Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(22)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(20)
dostępne
(16)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(20)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Czerwińska-Jasiewicz Maria
(2)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(2)
Niemczyński Adam (1942- )
(2)
Trempała Janusz
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Baczała Ditta
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Gaździk Tadeusz Szymon (1954- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jaworek Jolanta
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Matczak Anna
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Mikrut Adam
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Ochojska Danuta
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Przasnyska Marta
(1)
Rola Beata (pedagog)
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Szal Eugeniusz
(1)
Tymoszuk Ewelina
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Zawiślak Beata
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Zielińska Patrycja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(5)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
DZIECKO
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(2)
CHOROBY CYWILIZACYJNE
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
Logopedia
(1)
METODA SHERBORNE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
RODZICE
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(2)
Poradnik
(2)
ENCYKLOPEDIE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(2)
Słowo kluczowe
wspomaganie rozwoju
(21)
rehabilitacja
(6)
wychowanie
(6)
dziecko niepełnosprawne
(5)
dzieci
(4)
dziecko autystyczne
(4)
terapia
(4)
wychowanie przedszkolne
(4)
autyzm
(3)
dorastanie
(3)
dorosłość
(3)
edukacja
(3)
edukacja wczesnoszkolna
(3)
nauczanie
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
psychologia rozwojowa
(3)
rodzina
(3)
rozwój psychiczny
(3)
stymulacja sensoryczna
(3)
ADHD
(2)
dzieciństwo
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
niepełnosprawni
(2)
pedagogika specjalna
(2)
podejmowanie decyzji
(2)
psychoterapia
(2)
rozwój moralny
(2)
rozwój psychofizyczny
(2)
rozwój psychomotoryczny
(2)
samopoznanie
(2)
starzenie się
(2)
szkoła specjalna
(2)
trudności w uczeniu się
(2)
uczeń zdolny
(2)
zaburzenia rozwoju
(2)
życie rodzinne
(2)
Laban Rudolf
(1)
Ruch Rozwijający
(1)
Sherborne Weronika
(1)
adaptacja
(1)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(1)
autoagresja
(1)
baraszkowanie
(1)
bigoreksja
(1)
biofeedback
(1)
biostymulacja laserowa
(1)
choroba nowotworowa
(1)
choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa
(1)
choroby reumatyczne
(1)
choroby układu ruchu
(1)
czytanie
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dopalacze
(1)
dotyk
(1)
dyskopatia
(1)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
dziecko zdolne
(1)
edukacja estetyczna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja techniczna
(1)
emocje
(1)
endoprotezoplastyka stawu biodrowego
(1)
eurosieroctwo
(1)
fizjoterapia
(1)
gimnastyka twórcza
(1)
grupa rówieśnicza
(1)
homoseksualiści
(1)
instytucjonalne formy opieki
(1)
integracja sensomotoryczna
(1)
interwencja logopedyczna
(1)
język migowy
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
klub dziecięcy
(1)
komunikacja społeczna
(1)
kreatywność
(1)
krioterapia
(1)
ludzie starzy
(1)
metoda Ruchu Rozwijającego
(1)
metoda Weroniki Sherborne
(1)
metody terapeutyczne
(1)
miażdżycowe niedokrwienie kończyn dolnych
(1)
mowa
(1)
muzyka
(1)
muzykoterapia
(1)
myślenie twórcze
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
nauczyciel
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
nieletni przestępcy
(1)
niemowlęctwo
(1)
niepełnosprawność
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
nordic walking
(1)
osiągnięcia szkolne
(1)
osobowość
(1)
padaczka
(1)
pisanie
(1)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 63-64.
Celem publikacji jest wielopłaszczyznowe przedstawienie problematyki związanej z dzieckiem autystycznym. W pierwszej części publikacji omówione zostały merytoryczne opracowania dotyczące uregulowań prawnych niepełnosprawności, problematyki autyzmu oraz metod wspomagania rozwoju dziecka. W drugiej części autorka prezentuje indywidualny przypadek swojego dziecka, dotkniętego autyzmem, charakteryzuje wykorzystywane metody pracy, leczenia i rehabilitacji. Książka jest odbiciem wiedzy, doświadczeń, dylematów osobistych i emocjonalnych przeżyć autorki dotyczących funkcjonowania w rodzinie z dzieckiem autystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11708 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 83-87 i bibliografie przy rozdziałach.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21309.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21308.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słownik zawiera hasła z zakresu: wielospecjalistycznej diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki zaburzeń rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14174.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65-67.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9066.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10656.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 2)
Nazwy aut. na s. [305].
Bibliogr. przy rozdz.
Zaprezentowane w niniejszej monografii teoretyczne uzasadnienia i doniesienia z badań i analiz ujmują różnorodne aspekty oddziaływań wobec osób wymagajacych opieki i wsparcia. Podejmują zagadnienia edukacji, rehabilitacji i wsparcia, zmierzające do poszerzenia wiedzy społecznej na temat zdrowia fizycznego i psychicznego na różnych etapach życia jednostki, także w okresie starzenia się i starości. Uwzględnia się tu również problemy mniejszosci, w tym osób niepełnosprawnych fizycznie i intelektualnie, osób o innej orientacji seksualnej. Autorzy poszukują dróg do integracji z tymi osobami, normalizacji warunków ich życia i edukacji, jak i sposobów eliminowania stereotypów, marginalizacji czy społecznego wykluczenia osób z niepełnosprawnoscią. Podejmuje się również problematykę różnego rodzaju oddziaływań wspierających, terapeutycznych, rehabilitacyjnych oraz uwzględnia wagę indywidualnych predyspozycji do udzielania pomocy i wsparcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13843.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny ; t. 1, r. 2011)
Książka stanowi zbiór poglądów zarówno teoretyków, jak i praktyków kształtowania i rozwijania zdolności oraz pracy z uczniem zdolnym. Składa się z czterech części. Pierwsza zawiera systemowe ujęcie problematyki wsparcia ucznia zdolnego w aspekcie teorii i praktyki edukacyjnej. W części drugiej zgrupowano prace ukazujące problemy ucznia zdolnego we współczesnym społeczeństwie. Uczeń zdolny w szkole i przedszkolu to tematyka trzeciej części, natomiast ostatnia zawiera problematykę funkcjonowania ucznia zdolnego w rodzinie i szkole. Wszystkie prace mają ujednoliconą formę, tzn. każdy tekst poprzedzony jest słowami kluczowymi oraz streszczeniami w języku polskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13527.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [385].
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Rozważania podjęte w pracy są kontynuacją zagadnień dotyczących pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym prezentowanych w poprzednich tomach. Tom składa się z trzech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się przez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli realizowaną przez naszych południowych sąsiadów. Tom zamyka część będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych. Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela oraz potrzeby i możliwości wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach I-III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14441.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Pedagogika)
Bibliogr. s. 131-135.
Weronika Sherborne (1922 - 1990) wypracowała system ćwiczeń j zabaw ruchowych - Ruch Rozwijający (Developmental Movement) nastawiony na rozwianie, obok sfery motorycznej. takich cech, jak:: poczucie własnej wartości i pewności siebie, poczucie bezpieczeństwa, odpowiedzialność,-), wrażliwość, umiejętność nawiązywania kontaktów z drugą osobą. Autorki książki, która stanowi pomoc metodyczna dla nauczycieli, psychologów i wychowawców a także jest przewodnikiem dla rodziców, prezentują Ruch Rozwijający jako metodę szczególnie przydatną w pracy z dziećmi nadpobudliwymi, agresywnymi, lękliwymi oraz przejawiającymi głębsze zaburzenia rozwojowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10852.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 342-352.
Publikacja ta, bazując na najnowszej wiedzy o rozwoju psychoruchowym i wychowaniu dzieci, rozszerza kompetencje rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach o treści, które pozwolą im skutecznie i efektywnie wspierać małe dzieci w rozwoju. Jest to kompendium wiedzy zawierające przykłady, ilustracje, konkretne i praktyczne wskazówki działań dotyczących różnych aspektów rozwoju dzieci oraz możliwości jego stymulowania. Do czasu ukazania się tej pozycji brakowało na rynku książki w całości poświęconej wspomaganiu rozwoju psychoruchowego i wychowywaniu małych dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18471.IV.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 4 serii publikacji "Edukacja małego dziecka" otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną "Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka" i część drugą: "Konteksty wychowawcze ľ ku pedagogice współbycia". Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14440.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 295-308 i przy rozdz.
Publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych. Częśc druga obejmuje zagadnienia diagnostyki w odniesieniu do wybranych środowisk wychowawczych: rodzinnego i szkolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11173.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12208.V.9 [Czytelnia B], 12209.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy książki rozważają jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnoprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne, czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym, jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedze i umiejętności, co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych, czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12483.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 461-513 i przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik jest obszernym kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej dotyczącej rozwoju człowieka. Obejmuje historyczne, teoretyczne i metodologiczne podstawy rozumienia psychicznego rozwoju oraz szczegółową charakterystykę poszczególnych okresów życia. Ponadto przedstawia ważne zagadnienia stosowanej psychologii rozwojowej - w edukacji, opiece psychologicznej oraz w psychologicznej diagnostyce i terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11177.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12215.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 461-513 i przy rozdziałach. Indeksy.
Podręcznik jest obszernym kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej dotyczącej rozwoju człowieka. Obejmuje historyczne, teoretyczne i metodologiczne podstawy rozumienia psychicznego rozwoju oraz szczegółową charakterystykę poszczególnych okresów życia. Ponadto przedstawia ważne zagadnienia stosowanej psychologii rozwojowej - w edukacji, opiece psychologicznej oraz w psychologicznej diagnostyce i terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.126.III.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji. W części drugiej podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Część trzecia tomu prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14438.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W książce omówiono zagadnienia: niepełnosprawność i wychowanie do integracji w świetle wyzwań współczesności, rodzina w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego w okresie przemian, problemy diagnozy i terapii dzieci niepełnosprawnych o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i możliwościach rozwoju, metody i techniki we wspomaganiu rozwoju dzieci niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2104 [Magazyn 1], P.2103 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3301.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka podejmuje zagadnienie fizjoterapii w leczeniu i profilatyce chorób cywilizacyjnych. Omawia problemy stosowania fizjoterapii w leczeniu chorób narządów ruchu, pediatrii i neonatologii, po zabiegach ortopedycznych, w chorobach układu nerwowegooraz chorobach serca i naczyń. Poza tym przybliża wybrane formy metod fizykalnych, jak światłolecznictwo i krioterapia. Opisuje również znaczenie sportu w rehabilitacji na przykładzie narciarstwa i nordic walking.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15791.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 211-[214].
Książka jest przeznaczona dla rodziców i wychowawców najmłodszych dzieci specjalnej troski. Pokazuje, jak ważna jest sprawa przeżyć i postaw ich rodziców i jaki ma wpływ na skuteczność terapii. Autorzy omawiają potrzeby dzieci niepełnosprawnych i metody aktywizujące ich rozwój.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2102 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3296.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2101.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Prezentowana monografia stanowi próbę refleksyjnego ujęcia zagadnień związanych z wychowaniem, profilaktyką oraz terapią, wchodzących w zakres badawczy nauk pedagogicznych, a w szczególności pedagogiki społecznej, pedagogiki zdrowia, a także pedagogiki resocjalizacyjnej. Publikacja jest podzielona ze względu na poruszaną tematykę na trzy części. Pierwsza część jest poświęcona wybranym zagadnieniom wychowania, opieki i rozwoju. Część druga prezentowanej publikacji jest poświęcona problemom współczesnej szkoły w aspekcie zagrożeń i wyzwań, ze szczególnym uwzględnieniem jej roli w propagowaniu zachowań prozdrowotnych. Autorzy tekstów zebranych w trzeciej części publikacji skupili się na tematyce oddziaływań resocjalizacyjnych. Jej przesłaniem wiodącym jest wyeksponowanie kwestii związanych z profilaktyką i resocjalizacją w środowisku otwartym oraz zakładowym, ujętych w sposób teoretyczny, metodologiczny oraz praktyczny. Wielowątkowa refleksja odnosi się do różnych zjawisk z obszaru patologii i niedostosowania społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12319.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13466.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej