Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Autor
Fiske John
(2)
Hartley John
(2)
O'Sullivan Tim (1952- )
(2)
Saunders Danny
(2)
Bobryk Jerzy
(1)
Bucholc Marta
(1)
Fiske Montgomery
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Mattelart Armand (1936- )
(1)
Mattelart Michele (1941- )
(1)
McQuail Denis (1935- )
(1)
Michalczyk Stanisław
(1)
Mikułowski-Pomorski Jerzy (1937- )
(1)
Montgomery Martin
(1)
Szulżycka Alina
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Kiribati
(1)
Język
polski
(6)
Temat
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(6)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(3)
PISMO
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
TEORIA POZNANIA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Słowo kluczowe
communication
(1)
culture
(1)
handbook
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Kreatywność)
Niniejsza książka jest rzetelnym i przystępnie napisanym leksykonem, zawierającym przeszło 200 pojęć niezbędnych do pełnego zrozumienia procesu komunikacji i używanych w badaniach kulturowych. Obejmuje ona zagadnienia dotyczące ludzkiego języka, życia społecznego, a także kwestie związane z kulturą popularną (mediami, subkulturami itd.). Jej autorzy, doświadczeni nauczyciele i wykładowcy, w sposób jasny oraz zwięzły definiują słowa-klucze współczesnej humanistyki. Wyjaśniają takie hasła, jak: „propaganda”, „globalizacja”, „cybernetyka”, a nawet „styl”, „pogłoska” czy „zdrowy rozsądek”. Przy każdym terminie wskazują kontekst jego występowania, twórcę (jeśli taki istnieje) oraz wiele odniesień do literatury przedmiotu. Wszystko, abyś mógł, Czytelniku, lepiej orientować się w dziedzinie komunikacji. "Kluczowe pojęcia w komunikowaniu i badaniach kulturowych" przeznaczone są nie tylko dla amatorów humanistyki – chcących pogłębić swoją wiedzę – ale i znawców tematu, pragnących zapoznać się z aktualnym dorobkiem, a także stanowiskiem innych naukowców. Warto je mieć na swojej półce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4652.III.10 [Wypożyczalnia B], 5022.III.10 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5021.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studies in culture and communication / John Fiske)
"Key Concepts in Communication and Cultural Studies" is a book to help you "come to terms" with terms. Communication and Cultural Studies says new things in new ways, resulting in not only new words, concepts and theories, but also in the reworking of concepts and terms from a wide-range of established disciplines. Key Concepts provides a practical and accessible guide to this exciting field. This second edition forms a multi-disciplinary glossary of the concepts you are most likely to encounter in the study of communication and culture - from "audience" to "stardom", from "ethnography" to "orientalism".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11197.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Histoire des théories de la communication" 1995.
Bibliogr.
Książka to krytyczna historia teorii komunikacji społecznej, napisana z europejskiej perspektywy. Wychodząc ze słusznego założenia, że badania nad komunikacją zajmują centralną pozycję we współczesnych naukach społecznych, autorzy ukazują, jak wiedza o niej przełamywała podstawowe kierunki myśli społecznej XX wieku. Perspektywa europejska pozwala spojrzeć na zdominowaną przez Amerykanów wiedzę o komunikowaniu od źródeł, które tkwią w podstawowych kierunkach myśli europejskiej, począwszy od okresu Oświecenia aż do dziś.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2055.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy można przewidywać i kontrolować zmiany psychologiczne, społeczne i cywilizacyjne wynikające z przenikania elektroniki do niemal wszystkich dziedzin życia? Czy warto wysuwać hipotezy na temat kształtu cywilizacji elektronicznej? Autor uważa, że można odgadnąć przyszłość, przyglądając się przeszłości i teraźniejszości, a przede wszystkim oddziaływaniom pisma i innych mediów na psychikę. Język naturalny wyposażył bowiem człowieka w nowe możliwości intelektualne i nowe władze psychiczne; podobnie, ludzie zyskali i zyskują nowe możliwości intelektualne dzięki elektronice. Wynalazek druku zmienił charakter stosunków społecznych, sieci komputerowe zmieniają stosunki pomiędzy ludźmi w znacznie większym stopniu. Obecnie podstawowym medium komunikacji stają się światowe sieci komputerowe. Integracja nauki o poznaniu z teorią komunikacji i teorią środków masowego przekazu jest nieuchronna i konieczna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4765 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.4764.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7110.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6111.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang., niem.
Bibliogr. s. 432-453. Indeks.
Prezentowana pozycja składa się z ośmiu rozpraw poświęconych aktualnym problemom teorii komurtikowania masowego. Autor omawia między innymi istotę i charakter współczesnego społeczeństwa medialnego, dziennikarstwo w perspektywie teoretycznej, uwarunkowania europejskiej opinii publicznej oraz teorię społecznego odbioru mediów. W swoich analizach odwołuje się do klasycznego i współczesnego dorobku europejskiej i amerykańskiej nauki o komunikowaniu. Celem książki jest pogłębienie wiedzy teoretycznej i empirycznej o mediach, wskazanie na ich rosnące znaczenie w życiu jednostek i społeczeństw. Przeznaczona jest dła medioznawców, dziennikarzy, pracowników działów publtc reiations oraz studentów politologii, socjologii, dziennikarstwa i komunikacji społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8885.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10441.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej