Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Autor
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Jędrych Elżbieta
(1)
Mietlicka Diana
(1)
Mińska-Struzik Ewa
(1)
Pawlik Andrzej
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
INNOWACJE
(4)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
KADRY
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
Temat: miejsce
POLSKA WSCHODNIA
(1)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
WARSZAWA (okręg)
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Słowo kluczowe
innowacje
(3)
Polska Wschodnia
(1)
eksport
(1)
handel międzynarodowy
(1)
humanizacja pracy
(1)
innowacje społeczne
(1)
innowacyjność
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
innowacyjność regionów
(1)
potencjał
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
region
(1)
regionalny system innowacji
(1)
rozwój regionalny
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(1)
zarządzanie wiedzą
(1)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Monografie Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie)
Bibliogr. s. 109-113.
Niniejsza monografia przedstawia syntetyczne wyniki badań empirycznych innowacji przedsiębiorstw i regionów Polski Wschodniej. Książka składa się z pięciu rozdziałów. Dwa pierwsze wprowadzają, definiują i systematyzują pojęcia związane z działalnością innowacyjną. W rozdziale trzecim przedstawiono ogólną charakterystykę Polski Wschodniej. Czwarty rozdział zawiera założenia procesu badawczego wraz z modelem typu probit i metodyke badawczą innowacyjności regionów oraz prezentuje wyniki badań. Ostatni rozdział proponuje kierunki i perspektywy rozwoju innowacyjności regionów Polski Wschodniej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13528.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14494.XIII.3. [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 155-164, netogr. s. 164.
Głównym celem pracy jest przedstawienie dystansu innowacyjnego województw w Polsce w roku 2016. Szczegółowe badania empiryczne przeprowadzono w przekroju poszczególnych województw w oparciu o dane liczbowe z badanych dwu lat 2002 i 2009 oraz prognozę na 2016. Publikacja składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym opisano teoretyczne podstawy rozwoju innowacyjnego. Przedstawniono innowacje w teorii ekonomii oraz w polityce gospodarczej. Zaprezentowano też uwarunkowania i czynniki rozwoju innowacji. Rozdział drugi zawiera charakterystykę innowacji, które są współczesną przesłanką rozwoju regionów i krajów. Podkreślono, że gospodarka oparta na wiedzy i innowacje decydują o rozwoju społeczno-gospodarczym regionów i krajów. Rozdział trzeci zawiera szczegółowe studia i oceny innowacyjności polskich województw. W rozdziale tym omówiono charakterystykę wskaźników innowacyjności oraz klasyfikację poziomu innowacyjności poszczególnych województw w roku 2002 i 2009. Klasyfikację tę oparto na kilku metodach statystycznych. Rozdział czwarty poswięcony jest perspektywom rozwoju potencjałów innowacyjnych województw. Przedstawniono prognozę kształtowania się potencjału innowacyjnego województw w roku 2016, a także kierunki rozwoju - dystans innowacyjny województw. W zakończeniu sformułowano najważniesze wnioski płynące z dokonanych badań i analiz oraz podkreślono rolę i znaczenie potencjału innowacyjnego w rozwoju województw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14450.XIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15358.XIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-252.
Książka jest pierwszym w polskim piśmiennictwie ekonomicznym zwartym opracowaniem przedstawiającym w sposób kompleksowy koncepcję uczenia się przez eksport (learning by exporting). Tytułowe uczenie się dotyczy przedsiębiorstw, które wchodząc w interakcje z podmiotami rynku zagranicznego, stają przed koniecznością wdrożenia innowacji. Spełnianie innych niż krajowe standardów jakościowych, skutkujące niezbędnymi zmianami dostawców materiałów, wprowadzaniem nowych funkcji w oferowanym produkcie, modyfikacją sposobu czy skróceniem czasu dostawy, stymuluje przedsiębiorstwa do rozwoju w zakresie stosowanych technologii oraz wspierających je rozwiązań organizacyjnych i marketingowych. Mechanizm uczenia się przez eksport jest intuicyjnie dość łatwy do uchwycenia i uzasadnienia, ale w badaniach naukowych w wielu przypadkach nie udaje się w przekonujący sposób wykazać jego występowania. Autorka próbuje dociec, dlaczego tak się dzieje. Zwraca przy tym uwagę na nie dość precyzyjną definicję uczenia się przez eksport, niewystarczającą podbudowę teoretyczną czy ograniczenia metody dotychczasowych badań empirycznych. Z wykorzystaniem samodzielnie zaprojektowanej procedury badawczej zmierza do ustalenia, w jakim stopniu polskie przedsiębiorstwa, w tym szczególnie podmioty high-tech, rzeczywiście uczą się przez eksport.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14461.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15378.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 302-317.
Innowacje społeczne są obecnie w centrum zainteresowania badaczy, polityków i praktyków gospodarczych w krajach wysokorozwiniętych. Potrzeby i wyzwania społeczne stają się coraz bardziej änagląceö i nie mogą być już zaspokajane tylko przez innowacje techniczne, które często generują i pogłębiają te potrzeby. Globalny kryzys pokazał, że coraz więcej wyzwań stojących przed społeczeństwem ma wymiar społeczny. Dotyczy to także przedsiębiorstw. W niektórych z nich pogłębiają się zjawiska związane z dehumanizacją pracy, co stanowi swoisty paradoks naszych czasów, w których dalszy postęp ma się opierać na kapitale ludzkim, jednocześnie zaś zasobem tym gospodarujemy nieefektywnie. Uwaga badaczy i praktyków stopniowo przesuwa się z innowacji technologicznych na innowacje społeczne, rozumiane jako nowe idee, produkty, procesy, które zaspokajają potrzeby społeczne, są wydajniejsze i skuteczniejsze od dotychczas istniejących rozwiązań i dotyczą społeczności jako całości. Uważa się, że są korzystne dla społeczeństwa i zwiększają zdolność społeczeństwa do działania. Książka wpisuje się w nurt publikacji ukazujących specyfikę innowacji społecznych, celowość ich stosowania oraz gotowość wdrożenia w polskich przedsiębiorstwach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13816.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14780.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej