Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(91)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(89)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(88)
dostępne
(72)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(30)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(43)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(88)
Autor
Pierścionek Zdzisław
(4)
Leśniewski Michał Adam
(3)
Weresa Marzenna Anna
(3)
Adamik Anna
(2)
Barteczko Krzysztof
(2)
Brdulak Halina
(2)
Gorynia Marian (1956- )
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Grabowski Jan (1942- )
(2)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(2)
Porter Michael E. 1947-
(2)
Teichmann Eufemia
(2)
Wrzosek Anna
(2)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Anholt Simon
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bisaga Anna
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Flak Olaf
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Godlewska Hanna (1960- )
(1)
Gogołkiewicz Marek
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Graczyk Andrzej (ekonomia)
(1)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(1)
Guzal-Dec Danuta (1978- )
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Głód Grzegorz
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Haffer Mirosław (1948- )
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janicka-Michalak Teresa
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jaroszewska-Brudnicka Renata
(1)
Jewtuchowicz Aleksandra
(1)
Juchniewicz Małgorzata
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Kamiński Tadeusz (1931- )
(1)
Korenik Stanisław
(1)
Korol Janusz
(1)
Kołodziejczak Anna
(1)
Krajewski Stefan (1941- )
(1)
Kruk Hanna
(1)
Krzyżanowska Krystyna
(1)
Kusideł Ewa
(1)
Lemkowska Malwina
(1)
Lichniak Irena
(1)
Maciejowski Tomasz
(1)
Makieła Zbigniew
(1)
Marciniak Stefan (1928- )
(1)
Meyer Beata
(1)
Miler Ryszard (ekonomia)
(1)
Mynarski Stefan (1935-2006)
(1)
Nawrot Łukasz
(1)
Niezgoda Dionizy
(1)
Nowacki Robert
(1)
Olifirowicz Marcin (1970- )
(1)
Pabian Barbara
(1)
Pac Bohdan
(1)
Patkowski Paweł
(1)
Pawłowicz Leszek
(1)
Pietrzak Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Pindelski Mikołaj
(1)
Popławski Wojciech (1946- )
(1)
Radło Mariusz-Jan
(1)
Reformat Beata
(1)
Rogalska Elżbieta
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Skulska Bogusława
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Sokołowska Stanisława
(1)
Sokołowski Dariusz (geografia)
(1)
Sokołowski Jerzy
(1)
Sosnowski Michał
(1)
Sowa Krzysztof
(1)
Strużycki Marian
(1)
Strużycki Marian (1930- )
(1)
Sulmicki Jan
(1)
Szczuciński Przemysław
(1)
Szołno-Koguc Jolanta (1964- )
(1)
Szpon Jakub
(1)
Szwajca Danuta
(1)
Wardin Dawid
(1)
Wasilik-Dusińska Anna
(1)
Weresa Marzenna
(1)
Wieczorek Jacek
(1)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(1)
Wojtkowiak Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(43)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(92)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
Język
polski
(91)
angielski
(3)
Odbiorca
Menedżerowie
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Handlowcy
(1)
Pracodawcy
(1)
Spedytorzy
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(41)
INNOWACJE
(16)
Konkurencyjność
(12)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(10)
REGIONY (adm.)
(9)
POLSKA
(6)
TURYSTYKA
(6)
KONKURENCJA
(5)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(5)
UNIA EUROPEJSKA
(5)
EKOROZWÓJ
(4)
GOSPODARKA
(4)
GOSPODARKA TERENOWA
(4)
MARKETING
(4)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(4)
ROLNICTWO
(4)
ROZWÓJ REGIONALNY
(4)
GLOBALIZACJA
(3)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(3)
Innowacje
(3)
KADRY
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Turystyka
(3)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(3)
Zarządzanie
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(2)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
Globalizacja
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(2)
Logistyka
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(2)
POLITYKA REGIONALNA
(2)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(2)
PRZEMYSŁ
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
USŁUGI
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
ZNAKI TOWAROWE
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
AGROBIZNES
(1)
AGROTURYSTYKA
(1)
Aptekarstwo
(1)
Audyt
(1)
BIAŁORUŚ
(1)
EKOTURYSTYKA
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
Farmaceuci
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
GOSPODARSTWO ROLNE
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE
(1)
JEDNOLITY RYNEK UE
(1)
Jakość usług
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KRAJE GOSPODARCZO ROZWINIĘTE
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
Konkurencyjność międzynarodowa
(1)
Krajowy Plan Odbudowy
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
MARKETING NARODOWY
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MIASTA
(1)
MONOPOLE
(1)
Marketing
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Model biznesowy
(1)
Mruk, Henryk
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NOWY PRODUKT
(1)
OBIEKTY i URZĄDZENIA TURYSTYCZNE
(1)
Otoczenie firmy
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PROGRAMY UE
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MIĘDZYNARODOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZEMYSŁ ODZIEŻOWY
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
PUBLIC RELATIONS
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Polski Ład (program społeczno-gospodarczy)
(1)
Prawo farmaceutyczne
(1)
Prywatyzacja
(1)
Przedsiębiorstwo handlowe
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Temat: czas
1989-
(9)
2001-
(9)
2001-0
(9)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
BAŁTYCKI, region
(1)
POLSKA
(1)
ŚWIĘTOKRZYSKIE, województwo
(1)
Gatunek
Monografia
(5)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
Podręcznik
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dane statystyczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Zarządzanie i marketing
(7)
Transport i logistyka
(4)
Językoznawstwo
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Słowo kluczowe
konkurencyjność
(41)
przedsiębiorstwo
(29)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(12)
innowacje
(11)
Polska
(8)
rozwój regionalny
(8)
turystyka
(8)
Unia Europejska
(7)
gospodarka
(7)
region
(7)
innowacyjność przedsiębiorstw
(6)
logistyka
(6)
innowacyjność
(5)
inwestycje zagraniczne
(5)
klaster
(5)
marka
(5)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(5)
outsourcing
(5)
przedsiębiorczość
(5)
strategia
(5)
zarządzanie
(5)
zarządzanie strategiczne
(5)
konkurencyjność gospodarki
(4)
marketing
(4)
przewaga konkurencyjna
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
franchising
(3)
globalizacja
(3)
gospodarka oparta na wiedzy
(3)
inwestycje
(3)
kompetencje
(3)
komunikacja marketingowa
(3)
otoczenie przedsiębiorstwa
(3)
rolnictwo
(3)
zarządzanie relacjami
(3)
zarządzanie wiedzą
(3)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(3)
biznes
(2)
competition
(2)
ekorozwój
(2)
fuzja
(2)
gospodarstwo rolne
(2)
innowacyjność gospodarki
(2)
internacjonalizacja
(2)
jakość
(2)
kapitał intelektualny
(2)
kapitał ludzki
(2)
konkurencja
(2)
konsument
(2)
kultura organizacyjna
(2)
management
(2)
offshoring
(2)
polityka regionalna
(2)
produkt turystyczny
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
przepływ kapitału
(2)
raport
(2)
rozwój
(2)
rynek pracy
(2)
rynek turystyczny
(2)
samorząd gminny
(2)
system logistyczny
(2)
turystyka kulturowa
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie kompetencjami
(2)
łańcuch dostaw
(2)
Agenda 21
(1)
Białoruś
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Europejski Model Rolnictwa
(1)
Finlandia
(1)
Hiszpania
(1)
Internet
(1)
Irlandia
(1)
Japonia
(1)
Korea Południowa
(1)
Lean Management
(1)
Meksyk
(1)
Niemcy
(1)
Nowa Geografia Ekonomiczna
(1)
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Wspólna Polityka Rolna
(1)
agroturystyka
(1)
analiza SWOT
(1)
apteka
(1)
atrakcyjność turystyczna
(1)
badania marketingowe
(1)
business
(1)
competitiveness
(1)
cykl życia przedsiębiorstwa
(1)
działalność gospodarcza
(1)
działalność innowacyjna
(1)
działalność pozarolnicza na wsi
(1)
działalność reklamowa
(1)
e-biznes
(1)
e-commerce
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
94 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 234-238.
Publikacja stanowi aktualne kompendium wiedzy uwzględniające najnowsze badania z zakresu zarządzania reklamą i jego wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstwa, które wypełnia lukę poznawczą dotyczącą rozpoznania wzajemnych relacji, jakie zachodzą pomiędzy tymi zagadnieniami. Zespół autorów skoncentrował swoją uwagę na różnych aspektach tego procesu: zjawiskach konkurencji i konkurencyjności, międzynarodowym kontekście prowadzenia działań reklamowych, przebiegu procesów reklamowych w przedsiębiorstwie oraz zagadnieniach postrzegania reklamy wśród jej odbiorców, spinając je odniesieniami do tendencji rozwojowych rynku reklamowego. Zawarte w publikacji rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne poświęcone wskazanej problematyce, jak i praktycznie nawiązujące do szeroko zakrojonych badań empirycznych polskich przedsiębiorstw. Niezwykle ważnym walorem tej monografii jest przywołanie i analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych na grupie 608 przedsiębiorstw, a dotyczących realizowanych w nich procesów zarządzania działalnością reklamową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11143.IX.17 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12135.IX.17 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne stały się istotnym elementem gospodarki niemal każdego kraju. Książka powstała przy współpracy Ministerstwa Gospodarki oraz UNCTAD. Głównym celem publikacji jest przybliżenie polskiemu czytelnikowi - w tym osobom stykającym się zawodowo z problematyką bezpośrednich inwestycji zagranicznych - najistotniejszych zagadnień dotyczących przepływów inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5060.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okł.: Marka dla Polski. Na książce ISBN oryg.
Nasze gospodarstwo narodowe to ponad 3 miliony głównie małych i średnich przedsiębiorstw. Kilkaset tysięcy spośród nich ma szansę znaleźć swoje nisze na rynku europejskim, dziesiątki tysięcy na globalnym. Najbardziej pożyteczną formą pomocy państwa dla MSP jest wywołanie i utrwalenie silnego "efektu kraju pochodzenia", kiedy dobra reputacja i wyrazisty wizerunek marki kraju przenosi się na wszystko, co z niego pochodzi. Dobre zarządzanie procesem budowania marki kraju jest podobne do budowania tożsamości narodowej. Książka pokazuje, że "tożsamość konkurencyjna" jest najlepszą drogą do dobrej reputacji i silnej marki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14856.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-327.
W książce pokazano internacjonalizację i globalizację działalności gospodarczej z punktu widzenia strategii firm kraju goszczącego zagraniczne inwestycje bezpośrednie. Jest to odmienne podejście od stosowanego dotychczas, które skupiało się na zachowaniach firm wchodzących na rynki zagraniczne w formie zagranicznych inwestycji bezpośrednich. Autory omówili teoretyczne aspekty ekspancji zagranicznych firm oraz strategie firm lokalnych w obliczu tej ekspansji, a następnie przedstawili wyniki badań empirycznych nad strategiami polskich firm wobec firm z zagranicy dokonujących ekspansji na polski rynek oraz praktyczne implikacje dla strategii firm, samorządu gospodarczego i polityki gospodarczej. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, a także menedżerów i przedsiębiorców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8803 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10276.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 162-164, netogr. s. 164-165.
Praca jest przeznaczona dla czytelników, którzy mają opanowaną podstawową wiedzę z zakresu marketingu i dlatego nie zaprezentowano zagadnień związanych z podstawami marketingu. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono czynniki ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne i informacje o ich ocenie. Rozdział drugi prezentuje rodzaje strategii marketingowych i strategii funkcjonalnych, natomiast trzeci marketing-mix i jego odniesienia do rynku międzynarodowego. W rozdziale czwartym opisano różne wariany organizacji działalności marketignowej na rynkach międzynarodowych. Rozdział piąty zawiera informacje o realizowanych przez polskie przedsiębiorstwa strategiach ekspansji na rynki zagraniczne i ich strategiach marketingowych na tych rynkach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11673.IX.16.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12865.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 236-243.
Aktywność gmin w procesie kształtowania konkurencyjności powoduje, że stają się one jednym z najważniejszych podmiotów wspomagających rozwój lokalny. W pracy szczegółowo zbadano problematykę konkurencyjności jednostek terytorialnych na przykładzie gmin wiejskich województwa lubelskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15716 [Magazyn 1], P.15705 [Magazyn 1], P.15722 [Magazyn 1], P.15706 [Magazyn 1], P.15712 [Magazyn 1], P.15718 [Magazyn 1], P.15713 [Magazyn 1], P.15708 [Magazyn 1], P.15707 [Magazyn 1], P.15723 [Magazyn 1], P.15728 [Magazyn 1], P.15725 [Magazyn 1], P.15710 [Magazyn 1], P.15721 [Magazyn 1], P.15704 [Magazyn 1], P.15729 [Magazyn 1], P.15727 [Magazyn 1], P.15711 [Magazyn 1], P.15715 [Magazyn 1], P.15719 [Magazyn 1], P.7998 [Magazyn 1], P.15701 [Magazyn 1], P.15703 [Magazyn 1], P.15726 [Magazyn 1], P.15709 [Magazyn 1], P.15720 [Magazyn 1], P.15700 [Magazyn 1], P.15724 [Magazyn 1], P.15702 [Magazyn 1], P.15717 [Magazyn 1], P.15714 [Magazyn 1] (31 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7996.XIII.3 [Wypożyczalnia C], P.7997.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9322.XIII.3 [Czytelnia C], 9323.XIII.3 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera charakterystykę modeli rolnictwa i struktury przestrzennej sposobów gospodarowania w ujęciu krajowym i regionalnym, z uwzględnieniem warunków i czynników decydujących o sposobach gospodarowania w rolnictwie, wynikających z transformacji gospodarczej i integracji z UE. Autor określa cechy regionalnej konkurencyjności rolnictwa, delimitacji regionów według zróżnicowania sposobów gospodarowania w rolnictwie, rysuje tendencje przyszłych zmian struktury przestrzennej sposobów gospodarowania rolnictwa w Polsce. Ważna jest odpowiedź na pytanie, w jakim kierunku i z jaką dynamiką następują zmiany w strukturze przestrzennej obszarów wiejskich ze względu na sposoby gospodarowania w rolnictwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10805.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie i Przedsiębiorczość)
Na s. red. błędny ISBN: 938-83-88432-31-6.
Bibliogr. przy rozdz.
Celem niniejszej publikacji jest określenie warunków istotnych dla rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw. Autorzy poszczególnych rozdziałów swoje rozważania opierali bazując na analizie przedmiotu oraz na wynikach badań pierwotnych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach województwa podkarpackiego w 2009 r. Na podstawie wyników badań, autorzy sformułowali wnioski i rekomendacje mające na celu wsparcie działań skierowanych na tworzenie sprzyjających warunków dla prowadzenia działalności innowacyjnej, które również zawarli w swoich rozważaniach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11873.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13053.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dostępna również w wersji elektronicznej na płycie CD o sygn. CD.19.
Książka przedstawia analizę pozycji konkurencyjnej Polski i okreslenie przewag konkuencyjnych polskiego produktu turystycznego w porównaniu do produktu turystycznego wybranych krajów Unii Europejskiej na tle ogólnych tendencji w turystyce światowej. Wskazuje również wnioski i propozycje działań, które prowadziłyby do poprawy pozycji konkurencyjnej polskiej turystyki na międzynarodowym rynku turystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.662 [Magazyn 2], B.652.XX.6 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Jak polska gospodarka plasuje się na tle pozostałych gospodarek państw członkowskich Unii Europejskiej? Czy w ostatniej dekadzie osiągnięty został skok rozwojowy i cywilizacyjny, który był marzeniem wielu Polaków, kiedy w maju 2004 roku Polska wstępowała do Unii? W jakim stopniu członkostwo w UE przełożyło się na wzrost konkurencyjności Polski i doprowadziło do istotnych zmian gospodarczych, polegających na przejściu od konkurowania zasobami do konkurowania wiedzą? Poszukiwanie odpowiedzi na te pytania jest celem analiz prowadzonych w tej monografii. Wyniki tych badań pozwalają określić pozycję konkurencyjną Polski w Unii Europejskiej dziesięć lat po przystąpieniu naszego kraju do tego ugrupowania integracyjnego. Polska gospodarka ukazana została w szerszej perspektywie porównawczej, czyli na tle gospodarek pozostałych członków Unii Europejskiej. W monografii analizie poddano poszczególne determinanty pozycji konkurencyjnej Polski, zarówno z perspektywy ilościowej, jak i jakościowej. Pozwala to zarysować przyszłe tendencje i wskazać obszary priorytetowe w polityce gospodarczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15367.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 295-311. Indeks.
Książka poświęcona jest problematyce kształtowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw oraz możliwościom uzyskania przez nie przewagi konkurencyjnej na rynku, zwłaszcza tkwiących w różnych formach ich współpracy z otoczeniem rynkowym, w tym również międzynarodowym. Autorzy przedstawiają w niej zarówno analizy zagadnień teoretycznych, jak i wartościowe wyniki przeprowadzonych ostatnio badań empirycznych, ułatwiających zrozumienie procesów budowy konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej. Praca podzielona jest na cztery części poświęcone: teoretycznym podstawom kształtowania konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej, strategiom i uwarunkowaniom budowy przewagi konkurencyjnej, roli współdziałania z otoczeniem rynkowym w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej, internacjonalizacji kształowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12149.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-260.
Przedmiotem książki jest "analiza zmian w specjalizacji i lokalizacji działalności przemysłowej i usługowej w polskich 16 województwach w latach 1995-2005 oraz ich wpływ na regionalną konkurencyjność. Publikacja składa się z ośmiu rozdziałów prezentujących dorobek teoretyczny i empiryczny w zakresie specjalizacji, aglomeracji i konkurencyjności z uwzględnieniem kontekstu integracji europejskiej. Wartością dodaną książki są oryginalne modelowe badania empiryczne wykonane przez autorów z wykorzystaniem danych dotyczących sektorów gospodarczych oraz regionów pochodzących z bazy danych GUS za lata 1995-2006." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12468 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12467.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13618.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera opracowania przygotowane na konferencję naukową pt. Strategia Lizbońska a zarządzanie wartością, która miała miejsce w dniach 24-27 września 2005 r.
Bibliogr. przy pracach.
Pomysłem na rewitalizację Strategii Lizbońskiej ma być skoncentrowanie się na dwóch celach: wzroście gospodarczym i wzroście zatrudnienia. Inne cele rozumiane są podobnie jak w mikroekonomicznej koncepcji shareholders value jako warunki realizacji tych dwóch wytyczonych celów. Postanowiono również o nacjonalizacji Strategii Lizbońskiej. Państwa członkowskie miały przedstawić jeszcze w 2005 r. wiarygodne i ambitne plany działań zapewniających powodzenie Strategii Lizbońskiej. System raportowania ma obejmować jeden narodowy plan gospodarczy. Komisja Europejska ma pełnić rolę niezależnej agencji monitorującej realizację Strategii Lizbońskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10365.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia prezentuje wybrane próby przebudowy ekonomiki rolnictwa związane z transformacją rolnictwa europejskiego pod wpływem megatrendów uwidoczniających się w globalnej gospodarce żywnościowej. Może stanowić materiał do dyskusji dla teoretyków i praktyków gospodarki obszarów wiejskich, zarządzania i ekonomiki regionalnej, ekonomiki rolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10809.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Analizy Instytutu Przedsiębiorstwa / [Szkoła Główna Handlowa])
Bibliogr. s. 277-280.
Celem niniejszej pracy jest określenie roli innowacji i procesów ich dyfuzji w kreowaniu atrakcyjności inwestycyjnej jednostek samorządu terytorialnego. Ważne jest wskazanie szczególnie cennych innowacji samorządowych, wywierających wpływ na potencjalną i rzeczywistą atrakcyjność inwestycyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11925.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-181.
Problem poruszany w książce dotyczy zrównoważonego rozwoju gmin w obszarze polityki regionalnej i konkurencyjności regionów. Celem książki jest przedstawienie problemu ekorozwoju warunkującego dalszą egzystencję człowieka. Opracowanie zostało zawężone do wymiaru ekorozwoju gmin, będącego jednocześnie elementem koherentnym z polityką regionalną i kształtowaniem konkurencyjności. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera charakterystykę polityki regionalnej, drugi omawia w holistycznym ujęciu koncepcję ekorozwoju w ramach Agendy 21. Rozdział trzeci przedstawia problem konkurencyjności regionów, natomiast czwarty prezentuje województwo świętokrzyskie i strategie rozwoju gmin należących do Związku Gmin Gór Świętokrzyskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11263.XVII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12357.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Badawcze Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie)
Monografia obejmuje sześć zwartych opracowań autorskich przygotowanych przez zespół specjalistów reprezentujących zarówno finanse, rachunkowość, marketing, jak i zarządzanie. Stanowi rezultat prac badawczych prowadzonych w ramach Zakładu Ekonomiki Przedsiębiorstw oraz Rozwoju Regionalnego w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji. Kierowana jest do szerokiego grona odbiorców tak teoretyków, jak i praktyków, którym nieobce są dylematy racjonalizacji wydatkowania środków wspólnotowych, nie tylko w aspekcie skuteczności, ale przede wszystkim efektywności realizacji projektów finansowanych przy wsparciu z budżetu Unii Europejskiej. Autorzy żywią nadzieje, iż niniejsza publikacja stanie się źródłem inspiracji do podejmowania kolejnych wysiłków badawczych w tym obszarze. Posłuży również jako materiał dydaktyczny dla studentów i słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu problematyki pozyskiwania i wykorzystania funduszy unijnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10779.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Mamy przyjemność oddać w Państwa ręce publikację pt. „Ekonomia” wydaną w ramach Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Opracowanie składa się z 86 artykułów, których Autorzy prezentują wyniki badań dotyczących szerokiego spektrum zagadnień związanych z funkcjonowaniem gospodarki. Podjęta w opracowaniu problematyka mieści się w trzech głównych obszarach problemowych analizowanych na poziomie mikro- i makroekonomicznym. Pierwszy obszar przedstawia rozważania dotyczące rynku pracy. Wśród poruszonych problemów warto wymienić m.in.: zmiany demograficzne, bariery wzrostu zatrudnienia, bezrobocie, efektywność działań na rynku pracy, elastyczność rynku pracy. Drugi obszar dotyczy wpływu innowacji na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstw i gospodarek. Kolejny, trzeci obszar problemowy rozważań zawartych w publikacji dotyczy światowego kryzysu finansowego oraz jego przebiegu w poszczególnych gospodarkach. Ponadto w publikacji są również opracowania dotyczące fundamentu współczesnej ekonomii, mitów wokół liberalnego państwa dobrobytu oraz znaczenia ekonomii instytucjonalnej w badaniu zjawisk gospodarczych. Książka przeznaczona jest dla pracowników naukowych szkół wyższych, specjalistów zajmujących się w praktyce poruszaną tu problematyką, studentów studiów ekonomicznych oraz słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja istotnie włącza się w debatę naukową toczącą się wokół kwestii związanych z wyzwaniami stawianymi przed współczesną polityką ekonomiczną, w ramach której nowoczesne państwo – wyposażone w adekwatne narzędzia – może świadomie oddziaływać na przebieg i dynamikę procesów i zjawisk gospodarczych. Głównym celem książki jest, z jednej strony, pokazanie wieloaspektowości zagadnień związanych z pojęciem „polityka ekonomiczna”, z drugiej zaś – próba identyfikacji i analiza czynników determinujących współczesne procesy gospodarcze, a znajdujących się w obszarze badań nad polityką gospodarczą sensu largo. Autorzy – reprezentujący najbardziej liczące się w Polsce ośrodki naukowe – przygotowali teksty interesujące zarówno dla przedstawicieli środowisk naukowych i studentów wyższych uczelni, jak i dla osób, które w praktyce zajmują się problemami polityki ekonomicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Przedmiotem monografii są wyzwania dla ubezpieczycieli generowane przez zmiany otoczenia społeczno-gospodarczego. Sektor ubezpieczeń jest silnie eksponowany na takie zmiany. Jako część rynku finansowego gwałtownie reaguje na przemienność faz cyklu koniunkturalnego, co przekłada się m.in. na wyniki operacyjne ubezpieczycieli i rentowność ubezpieczeń o charakterze inwestycyjnym. Będąc jedną z najbardziej regulowanych gałęzi gospodarki, musi nieustannie odpowiadać na zmiany otoczenia prawnego. Działalność sektora ubezpieczeń opiera się na kreowaniu ochrony ubezpieczeniowej dla różnych rodzajów ryzyka, stąd przy zmieniającym się otoczeniu ryzyka sektor ten nieustannie identyfikuje nowe zagrożenia albo ewoluuje, odpowiadając na nowe atrybuty ryzyka już znanego. Autorami monografii są przedstawiciele ubezpieczeniowego środowiska naukowego reprezentujący najważniejsze ośrodki akademickie w Polsce: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Szkołę Główną Handlową, Uniwersytet Gdański, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie we współpracy z CREG-University of Grenoble Alpes, Politechnikę Rzeszowską, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Szczeciński i Wyższą Szkołę Handlową we Wrocławiu. Publikacja jest adresowana zarówno do przedstawicieli nauki o ubezpieczeniach, jak i praktyków ubezpieczeniowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej