Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Autor
Barłóg Krystyna
(1)
Hirszel Krzysztof (1929- )
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Ostrowska Urszula
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szluz Beata
(1)
Tłuczek-Tadla Ewa
(1)
Walc Wiesław
(1)
Zbonikowski Andrzej
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Żak Maria
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
PRZEMOC
(4)
AGRESYWNOŚĆ
(2)
DZIECKO
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
CYBERPRZEMOC
(1)
INTERNET
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
PRZEMOC w RODZINIE
(1)
PRZEMOC w SZKOLE
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
STOSUNKI INERPERSONALNE
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
przemoc rówieśnicza
(7)
przemoc
(4)
przemoc w rodzinie
(3)
przemoc wobec dziecka
(3)
agresja
(2)
cyberprzemoc
(2)
edukacja
(2)
szkoła
(2)
wychowanie
(2)
ADHD
(1)
Internet
(1)
agresja elektroniczna
(1)
autoagresja
(1)
cyberbullying
(1)
defaworyzacja społeczna
(1)
demoralizacja
(1)
dyskryminacja
(1)
dzieci
(1)
dzieci ulicy
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
młodzież
(1)
nowe media
(1)
otyłość
(1)
pedagogika
(1)
poczucie własnej wartości
(1)
postawa rodzicielska
(1)
profilaktyka
(1)
profilaktyka uzależnień
(1)
przemoc seksualna
(1)
przemoc w szkole
(1)
psychologia
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
relacje społeczne
(1)
rodzina
(1)
równość szans
(1)
teoria wychowania
(1)
uzależnienie od Internetu
(1)
wykluczenie społeczne
(1)
zakład poprawczy
(1)
zapobieganie
(1)
zespół Munchhausena
(1)
środowisko szkolne
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Publikacja składa się z trzech rozdziałów: Zjawisko przemocy w szkole, Kulturowe konteksty przemocy, Profilaktyka przemocy. Publikacja jest owocem wysiłku szeregu autorów – przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych. Spojrzenie na problem przemocy we współczesnym świecie jest dzięki temu wieloaspektowe. Autorzy są przekonani, że przemoc pojawiająca się w różnych sferach współczesnej rzeczywistości jest fenomenem wobec którego nie można pozostać obojętnym. Jego skutki są bowiem destrukcyjne zarówno w wymiarze jednostkowym jak i społecznym Publikacja stanowi propozycje spojrzenia na analizowaną kwestię z różnych perspektyw i może odkrycia pewnych, nie do końca jeszcze poznanych jej wymiarów. Powinna być inspiracją do przemyśleń, refleksji, dyskusji oraz działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11539.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 7, R. 2013)
Bibliogr. przy pracach.
Monografia jest próbą diagnozy problemów agresji i przemocy oraz mozliwości oddziaływań w zakresie profilaktyki, opieki, pomocy, wsparcia. została podzielona na cztery części. W pierwszej części zamieszczono rozważania teoretyczne oraz aktualne wyniki badań dotyczące przemocy i agresji wśród dzieci i młodzieży. Część druga omawia aspekty pracy nauczyciela w sytuacjach stosowania przemocy i agresji wśród uczniów oraz z młodzieżą z problemami w zachowaniu. Część trzecia zawiera kwestie teoretyczne dotyczące przyczyn, rozpoznawania, specyfiki agresji i przemocy, zapobiegania ich powstawaniu oraz wyniku badań ukazujące zjawisko przemocy wobec dziecka. Ostatnia część poświęcona jest analizie uwarunkowań sprzyjających przejawianiu przez dzieci agresji i przemocy w ich róznych środowiskach życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15110.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 273-290.
"[...] to pozycja bardzo cenna co najmniej z dwóch powodów: po pierwsze dotyczy niezwykle aktualnego problemu, przed jakim stoi zarówno młode pokolenie, jak i jego wychowawcy, oraz po drugie, Autor przedstawia zjawisko agresji elektronicznej i cyberbullyingu z dużym znawstwem tematu, w szerokim kontekście teoretycznym oraz z wynikami obszernych badań własnych. [...] Jest to rzetelne kompendium wiedzy [...]. Wszystko to sprawia, że tekst czyta się z dużym zainteresowaniem." (dr hab. Barbara Szmigielska-Siuta, prof. UJ)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12071.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13182.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Autorzy omawiają różne aspekty zjawiska przemocy, obszary pojawiania się jej, uwarunkowania, skutki, możliwości zapobiegania i przeciwdziałania. Punktem wyjścia jest zasygnalizowanie najbardziej ogólnych kwestii związanych z podjętą problematyką - ukazanie zjawiska przemocy z perspektywy aksjologii. Zamieszczone w książce rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne jak i empiryczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11538.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy zawartych w niniejszym zbiorze artykułów - spoglądając z różnej perspektywy na problematykę relacji interpersonalnych w edukacji - wychodzą naprzeciw tym potrzebom, nie wyczerpując szerokiego spektrum aksjologicznych aspektów relacji interpersonalnych w tej sferze. Praca zawiera czternaście artykułów ujętych w trzy części tematyczne. Teksty zawarte w pierwszej części traktują o relacjach interpersonalnych w edukacji jako o istotnym problemie edukacyjnym. Omawiają one różne typologie relacji interpersonalnych, zwłaszcza miedzy nauczycielami a uczniami, zwracają uwagę na relacje interpersonalną typu mistrz - uczeń oraz podejmują zagadnienie równości i partnerstwa w stosunkach międzyludzkich w przestrzeni edukacyjnej. Cześć druga ukazuje sylwetkę tzw. „dobrego nauczyciela”. Cześć trzecia mówi o szkodliwości alkoholizmu i propaguje tzw. ruchy trzeźwości, ukazuje sylwetkę J. Korczaka jako ponadczasowy wzór osobowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3187 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1903.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 176-191. Indeks.
Ksiązka skupia się na rozważaniach nad współczesnymi problemami wychownaia. W opracowaniu wyróżniono pięć rozdziałów. W pierwszym z nich dokonano charakterystyki pedagogiki jako nauki o wychowaniu. Rozdział drugi porusza kwestie związane z aksjologicznym wymiarem procesów edukacyjnych. W rodziałach trzecim i czwartym skupiono się na analizie podstawowych środowisk wychowawczych: rodziny i szkoły. Ostatni rozdział poświęcono problemowi przemocy wobec dziecka, zarówno w rodzinie, jak i w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12902.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14024.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy pracach.
W publikacji zostało zaprezentowane wieloaspektowe podejście do zjawiska defaworyzacji, obejmujące zarówno wybrane wymiary społeczne oddziaływań defaworyzujących, jak również uwarunkowania podmiotowe oraz interakcje szeroko rozumianych czynników psychospołecznych. Samo zjawisko defaworyzacji – mimo różnorakich kontekstów, w jakich jest rozpatrywane przez poszczególnych autorów – jest na poziomie pojęciowym rozumiane najczęściej jako element składowy mechanizmów dyskryminacji oraz społecznej ekskluzji. Autorzy wskazują, iż istotą defaworyzacji jest obniżanie pozycji jednostek i grup w określonym porządku społecznym, a także umniejszanie ich szans na korzystanie z należnych im praw określonych normami (formalnymi lub nieformalnymi) danej struktury społecznej. Całość publikacji ma układ problemowy złożony z trzech części.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11564.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej