Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(50)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(50)
dostępne
(32)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(11)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(23)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(50)
Autor
Bartkowiak Piotr
(2)
Bitkowska Agnieszka
(2)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(2)
Lichtarski Jan (1946- )
(2)
Pukała Ryszard
(2)
Sudoł Stanisław
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Barabasz Adela
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bieniok Henryk
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Brojakowska-Trząska Magdalena
(1)
Burżacka-Majcher Monika
(1)
Buła Piotr
(1)
Cyrson Edward
(1)
Czarnota Adam (organizacja i zarządzanie)
(1)
Darecki Marcin
(1)
Drews Agnieszka
(1)
Dyrda-Maciałek Sylwia
(1)
Ejsmont Aneta
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(1)
Grzywacz Jacek
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (organizacja i zarządzanie)
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Jędrych Elżbieta
(1)
Kabut Mateusz
(1)
Karkula Marek
(1)
Kauf Sabina
(1)
Klimkiewicz Marek
(1)
Kosieradzka Anna
(1)
Kotapski Roman
(1)
Kowalczewski Wiesław
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Kowrygo Barbara (1946- )
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Kramarz Marzena
(1)
Kucab-Bąk Katarzyna
(1)
Kłobukowski Paweł
(1)
Leszczewska Krystyna
(1)
Lozano Platonoff Alberto
(1)
Lubas Barbara
(1)
Machla Aldona
(1)
Mamet Piotr (1956- )
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Michalski Eugeniusz (1939- )
(1)
Michalski Konrad (ekonomia)
(1)
Mroziewski Marian
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Mruk Henryk
(1)
Niedbała Bogusław
(1)
Nowak Mariusz
(1)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(1)
Pająk Edward
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Petrecka Beata
(1)
Piasny Beata
(1)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(1)
Pomykalska Bożyna
(1)
Pomykalski Przemysław
(1)
Popowska Magdalena
(1)
Przychocka Iwona
(1)
Puka Anna
(1)
Rakowska Anna (ekonomia)
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Sadowska Monika (ekonomia)
(1)
Sadowski Adam (ekonomia)
(1)
Sierpińska Maria (1950- )
(1)
Steinerowska-Streb Izabella
(1)
Strużycki Marian (1930- )
(1)
Szepelska Alina
(1)
Szewczyk-Jarocka Mariola
(1)
Sławińska Maria (1946- )
(1)
Weiss Elżbieta (1950- )
(1)
Werenowska Agnieszka
(1)
Wiśniewska Magdalena (nauki ekonomiczne)
(1)
Wrońska-Bukalska Elżbieta
(1)
Wrzeszcz-Kamińska Grażyna
(1)
Wyciślak Sławomir
(1)
Wójcik Paweł
(1)
Wójcik Przemysław
(1)
Węgrzyn Bogusław Antoni
(1)
Zajdel Anna
(1)
Łukasik Katarzyna (nauki ekonomiczne)
(1)
Świątkowska Monika
(1)
Żuchowski Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Logistycy
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(21)
ZARZĄDZANIE
(18)
Zarządzanie
(5)
Przedsiębiorstwo
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(3)
GOSPODARKA
(2)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(2)
BUDOWNICTWO
(1)
BUDŻET
(1)
CONTROLLING
(1)
Drucker, Peter F. (1909-2005)
(1)
EKONOMIA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
FINANSE PUBLICZNE
(1)
Finanse
(1)
INNOWACJE
(1)
Język środowiskowy
(1)
KADRY
(1)
KONKURENCJA
(1)
KRYZYS FINANSOWY 2007 r.
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA MIĘDZYNARODOWA
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MARKETING
(1)
Marketing
(1)
Mintzberg, Henry (1939- )
(1)
Misja przedsiębiorstwa
(1)
Nowoczesność
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PRODUKCJA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWLANE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO RODZINNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
Państwo
(1)
Przedsiębiorstwo społeczne
(1)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
RYNEK PRACY
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
SKAKLIK, JAN (1943- )
(1)
SPORT
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
TURYSTYKA
(1)
Terminologia
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
USŁUGI
(1)
Welch, Jack (1935-2020)
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ŁAŃCUCH DOSTAW
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(3)
1989-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
POLSKA
(3)
PODLASKIE, województwo
(1)
Polska
(1)
UKRAINA
(1)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
WARSZAWA (okręg)
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
Opracowanie
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręcznik
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PORADNIKI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Językoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
zarządzanie przedsiębiorstwem
(50)
przedsiębiorstwo
(15)
zarządzanie
(11)
przedsiębiorczość
(8)
zarządzanie wiedzą
(6)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(6)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(5)
zarządzanie jakością
(5)
logistyka
(4)
Lean Management
(3)
controlling
(3)
finanse przedsiębiorstw
(3)
gospodarka
(3)
innowacyjność przedsiębiorstw
(3)
kapitał ludzki
(3)
kultura organizacyjna
(3)
marketing
(3)
organizacja
(3)
przedsiębiorca
(3)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(3)
transgraniczność
(3)
zarządzanie logistyczne
(3)
zarządzanie strategiczne
(3)
TQM
(2)
analiza finansowa
(2)
finanse publiczne
(2)
kapitał społeczny
(2)
kryzys gospodarczy
(2)
ochrona konkurencji
(2)
planowanie
(2)
przedsiębiorstwo rodzinne
(2)
przywództwo
(2)
płynność finansowa
(2)
rozwój zrównoważony
(2)
rynek
(2)
rynek finansowy
(2)
rynek pracy
(2)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
strategia
(2)
ubezpieczenie
(2)
zarządzanie finansami
(2)
zarządzanie marketingowe
(2)
zarządzanie procesami
(2)
zarządzanie procesowe
(2)
zarządzanie produkcją
(2)
zarządzanie ryzykiem
(2)
zarządzanie talentami
(2)
zarządzanie wartością
(2)
zarządzanie zmianą
(2)
łańcuch dostaw
(2)
BPR
(1)
Grupa Wyszehradzka
(1)
TBM
(1)
Unia Europejska
(1)
agroturysta
(1)
agroturystyka
(1)
analiza SWOT
(1)
analiza strategiczna
(1)
benchmarking
(1)
bezpieczeństwo wewnętrzne
(1)
bezrobocie
(1)
bilans płatniczy
(1)
biznes
(1)
budżet zadaniowy
(1)
budżetowanie
(1)
chrześcijaństwo
(1)
cloud computing
(1)
coaching
(1)
crowdsourcing internetowy
(1)
cykl koniunkturalny
(1)
dochód narodowy
(1)
dystrybucja
(1)
dywidendy
(1)
działalność gospodarcza
(1)
działalność przedsiębiorstw
(1)
edukacja
(1)
efekt zarażania
(1)
efektywność
(1)
ekonomia społeczna
(1)
emisja dwutlenku węgla
(1)
eurologistyka
(1)
finanse
(1)
firma rodzinna
(1)
fundusze europejskie
(1)
fuzja
(1)
granice
(1)
handel międzynarodowy
(1)
humanizacja pracy
(1)
inflacja
(1)
innowacje
(1)
innowacje społeczne
(1)
innowacyjność gospodarki
(1)
integracja gospodarcza
(1)
internacjonalizacja
(1)
inwestycje
(1)
inwestycje zagraniczne
(1)
kapitał finansowy
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
konkurencyjność
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Monografia / Politechnika Częstochowska. Wydział Zarządzania.)
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Organizacja bez wyraźnie obranej strategii biznesowej szybko pogubi się w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Odpowiednia koncepcja działania wskaże drogę do celu ludziom pracującym w przedsiębiorstwie, jednocząc ich wysiłki i możliwości. Zatem siłą każdej organizacji, niezależnie od jej rozmiaru czy branży, jest potencjał do tworzenia nowych pomysłów lub wykorzystania rozwiązań już istniejących, które mogą dać początek lokalnej ekspansji organizacji, a później nawet na miarę globalną. O tym oraz o innych problemach współczesnego zarządzania - w poniższych rozdziałach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15674.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 109-115.
Koncepcja zarządzania dynamicznego pozwala menedżerom sformułować właściwy sposób funkcjonowania przedsiębiorstwa, który na bieżąco dostosowuje się do zmian na zewnątrz i wewnątrz organizacji. Wdrażanie tej koncepcji w organizacjach umożliwia kadrze kierowniczej: - identyfikację poszczególnych czynników determinujących rozwój firmy w perspektywie krótko-, średnio- i długoterminowej, - całościową analizę działalności firmy i jej otoczenia, - zapewnienie stałego dostępu do syntetycznej, bieżącej i rzetelnej wiedzy niezbędnej menedżerom w procesie podejmowania decyzji, - szybką reakcję na zmiany zachodzące wewnątrz i zewnątrz organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10321.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Biznesmena)
Zarządzanie nie jest pojęciem łatwo definiowalnym. Wszyscy „czują”, na czym ono polega, ale mało kto wie, jak to robić. Dodatkowo wraz ze zmianami otoczenia zmieniają się i warunki zarządzania. Firmy przybierają inny kształt organizacyjny, co wymusza stosowanie odmiennych narzędzi zarządzania. Właśnie te nowoczesne formy organizacyjne i narzędzia zarządzania są omówione w niniejszej książce. Menedżer zależnie od własnej diagnozy stanu organizacyjnego przedsiębiorstwa sam musi dobrać zestaw pasujący do jego sytuacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1755.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Biznesmena)
Prezentowane w książce metody i techniki zarządzania powinny być przydatne w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Ich wykorzystanie zaś powinno zaowocować wzrostem produktywności zasobów, a w rezultacie poprawą wyników ekonomicznych przedsiębiorstw. Książka uczy jak planować, organizować, motywować i kontrolować swoją pracę oraz działania innych ludzi dla wspólnego dobra.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1742.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Ciągłe zmiany zachodzące we współczesnej gospodarce powodują, że przedsiębiorstwa stają przed nowymi i bardziej skomplikowanymi wyzwaniami. Zarządzanie nowoczesną organizacją nie jest obecnie możliwe bez zastosowania odpowiednich metod i narzędzi podejmowania decyzji i często wymaga wieloaspektowego podejścia do rzeczywistych systemów przy uwzględnieniu złożonych zależności między ich elementami. Dotyczy to zarówno przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych z wszystkich sektorów, jak i organizacji niekomercyjnych i tych z sektora publicznego. Przedstawiana Czytelnikowi monografia jest próbą prezentacji problematyki zarządzania współczesnymi organizacjami. W pracy przedstawiono wybrane wyniki badań zrealizowanych w 2014 roku w ośrodkach akademickich w Polsce. Autorzy monografii przygotowali rozdziały, których tematyka koncentruje się wokół trzech dominujących obszarów: metod i narzędzi podejmowania decyzji, logistyki i innowacji. Obszary te stanowią istotne elementy w rozwoju niemal każdej organizacji. Monografia adresowana jest do wszystkich zainteresowanych problematyka zarządzania i wspomagania podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach zarówno studentów i pracowników naukowych, jak i praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16996.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 243-258.
W pracy autorka dokonała analizy i oceny modelu biznesu jako narzędzia, za pomocą którego można scharakteryzować sposób funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych i uchwycić specyfikę tych podmiotów wynikającą ze współistnienia systemu rodziny i systemu przedsiębiorstwa. Na podstawie studiów literatury przedmiotu przedstawiono stan badań światowych i polskich z zakresu przedsiębiorczości rodzinnej i tematyki dotyczącej modeli biznesu, wskazano najczęściej podejmowane tematy badawcze. Przedstawiono specyfikę przedsiębiorstw rodzinnych w stosunku do firm nierodzinnych i sposoby zachowań rynkowych firm rodzinnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16447.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16446.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 135-[139].
Autor - od wielu lat zajmujący się naukami o zarządzaniu - dokonując swoistego podsumowania dotychczasowego dorobku naukowego, przekonuje, że ciągle istnieją duże potrzeby w zakresie stosowania i rozwoju nauk o zarządzaniu. Autor przedstawił : procesy powstawania i rozwoju nauk o zarządzaniu oraz ich aplikacyjnie użytecznego dorobku; praktyczne zastosowania dorobku nauk o zarządzaniu w przedsiębiorstwach; poszukiwania kierunków rozwoju tych nauk i czynnikach wpływających na wzrost ich użyteczności w praktyce zarządzania. Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych w obszarze nauk o zarządzaniu, a także osób przygotowujących rozprawy i monografie naukowe na różnych szczeblach rozwoju naukowego. Może być również przydatny dla uczestników studiów doktoranckich i podyplomowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15074.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15974.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2371)
Bibliografia strony: 321-335. Indeksy.
Praca stanowi analizę lingwistyczną gatunku znanego jako "deklaracja misji przedsiębiorstwa" (i jego odmian - sloganu i deklaracji firmy Johnson & Johnson, naśladującej formalnie i strukturalnie modlitwę), który w krajach rozwiniętych doczekał się już obszernej literatury przedmiotu. Jako materiał badawczy autorowi posłużyły teksty ponad 300 deklaracji amerykańskich i brytyjskich firm. Przeprowadzona analiza uwzględnia założenia teorii zarządzania, wedle której powinny być pogodzone sprzeczne cele: deklaracja winna zawierać wiele istotnych elementów składających się na misję przedsiębiorstwa, ale pozostawać dokumentem krótkim, łatwym do zapamiętania, kierować się do osób w obrębie firmy, jak i składających się na jej otoczenie, motywować do działania, ale i tworzyć pozytywny wizerunek firmy. Przedmiotem obserwacji badawczej uczyniono słownictwo, gramatykę i strukturę omawianego gatunku. Analiza prowadzi do konstatacji, że jak dotąd deklaracja misji nie wypracowała jednolitej struktury. Cechy gatunku są jednak na tyle wyraźne, że uważny czytelnik jest w stanie stworzyć modelową deklarację misji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22689.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Przedsiębiorcy.)
Bibliogr. s. 149-153.
Książka „Zarządzanie finansami małych przedsiębiorstw" stanowi opis podstawowych problemów gospodarki finansowej małych przedsiębiorstw wraz z uwzględnieniem roli otoczenia makrofinansowego. Prezentowane treści odnoszą się w dużej części do praktycznych problemów finansowych jakie muszą być rozwiązywane przez właścicieli. Publikacja przedstawia problemy finansowe na poziomie podstawowym, ale stanowi także w dużej części pogłębioną analizę wybranych problemów. Zakresem opracowania objęto: - gradację i specyfikę finansowania małych przedsiębiorstw, - samofinansowanie działalności inwestycyjnej, - pozyskiwanie środków pieniężnych za pomocą równoważnika odpisów amortyzacyjnych w przychodach, - możliwość wykorzystania zasad amortyzacji podatkowej w samofinansowaniu, - wykorzystanie preferencji podatkowych dla zwiększania zdolności inwestycyjnych, - politykę i ryzyko zwiększania zadłużenia długoterminowego, - wpływ polityki finansowej państwa na potencjalne decyzje małych przedsiębiorstw, - problemy finansowania kredytem bankowym w warunkach negatywnych efektów rynku małego kredytu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14463.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15388.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie : wybrane kwestie / Tadeusz Oleksyn. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 254 strony : ilustracje, portrety ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 247-251.
Książka z założenia nie jest kompleksowym podręcznikiem akademickim na temat zarządzania ani tym bardziej poradnikiem. Ma charakter monografii i koncentruje się na wybranych kwestiach – uniwersalnych i – jak się wydaje – szczególnie ważnych obecnie. Jest też próbą refleksji nad różnymi filozofiami zarządzania oraz poszukiwania tego, co w zarządzaniu najważniejsze i ponadczasowe. Publikacja jest przeznaczona dla ludzi interesujących się zarządzaniem i zarządzających. Może być użyteczna dla praktyków zarządzania, którzy chcą porównać swoje wizje zarządzania z przemyśleniami wybitnych teoretyków i praktyków. Zapewne może też być pomocna w zrozumieniu tego, co naprawdę jest ważne w zarządzaniu przez ludzi, którzy poznali już smak pracy, a teraz dochodzą do zarządzania. Może być użyteczna w zgłębianiu zarządzania przez studentów, zwłaszcza na kierunku zarządzanie – bardziej pewnie na studiach II i III stopnia niż I stopnia. Może będzie inspirująca dla polityków i osób interesujących się polityką; polityka to także zarządzanie – tyle że w szerszej skali.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18202.IX.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20167.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20166.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorstwo / Państwowe Wydawnictwo Naukowe PWN)
Książka dotyczy analizy finansowej w przedsiębiorstwie., uwzględnia najnowsze osiągnięcia badawcze w tym zakresie oraz nowe kierunki pojawiające się w praktyce. Zawiera m.in. odniesienia do zarządzania wartością, międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej oraz finansowania ze środków UE. Omówione narzędzia analizy finansowej umożliwiają wielopłaszczyznowe podejście do problemu, jednak podstawowy wątek bazuje na dominującym obecnie w praktyce założeniu maksymalizacji wartości dla właścicieli. Przedstawione rozważania są ukierunkowane na przedsiębiorstwa różnej wielkości oraz znajdujące się na różnych etapach rozwoju, co stanowi pewne odejście od dominującego w literaturze nastawienia na finanse korporacji. Książka została napisana z myślą o studentach wyższych szkół ekonomicznych, uniwersytetów, politechnik i akademii rolniczych oraz o przedsiębiorcach i menedżerach finansowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.4798.VIII.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5167.VIII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logistyka.)
Bibliogr. s. 151-160. Indeks.
Monografia jest pierwszą w Polsce książką poświęconą miejscu i roli zarządzania logistycznego w gospodarce międzynarodowej. Jej celem jest ukazanie istoty związku między najnowszymi metodami zarządzania przedsiębiorstwem czy korporacją transnarodową a logistyką jako strategią dla firmy. Praca oparta jest na najnowszych, pochodzących z 2015 roku, wynikach badań empirycznych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach międzynarodowych, w których logistyka służy uzyskaniu oraz utrzymaniu przewagi konkurencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16177.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie marketingowo-logistyczne : kontekst zrównoważonego rozwoju / Sabina Kauf, Marzena Kramarz, Adam Sadowski. - Wydanie I. - [Warszawa] : PWN, [copyright 2019]. - 146 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 137-146.
Książka stanowi pierwszą na rynku wydawniczym pozycję przedstawiającą niestandardowe podejście do zarządzania marketingowo-logistycznego. Zostało one poszerzone o perspektywę zrównoważonego rozwoju oraz wiele innych wątków, takich jak między innymi megatrendy, marketing 3.0, logistyka 4.0, omnikanałowość. Publikacja adresowana jest przede wszystkim do studentów kierunków: logistyka, zarządzanie i ekonomia, na których wykładane są przedmioty takie jak: logistyka, logistyczna obsługa klienta, marketing, badania rynkowe oraz badania naukowe. Książka jest również ważnym źródłem wiedzy dla praktyków – pracowników firm koordynujących procesy marketingowe i logistyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18212.IX.14 [Magazyn 1], P.18211.IX.14 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20181.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20180.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ZIP Zarządzanie i Inżynieria Produkcji)
Bibliogr. s. 391-396.
W podręczniku są zawarte podstawowe informacje pozwalające zrozumieć działanie systemu produkcyjnego i usługowego oraz poznać procesy, za pomocą których zasoby tych systemów są przekształcane w gotowe produkty. Zasadnicza treść podręcznika jest zawarta w 14 rozdziałach. Autorzy przedstawili obszar zagadnień, z którymi w codziennej praktyce zawodowej spotyka się inżynier procesu. Niektóre zagadnienia zostały ujęte w szerszym zakresie, inne zaś ― zawężone, gdyż można je uzupełnić, korzystając z innych podręczników serii ZIP.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14874.IX.9 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15680.IX.9 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks.
Rozwój gospodarki rynkowej czy proces globalizacji narzucają konieczność wykorzystania takich metod zarządzania przedsiębiorstwami, które czynią je organizacjami dynamicznymi o dużej zdolności reagowania na zmiany otoczenia i odpowiadania na wyzwania rynkowe. Przy ciągłej zmianie warunków otoczenia kontrola jakości podejmowanych decyzji powinna być prowadzona na bieżąco. Pomocny w tym obszarze może być controlling, który pomaga na bieżąco kontrolować słuszność podejmowanych decyzji. Umożliwia sprawdzenie prawidłowości procesów gospodarczych; dostarcza różnym szczeblom wieloprzekrojowych informacji niezbędnych w zarządzaniu przedsiębiorstwem z nastawieniem na przyszłość; ułatwia stworzenie właściwego układu kompetencji i odpowiedzialności na różnych szczeblach zarządzania; jasny układ kompetencji i odpowiedzialności ułatwia ocenę skuteczności i efektywności funkcjonowania centrów odpowiedzialności oraz kierujących nimi menedżerów. Stabilne funkcjonowanie przedsiębiorstwem zapewnia realizacja przedsięwzięć przyjętych w strategii firmy oraz osiągnięcie założonych w niej wyników finansowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14613 [Magazyn 1], P.14614 [Magazyn 1], P.14615 [Magazyn 1], P.14612 [Magazyn 1], P.14610 [Magazyn 1], P.14606.IX.10 [Magazyn 1], P.14608 [Magazyn 1], P.14611 [Magazyn 1], P.14609 [Magazyn 1], P.14607 [Magazyn 1] (10 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14605.IX.10 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15471.IX.10 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W podręczniku zostały przedstawione teoretyczne podstawy funkcjonowania przedsiębiorstwa i najważniejsze zagadnienia związane z zarządzaniem przedsiębiorstwa. Autor omówił: genezę przedsiębiorstwa; rolę przedsiębiorcy i przedsiębiorczości; przedsiębiorstwo jako główny podmiot życia gospodarczego; otoczenie, cele i misję przedsiębiorstwa; niepewność i ryzyko ekonomiczne; formy, rodzaje, typy i wielkość przedsiębiorstw; zarządzanie przedsiębiorstwem; strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa i jego kadrę kierowniczą; zarządzanie strategiczne i operacyjne oraz zarządzanie w sytuacjach kryzysowych; kulturę i etykę przedsiębiorstwa; koniec życia przedsiębiorstwa. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów uczelni ekonomicznych, uniwersytetów i politechnik, a także słuchaczy w szkołach biznesu oraz uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3887.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść książki dobrze oddają jej dwa podtytuły: podstawy nauki o przedsiębiorstwie oraz teorie i praktyka zarządzania. W sposób przejrzysty, prostym językiem przedstawia się nawet najbardziej złożone i dyskusyjne problemy dotyczące istoty przedsiębiorstwa zwłaszcza przemysłowego, jako instytucji oraz zarządzania nim. Wykorzystując dotychczasowy dorobek naukowy dotyczący tematyki książki, autor odwołuje się do wielu autorów polskich i zagranicznych. W zakresie niektórych problemów autor zaznacza wyraźnie swoje odrębne stanowisko w stosunku do innych autorów. Zapoznanie się z książką powinno niejednemu czytelnikowi pomóc zrozumieć istotę procesów i problemów występujących współcześnie w przedsiębiorstwach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2549 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3794.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 97-103.
W monografii ujęto najważniejsze zagadnienia dotyczące podstaw zarządzania przedsiębiorstwem o charakterze społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22381.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 177-184.
Podstawowym celem monografii jest przybliżenie koncepcji i usystematyzowanie pojęć z obszaru zarządzania procesami biznesowymi, wykorzystując przykłady z praktyki gospodarczej. Obecnie, mimo wielkiego zainteresowania, istnieje deficyt publikacji polskojęzycznych z zakresu zarządzania procesami biznesowymi. Ponadto zarządzanie procesami zostało wprowadzone do minimum programowego na kierunku zarządzanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14619 [Magazyn 1], P.14616.IX.2 [Magazyn 1], P.14627 [Magazyn 1], P.14625 [Magazyn 1], P.14624 [Magazyn 1], P.14622 [Magazyn 1], P.14626 [Magazyn 1], P.14630 [Magazyn 1], P.14618 [Magazyn 1], P.14621 [Magazyn 1], P.14620 [Magazyn 1], P.14629 [Magazyn 1], P.14623 [Magazyn 1], P.14628 [Magazyn 1] (14 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14617.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15472.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej