Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(16)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(24)
Autor
Nation I.S.P
(3)
Thornbury Scott
(3)
Allen Virginia French
(2)
Gairns Ruth
(2)
Lewis Michael
(2)
Redman Stuart
(2)
Ur Penny
(2)
Brown Cheryl (1945- )
(1)
Carter Ronald (1947- )
(1)
Hancock Paul (1937-1998)
(1)
Harley Birgit
(1)
Hatch Evelyn
(1)
Hiebert Elfrieda H
(1)
Kamil Michael L
(1)
McCarthy Michael (1947- )
(1)
Morgan John (1944- )
(1)
Nation Paul
(1)
Read John
(1)
Rinvolucri Mario (1940- )
(1)
Schmitt Norbert
(1)
Slattery Mary
(1)
Taylor Linda
(1)
Webb Stuart Alexander
(1)
Woodward Julie
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(20)
nieznany (us)
(4)
Anglia
(1)
Kiribati
(1)
Język
polski
(25)
angielski
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(25)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Język angielski
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Słownictwo
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
vocabulary
(21)
teaching
(14)
ELT
(8)
English language
(4)
EFL
(3)
lexicon
(3)
teaching vocabulary
(3)
applied linguistics
(2)
language learning
(2)
linguistics
(2)
technique
(2)
ESL
(1)
SLA
(1)
acquisition
(1)
bilingualism
(1)
children
(1)
classroom activity
(1)
education studies
(1)
elementary level
(1)
error
(1)
foreign speakers
(1)
grammar
(1)
intermediate level
(1)
language teaching
(1)
learning
(1)
lesson plan
(1)
lexical approach
(1)
materials for teachers
(1)
methodology
(1)
mistake
(1)
pedagogy
(1)
photocopiable materials
(1)
pre-intermediate level
(1)
psycholinguistics
(1)
resource book
(1)
semantics
(1)
study and teaching
(1)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
This text focuses on the exploration of semantic and lexical theory and its application to language teaching and language learning Learning the vocabulary of a new language requires learning its semantic and lexical systems. The focus of the paperback edition is the exploration of semantic and lexical theory and its application to language teaching and language learning. Following the format of its companion volume, Discourse and Language Education, winner of the Modern Language Association's Kenneth W. Mildenberger Prize, each chapter contains a wide variety of hands-on practice activities as well as suggestions for application and research.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3640.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
IMPLEMENTING THE LEXICAL APPROACH describes how the lexical approach works in the classroom. This book will stimulate educators to think about what one does at all levels. The book develops the theoretical position set out in Michael Lewis' highly acclaimed THE LEXICAL APPROACH.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3626.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: ELT teaching vocabulary
This volume contains papers by a number of teachers and theoreticians interested in the practical classroom implications of incorporating collocation into everyday classroom teaching. The book is designed to: provide a perspective on collocation; provide practical ways of introducing the idea to students; give examples of good classroom practice; describe teachers' experiences; give examples of good practice from teachers' own experience; show practical classroom activities; and help students get the most out of their vocabulary notebooks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3639.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Vocabulary / John Morgan, Mario Rinvolucri. - Wyd. 2. - Oxford : Oxford University Press, 2004. - XV, 168 s. : rys. ; 25 cm.
(Resource Books For Teachers)
118 classroom activities. Four new sections including new developments such as collocations, the mother tongue, and lexis as a system. Favourites from the original edition have been updated with new texts and examples. The companion website (www.oup.com/elt/teacher/rbt) provides regular updates to the information and ideas in the book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3496.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Learning Vocabulary in Another Language / I.S.P. Nation. - 10th printing. - Cambridge, New York : Cambridge University Press, 2008. - XIV, 477 s. ; 23 cm.
(Cambridge Applied Linguistics / ed. Michael H. Long, Jack C. Richards)
Index s. 464-477
"Learning Vocabulary in Another Language" provides a detailed survey of research and theory on the teaching and learning of vocabulary with the aim of providing pedagogical suggestions for both teachers and learners. It contains descriptions of numerous vocabulary learning strategies which are justified and supported by reference to experimental research, case studies, and teaching experience. It also describes what vocabulary learners need to know to be effective language users. Learning Vocabulary in Another Language shows that by taking a systematic approach to vocabulary learning, teachers can make the best use of class time and help learners get the best return for their learning effort. It will quickly establish itself as the point of reference for future vocabulary work.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7913.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9207.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching and Learning Vocabulary / I.S.P. Nation. - Boston : Heinle & Heinle Publishers, cop. 1990. - XI, 275 s. : il. ; 24 cm.
TEACHING & LEARNING VOCABULARY examines the underlying principles of vocabulary acquisition, including the most effective teaching and learning techniques currently available, and presents a unified approach to vocabulary teaching and learning. The author draws on a hundred years of research, experimentation, and classroom experience and provides relevant applications to the teaching of listening, speaking, reading, and writing.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6806 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6805.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A], P.6804.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7619.XXIV.14.6 [Czytelnia A], 7618.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching Vocabulary : strategies and techniques / I.S.P. Nation. - Boston : Heinle, cop. 2008. - XIII, 222 s. ; 23 cm.
Teaching Vocabulary: Strategies and Techniques thoroughly examines over 60 teaching techniques and suggests clear, research-based principles for vocabulary training. This unified approach represents vocabulary instruction through listening, speaking, reading, and writing development.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10187.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Assessing vocabulary / John Read. - Cambridge : Cambridge University Press, 2000. - XIV, 279 s. ; 23 cm.
(The Cambridge Language Assessment Series)
Autor
Forma i typ
This volume presents a framework that expands the traditional concept of a vocabulary test to cover a range of procedures for assessing the vocabulary knowledge of second language learners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3480.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
This volume examines the area of second language vocabulary studies from three broad perspectives: description, acquisition and pedagogical context. The book's fifteen chapters are grouped together to achieve a balance between descriptions of what vocabulary is and how it behaves, how the mind learns new vocabulary and then uses it when it is learned, and pedagogical issues of teaching and testing L2 vocabulary. Some of the specific topics addressed in these three general areas include: - word frequency and vocabulary size, multi-word units, variation between spoken and written language; - models of lexical acquisition, first language influences on second language vocabulary acquisition, vocabulary learning strategies; - vocabulary and the syllabus, trends in teaching and testing vocabulary, lexical reference sources.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3641.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Vocabulary Activities / Mary Slattery. - Oxford : Oxford University Press, 2004. - 72 s. : rys. ; 27 cm.
(Oxford Basics for Children)
A selection of activities for vocabulary work with children from 4 to 12 years of age. Each unit gives clear and accessible details of how to prepare, organize, and teach a lesson including examples of teacher language in the classroom. Taking into account the most effective ways in which children learn, the activities are designed to encourage the recall and recycling of vocabulary.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3905.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3904.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching and Learning Vocabulary / Linda Taylor. - New York [et al.] : Prentice Hall, 1990. - XII, 93 s. : ryc., tab. ; 23 cm.
(Language Teaching Methodology Series)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3186.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
How to Teach Vocabulary / Scott Thornbury. - Harlow : Longman, 2005. - 185 s. : rys. ; 25 cm.
(How to)
Finally...an introduction to teaching vocabulary that s both accessible and content-rich. Here you ll find details on the characteristics of words, how they are learned and memorized, and the best ways to teach them. Complex issues are presented in the context of the real-life challenges of today s classrooms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5171 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
How to Teach Vocabulary / Scott Thornbury. - Ed. 5. - Harlow : Longman, 2007. - 185 s. : rys. ; 25 cm.
(How to)
Looks in detail at the theory of words and at how students learn new vocabulary. Offers practical advice on how to help students build vocabulary in new and effective ways and how to test students’ word knowledge. Major developments, such as language corpora and lexical approaches, are clearly explained and related to your needs as a teacher. The Task File develops a teacher's skill in identifying parts of speech including lexical fields, word families, etc. to build more confidence in teaching and explaining words and their use.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5173 [Magazyn 1], P.5172 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
How to Teach Vocabulary / Scott Thornbury. - Harlow : Longman, 2002. - 185 s. : rys. ; 25 cm.
(How to)
Finally...an introduction to teaching vocabulary that's both accessible and content-rich. Here you ll find details on the characteristics of words, how they are learned and memorized, and the best ways to teach them. Complex issues are presented in the context of the real-life challenges of today's classrooms.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3002 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1594.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1593.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Teaching Publications Series)
Lewis challenges the orthodox methods of teaching lexis, emphasising the need for learners to understand and utilise vocabulary in lexical chunks, as opposed to discrete words translated - usually inadequately - from L1 to L2. The approach requires a slight change in teaching methods to produce a major shift in the quality of language acquisition.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6903 [Magazyn 1], P.6904 [Magazyn 1], P.6905 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7688.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7687.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Instant Lessons 3 : Advanced. - Harlow : Penguin English, 2001. - 139 s. : il. ; 30 cm.
(Penguin English Photocopiables)
*10 self-contained lessons on each language area -- reading, writing, grammar and vocabulary *Each lesson is designed to last around 55 minutes *Suitable for Advanced level students *Detailed teacher's notes with clear guidance on preparation, timing etc. *Practical layout with teacher's notes next to photocopiable pages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3979.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Vocabulary : applied linguistics perspective / Ronald Carter. - London ; New York : Routledge, 1994. - XIV, 249 s. : ryc. ; 22 cm.
(Linguistics)
This book has considerable merits ...eminently readable ...coheres as a whole remarkably well ...an extremely wide range of research and literature is covered ...recommended' - EFL Gazette Until recently, vocabulary has been relatively neglected as an area of language study. This book provides the necessary basis for further study of modern English vocabulary, with particular reference to linguistic descriptive frameworks and to educational contexts. A detailed and wide-ranging bibliography covers many aspects of lexis and modern English language studies. Part 1 : offers an introductory account of linguistic approaches to the analysis of the modern lexicon in English Part 2 : reviews recent work on vocabulary in relation to literary stylistics, lexicography and vocabulary learning and teaching Part 3 : details two case studies.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3187.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(The Best of Language Learning / ed. Alister H. Cumming)
The nine major empirical studies of "Lexical Issues in Language Learning" address key issues in the development and use of vocabulary by child bilinguals and older second language learners. The thematic focus in this collection of Language Learning articles is on the assessment of lexical development in bilinguals at different points in the lifespan; the psycholinguistic factors that determine the learnability of second language lexis; and the conditions on communication tasks that promote the learning and retention of second language vocabulary or lead to different strategies for handling lexical problems. The introductory chapter presents an overview of current trends in lexical research in second language learning, and assesses the contribution of each of the nine studies to knowledge in the field. The chapters are organized in three sections in accordance with the main themes of the volume. The preface to each individual article contains a brief update assessing the contribution of the research in question to the current knowledge about second language lexical acquisition. The studies address learning in diverse situations internationally, utitlize innovative research methods conducted with the highest levels of expertise, and concern acquisition in various languages: Chinese, English, French, German, and Spanish. The volume is not only a valuable reference tool for researchers and scholars active in this field, but also form excellent course material for use in graduate seminars on the subject.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10018.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
How Vocabulary Is Learned presents the major issues that relate to the teaching and learning of vocabulary. Written by leading voices in the field of second language acquisition, the book evaluates a wide range of practical activities designed to help boost students' vocabulary learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 20498.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Classroom Photocopiable Timesavers)
Vocabulary acquisition \- increasing the number of words a student knows- will be a key objective for any language course. Titles covering the field of vocabulary acquisition will always be a natural list area for supplementary resource publishing- and will always be amongst the best selling part of the list.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9053 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9052.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10637.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej