Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(799)
Forma i typ
Książki
(733)
Rejestracje audio i wideo
(57)
Publikacje dydaktyczne
(21)
Programy komputerowe
(12)
Audiobooki
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Muzyka
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(730)
dostępne
(298)
nieokreślona
(14)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(103)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(203)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(740)
Autor
Dooley Jenny
(60)
Evans Virginia
(55)
Cruz Christopher sol
(34)
Herrera Mario
(34)
Mourão Sandie
(15)
Zemach Dorothy E
(12)
Simmons Naomi
(10)
Thornbury Scott
(10)
Ur Penny
(10)
Mann Malcolm
(9)
Taylore-Knowles Steve
(9)
Ellis Gail
(8)
Ellis Rod
(8)
Lloyd Charles
(8)
Medwell Claire
(8)
Musiol Mady
(8)
Richards Jack C. (1943- )
(8)
Villarroel Magaly
(8)
Wright Andrew
(8)
McCarthy Michael (1947- )
(7)
Mitchell H.Q
(7)
Chamot Anna Uhl
(6)
Dörnyei Zoltán
(6)
Gallego Pablo
(6)
Gibson Carolyn
(6)
Gray Elizabeth
(6)
Harmer Jeremy (1947- )
(6)
Willis Jane
(6)
Wilson Terry
(6)
Ansel Linnette
(5)
Brewster Jean
(5)
Broomhead Lisa
(5)
Doff Adrian
(5)
Dummett Paul
(5)
Edwards Lynda
(5)
Graham Carolyn
(5)
Jones Leo (1943- )
(5)
Nunan David
(5)
Puchta Herbert
(5)
Raczyńska Regina
(5)
Antonaros Suzanne
(4)
Beatty Ken
(4)
Broadbent Paul
(4)
Brown H. Douglas (1941- )
(4)
Chomacki Kate
(4)
Couri Lilika
(4)
Erocak Linnette Ansel
(4)
Glover David
(4)
Glover Penny
(4)
Green Catherine
(4)
Grundy Peter
(4)
Hill Robert
(4)
Larsen-Freeman Diane
(4)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(4)
Lewis Gordon
(4)
Lightbown Patsy M
(4)
Martin Alex (1953- )
(4)
Miller Judy L
(4)
O'Malley J. Michael
(4)
Oxenden Clive (1953- )
(4)
Rinvolucri Mario (1940- )
(4)
Ruddle Mary
(4)
Spada Nina
(4)
Tanner Rosie
(4)
Balcázar Abraham
(3)
Bates Chris
(3)
Bogucka Mariola
(3)
Bohlke David
(3)
Briggs David
(3)
Briseño José Luis
(3)
Gerngross Günter
(3)
Hogue Ann
(3)
Klippel Friederike
(3)
Küpper Lisa
(3)
Lansford Lewis
(3)
Lewis Michael
(3)
Littlewood William T
(3)
Lochowski Tessa
(3)
Long Michael H
(3)
Michałowski Bartosz
(3)
Nation I.S.P
(3)
Obee Bob
(3)
Olshtain Elite (1938- )
(3)
Oshima Alice
(3)
Parrott Martin
(3)
Perrault Charles
(3)
Perrett Jeanne
(3)
Phillips Diane
(3)
Renandya Willy A
(3)
Richardson Karen
(3)
Rumble Simon
(3)
Salaberri Sagrario
(3)
Sinclair Barbara
(3)
Steinbrich Piotr
(3)
Thornbury Scott (1950- )
(3)
Tomlinson Brian
(3)
Wajnryb Ruth
(3)
Williams Marion
(3)
Yeates Eunice
(3)
Allen Virginia French
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(341)
2000 - 2009
(283)
1990 - 1999
(143)
1980 - 1989
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(74)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
1945-19891989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(437)
Wielka Brytania
(219)
Kiribati
(56)
Stany Zjednoczone
(21)
Anglia
(19)
Nowy Jork (stan) (USA)
(15)
nieznany (us)
(14)
Kalifornia (USA)
(6)
Illinois (USA)
(2)
Maryland (USA)
(2)
Kanada
(2)
Australia
(1)
nieznany (cdn)
(1)
nieznany (f)
(1)
Indie
(1)
Włochy
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
Singapur
(1)
Szwajcaria
(1)
Wirginia (USA)
(1)
Język
polski
(442)
angielski
(355)
Odbiorca
Przedszkola
(12)
Dzieci
(11)
Nauczanie początkowe
(11)
Poziom średniozaawansowany
(10)
Szkoły wyższe
(9)
B2 poziom biegłości językowej
(7)
C1 poziom biegłości językowej
(6)
C1 plus
(4)
Poziom podstawowy
(4)
Poziom profesjonalny
(4)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(4)
Poziom zaawansowany
(4)
Nauczyciele języków
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
B2 (poziom naukowy)
(1)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom naukowy)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C2 poziom biegłości językowej
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Poziom niższy średniozaawansowany
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(628)
Język angielski
(158)
Nauczanie języków obcych
(85)
Nauczanie
(82)
CZYTANIE
(27)
JĘZYKI
(21)
Nauczanie początkowe
(14)
JĘZYKOZNAWSTWO
(13)
Czytanie
(12)
Pisanie
(12)
B2 (poziom biegłości językowej)
(9)
English language
(9)
Pomoce dydaktyczne
(8)
NAUCZANIE
(7)
C1 (poziom biegłości językowej)
(6)
FCE (certyfikat językowy)
(6)
Metody nauczania
(6)
PRZYRODA
(6)
TESTY
(6)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(5)
Dzieci
(5)
EGZAMINY
(5)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(5)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(5)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ
(5)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(4)
Kultura
(4)
MATEMATYKA
(4)
Nauczyciele języka angielskiego
(4)
Tutoring
(4)
WIELKA BRYTANIA
(4)
Drama (pedagog.)
(3)
GRY JĘZYKOWE (pedagog.)
(3)
Gry edukacyjne
(3)
KOMPUTERY
(3)
LITERATURA ANGIELSKA
(3)
Language acquisition
(3)
MUZYKA
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
NAUCZYCIELE
(3)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(3)
PISANIE
(3)
RETORYKA
(3)
STANY ZJEDNOCZONE
(3)
Testy językowe
(3)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(2)
Dwujęzyczność
(2)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
JĘZYK POLSKI
(2)
Język specjalistyczny
(2)
Językoznawstwo
(2)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
Kształcenie
(2)
LEKSYKOLOGIA
(2)
LITERATURA
(2)
Language and languages
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauka czytania
(2)
PIOSENKA DZIECIĘCA ANGIELSKA
(2)
PRZEKŁADY
(2)
PSYCHOLOGIA
(2)
Reading (Elementary)
(2)
SOCJOLINGWISTYKA
(2)
Second language acquisition
(2)
Technologia
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
Analiza dyskursu
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Bilingualism
(1)
Blended learning
(1)
CPE (certyfikat językowy)
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Certyfikat językowy
(1)
Children
(1)
Chęć komunikowania się
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO z TRUDNOŚCIAMI w UCZENIU SIĘ
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
FILOLOGIA ANGIELSKA
(1)
FRAZEOLOGIA
(1)
Gramatyka
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
IDIOMY ANGIELSKIE
(1)
INTERNET
(1)
Idiomy
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Intercultural communication
(1)
Internet
(1)
JĘZYK
(1)
JĘZYK HISZPAŃSKI
(1)
Język
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Języka angielski
(1)
Języki angielski
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(57)
Podręcznik
(50)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(40)
KSIĄŻKI dla PRZEDSZKOLAKÓW
(38)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(36)
OPOWIADANIE DZIECIĘCE ANGIELSKIE
(27)
PODRĘCZNIKI SZKOLNE
(19)
Bajki i baśnie
(11)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(11)
PIOSENKA DZIECIĘCA ANGIELSKA
(8)
ĆWICZENIA i ZADANIA do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(8)
Monografia
(5)
ĆWICZENIA i ZADANIA
(3)
LITERATURA
(2)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Program edukacyjny
(2)
Słownik języka angielskiego
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
BAJKA i BAŚŃ
(1)
Film edukacyjny
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
OPOWIADANIE MŁODZIEŻOWE ANGIELSKIE
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PODRĘCZNIKI do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Problems, exercises
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Synteza
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Słownik angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(118)
Edukacja i pedagogika
(103)
Literaturoznawstwo
(11)
Kultura i sztuka
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
teaching
(455)
English language
(369)
ELT
(88)
writing
(87)
reading
(85)
EFL
(72)
pre-school education
(64)
primary school education
(61)
speaking
(61)
learning
(59)
grammar
(47)
listening
(47)
primary school
(43)
storytime
(42)
pupils
(41)
language
(36)
storytelling
(35)
study
(35)
foreign speakers
(34)
linguistics
(33)
English
(32)
study and teaching
(31)
teacher's book
(31)
second language acquisition
(27)
vocabulary
(27)
applied linguistics
(26)
ESL
(24)
SLA
(24)
children
(22)
song
(21)
education
(18)
language teaching
(18)
teaching approaches
(17)
intermediate level
(16)
learning strategies
(16)
teacher development
(16)
advanced level
(14)
methodology
(14)
teacher education
(14)
literacy
(13)
methods of teaching
(13)
language acquisition
(12)
language learning
(12)
resource book
(12)
rhetoric
(12)
teaching materials
(12)
young learners
(12)
cartoon
(11)
culture
(11)
elementary level
(11)
teacher
(11)
tests
(11)
FCE
(10)
education studies
(10)
pre-intermediate level
(10)
textbook
(10)
foreign language
(9)
lesson planning
(9)
story
(9)
drama
(8)
games
(8)
second language learning
(8)
B2
(7)
bilingualism
(7)
game
(7)
language skills
(7)
literature
(7)
reading comprehension
(7)
science
(7)
CAE
(6)
ability testing
(6)
communication
(6)
examination
(6)
exercises
(6)
handbook
(6)
language arts
(6)
photocopiable materials
(6)
reading skills
(6)
upper-intermediate level
(6)
workbook
(6)
CPE
(5)
Certificate of Proficiency
(5)
English grammar
(5)
Great Britain
(5)
classroom managment
(5)
discourse
(5)
efficiency linguistic
(5)
materials for teachers
(5)
play
(5)
pronunciation
(5)
research
(5)
second language
(5)
C1
(4)
C1 plus (poziom biegłości językowej)
(4)
United States
(4)
academic writing
(4)
basic level
(4)
classroom activities
(4)
conversation
(4)
język angielski
(4)
799 wyników Filtruj
Brak okładki
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
(Always Learning.)
Tyt. z etykiety na dysku.
Uzupełnienie kompletu stanowią książki o sygnaturach 16608 XXIV.14, 16610 XXIV.14, teacher's book o sygnaturze 16611 XXIV.14 i zestaw fleshcards o sygnaturze 16609 XXIV.14
Big English to siedmiopoziomowy, intensywny kurs dla dzieci w wieku 6-12 lat. Dzięki niezwykle kolorowej szacie graficznej, pełnej rysunków i fotografii kurs naturalnie wprowadza dzieci w świat języka wykorzystując do tego liczne zabawy, gry i piosenki. big English wykorzystuje naturalną ciekawość świata dzieci, wprowadzając w każdym rozdziale lekcje typu CLIL (Content and Language Integrated Learning), zawierające elementy międzyprzedmiotowe. Mocnym atutem Big English jest nacisk na samoocenę i ewaluację (Assessment for Learning) - nauczyciel pomaga uczniom dostrzec ich postępy i zaszczepia w nich poczucie sukcesu. Kurs wspomaga także rozwój umiejętności XXI wieku, takich jak bycie kreatywnym, myślenie krytyczne czy współpraca w grupie. Przeznaczony jest dla grup z większą liczbą godzin angielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.392.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 125-128.
Tapping into the existing resources and staff available within your school, The Revitalized Tutoring Center provides an effective strategy to improve instruction and student performance. This practical guide shares the blueprint, best practices, and resources necessary to create and implement a robust, embedded tutoring center. This dynamic peer tutoring model brings together teachers, peers, and community members in a support network that identifies students in need and facilitates individualized instruction. With a peer tutoring model in place, schools are better positioned to initiate and sustain a variety of initiatives such as PLCs, RTI, formative assessment, community partnerships, and service learning, while creating equitable access and opportunity for all. This book illustrates how instructional leaders can leverage existing resources in a sustainable and cost-effective way to implement a model that ultimately leads to cultural changes, innovation, and significant academic improvement.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17674.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce : Includes photocopiable Grammar, Communicative, and Vocabulary activities.
How will English File get your students talking? Advanced Plus is for higher-level students who want to push the boundaries of their English learning. Advanced Plus is a genuine step-up from the Advanced level, providing students with new, more challenging input with a focus on concepts such as finer shades of meaning, using language flexibly, more abstract and complex topics and an appreciation of humour.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22544.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
"Genre Connections" makes learning achievable, accessible, and incremental for all readers - including struggling readers. Tannyĺs lessons use everyday objects, works of art, music, and her much-loved anchor charts to help readers get acquainted with seven commonly taught genres and to discover what makes them unique. Her launching sequences gradually release responsibility for learning about text types, and they can be adapted for any genre. They help readers weave creative, sensory threads into a tapestry of understanding by taking them from a fun introductory object lesson to an immersive experience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14544.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(The Photocopiable Resource Series)
Do książki dołączony jest komplet 2 płyt: płyta CD i DVD o tej samej sygnaturze.
"Get on Stage!" is a photocopiable resource book with 21 sketches and plays for pung learnes and teens. The book is organised in 4 clear sections to meet all your drama needs: short humorous sketches, medium-length sketches, medium-length plays, teen dramas. The DVD contains videos of 3 sample plays, audio recordings of 11 plays, plus a film of co-author Matthew Devitt, a professional actor and director, rehearsing a play with a group of students. The introduction to the bok gives a clear rationale on why and how to use plays in ELT, plus a range of useful and practical tips and suggestions on how to stage a play. A variety of photocopiable sheets allow students to check comprehension and practise key language.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14546.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
E-book
Książka
W koszyku
Tytuł z ekranu tytułowego.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych.
Nauczanie języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej to publikacja skierowana do badaczy zainteresowanych tematyką wczesnoszkolnego i przedszkolnego nauczania języków obcych, nauczycieli języków obcych w przedszkolu i klasach młodszych, nauczycieli klas młodszych szkoły podstawowej oraz wychowania przedszkolnego, którzy chcą wprowadzać w procesie dydaktycznym elementy nauczania języka obcego, bądź osób predestynujących do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego w klasach młodszych szkoły podstawowej i przedszkolu oraz wszystkich tych, którym bliska jest tematyka wczesnego nauczania języka angielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Brak informacji o dostępności: sygn. E.161.XXIV.14 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reading / Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles. - Oxford : Macmillan, 2003. - 111 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
(Skills for First Certificate)
The Skills for First Certificate series provides thorough and comprehensive training in language and exam skills for students preparing for the Cambridge First Certificate in English exam. Each of the four components Writing, Reading, Listening and Speaking and Use of English has a Student's Book and a comprehensive and easy-to-use Teacher's Book. Key Features Exam know-how, providing easy-to-understand exam tips, hints and approaches Task-based exercises developing essential skills Grammar focus, providing training in aspects of grammar encountered Modern, attactive full-colour design 16 thematic units for each component
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18295.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18294.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reading : Teacher's Book / Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles. - Oxford : Macmillan, 2003. - 31 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
(Skills for First Certificate)
The Skills for First Certificate series provides thorough and comprehensive training in language and exam skills for students preparing for the Cambridge First Certificate in English exam. Each of the four components Writing, Reading, Listening and Speaking and Use of English has a Student's Book and a comprehensive and easy-to-use Teacher's Book. Key Features Exam know-how, providing easy-to-understand exam tips, hints and approaches Task-based exercises developing essential skills Grammar focus, providing training in aspects of grammar encountered Modern, attactive full-colour design 16 thematic units for each component
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18297.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18296.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Writing / Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles. - Oxford : Macmillan, 2003. - 112 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
(Skills for First Certificate)
The Skills for First Certificate series provides thorough and comprehensive training in language and exam skills for students preparing for the Cambridge First Certificate in English exam. Each of the four components Writing, Reading, Listening and Speaking and Use of English has a Student's Book and a comprehensive and easy-to-use Teacher's Book. Key Features Exam know-how, providing easy-to-understand exam tips, hints and approaches Task-based exercises developing essential skills Grammar focus, providing training in aspects of grammar encountered Modern, attactive full-colour design 16 thematic units for each component
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18299.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18298.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The book is designed to develop the listening and speaking skills of students studying at an advanced level of English, especially those preparing for CPE. As well as giving detailed guidance for each task in the exam, the book includes a wealth of listening material to prepare students for Paper 4 and Paper 5.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 515.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Progress to Proficiency : student's book / Leo Jones. - Second edition. - Cambridge : Cambridge University Press, 1998. - 314 stron : ilustracje ; 25 cm + Cassette 1, 2, 3
This examination coursebook provides systematic and enjoyable preparation for all five papers of the Cambridge Certificate of Proficiency in English examination. It is motivating and fully up-to-date, incorporating recent changes to the Proficiency examination. Progress to Proficiency New Edition is a radical revision of the original, based on feedback from users around the world. Progress to Proficiency New Edition provides: completely new sections dealing with grammar review and advanced grammar vocabulary development varied input and exercises on difficult' areas such as idioms and phrasal verbs exam-style practice and annotated exercises informative exam tips a wealth of varied reading passages accompanied by a wide range of tasks to develop reading skills and appreciation systematic training in writing skills thorough preparation for the listening paper with many revised and new recordings, including authentic interviews opportunities for discussion and new sections devoted to the examination interview a comprehensive index The Teacher's Book contains teaching notes, background information, answer keys, transcripts of the recordings and ideas for further discussion."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resourceful Teacher Series)
Bibliografia na stronach 130-131.
MIND THE APP! 2.0 is an exciting and innovative resource book which introduces teachers and their students to some of the most useful and interesting web applications for language teaching and learning. MIND THE APP! 2.0 is an exciting and innovative resource book which introduces teachers and their students to some of the most useful and interesting web applications and smartphone functions for language teaching and learning. MIND THE APP! 2.0 covers a wide variety of applications such as Wordle, Animoto, TodaysMeet, Voicethread and Prezi, all of which are presented in clearly explained step-by-step sequences using screenshots. Each application includes a variety of activities to stimulate students' interest and to help them understand how the applications work and how best they can be used.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21354.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rev. ed. of: Sound Effects. Eau Claire, Wis : Thinking Publications, c1999.
Includes bibliographical references (p. 151-152).
This activity book seeks to help students develop a greater awareness of the relationships among phonology, morphology, syntax, semantics, and pragmatics. Primarily for classroom teachers of students grades 3 through 8, this book features activities, jokes, and riddles to increase students' metaphonological and phonological awareness, as well as enhance their thinking skills and mental associations. "Sound Effects: Activities for Developing Phonological Awareness" is a research based activity book used to increase metaphonological and phonological awareness for students. Its goal is to improve students' comprehension, strengthen understanding, and enhance divergent skills and vocabulary. This book is targeted for classroom teachers of students from grades 3 through 12, but is most appropriate for upper elementary through middle school grades. With clearly written objectives and instructions, it is a great resource for special education teachers, general education teachers, and speech pathologists. "Sound Effects" aims to enhance students' thinking skills and mental associations through demonstrating the relationships among phonology, syntax, semantics, and pragmatics. The activities, jokes, and riddles that are featured throughout the book help enhance skills that are needed to manipulate and demonstrate understanding of the sound system of the English language. It can be used with the entire group or in one-on-one sessions. Activities can be done in any order and educators are provided with answer keys. It is appropriate to use with ELLS, students with learning disabilities, struggling readers, and typical students.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15909.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
"Genre Study..." is a comprehensive professional book that focuses on genre study trough inquiry-based learning with an emphasis on improving reading comprehension and supporting the craft of writing. The authors concentrate on three broad instructional contexts for developing student's genre expertise through authentic reading and writing: Interactive Read-Aloud, Reader's Workshop, and Writer's Workshop. Students learn how to develop genre understandings through a process of immersing themselves in mentor texts, and, with teacher guidance, analyzing and experiencing the foundational characterisitcs that help them to understand and define the genre.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14545.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Macmillan Books for Teachers)
Indeks.
Book provides a wealth of resources to help teachers integrate the digital board into their classrooms. It provides practical ideas for using regular programs and software, for teachers new to this area, as well as suggestions on how to create specifically tailored resources for teachers with greater levels of expertise. the clear organisation means that activities are categorised according to skills focus, making them easy to locate. Also contains suggestions for project work, 'learning to learn' activities and 'the connected classroom'.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17958.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 58-60 i bibliografie przy rozdziałach.
Nauczanie czytania w języku polskim i angielskim w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej to opracowanie o charakterze metodycznym, którego celem jest wskazanie efektywnych sposobów nauczania czytania poprzez analizę modeli, metod i umiejętności warunkujących naukę czytania. Celem opracowania czyni sie również dostarczenie wiedzy na temat podejść dydaktycznych w nauczaniu czytania w obu językach, polskim i angielskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18557.XXIV.14.2 [Magazyn 1], P.18558.XXIV.14.2 [Magazyn 1], P.18559.XXIV.14.2 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21890.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21889.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
CD-ROM contains "45 short texts for teaching, CCSS tutorials, student handouts, and teacher resources!"--Back cover.
Includes bibliographical references (pages 268-271).
Uzupełnieniem kompletu jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Give students the tools they need to tackle complex texts with these research-based, classroom-tested lessons from master teacher Laura Robb. The three-part system-teacher modeling, guided practice, independent practice-scaffolds students as they learn how to preview a text to build background knowledge; use a concept map to expand vocabulary; identify key details and make logical inferences; determine main ideas and themes; analyze characters, events, and ideas; interpret language; analyze text structure, and more! Includes 46 short texts for modeling and practice, along with text-specific discussion questions, multiple-choice assessments, writing tasks, student response sheets, assessment tools, and if-then scaffolding charts to help teachers support struggling and reluctant learners. The rigorous instruction leads to solid text-based comprehension of literary and informational text. A must have for meeting the CCSS! 272 pages + CD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15920.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This workbook provides exercises to help teach and build English vocabulary relevant to the hotel, tourism and catering industries. It has been written both for students studying towards professional exams and for those who want to improve their specialist communication skills. The material covers general and topic-specific vocabulary, as well as grammar and use of English, comprehension, pronunciation and spelling. Together with the companion Dictionary of Leisure, Travel and Tourism, this workbook provides a complete package to help students improve their specialist English.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1405.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1404.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition ; 82)
Includes bibliographical references and index.
In view of recent debates on the global spread of English and its international lingua franca role, what pronunciation models are appropriate for millions of EFL learners? Which aspects of English phonetics should be taught to foreign students and which can be neglected with little loss to successful communication? How can English pronunciation be taught in an interesting and effective way which is both learner- and teacher-friendly, in accordance with the latest scholarly and technological achievements? This research-based book addresses these and many other fundamental issues that are currently at the centre of pronunciation teaching. It offers a wealth of new theoretical ideas and practical solutions to various phonodidactic problems that arise in EFL contexts, approaching pronunciation instruction from global and local perspectives and supporting its theoretical claims with extensive empirical evidence. It will be of interest to EFL teachers and teacher trainers, pronunciation specialists and students of applied linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15688.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and indexes.
An acclaimed reference that fills a significant gap in the literature, this volume examines the linkages between spoken and written language development, both typical and atypical. Leading authorities address the impact of specific language-related processes on K-12 literacy learning, with attention to cognitive, neurobiological, sociocultural, and instructional issues. Approaches to achieving optimal learning outcomes with diverse students are reviewed. The volume presents research-based practices for assessing student needs and providing effective instruction in all aspects of literacy: word recognition, reading comprehension, writing, and spelling.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15917.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej