Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(58)
Forma i typ
Książki
(49)
Rejestracje audio i wideo
(9)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(42)
dostępne
(35)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(16)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(45)
Autor
O'Connor J. D
(11)
Fletcher Clare
(8)
Baker Ann (1939- )
(7)
Bowler Bill
(5)
Brazil David
(4)
Cunningham Sarah
(4)
Hewings Martin
(4)
Jones Daniel (1881-1967)
(4)
Kenworthy Joanne
(4)
Graham Carolyn
(3)
Vaughan-Rees Michael
(3)
Reszkiewicz Alfred (1920-1973)
(2)
Setter Jane
(2)
Sikora Stefan
(2)
Delahunty Andrew
(1)
Esling John
(1)
Hartman James
(1)
Janicki Karol (1949- )
(1)
Jassem Wiktor (1922- )
(1)
Kelly Gerald
(1)
Lane Linda
(1)
Laroy Clement (1943- )
(1)
Lee W. R
(1)
Lennon Paul 1951-
(1)
Matthews Candance (1950- )
(1)
Roach Peter
(1)
Roach Peter (1943- )
(1)
Stanley Graham
(1)
Szpyra Jolanta
(1)
Szyszka Magdalena (filolog)
(1)
Thornbury Scott 1950-
(1)
Weiner E.S.C
(1)
Wells J. C
(1)
Wells John Christopher (1939- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(12)
Okres powstania dzieła
1945-1989
(2)
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(35)
Kiribati
(13)
Wielka Brytania
(3)
Anglia
(2)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(49)
angielski
(7)
Odbiorca
B1 poziom biegłości językowej
(1)
C1 poziom biegłości językowej
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(43)
Język angielski
(10)
Wymowa
(6)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(3)
ĆWICZENIA I ZADANIA DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
Fonetyka
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Educational technology
(1)
English language
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Gramatyka
(1)
JĘZYKI
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Językoznawstwo
(1)
Language and languages
(1)
Lęk
(1)
Metody nauczania
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(13)
Podręcznik
(4)
Słownik angielski
(2)
Opracowanie
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(11)
Edukacja i pedagogika
(5)
Słowo kluczowe
pronunciation
(58)
English language
(21)
EFL
(7)
listening
(6)
dictionary
(5)
phonetics
(5)
vocabulary
(5)
advanced level
(4)
grammar
(4)
language
(4)
CAE
(3)
English
(3)
English pronunciation
(3)
intonation
(3)
reading
(3)
speaking
(3)
upper-intermediate level
(3)
writing
(3)
ELT
(2)
cassette
(2)
conversation
(2)
foreign language
(2)
learning
(2)
phonology
(2)
spelling
(2)
teaching
(2)
American English
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
British English
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
England
(1)
English dictionary
(1)
Ireland
(1)
Scotland
(1)
Wales
(1)
accents
(1)
acquisition
(1)
anxiety
(1)
assessment
(1)
classroom managment
(1)
coursebook
(1)
educational games
(1)
evaluation
(1)
foreign speakers
(1)
games
(1)
integrating technology
(1)
language teaching
(1)
learning community
(1)
learning strategies
(1)
methods of teaching
(1)
morphology
(1)
pedagogy
(1)
phraseology
(1)
pre-intermediate level
(1)
project work
(1)
psychology
(1)
resource book
(1)
rhyme
(1)
rhythm
(1)
study
(1)
study and teaching
(1)
teaching approaches
(1)
testing
(1)
word formation
(1)
58 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Better English Pronunciation / J. D. O'Connor. - Ed. 2. - Cambridge : Cambridge University Press, 2002. - 150 s. : il. ; 21 cm.
This is the second edition of a highly successful and widely-used text on pronunciation. It provides a systematic and thorough introduction to the pronunciation of English to help intermediate and more advanced students improve their production of the spoken language.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.907 [Magazyn 1], P.905 [Magazyn 1], P.908 [Magazyn 1], P.906 [Magazyn 1] (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Better English Pronunciation / J. D. O'Connor. - Ed. 2, 25 im. - Cambridge : Cambridge University Press, 2003. - 150 s. : rys. ; 21 cm.
This is the second edition of a highly successful and widely-used text on pronunciation. It provides a systematic and thorough introduction to the pronunciation of English to help intermediate and more advanced students improve their production of the spoken language.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2215 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2217.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. P.2216.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This material for advanced learners provides an accessible combination of pronunciation theory and practice. The Student's Book encourages learners to examine the sound system of English in the context of connected speech and describes how intonation works in practice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9697 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This material for advanced learners provides an accessible combination of pronunciation theory and practice. The Student's Book encourages learners to examine the sound system of English in the context of connected speech and describes how intonation works in practice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9698 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This material for advanced learners provides an accessible combination of pronunciation theory and practice. The Student's Book encourages learners to examine the sound system of English in the context of connected speech and describes how intonation works in practice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3528.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
How to Teach Pronunciation / Gerald Kelly. - Harlow : Longman, 2006. - VI, 154 s. : rys., tab. ; 25 cm + CD.
(How to)
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka.
Provides detailed analyses of key topics such as vowels, consonants, stress and intonation, with a variety of sample lessons for each topic. Includes a photocopiable Learner's Reference Chart of English Sounds, a breakdown of common pronunciation errors, and pronunciation and spelling tables. Audio CD with spoken examples of sounds, words and phrases from the book bringing the theory to life.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5174 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6372.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6371.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Incorporating a learning-through-doing approach, this student-centered text is designed to develop the oral communication skills needed in academic and professional settings. Task-based listening activities, conversations, small group discussions, and individual presentations are based on real-life situations including getting acquainted, interacting in class, maintaining a conversation, speaking to a group, and developing a presentation.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10336.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11598.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CD-ROM contains detailed notes for teachers and ideas for additional activities, as well as extra material in the form of clearly presented complementary visuals.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. T.238 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CD-ROM contains detailed notes for teachers and ideas for additional activities, as well as extra material in the form of clearly presented complementary visuals.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. T.239 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gimson's pronunciation of English. - 6 Edit. - London : Arnold, [2001]. - 339 s. ; 24 cm.
This revised edition in the field of English pronunciation gives an expanded treatment of world Englishes. The content has been extended, in particular the sections on language teaching and the measurement of sounds. This comprehensive study includes: historical background to the present sound systems; a detailed study of the present sound systems; changes in received pronunciation; the acoustic nature of English sounds; a section on stylistic variation in received pronunciation; rules concerning connected-spead processes; and an appendix on the teaching of English pronunciation. The book should be useful as a reference book for teachers of English as a foreign language and for students of English pronunciation at an advanced level of English.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3122 [Magazyn 1], 4116 [Magazyn 2], P.3123 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3121.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4115.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Timesaver pronunciation activities : (elementary - intermediate) / Bill Bowler. - Repr. - London : Scholastic, 2010. - 96 s., 1 k. tabl. złoż. luź. : il. ; 30 cm + 2 płyty CD.
(Elementary-Intermediate Timesaver)
(Classroom Photocopiable Timesavers)
Do książki dołączony jest komplet 2 płyt CD o tej samej sygnaturze.
This essential resource is full of fun pronunciation activities aiming to improve students' fluency and confidence and to equip them with the skills they need to understand and be understood in the world today. The activities are divided into five sections: Pronunciation Puzzles, Fun with Phonetics, Speak Out, Listen In, and Linking and Accents. The levels and timings for each activity are indicated. The fun and motivating activities are directly relevant to teenagers with an emphasis on practical usage. An A1 colour poster of the phonemic chart is included along with exploitation exercises. The detailed introduction provides useful suggestions on how to use the material and two CDs accompany the book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14553.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition ; 82)
Includes bibliographical references and index.
In view of recent debates on the global spread of English and its international lingua franca role, what pronunciation models are appropriate for millions of EFL learners? Which aspects of English phonetics should be taught to foreign students and which can be neglected with little loss to successful communication? How can English pronunciation be taught in an interesting and effective way which is both learner- and teacher-friendly, in accordance with the latest scholarly and technological achievements? This research-based book addresses these and many other fundamental issues that are currently at the centre of pronunciation teaching. It offers a wealth of new theoretical ideas and practical solutions to various phonodidactic problems that arise in EFL contexts, approaching pronunciation instruction from global and local perspectives and supporting its theoretical claims with extensive empirical evidence. It will be of interest to EFL teachers and teacher trainers, pronunciation specialists and students of applied linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15688.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Rhymes and Rhythm" provides targeted pronunciation and listening practice through the medium of verse. Featuring lively, engaging poems ranging from limericks to raps, it offers an innovative and effective way for students of English to improve their understanding, and to be better understood. Focusing on areas such as syllable length, linking, weak forms and stress placement, tasks and poems allow students to practise the understanding and production of fast, natural speech. A key to the tasks is included. The accompanying CD-ROM contains detailed notes for teachers and ideas for additional activities, as well as extra material in the form of clearly presented complementary visuals.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11293.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
In The Oxford Guide to English Usage Andrew Delahunty and Edmund Weiner provide succinct, practical advice on problems that writers struggle with every day. Designed for daily use, this marvelous handbook is organized according to basic themes (Word Formation, Pronunciation, Vocabulary, Grammar, Punctuation) and written to address the actual needs of a typical writer. Under "Word Formation," for instance, the authors offer helpful guidance on suffixes (drop the final silent e when adding -able), those troublesome hyphens, variations between British and American spelling, and why the prefix in- appears in some words and un- in others. The book's approach is consistently straightforward and practical. On the split infinitive, for example, the authors write that it should generally be avoided, but not to the extent that awkward, contorted sentences are the result. And they have this to say about prepositions: "It is a natural feature of the English language that many sentences and clauses end with a preposition, and has been since the earliest times. The alleged rule that forbids [it] should be disregarded."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20360 I.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Learning and Teaching)
Offers a unique approach to researching pronunciation learning strategies Discusses the interplay of two L2-learner characteristics/individual differences (pronunciation learning strategies and language anxiety) that affect the processes of foreign language acquisition Provides important guidelines for foreign-language scholars, teachers and learners interested in pronunciation teaching/learning
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21793.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Accents of English is about the way English is pronounced by different people in different places. In volume 2 the author examines in greater depth the various accents used by people who speak English in their mother tongue : the accents of the regions of England, Wales, Scotland and Ireland.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20356.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elements of British and American English / Karol Janicki. - [Wydanie 4]. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1977. - 137, [3] strony ; 20 cm.
Indeks.
Książka obrazuje różnice mięzy brytyjską i amerykańską odmianą języka angielskiego, w wymowie, słownictwie, morfologii i gramatyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20348.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Language Teaching Games and Contests / W. R. Lee. - Ed. 2 revised. - Oxford : Oxford University Press, 2008. - 208 s. : il. ; 22 cm.
Designed to make language learning enjoyable and effective, this book includes games for all age groups and language levels. Each chapter begins with a short introduction, and each game is then explained clearly and practically. The book is especially suitable for use with large classes.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9109.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10733.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
An introductory textbook that assumes no prior knowledge of linguistics or second language acquisition, this book presents a comprehensive overview of the theoretical foundations, methods and practices of Teaching English as a Foreign Language (TEFL) for pre-service teachers. Lennon covers the theoretical bases for TEFL and addresses second language-acquisition research, past and present EFL teaching methodology, as well as psychological and social approaches to individual language-learner variation. Further chapters provide extensive yet accessible coverage on essential foundational topics, including chapters on pronunciation, grammar, vocabulary, literature and testing. Offering a sociocultural approach in which the teacher is seen as a facilitator and supporter of students’ self-directed learning, this text provides the prospective teacher with the knowledge and skills to be an effective educator in the EFL classroom. The targeted EFL focus makes this book ideal for pre-service teachers and for teacher training programmes around the world. Each chapter includes a Food for Thought section with questions for reflection and a Further Reading list.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 21436.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Includes index.
Language Learning with Technology is for teachers interested in integrating technology into their classroom practice. The book contains 150 classroom activities for beginner to advanced level learners, incorporating a wide range of up-to-date technologies, such as mobile technologies and social networking. It puts pedagogy first, with the content organised around areas of language learning rather than technology types. Chapters cover language skills and the language areas of grammar, pronunciation and vocabulary, as well as project work and assessment and evaluation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18155.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej