Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(3)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(11)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Beetlestone Florence 1943-
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Boratyńska-Sala Anna
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Henry Todd
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Kowalczyk-Nowak Agnieszka
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Leimanis-Wyatt Maija
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Róg Tomasz (filolog)
(1)
Swoboda Ewa (matematyk)
(1)
Szostak Michał (1980- )
(1)
Wasilewska Barbara (inżynieria produkcji)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(7)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Anglia
(1)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(9)
angielski
(2)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kreatywność
(11)
Myślenie twórcze
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Estetyzacja
(1)
Innowacje
(1)
Język angielski
(1)
Kształcenie
(1)
Mentoring
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie matematyczne
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Organizacja pracy
(1)
Psychologia
(1)
Samorealizacja
(1)
Sukces
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka
(1)
Szulc, Wita (1941-2021)
(1)
TRIZ
(1)
Trening grupowy (psychologia)
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Językoznawstwo
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Słowo kluczowe
kreatywność
(5)
dzieci
(3)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
nauczyciel
(2)
szkoła
(2)
classroom environment
(1)
creative teaching
(1)
creative thinking
(1)
działalność artystyczna
(1)
edukacja
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja środowiskowa
(1)
elementary education
(1)
glottodydaktyka
(1)
imagination
(1)
imaginative teaching
(1)
innowacje
(1)
język angielski
(1)
język obcy
(1)
learning
(1)
matematyka
(1)
motywacja
(1)
muzyka
(1)
nauczyciele
(1)
organizacja
(1)
osobowość twórcza
(1)
planning
(1)
polityka oświatowa
(1)
praca zespołowa
(1)
proces twórczy
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
psychology
(1)
sztuka
(1)
teaching
(1)
trening kreatywności
(1)
twórczość
(1)
uczeń
(1)
uczniowie
(1)
zarządzanie
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Setting up the classroom is a fundamental part of a teacher’s job, as a well-planned, aesthetically pleasing environment encourages children to learn and helps with classroom management. However, knowing how to create this environment is not instinctive and teachers are given little guidance, yet are expected to create a stimulating environment that is conducive to learning. The task can often be daunting and time-consuming, and teachers don’t know where to begin. Classroom DIY provides teachers with the answer to these problems. A practical, step-by-step guide, written from firsthand experience, Classroom DIY will enable any primary teacher to make a spectacular job of setting up their room using any materials they have available. Guiding teachers through the process of setting up their space from planning to practice, this book includes advice on: laying out the room: what furniture to use and where best to position it organising areas for specific subjects, including maths, literacy, science and humanities how to create an inspiring classroom on a budget: recycling items for use in the classroom and the homemade approach how the learning environment can inspire and motivate pupils to learn, taking into account multiple intelligences and routines meeting the expectations of senior management teams. With ‘teachers’ tales’ from a range of individuals in different schools and case studies illustrating solutions to teachers’ specific problems with their classrooms, this book is must have for all newly qualified and practising teachers looking to inspire their pupils to learn through their classroom environment.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17394.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The accidental creative : how to be brilliant at a moment's notice.
Bibliografia na stronach 265-[268].
Każdego dnia w pracy musimy wymyślać rozwiązania dla szeregu problemów, a to wszystko pod nieustającą presją. Wszyscy wymagają natychmiastowego efektu, błyskotliwości i genialnych pomysłów na zawołanie. Kreatywność na zawołanie to idealne wsparcie w procesie tworzenia – inspirujący przewodnik po wymagającym świecie branży kreatywnej. Todd Henry pomaga rozwinąć twórczy potencjał i znaleźć więcej czasu na rzeczy, które są dla ciebie najważniejsze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22434.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22433.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 211-224.
Niniejsza monografia z dziedziny językoznawstwa stosowanego omawia zagadnienie kreatywności w odniesieniu do dydaktyki języków obcych. Kreatywność, rozumiana jako pomysły nowe, oryginalne i użyteczne, rozpatrywana jest z perspektywy kompetencji nauczycielskich, dyspozycji uczniowskich oraz właściwości samego języka. Podstawowym założeniem prezentowanym w tej publikacji jest uznanie, że kreatywność jest cechą, którą można rozwijać, i która może wspierać proces nauki języka obcego. Autor dowodzi, że stymulowanie twórczego myślenia uczniów i nauczycieli nie musi wiązać się z wybitnymi odkryciami, ale że możliwe jest bycie kreatywnym w codziennych, rutynowych czynnościach związanych z nauką języka obcego. Przykładem na to jak rozwijać uczniowską kreatywność jest zaprezentowany w tej książce autorski model treningu kreatywności na lekcji języka obcego. Zgromadzone w tej książce informacje dowodzą, że taki trening jest możliwy już od pierwszych etapów edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18898.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Creative children, imaginative teaching / Florence Beetlestone. - Buckingham ; Philadelphia : Open University Press, 1998. - xviii, 158 p. : illustrations ; 23 cm.
(Enriching the Primary Curriculum: Child, Teacher, Context)
Includes bibliographical references (p. [144]-151) and index.
Creativity is a term often discussed in relation to education, particularly in primary schools. This book sets out to explore what it means in both practical and theoretical terms for children, teachers and the context in which they work. The key areas of planning, resourcing, organizing, managing and assessing creativity are dealt with in an accessible and readable style. Cameos and classroom examples are used in order to indicate effective strategies for promoting creativity within and across curriculum subjects. Creativity is shown to be a powerful force which can be harnessed to increase the learning potential of both teachers and children.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16863.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań / Ryszard Knosala, Barbara Wasilewska, Anna Boratyńska-Sala. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2018. - 203 strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Nauka i Praktyka Innowacji)
Bibliografia, netografia na stronach 189-195. Indeks.
Współczesne przedsiębiorstwa są szczególnie zainteresowane wdrażaniem innowacyjnych procesów i produktów. Fundamentem takiego wdrożenia jest zawsze posiadanie optymalnego rozwiązania innowacyjnego. W książce wykorzystano dotychczas nagromadzoną wiedzę z obszaru innowacji oraz przedstawiono efekty prac badawczych Autorów prowadzonych w ostatnich latach. Zwrócono szczególną uwagę na dobór odpowiedniej do potrzeb metody twórczego myślenia w celu wygenerowania pola możliwych rozwiązań innowacyjnych. Dobór ten może być wspomagany komputerowo. W tym celu został opracowany specjalny program komputerowy zaprezentowany w książce. Program ten wraz z przynależną bazą opisu metod stymulowania innowacyjnych rozwiązań jest zapisany na załączonej do książki płycie i może być szeroko stosowany przez Czytelników. W książce szczególnie wiele miejsca poświęcono przykładom z praktyki przemysłowej. Przykłady te są w dużym stopniu autorskie i mają pokazać możliwości zastosowania Teorii Rozwiazywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ), a także przedstawią właściwie zaprojektowane sesje twórcze, które stanowią podstawę generowania innowacyjnych rozwiązań procesowych i produktowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18003 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19612.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19611.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka zarządzania, zarządzanie sztuką / Michał Szostak. - Łódź ; Warszawa : Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, 2023. - 341, [1] strona : wykresy ; 24 cm.
Bibliografia i netografia na stronach 291-[333].
Monografia to całościowe omówienie problematyki estetyzacji zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22386.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie odczytanie jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18557.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Rozważania podjęte przez autorów w publikacji stanowią autorskie podejście do wybranych aspektów diagnozy edukacyjnej w zakresie wczesnego rozwoju dziecka oraz praktyki wczesnej edukacji. Przedstawione propozycje tematyczne zawierają zagadnienia wczesnej diagnozy rozwojowej, zabawy jako propozycji wspierającej rozwój dziecka a także tematy z obszaru związanego z kreatywnością nauczyciela jako niezbędnej kompetencji w pracy z uczniem. Podjęte tematy są jedynie próbą zwrócenia uwagi na wciąż istotne aspekty w realizacji podmiotowej roli ucznia, a także w projektowaniu i zarządzaniu różnorodnością w przestrzeni edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18522.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła przyjazna kreatywności : czynniki sukcesu / Jan Fizlagić. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 258 stron : fotografie, ilustracje, portrety, wykres ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 224-235.
Szkoła przyjazna kreatywności to najnowsza książka znanego w Polsce eksperta i propagatora nowoczesnych metod zarządzania szkołą. Każdy nauczyciel, dyrektor szkoły, badacz zajmujący się edukacją czy pracownik administracji oświatowej znajdzie w tej książce olbrzymią liczbę cennych i praktycznych porad odnośnie do tego, jak organizować pracę szkoły w XXI wieku w epoce sztucznej inteligencji oraz dojścia do głosu pokoleń Z i Alfa. Książka stanowi kompendium wiedzy o tym, jak zrozumieć kreatywność uczniów i jak się o nią troszczyć. Wiedza i umiejętności, które są propagowane w tej książce, nie są nauczane ani na studiach nauczycielskich, ani na większości szkoleń dla nauczycieli. Książka będzie także bardzo przydatna rodzicom zainteresowanym wychowywaniem kreatywnych dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22593.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22592.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Bibliografia, netografia na stronach 242-246.
W publikacji autorka Agnieszka Biela proponuje : - intensywny trening metodą pięciu kroków - ponad 130 ćwiczeń, które inspirują, zaskakują, denerwują i zmuszają do porzucenia strefy komfortu - podpowiedzi i wskazówki, jak pozbyć się wewnętrznego krytyka i pobudzić swój umysł do eksploracji, dedukcji, transformacji oraz poszukiwania nieoczywistych analogii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22436.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22435.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18556.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej