIARSTWO
(1)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(1)
POSTAWY
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polityka
(1)
Pomaganie
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Praca socjalna
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawa osób z niepełnosprawnościami
(1)
Prawo
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Prawo pracy
(1)
Problemy społeczne
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1989-
(4)
2001-0
(4)
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
Podręcznik
(7)
PORADNIKI
(4)
Monografia
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Praca zbiorowa
(2)
ENCYKLOPEDIE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(11)
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Psychologia
(2)
Językoznawstwo
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawność
(59)
niepełnosprawność umysłowa
(24)
rehabilitacja
(23)
niepełnosprawni
(22)
dziecko niepełnosprawne
(13)
rodzina
(11)
edukacja
(9)
jakość życia
(8)
niepełnosprawność intelektualna
(7)
praca
(7)
wykluczenie społeczne
(7)
fizjoterapia
(6)
integracja społeczna
(6)
mózgowe porażenie dziecięce
(6)
pedagogika specjalna
(6)
seksualność
(6)
sport
(6)
wychowanie
(6)
aktywność fizyczna
(5)
dziecko przewlekle chore
(5)
niepełnosprawni intelektualnie
(5)
socjologia
(5)
ubóstwo
(5)
zdrowie
(5)
aktywność zawodowa
(4)
autyzm
(4)
choroba
(4)
choroba Alzheimera
(4)
dzieci
(4)
edukacja zdrowotna
(4)
kinezyterapia
(4)
nauczanie
(4)
niepełnosprawność fizyczna
(4)
padaczka
(4)
polityka
(4)
pomoc społeczna
(4)
prawo
(4)
stereotyp
(4)
stres
(4)
terapia
(4)
turystyka
(4)
wspomaganie rozwoju
(4)
zaburzenia osobowości
(4)
zapobieganie
(4)
światłolecznictwo
(4)
aktywizacja społeczna
(3)
aktywizacja zawodowa
(3)
bezrobocie
(3)
choroby układu krążenia
(3)
czas wolny
(3)
dom pomocy społecznej
(3)
dorosłość
(3)
dyskryminacja
(3)
dziecko autystyczne
(3)
elektroterapia
(3)
fizykoterapia
(3)
kobiety
(3)
kultura
(3)
masaż
(3)
media
(3)
narząd ruchu
(3)
niedosłyszący
(3)
niedowidzący
(3)
niepełnosprawność ruchowa
(3)
nierówności społeczne
(3)
niewidomi
(3)
opieka społeczna
(3)
praca socjalna
(3)
pracownicy socjalni
(3)
profilaktyka
(3)
psychologia
(3)
psychologia rozwojowa
(3)
religia
(3)
rodzicielstwo
(3)
społeczeństwo
(3)
sprawność fizyczna
(3)
stwardnienie rozsiane
(3)
terapia zajęciowa
(3)
wolontariat
(3)
wsparcie społeczne
(3)
zaburzenia rozwoju
(3)
zatrudnianie niepełnosprawnych
(3)
zespół Downa
(3)
żywienie
(3)
adaptacja społeczna
(2)
aktywność turystyczna
(2)
alkoholizm
(2)
bariery komunikacyjne
(2)
choroba Parkinsona
(2)
choroby nowotworowe
(2)
choroby przewlekłe
(2)
choroby układu oddechowego
(2)
depresja
(2)
diagnoza
(2)
dobrostan
(2)
dorastanie
(2)
dzieciństwo
(2)
edukacja specjalna
(2)
endoprotezoplastyka stawu biodrowego
(2)
etniczność
(2)
93 wyniki Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Niepełnosprawność intelektualna / Remigiusz J. Kijak. - Warszawa : Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, 2013. - 126 s. : il. (gł. kolor.) ; 25 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Między Diagnozą a Działaniem)
Bibliogr. s. 120-126.
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Książka dotyczy podstawowych problemów życia i funkcjonowania osób z orzeczonym stopniem społecznej i psychicznej niesprawności. Zawiera ogólną charakterystykę osoby niepełnosprawnej intelektualnie i problemów, z jakimi styka się w codziennym społecznym życiu. Przedstawia także zakres świadczeń i ulg przewidzianych prawem dla osób niepełnosprawnych intelektualnie. Podkreślono w niej równiez obszar ekonomii społecznej, jako ważnego kierunku działań na rzecz włączania osób niepełnosprawnych intelektualnie do życia społecznego i równoprawnego bytowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15081.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-306.
Omawiana w niniejszej pracy problematyka dotyczy ważnej sfery ludzkiego życia – seksu. Seks nie oznacza tylko reprodukcji i zaspokojenia popędu biologicznego. Związany jest integralnie z całą osobowością, wzbogaca rozwój człowieka, rozwija więzi międzyludzkie. Seks jest tym czymś, co każdy z nas ma, niezależnie od stopnia społecznej czy życiowej niesprawności. Wyniki badań umożliwiły głębsze poznanie seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym. Być może badania te przyczynią się do ukształtowania nowego spojrzenia na tę zaniedbywaną przez lata kwestię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11365.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.12)
Tom ten poświęcono w głównej mierze różnorodnym formom oddziaływania podmiotów środowiska społecznego, w tym głównie rodziny, na rzecz usamodzielniania, upodmiotowiania osób niepełnosprawnych. W stosowanych zabiegach terapeutycznych ukierunkowanych na treści modelu społecznego coraz częściej korzysta się z wiedzy i przesłanek nauk humanistycznych, w których to jednostka, w naszym przypadku niepełnosprawna, postrzega świat subiektywnie, uczestnicząc w nim na zasadzie własnej aktywności, podejmowania różnorodnych zadań, poszukiwania swojego miejsca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10658.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 182-188.
Celem książki jest uzasadniona konieczność rozpoczęcia nie tylko dyskusji nad praktycznymi rozwiązaniami w zakresie pomocy dorosłym osobom z niepełnosprawnością intelektualną, ale także szybkich zmian na tym polu. Opracowanie może być inspiracją dla wartościowych badań w przyszłości. Zamysł książki zamyka się w trzech częściach, które poprzedzone zostały wprowadzeniem (wraz z ustaleniami metodologicznymi), a zrekapitulowane zakończeniem odsłaniającym iluzje i pułapki społecznej troski. Szeroko zarysowane konteksty życia osób niepełnosprawnych stanową oś części I. W części II uwaga skoncentrowana jest na środowisku instytucjonalnym i rodzinnym. Walorem tego fragmentu pracy jest ukazanie osobistej perspektywy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część III zawiera ustalenia badawcze skupiające się na życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście podstawowych obszarów normalizacji- sytuacji mieszkalnej, zawodowej oraz sytuacji społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9928.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11552.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 175-189.
Celem publikacji jest jakościowa charakterystyka stylu i strategii radzenia sobie młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia w różnych sytuacjach trudnych oraz poznanie regulacyjnej mocy wybranych właściwości temperamentu i niektórych wymiarów osobowości w radzeniu sobie tej młodzieży w tych sytuacjach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9955.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11595.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W książce omówiono zagadnienia: niepełnosprawność i wychowanie do integracji w świetle wyzwań współczesności, rodzina w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego w okresie przemian, problemy diagnozy i terapii dzieci niepełnosprawnych o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i możliwościach rozwoju, metody i techniki we wspomaganiu rozwoju dzieci niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2104 [Magazyn 1], P.2103 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3301.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony: 225-229.
Książka zawiera cenne wskazówki dla nauczycieli pomocne w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zawarte zostały opisy deficytów rozwojowych z zakresu percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki małej i dużej. Znajdują się w niej propozycje metod pracy nauczycieli z uczniami z dysleksją rozwojową, trudnościami w czytaniu i pisaniu, dyskalkulią, zaburzeniami mowy, a także z dziećmi słabowidzącymi i słabosłyszącymi. W szerokim zakresie omówiono zagadnienia dotyczące podziału zdolności oraz cech charakteryzujących uczniów uzdolnionych. Opracowano przykładowe programy edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej oraz programy wychowania fizycznego dla zdolnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. W treści książki znajduje się także charakterystyka dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym z uwzględnieniem Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21059.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21058.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 291-301.
Książka Jakuba Niedbalskiego to imponujące studium empiryczne przeprowadzone zgodnie z zasadami metodologii teorii ugruntowanej. Autor dokonuje wszechstronnej, pogłębionej analizy miejsca, w którym z całą jaskrawością wychodzą na jaw reguły rządzące konstruowaniem ładu społecznego. Miejscem tym jest dom pomocy społecznej dla osób upośledzonych umysłowo. Oglądając to miejsce możemy, podążając za wskazaniami Autora, odnaleźć reguły, którymi na co dzień posługujemy się w naszym społecznym życiu – jednak zwielokrotnione, przerysowane, a więc tym bardziej przemawiające do naszej ospałej wyobraźni. Autor książki symbolizuje postawę, zgodnie z którą o upośledzeniu umysłowym może wypowiadać się tylko ktoś, kto z upośledzonymi „zjadł beczkę soli”. Mam nieodparte wrażenie, że większość specjalistów od „niepełnosprawności intelektualnej” upośledzonego człowieka widziała tylko z daleka, a w dodatku na krótko. Książka Jakuba Niedbalskiego ma szansę stać się publikacją, która to zmieni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15227.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej; uszkodzeń słuchu i wzroku; niedostosowania społecznego; specyficznych trudności w uczeniu się; zaburzeń komunikacji językowej; chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych); sytuacji kryzysowych lub traumatycznych; niepowodzeń edukacyjnych; zaniedbań środowiskowych; trudności adaptacyjnych; autyzmu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.17966 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19492.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19491.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest zbiorem teoretycznych przemyśleń i praktycznych analiz przedstawicieli różnych działów pedagogiki specjalnej. Autorzy zamieszczonych w książce tekstów reprezentują różnorodne ośrodki akademickie oraz współpracujące z nimi instytucje oświatowe. Zgromadzone materiały zostały pogrupowane w następujące zagadnienia eksploracyjne: problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością, metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji uczniów z niepełnosprawnością, psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych oraz organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9895.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11486.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy artykułach.
Podręcznik przeznaczony dla studentów kierunku praca socjalna i pracowników socjalnych, zmuszonych czerpać z dorobku naukowego i doświadczeń pedagogiki specjalnej ze względu na wzrastającą liczbę osób z różnymi dysfunkcjami: narządu ruchu, wzroku, słuchu, niepełnosprawnych intelektualnie, niedostosowanych społecznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5279.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6557.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy artykułach.
Podręcznik przeznaczony dla studentów kierunku praca socjalna i pracowników socjalnych, zmuszonych czerpać z dorobku naukowego i doświadczeń pedagogiki specjalnej ze względu na wzrastającą liczbę osób z różnymi dysfunkcjami: narządu ruchu, wzroku, słuchu, niepełnosprawnych intelektualnie, niedostosowanych społecznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8416.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9819.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka od wielu lat jest podstawowym polskim podręcznikiem z dziedziny psychiatrii napisanym przez wybitnych rodzimych specjalistów. Rola psychiatrii jako dynamicznie rozwijającej się gałęzi medycyny systematycznie wzrasta. Powoduje to konieczność ciągłej aktualizacji informacji zawartych w podręczniku. Obecne, najnowsze wydanie zawiera najbardziej aktualne informacje, między innymi z zakresu teoretycznych podstaw współczesnej psychiatrii, psychiatrii klinicznej oraz terapii zaburzeń psychicznych. Treści zawarte w podręczniku zostały przedstawione w bardzo przystępny i klarowny sposób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12159.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13283.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-192.
Autorka publikacji postawiła sobie za zadanie udokumentowania, że postawy wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie różnią się od postaw wobec innych osób niepełnosprawnych. Rozważania zawarte w książce mają służyć ludziom spotykającym się z zagmatwanymi sytuacjami rodzinnymi osób z niepełnosprawnością intelektualną. Adresowane są do pracowników poradni, placówek i instytucji pedagogicznych, szkół specjalnych, ośrodków pomocy społecznej, rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15807 [Magazyn 1], P.15804 [Magazyn 1], P.15798 [Magazyn 1], P.15809 [Magazyn 1], P.15792 [Magazyn 1], P.15796 [Magazyn 1], P.15788 [Magazyn 1], P.15810 [Magazyn 1], P.15808 [Magazyn 1], P.15791 [Magazyn 1], P.15783 [Magazyn 1], P.15801 [Magazyn 1], P.15787 [Magazyn 1], P.15782 [Magazyn 1], P.15811 [Magazyn 1], P.15790 [Magazyn 1], P.15803 [Magazyn 1], P.15785 [Magazyn 1], P.15799 [Magazyn 1], P.15795 [Magazyn 1], P.11349 [Magazyn 1], P.15789 [Magazyn 1], P.15793 [Magazyn 1], P.15806 [Magazyn 1], P.15805 [Magazyn 1], P.15800 [Magazyn 1], P.15784 [Magazyn 1], P.15802 [Magazyn 1], P.15786 [Magazyn 1], P.15797 [Magazyn 1], P.15794 [Magazyn 1] (31 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11347.VI.8 [Wypożyczalnia B], P.11348.VI.8 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12546.VI.8 [Czytelnia B], 12545.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 461-513 i przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik jest obszernym kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej dotyczącej rozwoju człowieka. Obejmuje historyczne, teoretyczne i metodologiczne podstawy rozumienia psychicznego rozwoju oraz szczegółową charakterystykę poszczególnych okresów życia. Ponadto przedstawia ważne zagadnienia stosowanej psychologii rozwojowej - w edukacji, opiece psychologicznej oraz w psychologicznej diagnostyce i terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11177.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12215.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 461-513 i przy rozdziałach. Indeksy.
Podręcznik jest obszernym kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej dotyczącej rozwoju człowieka. Obejmuje historyczne, teoretyczne i metodologiczne podstawy rozumienia psychicznego rozwoju oraz szczegółową charakterystykę poszczególnych okresów życia. Ponadto przedstawia ważne zagadnienia stosowanej psychologii rozwojowej - w edukacji, opiece psychologicznej oraz w psychologicznej diagnostyce i terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.126.III.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 311-320.
Poruszane w książce problemy, dotyczące konfrontacji osobistej i społecznej wizji niepełnosprawności intelektualnej są niezwykle ważne w pedagogice specjalnej, zwłaszcza gdy odnosi się je do aktualnego kontekstu społecznego, aktualnej sytuacji zmiany ponowoczesnej, globalizacyjnej, systemowej. Ważnymi elementami książki są także: ukazanie interdyscyplinarnego spojrzenia na problematykę ról społecznych osoby z niepełnosprawnością intelektualną, wyszczególnienie nurtów dyskursu niepełnosprawności intelektualnej, przyjęte metody badawcze (krytyczna analiza dyskursu i metoda biograficzna) i zwrócenie uwagi na społeczno-kulturową konstrukcję niepełnosprawności, na fakt konstruowania niepełnosprawności intelektualnej przez dyskurs publiczny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9114.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10742.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [243]-250.
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych. Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna. Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny. Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18962.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18961.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 317-353.
W opracowaniu podjęto próbę nakreślenia współczesnej wizji niepełnosprawności związanej z równoczesnymi, dualnymi zaburzeniami funkcji słuchowych i wzrokowych w wielu kontekstach, wpisanych w paradygmat zarówno medycznej percepcji niepełnosprawności, jak i społecznego podejścia do potrzeb tej kategorii osób. Książka może pomóc w poznaniu istoty, złożoności, możliwości generowanych przez równoczesną słuchowo-wzrokową niepełnosprawność, przyczynić się do promowania wiedzy o osobach doświadczających jej konsekwencji oraz ukierunkować działania dążące do budowania społeczeństwa wrażliwego na potrzeby osób głuchoniewidomych, potrafiącego je zaspokajać na możliwie najwyższym poziomie jakościowym i ilościowym. Z kolei osoby z równoczesną słuchowo-wzrokową niepełnosprawnością może zachęcić do aktywnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa i konstruowania własnego wkładu w rozwój ludzkiej cywilizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21561.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21560.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 199-220.
Praca jest rozprawą badawczą, w której przy użyciu uniwersalistycznego narzędzia dokonano analizy jakości życia osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, mieszkających w Polsce w otwartym środowisku, uczestników dziennych form rehabilitacji. Część teoretyczna składa się z trzech rozdziałów, w których zaprezentowano analizę pojęć "niepełnosprawność intelektualna" i "jakość życia"oraz uwarunkowań uzyskiwania pomyślnych stosunków z otoczeniem przez osoby niepełnosprawne intelektualnie. Część metodologiczna przedstawia zastosowane rozwiązania badawcze, wyniki badań oraz wnioski z nich płynące.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11179.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12218.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej