Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(30)
dostępne
(24)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(18)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(31)
Autor
Brown James Dean
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Long Michael H
(2)
Alvermann Donna E
(1)
Angelelli Claudia V
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Broudy Daniel
(1)
Burnham Peter (1959- )
(1)
Chesterman Andrew
(1)
Chodyka Marta
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Dixon Chris Jennings 1946-
(1)
Doughty Catherine J
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Ellis Rod
(1)
Farrell Thomas S. C. (Thomas Sylvester Charles)
(1)
GIBALDI JOSEPH (1942- ). MLA handbook for writers of research papers (ang.)
(1)
Gass Susan M
(1)
Gilland Lutz Karin
(1)
Grant Wyn
(1)
Gray Jennifer R
(1)
Grove Susan K
(1)
Hammitt William E
(1)
Larsen-Freeman Diane
(1)
Layton-Henry Zig
(1)
Link Albert N
(1)
Mackey Alison
(1)
Mercer Sarah
(1)
Meyers Alan
(1)
Nitychoruk Jerzy
(1)
Paltridge Brian
(1)
Phakiti Aek
(1)
Pidek Irena Agnieszka
(1)
Pinter Annamaria
(1)
Podesva Robert
(1)
Rasinger Sebastian 1977-
(1)
Rings Guido 1964-
(1)
Rodgers S. Theodore
(1)
Ruddell Robert B
(1)
Ryan Stephen
(1)
Scott John T. (1947- )
(1)
Seliger Herbert W
(1)
Sharma Devyani 1976-
(1)
Shohamy Elana
(1)
Sirakaya-Turk Ercan
(1)
Stokes Jane
(1)
Taguchi Tatsuya
(1)
Unrau Norman
(1)
Uysal Muzaffer S
(1)
Valvona Chris
(1)
Vaske Jerry J
(1)
Wallace Michael J
(1)
Welc Fabian
(1)
Williams Jenny
(1)
Williams Marion
(1)
Wisker Gina
(1)
Zalat Abdelfattah A
(1)
Zemach Dorothy E
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Anglia
(7)
Wielka Brytania
(5)
Nowy Jork (stan) (USA)
(3)
Stany Zjednoczone
(2)
Delaware (USA)
(1)
Kiribati
(1)
Illinois (USA)
(1)
Missouri (USA)
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
angielski
(22)
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(8)
Badania naukowe
(6)
JĘZYKI
(5)
Język angielski
(4)
JĘZYK ANGIELSKI
(3)
JĘZYKOZNAWSTWO
(3)
Językoznawstwo
(3)
Metody badawcze
(3)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(2)
DYSERTACJE NAUKOWE
(2)
Metodologia
(2)
Second language acquisition
(2)
Ankieta
(1)
Autonomy (Psychology)
(1)
Bilingualism in children
(1)
Bioróżnorodność
(1)
CZYTANIE
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
Flora
(1)
Flora kopalna
(1)
INNOWACJE
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Language acquisition
(1)
Language and languages - study and teaching
(1)
Learning, Psychology of
(1)
METODOLOGIA
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUKA
(1)
NAUKI POLITYCZNE
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Odpoczynek
(1)
Okrzemki
(1)
Osad denny
(1)
POLITYKA
(1)
PRZEKŁADY
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Pisanie
(1)
Przekłady
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Reading
(1)
SZTUKA PISANIA
(1)
Struktura gatunkowa
(1)
Systematyka
(1)
Teoria przekładu
(1)
Turystyka
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Uczenie się
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(11)
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
research
(20)
research method
(9)
second language acquisition
(5)
linguistics
(4)
methodology
(4)
study and teaching
(4)
English language
(3)
applied linguistics
(2)
grammar
(2)
handbook
(2)
language teacher
(2)
psychology
(2)
questionnaire
(2)
report writing
(2)
teaching
(2)
translation
(2)
writing
(2)
ESL
(1)
English
(1)
Poland
(1)
academic writing
(1)
autonomy
(1)
bilingualism
(1)
childhood
(1)
cognitive process
(1)
composition and exercises
(1)
cost effectiveness
(1)
culture
(1)
curriculum planning
(1)
data analysis
(1)
data collection
(1)
diatom
(1)
economic aspects
(1)
ethics
(1)
foreign speakers
(1)
intercultural communication
(1)
interpreting
(1)
language
(1)
language acquisition
(1)
learning
(1)
leisure
(1)
literature
(1)
mass media
(1)
media
(1)
metodologies
(1)
morphology
(1)
nursing
(1)
pedagogy
(1)
political science
(1)
politics
(1)
portfolio
(1)
practice
(1)
processes of reading
(1)
professional practice
(1)
psycholinguistics
(1)
public goods
(1)
quantitative research
(1)
reading
(1)
recreation
(1)
research industrial
(1)
research paper
(1)
rhetoric
(1)
second language learning
(1)
social context
(1)
taxonomy
(1)
technological innovations
(1)
textbook
(1)
theory
(1)
tourism
(1)
writer
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Edition after edition, Burns & Grove’s Understanding Nursing Research: Building an Evidence-Based Practice has been known as a leading textbook of nursing research for evidence-based practice (EBP). Now under the authorship of Drs. Grove and Gray, this streamlined and enhanced 7th edition gives you even sharper insights into understanding, appraising, and applying published research for evidence-based nursing practice. Known for its authoritative content, time-tested systematic approach, and unique research example format ― the new edition of this bestselling textbook includes an enhanced EBP focus, new content on the emerging trend of mixed-methods research, and a spotlight on need-to-know information to equip you to apply the latest evidence to your clinical practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17515 [Magazyn 1], P.17514 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18211.XVIII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18210.XVIII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
How to do Media and Cultural Studies / Jane Stokes. - Ed. 1, reprint. - Los Angeles, London : SAGE Publications, 2007. - VIII, 198 s. ; 24 cm.
Tekst w j. angielskim
"How to do Media and Cultural Studies" provides an essential student guide to the process of research and writing. Aimed at any student about to start on an extended essay or dissertation it covers all the key stages - from formulating a research question to writing up. It covers both quantitative and qualitative methods - Includes separate chapters of how to analyze media and cultural texts, industries and audiences - Works through a series of key examples of media and cultural research - Includes a list of useful library resources and essential web sites Suitable for use as a coursebook, this book can also be used independently by students. No other book provides such an accessible and practical guide. "How to do Media and Cultural Studies" is an essential purchase for all media, communication, film and cultural studies students.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6855 [Magazyn 1], P.6856 [Magazyn 1], P.6854 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7654.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7653.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford applied linguistics)
Includes bibliographical references (p. [317]-328) and index.
This is a very practical and accessible book that offers a comprehensive overview of research methodology in applied linguistics by describing the various stages of qualitative and quantitative investigations, from collecting the data to reporting the results. It also discusses 'mixed methods research', that is, the various combinations of qualitative and quantitative methodologies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18375.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17995.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
SLA Research and Language Teaching / Rod Ellis. - Oxford : Oxford University Press, cop. 2014. - VIII, 280 s. : il. ; 23 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This book presents SLA research as a source of specifications for teachers to explore in their own classrooms. The author sees the four main roles of SLA researchers as developing relevant theories, conducting their own classroom research, making research accessible to teachers, and facilitating action research. Each chapter addresses a major issue in the field of SLA and language teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.15030.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15896.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Children learning second languages / Annamaria Pinter. - Houndmills, Basingstoke, Hampshire ; New York : Palgrave Macmillan, 2011. - XV, 296 s. ; 23 cm.
(Research and practice in applied linguistics)
Includes bibliographical references (p. 267-292) and index.
"Children Learning Second Languages" is a four-part comprehensive guide to current research and debate related to second language learning in childhood, the age factor and the relationship between research and classroom practice. Part 1 covers child development, L1 and L2 language learning processes in childhood and offers a guide to contexts from foreign language learning at school to immersion education and bilingual/trilingual acquisition at home. Part 2 gives a bird's eye view of current research in the area of child SLA and pedagogy highlighting the strengths and weaknesses of different traditions and types of research. This is followed by a close examination of eight case studies. Part 3 is devoted to issues of future research priorities by discussing methodological and ethical difficulties in child focused research and outlining 15 feasible studies for the future. Part 4 offers some resources including hands-on teaching materials, handbooks, theoretical books, details of organizations and projects in the broad area of child second language learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15682.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Action research for language teachers / Michael J. Wallace. - First edition, 16th printing - Cambridge : Cambridge University Press, 2012. - X, 273 pages ; 24 cm.
(Cambridge Teacher Training and Development)
Includes bibliographical references and index.
This practical guide can be used by teachers who wish to develop their professional expertise by investigating their own teaching in a systematic and organised way. It is also invaluable for teachers or trainee teachers who have to produce a professional project or dissertation as part of a training programme. This will help teachers to design and implement a research project which is derived from their normal practice, with results which should be of direct relevance to them. It is user-friendly and includes: - exemplar articles and extracts which show how the research techniques can be implemented - 'Personal review' sections which help readers to think about the ideas being discussed and relate them to their own situation - commentaries which follow up issues raised in the 'Personal review' sections - chapter summaries - a glossary of all technical terms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18004.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 269-297.
This work is proposed to contribute towards a general view of the high diatom biodiversity that characterizes Polish ecosystems and provides a revised diatom checklist from Poland. Additionally, it offers the first taxonomic and autecological catalog, which will be significant in the assessment of the water quality monitoring, paleoenvironmental interpretation, and construct the paleoclimate changes.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18574.XVII.2 [Magazyn 1], P.18573.XVII.2 [Magazyn 1], P.18572.XVII.2 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21900.XVII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21899.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Longman Academic Writing Series. 5 : Essays to Research Papers / Alan Meyers. - Hoboken : Pearson Education, copywright 2014. - XX, 249 pages : color illustrations ; 28 cm.
Includes index.
The Longman Academic Writing Series helps students master the academic writing skills needed to succeed in their academic careers. The five-level series spans writing topics from composing sentences to writing research papers. Each level covers the complete writing process from prewriting to revision. Level 5 teaches advanced students to write various genres of academic essays and research papers. The text’s writing process approach integrates training in grammar, vocabulary, sentence structure, and research techniques along with essay and research paper organization.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18274.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18273.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Why do students often graduate from high school unprepared for college writing and what can we do about it. These are the questions that a group of classroom teachers set out to explore. Over the course of seven years, a group of middle, high school, college, and university teachers participated in a federally funded writing coalition project to implement innovative approaches to teaching writing. Together they developed this series of lesson plans designed to make writing both fun and an integral part of diverse curricula. "Practical" is the recurrent motif of each teaching strategy. Developed by real teachers in real classrooms, the lessons are grouped into seven categories: writing process, portfolios, literature, research, grammar, writing on demand, and media.Each lesson follows a standard format that includes purpose of the activity; necessary preparation; required props and materials; process and procedure for implementation; instructional pointers and/or possible pitfalls; and reflections from the teacher that provide "behind the scenes" insights.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21353.XXIV.14.4 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21352.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This volume offers a comprehensive view of current research directions in Translation and Interpreting Studies, outlining the theoretical concepts underpinning that research and presenting detailed discussions of the various methods used. Organized around three factors that are responsible for shaping the study of translation and interpreting today—post-positivist theoretical approaches, developments in the language industry, and technological innovations—this volume is divided into three parts: Part I introduces the basic concepts organizing translation and interpreting research, such as the difference between qualitative and quantitative research, between product-oriented and process-oriented studies, and between prescriptive and descriptive approaches. Part II provides a theoretical mapping of current translation and interpreting research, covering the theories underlying the current conceptualization of translation and interpreting, from queer studies to cognitive science. Part III explores the key methodological approaches to research in Translation and Interpreting Studies, including corpus-based, longitudinal, observational, and ethnographic studies, as well as survey and focus group-based studies.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22422.XXIV.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Cambridge Guides Series)
Includes bibliographical references and index.
This book provides an up-to-date and comprehensive overview of research methods in second-language teaching and learning, from experts in the field. The Cambridge Guide to Research in Language Teaching and Learning covers 36 core areas of second-language research, organised into four main sections: Primary Considerations; Getting Ready; Doing the Research; Research Contexts. Presenting in-depth but easy to understand theoretical overviews, along with practical advice, the volume is aimed at 'students of research', including pre-service and in-service language teachers who are interested in research methods, as well as those studying research methods in Bachelor, MA, or PhD graduate programs around the world.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17998.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research Series: Theoretical and Methodological Issues)
Includes bibliographical references (pages 131-138) and indexes.
Questionnaires in Second Language Research: Construction, Administration, and Processing is the first guide in the second language field devoted to the question of how to produce and use questionnaires as reliable and valid research instruments. It offers a thorough overview of the theory of questionnaire design, administration, and processing, made accessible by concrete, real-life second language research applications. This Second Edition features a new chapter on how an actual scientific instrument was developed using the theoretical guidelines in the book, and new sections on translating questionnaires and collecting survey data on the Internet. Researchers and students in second language studies, applied linguistics, and TESOL programs will find this book invaluable, and it can also be used as a textbook for courses in quantitative research methodology and survey research in linguistics, psychology, and education departments.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18001.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Handbook of Second Language Acquisition presents an integrated discussion of key, and sometimes controversial, issues in second language acquisition research. Discusses the biological and cognitive underpinnings of SLA, mechanisms, processes, and constraints on SLA, the level of ultimate attainment, research methods, and the status of SLA as a cognitive science. Includes contributions from twenty-seven of the world's leading scholars. Provides an invaluable resource for all students and scholars of human cognition, including those in linguistics, psychology, applied linguistics, ESL, foreign languages, and cognitive science.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 19346.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 19345.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-152. Indeks.
In "Public Goods, Public Gains", Link and Scott discuss the systematic application of alternative evaluation methods to estimate the social benefits of publicly-financed research and development (R&D). The authors argue that economic theory should be the guiding criterion for any method of program evaluation because it focuses attention on the value and the opportunity costs of the program. The evaluation methods discussed and illustrated are both economics and, for comparison, non-economics based. The book is motivated by four foundation chapters that discuss government's role in innovation from the perspective of economic theory, review public accountability issues from both a constitutional and an historical perspective, overview systematic approaches to program evaluation, and describe the evaluation metrics typically used. Four case studies illustrate the four alternative evaluation approached discussed. These case studies are for the U.S. Advanced Technology Program's intramural research awards program, the U.S. National Institute of Standards and Technology's research on wavelength references for optical fiber communications, the U.S. Malcolm Balridge National Quality Award, and the Advanced Technology Program's focused program on the integration of manufacturing applications.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13419.IX.18 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Research methods in second language acquisition : a practical guide / edited by Alison Mackey and Susan M. Gass. - 1st edition - Chichester, West Sussex ; Malden, Mass. : Wiley-Blackwell, c2012. - 326 pages ; 26 cm.
(Guides to research methods in language and linguistics)
Includes bibliographical references and index.
Research Methods in Second Language Acquisition: A Practical Guideis an informative guide to research design and methodology for graduate students and scholars. Each chapter of this volume offers background, step-by-step guidance, and relevant studies to create comprehensive coverage of each method.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18002.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Continuum companions)
Includes bibliographical references and index.
The Continuum Companion to Research Methods in Applied Linguistics is designed to be the essential one-volume resource for students. The book includes: * qualitative and quantitative methods * research techniques and approaches * ethical considerations * sample studies * a glossary of key terms * resources for students As well as covering a range of methodological issues it looks at numerous areas in depth, including researching gender and language, language and identity, pragmatics, vocabulary, and grammar. Comprehensive and accessible, this will be the essential guide to research methods for undergraduate and postgraduate students in applied linguistics and language studies.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17996.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
A comprehensive guide to conducting research projects in linguistics, this book provides a complete training in state-of-the-art data collection, processing, and analysis techniques. The book follows the structure of a research project, guiding the reader through the steps involved in collecting and processing data, and providing a solid foundation for linguistic analysis. All major research methods are covered, each by a leading expert. Rather than focusing on narrow specializations, the text fosters interdisciplinarity, with many chapters focusing on shared methods such as sampling, experimental design, transcription and constructing an argument. Highly practical, the book offers helpful tips on how and where to get started, depending on the nature of the research question. The only book that covers the full range of methods used across the field, this student-friendly text is also a helpful reference source for the more experienced researcher and current practitioner.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21546.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21545.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book is a clear, comprehensive guide to research methods in second language use and bilingualism.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6833 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6279.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A], P.6832.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6183.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(CABI Tourism Texts)
Includes bibliographical references and index.
Describing the fundamental elements of research methods for leisure, recreation and tourism, this new edition of a popular textbook is updated throughout. It covers the measurement of variables, sampling, questionnaire design and evaluation methods, and also a wider discussion of writing proposals, communicating research findings, cross-cultural research, and the use of new technologies in conducting research.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17471 [Magazyn 1], P.17470 [Magazyn 1], P.17472 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18180.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18179.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Writing research papers : from essay to research paper / Dorothy E. Zemach, Daniel Broudy, Chris Vavlona. - First published 2011. - London : Macmillan Education, 2011. - V, 120, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 28 cm.
(Macmillan Writing Series)
Na okładce: student book.
Writing Research Papers is a new title in the successful Macmillan Writing Series. It introduces students to academic writing and shows them how to research an academic essay, cite references and put a paper together.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18519.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18518.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej