Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(159)
Forma i typ
Książki
(154)
Publikacje naukowe
(25)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(10)
E-booki
(5)
Proza
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(145)
dostępne
(114)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(11)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(42)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(83)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(152)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(2)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(2)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(10)
Kawula Stanisław (1939- )
(6)
Brągiel Józefa
(5)
Janke Andrzej W
(5)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(4)
Błażejewski Wojciech
(3)
Konopczyński Marek
(3)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Nowak Marian (1955- )
(3)
Baraniak Barbara (1944- )
(2)
Bauman Teresa
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kostkiewicz Janina
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Muszyński Heliodor (1931- )
(2)
Nowak Beata Maria
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Pięta Jan
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(2)
Rynio Alina (1954- )
(2)
Siara Olga
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Szczepska-Pustkowska Maria
(2)
Theiss Wiesław (1946- )
(2)
Ładyżyński Andrzej
(2)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(2)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Alman Tomáš
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Antczak Barbara (ekonomia)
(1)
Badora Sylwia
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barbachowska Bożenna
(1)
Barth Grzegorz
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Biedroń Małgorzata (1965- )
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borkowski Rafał Marcin
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Buczkowski Krzysztof
(1)
Błasiak Aleksandra
(1)
Błasiak Anna
(1)
Błaut Robert
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chojnacki Włodzimierz (socjologia wojska)
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cichowska Malwina
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Draźba Patryk
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Fedyn Beata
(1)
Fidecki Wiesław
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Gnitecka Jolanta
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grzesiak Jan (1946- )
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Gut Alina
(1)
Guzowski Krzysztof (1962- )
(1)
Górajek-Jóźwik Jolanta
(1)
Głowa Kamil
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Harmaciński Ryszard
(1)
Huk Tomasz
(1)
Indellicato Rosa
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Jeziorański Marek
(1)
Jusiak Roman
(1)
Juszczyk Maciej (1973- )
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kaczmarczyk Paweł (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(93)
2000 - 2009
(42)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(159)
Język
polski
(159)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Nauczyciele
(5)
Pedagodzy
(4)
Rodzice
(3)
Logopedzi
(2)
Psycholodzy
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Aplikanci
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Służba więzienna
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(33)
WYCHOWANIE
(13)
Pedagogika
(11)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(10)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(10)
OPIEKA SPOŁECZNA
(8)
PEDAGOGIKA RODZINY
(8)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(7)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(6)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(5)
PEDAGOGIKA KULTURY
(5)
PEDAGOGIKA PRACY
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(4)
PERSONALIZM
(4)
CZAS WOLNY od PRACY
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
NAUCZANIE
(3)
Nauki społeczne
(3)
PEDAGODZY
(3)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(3)
RODZINA
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
DZIECKO
(2)
Dzieci
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
KULTURA
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
Kara pozbawienia wolności
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
MARGINALIZACJA SPOŁECZNA
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody nauczania
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
ODPOCZYNEK
(2)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
Szkolnictwo
(2)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(2)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(2)
Wychowanie
(2)
ZMIANA SPOŁECZNA
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
ANIMATORZY KULTURY
(1)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
ARTETERAPIA
(1)
Antropologia biblijna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Augustyn (święty ; 354-430)
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EKOLOGIA
(1)
EKONOMIA
(1)
EMIGRACJA
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Emisja głosu
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
Grzegorz z Nyssy (święty ; ok. 335-ok. 394)
(1)
Hermeneutyka
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
Jan Chryzostom (święty ; ok. 354-407)
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II
(1)
KORCZAK, JANUSZ (1878?-1942)
(1)
Kara (prawo)
(1)
Katolicyzm
(1)
Kawula, Stanisław (1939-2014)
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt psychiczny
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Kunowski, Stefan (1909-1977)
(1)
LITERATURA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
METODOLOGIA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Medycyna
(1)
Medycyna społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-
(6)
2001-0
(4)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
POLSKA
(2)
Kanada
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Słowacja
(1)
Świat
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(24)
Praca zbiorowa
(11)
Podręcznik
(10)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(7)
Opracowanie
(7)
Monografia
(5)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
PORADNIKI
(3)
Antologia
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Słownik
(2)
ANTOLOGIA
(1)
BIBLIOGRAFIA
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
ESEJ
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradnik
(1)
Szkic
(1)
SŁOWNIKI
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(39)
Psychologia
(7)
Historia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika
(70)
wychowanie
(34)
edukacja
(24)
rodzina
(22)
pedagogika społeczna
(17)
pedagogika specjalna
(15)
dzieci
(14)
pedagogika resocjalizacyjna
(11)
pedagogika rodziny
(10)
psychologia
(10)
szkoła
(10)
nauczyciel
(9)
pedagogika kultury
(8)
pedagogika opiekuńcza
(8)
przemoc w rodzinie
(8)
resocjalizacja
(8)
młodzież
(7)
niepełnosprawni
(7)
pedagogika chrześcijańska
(7)
wsparcie społeczne
(7)
edukacja zdrowotna
(6)
kultura pedagogiczna
(6)
małżeństwo
(6)
nauczanie
(6)
pomoc społeczna
(6)
praca socjalna
(6)
rehabilitacja
(6)
badania pedagogiczne
(5)
dziecko niepełnosprawne
(5)
edukacja wczesnoszkolna
(5)
filozofia
(5)
kultura
(5)
metodologia
(5)
patologia społeczna
(5)
pedagogika pracy
(5)
pedagogika wczesnoszkolna
(5)
polityka prorodzinna
(5)
rodzina dysfunkcyjna
(5)
socjalizacja
(5)
socjologia
(5)
więź rodzinna
(5)
bezrobocie
(4)
czas wolny
(4)
dom dziecka
(4)
edukacja dorosłych
(4)
kształcenie
(4)
niepełnosprawność
(4)
opieka nad dzieckiem
(4)
opieka społeczna
(4)
pedagogika religii
(4)
personalizm
(4)
rodzicielstwo
(4)
sieroctwo
(4)
sport
(4)
szkolnictwo wyższe
(4)
słownik
(4)
agresja
(3)
dydaktyka
(3)
edukacja kulturalna
(3)
historia
(3)
metoda Montessori
(3)
niedosłyszący
(3)
niedowidzący
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
opieka instytucjonalna
(3)
organizacja
(3)
pedagogika międzykulturowa
(3)
pedagogika personalistyczna
(3)
pedagogika porównawcza
(3)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(3)
praca
(3)
religia
(3)
szkolnictwo
(3)
sztuka
(3)
teoria wychowania
(3)
terapia pedagogiczna
(3)
wychowanie fizyczne
(3)
wychowanie w rodzinie
(3)
wychowanie zdrowotne
(3)
zdrowie
(3)
zdrowie publiczne
(3)
zmiana społeczna
(3)
ADHD
(2)
Jan Paweł II
(2)
Korczak Janusz
(2)
animacja kultury
(2)
animator
(2)
animator kultury
(2)
arteterapia
(2)
badania jakościowe
(2)
badania naukowe
(2)
bezdomność
(2)
dom kultury
(2)
dyskurs
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja przedszkolna
(2)
edukacja regionalna
(2)
encyklopedia
(2)
globalizacja
(2)
głusi
(2)
159 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 227-240.
Potencjał dziecka, jego szerokie możliwości nakła­dają na organizatorów edukacji, badaczy, nauczycieli i rodziców liczne zadania i wyzwalają ich odpowiedzialność za jego rozwój. Edukacja przedszkolna ma stać się dla dziecka trampoliną wzrostu, wsparciem rozwoju, płaszczyzną odkrywa­nia i uczenia się, a nie tylko ciągiem przypadkowo dobranych czynności dydak­tyczno-wychowawczych, replikowanych z gotowych rozwiązań, scenariuszy. Czy jesteśmy w stanie temu zadaniu sprostać i dokonać potrzebnych zmian? Mamy świadomość koniecznych modyfikacji i otwarcia się na nowe rozwiązania. Mamy też szacunek do tego, co cennego i ważnego w tym zakresie zrobiono i napisano dotąd i tu także poszukujemy inspiracji lokując je w nowych, aktualnych kontekstach naszego działania, funkcjonowania, badania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17637.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17636.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenia angielskie.
Bibliografia.
Zamieszczone w tomie opracowania mieszczą się w ramach humanistycznej wizji człowieka, który wykorzystując wszystkie dostepne siły urzeczywistnia własne powołanie i dobro innych. Rozważania nad zdrowiem z punktu widzenia medycznego, filozoficznego, społecznego i psychologicznego skłaniają do stawiania pytań o role Koscioła w promocji kultury życia i zdrowia w dzisiejszym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 468.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 155-156.
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21018.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21017.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Podręczników dla Studentów Studiów Pielęgniarskich; 21)
Zwiększone oczekiwania wobec współczesnego pielęgniarstwa stawiają nas wobec konieczności uporządkowania dotychczasowego stanu wiedzy, dokumentowania doświadczeń praktycznych oraz wyników poszukiwań teoretycznych. Pielęgniarstwo to znacznie więcej niż sprawność w pielęgnacji chorych, znajomość procedur i aparatury medycznej. Bez refleksji filozoficznej, bez pogłębionej samoświadomości pielęgniarka nie podoła zadaniom, jakie przed nią stoją. Podręcznik przedstawia istotę zawodu pielęgniarskiego z perspektywy filozofii, jego kształtowanie się na przestrzeni czasu, uwarunkowania socjologiczne, psychologiczne i społeczne. Zawiera też przegląd wybranych teorii pielęgniarstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14035 [Magazyn 1], P.14032 [Magazyn 1], P.14033 [Magazyn 1], P.14034 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13498.II.2 [Wypożyczalnia B], P.14031.II.2 [Wypożyczalnia B], P.5038.II.2 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6124.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 283-305.
Podręcznik akademicki w zwięzłej formie prezentuje aktualne problemy i dorobek badawczy nauk humanistycznych zajmujących się rekreacją i czasem wolnym. Książka przedstawia rekreację jako zjawisko dotyczące bezpośrednio człowieka, jego aktywności, postaw i systemu wartości, dylematów i wyborów związanych ze sposobem spędzania wolnego czasu. Podręcznik szczegółowo i wyczerpująco omawia zagadnienia związane z rekreacją: filozofię rekreacji, historię rekreacji, antropologię rekreacji, psychologię rekreacji, teologię rekreacji, socjologię czasu wolnego, ekonomię czasu wolnego, pedagogikę czasu wolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11187.XIX.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12234.XIX.2 [Czytelnia B], 12233.XIX.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Celem niniejszej monografii jest prezentacja osiągnięć badawczych studentów, w ramach aktywności w studenckich kołach naukowych prowadzonych w Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku jak również w zakresie indywidualnym, które były przedmiotem rozważań podczas wydarzeń studenckich, tj. Ogólnopolskiej Studenckiej Konferencji Naukowej, Debaty Studenckiej oraz spotkań członków studenckich kół naukowych. Zalety prowadzenia badań własnych przez studentów powinny być postrzegane również w szerokim kontekście, tzn. nie tylko jako nauka realizacji procesu badawczego, prezentacji wyników i ich obrony, ale również jako ważne uzupełnienie obowiązkowego programu studiów i wsparcie decyzji dotyczących przyszłej kariery zawodowej. Znalezienie i rozwijanie zainteresowań naukowo-badawczych przez studentów pomaga im w podejmowaniu odpowiednich decyzji dotyczących przyszłości zawodowej, a także może stać się inspiracją do rozwoju naukowego. W tym kontekście bardzo ważna staje się rola opiekunów studenckich kół naukowych polegająca na wspieraniu studentów w doborze i sposobie rozwiązywania problemów naukowo-badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21935.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. równol.: The basics of the pedagogy of hope.
Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 533-631.
Autor omawianego studium podjął się niełatwego zadania. Postawił sobie za cel próbę ukazania złożonej problematyki, kojarzącej się z pojęciem „nadzieja” i sformułowania odpowiedzi na szereg pytań z nią związanych. Pytania te brzmią następująco: Czego się oczekuje od nadziei? Jak przeżywa się spełnioną nadzieję? W jaki sposób rozumie się spełnioną nadzieję, gdy zrealizowała się ona inaczej niż oczekiwano? Jak przeżywa się niespełnioną nadzieję? Jak następuje uwolnienie od niespełnionej nadziei, w formie beznadziei (braku) czy zwątpienia? Jaki wkład może wnieść pedagogika w tym względzie? Odpowiadając na postawione pytania, ks. Chrobak wskazuje na podstawy, fundamenty nadziei jako motywu każdego działania a zarazem wolnej od lęku, otwartej na przyszłość „dyspozycji” czowieka. Omawiana publikacja jest dziełem ambitnym i użytecznym. Jej Autor w sposób erudycyjny i kompetentny opisał fundamenty, motywy i inspiracje związane z nadzieją. W jego książce, mającej charakter pedagogiczny, obecne są wątki interdyscyplinarne (filozoficzno-teologiczne, kulturowe, fenomenologiczne). Czyni to jej lekturę trudniejszą, ale też podnosi jej walor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10072.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
W niniejszym opracowaniu autorzy włączają się w nurt dyskusji o aktualnych zagrożeniach społecznych i sposobach ich ograniczenia drogą działań oświatowych. Zaprezentowano wiele trafnych wypowiedzi, ocen i sentencji osób uważanych powszechnie za autorytety w dziedzinie nauki, religii, sztuki, m.in. filozofów, pisarzy, pedagogów. Wybór treści cytowanych autorów podyktowany był chęcią zainteresowania istotną problematyką szerokich kręgów uczniów szkół średnich, studentów głównie kierunków humanistycznych i społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18524.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 176-191. Indeks.
Ksiązka skupia się na rozważaniach nad współczesnymi problemami wychownaia. W opracowaniu wyróżniono pięć rozdziałów. W pierwszym z nich dokonano charakterystyki pedagogiki jako nauki o wychowaniu. Rozdział drugi porusza kwestie związane z aksjologicznym wymiarem procesów edukacyjnych. W rodziałach trzecim i czwartym skupiono się na analizie podstawowych środowisk wychowawczych: rodziny i szkoły. Ostatni rozdział poświęcono problemowi przemocy wobec dziecka, zarówno w rodzinie, jak i w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12902.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14024.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-321 oraz przy pracach.
Praktyka edukacji muzycznej w Polsce i Europie jako dziedzina służąca młodemu pokoleniu do poznawania dorobku kultury muzycznej i dająca podstawy do świadomego i aktywnego kontaktowania się z nim, jest przedmiotem troski środowiska psychologów, pedagogów, muzykologów, rozumiejących niepowtarzalne wartości aktywnego uprawiania muzyki dla rozwoju osobistego i kultury każdego człowieka. Realia dzisiejszej szkoły oraz życia społecznego i obyczajowego, jak również badania sondażowe wskazują na silną potrzebę zajmowania się muzyką przez młode pokolenie. Ta naturalna potrzeba młodych zderza się z brakiem narzędzi do rozumienia przez nich muzyki, warunków do przeżywania estetycznego i emocjonalnego muzyki, wynikającym z niedostatków w systemie kształcenia i nauczania muzyki w szkołach oraz w przygotowaniu nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22495.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22494.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy częściach.
Niniejsze opracowanie z pedagogiki szkoły wyższej jest pracą zbiorową, przygotowaną przez trzech niezależnych autorów. Książka składa się z trzech części. Częśc I to rozważania o stanie i kondycji myśli i praktyki edukacyjnej w świecie współczesnym. Część II poświęcona jest dydaktyce szkoły wyższej, omawia cele ogólne, kierunkowe i przedmiotowe studiów wyższych. Przedstawia podstawowe zasady nauczania i formułuje wskazówki techniczne prowadzenia zajęć oraz omawia niższe i wyższe formy nauczania na studiach wyższych. Część III poświęcona jest psychologii nauczania, mianowicie uczeniu się dorosłych, motywowaniu do uczenia się oraz znaczeniu kar i nagród w systemie nauczania-uczenia się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13357 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13356.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12390.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy.)
Bibliogr. s. 271-282, wykaz aktów prawnych s. 282-283, netogr. s. 284.
Przedmiot "podstawy rehabilitacji", ujęty w programie studiów pedagogicznych, wymaga opatrzenia w niezbędną literaturę i wybrania z niej zagadnień istotnych z punktu widzenia przyszłego pedagoga. Autorzy książki Proces rehabilitacji w kontekście edukacyjnym piszą, że "najnowsza wiedza medyczno-lekarska i psychologiczno-pedagogiczna z zakresu rehabilitacji rozproszona jest w wielu monografiach i czasopismach specjalistycznych, w związku z czym dostęp do niej jest dość utrudniony"‘. Od tego czasu na rynku wydawniczympojawiło się wiele książek, które mają charakter syntez i dotyczą różnych aspektów rehabilitacji. Problem tkwi w tym, jakie proporcje w zakresie przekazywanej wiedzy należy ustalić dla studentów pedagogiki, z jakimi zagadnieniami powinni być zapoznani, jako szczególnie ważnymi w przyszłej pracy zawodowej w charakterze pedagoga. Wymiary niepełnosprawności, jej interpretowanie - to problemy szczególnie istotne w wyróżnianiu odmian procesu rehabilitacji w aspekcie biomedyczno-lekarskim, psycholo-giczno-pedagogicznym i socjalno-społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16936.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"W pracy zaprezentowano systemy pedagogiczne, propozycje programu wychowawczego, z uwzględnieniem współczesnej rzeczywistości społecznej, oraz wychowawczo-opiekuńczych potrzeb osoby wychowanka. Zamierzeniem konstrukcyjnym jest tu poszukiwanie odpowiedzi dotyczących wskazania optymalnych, oczekiwanych warunków, determinant, stymulatorów oddziaływań wychowawczych z przyjęciem tezy, że współcześnie wychowanek, jako osoba, często oczekuje profesjonalnej pomocy, wsparcia, facylitacji w realizacji własnych celów rozwojowych. Zawarto również podstawowe założenia programu wychowania osoby wychowanka, z uwzględnieniem oczekiwanej facylitującej postawy wychowawcy oraz warunków wychowania, wspomagania rozwoju." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13529.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-280.
Celem publikacji jest ukazanie teoretycznych i praktycznych powiązań między pedagogiką ogólną a teorią i praktyką dydaktyczną zarówno w sferze możliwości, jak i praktycznych realizacji. Książka podzielona jest na dwie części. W części pierwszej zamieszczono teksty zawierające teoretyczne rozważania na temat związków pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną oraz norm dydaktycznych, wartości w pedagogice, innowacyjności jako kategorii ogólnopedagogicznej, badań nad praktyką procesu kształcenia, inspiracji, kultury pedagogicznej oraz o przyczynach i trudnościach w upowszechnianiu wiedzy pedagogicznej. Druga część dostarcza głównie analiz opartych na badaniach empirycznych autorów. Czytelnik odnajdzie tu teksty poświęcone: wychowaniu intelektualnemu, wychowaniu do twórczości, pedagogicznej idei podmiotowości i partnerstwa oraz indywidualizacji w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego, użyteczności wiedzy ogólnopedagogicznej w działalności pedagogów i nauczycieli, konstruowaniu i badaniu programów kształcenia w szkole wyższej oraz kształceniu i wychowaniu teatralnemu młodzieży w procesie edukacji kulturalnej. Zamieszczne w pracy teksty mogą być źródłem wiedzy skłaniającej Czytelnika do przemysleń, krytycznej analizy, dyskusji oraz dalszych praktyk badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12297.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 593-634.
Obecne studium należałoby umiejscowić w obszarze pedagogiki ogólnej i jej podstawowych problemów, czyli w polu poszukiwań tego, co stanowi o możliwości mówienia o działalności jako wychowawczej oraz o myśleniu jako pedagogicznym. (...) W ramach zaś przybliżania działalności pielęgniarskiej do ujęć pedagogicznych i odwrotnie - ujęć pedagogicznych do działalności pielęgniarskiej - chcemy wyeksponować te jej sektory, które pozostają związane z wychowawczymi celami i zadaniami, a które mogą też stanowić podstawy opracowania pedagogiki pielęgniarstwa." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15190 [Magazyn 1], P.12434 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12433.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13444.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Studentów / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu ; 1)
Bibliogr. przy ref.
Problematyka publikacji skłania do refleksji nad wyzwaniami XXI wieku, w wielu aspektach ludzkiej aktywności. Stąd prezentacje opracowań młodych adeptów nauki zostały podzielone na sześć rozdziałów tematycznych: społeczeństwo wobec wyzwań współczesnośći; przedsiębiorczość, zarządzanie, ekonomia wobec wyzwań XXI wieku; turystyka, problemy ekologiczne i zdrowotne wobec współczesnych wyzwań; edukacja, kultura, sztuka we współczesnym świecie; pedagogika, pomoc społeczna i resocjalizacja wobec współczesnych problemów; technika i technologia w służbie człowiekowi w XXI w. Rozdział ostatni zawiera prezentację działalności Kół Naukowych, których członkowie wyrazili wolę przedstawienia charakterystyki swojej działalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13180.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
iędzynarodowy akademicki podręcznik Pedagogika to kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki. Jest efektem współpracy grona autorów z całej europy: Niemiec, Włoch, Anglii, Szwajcarii, Czech, Słowacji, Finlandii i Polski. Najnowszy – czwarty – tom jest odpowiedzią na intensywny rozwój dyscypliny. Stanowi poszerzenie dotychczasowej wiedzy i struktury nauk o wychowaniu. Zostały w nim omówione takie subdyscypliny i dziedziny pedagogiczne, jak pedagogika filozoficzna, socjologiczna, pedagogika kultury (w tym kultury popularnej), rodzaju, pedagogika prenatalna, wczesnoszkolna, rodziny, pedagogika religii, twórczości, sportu, zarządzania, a także pedagogika inkluzyjna i alternatywna. Autorzy, wybitni specjaliści, w poszczególnych rozdziałach omawiają najważniejsze wątki z danej dziedziny, które stanowią mapę problemową do dalszych studiów i inspirację do kolejnych badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9840.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11383.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. 4 okł. błędny ISBN.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
"Podręcznik (...) nie zawiera pełnej i wyczerpującej wiedzy o sztuce badań naukowych. Jest formą propedeutyki, którą mozna uzupełniać i pogłębiać przez studia specjalistycznych publikacji oraz praktykę badawczą. Praca nie nadaje się do systematycznego czytania. Powinno się raczej wyszukiwać i czytać fgragmenty doraźnie potrzebne dla konkretnej sytuacji. Kluczową zasadą porządku poznania w naukach humanistycznych jest organizacja i fazy postępowania badawczego. To właśnie owe kroki poznania dyktować powinny kolejność czytania treści i zaleceń metodycznych podręcznika." (fragment Słowa wstępnego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1291 [Magazyn 1], P.4421 [Magazyn 1], P.6131 [Magazyn 1], P.2063 [Magazyn 1], P.6134 [Magazyn 1], P.4420 [Magazyn 1], P.6136 [Magazyn 1], P.6133 [Magazyn 1], P.12373 [Magazyn 1], P.6138 [Magazyn 1], P.6135 [Magazyn 1], P.6137 [Magazyn 1], P.4419 [Magazyn 1], P.6132 [Magazyn 1] (14 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2062.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7344.V.9 [Czytelnia B], 7345.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik: wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym, omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie, prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych, ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką. Publikacja zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce, przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania oraz współczesne kierunki pedagogiczne. Książka przeznaczona jest dla: przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego: studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, studentów pierwszych lat pedagogiki, nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną, prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych, wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką: działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1781 [Magazyn 1], P.1782 [Magazyn 1], P.1780 [Magazyn 1], P.1784 [Magazyn 1], P.1758 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1779.IV.1 [Wypożyczalnia B], 3071.IV.1 [Wypożyczalnia B], P.1783.IV.1 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1759.IV.1 [Czytelnia B], P.1778.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 207-215. Indeksy.
Położony w tej pracy szczególny akcent na konieczność uspołecznienia i uwspólnotowienia oddziaływań resocjalizacyjnych podejmowanych przez rozmaite podmioty instytucjonalne odnosi się również do budowanych na podstawach psychologii humanistycznej i kognitywnej oddziaływań kreujących rozwój struktur poznawczych wykolejonych jednostek, a w konsekwencji odpowiedni rozwój ich kompetencji działania i poczucia nowej tożsamości. Niniejsza publikacja, choć niewątpliwie napisana bardziej z perspektywy pedagogiki społecznej czy nawet socjologii wychowania, wpisuje się więc w dzisiejszy obraz pedagogiki resocjalizacyjnej. Równocześnie kreśli nieco inne spojrzenie zarówno na istotę samego procesu resocjalizacji, jak i potrzebę uspołecznienia wszelkich oddziaływań ten system stanowiących.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16425.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16424.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej