Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(17)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(19)
Autor
Papież Jan
(2)
Płukis Andrzej
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Chełmecki Jerzy
(1)
Cudak Henryk (1940- )
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Hirszel Krzysztof (1929- )
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Kiwak Anna
(1)
Kossowski Paweł
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Kuźma Józef (1935- )
(1)
Kępski Czesław (1939- )
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Mościskier Andrzej
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Nowocień Jerzy (1948- )
(1)
Prajsner Mirosława
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szarota Zofia
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Wilczewski Adam (1954- )
(1)
Węgierski Zbigniew
(1)
Zbonikowski Andrzej
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Temat
DZIECKO
(11)
MŁODZIEŻ
(7)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
PRZEMOC
(4)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(4)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(3)
RODZINA
(3)
ALKOHOLIZM DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
DZIECKO WIEJSKIE
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
KATOWICE (woj. śląskie ; okręg)
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NARKOMANIA DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
PRAWA DZIECKA
(1)
REKLAMA TELEWIZYJNA
(1)
RODZICE
(1)
RODZINA NIEPEŁNA
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
ROZWÓD
(1)
SAMOTNOŚĆ
(1)
SIEROCTWO SPOŁECZNE
(1)
TELEWIZJA
(1)
TORUŃ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
UCZNIOWIE
(1)
WIEŚ
(1)
WIĘŹ RODZINNA
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(1)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(1)
WŁADZA RODZICIELSKA
(1)
WŁOCŁAWEK (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
Temat: miejsce
POLSKA WSCHODNIA
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Słowo kluczowe
dzieci
(4)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
rodzina
(3)
agresja
(2)
młodzież
(2)
przemoc
(2)
rodzice
(2)
wychowanie
(2)
ADHD
(1)
Polska Wschodnia
(1)
aktywność fizyczna
(1)
czynniki środowiskowe
(1)
defaworyzacja społeczna
(1)
demoralizacja
(1)
dyskryminacja
(1)
dzieci ulicy
(1)
edukacja
(1)
jakość życia
(1)
kultura fizyczna
(1)
olimpizm
(1)
osamotnienie
(1)
otyłość
(1)
poczucie własnej wartości
(1)
prawa dziecka
(1)
przemoc rówieśnicza
(1)
przemoc w rodzinie
(1)
przemoc w szkole
(1)
rodzicielstwo
(1)
rodzina niepełna
(1)
rozwód
(1)
rozwój emocjonalny
(1)
rozwój fizyczny
(1)
równość szans
(1)
samotność
(1)
sport
(1)
szkoła specjalna
(1)
trudności szkolne
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
więź emocjonalna
(1)
więź rodzinna
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie fizyczne
(1)
wykluczenie społeczne
(1)
władza rodzicielska
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka podejmuje bardzo ważny i aktualny problem, jakim jest doświadczanie agresji oraz przemocy przez dzieci w wieku szkolnym oraz wczesnej i późnej adolescencji. Problematyka ta - co bardzo ważne -przedstawiona jest z perspektywy doświadczającego dziecka czy nastolatka, a nie osoby dorosłej. Dzięki temu możemy bliżej przyjrzeć się przekonaniom dzieci i młodzieży dotyczącym ich poczucia bezpieczeństwa oraz zaufania, jakim obdarzają swoich nauczycieli czy opiekunów. Zebrany materiał empiryczny - niezwykle bogaty, przebadano prawie 47 000 uczniów poznańskich szkół -zinterpretowano, odwołując się do współczesnej wiedzy na temat agresji i przemocy:: istoty i przejawów tych zjawisk, uwarunkowań społeczno-kulturowych i sposobów radzenia sobie z nimi. Warto podkreślić praktyczny charakter książki. Autorzy starają się zwrócić uwagę rodziców i nauczycieli na te sytuacje, które - z punktu widzenia poczucia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży - są najbardziej krytyczne. Świadomość zagrożeń i ich konsekwencji może bowiem pomóc w planowaniu racjonalnej działalności profilaktycznej oraz wspomagającemu rozwój nauczaniu i wychowaniu tak w domu, jak i w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3734 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2503.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej ; nr 17)
Bibliogr. s. 142-162.
Książka podejmuje tematykę wpływu uwarunkowań środowiskowych na rozwój dzieci i młodzieży z Polski Wschodniej. Autor na podstawie przeprowadzonych badań stara się odpowiedzieć na tytułowe pytanie, oceniając m.in. wysokość i masę ciała badanych dzieci, rozwój fizyczny i tempo zachodzących w nim zmian w porównaniu do rówieśników z innych regionów kraju, wpływ poziomu wyszkatłcenia rozdziców i miejsca zamieszkania na rozwój dzieci i młodzieży, kierunek i poziom akceleracji wieku menarche dziewcząt ze wschodniego regionu kraju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14863.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem konferencji naukowej, której celem było poszerzenie wiedzy ogólnej o przyczynach i objawach zachowań agresywnych młodego pokolenia oraz diagnoza rozmiarów zjawiska przemocy w różnych regionach kraju, a także próba opisu rejestru działań resocjalizacyjnych i naprawiających zastaną rzeczywistość. Praca składa się z sześciu części: Zmiana społeczna – przemoc – wychowanie, Społeczno-psychologiczne konteksty przemocy, Wiedza o agresji: świadomość, opinie, oceny, Przemoc w szkole, Przemoc w rodzinie, Agresywne zachowania a przestępczość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7059.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie pod redakcją: Jana Papieża i Andrzeja Płukisa W listopadzie 1997 roku w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego odbyła się konferencja naukowa na temat : "Przemoc dzieci i młodzieży wobec innych jako wymiar polskiej transformacji ustrojowej". Materiały wygłoszne na konferencji są zawarte w tej książce. Organizatorami spotkania byli pracownicy Zakładu Teorii Wychowania: dr Jan Papież i dr Andrzej Płukis.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2725.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść książki zawiera treści: od krytyki kultury masowej do odkrywania wieloznaczności współczesnej kultury,telewizja, medium XX wieku, reklama, perswazja, sztuka czy edukacja?- metodologiczne podstawy badań, telewizja w życiu dzieci, reklama telewizyjna w życiu dzieci, dziecko o reklamach telewizyjnych i o tym, w jaki sposób je ogląda, recepcja reklamy telewizyjnej proszku Pollena Rex przez dzieci w wieku 5 - 10 lat- reklama telewizyjna jako inspiracja dla folkloru dziecięcego, kilka uwag na temat regulacji prawnych dotyczących reklamy dla dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1453 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2887.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pokazuje wybrane zagadnienia z pedagogiki społecznej dotyczące sytuacji współczesnego dziecka w relacjach z rodzicami, grupą rówieśniczą, mediami i ich uwarunkowania związane z dokonującymi się w tych środowiskach zmianami, ale także uzasadnia aktualność podjętej tematyki i potrzebę prowadzenia dalszych penetracji teoretyczno-empirycznych na ten temat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.2653 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 3826.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2654.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta interesująca i z pasją napisana książka jest dziełem dwojga socjologów z Uniwersytetu Warszawskiego. Rozpoczyna się omówieniem spraw teoretycznych, związanych z dzieckiem i dzieciństwem poprzez przedstawienie praw dziecka i historii ich wprowadzenia w życie, by pokazać problem ich ochrony na gruncie życia rodzinnego. Autorzy pracy przeprowadzili szerokie badania wśród dorastającej młodzieży i jej rodziców, rysując współczesny portret polskiej rodziny oraz widzenie praw dziecka przez obie zainteresowane strony. Problemy, które omawiają wiążą z prawem dziecka do: prywatności, niezależności, własnego zdania i możliwości podejmowania decyzji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2559.X.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6041 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7295.III.10 [Wypożyczalnia B], P.6040.III.10 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7296.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4711 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opieka i wychowanie w rodzinie / red. Czesław Kępski. - Lublin : Wydawnictwo UMCS, 2003. - 267, [2] s. : tab. ; 24 cm.
Tom zawiera wyniki najnowszych badań pracowników nauki, głównie pedagogów, które mogą wzbogacić naszą wiedzę o rodzinie i rodzinnych formach wychowania, szczególnie w zakresie nowych sytuacji i zagrożeń, które w niewielu tylko wypadkach zostały zauważone, zbadane i podane do publicznej wiadomości. Publikowane rozprawy naukowe przydatne będą zarówno do celów dydaktycznych, szczególnie w kształceniu studentów pedagogiki, poszerzaniu wiedzy nauczycieli i wychowawców, jak też wzbudzić powinny refleksję u osób mających wpływ na decyzje w zakresie reformowania systemu opieki i wychowania w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3468 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3467.V.2 [Wypożyczalnia B], P.5793.V.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4252.V.2 [Czytelnia B], 7226.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-186, wykaz aktów prawnych s. 185-186.
Książka stanowi kompendium współczesnej wiedzy na temat opieki nad dzieckiem osieroconym przede wszystkim w Polsce, chociaż Autor wielokrotnie odwołuje się do pewnych rozwiązań w tym zakresie, jakie występują i zagranicą. Podstawowym kryterium w konstrukcji tej książki jest zderzenie praktyki z teorią. Książka opiera się na badaniach dotyczących przyczyn sieroctwa społecznego w Polsce, jego rozmiarów, motywów ludzi podejmujących się opieki nad dziećmi osieroconymi, jak i czynników ułatwiających i utrudniających opiekę nad dziećmi osieroconymi...".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8455 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9853.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Agresja jest obecnie zjawiskiem powszechnym, ponadkulturowym, obejmującym wszystkie środowiska społeczne i grupy wiekowe. Tom pierwszy dwutomowej pracy zbiorowej obejmuje zagadnienia agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży szkolnej oraz w instytucjach społeczno opiekuńczych. Zawarte w książce artykuły mają charakter refleksyjny, etymologiczny, etiologiczny, diagnostyczny i studyjno-projekcyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3868.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Publikacja wzbogaca literaturę z zakresu oligofrenopedagogiki, dotyczącą dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim i jego środowiska rodzinnego. Jest to cenna pozycja dla specjalistów, a także dla rodzin, borykających się z tytułowymi problemami na co dzień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5154 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6284.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z Międzynarodowej Konferencji,17.10.2007 r., Roskosz k./Białej Podlaskiej
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
Bibliogr. przy pracach.
Znaczenie wykształcenia i edukacji we współczesnym świecie i w Polsce wzrasta bardzo dynamicznie, obejmując coraz szersze kręgi społeczeństwa. Deklarowane aspiracje edukacyjne wzrastają, ale ich realizacja uwarunkowana jest dochodami rodzin, wykształceniem rodziców, statusem społeczno-ekonomicznym gospodarstwa domowego, miejscem zamieszkania. W niniejszym opracowaniu skon-centrowano się przede wszystkim na rodzinnych uwarun-kowaniach aspiracji edukacyjnych i realizowanych ścieżkach edukacyjnych młodzieży. Uwzględniono również szeroki kontekst kulturowy, społeczny i ekonomiczny kształtowania się mechanizmów dostępu do kolejnych poziomów edukacji oraz instrumentów wyrównywania szans młodzieży w zdoby-waniu wykształcenia. W latach 90. XX wieku i w pierwszych latach XXI wieku polskie społeczeństwo stało się bardziej rozwarstwione i merytokratyczne, natomiast wyrównanie szans raczej nie nastąpiło. Idealnej równości w dostępie do kształcenia nie da się zapewnić, dopóki istnieją nierówności kulturowe i materialne poza szkołą, a więc głównie w statusie społecznym i ekonomicznym rodzin. Nie znaczy to jednak, że do takiej idealnej równości nie należy dążyć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8660 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8658.V.3 [Wypożyczalnia B], P.8659.V.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10112.V.3 [Czytelnia B], 10111.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 264-270.
Autorka pracy uczyniła przedmiotem swoich zainteresowań problem poczucia osamotnienia dziecka w rodzinie z uwagi na zmniejszające się zjawisko wrażliwości rodziców na potrzeby psychiczne dzieci oraz eliminowanie sfery emocjonalnej w rodzinie na korzyść wartości konsumpcyjnych. Ponieważ uważa, że powyższy problem wydaje się niezwykle aktualny w czasach, w których dom rodzinny zamiast zapewniać dziecku higienę psychiczną i poczucie bezpieczeństwa staje się coraz częściej dla niego środowiskiem uczuciowego oddalenia i emocjonalnej pustki. Całość pracy została ujęta w ośmiu rozdziałach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2832.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3984.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gł. materiały z VI ogólnopolskiej konf. nauk., 26-27 października 2010 r., Warszawa.
Bibliogr. przy ref.
Książka ukazuje kierunki myślenia o sporcie, olimpizmie, aktywności fizycznej i edukacji w rozwoju i życiu współczesnego człowieka. Są one potrzebne człowiekowi zarówno dla harmonijnego rozwoju, jak i sprawnego, satysfakcjonującego życia w dorosłości. Książka składa się z dwóch części: społeczno-pedagogicznych aspektów aktywności fizycznej oraz społeczno-historycznych uwarunkowań aktywności fizycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16849.XIX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14259.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 278-289.
Trwałość związku małżeńskiego we współczesnych czasach jest coraz mniejsza. Uwarunkowania tego negatywnego zjawiska należy poszukiwać w obszarach emocjonalnych, społecznych, kulturowych, osobowościowych, materialnych i biologicznych rodziców. Rozwód rodziców jest zawsze traumatycznym przeżyciem zarówno dla nich samych jak i dla dzieci. Następuje bowiem rozpad więzi osobowych i uczuciowych, który wywołuje silne poczucie izolacji emocjonalnej i społecznej, poczucie krzywdy, a nawet odrzucenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11589.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przedstawia dorobek seminarium naukowego. Składa sie na nią cztery bloki tematyczne: Co zagraża polskiej młodziezy? - diagnoza zachowań problemowych, Metody przeprowadzania wczesnych interwencji profilaktycznych, W jaki sposób pracować z młodzieżą z grup ryzyka, Oferta programów i kompetencje osób pomogajacych młodzieży z grup ryzyka. Ważną częścią książki stanowi relacja z dyskusji, w której brali udział wybitni praktycy z dziedziny psychologii i pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4535.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4945.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej