Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(81)
IBUK Libra
(13)
Forma i typ
Książki
(80)
E-booki
(14)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(76)
dostępne
(51)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(14)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(40)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(77)
Autor
Emmerson Paul
(3)
Lewicka-Strzałecka Anna
(3)
Partycki Sławomir (1951- )
(3)
Bartkowiak Piotr
(2)
Dobiegała-Korona Barbara
(2)
Falvey David
(2)
Gasparski Wojciech (1936- )
(2)
Górnicka Joanna
(2)
Kent Simon
(2)
Kołtońska Maja
(2)
Singer Peter (1946- )
(2)
Adamczyk Jadwiga Krystyna
(1)
Aluchna Maria
(1)
Arib Fatima
(1)
Baron David P
(1)
Barrow Colin
(1)
Barrow Paul 1948-
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bartkowiak Grażyna Barbara (1951- )
(1)
Bernatt Maciej
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borys Tadeusz (1945- )
(1)
Brdulak Jacek
(1)
Brown Robert 1937-
(1)
Buczkowski Bogdan
(1)
Bugdol Marek
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Buglewicz Ksenia
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Cook Roy A
(1)
Cotton David
(1)
Cotton David (1937- )
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czapiewski Leszek
(1)
Dahl Martin
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Dorożyński Tomasz
(1)
Dummett Paul
(1)
Dymarczyk Waldemar
(1)
Evans Vaughan (1951- )
(1)
Fel Stanisław
(1)
Florczak Ewelina
(1)
Frendo Evan
(1)
Gardziński Tomasz
(1)
Gasparski Wojciech (1936-2022)
(1)
Glinkowska-Krauze Beata
(1)
Gracz Leszek
(1)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(1)
Guzek Marian
(1)
Górska Anna
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Hejduk Irena
(1)
Hsu Cathy H. C
(1)
Hughes John
(1)
Hąbek Patrycja
(1)
Hęćka-Sadowska Aleksandra
(1)
Jagodziński Andrzej
(1)
Jancz Anna
(1)
Jeston John
(1)
Jurczuk Anna
(1)
Kaczmarski Marek
(1)
Kalinowski Sławomir Leszek (1964-2021)
(1)
Kamiński Jacek (ekonomia)
(1)
Kapias Michał (1971- )
(1)
Karaszewski Robert
(1)
Karpińska-Krakowiak Małgorzata
(1)
Karwacka Marta
(1)
Kawalec Paweł (1971- )
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Kaźmierczak Magdalena (nauki ekonomiczne)
(1)
Kietliński Krzysztof
(1)
Kinelski Grzegorz
(1)
Kisil Aleksander (1960- )
(1)
Klimek Jan
(1)
Kochanowicz Jacek (1946- )
(1)
Koszel Maciej
(1)
Kowalski Sławomir (ekonomia)
(1)
Koładkiewicz Izabela
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Krześniak Zuzanna
(1)
Kuberska Ewelina
(1)
Kubiak Jarosław
(1)
Kulińska-Sadłocha Ewa
(1)
Kuna-Marszałek Anetta
(1)
Kur Jerzy
(1)
Kłobukowska Justyna
(1)
Lansford Lewis
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Libicka Magdalena
(1)
Lynch Richard L
(1)
Makowska Marta
(1)
Marody Mirosława (1947- )
(1)
Martinez Reyes Victor
(1)
Mascull Bill
(1)
Mazurczak Anna
(1)
Michowski Lesław
(1)
Mizerka Jacek
(1)
Motak Dominika
(1)
Myśliwiec Grzegorz (1955- )
(1)
Najder-Stefaniak Krystyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(77)
Wielka Brytania
(9)
Anglia
(3)
Stany Zjednoczone
(2)
Kalifornia (USA)
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(70)
angielski
(24)
Odbiorca
Poziom wyższy średniozaawansowany
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Przedsiębiorcy
(3)
Menedżerowie
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Farmaceuci
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(27)
ETYKA BIZNESU
(19)
Język angielski
(15)
Język handlu i biznesu
(11)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(10)
Biznesplan
(7)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(7)
Biznes
(6)
ETYKA SPOŁECZNA
(5)
Język środowiskowy
(5)
Zadania i ćwiczenia
(5)
GOSPODARKA
(4)
RELIGIA
(4)
ZARZĄDZANIE
(4)
Etyka biznesu
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(3)
Zarządzanie
(3)
BUDDYZM
(2)
CHINY
(2)
EKOLOGIA
(2)
EKOROZWÓJ
(2)
ETYKA
(2)
ETYKA CHRZEŚCIJAŃSKA
(2)
EUTANAZJA
(2)
EWOLUCJA
(2)
FILOZOFIA
(2)
HINDUIZM
(2)
INDIE
(2)
ISLAM
(2)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(2)
MARKETING PARTNERSKI
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
POKÓJ
(2)
PORONIENIE SZTUCZNE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
PRZESTĘPSTWO
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
UBÓSTWO
(2)
WOJNA
(2)
ZWIERZĘTA
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
ŻYDZI
(2)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
COVID-19
(1)
Certyfikat językowy
(1)
Decyzje
(1)
Dobre praktyki
(1)
EDUKACJA EKONOMICZNA
(1)
ESG
(1)
ETYKA ZAWODOWA
(1)
Ekorozwój
(1)
FINANSE
(1)
Finanse
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Franczyza
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
Gasparski, Wojciech (1936-2022)
(1)
Gramatyka
(1)
INNOWACJE
(1)
INSTYTUCJE FINANSOWE
(1)
INTERNET
(1)
Innowacje
(1)
Instrumenty finansowe
(1)
Inwestowanie społecznie odpowiedzialne
(1)
KADRY
(1)
KAPITALIZM
(1)
KULTRA
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
LEKI
(1)
Leki
(1)
Leki bez recepty
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Makromarketing
(1)
Marketing
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauka
(1)
Niepewność
(1)
Normalizacja
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
ODPOWIEDZIALNOŚĆ MORALNA
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Opieka farmaceutyczna
(1)
Otoczenie firmy
(1)
OŚWIATA
(1)
POLSKA
(1)
Planowanie
(1)
Polityka przemysłowa
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Przemysł farmaceutyczny
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Monografia
(5)
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(3)
PODRĘCZNIKI
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Normy
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(16)
Językoznawstwo
(12)
Edukacja i pedagogika
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
społeczna odpowiedzialność biznesu
(23)
business English
(13)
etyka biznesu
(12)
przedsiębiorstwo
(8)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(8)
zarządzanie
(6)
English language
(5)
marketing
(5)
teaching
(5)
gospodarka
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(4)
biznesplan
(3)
business language
(3)
business planning
(3)
etyka
(3)
etyka społeczna
(3)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(3)
przedsiębiorczość
(3)
religia
(3)
business ethics
(2)
ekorozwój
(2)
finance
(2)
gospodarka rynkowa
(2)
komunikacja
(2)
komunikacja marketingowa
(2)
konkurencyjność
(2)
korupcja
(2)
kultura organizacyjna
(2)
language teaching
(2)
leki
(2)
ochrona środowiska
(2)
organizacja
(2)
public relations
(2)
rynek farmaceutyczny
(2)
social responsibility
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie wiedzą
(2)
zarządzanie środowiskowe
(2)
zaufanie
(2)
świadomość ekologiczna
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Business English Certificate (BEC)
(1)
Corporate Social Responsibility
(1)
Internet
(1)
Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe
(1)
Web 2.0
(1)
analiza strategiczna
(1)
bank komercyjny
(1)
biznes
(1)
bogactwo
(1)
business
(1)
business enterprise
(1)
commercial law
(1)
communication activity
(1)
communication skills
(1)
corporate ethics
(1)
corporate governance
(1)
decyzje zakupowe
(1)
dialog społeczny
(1)
e-biznes
(1)
e-commerce
(1)
e-learning
(1)
edukacja ekonomiczna
(1)
ekologia
(1)
emisja dwutlenku węgla
(1)
environment
(1)
etyka lekarska
(1)
finanse
(1)
finansowanie
(1)
firma
(1)
franczyza
(1)
gospodarstwo rolne
(1)
grammar
(1)
industrial policy
(1)
innovation economy
(1)
innowacyjne przedsiębiorstwo
(1)
innowacyjność
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
instytucje finansowe
(1)
instytucje społeczne
(1)
kapitalizm
(1)
kapitał ludzki
(1)
klient
(1)
klient indywidualny
(1)
komercjalizacja
(1)
komunikacja społeczna
(1)
konflikt interesów
(1)
konkurencja
(1)
konsumpcjonizm
(1)
kultura
(1)
lojalność konsumentów
(1)
makromarketing
(1)
management
(1)
marketing 3.0
(1)
marketing partnerski
(1)
marketing społecznościowy
(1)
marketing społeczny
(1)
marketing strategy
(1)
marketing szeptany
(1)
94 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Książka, napisana przez pracowników Katedry Wymiany Międzynarodowej Uniwersytetu Łódzkiego, jest źródłem wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu. Odnosi się do najważniejszych jej filarów: miejsca pracy, środowiska przyrodniczego, społeczności lokalnej i rynku. Zaprezentowane zagadnienia mają charakter wielowymiarowy i aplikacyjny, dlatego może ona służyć upowszechnianiu dobrych praktyk wśród zainteresowanych tą problematyką podmiotów gospodarczych, jak i studentów, menedżerów, pracowników instytucji otoczenia biznesu oraz jednostek administracji publicznej. Opracowanie porządkuje kluczowe i aktualne zagadnienia teoretyczne, które zostały zilustrowane licznymi przykładami, odnoszącymi się do realnej działalności gospodarczej firm międzynarodowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Companion to ethics, 1993.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Podręcznik akademicki, a także pomoc naukowa dla nauczycieli filozofii. Zawiera zarys historii etyki, przegląd pozaeuropejskich tradycji etycznych (indyjskiej, chińskiej, buddyjskiej etc.), omówienie najważniejszych problemów etycznych naszych czasów (m.in. nędza, aborcja, eutanazja). Peter Singer jest jednym z najwybitniejszych specjalistów filozofii moralności, a poszczególne artykuły zostały napisane przez etyków o światowej sławie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9514.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Companion to ethics, 1993.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
"Przewodnik po etyce" daje tematyczną prezentację rozmaitych wątków i problemów omawianych przez filozofię moralności. Szeroki zakres poruszanych tematów pozwala uznać książkę za podręcznik dający dobre wyobrażenie o etyce jako dyscyplinie filozoficznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1744 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Based on tried and tested business methodology used at the leading business school, Cranfield School of Management, this 10th edition of The Business Plan Workbookguides you through all the necessary steps to constructing a winning business plan. This is a practical run-through of 26 key areas of development of strategic planning. It will allow you to think of these areas in isolation through the use of assignments that ensure you have stress-tested your business proposition. This guide covers how to - Come up with a winning business idea - Complete market and competitive research - Set up a winning marketing strategy - Forecast watertight financials and projections - Define realistic operations and staffing - Deliver an unforgettable pitch to potential backers and investors.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21553.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
This book has helped leaders and BPM practitioners successfully implement BPM projects, enabling them to add impactful and measurable value to their organizations. The book offers a unique emphasis on BPM\'s interrelationship with organizational management, culture, and leadership.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21510.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategic management / Richard Lynch. - Ninth edition. - Los Angeles : SAGE Publications, 2021. - XXV, 739 stron : kolorowe ilustracje ; 27 cm
Previous edition: Harlow: Pearson Education, 2018.
Includes bibliographical references and index.
New to SAGE, the 9th edition of this comprehensive core textbook builds on its global perspective and approachable written style, that explores the key concepts within a clear and logical structure. Lynch guides students through 19 chapters, with updated case studies and pedagogy to support the modern business and management student from start to finish. Including: - Learning Outcomes - Case Studies, Strategy Cases & Exhibits - Key Strategic Principles & Definitions - Strategic Project Guide - Critical Reflection & Summary - Questions - Further Reading, Notes & References Continuous contrast between prescriptive and emergent views of strategy highlights the key debates within the discipline, whilst an emphasis on practice throughout the book encourages students to turn theory into practice
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21550.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Dydaktyczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN 1689-7412 ; 372)
Bibliografie przy rozdziałach.
Skrypt składa się z siedmiu rozdziałów zawierających wprowadzenie teoretyczne wraz z odnośnikami do literatury i źródeł internetowych, pytania testowe, problemowe oraz zadania dostosowane do specyfiki zagadnień i opisywanych koncepcji. Pierwsze cztery rozdziały dotyczą roli przedsiębiorstw w rozwoju społeczno-gospodarczym, stopnia innowacyjności sektora MŚP, zasad tworzenia biznesplanu oraz modeli biznesu (zgodnie z business model canvas), a także aspektów formalnoprawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w otoczeniu instytucjonalnym (formalnym i nieformalnym). Kolejne trzy rozdziały dotyczą innowacyjności przedsiębiorstw – komercjalizacji wiedzy i technologii, zarządzania procesem innowacyjnym oraz finansowania innowacyjnych przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22485.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22484.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Bibliografia strony: 267-268.
Nie ma biznesu bez biznesplanu. Autor, wybitny praktyk w dziedzinie sporządzania biznesplanów i wykładowca na kursach i treningach menedżerskich z zakresu przedsiębiorczości, prowadzi czytelnika za ręką przez cały proces przygotowania biznesplanu. W kolejnych krokach omawia m.in. elementy modelu, proces tworzenia studium wykonalności i biznesplanu, plan strategiczny, plany dziedzinowe i plan finansowy. Dodatkowo na stronie internetowej autora są dostępne pliki elektroniczne umożliwiające przygotowanie biznesplanu oraz symulację różnych jego wariantów. Książka w połączeniu z tymi narzędziami pozwala nawet najmniejszej firmie opracować profesjonalny biznesplan, konieczny np. przy staraniu się o kredyty bankowe czy dofinansowanie z funduszy unijnych. Poradnik jest napisany prostym i przystępnym językiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.18346.IX.3 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20780.IX.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20779.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biznesplan w praktyce / Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski, Jacek Wójcik. - Wydanie V. - Warszawa: CeDeWu, 2023. - 370 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 365-370.
Solidny plan jest najlepszą bazą genialnej improwizacji, a osiągnięcie sukcesu w przyszłości jest uwarunkowane dobrym opracowaniem teraźniejszości. Dlatego ważne, by koncepcję dotyczącą prowadzonej działalności przełożyć na język konkretnych i realnych planów techniczno-ekonomicznych, które przybiorą postać dojrzałego projektu - biznesplanu. Biznesplan stanowi podstawowy instrument wyznaczania celów gospodarczych i finansowych na okres planowany, a także jest sposobem kontroli i weryfikacji realizacji planowanych przedsięwzięć. Przygotowanie dobrego biznesplanu ma ogromne znaczenie w wielu sytuacjach, a szczególnie przy ubieganiu się o kredyt czy dofinansowanie ze środków unijnych. Głównym celem publikacji jest przedstawienie w ujęciu praktycznym standardów sporządzania biznesplanów. Publikacja ta może być wykorzystana jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów. Książka zawiera przykładowe biznesplany do otrzymania dofinansowań/dotacji z: Unii Europejskiej i Urzędu Pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.18710.IX.3 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22807.IX.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22806.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
(Onepress Power)
Tytuł oryginału: The standout business plan : make it irresistible, and get the funds you need for your startup or growing business.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Jeżeli planujesz ubiegać się o fundusze na założenie lub rozwój startupu lub firmy, jednym z niezbędnych dokumentów, od którego wiele zależy, jest biznesplan. Jego rzetelne przygotowanie i atrakcyjne przedstawienie będą miały kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji o kierunku rozwoju Twojego przedsięwzięcia. Jeżeli chcesz zwiększyć swoje szanse na pozyskanie środków, trzymasz w rękach klucz do sukcesu! Wykorzystaj go dobrze i przed przystąpieniem do pracy nad biznesplanem zapoznaj się z cennymi informacjami zawartymi w tej książce. Dowiedz się, w jakim celu tworzy się biznesplan i jak się do tego najlepiej przygotować. Naucz się prezentować informacje na temat Twojej firmy, jej konkurencji oraz strategii. Odkryj potencjał wykresu „słońce i chmury” i zobacz, jak przewidywać potencjalne zagrożenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.155.IX.3 [Magazyn 1] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia wpisuje się w nurt badań nad zrównoważonym rozwojem, odpowiedzialnością społeczną i środowiskową biznesu. Reprezentuje pole naukowe rachunkowości i sprawozdawczości w zakresie zużycia dóbr nierynkowych, takich jak powietrze, środowisko przyrodnicze, cisza czy krajobraz. Odpowiada na rosnącą wśród interesariuszy potrzebę raportowania informacji niefinansowych. Książka poświęcona jest kosztom społecznym w teorii i sprawozdawczości jednostki gospodarczej na przykładzie przedsiębiorstwa wydobywczego KGHM S.A. Autorka próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy w nauce rachunkowości występują metody wyceny mogące służyć do wyceny kosztów społecznych powstających w wyniku negatywnego oddziaływania przedsiębiorstw na otoczenie. W odpowiedzi przedstawia propozycję wyceny i prezentacji w sprawozdawczości niefinansowej kosztów społecznych jednostki gospodarczej na przykładzie KGHM S.A.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Współczesne trendy bezpieczeństwa biznesu. Problemy i wyzwania gospodarek wschodnich jest opracowaniem naukowym, które zostało poparte badaniami empirycznymi i studiami przypadków. Monografia ta jest rezultatem wspólnych i indywidualnych międzynarodowych prac badających trendy, problemy i wyzwania stojące przed gospodarkami wschodnimi, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa biznesu. Cykliczność publikowania wyników badań zapewnia ciągłość i aktualność uczestniczenia w problematyce funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw w międzynarodowym, turbulentnym otoczeniu. Poprzednie publikacje, które powstały w ramach współpracy studentów, doktorantów, pracowników naukowo­badawczych, przedstawicieli samorządów i biznesu, były koordynowane przez Centrum Współpracy Naukowo­Badawczej: Polska–Ukraina, istniejące na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i w Ługańskim Narodowym Uniwersytecie im. T. Szewczenki na Ukrainie. W aktualną koordynację bardzo aktywnie włączyło się Studenckie Koło Naukowe ManageTeam oraz Katedra Grup Dyspozycyjnych z Uniwersytetu Wrocławskiego. W realizacji kompleksowych badań pomógł międzynarodowy projekt NAWA, dotyczący mobilności naukowej Polska–Ukraina na lata 2020/2021. Monografia zawiera tylko część rezultatów badań w postaci popularnonaukowych artykułów. Pozostała część zaprezentowana została na III Międzynarodowej Konferencji Naukowo­Badawczej w obszarze Zarządzania, Ekonomii, Marketingu i Socjologii w perspektywie wielokulturowości w dniu 27 kwietnia 2021 roku oraz na VI Międzynarodowym Seminarium Naukowym „Współczesne trendy bezpieczeństwa biznesu międzynarodowego” w dniu 1 czerwca 2021 roku w Kijowie. Dołożono starań, aby książka miała kompleksowy charakter i stanowiła istotny wkład teorii i praktyki w kształtowanie bezpieczeństwa biznesu w gospodarkach wschodnich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
W książce zostały zamieszczone rezultaty jakościowych badań zjawisk i zachowań ekonomicznych. Autorzy reprezentujący różne dziedziny nauki – socjologię, ekonomię, psychologię –zwracają szczególną uwagę na metodologiczne aspekty analiz. W poszczególnych rozdziałach podejmują zróżnicowaną problematykę, dotyczącą m.in. zakorzenienia działań ekonomicznych w obszarze sektora turystycznego, budżetowania gospodarstw domowych, stylów wydawania pieniędzy, wzajemnych zależności między tożsamością a inwestowaniem, ekonomicznego i etycznego wymiaru relacji prostytutka–klient oraz kreowania wizerunku biznesmena w komercyjnych serwisach fotograficznych. Publikacja jest adresowana zarówno do psychologów, socjologów i ekonomistów wykorzystujących w swej pracy metody jakościowe, jak i praktyków gospodarczych zainteresowanych poruszanymi w niej tematami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Zaostrzone regulacje prawne (zasada „zanieczyszczający płaci”) i rosnące standardy odpowiedzialności biznesu powodują, że problematyka zapobiegania szkodom w środowisku i ich finansowania przez przedsiębiorstwa jest wciąż niewystarczająco rozpoznana. Monografia stanowi teoretyczno-empiryczne studium w nowatorski sposób rozwijające dyskusję nad trudnym i złożonym zagadnieniem ryzyka środowiskowego oraz metod jego kontroli w przedsiębiorstwach. O oryginalności opracowania przesądza konstruktywistyczne podejście do pojęcia ryzyka służące wypracowaniu nowych praktyk w zakresie środowiska jako dobra wspólnego, jak również badanie empiryczne dotyczące postrzegania ryzyka i wykorzystania ubezpieczeń środowiskowych przez duże przedsiębiorstwa prowadzące działalność w Polsce. W szerszym zakresie tematem monografii jest coraz istotniejsza problematyka ochrony środowiska i odpowiedzialności za jego zanieczyszczenie, a zwłaszcza ubezpieczeniowych metod finansowania realizacji ryzyka środowiskowego wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa obok stosowania fizycznych środków jego kontroli. Autorka rozpoznaje nie tylko stan prawny czy politykę ekologiczną państwa, ale także determinanty postrzegania ryzyka środowiskowego przedsiębiorstwa, wśród których wymienia m.in. wiedzę, posiadane systemy, prezentowane wartości i doświadczenie. Ponadto bada rynek ubezpieczeń, porównując dostępne instrumenty, a także zarysowuje pożądane kierunki edukacji i polityki w tym zakresie. Wnioski mogą pomóc przedsiębiorcom sprostać wymogom odpowiedzialności finansowej za szkody w środowisku i uratować wizerunek, a także wesprzeć na różnych poziomach strategię zrównoważonego rozwoju. Publikacja jest skierowana głównie do akademickich badaczy problematyki zarządzania ryzykiem i ubezpieczeń, dydaktyków, ekspertów i konsultantów, ubezpieczycieli, przedsiębiorców i polityków mających wpływ na gospodarkę, zwłaszcza zainteresowanych wspieraniem zrównoważonego rozwoju. Wydanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu Doskonała nauka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Media społecznościowe są wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm już od kilkunastu lat. Nadal jednak brakuje naukowych opracowań na temat zależności pomiędzy działalnością marek w środowisku cyfrowym a zachowaniem konsumentów. Dlatego głównym celem badań przedstawionych w tej publikacji była ocena możliwości budowania kapitału marek w mediach społecznościowych oraz określenie roli różnych czynników psychologicznych w tym procesie. W ramach poszczególnych działań badawczych autorka przeanalizowała współczesne kampanie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i na tej podstawie zaproponowała nową kategoryzację przekazów. Następnie zbadała eksperymentalnie, jaki przekaz i jakie predyspozycje konsumenckie sprzyjają tworzeniu kapitału marki, a także przetestowała, jak sam kapitał może wpływać na responsywność użytkowników Internetu. Wyniki opisanych tu badań ułatwiają prognozowanie skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i mogą być użyteczne zarówno dla naukowców, jak i przedsiębiorców, pracowników agencji reklamowych czy domów mediowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Monografia podejmuje aktualną i istotną tematykę wykorzystania nowoczesnych technologii, w tym innowacyjnych produktów technologicznych i biznesowych w działalności podmiotów aktywnych na rynku nieruchomości mieszkaniowych, głównie na rynku pierwotnym. Jest to słabo rozpoznany do tej pory obszar badawczy wykorzystujący innowacyjne technologie z grupy PropTech, które oddziałują na zrównoważony rozwój lokalnych rynków mieszkaniowych w Polsce, a także funkcjonowanie miast i aglomeracji (w szerszym zakresie). Autorów interesuje oddziaływanie nowoczesnych technologii na społeczeństwo (w tym społeczności lokalne), środowisko naturalne, ład korporacyjny, gospodarkę lokalną (w tym rynek pracy). Zasadniczym celem monografii jest przedstawienie teoretycznych i praktycznych aspektów PropTech w odniesieniu do działalności deweloperów mieszkaniowych na lokalnym rynku nieruchomości. Autorzy dokonali krytycznego przeglądu literatury oraz przeprowadzili badania własne wśród przedsiębiorstw deweloperskich na wybranym lokalnym (poznańskim) rynku mieszkaniowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest próbą kompleksowego podejścia do tematu społecznie odpowiedzialnego działania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Problem badawczy sprowadza się do pytania, jakie czynniki i w jakim stopniu determinują społecznie odpowiedzialne zarządzanie w sektorze MŚP w Polsce. Sformułowane przez autorkę wnioski, a także zalecenia zawarte w monografii mogą okazać się użyteczne dla przedsiębiorstw sektora MŚP. Znajomość determinant zarządzania społecznie odpowiedzialnego może przyczyniać się do kształtowania społecznie odpowiedzialnych organizacji. Ponadto poznane determinanty mogą wspomóc proces przetworzenia koncepcji CSR w taki sposób, by była ona odpowiednia do specyfiki funkcjonowania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. W rozdziale pierwszym opisano główne czynniki wzrostu zainteresowania koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu wśród organizacji. W rozdziale tym szczegółowo omówiono istotę oraz teoretyczny kontekst społecznej odpowiedzialności oraz wskazano na podstawowe korzyści, jakie z niej wynikają. W rozdziale drugim opisano specyfikę funkcjonalną i zarządczą sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Wyjaśniono istotę zarządzania społecznie odpowiedzialnego w MŚP. Scharakteryzowano zarządzanie społecznie odpowiedzialne w ujęciu procesowym, uwzględniając przy tym specyfikę małych i średnich przedsiębiorstw. Opisano tu również najważniejsze obszary społecznej odpowiedzialności i proces zarządzania interesariuszami w MŚP. Na koniec opisano systemowe podejście do zarządzania zgodnego z CSR w organizacjach mikro, małych i średnich. W rozdziale trzecim na podstawie źródeł literaturowych określono i scharakteryzowano zewnętrzne i wewnętrzne determinanty społecznie odpowiedzialnego zarządzania w sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich na świecie i w Polsce. Kolejne rozdziały poświęcono metodyce, wynikom, ocenie i wnioskom płynącym z badań empirycznych przeprowadzonych w polskim sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich. Przedstawiono wyniki badań dotyczące znajomości pojęcia CSR oraz sposobów jego definiowania wśród badanych przedsiębiorstw. Ponadto przeprowadzono ocenę ważności i charakteru przesłanek oraz działań społecznie odpowiedzialnych podejmowanych przez MŚP w poszczególnych obszarach CSR. Przedstawiono również hierarchię ważności czynników determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne w przedsiębiorstwach mikro, małych i średnich. W dalszej kolejności zaprezentowano wyniki analizy współzależności między czynnikami wpływającymi na społecznie odpowiedzialne zarządzanie a wybranymi cechami, takimi jak rodzaj prowadzonej działalności, liczba zatrudnionych pracowników oraz struktura kapitału. Na koniec przedstawiono także analizę współzależności między wdrożonymi znormalizowanymi systemami zarządzania a zaangażowaniem badanych organizacji w inicjatywy CSR.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Marketing. Podręcznik akademicki" to nowa pozycja na rynku wydawniczym, w której autorzy w zrozumiały, bardzo przystępny sposób wyjaśniają istotę i znaczenie współczesnego marketingu. Niewątpliwym wyróżnikiem podręcznika jest to, że zawarte w nim rozważania często odnoszą się do najnowszych trendów i procesów rynkowych, w tym gospodarki cyfrowej, nowych technologii czy zachowań nabywców w internecie. Na uwagę zasługuje też szeroko opisana społeczna rola marketingu, która nawiązuje do zagadnienia zrównoważonej konsumpcji przez nabywców, a także zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Autorzy zadbali o to, aby przedstawić najbardziej aktualny stan wiedzy z zakresu marketingowej aktywności przedsiębiorstw, nie pomijając żadnego z kluczowych zagadnień. Dzięki temu podejmowana problematyka została ujęta syntetycznie, a zarazem kompleksowo. Lektura podręcznika pozwoli studentom na sprawne poruszanie się w tym obszarze wiedzy i ułatwi im zrozumienie zasad funkcjonowania marketingu w praktyce, w odniesieniu do aktualnych, dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynkowych. Podręcznik ten został jednocześnie tak przygotowany, aby stanowić pomocniczy materiał dydaktyczny dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z zakresu marketingu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Materiały dydaktyczne dla studentów kierunku zarządzanie ryzykiem finansowym i źródło wiedzy dla każdego zainteresowanego tytułową tematyką. Zawiera podstawy teoretyczne, przykłady i zadania dotyczące: zarządzania ryzykiem kredytowym, modelu podejmowania decyzji kredytowych, wykorzystania coachingu w oddziale banku detalicznego, zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie niefinansowym, wartości pieniądza w czasie, rynku kapitałowego, roli obligacji w ograniczaniu ryzyka, analizy akcji, teorii portfela papierów wartościowych, instrumentów pochodnych w zarządzaniu ryzykiem, kosztu kapitału i dźwigni finansowej w przedsiębiorstwie, oceny opłacalności inwestycji rzeczowych oraz opcji rzeczowych. Zespół autorski tworzą badacze i dydaktycy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz praktycy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej