Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(152)
Forma i typ
Książki
(152)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Audiobooki
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(128)
dostępne
(67)
nieokreślona
(10)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(21)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(49)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(137)
Autor
Green Catherine
(4)
Larsen-Freeman Diane
(4)
Oxford Rebecca L
(4)
Richards Jack C. (1943- )
(4)
Tanner Rosie
(4)
Ur Penny
(4)
Acklam Richard (1960- )
(3)
Burgess Sally
(3)
Doff Adrian
(3)
Klippel Friederike
(3)
Lapp Diane
(3)
Willis Jane
(3)
Barone Diane M
(2)
Blatchford Peter
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Ellis Rod
(2)
Feunteun Anne
(2)
Grieveson Margaret
(2)
Keene Ellin Oliver
(2)
Kutnick Peter
(2)
Moss Barbara 1950-
(2)
Murphey Tim
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Platt Heidi
(2)
Platt John
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Vale David
(2)
Allington Richard L
(1)
Amerstorfer Carmen M
(1)
Anderson Holly (1949- )
(1)
Anderson Marti
(1)
Arens Katherine (1953- )
(1)
Arndt Valerie (1943- )
(1)
Arnold Jane
(1)
Baines Ed 1969-
(1)
Berdondini Lucia
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Bilbrough Nick
(1)
Bland Janice
(1)
Block Cathy Collins
(1)
Booth Wayne
(1)
Broughton Geoffrey
(1)
Broughton Geoffrey 1927-
(1)
Brown H. Douglas 1941-
(1)
Brown James Dean
(1)
Brumfit Christopher
(1)
Burns Anne 1945-
(1)
Bygate Martin
(1)
Byram Michael
(1)
Chi Julie C
(1)
Chowne Anne
(1)
Cohen Anrew D
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Corbett John 1959-
(1)
Cullinan Bernice
(1)
Cummins Sunday
(1)
D'Silva Reginald Arthur
(1)
DaSilva Iddings Ana Christina
(1)
Daniels Harvey (1947- )
(1)
De Oliveira Luciana C
(1)
Dean Deborah 1952-
(1)
Devos Nathan J
(1)
Dixon Chris Jennings 1946-
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Driggs Colleen
(1)
Duff Alan
(1)
Ehren Barbara J
(1)
Emmerson Paul
(1)
Farrell Thomas S. C. (Thomas Sylvester Charles)
(1)
Ferlazzo Larry
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Flavell Roger
(1)
Forder Clare
(1)
Fountas Irene C
(1)
Frey Nancy 1959-
(1)
Fu Danling
(1)
Gamble Nikki
(1)
Gass Susan M
(1)
Geeslin Kimberly L
(1)
Genesee Fred
(1)
Gerngross Günter
(1)
Geva Esther
(1)
Goh Christine Chuen Meng
(1)
González-Lloret Marta
(1)
Gras-Velázquez Adrián
(1)
Griffiths Carol
(1)
Griffiths Carol (1945- )
(1)
Gunderson Lee (1942- )
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hall Joan Kelly
(1)
Hamayan Else V
(1)
Harding Keith 1956-
(1)
Harmer Jeremy
(1)
Hattie John
(1)
Haycraft John
(1)
Heaton John Brian (1931- )
(1)
Hewings Ann
(1)
Hill Peter
(1)
Hobsbaum Angela
(1)
Hockly Nicky
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(83)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(23)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Anglia
(45)
Polska
(27)
Kiribati
(23)
Nowy Jork (stan) (USA)
(21)
Stany Zjednoczone
(11)
Wielka Brytania
(9)
Wirginia (USA)
(4)
Kalifornia (USA)
(3)
Illinois (USA)
(2)
Holandia
(2)
nieznany (cdn)
(1)
Connecticut (USA)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Hawaje (USA)
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Język
angielski
(103)
polski
(49)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(17)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziennikarze
(1)
Gimnazja
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(69)
JĘZYK ANGIELSKI
(51)
Język angielski
(18)
Metody nauczania
(12)
CZYTANIE
(10)
Nauczanie
(9)
JĘZYKI
(8)
JĘZYKOZNAWSTWO
(6)
Praca zespołowa
(6)
English language
(5)
Gramatyka
(5)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(5)
NAUCZANIE
(5)
Language and languages
(4)
Czytanie
(3)
Dwujęzyczność
(3)
LITERATURA
(3)
Language acquisition
(3)
Literatura
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
PISANIE
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
UCZENIE SIĘ
(3)
Badania naukowe
(2)
CAE (certyfikat językowy)
(2)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(2)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(2)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(2)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Literacy
(2)
Media literacy
(2)
Metoda projektów
(2)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Pisanie
(2)
Reading (Elementary)
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Terminologia
(2)
Uczenie się
(2)
Visual literacy
(2)
Bilingualism
(1)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(1)
Cross-cultural orientation
(1)
DYSKURS (filoz.)
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO z TRUDNOŚCIAMI w UCZENIU SIĘ
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dziennikarstwo
(1)
First grade (Education)
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Independent study
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Intercultural communication
(1)
Język
(1)
Język handlu i biznesu
(1)
Język specjalistyczny
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Language and culture
(1)
Language arts (Elementary)
(1)
Language arts (Primary)
(1)
Language disorders
(1)
Learning strategies
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Multicultural education
(1)
Młodzież
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PRZEKŁADY
(1)
PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
RETORYKA
(1)
Reading (Primary)
(1)
Reading comprehension
(1)
Reading teachers
(1)
Second language acquisition
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Special education
(1)
Sprawność językowa
(1)
SŁUCHANIE
(1)
Słownictwo
(1)
Technologia
(1)
Teoria nauczania
(1)
Testy językowe
(1)
Współdziałanie
(1)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(1)
nauka czytania
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(4)
Podręcznik
(4)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
LITERATURA
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Problems, exercises
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Słownik angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(76)
Edukacja i pedagogika
(66)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
study and teaching
(104)
English language
(94)
study
(46)
teaching
(46)
foreign speakers
(41)
language
(33)
second language acquisition
(19)
reading
(13)
learning strategies
(10)
grammar
(9)
education
(8)
language acquisition
(8)
literacy
(8)
foreign language
(7)
literature
(7)
group work
(6)
learning
(6)
methods of teaching
(6)
writing
(6)
communication
(5)
spoken English
(5)
teacher
(5)
English teacher
(4)
bilingualism
(4)
composition and exercises
(4)
language arts
(4)
reading comprehension
(4)
vocabulary
(4)
English
(3)
Japanese speakers
(3)
business English
(3)
language teacher
(3)
methodology
(3)
motivation
(3)
primary school
(3)
rhetoric
(3)
saying
(3)
speaking
(3)
task-based learning
(3)
textbook
(3)
ELT
(2)
Great Britain
(2)
applied linguistics
(2)
assessment
(2)
children of immigrants
(2)
children's literature
(2)
communication skills
(2)
conversation
(2)
dictionary
(2)
elementary school
(2)
intercultural communication
(2)
language learning
(2)
listening
(2)
lower secondary school
(2)
media literacy
(2)
multicultural education
(2)
music
(2)
photocopiable materials
(2)
pronunciation
(2)
research
(2)
research method
(2)
song
(2)
special educational need
(2)
teaching online
(2)
tests
(2)
training
(2)
visual literacy
(2)
whiteboard activities
(2)
workbook
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
CAE
(1)
CLIL
(1)
Foreign speakers
(1)
Study and teaching
(1)
United States
(1)
ability testing
(1)
activity game
(1)
adult education
(1)
affective education
(1)
audio-visual aids
(1)
best books
(1)
bilingual education
(1)
book
(1)
canon (Literature)
(1)
children
(1)
classroom managment
(1)
cognitive behavior
(1)
communicative approach
(1)
communicative competence
(1)
computer-assisted instruction
(1)
content area reading
(1)
cooperative learning
(1)
creative writing
(1)
critical thinking tasks
(1)
cross-cultural perspective
(1)
culture
(1)
curriculum planning
(1)
developing literacy
(1)
dialogue
(1)
discourse analysis
(1)
152 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Language Teaching Games and Contests / W. R. Lee. - Ed. 2 revised. - Oxford : Oxford University Press, 2008. - 208 s. : il. ; 22 cm.
Designed to make language learning enjoyable and effective, this book includes games for all age groups and language levels. Each chapter begins with a short introduction, and each game is then explained clearly and practically. The book is especially suitable for use with large classes.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9109.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10733.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gold Advanced : coursebook / Richard Acklam, Sally Burgess. - Harlow : Longman, 2001. - 223 strony : ilustracje kolorowe ; 28 cm.
The Coursebook is filled with interesting topics and gives learners plenty of opportunity for discussion. It builds students’ confidence by combining carefully graded exam preparation for their Cambridge English exam with thorough language and skills development – in a fun and engaging way. This is a course that engages classes with a variety of learners – and whether or not they decide to sit for the exam, all your students will be ready and fully confident by the end of the course.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253.XXIV.13 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.595.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.594.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., index.
Drawing on many popular as well as literary texts, the contributors to this book write with enthusiasm abut opportunities for creative teaching and learning. They also provide many examples of good practice, both inside and outside the Literacy Hour.Using a variety of: poetry, playscripts, picture-books and performance texts, comics, clasics and cinema texts, novels and non-fiction, pupils' own naratives this book seeks to provide lively and innovative ways to promote literacy in the primary classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13938.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Resourceful Teacher Series.)
The Principled Communicative Approach offers a fresh take on communicative language teaching, based on cutting-edge research in psychology and linguistics. The Principled Communicative Approach integrates scientific discoveries with the accumulated experience of classroom practitioners. In this book the three renowned authors propose seven key principles that underlie effective communicative teaching, and then illustrate these principles with 75 practical classroom activities. The Principled Communicative Approach is a unique blend of theory embedded in practice, providing excellent resource material for the classroom that students will find motivating and very rewarding, but also useful information for teachers to keep up with the latest developments in the field.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17706.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(TLRP Improving Practice Series)
Promoting Effective Group Work in the Primary Classroom, 2nd ed. is designed to enhance teachers’ and teaching assistants’ confidence in engaging their children in effective group work, allowing for more active participation, more on-task focus and higher levels of achievement. This accessible second edition is packed full of valuable strategies for teachers and fun activities for children, offering guidance on how to create an inclusive and supportive classroom by developing the social, communicative and group working skills of all pupils. It has been thoroughly updated and includes new material on whole school approaches to group work, the risks and challenges involved, and how to involve Teaching Assistants and other support staff in undertaking inclusive and effective group work in classrooms. A tried-and-tested, step-by-step approach encourages both children and their teachers to develop supportive relationships that have been found to facilitate academic performance, positive social behaviour and motivation. Since the first edition the authors have found that this handbook can be used successfully in many different countries around the world. With ideas to help resolve problems that might arise and suggested training activities to support pupils, this text is a one-stop resource to ensure effective group work in the classroom. It is an essential guide for both trainee and practising teachers, as well as TAs and support staff, and a valuable basis for school action.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17710.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Bibliogr., index.
Many reading programs today overlook an essential component of literacy instruction-helping children develop an enduring love of reading. This authoritative and accessible guide provides a wealth of ideas for incorporating high-quality children's books of all kinds into K-6 classrooms. Numerous practical strategies are presented for engaging students with picturebooks, fiction, nonfiction, and nontraditional texts. Lively descriptions of recommended books and activities are interspersed with invaluable tips for fitting authentic reading experiences into the busy school day. Every chapter concludes with reflection questions and suggestions for further reading. The volume also features reproducible worksheets and forms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13929.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Summarizing current research and weaving it into practical instructional strategies that teachers can immediately use with young English language learners (ELLs), this book addresses a major priority for today's primary-grade classrooms. All aspects of effective instruction for ELLs are explored: oral language development and instruction, materials, word study, vocabulary, comprehension, writing, and home-school connections. Assessment is discussed throughout, and is also covered in a separate chapter. The volume is packed with realistic examples, lesson planning ideas, book lists, online resources, and reproducibles. Discussion and reflection questions enhance its utility as a professional development tool or course text.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13928.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Understanding advanced second-language reading / Elizabeth B. Bernhardt. - New York ; London : Routledge, 2011. - XXI, 215 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 192-209. Indeks.
What distinguishes this book is its broad, yet thorough, view of theory, process, and research on adult second-language reading. Offering extensive discussions of upper-register second-language texts (both expository and narrative) that adult second-language readers encounter daily across the globe, it also presents an assessment schema for second-language text comprehension as well as for the assessment of teaching. This book: includes languages other than English in the discussion of second language reading, is firmly anchored in a theory of second language reading - the concept of compensatory processing, emphasizes the multi-dimensionality and dynamic nature of L2 reading development, focuses on comprehension of upper-register literary texts, balances theory and instructional practices.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14043.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Aimed at student teachers, educators and practitioners, Teaching English Language to Young Learners outlines and explains the crucial issues, themes and scenarios relating to this area of teaching. Each chapter by a leading international scholar offers a thorough introduction to a central theme of English as a foreign language (EFL) with preteens, with clear presentation of the theoretical background and detailed references for further reading, providing access to the most recent scholarship. Exploring the essential issues critically and in-depth, including the disadvantages as well as advantages of Teaching English as a Foreign Language (TEFL) with young learners, topics include: - task-based learning in the primary school; - storytelling; - drama; - technology; - vocabulary development; - intercultural understanding; - Content and Language Integrated Learning (CLIL) scenarios; - assessment.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19022.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Routledge education books)
Includes bibliographical references (p. 233-239) and index.
For the many categories of EFL teachers throughout the world, this book aims to examine the main principles which concern them. By drawing upon their experience the authors have indicated a modern and practical approach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17696.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 313-365) and indexes.
The sixth edition of Principles of Language Learning and Teaching offers new ways of viewing and teaching second language acquisition (SLA) based on the latest research. Providing a comprehensive overview of the theoretical viewpoints that have shaped language teaching today, the text explains the pedagogical relevance of SLA research in reader-friendly prose. The new edition of this classic text, used by teacher-education programs worldwide, reflects the most recent themes in SLA research, updated references, and a summation of current issues and perspectives.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19025.XXIV.14 [Czytelnia A], 21429.XXIV.14 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(The Cambridge Guides Series)
Includes bibliographical references and index.
This book provides an up-to-date and comprehensive overview of research methods in second-language teaching and learning, from experts in the field. The Cambridge Guide to Research in Language Teaching and Learning covers 36 core areas of second-language research, organised into four main sections: Primary Considerations; Getting Ready; Doing the Research; Research Contexts. Presenting in-depth but easy to understand theoretical overviews, along with practical advice, the volume is aimed at 'students of research', including pre-service and in-service language teachers who are interested in research methods, as well as those studying research methods in Bachelor, MA, or PhD graduate programs around the world.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17998.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Gold Advanced : exam maximiser : with key / Sally Burgess, Richard Acklam. - Harlow : Longman, 2001. - 176 stron : rysunki, tabele ; 28 cm + 2 płyty CD.
Do książki o sygn. 254 XXIV CZYT. dołączony jest komplet 2 płyt CD o sygn. CD.4 (cz.1) i CD.5 (cz.2). Do książki o sygn. P.596 WYP. dołączony jest komplet 2 płyt CD o tej samej sygnaturze.
The Exam Maximiser is a unique combination of workbook and exam handbook. It’s packed with extra language and exam practice, plus exam strategies and techniques. Use it to supplement the Coursebook, for self-study, or as an intensive exam preparation course.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.596.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 254.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"The Teacher’s Book" offers full teaching notes, background information, answers and tapescripts. Includes extra photocopiable classroom activities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 476.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks.
Foreign and second language teaching should prepare learners to use a language with fluency and accuracy, and also to speak with people who have different cultural identities, social values and behaviours. This text aims to define precisely what competencies are required, how these can be included in teachers' objectives and methods, and how the ability to communicate across cultural differences can be assessed.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13424.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An intercultural approach to English language teaching / John Corbett. - Clevedon, England ; Buffalo, NY : Multilingual Matters, c2003. - X, 229 p. : ill. ; 21 cm.
(Languages for intercultural communication and education ; 7)
Includes bibliographical references (p. 213-224) and index.
Intercultural language education has redefined the modern languages agenda in Europe and North America. Now intercultural learning is also beginning to impact on English Language Teaching. This accessible book introduces teachers of EFL to intercultural language education by describing its history and theoretical principles, and by giving examples of classroom tasks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15921.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
This essential book provides a roadmap for instruction and assessment of close reading skills in grades 3-8. To engage deeply with informational texts - a key requirement of the Common Core standards - students need to determine what details are important, how they fit together to convey a central idea, and how to synthesize information from multiple sources. They also need to understand the unique demands of different text features and structures. Presenting effective instructional strategies that teachers can tailor to their own classrooms, the book includes lesson plans, vignettes, and examples of student work, plus a Study Guide with professional learning activities and discussion questions.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14537.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
In this highly anticipated follow-up to "Texts and Lesons for Teaching Literature", Harvey 'Smokey" Daniels and Nancy Steineke share their powerful strategies for engaging students in challenging, meaningful reading of fiction and poetry using some of their favorite short, fresh texts-or, as they put it, "full-strenght adult literature that gives us English majors a run for our interpretive money-but is still intriguing enough to keep teen readers digging and thinking." Use the 37 innovative, step-by-step, Common Core-correlated lessons with the reproducible texts provided, with selections from your literature textbook, or with your own best-loved texts to teach close reading skills and deep comprehension strategies. Give students opportunities to read and synthesize across texts with the 8 thematic text set lessons provided, or use the model unit outlines for teaching the lessons with 'The Giver', 'To Kill a Mockingbird', and 'The Great Gatsby' as springboards for planning your own novel studies.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14561.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Deborah Dean is back with a significantly reenvisioned and revised edition of her popular Strategic Writing. After working with high school teachers who implemented the approach detailed in the first edition, Dean has refined, reorganized, and updated the material to better support classroom teachers dedicated to teaching not just the process of writing but also the strategies of writing that help students develop the ability to write effectively throughout their lives.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21356.XXIV.14.4 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21355.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Peer Interactions in New Content and Language Integrated Settings / Nathan J.Devos. - Heidelberg : Springer, copyright 2016. - XVII, 244 pages : illustartions ; 21 cm
(Educational Linguistics.)
Trade schools, universities, and programs for international students have begun to experiment with Content and Language Integrated Learning (CLIL) as a viable pedagogy for instruction, as the pedagogy of CLIL increasingly gains recognition as a practical form of language and content education in Europe and beyond, and its application in instructional settings becomes more diverse. Corresponding with CLIL’s growth, this book focuses on foreign language use during peer interactions in a new CLIL setting. It particularly concentrates on how to conduct research when the focus is on learner interactions. The theoretical background, research methods, and research instruments are explained in a brief and understandable manner. This book is intended for those interested in CLIL and peer interactions and includes a framework and ideas for investigating new CLIL contexts in a practical manner allowing undergraduate and graduate students to conduct their own research in these settings.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17705.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej