Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(36)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(36)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(34)
dostępne
(23)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(18)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(35)
Autor
Halemba Piotr (1966- )
(2)
Kuciński Kazimierz (1950- )
(2)
Nawrot Bogumiła
(2)
Trompenaars Alfons
(2)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Bieńkowska Jolanta (ekonomia)
(1)
Bilińska-Reformat Katarzyna
(1)
Bjerke Björn (1941- )
(1)
Bugdol Marek
(1)
Connors Roger
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czarnecki Dawid
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dąbrowski Tomasz Jarosław
(1)
Dębowski Horacy
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Gaweł Łukasz
(1)
Gitling Maciej
(1)
Godlewski Piotr
(1)
Gołuchowski Jerzy
(1)
Gregorczyk Sylwester
(1)
Hajdukiewicz Agnieszka
(1)
Hampden-Turner Charles (1934- )
(1)
Hryniewicz Janusz T. (1948- )
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Kantyka Joanna
(1)
Kieżel Małgorzata
(1)
Kmiotek Krystyna
(1)
Koniorczyk Grażyna
(1)
Korzeniowski Leszek (ekonomia)
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kwaśniewska Anna
(1)
Lewandowski Mateusz (1982- )
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Matecki Piotr
(1)
Mead Richard (1943- )
(1)
Mesjasz Czesław
(1)
Morawska Sylwia
(1)
Mucha-Szajek Ewa
(1)
Myjak Teresa
(1)
Noga Marian (1946- )
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Paziewska Aleksandra
(1)
Penc Józef (1939- )
(1)
Piecuch Teresa
(1)
Pogorzelski Karol Lew
(1)
Reformat Beata
(1)
Sikorski Czesław (1943- )
(1)
Siwiński Wiesław (1934- )
(1)
Skalski Dariusz (1960- )
(1)
Skrok Łukasz
(1)
Smith Tom
(1)
Spyra Zbigniew
(1)
Srokowski Łukasz
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Swanson Richard A. (1942- )
(1)
Szostak Michał (1980- )
(1)
Sztangret Izabela
(1)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(1)
Telak Jerzy
(1)
Towse Ruth (1943- )
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Wiechoczek Joanna
(1)
Wolniak Radossław
(1)
Zieliński Ewa
(1)
Zych Witold
(1)
Żabiński Leszek (1947-2019)
(1)
Żyminkowska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(38)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Menedżerowie
(2)
Temat
KULTURA ORGANIZACYJNA
(18)
ZARZĄDZANIE
(14)
KULTURA
(7)
KADRY
(4)
KULTURA FIZYCZNA
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(4)
Zarządzanie
(4)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(3)
TURYSTYKA
(3)
BEZPIECZEŃSTWO EKONOMICZNE PAŃSTWA
(2)
BIOPALIWA
(2)
ENERGETYKA ODNAWIALNA
(2)
GEOENERGETYKA
(2)
INNOWACJE
(2)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(2)
ROZWÓJ REGIONALNY
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
SPORT
(2)
TURYSTYKA KULTUROWA
(2)
Bezpieczeństwo
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
Estetyzacja
(1)
GASTRONOMIA
(1)
HOTELARSTWO
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Kreatywność
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Marketing sportowy
(1)
Medycyna
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(1)
ORGANIZACJE
(1)
Organizacje sportowe
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZYWÓDZTWO
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
SUKCES
(1)
SZLAKI TURYSTYCZNE
(1)
SZTUKA
(1)
Sponsoring
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Sztuka
(1)
Turystyka
(1)
USŁUGI
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
ZATRUDNIENIE
(1)
ZAUFANIE
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Praca zbiorowa
(2)
MONOGRAFIA
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(6)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
zarządzanie
(15)
kultura organizacyjna
(12)
organizacja
(6)
kultura
(4)
marketing
(4)
motywowanie pracowników
(4)
przedsiębiorstwo
(4)
sport
(4)
turystyka
(4)
zachowania organizacyjne
(4)
kierowanie
(3)
przywództwo
(3)
sztuka
(3)
Polska
(2)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(2)
dziedzictwo kulturowe
(2)
ekonomia kultury
(2)
etyka biznesu
(2)
innowacje
(2)
inwestycje zagraniczne
(2)
kapitał
(2)
kompetencje kierownicze
(2)
konflikt
(2)
kultura fizyczna
(2)
kultura organizacji
(2)
polityka kulturalna
(2)
praca zespołowa
(2)
przedsiębiorczość
(2)
rozwój regionalny
(2)
sponsoring sportowy
(2)
strategia
(2)
struktura organizacyjna
(2)
turystyka kulturowa
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(2)
zmiana kulturowa
(2)
środowisko pracy
(2)
Lean Management
(1)
TQM
(1)
Unia Europejska
(1)
artysta
(1)
benchmarking
(1)
bezpieczeństwo
(1)
biznesplan
(1)
dobrobyt
(1)
dyscyplina sportowa
(1)
działalność artystyczna
(1)
e-komunikacja
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
ekonomia
(1)
fuzja
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
handel międzynarodowy
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
insourcing
(1)
instytucje kultury
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kompetencje menedżerskie
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
konflikt społeczny
(1)
konkurencyjność
(1)
kreatywność
(1)
kultura narodowa
(1)
lojalność
(1)
marka
(1)
marketing sportowy
(1)
menedżer
(1)
modele biznesowe
(1)
motywacja
(1)
niepełnosprawni
(1)
ocena pracowników
(1)
ochrona zdrowia
(1)
organizacja pozarządowa
(1)
organizacja ucząca się
(1)
osobowość
(1)
osobowość twórcza
(1)
outsourcing
(1)
patologia pracy
(1)
personel
(1)
polityka personalna
(1)
polityka turystyczna
(1)
poręczenie bankowe
(1)
pracownik
(1)
proces pracy
(1)
produktywność
(1)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
przemysł kultury
(1)
przełożony
(1)
reengineering
(1)
rekreacja
(1)
reputacja przedsiębiorstwa
(1)
rozwój gospodarczy
(1)
rozwój zawodowy
(1)
ruch drogowy
(1)
rynek turystyczny
(1)
satysfakcja zawodowa
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Kultura a ekonomia / Marian Noga. - Warszawa : CeDeWu.pl, 2014. - 149, [2] s. ; 24 cm.
Publikacja dofinansowana przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu.
Bibliogr. s. 145-149.
Autor zdecydowanie odróżnia ekonomikę kultury od ekonomii kultury. O ile ekonomika kultury, jako ekonomika branżowa, zajmuje się sektorem kultury albo - jak współcześnie mówią - przemysłami kreatywnymi, wśród których są przemysły kultury, to ekonomia kultury zajmuje się wpływem kultury na gospodarowanie i gospodarkę, a tym samym na dobrobyt jednostki i społeczeństwa. Zbitka "ekonomia kultury" niczego nie wyjaśnia, a wręcz zaciemnia obraz zjawiska. Dlatego też autor nazwał tę monografię "Kultura a ekonomia", dowodząc w niej, że na progu XXI wieku nie wystarczy zadbać o ciągły, zrównoważony rozwój i wzrost gospodarczy, ale trzeba koniecznie przejść z peryferiów do centrum światowego systemu gospodarczego, gdzie nastąpi pełna samorealizacja jednostki i społeczeństwa. To przejście nie może odbyć się bez udziału kultury i dotyczy to także Polski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13819.VI.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14783.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 351-362.
Pracę uważam za nad wyraz potrzebną i wręcz nowatorską na polskim gruncie naukowym, a to z następujących powodów. Po pierwsze, nie ma w pol­skiej literaturze pracy, która w sposób całościowy, kompetentny i naukowo rzetelny przedstawiałaby zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturo­wej. Po wtóre, sposób ujęcia tematu, język autorów oraz klarowność wywodu sprawiają, że praca nie stanowi jeszcze jednej, nudnej „cegły" nauko­wej, którą z trudem będą czytać studenci przed egzaminami, a pracownicy instytucji kultury, by popisać się przed przełożonymi. Wróżę pracy powodze­nie zarówno wśród praktyków instytucji kultury, jak i studentów tychże zagadnień. (...) Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Nierenberga, Uniwersytet Jagielloński
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14304.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15222.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura się Liczy!)
Tyt. oryg.: "A textbook of cultural economics" 2010.
Bibliogr. s. 569-578. Indeks.
"Dzięki inicjatywie Narodowego Centrum Kultury polski czytelnik otrzymuje pierwszy podręcznik ekonomii kultury, dziedziny nauk ekonomicznych, która szybko się rozwija i uzyskuje znaczenie. Pracę tę warto polecić nie tylko ekonomistom i studiującym ekonomię ; można ją z powodzeniemj uznać za obowiązkową lekturę tych wszystkich, którzy zajmują się kulturą, zwłaszcza organizacją i zarządzaniem działalnością kulturalną oraz dziedzictwem kulturowym oraz dziedzictwem kulturowym, tym bardziej, że jest to podręcznik przystępny także dla niewprawionego w ekonomii czytelnika." (prof. Jerzy Hausner, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13190.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-204. Indeks.
Publikacja ta jest pierwszą na rynku pozycją wydawniczą dotycząca innowacji menedżerskich w instytucjach kultury. Obecny stan wiedzy o innowacjach organizacyjnych wprowadzanych w publicznych instytucjach kultury jest niewystarczający. Zarówno w Polsce, jak i za granicą brakuje badań poświęconych tej tematyce. Jednocześnie coraz bardziej odczuwalna jest konieczność wprowadzania istotnych zmian organizacyjnych w systemie zarządzania sferą kultury na szczeblu administracji rządowej, samorządowej i w samych placówkach. W książce omówiono specyfikę innowacji organizacyjnych w instytucjach kultury oraz sformułowano rekomendacje dla menedżerów tych placówek i dla władz jesdnostek administracji publicznej, dotyczące wprowadzania innowacji menedżerskich w organizacjach sektora kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11919.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13096.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-213.
Pojęcie dziedzictwa kulturowego jest stosunkowo młode. Początki kształtowania tego terminu siegają lat 70-tych XX wieku, kiedy doszło do przewartościowania tradycyjnej koncepcji zabytku. Nie przystawała ona do holistycznego świata, w którym istotną rolę zajęło dziedzictwo, mające charakter podmiotowy, niepostrzegane już jako pojedynczy wyizolowany element, ale komponent całości większej skali. Opisywane zjawisko nie jest procesem zamnkiętym. Z jednej strony nadal dopełniania jest formuła dziedzictwa, z drugiej - coraz pełniej pojmowane jego znaczenie, m.in. dla rozwoju regionów, tworzenia więzi międzykulturowych, poznania dorobku ogólnoludzkiego, ale również budowania kulturowej tożsamości jednostek i grup społecznych. To nowe w przestrzeni zjawisko, dynamicznie rozwijające się i zyskujące na znaczeniu, wymaga wypracowania skutecznych i efektywnych narzędzi zarządzania. Niniejszą monografię poświęcono szlakom kulturowym, opisywanym w tym właśnie kontekście - jako jedno z nowoczesnych narzędzi zarządzania dziedzictwem kulturowym. Tę forme ochrony, kształtowania, udostępniania i promowania dziedzictwa uznano za szczególnie interesująca ze względu na jej wielowymiarowy charakter.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12602.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Ostatni kryzys i skandale finansowe, skupiające na początku XXI wielu uwagę mediów i opinii publicznej, spowodowały drastyczny spadek zaufania do przedsiębiorstw. Aby odzyskać zaufanie swoich interesariuszy, przedsiębiorstwa muszą stać się bardziej wiarygodne. Pomóc im w tym może umiejętne zarządzanie reputacją. Czytelnicy tej książki - kadra zarządzająca firm, menedżerowie, a także studenci kierunków związanych z zarządzaniem - otrzymują rozległą wiedzę dotyczącą: wewnętrznych i zewnętrznych czynników wpływających na wzrost znaczenia reputacji, zależności między tożsamością przedsiębiorstwa a jego wizerunkiem i reputacją, źródeł dobrej reputacji oraz sposobów jej zdobycia i utrzymania, metod pomiaru reputacji, wpływu reputacji na wyniki i wartość przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10393.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Bibliogr. przy pracach.
Celem publikacji jest analiza i ocena współczesnych koncepcji zarządzania kulturą fizyczną i turystyką oraz wskazanie pszyszłościowych kierunków badawczych w tym obszarze. Pierwszą część opracowania poświęcono charakterystyce współczesnych metod i technik zarządzania stosowanych przez organizacje tu ty styczne w aspekcie: produktu, personelu, finansów. Wskazano na tematykę zrównoważonego rozwoju na rynku turystyki masowej, znaczenia kapitału ludzkiego w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji, postaw i zachowań turystów, metod finansowania turystyki przez jednostki samorządu terytorialnego oraz zarządzania produktem opieki zdrowotnej na przykładzie usług turystyki uzdrowiskowej. W drugiej części publikacji skoncentrowano się na analizie i ocenie zarządzania organizacjami sportowymi i rekreacyjnymi uwzględniającymi szerokie spektrum osób niepełnosprawnych. Część ta obejmuje zagadnienia dotyczące sponsoringu sportowego, efektywności zarządzania, źródeł finansowania sportu i rekreacji oraz charakterystyki organizacji sportowo -rekreacyjnych typu non-profit.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11855.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 13)
Bibliogr. przy rozdz.
Zarządzanie przedsiębiorstwem w XXI wieku związane jest przede wszystkim ze sposobami konkurowania na rynku. Prowadzenie walki konkurencyjnej jest jedną z części zarządzania strategicznego. Powoduje to, że pracownicy nauki ciągle poszukują nowych sposobów uaktywnienia istniejących zasobów w przedsiębiorstwach oraz poza nimi. Badania przeprowadzone przez grupę pracowników naukowych zaowocowały wynikami, które mogą wspomóc kadrę kierowniczą przedsiębiorstw w procesie budowania silnej pozycji firmy w otoczeniu. W publikacji Czytelnik znajdzie refleksje autorów związane z: modelami biznesu, strategią współpracy w sektorze organizacji pozarządowych, procesami w organizacjach ukierunkowanych na jakość, funkcjonowaniem bankowych poręczeń kredytowych, zmianami w zarządzaniu strategicznym, czynnikami sukcesu strategicznych rozwiązań organizacyjno-technologicznych, wykorzystaniem systemu zarządzania jakością w przemyśle stoczniowym, czynnikami pracy w modelach przedsiębiorstw, wpływem handlu międzynarodowergo na produktywność, pomiarem wartości dla właścicieli, relacjami partnerskimi w tworzeniu przewagi konkurencyjnej, fuzjami w szkolnictwie wyższym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11544.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12776.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest analiza wpływu kultury narodowej na poszczególne aspekty zarządzania. Prezentacja podejść badawczych i definicji kultury narodowej oraz jej związki z kulturą organizacji rozpoczyna porównawcze studium typów przywództwa organizacyjnego w pięciu różnych obszarach kulturowych: amerykańskim, arabskim, chińskim, japońskim i skandynawskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6342.IX.4.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 145-148.
Książka stanowi swoiste kompendium wiedzy o zasobach ludzkich. Holistyczny charakter książki jest koncepcją umożliwiającą racjonalne spojrzenie na rozwój pracowników. Modele zasobów ludzkich stanowią podpowiedź, jak wpływać na podnoszenie kwalifikacji przez pracowników, czyli inaczej mówiąc, jak zarządzać zasobami ludzkimi. Poprzez przeprowadzone analizy i przedstawione przykłady autorzy starają się udowodnić tezę, że odpowiednie zarządzanie zasobami ludzkimi i wybór określonego modelu zarządzania zasobami ludzkimi przyczynia się do rozwoju firmy i pozwala stać się konkurencyjnym na rynku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11888 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11887.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13071.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 341-348. Indeks.
Książka przedstawia najważniejsze aspekty zachowania człowieka w organizacji, a jej celem jest udzielenie menedżerom merytorycznego wsparcia w rozwijaniu umiejętności kierowania ludźmi. W publikacji krytycznej analizie zostały poddane: społeczny podsystem organizacji, uwarunkowania jego sprawności, jak również przyczyny jego niesprawności ujawniające się w postaci różnych dysfunkcji i patologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11258.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12347.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kulturowe procesy zarządzania / Łukasz Sułkowski. - Warszawa : Difin, 2012. - 335 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 304-335.
Celem monografii jest opisanie wielości perspektyw rozumienia i badania procesów kulturowych w organizacjach, ale jednocześnie wskazanie płaszczyzn ich możliwej integracji. Autor podjął próbę przejścia od analizy teoretycznej do propozycji metodologicznych, a więc oceny możliwości zastosowania przyjętego podejścia do badania kulturowych procesów organizowania oraz zarządzania procesami zmian kulturowych. Książka ta stanowi rozwinięcie kilku tez, które lokują analizy kulturowe w naukach o zarządzaniu na bardzo ogólnej płaszczyźnie dyskursu naukowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12708.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13751.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 193-197.
Książka pozwala zrozumieć i wykorzystać potężną siłę, jaką jest kultura organizacji. Napisana w sposób lekki i łatwy w czytaniu, łączy wiedzę naukową z praktycznymi przykładami ze świata biznesu. Menedżerowie będą w stanie dzięki niej skuteczniej kierować swoimi zespołami. Konsultanci i trenerzy biznesu mogą ją wykorzystać, aby podnieść jakość swoich usług. Dla studentów kierunków zarządzania, administracji, ekonomii czy socjologii może stanowić doskonałe uzupełnienie podręczników akademickich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12774.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 313-324.
Współczesne organizacje składają się z wzajemnie ze sobą połączonych części (systemów), w których czynnik ludzki jest najważniejszy, bowiem realizuje wspólne określone cele dla powodzenia organizacji jako całości. W niniejszym opracowaniu punktem odniesienia jest człowiek. Praca przedstawia organizację jako system społeczny, prezentuje wybrane kierunki organizacji procesów pracy, zagadnienie stosunków międzyludzkich i konfliktów w pracy, władzy i przywództwa w organizacji, odnosi się do kultury organizacyjnej oraz etycznego wymiaru zarządzania organizacjami. Podejmowana problematyka książki ma charakter interdyscyplinarny, występuje w niej bowiem problematyka socjologiczna, psychologiczna, ekonomiczna czy nauk o zarządzaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12883.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13992.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zmiany zachodzące w organizacji i ich wpływ na jednostkę stanowią obecnie jedno z najchętniej podejmowanych zagadnień badawczych. Na człowieka w środowisku pracy oddziałuje szereg czynników, a ich wpływ ma charakter symultaniczny. Tylko poprzez dokładną analizę poszczególnych obszarów można określić owe determinanty. Opracowanie tak postawionego problemu badawczego wymaga przeprowadzenia analizy w trzech blokach tematycznych, którym podporządkowany jest układ książki. Celem części pierwszej jest próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób zmieniają się organizacje i jednostki oraz jakie ma to konsekwencje dla ich współdziałania. Rozważania zawarte w części drugiej mają charakter bardziej szczegółowy. Analizie poddano wybrane obszary organizacji i przez pryzmat ich ewolucji dokonano charakterystyki zachowań ludzi w organizacjach określanych jako tradycyjne, współczesne i przyszłości. Zawarte w części drugiej charakterystyki organizacji przyszłości stały się podstawą do wyabstrahowania najbardziej symptomatycznych zmian w analizowanych obszarach; na podstawie tej wiedzy opisano zachowania ludzi w organizacji jutra. Część trzecia ma więc cechy projektu, jednak z uwagi na unikatowy charakter należy podkreślić jej walory poznawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12320.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13467.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 249-272.
Zaufanie w organizacji to ważny czynnik ułatwiający kooperacje oraz koordynacje społecznych interakcji. Zmniejsza potrzebę monitorowania zachowań pracowniczych i jest jednym z najistotniejszych czynników wpływających na satysfakcje z pracy. Brak zaufania wiąże się z kolei z dużymi kosztami ponoszonymi przez pracownika, głównie emocjonalnymi i transakcyjnymi, a umiejętność ich niwelowania odzwierciedla istniejący poziom zaufania. Brak zaufania w organizacji przyczynia się do jej dysfunkcjonalności. Uniemożliwiając podejmowanie dobrych decyzji, utrudnia tez rozwój więzi społecznych. Zaufanie znacznie ogranicza negatywne następstwa zmian organizacyjnych i ułatwia dokonywanie zmian w grupie pracowniczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11104.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12083.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: International management : culture and beyond, 2009.
Bibliogr. s. 585-596.
Publikacja stanowi wprowadzenie do niezwykle rozbudowanej dziedziny, jaką jest zarządzanie międzynarodowe. Omawia najważniejsze zagadnienia związane z prowadzeniem międzykulturowej działalności, m.in. wpływ aspektów kulturowych na zachowania ludzi w miejscu pracy oraz na wewnętrzne systemy w firmie, globalne i strategiczne elementy międzynarodowego biznesu, a także podkreśla rolę, jakoą odgrywają czynniki pozakulturowe w procesach podejmowania decyzji i ich wdrażania. Aspekty teoretyczne zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków z Europy, Stanów Zjednoczonych, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej, Afryki i Azji, jak również licznymi ćwiczeniami ułatwiającymi utrwalanie wiedzy. Poza głownymi tematami omówionymi w podręcznikach poświęconych międzynarodowemu zarządzaniu, publikacja obejmuje także zagadnienia, które nie są zazwyczaj poruszane w tym kontekście. Należą do nich: wpływ aspektów kulturowych na firmy rodzinne, nieformalny patronat, globalizacja kontra lokalizacja, e-komunikacja, konwergencja i dywergencja w zagranicznych filiach, znaczenie zachodniego stylu zarządzania zasobami ludzkimi dla innych kultur, nadzór nad marką korporacyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12520.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-314.
Jest to publikacja, która z pewnością może zainteresować zarówno studentów, jak i praktyków biznesu. Autorka w sposób dojrzały, przemyślany i metodologicznie konsekwentny analizuje zagadnienia związane z wpływem formy zatrudnienia na zachowania organizacyjne. Problematyka ta jest o tyle ważna, że zachowania organizacyjne są zagadnieniem w zasadzie niepoznanym do końca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11250.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12338.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka zarządzania, zarządzanie sztuką / Michał Szostak. - Łódź ; Warszawa : Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, 2023. - 341, [1] strona : wykresy ; 24 cm.
Bibliografia i netografia na stronach 291-[333].
Monografia to całościowe omówienie problematyki estetyzacji zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22386.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Głównym celem autorów niniejszej monografii było przedstawienie w jednej publikacji aspektów zarządzania i usług w obszarze kultury fizycznej i turystyki oraz hotelarstwa i gastronomii. W książce przeważają artykuły napisane w języku polskim, znaleźć można również napisane w języku rosyjskim i angielskim. Książkę należy potraktować jako lekturę dla studentów uczelni kształtujących menedżerów kultury fizycznej, turystyki rekreacji, hotelarstwa i gastronomii oraz dla innych osób związanych z tą branżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6126.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej