Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Czerniawska Ewa
(2)
Gruszka Aleksandra
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Johnson Robert L
(2)
Kacmajor Magdalena
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
McCann Vivian
(2)
Stephan Cookie W
(2)
Stephan Walter G
(2)
Elliott Anthony
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Królak Sławomir
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Psycholodzy
(1)
Temat
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(3)
ŚWIADOMOŚĆ
(3)
Psychologia
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(2)
Świadomość
(2)
DZIECKO
(1)
Dziecko
(1)
JAŹŃ
(1)
MOTYWACJA
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Osobowość
(1)
PAMIĘĆ
(1)
POZNANIE
(1)
PSYCHOFIZYKA
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
PSYCHOPATOLOGIA
(1)
Pamięć
(1)
Poznanie
(1)
Psychofizyka
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychopatologia
(1)
SPOSTRZEGANIE
(1)
STRES
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stres
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
UCZUCIA
(1)
UKŁAD NERWOWY
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
WRAŻENIA
(1)
Wrażenia
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Słowo kluczowe
spostrzeganie
(3)
hipnoza
(2)
inteligencja
(2)
medytacja
(2)
myślenie
(2)
percepcja
(2)
perswazja
(2)
test inteligencji
(2)
uzależnienie
(2)
wrażenia zmysłowe
(2)
zmysły
(2)
świadomość
(2)
badania psychologiczne
(1)
biopsychologia
(1)
emocje
(1)
procesy poznawcze
(1)
psychologia
(1)
psychologia społeczna
(1)
psychologia zdrowia
(1)
psychopatologia
(1)
terapia
(1)
uczenie się
(1)
wrażenia
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Psychology : core concepts, 2009
Bibliografia strony: 265-281. Indeks.
Omówienie 3 kolejnych wielkich tematów w psychologii: wrażeń zmysłowych i spostrzeżeń, myślenia i inteligencji oraz stanów świadomości. Autorzy przybliżają procesy psychiczne nadające znaczenie i osobistą wagę informacjom zmysłowym docierającym do mózgu, pomagają na przykład zrozumieć, w jaki sposób łączymy następujące po sobie dźwięki w znajomą melodię, a w zbiorze kształtów i światłocieni odnajdujemy twarz bliskiej osoby. Zajmują się również procesami leżącymi u podłoża myślenia, podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów. Analizując inteligencję, omawiają testy inteligencji, a także przedstawiają różne sprzeczne poglądy na temat tego, czym jest inteligencja i co to oznacza, że iloraz inteligencji jest dziedziczony. Czytelnik poznaje ponadto różne stany świadomości: czuwanie, sen bez marzeń sennych, hipnozę, medytację oraz zmienione chemicznie stany występujące po zażyciu środków psychoaktywnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.998.III.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.999.III.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.997.III.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.988.III.1 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Psychology : core concepts, 2009
Bibliogr. s. 265-281. Indeks.
Omówienie 3 kolejnych wielkich tematów w psychologii: wrażeń zmysłowych i spostrzeżeń, myślenia i inteligencji oraz stanów świadomości. Autorzy przybliżają procesy psychiczne nadające znaczenie i osobistą wagę informacjom zmysłowym docierającym do mózgu, pomagają na przykład zrozumieć, w jaki sposób łączymy następujące po sobie dźwięki w znajomą melodię, a w zbiorze kształtów i światłocieni odnajdujemy twarz bliskiej osoby. Zajmują się również procesami leżącymi u podłoża myślenia, podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów. Analizując inteligencję, omawiają testy inteligencji, a także przedstawiają różne sprzeczne poglądy na temat tego, czym jest inteligencja i co to oznacza, że iloraz inteligencji jest dziedziczony. Czytelnik poznaje ponadto różne stany świadomości: czuwanie, sen bez marzeń sennych, hipnozę, medytację oraz zmienione chemicznie stany występujące po zażyciu środków psychoaktywnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11357.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologii Społecznej)
Żyjemy w świecie, w którym stosunki między grupami społecznymi naznaczone są wrogością i przemocą. U źródeł konfliktów znajdziemy stereotypy, uprzedzenia i dyskryminację. Chcąc poprawić relacje międzygrupowe, powinniśmy najpierw zapytać: Dlaczego ludzie odwołują się do stereotypów? Skąd bierze się nienawiść między członkami poszczególnych grup? Dlaczego ludzie dyskryminują tych, którzy się od nich różnią? Książka prezentuje dorobek psychologii społecznej w zakresie stosunków międzygrupowych. Zbudowana jest z krótkich, lecz nasyconych treścią opisów najważniejszych danych związanych z tą problematyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1349 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.451.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologii Społecznej)
Żyjemy w świecie, w którym stosunki między grupami społecznymi naznaczone są wrogością i przemocą. U źródeł konfliktów znajdziemy stereotypy, uprzedzenia i dyskryminację. Chcąc poprawić relacje międzygrupowe, powinniśmy najpierw zapytać: dlaczego ludzie odwołują się do stereotypów? Skąd bierze się nienawiść między członkami poszczególnych grup? Dlaczego ludzie dyskryminują tych, którzy się od nich różnią? Książka prezentuje dorobek psychologii społecznej w zakresie stosunków międzygrupowych. Zbudowana jest z krótkich, lecz nasyconych treścią opisów najważniejszych danych związanych z tą problematyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2660.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Key Concepts / Wydawnictwo Sic!)
Tyt. oryg.: Concepts of the self.
Indeks.
Książka jest znakomitym wprowadzeniem we współczesne spory wokół „ja” w naukach społecznych. Napisana przez autora o międzynarodowej pozycji, książka skupia się przede wszystkim na dorobku teoretyków społecznych i analityków kultury, którzy podjęli wysiłek ustawienia „ja” w relacji do procesów psychologicznych, kontekstów społecznych i perspektyw historycznych. Elliott stara się połączyć dyskusje na temat „ja” z polityką tożsamościową, socjologią relacji osobistych i polityką seksualności, tworząc grunt pod zintegrowane podejście interdyscyplinarne, w którym spotykają się: interakcjonizm symboliczny, współczesna socjologia, poststrukturalizm, feminizm, teoria queer, psychoanaliza i postmodernizm. Koncepcje „ja” są przystępnym i nieocenionym wprowadzeniem dla studentów nauk społecznych i politycznych, socjologii, psychologii społecznej, kulturoznawstwa i gender studies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8367.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9741.III.3 [Czytelnia B], 9740.III.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4924.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia Indeksy
Ważnym celem podręcznika jest przekazywanie wiedzy o naukowych podstawach rozumowania psychologicznego. Kiedy studenci zadają nam pytania na tematy, które ich ciekawią, mają najczęściej już jakąś wiedzę, opartą na informacjach popularnonaukowych przekazywanych w środkach masowego przekazu. Część tych informacji jest adekwatna, jednak studenci nie za bardzo wiedzą, co z nią zrobić. Jak mają się nauczyć interpretowania i oceniania treści, które przekazują media? Jak mogą się stać bardziej świadomymi konsumentami zalewu cytowanych badań naukowych i ankietowych? Jak mogą oceniać wiarygodność źródeł? Stawiając odpór "wiarygodnym badaniom", dostarczamy studentom naukowych narzędzi, umożliwiających krytyczną analizę otaczających ich informacji oraz formułowanie uogólnień adekwatnych do celów i metod badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1203.III.1 [Wypożyczalnia B], 28.III.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej