Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(38)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(36)
tylko na miejscu
(36)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(14)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(22)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(36)
Autor
Romanowska Maria (1947- )
(3)
Kotler Philip (1931- )
(2)
Puczyłowski Kamil
(2)
Rudawska Iga
(2)
Shalowitz Joel (1953- )
(2)
Stabryła Adam (1942- )
(2)
Stevens Robert J. (1955- )
(2)
Thielmann Dawid
(2)
Baran-Zgłobicka Bogusława
(1)
Barska Anetta
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Blaik Piotr
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Choroś-Mrozowska Dominika
(1)
Chądzyński Jacek
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Dobrzańska Bożena M
(1)
Dyduch Wojciech
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Heijden Kees van der
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Jania Magdalena
(1)
Jaworski Władysław Leopold (1929- )
(1)
Karpacz Jarosław
(1)
Klasik Andrzej (1943- )
(1)
Klin Lidia
(1)
Korzeniowski Leszek (zarządzanie)
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kowalska-Napora Ewa
(1)
Krupski Rafał
(1)
Lambert Tom (1936- )
(1)
Lisiński Marek
(1)
Luecke Richard
(1)
Makieła Zbigniew
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Michalski Tomasz (1954- )
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nowakowska Aleksandra
(1)
Penc-Pietrzak Ilona
(1)
Piekutowska Agnieszka
(1)
Podstawka Marian
(1)
Przygodzki Zbigniew
(1)
Rollnik-Sadowska Ewa
(1)
Roszkowski Zenon (1930- )
(1)
Sońta-Drączkowska Ewa
(1)
Stoner James Arthur Finch (1935- )
(1)
Strahl Danuta
(1)
Strategor
(1)
Tkaczyk Stanisław (1944- )
(1)
Tworzydło Dariusz (1974- )
(1)
Wiażewicz Joanna
(1)
Wyrwa Joanna
(1)
Zalewski Romuald I
(1)
Łuczak Maciej
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(38)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Rzecznicy prasowi
(1)
Specjaliści ds. public relations
(1)
Temat
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(10)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(9)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(3)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(3)
ZARZĄDZANIE
(3)
BANKI
(2)
GOSPODARKA TERENOWA
(2)
MARKETING STRATEGICZNY
(2)
Marketing
(2)
ORGANIZACJA
(2)
SŁUŻBA ZDROWIA
(2)
BUDŻETY GMINNE
(1)
Badania marketingowe
(1)
EKONOMIA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
HUTNICTWO
(1)
INNOWACJE
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING REGIONALNY
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POLITYKA REGIONALNA UE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
PRZYRODA
(1)
Planowanie regionalne
(1)
Polityka regionalna
(1)
Public relations
(1)
REGIONALNY RYNEK PRACY
(1)
REGIONY (adm.)
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
Strategia rozwoju
(1)
TURYSTYKA
(1)
Wieś
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
CHINY
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
PODRĘCZNIKI
(3)
Podręcznik
(3)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(6)
Architektura i budownictwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
planowanie strategiczne
(38)
przedsiębiorstwo
(12)
zarządzanie strategiczne
(10)
strategia
(8)
analiza SWOT
(6)
analiza strategiczna
(5)
badania marketingowe
(4)
konkurencyjność
(4)
przywództwo
(4)
rozwój regionalny
(4)
zarządzanie
(4)
komunikacja marketingowa
(3)
kontrola strategiczna
(3)
marketing
(3)
wizja firmy
(3)
dywersyfikacja
(2)
integracja pionowa
(2)
kontrola
(2)
marketing strategiczny
(2)
marketing-mix
(2)
misja firmy
(2)
organizacja
(2)
otoczenie przedsiębiorstwa
(2)
podatek
(2)
przedsiębiorczość
(2)
public relations
(2)
reklama
(2)
rozwój lokalny
(2)
rynek pracy
(2)
segmentacja rynku
(2)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(2)
system opieki zdrowotnej
(2)
usługi medyczne
(2)
Chiny
(1)
analiza finansowa
(1)
autorytet
(1)
bankowość
(1)
bezrobocie
(1)
bhp
(1)
budżet
(1)
budżet gminy
(1)
controlling
(1)
czas pracy
(1)
dystrybucja
(1)
działalność gospodarcza
(1)
etyka
(1)
finanse
(1)
firma
(1)
foresight
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka regionalna
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
gospodarka światowa
(1)
hutnictwo
(1)
innowacyjność gospodarki
(1)
inwestycje
(1)
inżynieria jakości
(1)
jakość
(1)
kapitał obrotowy
(1)
kariera zawodowa
(1)
kierowanie
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
konkurencja
(1)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(1)
konkurencyjność regionalna
(1)
kontrola marketingowa
(1)
koszty pracy
(1)
kraje UE
(1)
kryzys finansowy
(1)
kryzys gospodarczy
(1)
księgowość
(1)
kultura organizacji
(1)
kultura organizacyjna
(1)
logistyka gospodarcza
(1)
marketing bankowy
(1)
marketing usług
(1)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(1)
media
(1)
menedżer
(1)
metody oceny
(1)
metody pomiaru
(1)
modele biznesowe
(1)
motywacja
(1)
motywowanie pracowników
(1)
nadzór właścicielski
(1)
negocjacje
(1)
obszar przyrodniczo cenny
(1)
obszary wiejskie
(1)
obsługa klienta
(1)
ochrona konsumenta
(1)
pieniądz
(1)
plan marketingowy
(1)
plan strategiczny
(1)
planowanie przestrzenne
(1)
podejmowanie decyzji
(1)
polityka regionalna
(1)
polityka regionalna UE
(1)
poradnik
(1)
potencjał
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Celem planowania scenariuszowego jest tworzenie takich projektów i podejmowanie takich decyzji, które sprawdziłyby się w różnych sytuacjach w przyszłości. Scenariusze są instrumentem kształtowania strategii organizacji, pozwalającym uwzględnić złożoność otoczenia, wielość poglądów i niepewność przyszłej sytuacji biznesowej. Poszerzają pole widzenia, oferują alternatywne sposoby interpretacji wydarzeń teraźniejszych i likwidują stereotypy tradycyjnego prognozowania przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6315.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Badania marketingowe : metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku / red. nauk. Krystyna Mazurek-Łopacińska. - eBook został przygotowany na podstawie wydania papierowego z 2016 r., (wyd. I). - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 604, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Marketing)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia strony: 595-[605].
Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się niesłabnącym od lat zainteresowaniem podręcznika pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińskiej „Badania marketingowe. Teoria i praktyka”. W nowej publikacji przedstawiony jest cały proces badawczy oraz metody i techniki badań marketingowych dostosowanych do charakteru aktualnych problemów decyzyjnych przedsiębiorstw. Autorzy omawiają użyteczność badań marketingowych w prognozowaniu sprzedaży i w określaniu potencjału rynku, formułowaniu celów i kierunków rozwoju przedsiębiorstwa, wyznaczaniu segmentów rynku, w zarządzaniu produktem, ceną, dystrybucją i komunikacją marketingową oraz w określaniu poziomu satysfakcji i lojalności klientów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.28.IX.16.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesny bank / pod red. Władysław Leopold Jaworski. - Wyd. 2 zakt. - Wraszawa : Wydawnictwo Poltext, 2002. - 564, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
Bibliogr.
Bankowość. Podręcznik akademicki, jest dziełem pracowników naukowych Katedry Bankowości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przedstawia całokształt problemów związanych z funkcjonowaniem nowoczesnych banków w gospodarce rynkowej. Obejmuje wiadomości zarówno o warunkach, w których działają banki komercyjne, jak i o zarządzaniu bankiem (bank management). Uwzględnia specyfikę rozwoju bankowości w Polsce, a także nowe rozwiązania stosowane w krajach wysoko rozwiniętych (m.in. instrumenty pochodne, wewnętrzne modele oparte na szacowaniu value at risk, bankowość elektroniczną). Książka składa się z czterech części. W pierwszej przedmiotem analizy jest system bankowy oraz jego relacje z otoczeniem. W części drugiej omówiono operacje bankowe. Część trzecia poświęcona jest zagadnieniom organizacji i zarządzania bankiem komercyjnym, czwarta - obszernie prezentuje tematykę zarządzania ryzykiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1509 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2932.VIII.8 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach)
Bibliogr.
Książka łączy wiedzę i umiejętności użyteczne z punktu widzenia stratega regionalnego. Zawarte jest w niej doświadczenie badacza i konsultanta regionalnego z realizacji kilkudziesięciu projektów wykonywanych na poziomie lokalnym, regionalnym, narodowym i międzynarodowym. Studia prospektywne i analiza strategiczna stanowią główny nurt metodologicznych poszukiwań i zastosowań zawartych w książce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5295 [Magazyn 1], P.5296 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6582.XIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6581.XIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce scharakteryzowano 28 metod formułowania strategii organizacji. Autor pokazał, czym jest planowanie strategiczne oraz na czym polega istota metod planowania strategicznego, a następnie przedstawił metody analizy makrootoczenia, metody analizy otoczenia konkurencyjnego, metody analizy potencjału strategicznego organizacji oraz metody zintegrowane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2423 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2424.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Harvard Business Essentials)
Nazwa aut. na s. [237].
Tyt. oryg.: Strategy : create and implement the best strategy for your business, 2005.
Bibliogr. s. 213-227. Indeks.
Opracowanie strategii polega na robieniu właściwych rzeczy, a jej wdrożenie - na właściwym robieniu rzeczy. Aby firma mogła odnieść sukces, oba te etapy strategii muszą być do siebie dopasowane i dobrze zarządzane. Niniejsza książka wykorzystuje ponaddwudziestoletnie badania i doświadczenia wielu ludzi - od wiodących myślicieli po strategów wojskowych dysponujących wiedzą i przydatnymi narzędziami, które są im niezbędne, aby mogli aktywnie i z odpowiednią pewnością siebie uczestniczyć w przygotowywaniu i realizacji własnej strategii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11095.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12064.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwszy w Polsce podręcznik, który w przystępny, a niekiedy nawet barwny sposób wyjaśnia wszystkie problemy związane z zarządzaniem strategicznym firmą w gospodarce rynkowej. Politykę firmy autorzy wyobrazili sobie w formie czworościanu. Jego ścianami są: strategia, struktura, procesy decyzyjne i tożsamość firmy. Stanowią one jednak mocno zespoloną całość i każdy dobry menedżer powinien znać zachodzące między nimi relacje. Polecamy więc tę książkę wszystkim tym, którzy już zarządzają wszelkiego rodzaju firmami, oraz tym, którzy się do tego przygotowują. STRATEGOR to grupa wybitnych uczonych francuskich z Wydziału Strategii i Polityki Przedsiębiorstwa HEC-ISA z Jouy-en-Josas niedaleko Paryża. Nauczają oni zarządzania strategicznego i polityki firmy w wielu renomowanych francuskich i zagranicznych szkołach zarządzania, prowadząc wykłady dla studentów i dla menedżerów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1498 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2924.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W książce zawarte są pogłębione reinterpretacje oraz identyfikacje podstawowych odniesień i przewartościowań zarządczych logistyki i marketingu zorientowanych na nową jakość zarządzania przedsiębiorstwem i relacjami rynkowymi, na integrację oraz modelowanie procesów i systemów zarządzania, na potencjały efektywności i sukcesu rynkowego przedsiębiorstwa itp. Zaprezentowane w opracowaniu autorskie dociekania stanowią syntezę i efekt wieloletnich badań prowadzonych w Katedrze Marketingu i Logistyki na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Opolskiego oraz w Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Opolu w zakresie przesłanek, przejawów oraz skutków integracji logistyki i marketingu w aspekcie zarządczym i efektywnościowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8440.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 141-150.
Szczególna uwaga, w działaniach na rzecz ochrony środowiska, poświęcona jest obszarom o wysokiej różnorodności biologicznej. Zainteresowanie tymi obszarami nie wynika tylko z bezpośrednich korzyści gospodarczych, które obecnie i w przyszłości może zapewnić owa różnorodność, ale przede wszystkim z roli różnorodności biologicznej w zachowaniu przebiegających w skalach lokalnych, regionalnych, krajowych i globalnych procesów ekologicznych, będących warunkiem długookresowego utrzymania przyrodniczych podstaw gospodarowania. Niniejsza praca poświęcona jest przedstawieniu koncepcji planowania strategicznego dla obszarów o wysokiej różnorodności biologicznej, a celami szczegółowymi rozwinięcie koncepcji obszarów przyrodniczo cennych oraz określenie procedury (w tym ich specyficznych elementów) i warunków sporządzania strategii trwałego i zrównoważonego rozwoju tego typu obszarów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7586 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8588.XVII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8587.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praca Naukowa)
Bibliogr. 195-220.
Praca składa się z trzech rozdziałów z czego dwa są teoretyczne, a trzeci przedstawia wyniki przeprowadzonych badań. W pierwszym rozdziale podjęto próbę uporządkowania definicji koncepcji i modeli twórczości organizacyjnej. W drugim rozdziale rozwinięto koncepcję twórczej strategii i opisano jej teoretyczne wymiary. Rozważania w tym rozdziale skupiły się wokół teoretycznego modelu powiązań: twórczość-wymiary twórczej strategii-efektywność. Trzeci rozdział zawiera empiryczną analizę wymiarów twórczej strategii. Zidentyfikowane relacje teoretyczne pomiędzy zmiennymi stały się podstawą do zbudowania modelu badawczego oraz wprowadzenia hipotez badawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13527.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14493.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwszy podrozdział, autorstwa Rafała Krupskiego, poświęcono najnowszym koncepcjom współczesnych ujęć strategii organizacji. Autor przedstawia dziesięć różnych koncepcji, prezentowanych na łamach "Przeglądu Organizacji", których bronił w dyskusjach na konferencjach naukowych. Drugi podrozdział dotyczy współczesnych koncepcji organizacji i zarządzania w ogóle, w tym m.in. organizacji procesowej, organizacji wirtualnej, sieciowej, uczącej się oraz zarządzania na krawędzi chaosu. Każda z tych koncepcji jest przedstawiona przez innego autora, wszystko to jednak spaja w pewną całość wizja redaktora naukowego pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5493 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6896.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6895.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W planowaniu strategicznym w przedsiębiorstwie autorka wskazuje menedżerowi, jakie warianty strategii musi rozpatrywać, jaka strategia pasuje do określonej sytuacji, jakie są wady i zalety różnych dróg rozwoju, w jaki sposób powiązać decyzje strategiczne podejmowane w różnych obszarach przedsiębiorstwa. Przedstawia sposoby postępowania w trakcie tworzenia planu strategicznego dla całego przedsiębiorstwa i jego wyodrębnionych części. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania w wyższych uczelniach, uczestników kursów doskonalących umiejętności kierownicze, a także obecnych i przyszłych menedżerów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2431 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2432.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-175.
W skomplikowanej rzeczywistości gospodarczej firmy coraz częściej muszą realizować jednocześnie wiele projektów. Stwarza to liczne problemy i wymaga innego podejścia niż realizacja pojedynczego projektu. Autorka przedstawiła w książce: koncepcje i kierunki rozwoju zarządzania wieloma projektami, planowanie strategiczne jako źródło inicjowania projektów, zarządzanie portfelem projektów, zarządzanie wieloma projektami z wykorzystaniem teorii ograniczeń, zarządzanie programami projektów, elementy wspierające zarządzanie wieloma projektami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11885.IX.8 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13068.IX.8 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Turystyka, Rekreacja, Sport)
Bibliogr. s. 227-243. Indeks.
Pierwsza polska publikacja zawierająca syntetyczny opis foresightu w sektorze usług turystycznych - począwszy od definicji i istoty, poprzez stosowane metody i uwarunkowania, aż do organizacji, realizacji i ewaluacji projektów. Dwa pierwsze rozdziały mają charakter wprowadzający w problematykę foresightu oraz możliwości wykorzystania go w turystyce. Rozdział trzeci koncentruje się na problematyce współpracy sieciowej między podmiotami rynku turystycznego, zaś czwarty na kulturze organizacyjnej przedsiębiorstwa turystycznego oraz tworzeniu kultury myślenia o przyszłości, warunkującej realizację foresightu. Rozdział piąty dotyczy planowania strategicznego i roli interesariuszy w rozwoju przedsiębiorstw turystycznych. Dwa ostatnie rozdziały mają charakter empiryczny i zostały poświęcone badaniu małopolskich firm turystycznych - zakresu, form i intensywności ich współpracy sieciowej oraz gotowości do udziału w projekcie foresightu turystycznego w regionie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11389 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11388.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12589.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie strategiczne stało się niezbędną umiejętnością menedżerów. Jego sprawność decyduje obecnie o przetrwaniu i powodzeniu firmy w warunkach nasilającej się konkurencji i globalizacji. Autor przedstawia proces planowania i kontroli strategicznej jako wzajemnie od siebie uzależnione składniki zarządzania strategicznego, omawia najważniejsze techniki analizy strategicznej, prezentuje narzędzia, zakres ich wykorzystania oraz typowe błędy w stosowaniu technik i procedur, co umożliwia nie tylko ich poznanie, ale także praktyczne opanowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3792.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 293-320.
Walorem pracy jest podjęcie w niej tematu badawczego dużej wagi, a zarazem oryginalnego , nieczęsto uwzględnianego w badaniach naukowyh. Wydaje się bezdyskusyjne, że przekształcanie zasobów i przeobrażanie przedsiębiorstw pod kątem przyszłości, a zwłaszcza przyszłych uwarunkowań rozwoju, jest jednym z najtrudniejszych wyzwań dla zarządzających, a zarazem warunkiem osiągnięcia sukcesów współczesnych przedsiębiorstw. Wiąże się to z trudno przewidywalnymi szansami i zagrożeniami rozwojowymi, które wywierają coraz większy wpływ na organizacje, a zarzem pozostawiają coraz mniej czasu na reakcje na nie. Tworzenie potencjału pozwalającego na wykorzystanie owych możliwości wymaga coraz częściej przejmowania inicjatywy strategicznej, działania z wyprzedzeniem, odnawiania potencjału przedsiębiorstwa, zanim stanie się to ewidentnie niezbędne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12174.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie / Maria Romanowska. - Wydanie 3. zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 271 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 269-271.
W książce zostały przedstawione podstawy zarządzania strategicznego oraz wiele metod postępowania przy tworzeniu planu strategicznego. Dzięki temu menedżerowie mogą opracować profesjonalną i całościową analizę strategiczną, a także zbudować plan strategiczny dla całego przedsiębiorstwa oraz jego wyodrębnionych części, tzw. strategicznych jednostek biznesowych. W książce autorka przedstawiła zatem, jakie warianty strategii należy rozpatrywać, jaka strategia pasuje do określonej sytuacji strategicznej, jakie są wady i zalety różnych ścieżek rozwoju, w jaki sposób są powiązane decyzje strategiczne podejmowane w różnych obszarach i częściach przedsiębiorstwa. Książkę wzbogacają liczne przykłady zastosowania omawianych metod w praktyce, a także ćwiczenia uczące ich stosowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17026.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17025.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy / Adam Stabryła. - Warszawa ; Kraków : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000. - 376 stron : rysunki, tabele ; 25 cm.
Książka przedstawia kompleksowe ujęcie badawcze zarządzania strategicznego w odniesieniu do firmy. Zawiera ona - oprócz podstaw teoretycznych i metodologicznych - empiryczne prezentacje strategii, analiz i planów, jakie opracowuje się w praktyce gospodarczej. Dobór tematyki książki został podyktowany potrzebami polskiego przedsiębiorstwa, określonymi przez transformację naszej gospodarki z systemu centralnie sterowanego na model gospodarki rynkowej. W związku z tą transformacją zmieniła się zasadniczo metodologia zarządzania, technika sporządzania analiz strategicznych, formuła programowania i planowania działalności. Uległy również zmianie szczegółowe instrumenty badawcze i przeobraża się stale sama pragmatyka organizacji i zarządzania jednostkami gospodarczymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3561.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 326.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka omawia problematykę oceny rozwoju regionalnego, uwzględniając klasyczne podejścia związane z teorią rozwoju regionalnego oraz wspomagające i wykorzystujące aparat formalny współczesnych metod ekonometrycznych. Rozdział pierwszy stanowi wprowadzenie do problematyki badań, wskazując teoretyczne aspekty rozwoju regionalnego, jego czynniki i możliwości pomiaru. Rozdział drugi pokazuje bazę informacyjną do badań regionalnych w ich europejskim wymiarze. Rozdział trzeci to prezentacja klasycznych metod oceny rozwoju regionalnego, natomiast czwarty zawiera procedury regionalnego planowania strategicznego. Kolejne rozdziały prezentują możliwości kwantyfikacji rozwoju regionalnego za pomocą miar agregatowych, wykorzystanie metod klasyfikacji do pogłębiania wiedzy o rozwoju regionów oraz nowoczesne i zaawansowane narzędzia modelowania i możliwości ich zastosowania do oceny rozwoju regionalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11750.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12942.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 423-457.
Recenzowane opracowanie należy ocenić jako niezwy­kle potrzebne, prezentujące ewolucję poglądów i rozwią­zań prawno-administracyjnych. Kompleksowe ujęcie bez wątpienia ma charakter nowatorski, opiera się na bardzo dobrej znajomości literatury, realizowanych projektów ba­dawczych oraz procedury wykonawstwa i wdrażania do­kumentów planistycznych. Autorka od wielu lat specjalizuje się przede wszystkim w problematyce środowiskowej i pla­nistycznej z punktu widzenia rozwoju obszarów wiejskich, które stanowią w sensie przestrzennym dominującą część terytorium naszego państwa. Potencjalnych „Odbiorców” recenzowanego opracowa­nia można zdefiniować bardzo szeroko: naukowe środowi­ska przyrodników i planistów, praktycy w zakresie plano­wania przestrzennego i zarządzania rozwojem – zarówno wykonawcy opracowań, jak i realizatorzy w jednostkach samorządu terytorialnego oraz oczywiście studenci kie­runków przyrodniczych i planistycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17890.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17889.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej