Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(1601)
Rejestracje audio i wideo
(249)
Publikacje dydaktyczne
(35)
Audiobooki
(34)
Programy komputerowe
(27)
E-booki
(10)
IBUK Libra
(8)
Rejestracje d┼║wi─Ökowe i wideo
(8)
Filmy i seriale
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Komiksy i ksi─ů┼╝ki obrazkowe
(5)
Muzyka
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje informacyjne
(1)
Status
only on-site
(1435)
available
(894)
unavailable
(46)
unknown
(35)
Branch
Magazyny
(398)
Wypo┼╝yczalnie
(546)
Czytelnie
(1466)
Author
Evans Virginia
(156)
Dooley Jenny
(108)
Cruz Christopher sol
(35)
Herrera Mario
(35)
Oxenden Clive
(32)
Latham-Koenig Christina
(30)
Mitchell H.Q
(25)
Harrison Mark (1955- )
(20)
Scott Sally
(19)
Kenny Nick
(18)
Jones Leo (1943- )
(17)
Taylore-Knowles Steve
(17)
Abbs Brian (1935- )
(16)
Freebairn Ingrid
(16)
McCarthy Michael (1947- )
(16)
Milton James
(16)
Scott-Barrett Fiona
(16)
Mourão Sandie
(15)
O'Connell Sue
(15)
Edwards Lynda
(14)
Mann Malcolm
(14)
Newbrook Jacky
(14)
Stanton Alan
(14)
Fowler W.S
(13)
O'Dell Felicity (1947- )
(13)
Stephens Mary
(13)
Zemach Dorothy E
(13)
Evans Virginia (1945- )
(12)
Gude Kathy
(12)
Obee Bob
(12)
Sikorzyńska Anna
(12)
Bower Steven
(11)
Hashemi Louise
(11)
Holt Ron
(11)
May Peter
(11)
O'Connor J. D
(11)
Simmons Naomi
(11)
Wilson Chris
(11)
Acklam Richard (1960- )
(10)
Bell Huw
(10)
Elsworth Stephen
(10)
Herrera-Salazar Mario
(10)
Morris Susan
(10)
Neville Peter
(10)
Seligson Paul
(10)
Thornbury Scott
(10)
Ur Penny
(10)
Villarroel Magaly
(10)
Zanatta Theresa
(10)
Broadhead Annie
(9)
Burgess Sally
(9)
Ellis Rod
(9)
Emmerson Paul
(9)
Gil Vierma Mariela
(9)
Rabley Stephen
(9)
Baker Ann (1939- )
(8)
Brazil David
(8)
Ellis Gail
(8)
Fletcher Clare
(8)
Graham Carolyn
(8)
Gray Elizabeth
(8)
Hudson Jane (j─Özyk angielski)
(8)
Lloyd Charles
(8)
Medwell Claire
(8)
Musiol Mady
(8)
Richards Jack C. (1943- )
(8)
Soars John
(8)
Soars Liz
(8)
Spratt Mary
(8)
Vince Michael
(8)
Wilson Judith
(8)
Wright Andrew
(8)
Ashworth Julie
(7)
Bogucka Mariola
(7)
Bradford Barbara (1944- )
(7)
Clark John
(7)
Doff Adrian
(7)
Fried-Booth Diana L
(7)
Gerngross G├╝nter
(7)
Harmer Jeremy (1947- )
(7)
Harris Michael
(7)
Mower David
(7)
Norris Roy
(7)
Puchta Herbert
(7)
Roach Peter (1943- )
(7)
Steinbrich Piotr
(7)
Bowler Bill
(6)
Capel Annette
(6)
Chamot Anna Uhl
(6)
Cunningham Sarah
(6)
D├Ârnyei Zolt├ín
(6)
Escott John
(6)
Gallego Pablo
(6)
Gibson Carolyn
(6)
Hewings Martin
(6)
Lowy Anna
(6)
Mortimer Colin
(6)
Sharp Wendy
(6)
Thomas Barbara
(6)
Trappe Tonya
(6)
Year
2020 - 2021
(6)
2010 - 2019
(596)
2000 - 2009
(796)
1990 - 1999
(401)
1980 - 1989
(66)
1970 - 1979
(7)
1950 - 1959
(1)
200 - 209
(2)
Time Period of Creation
2001-
(181)
1989-2000
(8)
1945-1989
(4)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(1274)
United Kingdom
(347)
Kiribati
(117)
England
(27)
United States
(21)
unknown (us)
(20)
New York (State)
(18)
California
(6)
Maryland
(2)
Canada
(2)
Australia
(1)
unknown (cdn)
(1)
China (Republic : 1949- )
(1)
unknown (f)
(1)
Germany
(1)
Hungary
(1)
India
(1)
Italy
(1)
Massachusetts
(1)
Missouri
(1)
New Hampshire
(1)
New Jersey
(1)
Singapore
(1)
Virginia
(1)
Language
Polish
(1309)
English
(558)
Audience Group
Poziom zaawansowany
(48)
Poziom ┼Ťredniozaawansowany
(37)
Poziom wy┼╝szy ┼Ťredniozaawansowany
(30)
B2 poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej
(29)
C1 poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej
(29)
C2 poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej
(22)
Poziom podstawowy
(15)
B1 poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej
(13)
Poziom ni┼╝szy ┼Ťredniozaawansowany
(12)
Szkoły wyższe
(12)
Dzieci
(11)
Nauczanie pocz─ůtkowe
(11)
Przedszkola
(11)
Poziom profesjonalny
(8)
C1 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej)
(4)
B1 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej)
(3)
B2 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej)
(3)
A1 poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej
(2)
Piel─Ögniarki i piel─Ögniarze
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szko┼éy ┼Ťrednie
(2)
A2 poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej
(1)
C2 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej)
(1)
Doro┼Ťli
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Informatycy
(1)
J─Özykoznawcy
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele j─Özyka angielskiego
(1)
Poziom ┼Ťrednio zaawansowany
(1)
Subject
J─śZYK ANGIELSKI
(1511)
J─Özyk angielski
(332)
Nauczanie
(75)
EGZAMINY
(54)
Nauczanie j─Özyk├│w obcych
(54)
FCE
(36)
CZYTANIE
(27)
J─śZYKOZNAWSTWO
(25)
Gramatyka
(21)
J─śZYKI
(21)
Egzaminy
(20)
CAE
(19)
J─Özyk specjalistyczny
(15)
Nauki ekonomiczne
(14)
C2 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej)
(13)
Nauczanie pocz─ůtkowe
(13)
PODR─śCZNIKI
(13)
B2 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej)
(12)
English language
(12)
Czytanie
(11)
J─Özyk angielski (przedmiot szkolny)
(11)
POWIE┼Ü─ć AMERYKA┼âSKA
(11)
Pisanie
(11)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(11)
Terminologia
(11)
C1 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej)
(9)
NAUCZANIE
(8)
POWIE┼Ü─ć ANGIELSKA
(8)
Pomoce dydaktyczne
(7)
Testy j─Özykowe
(7)
DWUJ─śZYCZNO┼Ü─ć
(6)
Nauczyciele j─Özyka angielskiego
(6)
PRZYRODA
(6)
Prawo
(6)
TESTY
(6)
CPE (certifkat j─Özykowy)
(5)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(5)
Dzieci
(5)
FCE (certyfikat j─Özykowy)
(5)
J─śZYK POLSKI
(5)
J─Özyk polski
(5)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(5)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ
(5)
NAUKI EKONOMICZNE
(5)
Piel─Ögniarstwo
(5)
Słownictwo
(5)
Biznes
(4)
CAE (certyfikat j─Özykowy)
(4)
Fizjoterapia
(4)
MATEMATYKA
(4)
Medycyna
(4)
Metody nauczania
(4)
NAUCZYCIELE J─śZYKA ANGIELSKIEGO
(4)
PIEL─śGNIARSTWO
(4)
SOCJOLINGWISTYKA
(4)
STANY ZJEDNOCZONE
(4)
Sprawno┼Ť─ç j─Özykowa
(4)
Słuchanie
(4)
Tutoring
(4)
WIELKA BRYTANIA
(4)
Zadania i ─çwiczenia
(4)
─ćWICZENIA I ZADANIA DLA SZK├ô┼ü WY┼╗SZYCH
(4)
─ćWICZENIA i ZADANIA
(4)
CPE (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej)
(3)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(3)
Drama (pedagog.)
(3)
GRY J─śZYKOWE (pedagog.)
(3)
J─Özyk prawny
(3)
J─Özyk ┼Ťrodowiskowy
(3)
J─Özykoznawstwo
(3)
KOMPUTERY
(3)
Kultura
(3)
LITERATURA ANGIELSKA
(3)
Language acquisition
(3)
Logistyka
(3)
MUZYKA
(3)
NAUCZYCIELE
(3)
PIOSENKA DZIECI─śCA ANGIELSKA
(3)
PISANIE
(3)
PRZEKŁADY ANGIELSKIE
(3)
RETORYKA
(3)
TEATR DZIECI─śCY i M┼üODZIE┼╗OWY
(3)
TOEIC (certyfikat j─Özykowy)
(3)
TURYSTYKA
(3)
Technologia
(3)
Turystyka
(3)
ZDROWIE PUBLICZNE
(3)
Analiza dyskursu
(2)
BO┼╗E NARODZENIE
(2)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
Dwuj─Özyczno┼Ť─ç
(2)
Dzia┼éalno┼Ť─ç gospodarcza
(2)
EDUKACJA MI─śDZYKULTUROWA
(2)
Egzamin praktyczny
(2)
Fonetyka
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Historia
(2)
INTERPUNKCJA ANGIELSKA
(2)
Idiomy angielskie
(2)
Subject: time
2001-
(21)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(1)
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Wielka Brytania
(1)
Genre/Form
Podr─Öcznik
(147)
PODR─śCZNIKI
(137)
DOKUMENTY D┼╣WI─śKOWE
(61)
PODR─śCZNIKI SZKOLNE
(42)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(40)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(39)
KSIĄŻKI dla PRZEDSZKOLAKÓW
(39)
OPOWIADANIE DZIECI─śCE ANGIELSKIE
(27)
Program edukacyjny
(16)
─ćWICZENIA i ZADANIA
(14)
Bajki i ba┼Ťnie
(11)
Podr─Öczniki
(10)
PIOSENKA DZIECI─śCA ANGIELSKA
(8)
─ćWICZENIA i ZADANIA do NAUCZANIA POCZ─äTKOWEGO
(8)
Monografia
(6)
Korespondencja handlowa
(5)
Materiały pomocnicze
(5)
Słownik
(5)
─ćWICZENIA i ZADANIA dla SZK├ô┼ü PODSTAWOWYCH
(5)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(3)
Słownik terminologiczny
(3)
Tablice i wzory
(3)
─ćwiczenia i zadania
(3)
Dokumenty d┼║wi─Ökowe
(2)
LITERATURA
(2)
LITERATURA DZIECI─śCA
(2)
LITERATURA DZIECI─śCA ANGIELSKA
(2)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(2)
POWIE┼Ü─ć AMERYKA┼âSKA
(2)
POWIE┼Ü─ć ANGIELSKA
(2)
Poradnik
(2)
Słownik angielski
(2)
Słownik języka angielskiego
(2)
UTWORY SCENICZNE dla DZIECI
(2)
BAJKA i BAŚŃ
(1)
ENCYKLOPEDIE ANGIELSKIE
(1)
Encyklopedia
(1)
Film edukacyjny
(1)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
Listy angielskie
(1)
Literatura młodzieżowa angielska
(1)
OPOWIADANIE MŁODZIEŻOWE ANGIELSKIE
(1)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PODR─śCZNIKI do NAUCZANIA POCZ─äTKOWEGO
(1)
Poradniki
(1)
Problems, exercises
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Rejestracja d┼║wi─Ökowa
(1)
SCENARIUSZE ZAJ─ś─ć
(1)
SCENARIUSZE ZAJ─ś─ć do NAUCZANIA POCZ─äTKOWEGO
(1)
SPRAWDZIANY I TESTY
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Słownik polsko-angielski
(1)
─ćWICZENIA i ZADANIA dla SZK├ô┼ü PONADGIMNAZJALNYCH
(1)
Domain
J─Özykoznawstwo
(245)
Edukacja i pedagogika
(100)
Literaturoznawstwo
(13)
Medycyna i zdrowie
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwo┼Ťci
(6)
Zarz─ůdzanie i marketing
(5)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Podr├│┼╝e i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rolnictwo i le┼Ťnictwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
1875 results Filter
Book
In basket
Aimed at students who want to make the most of their study abroad experience, this flexible and user-friendly guide helps students identify and use a wide variety of language- and culture-learning strategies. The guide begins with three inventories designed to help students be more aware of how they currently learn language and culture. The following sections provide students with tools and creative activities they can use to enhance their favored learning strategies and try out unfamiliar ones. Students can use this guide as they prepare for study abroad, during their experience, and once they return to maximize their experience.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14812.XXIV.14 [Wypo┼╝yczalnia A] (1 egz.)
Czytelnia A
Brak informacji o dost─Öpno┼Ťci: sygn. 15593.XXIV.14
Book
CD
In basket
CD-ROM contains "45 short texts for teaching, CCSS tutorials, student handouts, and teacher resources!"--Back cover.
Includes bibliographical references (pages 268-271).
Uzupełnieniem kompletu jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Give students the tools they need to tackle complex texts with these research-based, classroom-tested lessons from master teacher Laura Robb. The three-part system-teacher modeling, guided practice, independent practice-scaffolds students as they learn how to preview a text to build background knowledge; use a concept map to expand vocabulary; identify key details and make logical inferences; determine main ideas and themes; analyze characters, events, and ideas; interpret language; analyze text structure, and more! Includes 46 short texts for modeling and practice, along with text-specific discussion questions, multiple-choice assessments, writing tasks, student response sheets, assessment tools, and if-then scaffolding charts to help teachers support struggling and reluctant learners. The rigorous instruction leads to solid text-based comprehension of literary and informational text. A must have for meeting the CCSS! 272 pages + CD.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15920.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 186-202.
The book has been inspired by the need to investigate the process of reading comprehension in native and additional languages, as well as the changes in word recognition as developed by primary Polish learners of English when exposed to a good quality balanced reading instruction. The recommendations for early reading instruction offered by the current English language methodology guidelines in Poland for grades 1-3 do not refer clearly to an approach which is constructed on a balanced combination of code-and meaning-based instruction [from introduction].
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18096 [Magazyn 1], P.18095 [Magazyn 1], P.18094 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19838.XXIV.14.2 [Wypo┼╝yczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19837.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 135-141.
The main goal of this thesis is to analyse the linguistic picture of popular culture in the written works by the most prominent representative of pop art Andy Warhol. The reconstruction of the linguistic picture of the world of Warhol's written works has as a basis the metaphor POP IS RELIGION. The associations of Warhol's vision of the world with the folk picture of the world, magic and the Byzantine Iconostasis are of special interest for this research.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17766.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Includes index.
Young children's knowledge of letter names and sounds is the best predictor of their reading and spelling progress in school-but studies show that many children still struggle with alphabet knowledge at the end of first grade. Now there's a fun and affordable way to answer the call for effective alphabet instruction, without changing your whole curriculum or investing in expensive teaching materials and training. Developed by renowned reading expert Marilyn Jager Adams, this playful, highly engaging curriculum supplement is a must for teachers of preschool through kindergarten, as well as primary grade teachers of students who still need help with alphabetic basics. You'll get 56 activity-based lessons that help children recognize and write each letter in both upper- and lowercase forms and know the primary sound each letter represents.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15911.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 311-320) and index.
Elementary teachers of reading have one essential goal-to prepare diverse children to be independent, strategic readers in real life. This innovative text helps preservice and inservice teachers achieve this goal by providing knowledge and research-based strategies for teaching phonemic awareness, phonics, fluency, vocabulary, all aspects of comprehension, and writing in response to literature. Special features include sample lessons and photographs of literacy-rich classrooms. Uniquely interactive, the text is complete with pencil-and-paper exercises and reproducibles that facilitate learning, making it ideal for course use. Readers are invited to respond to reflection questions, design lessons, and start constructing a professional teaching portfolio.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15607.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
An intercultural approach to English language teaching / John Corbett. - Clevedon, England ; Buffalo, NY : Multilingual Matters, c2003. - X, 229 p. : ill. ; 21 cm.
(Languages for intercultural communication and education ; 7)
Includes bibliographical references (p. 213-224) and index.
Intercultural language education has redefined the modern languages agenda in Europe and North America. Now intercultural learning is also beginning to impact on English Language Teaching. This accessible book introduces teachers of EFL to intercultural language education by describing its history and theoretical principles, and by giving examples of classroom tasks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15921.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 237-247) and index.
Providing practical guidance and resources, this book helps teachers harness the power of children's literature for developing ELLs' literacy skills and language proficiency. The authors show how carefully selected fiction, nonfiction, and poetry can support students' learning across the curriculum. Criteria and guiding questions are presented for matching books and readers based on text features, literacy and language proficiency, and student background knowledge and interests. Interspersed throughout are essays and poems by well-known children's authors that connect in a personal way with the themes explored in the chapters
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15592.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Includes bibliographical references and index.
In this indispensable work, prominent authorities review the latest research on all aspects of ELL instruction (K-12) and identify what works for today's students and schools. Provided are best-practice guidelines for targeting reading, writing, oral language, vocabulary, content-domain literacies, and other core skill areas; assessing culturally and linguistically diverse students; and building strong school-home-community partnerships. Chapters include clear-cut recommendations for teaching adolescent ELLs and those with learning disabilities. The comprehensive scope, explicit linkages from research to practice, and guidance for becoming a culturally informed, reflective practitioner make the book an ideal course text.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15579.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Audiobook
CD
In basket
Welcome! : English for the travel and tourism industry / Leo Jones. - 2nd ed. - Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 2005. - CD 1 Lessons 1-27 (74 min.), CD 2 Lessons 28-50 (69 min.) 14 cm.
(Cambridge professional English.)
Uzupe┼énieniem kompletu s─ů : Teacher's book o sygn. 15613 XXIV.13 CZYT. oraz Student's book o sygnaturze 15612 XXIV.14 CZYT.
Welcome! is an intermediate level course for people who need to use or who are preparing to use English in their day-to-day work in the tourism, hospitality and travel industries. Welcome! is for people working or planning to work in the tourism, hospitality and travel industries. The core language skills are developed through a wide range of work-related tasks. Particular emphasis is placed on realistic and integrated communication tasks which give students the opportunity to build confidence and improve fluency. The second edition includes updated content, extensive practice in writing emails and further communication activities aimed specifically at busy professionals.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia A
Brak informacji o dost─Öpno┼Ťci: sygn. CD.355
Book
In basket
Welcome! : English for the travel and tourism industry : student's book / Leo Jones. - 2nd ed., 11 th print. - Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 2013. - 126 p. : ill. ; 28 cm.
(Cambridge professional English.)
Uzupe┼énieniem kompletu s─ů : Teacher's book o sygn. 15613 XXIV.13 CZYT. oraz p┼éyty CD o sygnaturze CD.355.
Welcome! is an intermediate level course for people who need to use or who are preparing to use English in their day-to-day work in the tourism, hospitality and travel industries. Welcome! is for people working or planning to work in the tourism, hospitality and travel industries. The core language skills are developed through a wide range of work-related tasks. Particular emphasis is placed on realistic and integrated communication tasks which give students the opportunity to build confidence and improve fluency. The second edition includes updated content, extensive practice in writing emails and further communication activities aimed specifically at busy professionals.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14818 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14817.XXIV.13 [Wypo┼╝yczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15612.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Welcome! : English for the travel and tourism industry : teacher's book / Leo Jones. - 2nd ed., 7 th print. - Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 2012. - 107 p. : ill. ; 28 cm.
(Cambridge professional English.)
Uzupe┼énieniem kompletu s─ů : Student's book o sygn. 15612 XXIV.13 CZYT. oraz p┼éyty CD o sygnaturze CD.355.
Welcome! is an intermediate level course for people who need to use or who are preparing to use English in their day-to-day work in the tourism, hospitality and travel industries. Welcome! is for people working or planning to work in the tourism, hospitality and travel industries. The core language skills are developed through a wide range of work-related tasks. Particular emphasis is placed on realistic and integrated communication tasks which give students the opportunity to build confidence and improve fluency. The second edition includes updated content, extensive practice in writing emails and further communication activities aimed specifically at busy professionals.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15613.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
E-book
In basket
W publikacji skupiono si─Ö na zagadnieniach zwi─ůzanych z nauczaniem oraz uczeniem si─Ö j─Özyk├│w, nie tylko obcych. Jej r├│┼╝norodno┼Ť─ç tematyczna jest najlepszym dowodem na to, jak szerokie s─ů obecnie zainteresowania m┼éodych badaczy. W pierwszej cz─Ö┼Ťci skupiono si─Ö na ukazaniu uczenia si─Ö oraz nauczania j─Özyk├│w obcych z r├│┼╝nych perspektyw; druga dotyczy bada┼ä w obr─Öbie uczenia si─Ö oraz nauczania j─Özyk├│w obcych; w trzeciej skoncentrowano si─Ö na praktycznych aspektach zwi─ůzanych z nauczaniem i uczeniem si─Ö j─Özyk├│w obcych. Informacje te pozwol─ů na zaprojektowanie nowego kursu pisania w j─Özyku angielskim, kt├│rego celem jest nie tylko zmiana podej┼Ťcia student├│w do pisania na bardziej pozytywne, ale tak┼╝e zapewnienie wsparcia przy pisaniu akademickim. Zaproponowana metoda ÔÇ×stacji uczenia si─ÖÔÇŁ pozwala zar├│wno na indywidualn─ů prac─Ö ka┼╝dego ucznia, jak i na wymian─Ö informacji z partnerem lub cz┼éonkiem grupy. Wprowadzany regularnie na zaj─Öciach j─Özykowych trening strategiczny pozwoli uczniom nie tylko na pog┼é─Öbienie swojej wiedzy o efektywnych strategiach uczenia si─Ö, ale tak┼╝e zwi─Ökszy ich szanse na sukces w nauce j─Özyka obcego. Zgodnie z wynikami bada┼ä nauczyciele z wy┼╝sz─ů inteligencj─ů emocjonaln─ů s─ů wy┼╝ej oceniani przez swoich uczni├│w. Ksi─ů┼╝ka jest skierowana przede wszystkim do student├│w kierunk├│w neofilologicznych, zainteresowanych zg┼é─Öbianiem problem├│w natury psycholingwistycznej, a tak┼╝e pragn─ůcych doskonali─ç sw├│j warsztat nauczyciela j─Özyka obcego.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misj─ů czasopisma Koni┼äskie Studia J─Özykowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osi─ůgni─Ö─ç oraz wyzwa┼ä stoj─ůcych przed naukowcami zajmuj─ůcymi si─Ö j─Özykami w uj─Öciu stosowanym. Adresatem czasopisma s─ů zar├│wno do┼Ťwiadczeni, jak i pocz─ůtkuj─ůcy badacze j─Özyk├│w, j─Özykoznawcy stosowani, dydaktycy, t┼éumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, kt├│rzy traktuj─ů j─Özyk jako podstawowy przedmiot swoich bada┼ä. Motywem przewodnim i osi─ů spajaj─ůc─ů prac─Ö redakcji jest refleksja nad j─Özykiem. W tej szerokiej formule mie┼Ťci si─Ö zar├│wno podej┼Ťcie ┼Ťci┼Ťle j─Özykoznawcze, jak r├│wnie┼╝ pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadziej─Ö, ┼╝e tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wype┼éni─ç znacz─ůc─ů luk─Ö na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmuj─ůc jednoznacznie j─Özykoznawczy punkt odniesienia, zak┼éadamy jednocze┼Ťnie, ┼╝e szeroki wachlarz odniesie┼ä do bada┼ä j─Özykowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane u┼╝ycie j─Özyka w mediach, jest niezb─Ödny dla ca┼éo┼Ťciowego podej┼Ťcia do bada┼ä j─Özykowych.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Anglica. An International Journal of English Studies is a peer-reviewed journal published since 1988 under the auspices of the Institute of English Studies, University of Warsaw. Anglica is an annual print in two volumes. The literary volume contains articles addressing various aspects of Anglophone culture ranging from the medieval period to the twenty-first century, with specific emphasis on literature, film, theatre, music, and visual arts. The contributions represent a diversity of theoretical approaches (historical, philosophical, post-colonial, trauma theory, or gender studies). The linguistic volume contains submissions focusing on language synchrony and diachrony, sociolinguistics, cognitive linguistics and language contact. The journal provides research in a variety of areas, encompassing different theoretical approaches.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Anglica. An International Journal of English Studies is a peer-reviewed journal published since 1988 under the auspices of the Institute of English Studies, University of Warsaw. Anglica is an annual print in two volumes. The literary volume contains articles addressing various aspects of Anglophone culture ranging from the medieval period to the twenty-first century, with specific emphasis on literature, film, theatre, music, and visual arts. The contributions represent a diversity of theoretical approaches (historical, philosophical, post-colonial, trauma theory, or gender studies). The linguistic volume contains submissions focusing on language synchrony and diachrony, sociolinguistics, cognitive linguistics and language contact. The journal provides research in a variety of areas, encompassing different theoretical approaches.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misj─ů czasopisma Koni┼äskie Studia J─Özykowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osi─ůgni─Ö─ç oraz wyzwa┼ä stoj─ůcych przed naukowcami zajmuj─ůcymi si─Ö j─Özykami w uj─Öciu stosowanym. Adresatem czasopisma s─ů zar├│wno do┼Ťwiadczeni, jak i pocz─ůtkuj─ůcy badacze j─Özyk├│w, j─Özykoznawcy stosowani, dydaktycy, t┼éumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, kt├│rzy traktuj─ů j─Özyk jako podstawowy przedmiot swoich bada┼ä. Motywem przewodnim i osi─ů spajaj─ůc─ů prac─Ö redakcji jest refleksja nad j─Özykiem. W tej szerokiej formule mie┼Ťci si─Ö zar├│wno podej┼Ťcie ┼Ťci┼Ťle j─Özykoznawcze, jak r├│wnie┼╝ pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadziej─Ö, ┼╝e tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wype┼éni─ç znacz─ůc─ů luk─Ö na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmuj─ůc jednoznacznie j─Özykoznawczy punkt odniesienia, zak┼éadamy jednocze┼Ťnie, ┼╝e szeroki wachlarz odniesie┼ä do bada┼ä j─Özykowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane u┼╝ycie j─Özyka w mediach, jest niezb─Ödny dla ca┼éo┼Ťciowego podej┼Ťcia do bada┼ä j─Özykowych.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misj─ů czasopisma Koni┼äskie Studia J─Özykowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osi─ůgni─Ö─ç oraz wyzwa┼ä stoj─ůcych przed naukowcami zajmuj─ůcymi si─Ö j─Özykami w uj─Öciu stosowanym. Adresatem czasopisma s─ů zar├│wno do┼Ťwiadczeni, jak i pocz─ůtkuj─ůcy badacze j─Özyk├│w, j─Özykoznawcy stosowani, dydaktycy, t┼éumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, kt├│rzy traktuj─ů j─Özyk jako podstawowy przedmiot swoich bada┼ä. Motywem przewodnim i osi─ů spajaj─ůc─ů prac─Ö redakcji jest refleksja nad j─Özykiem. W tej szerokiej formule mie┼Ťci si─Ö zar├│wno podej┼Ťcie ┼Ťci┼Ťle j─Özykoznawcze, jak r├│wnie┼╝ pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadziej─Ö, ┼╝e tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wype┼éni─ç znacz─ůc─ů luk─Ö na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmuj─ůc jednoznacznie j─Özykoznawczy punkt odniesienia, zak┼éadamy jednocze┼Ťnie, ┼╝e szeroki wachlarz odniesie┼ä do bada┼ä j─Özykowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane u┼╝ycie j─Özyka w mediach, jest niezb─Ödny dla ca┼éo┼Ťciowego podej┼Ťcia do bada┼ä j─Özykowych.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misj─ů czasopisma Koni┼äskie Studia J─Özykowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osi─ůgni─Ö─ç oraz wyzwa┼ä stoj─ůcych przed naukowcami zajmuj─ůcymi si─Ö j─Özykami w uj─Öciu stosowanym. Adresatem czasopisma s─ů zar├│wno do┼Ťwiadczeni, jak i pocz─ůtkuj─ůcy badacze j─Özyk├│w, j─Özykoznawcy stosowani, dydaktycy, t┼éumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, kt├│rzy traktuj─ů j─Özyk jako podstawowy przedmiot swoich bada┼ä. Motywem przewodnim i osi─ů spajaj─ůc─ů prac─Ö redakcji jest refleksja nad j─Özykiem. W tej szerokiej formule mie┼Ťci si─Ö zar├│wno podej┼Ťcie ┼Ťci┼Ťle j─Özykoznawcze, jak r├│wnie┼╝ pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadziej─Ö, ┼╝e tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wype┼éni─ç znacz─ůc─ů luk─Ö na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmuj─ůc jednoznacznie j─Özykoznawczy punkt odniesienia, zak┼éadamy jednocze┼Ťnie, ┼╝e szeroki wachlarz odniesie┼ä do bada┼ä j─Özykowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane u┼╝ycie j─Özyka w mediach, jest niezb─Ödny dla ca┼éo┼Ťciowego podej┼Ťcia do bada┼ä j─Özykowych.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misj─ů czasopisma Koni┼äskie Studia J─Özykowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osi─ůgni─Ö─ç oraz wyzwa┼ä stoj─ůcych przed naukowcami zajmuj─ůcymi si─Ö j─Özykami w uj─Öciu stosowanym. Adresatem czasopisma s─ů zar├│wno do┼Ťwiadczeni, jak i pocz─ůtkuj─ůcy badacze j─Özyk├│w, j─Özykoznawcy stosowani, dydaktycy, t┼éumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, kt├│rzy traktuj─ů j─Özyk jako podstawowy przedmiot swoich bada┼ä. Motywem przewodnim i osi─ů spajaj─ůc─ů prac─Ö redakcji jest refleksja nad j─Özykiem. W tej szerokiej formule mie┼Ťci si─Ö zar├│wno podej┼Ťcie ┼Ťci┼Ťle j─Özykoznawcze, jak r├│wnie┼╝ pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadziej─Ö, ┼╝e tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wype┼éni─ç znacz─ůc─ů luk─Ö na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmuj─ůc jednoznacznie j─Özykoznawczy punkt odniesienia, zak┼éadamy jednocze┼Ťnie, ┼╝e szeroki wachlarz odniesie┼ä do bada┼ä j─Özykowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane u┼╝ycie j─Özyka w mediach, jest niezb─Ödny dla ca┼éo┼Ťciowego podej┼Ťcia do bada┼ä j─Özykowych.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again