Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(59)
Forma i typ
Książki
(59)
Publikacje informacyjne
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(57)
dostępne
(48)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(14)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(34)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(57)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Kunachowicz Hanna
(7)
Iwanow Krystyna
(5)
Nadolna Irena
(5)
Przygoda Beata
(5)
Uziębło Aldona
(3)
Dobiegała-Korona Barbara
(2)
Doligalski Tymoteusz
(2)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Filipiak Marian (1935- )
(2)
Kotowska Beata
(2)
Sitko Jacek
(2)
Adamkiewicz Marek (1953- )
(1)
Anzenbacher Arno (1940- )
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Chlipała Paweł
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Darowski Roman (1935- )
(1)
Daszkiewicz Magdalena
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(1)
Dworak Janusz
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Fiedurek Jan (1950- )
(1)
Frączek Zofia
(1)
Hull John (1946- )
(1)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(1)
Jajuga Teresa (1954- )
(1)
Jaworski Jacek
(1)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(1)
Korpus Joanna
(1)
Kossecki Paweł (1976- )
(1)
Kowalak Robert
(1)
Kowalczyk Stanisław (1932- )
(1)
Kupidura Adrianna
(1)
Kupidura Przemysław (nauki techniczne)
(1)
Kwiatkowska Grażyna Ewa (1957- )
(1)
Manteuffel Szoege Henryk
(1)
Maćkowiak Ewa
(1)
Mielcarz Paweł
(1)
Muszyński Wojciech (socjolog)
(1)
Nita Bartłomiej
(1)
Orechwa-Maliszewska Elżbieta (1952- )
(1)
Paszczyk Paweł
(1)
Paszkowski Jerzy
(1)
Patena Wiktor
(1)
Pluta Wiesław
(1)
Przecławski Krzysztof (1927- )
(1)
Przychodzeń Wojciech Kamil
(1)
Przysławski Juliusz
(1)
Pukała Ryszard
(1)
Rewera Mirosław
(1)
Rogoziński Kazimierz
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Skoczylas Wanda
(1)
Szczepankowski Piotr
(1)
Szymczyk Jan
(1)
Taranowicz Iwona
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Wrona Sylwia (ekonomia)
(1)
Ziajka Stefan
(1)
Zychowicz Juliusz
(1)
Zygmunt Justyna
(1)
Łuczewski Michał
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(38)
2000 - 2009
(21)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(59)
Język
polski
(59)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(20)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(8)
WARTOŚĆ
(7)
ZARZĄDZANIE
(5)
ODŻYWIANIE
(4)
Żywność
(4)
Wartość odżywcza
(3)
Zdrowe żywienie
(3)
ŻYWNOŚĆ
(3)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(2)
ETYKA
(2)
MARKETING PARTNERSKI
(2)
OBSŁUGA KLIENTA
(2)
PERSONALIZM
(2)
RODZINA
(2)
TABLICE i WZORY
(2)
TURYSTYKA
(2)
WIZERUNEK PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(2)
ANALIZA WARTOŚCI
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
ARCHITEKTURA KRAJOBRAZU
(1)
AUTORYTET
(1)
BIOETYKA
(1)
BUDOWNICTWO
(1)
DIETETYKA
(1)
DŁUGOWIECZNOŚĆ
(1)
FINANSE
(1)
FUZJA PRZEDSIĘBIORSTW
(1)
Fizjoterapia
(1)
INSTYTUCJE FINANSOWE
(1)
Inwestycje
(1)
Jakość życia
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KRAJOBRAZ
(1)
KULTURA
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Kształcenie
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MEDYCYNA
(1)
Mleczarstwo
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
Odżywianie
(1)
PAPIERY WARTOŚCIOWE
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
POSTAWY
(1)
POSTMODERNIZM
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO INTERNETOWE
(1)
PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Psychoterapia
(1)
RACHUNKOWOŚĆ
(1)
RACHUNKOWOŚĆ ZARZĄDCZA
(1)
RUCHY SPOŁECZNE
(1)
RYNEK FINANSOWY
(1)
RYNEK KAPITAŁOWY
(1)
RYZYKO INWESTYCYJNE
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
STRUKTURA SPOŁECZNA
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
USŁUGI
(1)
WARTOŚĆ DODANA
(1)
WIEŚ
(1)
WOLNOŚĆ
(1)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
1989-
(1)
Temat: miejsce
PODKARPACKIE, województwo
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(11)
Podręcznik
(10)
PODRĘCZNIKI
(3)
Tablice i wzory
(3)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Praca zbiorowa
(1)
TABLICE i WZORY
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(5)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
wartość przedsiębiorstwa
(23)
przedsiębiorstwo
(19)
wartość
(19)
wycena
(11)
wartość odżywcza
(10)
żywność
(8)
składniki odżywcze
(7)
konkurencyjność
(5)
socjologia
(5)
klient
(4)
koszt kapitału
(4)
rentowność
(4)
zarządzanie ryzykiem
(4)
analiza finansowa
(3)
finanse
(3)
finanse przedsiębiorstw
(3)
fuzja
(3)
inwestycje
(3)
kapitał obrotowy
(3)
młodzież
(3)
projekt inwestycyjny
(3)
rodzina
(3)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(3)
zarządzanie
(3)
zarządzanie wartością
(3)
zarządzanie wiedzą
(3)
antropologia filozoficzna
(2)
budżetowanie
(2)
dieta
(2)
ekonomika
(2)
etyka
(2)
historia
(2)
innowacyjność przedsiębiorstw
(2)
instrumenty finansowe
(2)
kapitał ludzki
(2)
konsumpcjonizm
(2)
kultura
(2)
kultura organizacyjna
(2)
lojalność konsumentów
(2)
marka
(2)
marketing relacji
(2)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(2)
moralność
(2)
normy moralne
(2)
obsługa klienta
(2)
odżywianie
(2)
otoczenie przedsiębiorstwa
(2)
planowanie finansowe
(2)
podatek
(2)
rozwój zrównoważony
(2)
rynek pracy
(2)
satysfakcja klienta
(2)
sprawozdawczość finansowa
(2)
stopa procentowa
(2)
strategia
(2)
styl życia
(2)
transfer technologii
(2)
turystyka
(2)
wartość dodana
(2)
wartość społeczna
(2)
wiarygodność
(2)
wizerunek
(2)
wolność
(2)
zarządzanie zapasami
(2)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(2)
śmierć
(2)
środki pieniężne
(2)
CRM
(1)
Internet
(1)
New Age
(1)
Solidarność
(1)
akcje
(1)
aksjologia
(1)
aktywa obrotowe
(1)
aktywność fizyczna
(1)
amortyzacja środków trwałych
(1)
antropologia kulturowa
(1)
autorytet
(1)
bank organów
(1)
banki
(1)
bankowość
(1)
bhp
(1)
białka
(1)
białka pokarmowe
(1)
bilans finansowy
(1)
bioetyka
(1)
budżet zadaniowy
(1)
cielesność
(1)
cnota
(1)
crowdsourcing internetowy
(1)
czas pracy
(1)
człowiek
(1)
deficyt budżetowy
(1)
destrukcja
(1)
dochód
(1)
dorośli
(1)
duchowość
(1)
działalność badawczo-rozwojowa
(1)
dzieci
(1)
długowieczność
(1)
59 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 257-267.
Świadomość znaczenia aspektów wizerunkowych sprawia, że wiele przedsiębiorstw inwestuje w branding korporacyjny. Oznacza to dbałość o przekazywanie otoczeniu wyrazistego oraz spójnego pod każdym względem obrazu. Ma on zapewnić wyróżnienie i zawładnąć trwale świadomością odbiorców. Dziś, na silnie konkurencyjnym i przeładowanym komunikacyjnie rynku, jest to zadanie coraz trudniejsze. Książka jest odpowiedzią na potrzeby osób pragnących poszerzać swoją wiedzę i rozwijać umiejętności w zakresie tworzenia wizerunku firmy. Jej głównym celem jest przedstawienie kluczowych zagadnień związanych z kreowaniem marki korporacyjnej oraz zainspirowanie do wykorzystania przedstawionej wiedzy w praktyce. Czytelnicy znajdą w niej odpowiedzi na pytania dotyczące istoty kreowania marki korporacyjnej, komunikacyjnych aspektów jej tworzenia, badań i analizy wizerunku, wartości marki korporacyjnej oraz związanych z nią wyzwań rynkowych. Autorki posługują się licznymi przykładami, które osadzają prezentowane zagadnienia w realiach rynkowych, uatrakcyjniając przekaz i pozwalając na lepsze zrozumienie prezentowanych treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.14783.IX.17 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15528.IX.17 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 86-90.
Celem opracowania jest zaprezentowanie tematyki wartości dla klienta w sektorze usługowym na przykładzie usług turystycznych. W publikacji Czytelnik znajdzie charakterystykę pojęć i składników koncepcji wartości dla klienta, ze szczególnym uwzględnieniem rynku usług turystycznych, przedstawienie metodyki badań wartości dla klienta oraz przeprowadzenie analizy wartości dla klienta w świetle wyników badań empirycznych. Praca składa sie z trzech rozdziałów i jest przeznaczona dla studentów kierunku turystyka i rekreacja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11872.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13052.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja Katedry Personalizmu Chrześcijańskiego KUL)
Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 197-200.
Do fundamentalnych problemów egzystencjalnych należą pytania: Kim jest człowiek? Jaka jest podstawowa siła napędowa i sens jego życia? Odpowiedzi są bardzo różnorodne, lecz najbardziej zasadne jest stanowisko aksjologicznego personalizmu, który ludzką osobę sytuuje oraz interpretuje w kontekście bogatego i zróżnicowanego jakościowo świata wartości. Zwierzę jest "napędzane" impulsami biologicznych instynktów, człowiek w swym życiu poszukuje w sposób rozumny i wolny wartości. "O dojrzałości osoby [ludzkiej], o jej doskonałości, stanowi w zasadniczej mierze to, że pozwala się ona pociągnąć prawdziwym wartościom ". To właśnie wartości inspirują myśli, uczucia i działania człowieka, są celem jego życia. Pojęcie wartości jest obecne zarówno w języku codziennym, jak i w refleksji wielu dyscyplin naukowych, gdyż każda próba zrozumienia i opisania człowieka abstrahująca od optyki aksjologicznej jest chybiona.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7066.II.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7911.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 99-106.
Tematyka ksiązki porusza aktualne kwestie związane z pozaprodukcyjnymi funkcjami rolnictwa. Autorzy omówili wpływ koncepcji zrównoważonego rozwoju na podejście do zagadnień związanych z rozwojem obszarów wiejskich, przedstawili wartość krajobrazu jako wartość ekonomiczną. Omówili zasady uwzględniania wartości elementów krajobrazu w procesie scalania gruntów pod kątem wykorzystania tego procesu do kształtowania krajobrazu obszarów wiejskich oraz zaprezentowali możliwości zastosowania technologii Systemów Informacji Przestrzennej do kształtowania i wyceny krajobrazu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13862 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11188.XVII.8 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12236.XVII.8 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie, ISSN 1897-4392)
Bibliogr. s. 433-440.
W książce autor dowodzi zasadności tezy, że możliwe jest niwelowanie powiększającego się dystansu między ekonomią a naukami społecznymi, a zwłaszcza między ekonomią a humanistyką. Autor jest wyrazicielem optymizmu poznawczego, przekonując, że możliwe jest przezwyciężenie występującego powszechnie, rozłącznego traktowania wartości, kiedy to wartość (dla) klienta przeciwstawiana jest wartości (dla) przedsiębiorstwa. Tyleż oryginalna, co prowokacyjnie sformułowana teza osadzona zostaje na trzech fundamentalnych założeniach dotyczących: godności systemowej (rzeczywistość jest wielowymiarowa), pełni semantycznej (wartość odsyłająca do klasycznej TRIADY), prymatu ludzkiej podmiotowości (nieodzowność wspomagania antropologicznego nauk społecznych). Sytuując omawiane kwestie w sferze poznania (teoria), autor odwołuje się jednocześnie do ich odpowiedników w rzeczywistości społeczno-gospodarczej, zwłaszcza tej, która jest najbliższa człowieka. Są nią oczywiście usługi. Wnikliwa analiza i dogłębna znajomość tychże pozwalają z działalności usługowej wyprowadzić koncepcję relacyjnej konstelacji wartości. W interpretacji autora staje się ona realnym łącznikiem między ekonomią a aksjologią, zaś działalności usługowej przydaje nowego znaczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13067.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref.
Problemy młodzieży należy rozpatrywać w kontekście zmian społecznych i kulturowych, jakie zachodzą we współczesnym świecie. Zmiany te z jednej strony otwierają przed młodzieżą niezwykłe szanse samorealizacji, ale z drugiej strony generują coraz większe wymagania, a także - zagrożenia. Zawartość tomu jest świadectwem różnorodności aspektów funkcjonowania młodzieży we współczesnej rzeczywistości, wskazując na wiele zjawisk, które mogą utrudniać młodemu człowiekowi wejście w nowe role społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10870.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z czterech części, stanowiących owoc czterech moich podstawowych zainteresowań naukowych na przestrzeni lat ponad czterdziestu - od wydanej w 1966 roku książki "Miasto i człowiek" do ostatniej - "Życie to podróż" (2005). Część pierwsza nosi tytuł "Człowiek", człowiek, który był zawsze w centrum moich zainteresowań. Szczególna uwaga poświecona jest temu, co o człowieku wiemy i temu, czego do końca nie wiemy i o co się spieramy. Część druga - "Człowiek w przestrzeni" koncentruje się na dwu aspektach związku człowieka z przestrzenią: procesie "urbanizacji" i procesie "turystyfikacji". Część trzecia przypomina najważniejsze procesy dokonujące się w świecie na przełomie drugiego i trzeciego tysiąclecia, oraz zawiera biogram autora. Wreszcie część czwarta - to wynik moich szczególnych zainteresowań w ostatnim okresie problematyką religii i etyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9140.XX.1.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10784.XX.1.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Myśl Filozoficzna)
Intencją tej pracy jest wprowadzenie Czytelnika w podstawowe filozoficzne problemy etyki. Znajomość ta jest niezbędna każdemu, kto chce się zając którąś z dziedzin etyki szczegółowej. Istotnie, zanim przystąpi się do pracy nad etyką konkretnych dziedzin praktyki, powinno się wiedzieć, o co w etyce zasadniczo chodzi. Wtedy bowiem dopiero można odnieść problematykę etyczną do kon
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7058.II.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7898.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie to, składające się z dwóch integralnych i dopełniających się części, dowodzi, że problem wartości dla klienta można przedstawić w różnych zakresach tematycznych, które się wzajemnie przenikają. Przedstawione wyniki badań mogą być pożyteczne dla szerokiego grona czytelników, zarówno dla praktyków gospodarczych, jak i dla osób chcących roszerzyć wiedzę na temat zachowań przedsiębiorców, szczególnie w czasach kryzysu. Jest to materiał, który może służyć także studentom w czasie pisania prac dyplomowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12523.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 146-[152].
W treści pracy bardzo obszernie został wykorzystany skrypt Politechniki Warszawskiej i podręcznik dla szkół średnich, oba autorstwa Uhmy [1991 i 1998], z którymi jednak autor w wielu punktach nie może się zgodzić w ich interpretacji ekonomicznej. Drugim ważnym źródłem dla niniejszego tekstu była klasyczna praca Jiri Knappa [1978], a dla rozdziałów wstępnych opublikowana wcześniej inna praca autora [Manteuffel Szoege 20005]. Stan prawny omawianych zagadnień, z natury rzeczy zmieniający się wraz z upływem czasu, odpowiada mniej więcej praktyce lat 2004 i 2005.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10904 [Magazyn 1], P.10905 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9308.XXVI.1 [Wypożyczalnia C], P.9307.XXVI.1 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11004.XXVI.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przestrzenie Życia Społecznego)
Bibliogr. przy pracach.
Badania nad rodziną były, są i będą. Ich znaczenie i wartość mierzone są co najmniej w dwóch wymiarach: odnajdywanie ogólnych mechanizmów ich rozwoju w uzależnieniu od zmieniającego się społeczeństwa oraz od aktualności dostrzegania zmian wewnątrz rodziny z rozpoznawaniem ich genezy, oraz form zachowania wartościowych elementów i poszukiwań dróg naprawczych. (prof. zw. dr hab. Krystyna Ferenz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15930.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia nad Wartościami : perspektywa socjologii makrostruktur i ruchów społecznych ; t. 1)
ytuł prezentowanej serii wydawniczej odnosi się do szeroko rozumianych kategorii aksjologicznych, z perspektywy których socjolog dokonuje oglądów i następnie „konstruuje” obrazy badanych podmiotów i fenomenów życia społecznego. Myślą przewodnią pierwszego tomu jest założenie, że w życiu publicznym, w strukturach społecznych mamy do czynienia m.in. z dwoma „regulatorami” postaw i zachowań. Pierwszy z nich to aksjologiczny wymiar, w obrębie którego funkcjonują różne hierarchie czy systemy wartości, determinujące w taki czy inny sposób kreatywność i partycypację podmiotów w życiu społecznym. Drugi „regulator” – pragmatyczny – obejmuje utylitarne nastawienia do deklarowanych wartości czy prezentowanych publicznie postaw i zachowań, uwarunkowane określonymi interesami (indywidualnymi, grupowymi). Aplikowanie takiego podejścia badawczego pozwala socjologowi na ujmowanie m.in.: różnych społecznych więzi, integracji, ale także dystansów, antagonizmów i hierarchii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11248.VI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12336.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. równol.: The basics of the pedagogy of hope.
Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 533-631.
Autor omawianego studium podjął się niełatwego zadania. Postawił sobie za cel próbę ukazania złożonej problematyki, kojarzącej się z pojęciem „nadzieja” i sformułowania odpowiedzi na szereg pytań z nią związanych. Pytania te brzmią następująco: Czego się oczekuje od nadziei? Jak przeżywa się spełnioną nadzieję? W jaki sposób rozumie się spełnioną nadzieję, gdy zrealizowała się ona inaczej niż oczekiwano? Jak przeżywa się niespełnioną nadzieję? Jak następuje uwolnienie od niespełnionej nadziei, w formie beznadziei (braku) czy zwątpienia? Jaki wkład może wnieść pedagogika w tym względzie? Odpowiadając na postawione pytania, ks. Chrobak wskazuje na podstawy, fundamenty nadziei jako motywu każdego działania a zarazem wolnej od lęku, otwartej na przyszłość „dyspozycji” czowieka. Omawiana publikacja jest dziełem ambitnym i użytecznym. Jej Autor w sposób erudycyjny i kompetentny opisał fundamenty, motywy i inspiracje związane z nadzieją. W jego książce, mającej charakter pedagogiczny, obecne są wątki interdyscyplinarne (filozoficzno-teologiczne, kulturowe, fenomenologiczne). Czyni to jej lekturę trudniejszą, ale też podnosi jej walor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10072.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowane w książce badania skupiły się na poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie jak ludzie radzą sobie z kulturową presją na przejęcie kontroli nad zdrowiem. Autorka stara sie uzasadnić tezę, że sposoby radzenia sobie z zagrożeniami zdrowia uwarunkowane są zasobami, jakimi dysponuje jednostka, stanowiąc wyraz jej społecznej tożsamości i przynależności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10729.XVIII.14 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 557-560.
Książka prezentuje w sposób kompleksowy koncepcję zarządzania wartością klienta. Jest to nowoczesne podejście do marketingu polegające na traktowaniu klientów jako głównego aktywu firmy, którego wartość jest w procesie zarządczym mierzona i maksymalizowana. Rozwój trwałych i rentownych relacji z klientami stanowi bowiem determinantę wzrostu zysku firmy oraz jej wartości. Problematyka zarządzania wartością klienta rozpatrywana jest z perspektywy: podejść do pomiaru wartości klienta, zarządzanie wiedzą o kliencie, tworzenie wartości dla klienta, społecznie odpowiedzialnego marketingu jako wartości dla klienta, budowy wartości klienta w marketingu relacji. Książka przeznaczona dla szerokiego grona Czytelników zainteresowanych strategiami wzrostu wartości klientów - praktyków, nauczycieli akademickich, a także studentów marketingu i zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11961.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych, netografia na stronach 203-219 i przy podrozdziałach.
Publikacja ta wskazuje na ogromną siłę terapii w podnoszeniu jakości życia tych którzy jej potrzebują. Terapeuci stają przed ogromnym wyzwaniem jest duże zapotrzebowanie na ich pracę jako osob, ktore wiedzą jak pomóc tym, którzy tego wsparcia potrzebują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18904.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 314-326.
Problematyka dotycząca badania kultury jest aktualna w każdym typie społeczeństw, jednak współcześnie, w dobie gwałtownych przemian cywilizacyjnych, nabrała wyjątkowego znaczenia. Dotyczy to przede wszystkim socjologicznego aspektu kultury, ponieważ ten aspekt jest szczególnie "wrażliwy" na procesy transformacji zmian społecznych i ekonomicznych, na które nakładają się obecnie transformacje aksjologiczne wyrażające się między innymi w odchodzeniu od tradycyjnych wartości, norm, i wzorów zachowań. Nie trzeba więc uzasadniać, że naukowa analiza dokonujących się dziś zjawisk w obszarze kultury jest prawdziwym wyzwaniem dla badaczy problemów społecznych. Na to zapotrzebowanie społeczne odpowiada szczególnie druga część prezentowanej publikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9182.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10875.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka została napisana z myślą o studentach oraz osobach, które są zainteresowane problematyką filozoficzną rozwijaną na poziomie moralności. W tym sensie praca ujmuje kwestie metodologii etyki, zwłaszcza w jej wersji normatywnej i stara się w sposób uporządkowany przedstawić zagadnienia, wychodząc od ich przedstawień ogólnych, przez bardziej szczegółowe uściślenia, aż po najnowszą wersję refleksji moralnej jaką jest bioetyka. W opracowaniu podejmowane są rozważania, odsłaniające etos europejskiej moralności, który w istocie określa charakter etyki uprawianej i nauczanej w starym świecie, a w tym, co zrozumiałe, i w Polsce. W obręb każdego etosu z grubsza biorąc wchodzą mierniki (oceny), kryteria (wartości i normy) oraz ideały (wzorce), stanowiące podstawę głównych form moralności, które objaśniają przyjęty i niepodważalny w nim system myślenia i działania. Pojęcie etosu jest również właściwe do określania grup oraz indywidualności ludzkich w wymiarze poświadczającym podporządkowanie się konkretnych osób własnym gromadom, wyróżnionym ze względu na cele, jakie im przyświecają oraz powszechnie akceptowane tam normy i wartości. Etyka zatem przyjmuje, że podstawą jej zainteresowań obok ideałów (najważniejszym jest dobro), są prawidła moralne, wartości oraz określony (stymulowany) styl życia, uchodzący za podstawę chwalonych, postulowanych i pożądanych czynów ludzkich. Przeto etyka w swej warstwie teoretycznej analizuje etos społeczny, który ją zwrotnie określa, warunkuje i wyróżnia z kolei, jako tworzywo rozważań, stanowiących tło do innych badań, niekoniecznie zakorzenionych w filozoficznym myśleniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4906.II.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5471.II.2 [Czytelnia B], 5472.II.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści także ang., fr.
Bibliogr. s. 13-14. Indeks.
Niniejsza książka włącza się w nurt refleksji mających na celu dokładniejsze poznanie człowieka we wszystkich wymiarach i aspektach. Praca pomyślana jest przede wszystkim jako pomoc w pracy dydaktycznej. Wydanie czwarte zawiera modyfikacje i uzupełnienia, dotyczące m.in. definicji człowieka jako animal rationale, metody filozofii człowieka, filozofii chrześcijańskiej, etycznego wymiaru ludzkiej działalności oraz ateizmu Nowością jest syntetyczne opracowanie zagadnienia: Człowiek-Absolut?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7052 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7051.II.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7885.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-191, netogr. s. 291.
Książka zawiera nową, oryginalną koncepcję wizerunku równoległego (nazwaną teorią PI), która powstała w wyniku 25-letnich badań autora nad kształtowaniem sie wizerunku, prowadzonych w kraju i za granicą. W pracy przedstawiono rozbudowna teorię PI, w tym kompleksowy model kształtowania wizerunku, który zweryfikowano za pomocą dodatkowych badań oraz analizy czynnikowej. Dla czytelnika poszukującego nowych koncepcji zarządzania rozważania na temat wizerunku równoległego będą inspiruującą lekturą. Teoretyków zainteresuje nowe, niekonwencjonalne spojrzenie na teorie kształtowania wizerunku, jako istotnego elementu w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa. Menedżerowie zaś znajdą tu nie tylko oryginalne rozwiązania, ale także informacje, jak dokonać implementacji teorii PI do praktyki gospodarczej. Przedstawiciele branży reklamowej, instytucji i organizacji, dowiedzą się ponadto, jak zastosować teorie PI w zarządzaniu kryzysowym oraz kreowaniu wizerunku branży i kraju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13361.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej