Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(6)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Bejger Halina
(1)
Borsich Szymon
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Górnicka Beata
(1)
Hirszel Krzysztof (1929- )
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kalinowski Marian (1930- )
(1)
Kartaszyńska Renata
(1)
Kozak Stanisław (psycholog)
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Potorska Alicja
(1)
Sarzała Dariusz
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Wrona Grzegorz
(1)
Zbonikowski Andrzej
(1)
Łuczyński Andrzej
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
DZIECKO
(7)
MŁODZIEŻ
(4)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(4)
Patologia społeczna
(3)
RODZINA
(3)
Zapobieganie
(3)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Dzieci
(2)
MŁODZIEŻ TRUDNA
(2)
Młodzież
(2)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(2)
UCZNIOWIE
(2)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(2)
Zwalczanie
(2)
CYBERPRZEMOC
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
LEKOZALEŻNOŚĆ
(1)
NARKOMANIA
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAŁÓG
(1)
ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
PRZEMOC
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(1)
Procedura "Niebieskie Karty"
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Trauma
(1)
UZALEŻNIENIE OD KOMPUTERA
(1)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
młodzież
(5)
dzieci
(4)
agresja
(3)
niedostosowanie społeczne
(2)
patologia społeczna
(2)
przemoc
(2)
substancje psychoaktywne
(2)
uzależnienie
(2)
ADHD
(1)
Internet
(1)
Niebieska Karta
(1)
agresja elektroniczna
(1)
arteterapia
(1)
choroby cywilizacyjne
(1)
cyberagresja
(1)
cyberprzemoc
(1)
czas wolny
(1)
defaworyzacja społeczna
(1)
demoralizacja
(1)
dyskryminacja
(1)
dzieci ulicy
(1)
dziecko krzywdzone
(1)
dziecko maltretowane
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
dziecko porzucone
(1)
edukacja
(1)
gra komputerowa
(1)
grupa społeczna
(1)
komputer
(1)
lekomania
(1)
narkomania
(1)
niepełnosprawność
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
osobowość
(1)
otyłość
(1)
poczucie własnej wartości
(1)
profilaktyka
(1)
prostytucja nieletnich
(1)
przemoc rówieśnicza
(1)
przemoc w rodzinie
(1)
przestępczość nieletnich
(1)
rodzicielstwo
(1)
rodzina patologiczna
(1)
rozwijanie poczucia kompetencji
(1)
rozwój psychospołeczny
(1)
równość szans
(1)
samobójstwo
(1)
subkultury młodzieżowe
(1)
telefon komórkowy
(1)
trauma
(1)
wolontariat
(1)
wychowanie
(1)
wykluczenie społeczne
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zachowania ryzykowne
(1)
zaniedbania rodzicielskie
(1)
zaniedbanie
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka opisuje kwestie związane z niedostosowaniem społecznym oraz metody zapobiegania tym negatywnym zjawiskom. Tematyka opracowania koncentruje się wokół trzech bloków: I Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży w świetle teorii i praktyki pedagogicznej, II Przejawy niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży – kierunki działań profilaktycznych, III Przestępczość wśród dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16974.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Człowiek i Zagrożenia)
Bibliografia przy rozdz.
Dla lepszej przejrzystości publikacji podzielono ją na dwie części. W pierwszej podjęto zagadnienia etiologii współczesnych uzależnień (dr Wiesław Bożejewicz z Akademii Humanistycznej w Pułtusku) z szerokim odniesieniem się do etyczno-moralnych aspektów New Addiction, problematykę wzorów społecznych prowadzących do powstawania i upowszechniania się nowych uzależnień (prof. M. Jędrzejko - SGGW) a także zagadnienia zagrożeń zdrowotnych (dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki ze Śląskiego Uniwersytetu Medycznego). Część druga, to z konieczności ograniczona, retrospektywa nowych uzależnień najszybciej rozwijających się w naszym społeczeństwie. Dobór tekstów do tej części nastręczał najwięcej trudności, bowiem współcześnie mamy do czynienia z ponad 20 uzależnieniami chemicznymi i niechemicznymi sprawiającymi poważne problemy społeczno-zdrowotne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.9199.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10912.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Pedagogika)
Bibliogr. s. [80].
W prezentowanym przewodniku autorka omawia znaczenie postawy `dobrego dorosłego` w procesie wychowania i nauczania dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Definiuje strukturę i mechanizmy funkcjonowania rodziny dysfunkcyjnej. Charakteryzuje zachowania dzieci wzrastających w takich rodzinach (strategie przetrwania - `role`, konsekwencje zdrowotne, psychologiczne i społeczne) oraz objawy na poziomie zachowania (różnicowanie objawów w zależności od etapu rozwojowego). Przedstawia sposoby postępowania wobec ucznia z rodziny dysfunkcyjnej (strategie: informująca, wspierająca, odsyłająca), radzi, do kogo zwrócić się o pomoc, w jaki sposób rozmawiać z rodzicami. Opisuje relacje nauczyciel - dziecko (potrzeby dziecka a jego deficyty i bariery; granice wpływu i odpowiedzialności nauczyciela). Książkę uzupełnia spis instytucji, do których można się zgłosić po specjalistyczną pomoc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3781 [Magazyn 2], 3782 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2535.IV.4 [Czytelnia B], P.2534.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy pracach.
W publikacji zostało zaprezentowane wieloaspektowe podejście do zjawiska defaworyzacji, obejmujące zarówno wybrane wymiary społeczne oddziaływań defaworyzujących, jak również uwarunkowania podmiotowe oraz interakcje szeroko rozumianych czynników psychospołecznych. Samo zjawisko defaworyzacji – mimo różnorakich kontekstów, w jakich jest rozpatrywane przez poszczególnych autorów – jest na poziomie pojęciowym rozumiane najczęściej jako element składowy mechanizmów dyskryminacji oraz społecznej ekskluzji. Autorzy wskazują, iż istotą defaworyzacji jest obniżanie pozycji jednostek i grup w określonym porządku społecznym, a także umniejszanie ich szans na korzystanie z należnych im praw określonych normami (formalnymi lub nieformalnymi) danej struktury społecznej. Całość publikacji ma układ problemowy złożony z trzech części.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11564.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera kompendium wiedzy na temat patologii społecz­nych, które wpływają niekorzystnie na rozwój i zachowanie się dzieci i młodzieży. Obser­wujemy wzmożoną agresję wśród ludzi dorosłych, ale także w środowisku młodzieżowym, a nawet wśród dzieci. Środki masowego komunikowania wciąż alarmują, ukazując tragiczne skutki przemocy w rodzinie, w szkole, w środowisku życia, w którym wzrasta młode pokolenie. Te niepokojące fakty to wynik dysfunkcjonalności wielu rodzin, niedostatków środowiska wychowawczego (przedszkola, szkoły, kluby...), a także indywidualnych patologii zachowań członków społe­czeństwa. Stąd też opublikowanie pracy, która ukazuje najrozmaitsze rodzaje odchylenia od norm w zachowaniu się osób dorosłych i młodzieży, jest jak najbardziej pożyteczne. Adresatami pracy może być szeroki krąg odbiorców. Przede wszystkim będzie pomoc­na nauczycielom mającym kontakt z rozmaitymi zaburzeniami w zachowaniu się ucznia. Znajomość zjawisk patologicznych może ułatwić rozwiązywanie trudnych problemów wy­chowawczych. Książka może też z powodzeniem służyć rodzicom. Jest napisana językiem zrozumiałym dla osób o różnym poziomie wykształcenia. Zamieszczone w pracy testy mogą być pomocne w rozpoznawaniu patologicznych zachowań u własnych dzieci i w stosowaniu pro?laktyki oraz leczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6642 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6641.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6255.VI.12 [Czytelnia B], 7495.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.305.VI.12 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.303.VI.12 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.304.VI.12 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.302.VI.12 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. 293-298.
Podrecznik, który został przygotowany dla studentów kierunków pedagogicznych,a w szczególności kierunku pedagogika resocjalizacyjna,jest pierwsza próbą w literaturze polskiej całościowego przedstawienia zarysu europejskich i pozaeuropejskich systemów prewncyjno-resocjalizacyjnych,tworzacych podstawy pedagogiki resocjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9820.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka stanowi trzecie już opracowanie poświęcone rodzicielstwu. W 21 rozdziałach autorzy prezentują wieloaspektowe rozważania teoretyczne i wyniki badań nad rodzicielstwem w obliczu sytuacji trudnych, do których zaliczono niepełnosprawność i zaniedbanie. Zostały w niej poruszone zagadnienia dotyczące rodzicielstwa zdeterminowanego problemem niepełnosprawności lub choroby przewlekłej dziecka, które powodują, iż wykonywanie zadań rodzicielskich wymaga pokonania wielu przeszkód i ograniczeń. Ponadto omówiono problematykę rzeczywistych i potencjalnych rodzicielskich zaniedbań z perspektywy czynników wywołujących sytuacje trudne, powodujące zakłócenia w realizacji roli rodzicielskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15224.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-326.
Niniejsze opracowanie wprawdzie nie aspiruje do pedagogicznego kompendium odzwierciedlającego w wyczerpujący sposób wyszczególnione zagadnienie, tym niemniej poruszane wątki zarówno teoretyczne, jak i praktyczne zostały tak ułożone, aby możliwie w jednym miejscu zgrupować rozproszone w literaturze kwestie dotyczące niedostosowania społecznego. Książka w swojej zawartości uwzględnia najnowsze rozwiązania prawnoinstytucjonalne z zakresu niedostosowania społecznego. Stanowi także materiał, który pomaga w ukierunkowaniu samodzielnej nauki, a zarazem jest źródłem zasobu wiadomości dla studentów, wykładowców oraz praktyków zawodu o etiologii, przejawach, rozmiarach i zapobieganiu zaburzonym zachowaniom wśród nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11546.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka podejmuje bardzo ważny i aktualny problem, jakim jest doświadczanie agresji oraz przemocy przez dzieci w wieku szkolnym oraz wczesnej i późnej adolescencji. Problematyka ta - co bardzo ważne -przedstawiona jest z perspektywy doświadczającego dziecka czy nastolatka, a nie osoby dorosłej. Dzięki temu możemy bliżej przyjrzeć się przekonaniom dzieci i młodzieży dotyczącym ich poczucia bezpieczeństwa oraz zaufania, jakim obdarzają swoich nauczycieli czy opiekunów. Zebrany materiał empiryczny - niezwykle bogaty, przebadano prawie 47 000 uczniów poznańskich szkół -zinterpretowano, odwołując się do współczesnej wiedzy na temat agresji i przemocy:: istoty i przejawów tych zjawisk, uwarunkowań społeczno-kulturowych i sposobów radzenia sobie z nimi. Warto podkreślić praktyczny charakter książki. Autorzy starają się zwrócić uwagę rodziców i nauczycieli na te sytuacje, które - z punktu widzenia poczucia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży - są najbardziej krytyczne. Świadomość zagrożeń i ich konsekwencji może bowiem pomóc w planowaniu racjonalnej działalności profilaktycznej oraz wspomagającemu rozwój nauczaniu i wychowaniu tak w domu, jak i w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3734 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2503.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 143-150.
Celem tej pracy jest przedstawienie koncepcji wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży rozwijanej przez Marię Deptułę oraz dwóch przykładów jej zastosowania w praktyce. Praca składa się z dwóch części. Część pierwsza obejmująca rozdział 1 i 2 służy prezentacji teoretycznego rodowodu sposobu myślenia o wczesnej profilaktyce i jego konsekwencji dla formułowania celów wczesnej profilaktyki i działań w tym obszarze. W części drugiej przedstawiono szerzej zastosowania praktyczne prezentowanej w rozdziale drugim koncepcji w dwóch okresach życia dzieci - w okresie poniemowlęcym i w średnim wieku szkolnym. Z uwagi na ograniczone ramy tej książki omawiany w tym rozdziale wątek dotyczy jedynie tworzenia uczniom klas IV–VI warunków do rozwijania poczucia kompetencji w realizacji zadań stawianych w procesie nauczania w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18085.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca składa się z sześciu rozdziałów. Pierwsze trzy rozdziały mają charakter teoretyczny, pozostałe trzy poświęcone są założeniom metodologicznym oraz analizie i interpretacji materiału uzyskanego z badań. W teoretycznej części pracy dokonano refleksji nad rodziną jako środowiskiem wychowawczym, stymulującym optymalny rozwój dziecka. Wyjaśniono podstawowe pojęcia dotyczące rodziny i wychowującego się w niej dziecka ze szczególnym uwzględnieniem zjawiska dysfunkcji i patologii życia rodzinnego. Poddano również analizie problem rozwoju emocjonalnego dziecka w środowisku rodzinnym. Wiele miejsca poświęcono zagadnieniom związanym z problemem sieroctwa społecznego, wskazując jednocześnie na rodzinę zastępczą jako jedną z podstawowych form jego kompensacji. W części poświęconej problematyce badawczej określono podstawowe założenia metodologiczne oraz dokonano analizy ilościowej i jakościowej uzyskanych wyników badań empirycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5607.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7078.IV.6 [Czytelnia B], 7079.IV.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Prawo)
Bibliografia na stronach 73-75, 120.
Publikacja w przystępny sposób przedstawia obowiązki, jakie ciążą na przedstawicielach grup roboczych/zespołów interdyscyplinarnych w przypadku stwierdzenia krzywdzenia dzieci. Początkowe rozdziały prezentują mechanizm bezpiecznego przywiązania i wpływ przemocy na reakcje związane ze stresem i powstaniem dziecięcej traumy rozwojowem. W kolejnych rozdziałach opisano nie tylko obowiązki wynikające z podejrzenia popełnienia przestępstwa, ale także podstawy i sposób kontaktu z sądem rodzinnym. Dodatkowym, nie mniej ważnym elementem opracowania jest przedstawienie sposobu pracy w ramach procedury Niebieskie Karty w sytuacjach, gdy uczestniczy w niej dziecko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18086.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej