Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(20)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(16)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(23)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(2)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(2)
Autor
Wojciechowski Aleksander
(3)
Bernat Krystyna
(2)
Gruszka Aleksandra
(2)
Johnson Robert L
(2)
Karwowska Dorota
(2)
Matczak Anna
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
McCann Vivian
(2)
Muscari Mary E
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926- )
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Andruszko Robert
(1)
Bartek Krajicek Jean
(1)
Bee Helen (1939- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Cameron Mary Emily
(1)
Czekaj Jan (1950- )
(1)
Dera Małgorzata
(1)
Doleżych Bogdan
(1)
Frey Michelle A
(1)
Golinowska Stanisława
(1)
Grzegorczyk Anna
(1)
Haith Marshall M. (1937- )
(1)
Harris Mona
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Hebel Katarzyna
(1)
Hobdell Elizabeth
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Jóźwik Bartosz
(1)
Kocot Ewa
(1)
Kopczewska Katarzyna
(1)
Kowrach Marek
(1)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Mazurkiewicz-Pizło Anna
(1)
Miller Scott A. (1944- )
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Owsiak Stanisław (1946- )
(1)
Pastuszka Sławomir
(1)
Payne Anthony (1952- )
(1)
Phillips Nicola (1971- )
(1)
Sadowska-Mazuryk Joanna
(1)
Sagan Mariusz
(1)
Tittenbrun Jacek (1952- )
(1)
Trempała Janusz
(1)
Tłoczyński Dariusz
(1)
Vasta Ross
(1)
Zalewa Piotr
(1)
Zawada-Targoni Sylwia
(1)
Łaszczyca Piotr
(1)
Łuczyszyn Andrzej
(1)
Żuk Krzysztof (1957- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
ROZWÓJ SPOŁECZNY
(6)
DZIECKO
(3)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(3)
ROZWÓJ REGIONALNY
(3)
GOSPODARKA
(2)
WZROST GOSPODARCZY
(2)
BECKER, GARY (1930- )
(1)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(1)
Biologia
(1)
CHOROBY DZIECIĘCE
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Dojrzewanie
(1)
EKONOMETRIA
(1)
EKONOMIA
(1)
EKONOMIA SPOŁECZNA
(1)
Ekonomika transportu
(1)
Ekonomiści
(1)
FINANSE
(1)
Higiena szkolna
(1)
KLASY SPOŁECZNE
(1)
KRAJE ROZWIJAJĄCE SIĘ
(1)
Komunikacja miejska
(1)
Logistyka miejska
(1)
Medycyna
(1)
Metoda Montessori
(1)
Młodzież
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
PARSONS, TALCOTT (1902-1979)
(1)
PEDIATRIA
(1)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(1)
PLANOWANIE PRZESTRZENNE
(1)
POLITYKA REGIONALNA UE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Pediatria
(1)
Pielęgniarstwo dziecięce
(1)
Profesorowie
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
STATYSTYKA MATEMATYCZNA
(1)
STRUKTURA SPOŁECZNA
(1)
SZKOŁA AUSTRIACKA (ekon.)
(1)
TRANSFORMACJA SYSTEMU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO
(1)
TURYSTYKA WINIARSKA
(1)
Transport pasażerski
(1)
WEBER, MAX (1864-1920)
(1)
WIEŚ
(1)
WYBORY
(1)
WYMIANA SPOŁECZNA
(1)
Wychowanie
(1)
Wyszomirski, Olgierd (1951- )
(1)
WŁASNOŚĆ
(1)
ZMIANA SPOŁECZNA
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
ŚRODKU PRODUKCJI
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
Podręcznik
(3)
PODRĘCZNIKI
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
Biologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
rozwój społeczny
(26)
rozwój poznawczy
(9)
rozwój gospodarczy
(6)
rozwój psychiczny
(6)
rozwój fizyczny
(5)
dorastanie
(4)
psychologia rozwojowa
(4)
rozwój emocjonalny
(4)
rozwój regionalny
(4)
dzieci
(3)
język
(3)
przywiązanie
(3)
region
(3)
rozwój
(3)
rozwój ekonomiczny
(3)
rozwój językowy
(3)
rozwój prenatalny
(3)
rówieśnicy
(3)
układ nerwowy
(3)
ADHD
(2)
alergia
(2)
astma
(2)
białaczka
(2)
biegunka
(2)
celiakia
(2)
cewa nerwowa
(2)
choroby neurologiczne
(2)
choroby układu krwiotwórczego
(2)
choroby układu krążenia
(2)
choroby układu moczowego
(2)
choroby układu pokarmowego
(2)
choroby zakaźne
(2)
chłoniak
(2)
cukrzyca typu 1
(2)
cukrzyca typu 2
(2)
dorosłość
(2)
dystrofia mięśniowa
(2)
dzieciństwo
(2)
dziecko maltretowane
(2)
efekt Mozarta
(2)
emocje
(2)
endokrynologia
(2)
globalizacja
(2)
gospodarka wodno-elektrolitowa
(2)
guz mózgu
(2)
hemofilia
(2)
kapitał społeczny
(2)
mowa
(2)
mukowiscydoza
(2)
mózg
(2)
mózgowe porażenie dziecięce
(2)
młodzieńcze zapalenie stawów
(2)
młodzież
(2)
niedoczynność tarczycy
(2)
niedokrwistość
(2)
niemowlę
(2)
niepełnosprawni
(2)
niewydolność krążenia
(2)
nowotwór
(2)
odwodnienie
(2)
oparzenia
(2)
osobowość
(2)
pamięć
(2)
pediatria
(2)
pielęgniarstwo
(2)
polityka spójności
(2)
posocznica
(2)
przepuklina
(2)
przetwarzanie informacji
(2)
przyjaźń
(2)
przyswajanie języka
(2)
psychologia dziecka
(2)
rodzicielstwo
(2)
rodzina
(2)
rozszczep podniebienia
(2)
rozszczep wargi
(2)
rozwój biologiczny
(2)
rozwój moralny
(2)
schorzenia kręgosłupa
(2)
spostrzeganie
(2)
temperament
(2)
teoria Piageta
(2)
teorie uczenia się
(2)
ubóstwo
(2)
upośledzenie umysłowe
(2)
uraz głowy
(2)
wada serca
(2)
wady wrodzone
(2)
wrodzona łamliwość kości
(2)
zaburzenia metaboliczne
(2)
zaburzenia oddychania
(2)
zakażenie dróg moczowych
(2)
zapalenie opon mózgowych
(2)
zapalenie płuc
(2)
zespół nagłego zgonu niemowląt
(2)
śmierć
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Europejski Fundusz Orientacji i Gwarancji Rolnej
(1)
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
(1)
Europejski Fundusz Społeczny
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 179-190. Indeks.
Książka jest próbą teoretycznego i empirycznego intedyscyplinarnego badania powiązań pomiędzy rozwojem sfery społeczno-kulturowej a gospodarczej. Spoiwem obu sfer jest tu aspekt przestrzenny, gdyż oba procesy nie dzieją sie w oderwaniu od lokalizacji. Rozwój regionalny jest tu rozumiany jako wypadkowa przemian w ekonomicznej świadomości społecznej, ekonomicznego procesu konwergencji oraz renty geograficznej. W pracy został zaakcentowany powrót do ekonomii jako nauki społecznej i traktowanie czynników społeczno-kulturowych jako ważnych determinant rozwoju gospodarczego. Z drugiej strony, wykorzystane zostały nowoczesne metody statystyki i ekonometrii przestrzennej w wykorzystaniem map GIS.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13610.XI.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12321.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Psychology : core concepts, 2009
Bibliografia strony: 269-285. Indeks.
Nowoczesny przewodnik, który pozwala wszystkim zainteresowanym funkcjonowaniem ludzkiej psychiki, zorientować się w głównych teoriach, pojęciach oraz metodach stosowanych w różnych gałęziach psychologii. Książka otwiera 5-tomową serię. Autorzy, pod wodzą słynnego Philipa Zimbardo, w kolejnych, bogato ilustrowanych tomach, wyjaśniają zagadnienia psychologiczne przystępnym językiem i swobodnym, przyjaznym stylem. Opisują eksperymenty, odwołują się do przykładów, prowadzą z czytelnikiem prawdziwy dialog, a nawet rodzaj zabawy, odnosząc się do jego bezpośredniego doświadczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.991.III.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.993.III.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.992.III.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.986.III.1 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: La mente del bambino : mente assorbente. Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Maria Montessori (1870-1952) była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do 6. roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori. „Umysł dziecka” to jedna z najważniejszych prac Marii Montessori, a jej spostrzeżenia i rady są ciągle aktualne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22476.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22475.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Psychology : core concepts, 2009
Bibliogr. s. 269-285. Indeks.
Nowoczesny przewodnik, który pozwala wszystkim zainteresowanym funkcjonowaniem ludzkiej psychiki, zorientować się w głównych teoriach, pojęciach oraz metodach stosowanych w różnych gałęziach psychologii. Książka otwiera 5-tomową serię. Autorzy, pod wodzą słynnego Philipa Zimbardo, w kolejnych, bogato ilustrowanych tomach, wyjaśniają zagadnienia psychologiczne przystępnym językiem i swobodnym, przyjaznym stylem. Opisują eksperymenty, odwołują się do przykładów, prowadzą z czytelnikiem prawdziwy dialog, a nawet rodzaj zabawy, odnosząc się do jego bezpośredniego doświadczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10697.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 255-265.
Ksiązka opisuje rozwój turystyki winiarskiej w Polsce wskazując na jej powiązania z teoriami endogenicznego rozwoju regionu. Sformułowano model rozwoju turystyki winiarskiej w Polsce w ujęciu mikro- i mezo- oraz określono rolę władz i organizacji pozarządowych w jej rozwoju, a także sprecyzowano ich funkcje w rozwoju turystyki winiarskiej. Dokonano również systematyzacji korzyści i kosztów wynikających z rozszerzania tego kierunku turystyki w regionie. Ponadto, zarysowano problematykę szarej strefy w rozwijającej się w Polsce enoturystyce. Ważnym aspektem pracy było także poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, jakie są perspektywy rozwoju enoturystyki w Polsce i jakie jest jej oddziaływanie na rozwój regionu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14151.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 119-144.
Na podejmowanie przez młodzież zachowań ryzykownych wpływają liczne czynniki, takie jak: relacje z rodzicami, trudności szkolne, problemy emocjonalne. Okres dojrzewania jest złożonym i burzliwym czasem w życiu większości nastolatków przechodzących wtedy szereg zmian fizycznych, psychicznych oraz społecznych. Aby zbudować własną autonomię, zaczynają oni poddawać w wątpliwość znane reguły dotyczące zachowania. Dla adolescencji charakterystyczne jest podejmowanie nowych wyzwań i eksperymentowanie, jednakże wynikające z nich niektóre zachowania mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22836.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17956.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Key Concepts / Wydawnictwo Sic!)
Tyt. oryg.: Development, 2010.
Bibliogr. s. 213-242. Indeks.
Autorzy podejmują niezwykle ważną problematykę badań nad rozwojem, która jest głęboko osadzona w długiej tradycji badań społecznych. Wszak architektami strategii rozwoju są również jednostki i grupy społeczne. Oczywiście nie można rozpatrywać tego zagadnienia bez kontekstu historycznego czy politycznego. Rozwój bowiem bywał przedmiotem narodowych strategii, a państwo niejednokrotnie jawiło się jako sprawca rozwoju. Praca w syntetyczny i uporządkowany sposób ukazuje koncepcje rozwoju, ich naturę oraz ewolucję. Począwszy od klasycznych teorii rozwoju, za pomocą których można wyjaśnić początki kapitalizmu, odnosząc się do dzieł takich teoretyków jak Adam Smith, Karol Marks czy Max Weber, po debaty i spory na temat rozwoju, jakie pojawiły się w dyskursie publicznym od 1945 roku i trwają do czasów współczesnych. Najznamienitszym zaś tego przykładem są omawiane teorie alternatywne - teoria gender czy ekologiczne teorie rozwoju - stanowiące ważną część tej publikacji. Książka wyjaśnia, systematyzuje, ale przede wszystkim prowokuje do podejmowania interdyscyplinarnych dyskusji, do stawiania pytań związanych z tak ważnymi dzisiaj - nie tylko w ekonomii politycznej - pojęciami jak choćby kolonializm, transnarodowość, postmodernizm, globalizm, rola Chin, znaczenie Trzeciego Świata, czy kwestia ubóstwa i nierówności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12790.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka pokazuje człowieka niepełnosprawnego jako pełnosprawnego członka społeczeństwa. W części pierwszej znajdują się informacje dotyczące specyfiki kontaktów z innymi ludźmi w danym okresie rozwojowym, tego, jak niepełnosprawność może zakłócać społeczne kontakty oraz w jaki sposób można wspierać człowieka w trudnej sztuce bycia z innymi. W części drugiej autorki dotykają egzystencjalnych problemów człowieka. Piszą o przyjaźni, szczęściu, miłości, cierpieniu, lęku przed śmiercią i potrzebie wsparcia udzielanego przez bliskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11695 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11694.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12886.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-240.
Problematyka bezpieczeństwa we współczesnych realiach społeczno-gospodarczych nabiera szczególnego znaczenia, gdyż stają się one podporządkowane m.in. procesom globalizacji, gospodarce usługowej, metropolizacji itp. Bezpieczeństwo staje się jednym z istotniejszych czynników nie tylko stabilizującym procesy wzrostu i rozwoju, ale jest wręcz elementem tych procesów. Można powiedzieć, że nabiera ono nowej wartości nie tylko w wymiarze prawnym czy socjologicznym, ale przede wszystkim ekonomicznym i społecznym, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzennego jego rozmieszczenia. Z punktu widzenia czytelnika, w tym przede wszystkim osób podejmujących decyzje w zakresie kierunków rozwoju społeczno-gospodarczego, jest to opracowanie wychodzące naprzeciw potrzebom metodycznym, zawierające szereg rozwiązań i podpowiedzi, ale także wskazujące na dylematy. Dla wielu praktyków będzie to ważny przyczynek do dalszego doskonalenia funkcjonujących rozwiązań. Publikacja wskazuje na nowy paradygmat procesów rozwoju i miejsca bezpieczeństwa w kreowaniu rozwoju regionalnego oraz lokalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17057.X.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17056.X.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-325, netogr. s. 325-326.
Publikacja dotyczy problematyki rozwoju regionalnego i europejskiej polityki regionalnej (polityki spójności). Najważniejszym przesłaniem książki jest ocena polityki regionalnej UE biorąc pod uwagę różne dziedziny jej oddziaływania. Polityka regionalna jest ważną polityką wspólnotową, ale ocenę jej skuteczności nie da się jednoznacznie określić. Ponieważ zmiany społeczno-gospodarcze w regionach wynikają z podejmowanych działań w ramach innych polityk, a następnie z gry sił wolnorynkowych. Ze względu na dynamiczne ujęcie prezentowanej problematyki publikacja będzie stanowiła pretekst do dalszych dyskusji, analiz, studiów w sprawie przyszłości polityki spójności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.13531 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13530.XII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14500.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zebrane w dwóch tomach artykuły odnoszą się do problematyki spójności ekonomiczno-społecznej regionów Unii Europejskiej w sposób wybiórczy, nie stanowią opracowania kompletengo i zamkniętego. Tom drugi zawiera artykuły odnoszące się przede wszystkim do problematyki spójności ekonomiczno-społecznej w Polsce. W jego strukturze wyodrębniono trzy części. Pierwsza część obejmuje artykuły na temat czynników zwiększających spójność ekonomiczno-społeczną polskich regionów, druga przedstawia przykłady rozwoju ekonomiczno-społecznego w wybranych polskich regionach a trzecia odnosi się do związanej z polityką regionalną działalności przedsiębiorstw. Książka stanowi istotne wprowadzenie do zagadnienia europejskiej polityki spójności ekonomiczno-społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13045.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 314-316.
Celem autorów podręcznika Biomedyczne podstawy rozwoju z elementami higieny szkolnej było napisanie książki adresowanej do studentów kierunków pedagogicznych i psychologii. Z założenia zatem nie jest to obszerne kompendium biologii, propedeutyki medycyny i higieny, ale, mimo kilkuset stron, ściśle sprofilowany podręcznik, zawierający tylko wyselekcjonowaną wiedzę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19716.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19715.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 257-272.
Książka stanowi głos w debacie na temat strategii rozwoju kraju w wymiarze przestrzennym. Autorki uwypuklają społeczno-ekonomiczną stronę tego rozwoju, piszą o zasobach ludzkich, warunkach bytu oraz społecznych efektach dokonywanych zmian. Czytelnik znajdzie tu potwierdzone analitycznie oceny realizowanej w Polsce polityce spójności oraz rzeczowe argumenty przemawiające za świadomym jej kształtowaniem w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14291.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 521-538.
Indeks.
Studium Tittenbruna jest pierwszą tak pogłębioną, a zarazem tematycznie najobszerniejszą ze znanych mi przeglądowych refleksji dotyczących styku mechanizmów gospodarczych i zależności społecznych. Praca powinna się cieszyć sporym wzięciem wśród socjologów, politologów i ekonomistów, ale również badaczy prowadzących analizy i badania ilościowe z tych dziedzin oraz wszystkich mających ambicje uczenia się rzeczy nowych. Tittenbrun nie cofa się przed krytyką dawnych i współczesnych klasyków socjologii, w tym tak wpływowych jak Bourdieu czy Becker czy tak pomnikowych jak Weber lub Marks. Krytykując tych mistrzów, autor nie czyni tego w celu wspinania się po ich plecach; pragnie on zainteresować swymi rozważaniami o złożonych relacjach i interakcjach, walkach o władzę, wpływy, o lepszy i bardziej sprawiedliwy układ stosunków społecznych także niespecjalistycznego czytelnika (studentów i szerszą wykształconą publiczność).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13260.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Bibliogr. s. 377-394 i przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik prezentuje kluczowe zjawiska rozwojowe charakterystyczne dla okresu dzieciństwa. Autor, jeden z najbardziej uznanych psychologów rozwojowych na świecie, przedstawia, co dzieje się w okresie dzieciństwa i jakie to ma znaczenie dla funkcjonowania w dalszym życiu. W komplementarny sposób omawia rozwój emocjonalny, poznawczy, poznawczo-społeczny oraz rozwój języka dziecka oraz ich znaczenie dla funkcjonowania w ciągu cyklu życia. Dzięki bogatemu materiałowi empirycznemu podręcznik pozwala na zrozumienie sensu zmian rozwojowych w różnych obszarach funkcjonowania dziecka. Książka jest przeznaczona dla studentów psychologii, pedagogiki i innych nauk społecznych. Stanowi źródło rzetelnej wiedzy dla nauczycieli i wychowawców, osób zajmujących się wczesną interwencją, profilaktyką i terapią dzieci, a także dla lekarzy, pielęgniarek oraz rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4153.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4615.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Czym jest rozwój psychiczny człowieka? Jakie są czynniki tego rozwoju? Oto podstawowe pytania na które daje odpowiedź ta książka. Dalej omówiony jest rozwój czynników poznawczych, takich jak: postrzeganie, myślenie i pamięć. Następstwem tego jest rozwój emocjonalny i społeczny oraz rozwój osobowości. Wszystko to związane jest z rozwojem człowieka, poczynając od niemowlęctwa, poprzez wiek przedszkolny, młodzieńczy aż do dorosłości. W książce zgromadzono kompendium wiedzy, niezbędnej nauczycielowi w pracy wychowawczej, stąd podtytuł "Podręcznik dla nauczycieli". Na marginesie wypada tylko dodać, że jest to skrócona i uwspółcześniona wersja popularnego podręcznika A. Matczak i Z. Włodarskiego "Wprowadzenie do psychologii", na którym wychowały się całe pokolenia nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2566 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4615.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1289.III.2 [Czytelnia B], P.4614.III.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia rozwoju człowieka / Helen Bee. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2004. - XXIII, 723 s. : ryc. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Lifespan development" 1998.
Bibliogr. s. 659-723 i przy rozdz.
Podręcznik dla studentów, omawiający w przystępny sposób praktyczne i teoretyczne zagadnienia psychologii rozwojowej, zwłaszcza w aspekcie długoterminowych badań ukazujących związki pomiędzy rozwojem dzieci i dorosłych, demonstrujących przypadki występowania (lub nie) zmian na przestrzeni życia. Szczegółowo zaprezentowane są kolejne okresy rozwojowe, a także podobieństwa i różnice występujące podczas procesu kształtowania się osobowości w zależności od kontekstu i kultury, w której dorasta i wychowuje się dany człowiek. W książce znalazły się także wskazówki, w jaki sposób można stosować w praktyce techniki badań rozwojowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 3917.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3916.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Child psychology : the modern science" 1999.
Bibliogr. s. 627-684. - Indeksy.
Książka zawiera syntetyczne ujęcia najważniejszych zagadnień psychologii rozwojowej, klinicznej i wychowawczej. Stanowi nowoczesny podręcznik akademicki, ale także swojego rodzaju kompendium wiedzy na temat rozwoju dziecka. Autorzy nadali jej ciekawy kształt poprzez niezwykle atrakcyjne i łatwe w odbiorze opracowanie graficzne treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1949.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1948.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Podręczników dla Studentów Studiów Pielęgniarskich)
Bibliogr. s. 529-530. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8995.XVIII.1.5 [Magazyn 1], P.8993 [Magazyn 1], P.6536 [Magazyn 1], P.8992 [Magazyn 1], P.6534 [Magazyn 1], P.8991 [Magazyn 1], P.6538 [Magazyn 1], P.4432 [Magazyn 1], P.6537 [Magazyn 1], P.6533 [Magazyn 1], P.6535 [Magazyn 1], P.6539 [Magazyn 1], P.6540 [Magazyn 1], 4881.XVIII.1.5 [Magazyn 1] (14 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4431.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B], 4882.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.4430.XVIII.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria podręczników dla studentów studiów pielęgniarskich)
Tytuł oryginału: "Lippincott's Review Series: Pediatric Nursing 4th" 2005.
Bibliografia strony 529-530. Indeks.
Komunikacja między dzieckiem i lekarzem lub pielęgniarką jest szczególnym rodzajem kontaktu. Dziecko nie potrafi powiedzieć, co je boli, jaki jest ten ból i w którym dokładnie miejscu. Pielęgniarka często sama musi wyciągnąć wnioski. Dzięki tej publikacji pielęgniarstwo pediatryczne staje się łatwiejsze. Jest to przegląd wiadomości z dziedziny pediatrii zaprezentowany w sposób odpowiadający tokowi myślenia, jaki powinien towarzyszyć wypełnianiu obowiązków pielęgniarki w stosunku zarówno do zdrowych, jak i chorych dzieci. Przydatne z punktu widzenia czytelnika są dołączone do podręcznika pytania kontrolne z odpowiedziami; ich wybór pozwala sprawdzać własne postępy w nauce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19218.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19217.XVIII.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej