Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Dostępność
tylko na miejscu
(11)
dostępne
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(11)
Autor
Czerwiński Janusz (1936- ; geograf)
(2)
Boruszczak Mirosław
(1)
Buko Jacek
(1)
Doktór Dariusz
(1)
Duda-Gromada Katarzyna
(1)
Durydiwka Małgorzata
(1)
Gaweł Łukasz
(1)
Glinka Tadeusz (1956- )
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Ozimek Irena
(1)
Piasecki Marek (1949- )
(1)
Sapała Marta
(1)
Szewczyk Robert
(1)
Włodarczyk Bogdan
(1)
Ziółkowski Romuald
(1)
Śledzińska Jolanta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
TURYSTYKA
(6)
POLSKA
(2)
USŁUGI
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
BIESZCZADY
(1)
KULTURA
(1)
PILOCI WYCIECZEK
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(1)
SZLAKI TURYSTYCZNE
(1)
TURYSTYKA KULTUROWA
(1)
TURYSTYKA ROWEROWA
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Słowo kluczowe
szlaki turystyczne
(12)
turystyka
(7)
turystyka kulturowa
(7)
agroturystyka
(5)
turystyka uzdrowiskowa
(5)
turystyka biznesowa
(4)
historia
(3)
organizacja turystyczna
(3)
produkt turystyczny
(3)
region turystyczny
(3)
ruch turystyczny
(3)
turystyka kwalifikowana
(3)
turystyka medyczna
(3)
turystyka morska
(3)
turystyka wiejska
(3)
zagospodarowanie turystyczne
(3)
dziedzictwo kulturowe
(2)
ekoturystyka
(2)
funkcje turystyki
(2)
geoturystyka
(2)
hotelarstwo
(2)
informacja turystyczna
(2)
przewodnik turystyczny
(2)
szlak kulturowy
(2)
turystyka konna
(2)
turystyka kulinarna
(2)
turystyka religijno-pielgrzymkowa
(2)
turystyka rowerowa
(2)
turystyka seksualna
(2)
turystyka sportowa
(2)
turystyka weekendowa
(2)
turystyka wypoczynkowa
(2)
turystyka zdrowotna
(2)
Bieszczady
(1)
Natura 2000
(1)
Polska
(1)
atrakcyjność turystyczna
(1)
baza noclegowa
(1)
biuro podróży
(1)
branding
(1)
czarna turystyka
(1)
czynniki rozwoju
(1)
dobra kultury
(1)
funkcja turystyczna
(1)
geografia turystyczna
(1)
gospodarka turystyczna
(1)
góry
(1)
hipoterapia
(1)
infrastruktura turystyczna
(1)
karawaning
(1)
konkurencyjność
(1)
krajoznawstwo
(1)
marketing
(1)
myślistwo
(1)
park narodowy
(1)
polityka turystyczna
(1)
popyt turystyczny
(1)
położenie geograficzne
(1)
produkt regionalny
(1)
promocja
(1)
przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
przestrzeń turystyczna
(1)
region
(1)
rozwój regionalny
(1)
rynek turystyczny
(1)
system geoinformacyjny
(1)
szlak turystyczno-kulturowy
(1)
turystyka etniczna
(1)
turystyka krajoznawcza
(1)
turystyka miejska
(1)
turystyka militarna
(1)
turystyka motorowa
(1)
turystyka narciarska
(1)
turystyka pielgrzymkowa
(1)
turystyka piesza
(1)
turystyka przygodowa
(1)
turystyka zrównoważona
(1)
turystyka żeglarska
(1)
turyzm
(1)
usługi turystyczne
(1)
uzdrowisko
(1)
wpływ na środowisko
(1)
wędkarstwo
(1)
zarządzanie
(1)
środowisko geograficzne
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zarówno rower, jak i turystyka rowerowa robią ostatnio oszałamiającą karierę. Turystyka i rekreacja ruchowa są zjawiskami powszechnie akceptowanymi i uważanymi za pozytywne. Wpływają na poprawę zdrowia, umożliwiają zwiedzanie nowych miejsc, nie wymagają ponoszenia znaczących kosztów. Publikacja podejmuje tematykę rozwoju turystyki rowerowej, w tym budowy przeznaczonych do jej uprawiania tras i infrastruktury uzupełniającej wzdłuż ścieżek i szlaków rowerowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14854.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5315.XXI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka podsumowuje oraz systematyzuje dotychczasową wiedzę na temat przestrzeni turystycznej oraz "rzuca" nowe spojrzenie na poruszaną problematykę. Książka została podzielona na pięć rozdziałów. Dwa pierwsze składają się z tekstów o charakterze teoretycznym oraz metodycznym. Teksty w kolejnych trzech rozdziałach w większości opisują i analizują wyniki empirycznych badań nad przestrzenią turystyczną. Zostały one pogrupowane według obszaru, którego dotyczą. Rozdział trzeci poświęcony jest terenom miejskim i podmiejskim, natomiast czwarty i piąty - wybranym regionom w Polsce i na świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13029.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-213.
Pojęcie dziedzictwa kulturowego jest stosunkowo młode. Początki kształtowania tego terminu siegają lat 70-tych XX wieku, kiedy doszło do przewartościowania tradycyjnej koncepcji zabytku. Nie przystawała ona do holistycznego świata, w którym istotną rolę zajęło dziedzictwo, mające charakter podmiotowy, niepostrzegane już jako pojedynczy wyizolowany element, ale komponent całości większej skali. Opisywane zjawisko nie jest procesem zamnkiętym. Z jednej strony nadal dopełniania jest formuła dziedzictwa, z drugiej - coraz pełniej pojmowane jego znaczenie, m.in. dla rozwoju regionów, tworzenia więzi międzykulturowych, poznania dorobku ogólnoludzkiego, ale również budowania kulturowej tożsamości jednostek i grup społecznych. To nowe w przestrzeni zjawisko, dynamicznie rozwijające się i zyskujące na znaczeniu, wymaga wypracowania skutecznych i efektywnych narzędzi zarządzania. Niniejszą monografię poświęcono szlakom kulturowym, opisywanym w tym właśnie kontekście - jako jedno z nowoczesnych narzędzi zarządzania dziedzictwem kulturowym. Tę forme ochrony, kształtowania, udostępniania i promowania dziedzictwa uznano za szczególnie interesująca ze względu na jej wielowymiarowy charakter.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12602.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1185.XXI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Problematyka zagadnień związanych z funkcjonowaniem oraz rozwojem turystyki i rekreacji wskazuje na ich znaczną różnorodność i duży zakres. Z jednej strony, z punktu widzenia współczesnej turystyki w różnych obszarach jej funkcjonowania i wspierania, szczególnie istotne wydaje się przedstawienie aspektów finansowania rozwoju turystyki w Polsce ze środków publicznych oraz wpływu współczesnych trendów w turystyce i rekreacji na planowanie rozwoju turystyki w gminie. Stąd też ważna jest rola turystyki w rozwoju społeczno-gospodarczym (kraju, powiatu, gminy) i jej finansowania. Z drugiej zaś strony, w celu pełnej ochrony konsumentów na rynku usług turystycznych niezbędne jest prowadzenie edukacji konsumenckiej, aby zwiększyć świadomość konsumentów z zakresu praw im przysługujących w tym obszarze usług oraz znajomości wśród nich instytucji i organizacji zajmujących się ochroną konsumentów na rynku. Ważną kwestią jest także nie tylko przestrzeganie regulacji prawnych przez przedsiębiorstwa działające na rynku usług turystycznych, ale również stosowanie przez nie zasad etycznych w promocji swojej oferty oraz w sposobie jej realizacji. Jednocześnie warto podkreślić, że obecnie nie można odnosić się tylko do społecznej odpowiedzialności biznesu, ale trzeba także do społecznej odpowiedzialności turysty. Produkt turystyczny jest kategorią niezwykle złożoną, a poszczególne jego elementy ulegają zmianie w zależności od rodzaju turystyki i indywidualnych preferencji turystów. Najważniejszym składnikiem produktu turystycznego są walory turystyczne, a szczególnie walory przyrodnicze. Niezmiernie ważna jest problematyka oddziaływania turystyki i rekreacji na zagospodarowanie lasów oraz bezpiecznego funkcjonowania i rozwoju fauny. Ważne jest również określenie stanu obecnego i możliwości rozwoju szlaków krajoznawczych w Polsce, tym bardziej że położenie Polski na europejskich szlakach kulturowych stwarza nadzieję na właściwe miejsce szlaków krajoznawczych na turystycznej mapie Polski w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12998.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja nie wyczerpuje obszernej problematyki dotyczącej rynku turystycznego. Podejmuje jednak szereg zagadnień, które przyczyniają się do lepszego zrozumienia funkcjonowania rynku turystycznego. Publikacja jest miejscem prezentacji różnych zagadnień z zakresu branży turystycznej (agroturystyki, produktu turystycznego, hotelarstwa, usług specjalistycznych, instytucji i organizacji wspomagających rozwój turystyki). Jest ona kolejną, dziesiątą już publikacją przygotowaną przez Katedrę Turystyki i Rekreacji Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej, przy znaczącym udziale pracowników naukowych reprezentujących różne ośrodki akademickie w kraju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13716.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 86)
W serii gł.: ISSN 1640-6818 ; nr 701.
Tematyka rynku turystycznego, a szczególnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowań naukowych pięciotomowego wydania "Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego" serii Ekonomiczne Problemy Usług przygotowanych przez przedstawicieli najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce zajmujących się zagadnieniami turystyki, zwłaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom V "Podaż turystyczna jako determinanta kształtowania popytu turystycznego" obejmuje zagadnienia produktu turystycznego, produktu turystyki wiejskiej oraz funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13448.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 139-[140].
Ta książka jest produktem wysokiej próby, a to z kilku powodów. Przede wszystkim jest przyjazna dla jej głównych użytkowników - słuchaczy kursów pilotów wycieczek. Owa "przyjazność" to m. in. systemowość konstrukcji materiału, sposób skomponowania całości, język tekstu, zastosowana logika wywodu. Co równie ważne (szczególnie dla młodego pokolenia), autor unika nudnego dydaktyzmu, natomiast poprzez sposób narracji zaciekawia, zachęca, wciąga do czytania. Tym samym obszar tematyczny "Geografia turystyczna Polski" staje się wartym poznania, wzbudza ciekawość. Ale książka wpisuje się również dobrze w obszar działań marketingowych, jakie od kilku lat są realizowane w naszym kraju, m.in. poprzez Polską Organizację Turystyczną. Poprzez swą zawartość stanowi ona inspirujący materiał wspierający dla tych osób oraz instytucji, którym bliska jest idea marketingu narodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11386.XXI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Celem publikacji jest przyjrzenie się warunkom rozwoju turystyki w regionie. Chcąc pogłębić funkcje turystyki w skali regionalnej i lokalnej, trzeba konsekwentnie realizować cele polityki turystycznej. W tym celu samorząd wojewódzki i lokalny, współdziałając wzajemnie, powinny współpracować z samorządem gospodarczym, administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i ze środowiskiem naukowym. Na szczególne podkreślenie zasługuje zadanie współpracy samorządu województwa z ogniwami lokalnymi samorządu terytorialnego. Chodzi o to, że w obliczu postępującej integracji Europy i globalizacji gospodarki światowej, procesy urbanizacyjne prowadzą do wzrostu sieci m.in. zespołów miejskich i mega miast. Efektywność realizacji głównych i uzupełniających funkcji tych organizmów warunkuje ich współpraca i koordynacja działalności. Doświadczenie uczy, iż droga do tego celu prowadzi przez tworzenie związków metropolitarnych, które - szanując tożsamość miast członków - dają im szanse wysokiej dynamiki rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13399.XX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 339-348.
Podręcznik powstał przede wszystkim z myślą o potrzebach studentów na kierunkach związanych z turystyką i rekreacją. Treści w nim zawarte są wprowadzeniem do tematyki turyzmu jako zjawiska społecznego i gospodarczego o wieloaspektowych implikacjach. Ma uzmysłowić osobom podejmującym studia w zakresie turystyki, z jak różnorodną i rozległą problematyką będą obcować nie tylko w trakcie studiów, ale i pracy zawodowej. Książka polecana jest także wszystkim, którzy turystykę pokochali.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11956 [Magazyn 1], P.11955 [Magazyn 1], P.11957 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13123.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy turystyki / Janusz Czerwiński. - Wyd. 3. - Warszawa : CeDeWu, 2015. - 365, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 349-354, wykaz aktów prawnych s. 363-364.
Zawarte w podręczniku treści są wprowadzeniem do zagadnień turyzmu jako zjawiska zarówno społecznego, związanego najogólniej mówiąc z podróżowaniem, jak i zjawiska gospodarczego, związanego z organizacją tych podróży i goszczeniem podróżnych. W podręczniku omówiono podstawowe pojęcia i definicje odnoszące się do turystyki, także związki turystyki z pokrewnymi formami spędzania czasu wolnego. Sporo miejsca poświęcono historii turystyki, szczególnie turystyki polskiej oraz turystyki amerykańskiej, której bezpośredni wpływ na współczesne oblicze turystyki światowej trudno przecenić. Omówiono główne uwarunkowania i czynniki rozwoju współczesnej turystyki, w tym zwłaszcza walory turystyczne, decydujące o motywach i formach podejmowanych podróży turystycznych, Opisane zostały zarówno współczesne funkcje turystyki, a także dysfunkcje i liczne zagrożenia związane z turystyką. Główna część tekstu skupia uwagę Czytelnika na opisie rodzajów i form współczesnej turystyki oraz na jej organizacji, a także na wskazaniu aktualnych tendencji w ruchu turystcznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15036.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.15035.XX.1.1 [Czytelnia B], 15924.XX.1.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej