Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(51)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(48)
dostępne
(46)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(28)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(48)
Autor
Panasiuk Aleksander (1965- )
(4)
Gaworecki Władysław Włodzimierz
(3)
Dąbrowska Barbara Jolanta
(2)
Goranczewski Bolesław (1965- )
(2)
Januszewska Małgorzata
(2)
Konieczna-Domańska Anna
(2)
Mazurek-Kusiak Anna K
(2)
Mucha-Szajek Ewa
(2)
Ozimek Irena
(2)
Siwiński Wiesław (1934- )
(2)
Szeliga-Duchnowska Anna
(2)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(2)
Balińska Agata
(1)
Banasik Włodzimierz
(1)
Berdychowski Jerzy
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Biełuszko Katarzyna. n
(1)
Buko Jacek
(1)
Celuch Krzysztof. n
(1)
Chlipała Paweł
(1)
Cieślikowski Krzysztof
(1)
Cybula Piotr
(1)
Czarniecka-Skubina Ewa
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Dąbrowska Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Fiszer Dagmara. n
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Gotowt-Jeziorska Alicja
(1)
Górska-Warsewicz Hanna n
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Janicka Joanna (1959- )
(1)
Janoś-Kresło Mirosława
(1)
Jaremen Daria Elżbieta n
(1)
Kachniewska Magdalena n
(1)
Kaczocha Włodzimierz
(1)
Kociszewski Piotr (geograf) n
(1)
Kondrat Kazimierz (1956- ) n
(1)
Kosmaczewska Joanna
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Krajewska Sylwia
(1)
Kruczek Zygmunt
(1)
Krupa Jan
(1)
Kulasa Jerzy. n
(1)
Kłosiński Kazimierz Albin (1940- )
(1)
Lisowski Michał
(1)
Maciąg Justyna
(1)
Manczak Iryna. n
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Mogiła-Lisowska Jolanta
(1)
Nizioł Anna. n
(1)
Nowak Dorota
(1)
Olszewski Marcin. n
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- ) n
(1)
Para Anna Katarzyna. n
(1)
Pawlicz Adam
(1)
Pawłowski Rafał (nauki kultury fizycznej)
(1)
Przybylska Anna (geograf) n
(1)
Rapacz Andrzej (1951- ) n
(1)
Sawicki Bogusław (1952- )
(1)
Sidorkiewicz Marta
(1)
Sieczko Anna (ekonomia)
(1)
Sierpińska Anna
(1)
Sikora Jan (1947- )
(1)
Sitek Magdalena
(1)
Sobczyk Mieczysław (1945- )
(1)
Szczepanowski Adam Edward (nauki ekonomiczne)
(1)
Szutowski Dawid. n
(1)
Wajda Krystyna
(1)
Wartecka-Ważyńska Agnieszka
(1)
Zawadka Jan
(1)
Zawistowska Hanna (1950- ) n
(1)
Ziółkowski Romuald
(1)
Ćwiklińska Jolanta n
(1)
Łopaciński Krzysztof
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(51)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Temat
TURYSTYKA
(27)
USŁUGI
(10)
Turystyka
(7)
ODPOCZYNEK
(4)
AGROTURYSTYKA
(3)
HOTELARSTWO
(3)
BIURA PODRÓŻY
(2)
GLOBALIZACJA
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
WIEŚ
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
CONTROLLING
(1)
ETYKA
(1)
GASTRONOMIA
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(1)
INNOWACJE
(1)
INTERNET
(1)
Jakość usług
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KRAJOBRAZ KULTUROWY
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
MIASTA
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
OCHRONA KONSUMENTA
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
Organizacja
(1)
POPYT
(1)
PRAWO OCHRONY ŚRODOWISKA MIĘDZYNARODOWE
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
Prawo
(1)
Rynek pracy
(1)
TURYSTYKA BIZNESOWA
(1)
TURYSTYKA KONGRESOWA
(1)
TURYSTYKA KULTUROWA
(1)
UBEZPIECZENIA
(1)
USŁUGI ELEKTRONICZNE
(1)
Usługi turystyczne
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
WSPÓŁPRACA TRANSGRANICZNA
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ (TQM)
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
2001-
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
ZACHODNIOPOMORSKIE, województwo
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(12)
Podręcznik
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Dane statystyczne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Podróże i turystyka
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
usługi turystyczne
(51)
turystyka
(29)
rynek turystyczny
(11)
agroturystyka
(10)
produkt turystyczny
(10)
przedsiębiorstwo turystyczne
(8)
ruch turystyczny
(8)
gospodarka turystyczna
(7)
hotelarstwo
(7)
marketing
(7)
turystyka biznesowa
(6)
turystyka kulturowa
(6)
turystyka wiejska
(6)
biuro podróży
(5)
funkcje turystyki
(5)
promocja
(5)
rekreacja
(5)
turystyka międzynarodowa
(5)
zarządzanie jakością
(5)
organizacja turystyczna
(4)
turystyka alternatywna
(4)
turystyka etniczna
(4)
turystyka krajoznawcza
(4)
turystyka kwalifikowana
(4)
turystyka morska
(4)
turystyka zdrowotna
(4)
usługi hotelarskie
(4)
Unia Europejska
(3)
badania marketingowe
(3)
dysfunkcje turystyki
(3)
gastronomia
(3)
globalizacja
(3)
konkurencyjność
(3)
markowy produkt turystyczny
(3)
obszary wiejskie
(3)
pilot wycieczek
(3)
polityka turystyczna
(3)
popyt turystyczny
(3)
turystyka kongresowa
(3)
turystyka kosmiczna
(3)
turystyka lokalna
(3)
turystyka miejska
(3)
turystyka motywacyjna
(3)
turystyka polonijna
(3)
turystyka religijno-pielgrzymkowa
(3)
turystyka socjalna
(3)
turystyka sportowa
(3)
turystyka uzdrowiskowa
(3)
turystyka weekendowa
(3)
turystyka zrównoważona
(3)
Internet
(2)
atrakcyjność turystyczna
(2)
baza noclegowa
(2)
czynniki rozwoju
(2)
ekonomika
(2)
ekoturystyka
(2)
historia
(2)
informacja turystyczna
(2)
innowacyjność
(2)
jakość usług
(2)
komunikacja marketingowa
(2)
konsument
(2)
marketing relacji
(2)
marketing terytorialny
(2)
marketing usług
(2)
niepełnosprawni
(2)
ochrona konsumenta
(2)
pośrednictwo turystyczne
(2)
prawo
(2)
prawo turystyczne
(2)
przestrzeń turystyczna
(2)
region turystyczny
(2)
rezerwacja hotelowa
(2)
rezerwacja lotnicza
(2)
rozwój zrównoważony
(2)
rynek usług
(2)
strategia marketingowa
(2)
turystyka konna
(2)
turystyka medyczna
(2)
ubezpieczenie
(2)
usługi bankowe
(2)
usługi finansowe
(2)
usługi gastronomiczne
(2)
usługi logistyczne
(2)
usługi pocztowe
(2)
usługi telekomunikacyjne
(2)
zagospodarowanie turystyczne
(2)
zarządzanie
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)
(1)
Polska
(1)
Porozumienie w Sprawie Handlowych Aspektów Własności Intelektualnej (TRIPs)
(1)
SPA
(1)
Układ Ogólny w Sprawie Handlu Usługami (GATS)
(1)
Zielone Szlaki
(1)
aktywność turystyczna
(1)
architektura krajobrazu
(1)
audyt wewnętrzny
(1)
bankowość elektroniczna
(1)
bilans turystyczny
(1)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 183-186.
Turystyka stanowi szeroki przedmiot zainteresowań naukowo-badawczych oraz praktycznych. Przykładem są liczne publikacje poświęcone jej zagadnieniom geograficznym, ekonomicznym, organizacyjnym, marketingowym. Na rynku wydawniczym brakuje jednak zwartego opracowania poświęconego problematyce etyki w turystyce. Przygotowany podręcznik w pewnej mierze lukę tę powinien wypełnić. W książce wskazujemy na przedmiot zainteresowań współczesnej turystyki, która łączy się z różnymi wartościami i normami etycznymi. W podręczniku m.in.: opisujemy podstawowe wartości i normy etyczne, które powinny być respektowane w działalności turystycznej przedsiębiorstw, organizacji i stowarzyszeń turystycznych oraz instytucji publicznych kształtujących politykę turystyczną; przedstawiamy charakterystykę postaw społecznych i zachowań turystów oraz analizę etycznego oddziaływania instytucji i pracowników turystyki wobec turystów, społeczności lokalnych w kraju i za granicą; wskazujemy na etyczny zakres społecznej odpowiedzialności biznesu turystycznego; uwzględniamy analizę porównawczą pomiędzy etyką turystyki a etyką biznesu (etyka turystyki preferuje wartości poznawcze i rekreacyjno-zdrowotne, natomiast etyka biznesu przyjmuje wartości użyteczności ekonomicznej); wskazujemy na przenikanie się zakresów oddziaływania etyki turystyki z etyką ekologiczną oraz etyką zrównoważonego rozwoju; uzasadniamy pogląd, że w turystyce może obowiązywać etyka przekonań, obowiązków i odpowiedzialności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17061.II.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17060.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Turystyka, podobnie jak inne dziedziny życia, podlega silnym zmianom pod wpływem radykalnych przemian zachodzących w otoczeniu, w którym żyją potencjalni odwiedzający i działają przedsiębiorstwa dostarczające usługi. Poznanie najważniejszych czynników, które stoją za tymi procesami, przewidywane kierunki zmian, koncepcje zarządzania w nowych warunkach są przedmiotem rozważań w niniejszej monografii. Zawarte w niej opracowania poruszają zagadnienia, które zostały pogrupowane w czterech rozdziałach: przedsiębiorstwa turystyczne, strategie i regionalna współpraca w rozwoju turystyki, zmiany demograficzne - nowe wyzwanie dla turystyki, instytucjonalne, kulturowe i przyrodnicze uwarunkowania rozwoju turystyki. Przypisanie poszczególnych opracowań do rozdziałów jest nieco umowne, ponieważ niektóre wątki pojawiają się w wielu tekstach. Ponadto omawiane zagadnienia często przedstawione są w kontekście ich związku z innowacjami i wpływu technologii informatycznych na rynek turystyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17243.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 195-204.
Publikacja poświęcona jest analizie zachowań konsumentów na rynku e-usług w wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, tj. w Estonii, na Litwie, Łotwie, w Polsce i na Ukrainie. Zaprezentowano e-usługi pogrupowane w trzy bloki - usługi publiczne (e-administracja, e-zdrowie, e-edukacja), usługi związane z czasem wolnym (e-handel, e-kultura, e-turystyka) i usługi finansowe (e-bankowość, e-ubezpieczenia). Są to sfery, które będą miały w bliższej i dalszej przyszłości znaczący wpływ na kształtowanie nowoczesnego społeczeństwa. Jest to także element tworzenia społeczeństwa bez granic. Wyniki badań pozwoliły stworzyć profil e-konsumentów korzystających z poszczególnych usług.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11409.IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 197-206.
Współczesne usługi należą do głównych obszarów ochrony i edukacji konsumentów. Mając to na uwadze, autorki przedstawiły: politykę konsumencką Unii Europejskiej i prawa konsumentów w Unii Europejskiej; sytuację konsumentów na rynkach usług: finansowych, telekomunikacyjnych, pocztowych, handlowych, gastronomicznych i turystycznych; obszary naruszeń praw konsumentów w umowach podpisywanych z konsumentami; świadomość praw konsumentów i rolę edukacji w podnoszeniu wiedzy konsumenckiej oraz postrzeganie świadomości konsumentów przez usługodawców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13114.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14201.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-224.
W nowoczesnej gospodarce rynkowej wzrasta znaczenie sektora usług. Autor przedstawił w książce organizację i funkcjonowanie światowego rynku usług, jego uwarunkowania, wpływ procesów globalizacyjnych na ten rynek oraz jego ramy instytucjonalno-prawne. W bardzo interesujący sposób omówił także w ujęciu wielopłaszczyznowym (wielkość, struktura, roczne tempo wzrostu) światowy obrót usługami na początku XXI wieku. Wiele miejsca poświęcił podstawowym tendencjom na głównych rynkach usług, tj. na rynkach usług finansowych, logistycznych, turystycznych, biznesowych oraz łączności. Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych, ale zainteresuje także specjalistów w dziedzinie marketingu usług oraz przedsiębiorców i menedżerów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11326.IX.13 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12481.IX.13 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 10 grudnia 2010 r.
Bibliogr. przy ref.
Niniejsze opracowanie jest zwartą pozycją książkową poświęconą dość szeroko pojętej problematyce innowacyjności i konkurencyjności w turystyce. Tematyka zamieszczonych artykułów obejmuje zagadnienia innowacyjnych rozwiązań w sferze usług, ze szczególnym uwzględnieniem działalności hotelarsko-gastronomicznej oraz gospodarki uzdrowiskowej, jak również ekoinnowacyjnych rozwiązań w szeroko pojętej turystyce. W publikacji opisano innowacyjne metody zarządzania rozwojem turystyki oraz przedstawiono nowe koncepcje w rozwoju turystyki wiejskiej i agroturystyki. Szczególną uwagę zwrócono na możliwości zastosowania partnerstwa publiczno-prywatnego do rozwoju turystyki oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne w hotelarstwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12567.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"Dbałość o zdrowie jest dziś wyraźnie zaznaczonym trendem w zachowaniach coraz większej rzeszy ludzi w różnym wieku. Turystyka i rekreacja efektywnie wspierają starania o dobre samopoczucie, głównie dzięki zaspokajaniu takich potrzeb, jak: odpowiednia sprawność, otwarcie na nowości, integracja społeczna, akceptowalny subiektywnie wygląd. Ich realizacja wymaga jednak coraz częściej dobrych warunków z zakresu informacji lub recepcji. To z kolei prowokuje rozwój wielu sektorów obsługi ruchu turystycznego i rekreacyjnego, w tym hotelarstwa i gastronomii. Celem niniejszej monografii jest wskazanie na istotną rolę turystyki i rekreacji w ksztaltowaniu postaw prozdrowotnych różnych grup społeczeństwa." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12375.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13534.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonomika turystyki i rekreacji / red. nauk. Aleksander Panasiuk. - Wyd. 2. zm. i rozsz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. - 413, [1] s. : il. ; 24 cm.
(Turystyka)
Bibliogr. s. 400-409. Indeks.
"Ekonomika turystyki i rekreacji" to drugie zmienione wydanie cieszącej się dużym zainteresowaniem książki "Ekonomika turystyki" rozszerzonej o zagadnienia związane z rekreacją. Zawartość merytoryczna została podzielona na 13 rozdziałów, które można zgrupować w trzech częściach tematycznych. Pierwsza z nich przedstawia ogólne zagadnienia dotyczące podejmowanej problematyki, zarówno w ujęciu metodycznym, jak i dydaktycznym, wraz z określeniem miejsca turystyki i rekreacji w strukturze gospodarowania. W części drugiej przedstawiono najistotniejsze zagadnienia z ekonomiki turystyki i rekreacji, jakimi są elementy rynku usług turystycznych i rekreacyjnych. Część ostatnia dotyczy turystyki międzynarodowej oraz podstaw funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych. Treść podręcznika została również dostosowana do najnowszych obowiązujących standardów nauczania Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na kierunku turystyka i rekreacja. W pracy zawarto liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, słowniczek podstawowych terminów z angielskimi odpowiednikami, bogatą bibliografię oraz indeks rzeczowy. Każdy rozdział kończy krótkie podsumowanie oraz zestaw pytań kontrolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11438 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11437.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12659.XX.3 [Czytelnia B], 12658.XX.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, ISSN 1895-1546 ; nr 7)
Bibliogr. przy pracach.
Celem publikacji jest przedstawienie funkcjonowania i rozwoju usług gastronomicznych, hotelarskich i turystycznych w warunkach globalizacji. Mają one charakter ekonomiczny, demograficzny, społeczny i gospodarczy. Książka zapoznaje także czytelnika z oceną ruchu turystycznego i formami turystyki. Pozycja przydatna jest dla uczniów i studentów kierunków turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12873.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonomika turystyki kulturowej / Adam E. Szczepanowski. - Warszawa : Difin, 2015. - 305 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 291-305.
Podstawowym celem opracowania jest ukazanie turystyki kulturowej w jej ekonomicznym wymiarze, począwszy od zagadnień megaekonomicznych, poprzez makroekonomiczne, a skończywszy na zagadnieniach mikroekonomicznych związanych z produktami turystyki kulturowej, które powstają w przedsiębiorstwach turystycznych. Autor omówił najistotniejsze czynniki, które wpływają na podaż, popyt i kształtowanie cen produktów na rynku turystyki kulturowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15087 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15086.XX.1.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15986.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 210-213.
Celem niniejszej publikacji jest prezentacja tych zagadnień marketingu, które stanowią niezbędne elementy w dobrym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa turystycznego. Zważając na fakt, że podstawą marketingowego działania przedsiębiorstw turystycznych jest wykwalifikowany personel usługowy, stanowiący fundamentalny element samego produktu, w opracowaniu uwagę zwrócono na elementy norm postępowania i etyki touroperatorów. W szczególności praca niniejsza obejmuje: charakterystykę celów współczesnej turystyki; charakterystykę usług turystycznych, świadczonych przez biura turystyczne; zachowania konkurencyjne na rynku usług turystycznych poprzez instrumenty marketingu-mix, tj. produkty biur turystycznych, ceny, promocje, dystrybucję oraz ludzi; zarządzanie turystyczne i strategie przedsiębiorstw turystycznych; działalność biur podróży zorientowanych na klienta; elementy psychologii w nowoczesnej turystyce; kulturę obsługi i normy etyczne pracowników biur podróży; badania marketingowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14282.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Turystyka)
Bibliogr. s. 372-378. Indeks.
Na rynku turystycznym i rekreacyjnym panuje silna konkurencja powodująca, że firma oraz destynacja turystyczna, aby przetrwać musi zaproponować turystom ofertę gwarantującą dodatkową wartość. Stworzenie tej wartości jest możliwe tylko przy pełnym zrozumieniu zasad obowiązujących na rynku oraz znajomości narzędzi stosowanych w marketingu, w tym promocji. Autorzy podręcznika przybliżają czytelnikowi te zagadnienia, omawiając: podstawy teorii marketingu usług turystycznych i rekreacyjnych oraz obszarów turystycznych; rynek usług turystycznych i rekreacyjnych; zachowania klientów na tym rynku; elementy marketingu-mix (5P); marketing terytorialny w turystyce; markowy produkt turystyczny; nowoczesne instrumenty komunikacji marketingowej; marketing relacji w turystyce i rekreacji; badania marketingowe i tworzenie strategii marketingowych w przedsiębiorstwach turystycznych i rekreacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13077 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13076.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14159.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Marketing w turystyce i rekreacji / redakcja naukowa Aleksander Panasiuk ; autorzy Małgorzata Januszewska [i in.]. - EPUB został przygotowany na podstawie wydania papierowego z 2013 r. (wyd. I). - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 381 s. : il. ; 24 cm.
(Turystyka)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliogr. s. 372-378. Indeks.
Na rynku turystycznym i rekreacyjnym panuje silna konkurencja powodująca, że firma oraz destynacja turystyczna, aby przetrwać musi zaproponować turystom ofertę gwarantującą dodatkową wartość. Stworzenie tej wartości jest możliwe tylko przy pełnym zrozumieniu zasad obowiązujących na rynku oraz znajomości narzędzi stosowanych w marketingu, w tym promocji. Autorzy podręcznika przybliżają czytelnikowi te zagadnienia, omawiając: podstawy teorii marketingu usług turystycznych i rekreacyjnych oraz obszarów turystycznych; rynek usług turystycznych i rekreacyjnych; zachowania klientów na tym rynku; elementy marketingu-mix (5P); marketing terytorialny w turystyce; markowy produkt turystyczny; nowoczesne instrumenty komunikacji marketingowej; marketing relacji w turystyce i rekreacji; badania marketingowe i tworzenie strategii marketingowych w przedsiębiorstwach turystycznych i rekreacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.78.XX.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 83)
W serii gł. : nr 698.
Tematyka rynku turystycznego, a szczególnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowań naukowych pięciotomowego wydania "Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego" serii Ekonomiczne Problemy Usług przygotowanych przez przedstawicieli najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce zajmujących się zagadnieniami turystyki, zwłaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom II "Popyt turystyczny. Uwarunkowania" dotyczy determinant popytu turystycznego w aspekcie ogólnym, determinant popytu w aspekcie form i rodzajów turystyki oraz zagadnienia współzależności uwarunkowań popytu i podaży turystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13453.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-206. Netogr. s. 207-208.
W podręczniku zostały omówione wybrane zagadnienia ukazujące współczesną turystykę. Zawarto w nim zagadnienia przedstawiające: czynniki rozwoju turystyki, jej rodzaje i formy, a także funkcje i dysfunkcje związane z rozwojem ruchu turystycznego. Zaprezentowano kwestie związane z rynkiem turystycznym, tj. popyt i podaż oraz ich przedmiot - produkt turystyczny. Przybliżono problematykę organizacji i zarządzania turystyką w Polsce. Bardzo rzadko poruszanym obszarem, nie tylko w podręcznikach, ale także w monografiach naukowych jest zagadnienie związane z doradztwem turystycznym. W prezentowanym podręczniku znalazło one miejsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14011 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14010.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14886.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 551-553 i przy rozdz. Indeks.
Pierwsze na rynku polskim, tak obszerne i kompleksowe kompendium wiedzy na temat usług - najdynamiczniej rozwijającego się obecnie sektora gospodarki. Zawiera przegląd 15 głównych rozdziałów usług, omawianych w aspektach: teoretycznym, terminologicznym, marketingowym, finansowym oraz ich pozycji w gospodarce światowej i polskiej. Najważniejszymi atutami podręcznika są: kompleksowe ujęcie, podkreślenie specyfiki poszczególnych rodzajów usług, przykłady z praktyki, bogata bibliografia, indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13471.IX.13 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14429.IX.13 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, ISSN 1895-1546 ; nr 8)
Bibliogr. przy pracach.
"Książka ma charakter monografii naukowej, ale zawarte w niej treści mogą być przydatne dla osób zajmujących się zarówno teorią, jak i praktyką zarządzania turystyką, rekreacją, sportem, hotelarstwem, technologią żywienia, itp. Porządkuje ona bowiem wiedzę dotyczącą aktualnych problemów współczesnej turystyki, rekreacji i sportu masowego oraz zagadnienia związane z hotelarstwem i żywieniem w świetle badań własnych przeprowadzonych przez autorów. Jednocześnie treści w niej zawarte dotyczą zarówno doświadczeń europejskich, jak i polskich wynikających z badań przeprowadzonych w ostatnich latach, dzięki czemu mogą być wykorzystane do poprawy funkcjonowania zarządzeń wynikających z ustaw o kulturze fizycznej, sporcie, turystyce i gospodarce hotelarsko-żywieniowej w warunkach globalizacji." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13183.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka / Władysław Włodzimierz Gaworecki. - Wyd. 5 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2007. - 370 s. : rys., tab. ; 24 cm.
W publikacji autor przedstawia zagadnienia turystyki krajowej i międzynarodowej, definicje turystyki i jej podział, także czynniki rozwoju turystyki w skali krajowej i międzynarodowej, problemy rynku turystycznego, współzależność turystyki i gospodarki narodowej, regionalnej i lokalnej, miejsce turystyki w Unii Europejskiej, zagadnienia usług turystycznych, funkcje współczesnej turystyki, ochronę prawną konsumentów oraz regulacje prawne w dziedzinie turystyki. Podręcznik jest przeznaczony głównie dla studentów oraz praktyków zajmujących się turystyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5888 [Magazyn 1], P.4580 [Magazyn 1], P.5874 [Magazyn 1], P.5884 [Magazyn 1], P.4579 [Magazyn 1], P.5876 [Magazyn 1], P.4578 [Magazyn 1], P.5886 [Magazyn 1], P.5875 [Magazyn 1], P.5885 [Magazyn 1], P.5887 [Magazyn 1], P.4577 [Magazyn 1], P.5882 [Magazyn 1], P.5880 [Magazyn 1], P.5877 [Magazyn 1], P.5881 [Magazyn 1], P.5883 [Magazyn 1], P.5879 [Magazyn 1], P.5878 [Magazyn 1] (19 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5631.XX.1.1 [Czytelnia B], 4974.XX.1.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka / Władysław Włodzimierz Gaworecki. - Wydanie VI zmienione - Wraszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2010. - 421 stron : ilustracje ; 24 cm.
Podręcznik prezentuje problemy turystyki sportowej i kosmicznej. Autor poszerzył zakres pojęciowy turystyki zdrowotnej, podkreślił rolę potencjalnych źródeł zagrożeń dla rozwoju współczesnej turystyki, takich jak np.: terroryzm, klęski żywiołowe, katastrofy ekologiczne. Zaakcentował znaczenie czynników politycznych i ogólnorynkowych w stymulacji turystyki. Zwrócił również uwagę na rolę organizacji turystyki w Polsce w procesie jej wzrostu oraz etyczne aspekty rozwoju współczesnej turystyki. Przedstawił zwięźle problematykę rozwoju polskiej turystyki do 2015 r. i nakreślił szerzej obraz turystyki w Unii Europejskiej. Niniejsza książka o zmodyfikowanej treści powinna pomóc zrozumieć turystykę, fascynującą oraz stale zmieniającą się dziedzinę życia i gospodarki, poprawiającą jakość życia współczesnego człowieka. Książka odpowiada na pytanie o naturę światowej i krajowej gospodarki turystycznej oraz wskaże problemy, przed którymi gospodarka ta stoi u progu XXI w. Dzięki temu będzie przydatna dla studiujących turystykę oraz osób kształtujących polską politykę turystyczną w różnej skali. Może też być użyteczna dla praktyków prowadzących własną działalność w dziedzinie turystyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18166.XX.1.1 [Magazyn 1], P.9189 [Magazyn 1], P.18165.XX.1.1 [Magazyn 1], P.9191 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.9190.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10893.XX.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1734 [Magazyn 1], P.1735 [Magazyn 1], P.1731 [Magazyn 1], P.1730 [Magazyn 1], P.1733 [Magazyn 1], P.1732 [Magazyn 1], P.1736 [Magazyn 1], P.1729 [Magazyn 1] (8 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej