Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(799)
Forma i typ
Książki
(723)
Rejestracje audio i wideo
(57)
Publikacje dydaktyczne
(21)
Programy komputerowe
(12)
Audiobooki
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Muzyka
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(730)
dostępne
(298)
nieokreślona
(14)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(103)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(203)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(740)
Autor
Dooley Jenny
(60)
Evans Virginia
(55)
Cruz Christopher sol
(34)
Herrera Mario
(34)
Mourão Sandie
(15)
Zemach Dorothy E
(12)
Simmons Naomi
(10)
Thornbury Scott
(10)
Ur Penny
(10)
Mann Malcolm
(9)
Taylore-Knowles Steve
(9)
Ellis Gail
(8)
Ellis Rod
(8)
Lloyd Charles
(8)
Medwell Claire
(8)
Musiol Mady
(8)
Richards Jack C. (1943- )
(8)
Villarroel Magaly
(8)
Wright Andrew
(8)
McCarthy Michael (1947- )
(7)
Mitchell H.Q
(7)
Chamot Anna Uhl
(6)
Dörnyei Zoltán
(6)
Gallego Pablo
(6)
Gibson Carolyn
(6)
Gray Elizabeth
(6)
Harmer Jeremy (1947- )
(6)
Willis Jane
(6)
Wilson Terry
(6)
Ansel Linnette
(5)
Brewster Jean
(5)
Broomhead Lisa
(5)
Doff Adrian
(5)
Dummett Paul
(5)
Edwards Lynda
(5)
Graham Carolyn
(5)
Jones Leo (1943- )
(5)
Nunan David
(5)
Puchta Herbert
(5)
Raczyńska Regina
(5)
Antonaros Suzanne
(4)
Beatty Ken
(4)
Broadbent Paul
(4)
Brown H. Douglas (1941- )
(4)
Chomacki Kate
(4)
Couri Lilika
(4)
Erocak Linnette Ansel
(4)
Glover David
(4)
Glover Penny
(4)
Green Catherine
(4)
Grundy Peter
(4)
Hill Robert
(4)
Larsen-Freeman Diane
(4)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(4)
Lewis Gordon
(4)
Lightbown Patsy M
(4)
Martin Alex (1953- )
(4)
Miller Judy L
(4)
O'Malley J. Michael
(4)
Oxenden Clive (1953- )
(4)
Rinvolucri Mario (1940- )
(4)
Ruddle Mary
(4)
Spada Nina
(4)
Tanner Rosie
(4)
Balcázar Abraham
(3)
Bates Chris
(3)
Bogucka Mariola
(3)
Bohlke David
(3)
Briggs David
(3)
Briseño José Luis
(3)
Gerngross Günter
(3)
Hogue Ann
(3)
Klippel Friederike
(3)
Küpper Lisa
(3)
Lansford Lewis
(3)
Lewis Michael
(3)
Littlewood William T
(3)
Lochowski Tessa
(3)
Long Michael H
(3)
Michałowski Bartosz
(3)
Nation I.S.P
(3)
Obee Bob
(3)
Olshtain Elite (1938- )
(3)
Oshima Alice
(3)
Parrott Martin
(3)
Perrault Charles
(3)
Perrett Jeanne
(3)
Phillips Diane
(3)
Renandya Willy A
(3)
Richardson Karen
(3)
Rumble Simon
(3)
Salaberri Sagrario
(3)
Sinclair Barbara
(3)
Steinbrich Piotr
(3)
Thornbury Scott (1950- )
(3)
Tomlinson Brian
(3)
Wajnryb Ruth
(3)
Williams Marion
(3)
Yeates Eunice
(3)
Allen Virginia French
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(341)
2000 - 2009
(283)
1990 - 1999
(143)
1980 - 1989
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(74)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
1945-19891989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(437)
Wielka Brytania
(219)
Kiribati
(56)
Stany Zjednoczone
(21)
Anglia
(19)
Nowy Jork (stan) (USA)
(15)
nieznany (us)
(14)
Kalifornia (USA)
(6)
Illinois (USA)
(2)
Maryland (USA)
(2)
Kanada
(2)
Australia
(1)
nieznany (cdn)
(1)
nieznany (f)
(1)
Indie
(1)
Włochy
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
Singapur
(1)
Szwajcaria
(1)
Wirginia (USA)
(1)
Język
polski
(442)
angielski
(355)
Odbiorca
Przedszkola
(12)
Dzieci
(11)
Nauczanie początkowe
(11)
Poziom średniozaawansowany
(10)
Szkoły wyższe
(9)
B2 poziom biegłości językowej
(7)
C1 poziom biegłości językowej
(6)
C1 plus
(4)
Poziom podstawowy
(4)
Poziom profesjonalny
(4)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(4)
Poziom zaawansowany
(4)
Nauczyciele języków
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
B2 (poziom naukowy)
(1)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom naukowy)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C2 poziom biegłości językowej
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Poziom niższy średniozaawansowany
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(628)
Język angielski
(158)
Nauczanie języków obcych
(85)
Nauczanie
(82)
CZYTANIE
(27)
JĘZYKI
(21)
Nauczanie początkowe
(14)
JĘZYKOZNAWSTWO
(13)
Czytanie
(12)
Pisanie
(12)
B2 (poziom biegłości językowej)
(9)
English language
(9)
Pomoce dydaktyczne
(8)
NAUCZANIE
(7)
C1 (poziom biegłości językowej)
(6)
FCE (certyfikat językowy)
(6)
Metody nauczania
(6)
PRZYRODA
(6)
TESTY
(6)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(5)
Dzieci
(5)
EGZAMINY
(5)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(5)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(5)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ
(5)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(4)
Kultura
(4)
MATEMATYKA
(4)
Nauczyciele języka angielskiego
(4)
Tutoring
(4)
WIELKA BRYTANIA
(4)
Drama (pedagog.)
(3)
GRY JĘZYKOWE (pedagog.)
(3)
Gry edukacyjne
(3)
KOMPUTERY
(3)
LITERATURA ANGIELSKA
(3)
Language acquisition
(3)
MUZYKA
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
NAUCZYCIELE
(3)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(3)
PISANIE
(3)
RETORYKA
(3)
STANY ZJEDNOCZONE
(3)
Testy językowe
(3)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(2)
Dwujęzyczność
(2)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
JĘZYK POLSKI
(2)
Język specjalistyczny
(2)
Językoznawstwo
(2)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
Kształcenie
(2)
LEKSYKOLOGIA
(2)
LITERATURA
(2)
Language and languages
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauka czytania
(2)
PIOSENKA DZIECIĘCA ANGIELSKA
(2)
PRZEKŁADY
(2)
PSYCHOLOGIA
(2)
Reading (Elementary)
(2)
SOCJOLINGWISTYKA
(2)
Second language acquisition
(2)
Technologia
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
Analiza dyskursu
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Bilingualism
(1)
Blended learning
(1)
CPE (certyfikat językowy)
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Certyfikat językowy
(1)
Children
(1)
Chęć komunikowania się
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO z TRUDNOŚCIAMI w UCZENIU SIĘ
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
FILOLOGIA ANGIELSKA
(1)
FRAZEOLOGIA
(1)
Gramatyka
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
IDIOMY ANGIELSKIE
(1)
INTERNET
(1)
Idiomy
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Intercultural communication
(1)
Internet
(1)
JĘZYK
(1)
JĘZYK HISZPAŃSKI
(1)
Język
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Języka angielski
(1)
Języki angielski
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(57)
Podręcznik
(50)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(40)
KSIĄŻKI dla PRZEDSZKOLAKÓW
(38)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(36)
OPOWIADANIE DZIECIĘCE ANGIELSKIE
(27)
PODRĘCZNIKI SZKOLNE
(19)
Bajki i baśnie
(11)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(11)
PIOSENKA DZIECIĘCA ANGIELSKA
(8)
ĆWICZENIA i ZADANIA do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(8)
Monografia
(5)
ĆWICZENIA i ZADANIA
(3)
LITERATURA
(2)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Program edukacyjny
(2)
Słownik języka angielskiego
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
BAJKA i BAŚŃ
(1)
Film edukacyjny
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
OPOWIADANIE MŁODZIEŻOWE ANGIELSKIE
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PODRĘCZNIKI do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Problems, exercises
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Synteza
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Słownik angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(118)
Edukacja i pedagogika
(103)
Literaturoznawstwo
(11)
Kultura i sztuka
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
teaching
(455)
English language
(369)
ELT
(88)
writing
(87)
reading
(85)
EFL
(72)
pre-school education
(64)
primary school education
(61)
speaking
(61)
learning
(59)
grammar
(47)
listening
(47)
primary school
(43)
storytime
(42)
pupils
(41)
language
(36)
storytelling
(35)
study
(35)
foreign speakers
(34)
linguistics
(33)
English
(32)
study and teaching
(31)
teacher's book
(31)
second language acquisition
(27)
vocabulary
(27)
applied linguistics
(26)
ESL
(24)
SLA
(24)
children
(22)
song
(21)
education
(18)
language teaching
(18)
teaching approaches
(17)
intermediate level
(16)
learning strategies
(16)
teacher development
(16)
advanced level
(14)
methodology
(14)
teacher education
(14)
literacy
(13)
methods of teaching
(13)
language acquisition
(12)
language learning
(12)
resource book
(12)
rhetoric
(12)
teaching materials
(12)
young learners
(12)
cartoon
(11)
culture
(11)
elementary level
(11)
teacher
(11)
tests
(11)
FCE
(10)
education studies
(10)
pre-intermediate level
(10)
textbook
(10)
foreign language
(9)
lesson planning
(9)
story
(9)
drama
(8)
games
(8)
second language learning
(8)
B2
(7)
bilingualism
(7)
game
(7)
language skills
(7)
literature
(7)
reading comprehension
(7)
science
(7)
CAE
(6)
ability testing
(6)
communication
(6)
examination
(6)
exercises
(6)
handbook
(6)
language arts
(6)
photocopiable materials
(6)
reading skills
(6)
upper-intermediate level
(6)
workbook
(6)
CPE
(5)
Certificate of Proficiency
(5)
English grammar
(5)
Great Britain
(5)
classroom managment
(5)
discourse
(5)
efficiency linguistic
(5)
materials for teachers
(5)
play
(5)
pronunciation
(5)
research
(5)
second language
(5)
C1
(4)
C1 plus (poziom biegłości językowej)
(4)
United States
(4)
academic writing
(4)
basic level
(4)
classroom activities
(4)
conversation
(4)
język angielski
(4)
799 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Progress to Proficiency : student's book / Leo Jones. - Second edition. - Cambridge : Cambridge University Press, 1998. - 314 stron : ilustracje ; 25 cm + Cassette 1, 2, 3
This examination coursebook provides systematic and enjoyable preparation for all five papers of the Cambridge Certificate of Proficiency in English examination. It is motivating and fully up-to-date, incorporating recent changes to the Proficiency examination. Progress to Proficiency New Edition is a radical revision of the original, based on feedback from users around the world. Progress to Proficiency New Edition provides: completely new sections dealing with grammar review and advanced grammar vocabulary development varied input and exercises on difficult' areas such as idioms and phrasal verbs exam-style practice and annotated exercises informative exam tips a wealth of varied reading passages accompanied by a wide range of tasks to develop reading skills and appreciation systematic training in writing skills thorough preparation for the listening paper with many revised and new recordings, including authentic interviews opportunities for discussion and new sections devoted to the examination interview a comprehensive index The Teacher's Book contains teaching notes, background information, answer keys, transcripts of the recordings and ideas for further discussion."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resourceful Teacher Series)
Bibliografia na stronach 130-131.
MIND THE APP! 2.0 is an exciting and innovative resource book which introduces teachers and their students to some of the most useful and interesting web applications for language teaching and learning. MIND THE APP! 2.0 is an exciting and innovative resource book which introduces teachers and their students to some of the most useful and interesting web applications and smartphone functions for language teaching and learning. MIND THE APP! 2.0 covers a wide variety of applications such as Wordle, Animoto, TodaysMeet, Voicethread and Prezi, all of which are presented in clearly explained step-by-step sequences using screenshots. Each application includes a variety of activities to stimulate students' interest and to help them understand how the applications work and how best they can be used.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21354.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rev. ed. of: Sound Effects. Eau Claire, Wis : Thinking Publications, c1999.
Includes bibliographical references (p. 151-152).
This activity book seeks to help students develop a greater awareness of the relationships among phonology, morphology, syntax, semantics, and pragmatics. Primarily for classroom teachers of students grades 3 through 8, this book features activities, jokes, and riddles to increase students' metaphonological and phonological awareness, as well as enhance their thinking skills and mental associations. "Sound Effects: Activities for Developing Phonological Awareness" is a research based activity book used to increase metaphonological and phonological awareness for students. Its goal is to improve students' comprehension, strengthen understanding, and enhance divergent skills and vocabulary. This book is targeted for classroom teachers of students from grades 3 through 12, but is most appropriate for upper elementary through middle school grades. With clearly written objectives and instructions, it is a great resource for special education teachers, general education teachers, and speech pathologists. "Sound Effects" aims to enhance students' thinking skills and mental associations through demonstrating the relationships among phonology, syntax, semantics, and pragmatics. The activities, jokes, and riddles that are featured throughout the book help enhance skills that are needed to manipulate and demonstrate understanding of the sound system of the English language. It can be used with the entire group or in one-on-one sessions. Activities can be done in any order and educators are provided with answer keys. It is appropriate to use with ELLS, students with learning disabilities, struggling readers, and typical students.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15909.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
"Genre Study..." is a comprehensive professional book that focuses on genre study trough inquiry-based learning with an emphasis on improving reading comprehension and supporting the craft of writing. The authors concentrate on three broad instructional contexts for developing student's genre expertise through authentic reading and writing: Interactive Read-Aloud, Reader's Workshop, and Writer's Workshop. Students learn how to develop genre understandings through a process of immersing themselves in mentor texts, and, with teacher guidance, analyzing and experiencing the foundational characterisitcs that help them to understand and define the genre.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14545.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Macmillan Books for Teachers)
Indeks.
Book provides a wealth of resources to help teachers integrate the digital board into their classrooms. It provides practical ideas for using regular programs and software, for teachers new to this area, as well as suggestions on how to create specifically tailored resources for teachers with greater levels of expertise. the clear organisation means that activities are categorised according to skills focus, making them easy to locate. Also contains suggestions for project work, 'learning to learn' activities and 'the connected classroom'.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17958.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 58-60 i bibliografie przy rozdziałach.
Nauczanie czytania w języku polskim i angielskim w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej to opracowanie o charakterze metodycznym, którego celem jest wskazanie efektywnych sposobów nauczania czytania poprzez analizę modeli, metod i umiejętności warunkujących naukę czytania. Celem opracowania czyni sie również dostarczenie wiedzy na temat podejść dydaktycznych w nauczaniu czytania w obu językach, polskim i angielskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18557.XXIV.14.2 [Magazyn 1], P.18558.XXIV.14.2 [Magazyn 1], P.18559.XXIV.14.2 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21890.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21889.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
CD-ROM contains "45 short texts for teaching, CCSS tutorials, student handouts, and teacher resources!"--Back cover.
Includes bibliographical references (pages 268-271).
Uzupełnieniem kompletu jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Give students the tools they need to tackle complex texts with these research-based, classroom-tested lessons from master teacher Laura Robb. The three-part system-teacher modeling, guided practice, independent practice-scaffolds students as they learn how to preview a text to build background knowledge; use a concept map to expand vocabulary; identify key details and make logical inferences; determine main ideas and themes; analyze characters, events, and ideas; interpret language; analyze text structure, and more! Includes 46 short texts for modeling and practice, along with text-specific discussion questions, multiple-choice assessments, writing tasks, student response sheets, assessment tools, and if-then scaffolding charts to help teachers support struggling and reluctant learners. The rigorous instruction leads to solid text-based comprehension of literary and informational text. A must have for meeting the CCSS! 272 pages + CD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15920.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This workbook provides exercises to help teach and build English vocabulary relevant to the hotel, tourism and catering industries. It has been written both for students studying towards professional exams and for those who want to improve their specialist communication skills. The material covers general and topic-specific vocabulary, as well as grammar and use of English, comprehension, pronunciation and spelling. Together with the companion Dictionary of Leisure, Travel and Tourism, this workbook provides a complete package to help students improve their specialist English.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1405.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1404.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition ; 82)
Includes bibliographical references and index.
In view of recent debates on the global spread of English and its international lingua franca role, what pronunciation models are appropriate for millions of EFL learners? Which aspects of English phonetics should be taught to foreign students and which can be neglected with little loss to successful communication? How can English pronunciation be taught in an interesting and effective way which is both learner- and teacher-friendly, in accordance with the latest scholarly and technological achievements? This research-based book addresses these and many other fundamental issues that are currently at the centre of pronunciation teaching. It offers a wealth of new theoretical ideas and practical solutions to various phonodidactic problems that arise in EFL contexts, approaching pronunciation instruction from global and local perspectives and supporting its theoretical claims with extensive empirical evidence. It will be of interest to EFL teachers and teacher trainers, pronunciation specialists and students of applied linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15688.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and indexes.
An acclaimed reference that fills a significant gap in the literature, this volume examines the linkages between spoken and written language development, both typical and atypical. Leading authorities address the impact of specific language-related processes on K-12 literacy learning, with attention to cognitive, neurobiological, sociocultural, and instructional issues. Approaches to achieving optimal learning outcomes with diverse students are reviewed. The volume presents research-based practices for assessing student needs and providing effective instruction in all aspects of literacy: word recognition, reading comprehension, writing, and spelling.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15917.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materials and methods in ELT : a teacher's guide / Jo McDonough, Christopher Shaw, and Hitomi Masuhara. - Third edition. - Chichester, West Sussex [England] ; Malden, MA : Wiley-Blackwell, 2013. - XIV, 334 pages ; 25 cm
Includes bibliographical references (pages 308-328) and index.
Featuring extensive updates and revisions, the 3rd edition of Materials and Methods in ELT offers a comprehensive and useful introduction to the principles and practice of teaching English as a foreign/second language. A popular and practical guide for teachers, teachers in training, and for students studying methods and materials. Features a new chapter on IT in English language teaching, new samples from current teaching materials, plus a new section on technology for materials and methods. Covers how to approach materials and methods, evaluation and adaptation, technology for materials and methods, and teaching in under-resourced classrooms. Examines the different methods available to teachers for organizing and managing an ELT classroom, including group and pair work, individualization, and classroom observation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15919.XXIV.14. [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Macmillan Books for Teachers)
This book is an ideal companion for any teacher interested in the use of technology in the language classroom. Blended Learning provides a practical, common-sense overview of the different technologies available, unlocking some of the confusing jargon, and offers ideas and suggestions as to how language teachers can use them to enhance and support their students' learning. The authors also examine the implications of the use of technology for language teaching methodology in general.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17961.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mobile Learning / Shaun Wilden. - Oxford : Oxford University Press, 2017. - 102 pages : illustrations ; 28 cm.
(Into the Classroom)
Mobile Learning provides clear guidance and essential support for teachers who want to use mobile devices in and outside the language classroom. Full of practical ideas and activities, it emphasizes the power of the mobile device as a tool for language learning. Mobile Learning helps teachers get started with using mobile devices and apps in class, shows how to make the most of in-built features (messaging, photos and audio recording), introduces more advanced project ideas (storytelling, video and animation, multimodal approaches), addresses issues such as acceptable use policies and staying safe, provides teachers with dozens of practical ideas and activities they can immediately incorporate into their teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18168.XXIV.14.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17973.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aimed at students who want to make the most of their study abroad experience, this flexible and user-friendly guide helps students identify and use a wide variety of language- and culture-learning strategies. The guide begins with three inventories designed to help students be more aware of how they currently learn language and culture. The following sections provide students with tools and creative activities they can use to enhance their favored learning strategies and try out unfamiliar ones. Students can use this guide as they prepare for study abroad, during their experience, and once they return to maximize their experience.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14812.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 15593.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 186-202.
The book has been inspired by the need to investigate the process of reading comprehension in native and additional languages, as well as the changes in word recognition as developed by primary Polish learners of English when exposed to a good quality balanced reading instruction. The recommendations for early reading instruction offered by the current English language methodology guidelines in Poland for grades 1-3 do not refer clearly to an approach which is constructed on a balanced combination of code-and meaning-based instruction [from introduction].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18096 [Magazyn 1], P.18094 [Magazyn 1], P.18095 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19838.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19837.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 311-320) and index.
Elementary teachers of reading have one essential goal-to prepare diverse children to be independent, strategic readers in real life. This innovative text helps preservice and inservice teachers achieve this goal by providing knowledge and research-based strategies for teaching phonemic awareness, phonics, fluency, vocabulary, all aspects of comprehension, and writing in response to literature. Special features include sample lessons and photographs of literacy-rich classrooms. Uniquely interactive, the text is complete with pencil-and-paper exercises and reproducibles that facilitate learning, making it ideal for course use. Readers are invited to respond to reflection questions, design lessons, and start constructing a professional teaching portfolio.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15607.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An intercultural approach to English language teaching / John Corbett. - Clevedon, England ; Buffalo, NY : Multilingual Matters, c2003. - X, 229 p. : ill. ; 21 cm.
(Languages for intercultural communication and education ; 7)
Includes bibliographical references (p. 213-224) and index.
Intercultural language education has redefined the modern languages agenda in Europe and North America. Now intercultural learning is also beginning to impact on English Language Teaching. This accessible book introduces teachers of EFL to intercultural language education by describing its history and theoretical principles, and by giving examples of classroom tasks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15921.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 237-247) and index.
Providing practical guidance and resources, this book helps teachers harness the power of children's literature for developing ELLs' literacy skills and language proficiency. The authors show how carefully selected fiction, nonfiction, and poetry can support students' learning across the curriculum. Criteria and guiding questions are presented for matching books and readers based on text features, literacy and language proficiency, and student background knowledge and interests. Interspersed throughout are essays and poems by well-known children's authors that connect in a personal way with the themes explored in the chapters
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15592.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Includes bibliographical references and index.
In this indispensable work, prominent authorities review the latest research on all aspects of ELL instruction (K-12) and identify what works for today's students and schools. Provided are best-practice guidelines for targeting reading, writing, oral language, vocabulary, content-domain literacies, and other core skill areas; assessing culturally and linguistically diverse students; and building strong school-home-community partnerships. Chapters include clear-cut recommendations for teaching adolescent ELLs and those with learning disabilities. The comprehensive scope, explicit linkages from research to practice, and guidance for becoming a culturally informed, reflective practitioner make the book an ideal course text.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15579.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
Young children's knowledge of letter names and sounds is the best predictor of their reading and spelling progress in school-but studies show that many children still struggle with alphabet knowledge at the end of first grade. Now there's a fun and affordable way to answer the call for effective alphabet instruction, without changing your whole curriculum or investing in expensive teaching materials and training. Developed by renowned reading expert Marilyn Jager Adams, this playful, highly engaging curriculum supplement is a must for teachers of preschool through kindergarten, as well as primary grade teachers of students who still need help with alphabetic basics. You'll get 56 activity-based lessons that help children recognize and write each letter in both upper- and lowercase forms and know the primary sound each letter represents.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15911.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej